Kesärengas kysymyksiä

Yleinen Jaguar-keskustelu
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Kesärengas kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja juge »

Iltaa kaikille.

Kevät kolkuttelee ovella, ja pitäisi meidän perheen ajokkiin hankkia uudet kesärenkaat.

Jaguaarin mukana tuli hillittömät, mutta komeat Fondmetal GR9 19" aluvanteet, ja nykyinen rengas on merkiltään Goodyearin F1, ja niiden koko on 225x35/19. Netistä katsottuna rengasonlinesta noiden renkaiden hinta tänään on n. 250e / kpl. On ollut varmaan aika kallis setti noi vanteet + renkaat uutena... :|

Soitto- ja kyselyringin jälkeen Dekkpartner möisi Michelinit 1200e. :shock: ja ko. firmasta löytyi vähän halvempiakin, hintaan 800e ja merkiltään Toyo.

Toinen firma kaupittelee mulle Kumhoa ja Nankang NS-2:sta. Kumhon hinta on vielä kysymysmerkki, mutta Nankangit tuolla koolla maksaa 520e.

Netistä aikani selailtuani olen löytänyt Nankangista niin positiivista kuin negatiivista asiaa. Tämän liikkeen kaveri (teen ko. liikkeen ja kaverin kanssa yhteistyötä työni puolesta) sanoi mulle että "En mä sulle huonoja renkaita myykään. Tiedän heti, että jos sulle myyn huonot renkaat, sä tuut niistä valittamaan. Tässä asiassa on sama toisinpäin, en tiedä mitään tietokoneista, ja mä luotan siihen mitä sä sanot koneista mulle.". Lopuksi tämä kaveri lupasi että jos renkaat on huonot, saat tulla ne vaihtamaan.

Netissä kommenttia on aivan laidasta laitaan, jotkut moittivat alimpaan mahdolliseen, jotkut kehuvat ylimpään mahdolliseen. Tosin, Nankangin NS-1:set on huonoja, joten niiden kommentit saattavat mennä ristiin NS-2:sten kanssa.

Nyt kysynkin foorumilaisilta, onko kenelläkään kokemuksia Nankang NS-2 -merkkisistä kesärenkaista?
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Hurtti
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 6:06 pm
Paikkakunta: Pori

Re: Kesärengas kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Hurtti »

Hankin jokunen kevät sitten silloiseen XJR:ääni Nankangit, joiden mallia en tosin enää muista. ( ja auto on vaihtunut XJ6 3,2S:ään... ). Olivat muistaaakseni 245, eli hieman kapeammat kuin alla olleet Pirellin P-Zerot. Auto kulki kuin "sukkasillaan". Mielestäni jopa kauniimmin näillä meidän poluilla kuin autobahnojen P-Zeroilla. Olin hyvin tyytyväinen Nankageihin, jotka tuttu rengaskauppias myi lähes samoilla sanoilla...

H
XJR -98
XJ40 4.0S -94
XJ12 Series III -91
XJ12 Series II -75
XJ6 4,2 Series I -71
Avatar
Jaguaristi
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 5:17 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kesärengas kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jaguaristi »

Itse suosisin joitakin laaturenkaita, jotka ovat testeissä menestyneet:

Pirelli P6
Bridgestone Turanza ER300
Vredestein Sportrac 3
Dunlop SP Sport Fastresponse
Michelin

jne...
Jaguar racing

X-type 2.0D "Ghost Silver" '07
Avatar
EskoS
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 4:54 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Kesärengas kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja EskoS »

Käypäs katsomassa täältä:

http://www.nordenrengas.fi/Kesarenkaat_ ... 9/cat/5274

Tilasin juuri S-Typeen GoodYearit Excellencet alle ensikesäksi.
4 x 235/50 VR17 TL 96V GY EXCELLENCE (199632@V4) = €512

En ole kyllä vielä renkaita saanut, mutta hinta oli melkolailla edullisempi kuin kotosuomen rengasliikkeistä. Tutuilla hyviä kokemuksia ko. liikkeestä, joten itsekin uskaltauduin tilaamaan.

Oli viime Tekniikanmaailman kesärengastestin tulokset halparenkaille aika masentavaa luettavaa. Kyllä itselläni ainakin vahvistui käsitys että mielummin maksan parisataa enemmän kunnon renkaista.

Jos ajan Jaguarilla niin en kyllä ominaisuuksia pilaa säästämällä renkaissa.
t. Esko S-Type

Jaguar XF 4.2 V8 Premium Luxury 2008
Ex: Jaguar S-Type 4.2 V8 Executive 2003
Ex: Jaguar S-Type 3.0 V6 Executive 2000
Avatar
Batman
Viestit: 81
Liittynyt: La Syys 20, 2008 11:30 am
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kesärengas kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Batman »

Täältä saa myös järkevään hintaan suuria kokoja:

www.rengas-online.com

Kumit tulee vaivattomasti ja nopeasti muutamassa päivässä Saksasta.
Batman XF 3.0S, ex. XK, ex. XK8, ex. S-type - ZX-10RR
Avatar
Safre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 2:25 am
Paikkakunta: Hude
Viesti:

Re: Kesärengas kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Safre »

Falkenin rinkuloita on suvikummeina käytetty, ei huonoja, tosin niissäkin on eri tyyppien kohdilla aika suuriakin eroja.
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
Avatar
wiili
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 3:48 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Kesärengas kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja wiili »

http://www.camskill.co.uk on aika edullinen liike briteissä ja toimituskulut 4 kappaleelle renkaita on n. 50 euroa.
Ex 1994 XJ6 4.0S
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: Kesärengas kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja juge »

Tuossa perjantaina keskustelin tämän rengasmyyjän kanssa, ja Kumho jota hän mulle kauppaa, on malliltaan KU31.

Nankangin ja Kumhon hintaero ei ole suuri.

Onko Kumhosta kokemusta, millainen rengas on tuo Kumhon KU31?
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Vastaa Viestiin