Tunteeko joku tämän auton historiaa?
Tunteeko joku tämän auton historiaa?
Tervehdys, Klubin jäsenet.
Innostuin myynti-ilmoituksia selatessani ajatuksesta hankkia Jaguar. Tyyliä, vääntävä dieselkone ja takaveto. Yes! Miksi en ollut aiemmin ajatellut asiaa? Koska en tiennyt että Jaguar (S-Type) voisi hintakategoriassaan osua uudehkon käytetyn auton haarukkaani..
Tunteeko joku tämän auton historiaa tai onko myynti-ilmoituksen perusteella syytä epäillä jotain? Minusta hinta on hieman alempi kuin "normaalisti" tuolla iällä ja kilometreillä.. Rekisterinumero HVf-818, auto myynnissä Kaivokselan InchCapessa.
Linkki: http://www.autotalli.com/crometapp/prod ... 7786264560
Kiitos jo etukäteen..
Innostuin myynti-ilmoituksia selatessani ajatuksesta hankkia Jaguar. Tyyliä, vääntävä dieselkone ja takaveto. Yes! Miksi en ollut aiemmin ajatellut asiaa? Koska en tiennyt että Jaguar (S-Type) voisi hintakategoriassaan osua uudehkon käytetyn auton haarukkaani..
Tunteeko joku tämän auton historiaa tai onko myynti-ilmoituksen perusteella syytä epäillä jotain? Minusta hinta on hieman alempi kuin "normaalisti" tuolla iällä ja kilometreillä.. Rekisterinumero HVf-818, auto myynnissä Kaivokselan InchCapessa.
Linkki: http://www.autotalli.com/crometapp/prod ... 7786264560
Kiitos jo etukäteen..
Re: Tunteeko joku tämän auton historiaa?
No en tunne, mutta saatan uteliaisuuttani käydä katsomassa.
Makuasia varmaan, mutta en ihan ymmärrä vääntävän dieselin ja manuaalivaihteiston yhdistelmää, jos ostaisin diesel-Jaguarin haluaisin sen varmasti olevan automaatti.
Sinänsä hassua, koska muutoin aina suosin manuaalivaihteistoa, varsinkin harrasteautoissa, mutta kokemukseni VW-konserinin ja BMW:n dieseleistä manuaalivaihteistolla eivät olleet niin hyviä. Pari kertaa olen Alpeilla ollut sellaisella vuokra-autolla ja tuntui, että sain vaihtaa koko ajan, ihan käteni kipeeksi asti! Samojen vuorten yli bensa-XJ:llä ja E-typellä manuaalivaihteisina ei kipeytynyt mikään paikka, eikä tullut aika pitkäksi! Mutta kuten sanoin, se voi olla makuasia...
-Jakuvaari
Makuasia varmaan, mutta en ihan ymmärrä vääntävän dieselin ja manuaalivaihteiston yhdistelmää, jos ostaisin diesel-Jaguarin haluaisin sen varmasti olevan automaatti.
Sinänsä hassua, koska muutoin aina suosin manuaalivaihteistoa, varsinkin harrasteautoissa, mutta kokemukseni VW-konserinin ja BMW:n dieseleistä manuaalivaihteistolla eivät olleet niin hyviä. Pari kertaa olen Alpeilla ollut sellaisella vuokra-autolla ja tuntui, että sain vaihtaa koko ajan, ihan käteni kipeeksi asti! Samojen vuorten yli bensa-XJ:llä ja E-typellä manuaalivaihteisina ei kipeytynyt mikään paikka, eikä tullut aika pitkäksi! Mutta kuten sanoin, se voi olla makuasia...
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Tunteeko joku tämän auton historiaa?
Minä en ymmärrä lainkaan, miksi tavallisessa maantieajossa tai jopa kaupunkiajossa käytetään manuaalivaihteistoa!
Ostetaan automaatti-ilmastointia jne, mutta mikä hinku ihmisillä on "tökkiä kepillä rattaita", kuten työkaverini asian ilmaisi?
Kilvanajossa asia lienee toinen.
Ostetaan automaatti-ilmastointia jne, mutta mikä hinku ihmisillä on "tökkiä kepillä rattaita", kuten työkaverini asian ilmaisi?
Kilvanajossa asia lienee toinen.
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tunteeko joku tämän auton historiaa?
Enpä minäkään tunne tämän historiaa mutta kysyit voiko imoituksen perusteella päätellä jotain. Siispä.. suosituin liisari sopimus lienee 3V/90tkm, sopii tuohon kategoriaan. Jos siis liisari niin kilsat kohdillaan ja huoltoakin lienee saanut. Asia selviää auton papereista tai myyjältä kysymällä.
Hinnasta en ota kantaa mutta pyyntihintaan voisi vaikuttaa tuo korisarja, osa potentiaalisista ostajista taitaa kuitenkin vierastaa korisarjoja noin yleistäen. Ainakaan ne ei nosta auton arvoa, tämäkin noin yleistäen.
Auton yleis ilmeen näkee vasta paikanpäällä, kuvissa ovat yleensä paremman näköisiä. Mutta jos yleis ilme on siisti ja korisarja asiallisesti asennettu eikä häiritse , lienee varsin turvallinen ostos kun näyttäisi tulevan 12 kk takuutakin. Ensi katsastus lienee edessä?, jos mahdollista kannattaa pyytää liike hoitamaan niin sekään ei tuota ylläreitä..
Hinnasta en ota kantaa mutta pyyntihintaan voisi vaikuttaa tuo korisarja, osa potentiaalisista ostajista taitaa kuitenkin vierastaa korisarjoja noin yleistäen. Ainakaan ne ei nosta auton arvoa, tämäkin noin yleistäen.
Auton yleis ilmeen näkee vasta paikanpäällä, kuvissa ovat yleensä paremman näköisiä. Mutta jos yleis ilme on siisti ja korisarja asiallisesti asennettu eikä häiritse , lienee varsin turvallinen ostos kun näyttäisi tulevan 12 kk takuutakin. Ensi katsastus lienee edessä?, jos mahdollista kannattaa pyytää liike hoitamaan niin sekään ei tuota ylläreitä..
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: Tunteeko joku tämän auton historiaa?
Kiitoksia vastauksista!!
Ja omia kommenttejani sekalaisessa järjestyksessä:
En vaan mahda sille mitään että vieroksun automaatteja vaikkei niissä keskimäärin juuri pahaa sanottavaa nykyaikana liene. En halua että auto päättää puolestani milloin vaihdetaan suuntaan tai toiseen. Toisekseen, automaatti pääsee elementtiinsä kaupunkiajossa ja sitä ei minulla Lapin perukoilla juurikaan tule. Manuaali ja cruise tuntuvat minusta riittävältä. Ehkä vielä joku päivä hommaan automaatin jotta saan vertailupohjaa..
Tuo leasing-juttu sopinee kyllä kuvioon, täytyy tiedustella. Kiitos vinkistä! Suomentaisitko minulle mitä tuo korisarja sitten kokonaisuutena tarkoittaa? Kokemus rajoittuu autopuolella yhteen Seat-merkkiseen traktoriin ja useampaan kaksipyöräiseen..=)
Mitäs tuo InchCapen 12 kk/20 Tkm takuu kattaa noinniinkuin ostajan näkökulmasta? Onko se hyvä? Olen melkeinpä tuomittu asioimaan huolloissa yms Oulun Wetterillä jos en esim määräaikaishuoltoja yhdistä johonkin etelänreissuun mutta se ainakin jonkin viestiketjun perusteella ei ole huono asia...vaan pikemminkin makuasia?
Tuossa yksilössä on webasto ilman kellosarjaa muttei lohkolämppäriä ja ainakin jälkimmäinen täytyy hoitaa kuntoon ennenkuin siitä kunnon "talviauton" saa. Mitä olette noinninkuin yleensä mieltä tuonikäisten tai -mallisten Jaguaarien talvikelpoisuudesta?
p.s. jos joku ihan vaan ohimennen käy noilla nurkilla pyörähtämässä niin mielenkiinnolla kuulisin miltä auto oikeasti näyttää tai jopa tuntuu?
Kiitti ja palataan asiaan!
Ja omia kommenttejani sekalaisessa järjestyksessä:
En vaan mahda sille mitään että vieroksun automaatteja vaikkei niissä keskimäärin juuri pahaa sanottavaa nykyaikana liene. En halua että auto päättää puolestani milloin vaihdetaan suuntaan tai toiseen. Toisekseen, automaatti pääsee elementtiinsä kaupunkiajossa ja sitä ei minulla Lapin perukoilla juurikaan tule. Manuaali ja cruise tuntuvat minusta riittävältä. Ehkä vielä joku päivä hommaan automaatin jotta saan vertailupohjaa..
Tuo leasing-juttu sopinee kyllä kuvioon, täytyy tiedustella. Kiitos vinkistä! Suomentaisitko minulle mitä tuo korisarja sitten kokonaisuutena tarkoittaa? Kokemus rajoittuu autopuolella yhteen Seat-merkkiseen traktoriin ja useampaan kaksipyöräiseen..=)
Mitäs tuo InchCapen 12 kk/20 Tkm takuu kattaa noinniinkuin ostajan näkökulmasta? Onko se hyvä? Olen melkeinpä tuomittu asioimaan huolloissa yms Oulun Wetterillä jos en esim määräaikaishuoltoja yhdistä johonkin etelänreissuun mutta se ainakin jonkin viestiketjun perusteella ei ole huono asia...vaan pikemminkin makuasia?
Tuossa yksilössä on webasto ilman kellosarjaa muttei lohkolämppäriä ja ainakin jälkimmäinen täytyy hoitaa kuntoon ennenkuin siitä kunnon "talviauton" saa. Mitä olette noinninkuin yleensä mieltä tuonikäisten tai -mallisten Jaguaarien talvikelpoisuudesta?
p.s. jos joku ihan vaan ohimennen käy noilla nurkilla pyörähtämässä niin mielenkiinnolla kuulisin miltä auto oikeasti näyttää tai jopa tuntuu?
Kiitti ja palataan asiaan!
Re: Tunteeko joku tämän auton historiaa?
Moi,
Tuo korisarja on alkuperäinen (+ putket, sumarit jne.), eli ei ole mikään jälkiasenteinen räpellys. Inchcape myi hetken aikaa 2006. Livenä on edukseen!
-sinberg
Tuo korisarja on alkuperäinen (+ putket, sumarit jne.), eli ei ole mikään jälkiasenteinen räpellys. Inchcape myi hetken aikaa 2006. Livenä on edukseen!
-sinberg
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Re: Tunteeko joku tämän auton historiaa?
Nyt juuri viimeisessä TM:ssä oli autojen talvitesti.
Pääosin pikkuautoja (mm. Fiat 500), mutta jostain syystä olivat ottaneet myös isokoneisen Jaguarin sinne.
Siitä saanee jotain käsitystä Jaguarin talvikäyttäytymisestä.
En toki tunne noita uusia Jaguareita, joten en tiedä kuinka hyvää tietoa se on tähän tapaukseen.
Pääosin pikkuautoja (mm. Fiat 500), mutta jostain syystä olivat ottaneet myös isokoneisen Jaguarin sinne.
Siitä saanee jotain käsitystä Jaguarin talvikäyttäytymisestä.
En toki tunne noita uusia Jaguareita, joten en tiedä kuinka hyvää tietoa se on tähän tapaukseen.
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tunteeko joku tämän auton historiaa?
sinberg jo korisarjasta kommentoi, ei niissä mitään pelättävää ole jos vain ovat asiallisesti laitetut eikä häiritse omaa silmää.
Liisareista sen verran että niitä löytyy myös hyvin pidettyinä mutta taas yleistäen ehkä "omista" pidetään hieman parempaa huolta kuin "firman" vehkeistä.
Tästä ihan omaa kokemusta kun tuota alfaa aikanaan hankin niin lähes koko tarjonta oli "liisareita" ja monesta kyllä näki että käyttäjällä ei ole ollut "penniäkään" kiinni omaa rahaa.Teknisesti noilla kilometreillä ei ole mitään ihmeellistä mutta käytön jälkiä oli runsaasti Kaupat kuitenkin tein 3v/60tkm sopimuksella olleesta liisarista joka oli palautettu 48tkm ajettuna lähes virheettömänä. Aika monta yksilöä kuitenkin piti käydä katsomassa ennen kuin tuohon törmäsin...
S typestä ei ole talvikokemusta mutta kesäkelillä ainakin s type r oli aivan mainio peli ajella, ja taas yleistäen harvoin kesäkelillä mainio auto talvella huonoksi muuttuu
Takuu on aina hyvä ja varmaan myyjän mielestä "kaikenkattava" mutta myös tarinoita liikkuu paljon jos jotain yllättävää sattuu. Omaa kokemusta ei ole.
Liisareista sen verran että niitä löytyy myös hyvin pidettyinä mutta taas yleistäen ehkä "omista" pidetään hieman parempaa huolta kuin "firman" vehkeistä.
Tästä ihan omaa kokemusta kun tuota alfaa aikanaan hankin niin lähes koko tarjonta oli "liisareita" ja monesta kyllä näki että käyttäjällä ei ole ollut "penniäkään" kiinni omaa rahaa.Teknisesti noilla kilometreillä ei ole mitään ihmeellistä mutta käytön jälkiä oli runsaasti Kaupat kuitenkin tein 3v/60tkm sopimuksella olleesta liisarista joka oli palautettu 48tkm ajettuna lähes virheettömänä. Aika monta yksilöä kuitenkin piti käydä katsomassa ennen kuin tuohon törmäsin...
S typestä ei ole talvikokemusta mutta kesäkelillä ainakin s type r oli aivan mainio peli ajella, ja taas yleistäen harvoin kesäkelillä mainio auto talvella huonoksi muuttuu
Takuu on aina hyvä ja varmaan myyjän mielestä "kaikenkattava" mutta myös tarinoita liikkuu paljon jos jotain yllättävää sattuu. Omaa kokemusta ei ole.
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: Tunteeko joku tämän auton historiaa?
Myyjän mukaan tuo on yksityishenkilön käytöstä, tiedä häntä. Nyt tuntuu siltä että on pakko laittaa joku frendi tarkastamaan tuo yksilö ennenkuin itse lähden asialle! Mites muuten vakuutusten kanssa, onko Jaguar kallis valinta? Riippuu tietenkin myös vakuutusyhtiöstä, minulla tuo tulisi IF:n vakuutukseen. Bonuksia on ihan kivasti muttei täysiä kumminkaan. Muut verothan on aika selviä, lisää painoa -> lisää hintaa.
Kiitoksia asiallisista vastauksista!
Kiitoksia asiallisista vastauksista!
Re: Tunteeko joku tämän auton historiaa?
Itselläni on ollut viimeisen kolmen vuoden aikana noin 30 autoa ja näistä 8 Jaguaria/Daimleria. Muut ovat olleet Smarttia, Miniä, BMW:tä, Corvetteä, Volvoa, Porschea, Mazdaa (vieläkin ihmettelen), Audia, Dodgea (tätäkin ihmettelen..) jne. ja pääsääntöisesti voin sanoa, että Jagge/Daggejen vakuutukset ovat olleet selvästi edullisempia. Bemarien kalliimpia.Kisu kirjoitti:Myyjän mukaan tuo on yksityishenkilön käytöstä, tiedä häntä. Nyt tuntuu siltä että on pakko laittaa joku frendi tarkastamaan tuo yksilö ennenkuin itse lähden asialle! Mites muuten vakuutusten kanssa, onko Jaguar kallis valinta? Riippuu tietenkin myös vakuutusyhtiöstä, minulla tuo tulisi IF:n vakuutukseen. Bonuksia on ihan kivasti muttei täysiä kumminkaan. Muut verothan on aika selviä, lisää painoa -> lisää hintaa.
Kiitoksia asiallisista vastauksista!
Viimeksi muokannut sinberg, Pe Helmi 06, 2009 11:21 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Re: Tunteeko joku tämän auton historiaa?
P.S. Voisin joku päivä ensi viikolla vilkaista kuntoa jos ajan ohi - ilmoittelen! Huomaan pienimmätkin virheet kyllä - auton pitää olla aina fantastico briljanttiro virhentteerömys
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Re: Tunteeko joku tämän auton historiaa?
Hieno juttu Sinberg jos vain ehdit käydä tsekkaamassa ja olet vielä asiasta kiinnostunutkin! p.s. ettei vain kävis niin että myyjä ilmoittaa kohta maililla että "joku sen kävi ostamassa, ilmisesti tiesi mitä haki", tai jotain.. No vitsi vitsi..=)
Olen sinne ollut suht tiiviisti yhteyksissä ja udellut lisää sekä pyytänyt tarjouksen omasta kulkineestanikin.
Olen sinne ollut suht tiiviisti yhteyksissä ja udellut lisää sekä pyytänyt tarjouksen omasta kulkineestanikin.
Re: Tunteeko joku tämän auton historiaa?
Minulla oli 2003 S-type Classic, manuaali diesel ja mielestäni vaihtaminen olis raskasta. Myös kytkin oli raskaskäyttöinen, vaihtaessa auto tahtoi aina nykäistä tai jarruttaa kytkintä ylöspäästäessä. Kierroksia oli vaikea sovittaa senhetkiseen nopeuteen. Ehdotan ennen kauppojen päättämistä ajoa tomaatilla, ihan vaan huvikseen...
Re: Tunteeko joku tämän auton historiaa?
Leasing-autosta:
"Myyjän mukaan tuo on yksityishenkilön käytöstä, tiedä häntä."
Jos tuo auto on leasing, se on nimenomaan yksityiskäyttöä. Ilman että on omaa rahaa kiinni ja varma tieto siitä, että korjaukset ja luopuminen eivät koskaan koske omaa lompakkoa.
Varmaan 90% kohtelee siksi liisaria kuin vierasta sikaa...
Hyvää on siinä, että maahantuoja myy - tingi täysi varmuus kunnosta kirjallisena, korjauta kaikki pikkuviat pois.
"Myyjän mukaan tuo on yksityishenkilön käytöstä, tiedä häntä."
Jos tuo auto on leasing, se on nimenomaan yksityiskäyttöä. Ilman että on omaa rahaa kiinni ja varma tieto siitä, että korjaukset ja luopuminen eivät koskaan koske omaa lompakkoa.
Varmaan 90% kohtelee siksi liisaria kuin vierasta sikaa...
Hyvää on siinä, että maahantuoja myy - tingi täysi varmuus kunnosta kirjallisena, korjauta kaikki pikkuviat pois.
XJR V8 (kuvassa)
XJ-SC V12 Cabriolet (tallissa)
Range Rover V8 1972 (metsässä)
Fordson Super Major 1963 (lumitöissä - talvella)
Muistojen brittikalustoa:
XJ6 1986, Sovereign 1992, XJ8 Executive 2000, pari MG:tä 1960-luvulta.
XJ-SC V12 Cabriolet (tallissa)
Range Rover V8 1972 (metsässä)
Fordson Super Major 1963 (lumitöissä - talvella)
Muistojen brittikalustoa:
XJ6 1986, Sovereign 1992, XJ8 Executive 2000, pari MG:tä 1960-luvulta.
Re: Tunteeko joku tämän auton historiaa?
Noh. Tunsi joku sitä tai ei, joku sen kuitenkin nappasi nenäni edestä...
Todella paljon kiitoksia hyvistä vinkeistä ja keskusteluista teille kaikille! =) Puhallan pilliin aikalisän aktiivisessa autonhankinnassa kun vanhallakin rakkineella pärjää ja kerään vaikkapa lisää hilloa samalla kun toisella silmällä aina puolivahingossa selaan nettiä tai alan lehtiä..=p
P.S. Jos jollakin ilmaantuu tarve luopua hyväkuntoisesta 2.7D S-Typestä vm2005-6 -> niin olen kiinnostunut..
-Juha, Lappi.
Todella paljon kiitoksia hyvistä vinkeistä ja keskusteluista teille kaikille! =) Puhallan pilliin aikalisän aktiivisessa autonhankinnassa kun vanhallakin rakkineella pärjää ja kerään vaikkapa lisää hilloa samalla kun toisella silmällä aina puolivahingossa selaan nettiä tai alan lehtiä..=p
P.S. Jos jollakin ilmaantuu tarve luopua hyväkuntoisesta 2.7D S-Typestä vm2005-6 -> niin olen kiinnostunut..
-Juha, Lappi.
Re: Tunteeko joku tämän auton historiaa?
Vähän samalla asialla kun ketjun aloittaja, tosin kyseessä olisi ns. harrasteauto , ja vähän vanhempi, ja toivottavasti myös halvempi... Nettiautoa selatessa on esim. tämä: http://www.nettiauto.com/jaguar/xj12/4094443 kiinnostanut, no ehkä punainen sisusta...?, myös v12 moottori herättää ristiriitaisia ajatuksia, kunnossa ollessaan varmaan hieno, mutta huollot ja korjaukset... Auton perä on mielestäni tyylikäs... Mahtaako em. auto olla foorumin jäsenille tuttu?
Myös tämä olisi yksi vaihtoehto, hintakin liki sama : http://www.nettiauto.com/jaguar/xj40/3819749 Auton tiedoissa on vaihteistoksi ilmoitettu manuaali, vahdevipu näyttää kyllä kuvissa automaatilta, mikä on ehdoton edellytys, moottori olisi ehkä kotikorjaajalle helpompi kuin v12, tosin...v12 Onko tämä kenties tuttu?
Molemmissa on hinta "halpa" onkohan kyseessä vasta "käsiraha"? tosi se v12 on juuri katsastettu...
Tämmöisiä kyselee ehkä tuleva Jagge omistaja, tosin en ole ajanut vielä yhdelläkään Jaggella metriäkään..
Myös tämä olisi yksi vaihtoehto, hintakin liki sama : http://www.nettiauto.com/jaguar/xj40/3819749 Auton tiedoissa on vaihteistoksi ilmoitettu manuaali, vahdevipu näyttää kyllä kuvissa automaatilta, mikä on ehdoton edellytys, moottori olisi ehkä kotikorjaajalle helpompi kuin v12, tosin...v12 Onko tämä kenties tuttu?
Molemmissa on hinta "halpa" onkohan kyseessä vasta "käsiraha"? tosi se v12 on juuri katsastettu...
Tämmöisiä kyselee ehkä tuleva Jagge omistaja, tosin en ole ajanut vielä yhdelläkään Jaggella metriäkään..
Daimler XJ 6 -93
Re: Tunteeko joku tämän auton historiaa?
Lainaanpa minäkin tätä ketjua vastaavaan tarkoitukseen
X308 XJR:ää tässä havittelen käyttöautoksi, ja tällaista yksilöä kävin vilkaisemassa Turussa: http://www.nettiauto.com/jaguar/xjr/4255024. Silmä osui maskissa olevaan FJDC:n merkkiin, ja myyjä tarinoikin auton kuuluneen harrastajalle, joka oli vaihtanut kärryn XK:hon... olisiko tämän XJR:n historiasta täällä kellään tietoa? Huoltokirjan merkinnöistä päätellen tuotu Saksasta joskus 2008.
Pyyntihinta on kyllä melkoinen, vaikka kyllähän tuo todella hyväkuntoiselta ja -kulkuiselta vaikutti. Pienen pienet ruostekukinnat tosin löytyi molemmista takaoviaukoista kynnysten saumasta... onko tietoa että tapaako näissä tulla ruoste sisältä päin esille, eli onko peli jo menetetty kynnyskoteloiden osalta?
X308 XJR:ää tässä havittelen käyttöautoksi, ja tällaista yksilöä kävin vilkaisemassa Turussa: http://www.nettiauto.com/jaguar/xjr/4255024. Silmä osui maskissa olevaan FJDC:n merkkiin, ja myyjä tarinoikin auton kuuluneen harrastajalle, joka oli vaihtanut kärryn XK:hon... olisiko tämän XJR:n historiasta täällä kellään tietoa? Huoltokirjan merkinnöistä päätellen tuotu Saksasta joskus 2008.
Pyyntihinta on kyllä melkoinen, vaikka kyllähän tuo todella hyväkuntoiselta ja -kulkuiselta vaikutti. Pienen pienet ruostekukinnat tosin löytyi molemmista takaoviaukoista kynnysten saumasta... onko tietoa että tapaako näissä tulla ruoste sisältä päin esille, eli onko peli jo menetetty kynnyskoteloiden osalta?
Oli joskus: X308 XJR
Re: Tunteeko joku tämän auton historiaa?
Igor kirjoitti:Lainaanpa minäkin tätä ketjua vastaavaan tarkoitukseen
X308 XJR:ää tässä havittelen käyttöautoksi, ja tällaista yksilöä kävin vilkaisemassa Turussa: http://www.nettiauto.com/jaguar/xjr/4255024. Silmä osui maskissa olevaan FJDC:n merkkiin, ja myyjä tarinoikin auton kuuluneen harrastajalle, joka oli vaihtanut kärryn XK:hon... olisiko tämän XJR:n historiasta täällä kellään tietoa? Huoltokirjan merkinnöistä päätellen tuotu Saksasta joskus 2008.
Pyyntihinta on kyllä melkoinen, vaikka kyllähän tuo todella hyväkuntoiselta ja -kulkuiselta vaikutti. Pienen pienet ruostekukinnat tosin löytyi molemmista takaoviaukoista kynnysten saumasta... onko tietoa että tapaako näissä tulla ruoste sisältä päin esille, eli onko peli jo menetetty kynnyskoteloiden osalta?
Toi on minun vanha. Vähän unohdin FJDC:n merkin siihen. Piti ottaa talteen. Mutta kysy privalla lisää mitä haluat tietää, niin vastailen toki.
Ville S.
You'll get the idea
You'll get the idea
Re: Tunteeko joku tämän auton historiaa?
Terve,Igor kirjoitti:Lainaanpa minäkin tätä ketjua vastaavaan tarkoitukseen
Pienen pienet ruostekukinnat tosin löytyi molemmista takaoviaukoista kynnysten saumasta... onko tietoa että tapaako näissä tulla ruoste sisältä päin esille, eli onko peli jo menetetty kynnyskoteloiden osalta?
X300/X308 kori on galvanoitu, mutta se ei estä ruostumista, vaan ainoastaan hidastaa sitä. Ko. paikka on tunnettu ongelmapaikka, koska siinä on kolme robotin tekemää pistehitsausta kahdelle päällekkäiselle pellille, pisteiden väli on suurimmillaan pari, kolme senttiä ja saumaan voi päästä peltien väliin kosteutta koska oven ulompi tiiviste tavallaan hautoo ko. paikkaa, eli oven väliin jäävä kosteus ei välttämättä pääse ulos. Toki asiaa parantaa, joa aina kun auton on pessyt tai aina jos se on muutoin ajossa kastunut, kuivaa nuo paikat ja/tai jättää ovet auki vähäksi aikaa, tai edes raolleen kun vie auton taas talliin.
Meidän Suomi-XJ8, joka on nähnyt monta Suomen talvea, muutaman niistä vieläpä tuolla pohjoisessa, on korjattu Espoossa ko. paikoista vuonna 2006 eikä ole sen jälkeen tuo paikka oireillut, kuin aivan pikkaisen paikan alapuolelta toisella puolella. jos tuo paikka pääsee "mätimään" voi se olla mieletön savotta, se takapyörän kaari kun on rakenteellinen kotelo, joka on vieläpä vaahtotäytteinen tehtaan puolesta, eli ehjänä luja ja hiljainen, mutta lahoavana hankala korjattava ja pitäkälle ulottuva projekti.
Laita äkkiä ne kuntoon, ei muistaakseni maksanut kovinkaan paljoa kun asian tuntevat ammattilaiset ottivat laikalla ne auki ja hitsasivat tilalle uutta tervettä peltiä koko sauman mitalta.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tunteeko joku tämän auton historiaa?
No Ville, lisääntyikö klubin XK kanta....?joka oli vaihtanut kärryn XK:hon...
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: Tunteeko joku tämän auton historiaa?
Ei valitettavasti. Auto meni minulta 'kokeilijalle' joka kokeili ja vei sitten Sipilälle. Kyseinen herra ei mitään autoja omista kahta viikkoa pidempään
Mie ostin väliautoksi pienen sievän Brabuksen
Mie ostin väliautoksi pienen sievän Brabuksen
Ville S.
You'll get the idea
You'll get the idea