Jagge ulos!

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
kaukomaa
Viestit: 59
Liittynyt: To Huhti 27, 2006 11:01 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja kaukomaa »

Pääsiäiseksi ajoon! Mites teillä?
-- XJ6, Series II --
-- 911, Carrera --
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

En vielä pääsiäiseksi mutta ehkäpä ensiviikolla...
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
timppa77
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2007 9:57 pm
Paikkakunta: Kemi

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja timppa77 »

Jaa, kuumetta olisi, mutta josko parin vuoden päästä taas liikkeelle. Keulapää kohta purettuna, tankit irti, moottori ja vaihdelaatikko pitäis ottaa pois kohtapuolen. Sen jälkeen sisustan kimppuun. Saas nähdä miten virtaa riittää...
XJ6 4.2 -69
Volvo V70 2.4T
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Mitäh... onhan se koko talven tossa ulkoillut - yöt tosin tallissa :lol:
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
brbr
Viestit: 64
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 10:17 pm

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja brbr »

Ei vielä pääsiäiseksi, saas nähdä miten enskertalaiselle käy, auto seisoo vielä turvallisesti tallissa, xj6 72, ja Ruotsinkilvet nokassa ja tullimaksut tulossa, ehtii varmaan ennen rekisteröintiä, olen ajatellu joskus 15.5 niin saan ne Suomen kilvet siihen. Nyt olen antanu nahkapenkeille käsittelyn, ja vielä pitää vaihtaa se kangas takaruudun alla, sitten kokeilemaan miten teknikka pelaa. Myyjä mainosti, käy kuin kello, nähdään se sitten.
Avatar
kaukomaa
Viestit: 59
Liittynyt: To Huhti 27, 2006 11:01 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja kaukomaa »

brbr kirjoitti: ... Nyt olen antanu nahkapenkeille käsittelyn, ja vielä pitää vaihtaa se kangas takaruudun alla, sitten kokeilemaan miten teknikka pelaa. ....
Tein muuten ihan samat .. tosin vaihdoin sen takapenkin takana olevan koko hattuhyllyn, jos sitä tarkoitit. Lisäksi latasin akun, tsekkasin nesteet, laitoin lattiamatot paikalleen ja väänsin avaimesta. Tosella yrittämällä strattas. Annoin käydä lämpmäksi pihalla ja katsoin ettei _taas_ talven jälkeen bensaletkut konetilassa vuoda. Kaikki OK. Sitten heitin muutaman kymmenen kilsaa.

Menin rengaspaineet tsekkaan paikalliselle Shellille. Ajoin sinne harmaitten saksanseisojien ja riisikuppien sekaan ... niitä olis tsekkauspisteellä parveilemassa uusine litteine kesärenkaineen. Asiasta toiseen: onko autotehtailta loppu kaikki muu kuin harmaa väri?

Mutta Jaguaarista, on se hieno kyyti.
-- XJ6, Series II --
-- 911, Carrera --
brbr
Viestit: 64
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 10:17 pm

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja brbr »

kaukomaa kirjoitti:
brbr kirjoitti: ... Nyt olen antanu nahkapenkeille käsittelyn, ja vielä pitää vaihtaa se kangas takaruudun alla, sitten kokeilemaan miten teknikka pelaa. ....
Tein muuten ihan samat .. tosin vaihdoin sen takapenkin takana olevan koko hattuhyllyn, jos sitä tarkoitit.

Tarkotin että vaihdan sen kankaan siihen listaan mikä on hattuhyllyn ja ikkunan välissä, se kangas on tilattu jostain Tampereen liikkeistä, se oli aika repaleena siihen muuhun sisustaan verrattuna.
Tässä samalla kyselen sellaista asiaa mikä on kauan askarruttanu, se on se etunokan kissamaskotti, ainakin Ruotsissa se on joku turvallisuus kysymys, ja voiko jälkikäteen asentaa jos joskus tulevaisuudessa ajattelis vaikka museeorekisteroida, ja onko ne kaikille jaggemallille alkuperäisiä. Tämä on kyllä pikku juttu, enstes kaikki muut tärkeimmät asiat.
brbr
Viestit: 64
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 10:17 pm

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja brbr »

Anteeksi että poikkean kysymyksillänni asiasta, uskon että monella nyt on jännät ajat tulossa ja minäkin saan olla yksi niistä kun itselleni tuli hankituksi tällainen peli ja saa jynnsätä ja valmistella autoa kesän ensimmäiseen ajoon. takapenkistä tuli ihan hyvät, 99% tisesti, se yksi prosentti oli ne pienet pienet naarmut joka oli värin raapino pois, se vielä että aineessa millä käsittelin, siinä ei ollut se aito nahan haju. autossa nimittäin oli se aito puhdas nahan haju mitä kuvittelin jo siinä olevan ennenkuin se saapui, eikä mikään tunkanhaju, varmaan auto kaikenaikaa säilyny sisältä ilman kosteuutta.
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

brbr kirjoitti:Tarkotin että vaihdan sen kankaan siihen listaan mikä on hattuhyllyn ja ikkunan välissä, se kangas on tilattu jostain Tampereen liikkeistä, se oli aika repaleena siihen muuhun sisustaan verrattuna.
Tässä samalla kyselen sellaista asiaa mikä on kauan askarruttanu, se on se etunokan kissamaskotti, ainakin Ruotsissa se on joku turvallisuus kysymys, ja voiko jälkikäteen asentaa jos joskus tulevaisuudessa ajattelis vaikka museeorekisteroida, ja onko ne kaikille jaggemallille alkuperäisiä. Tämä on kyllä pikku juttu, enstes kaikki muut tärkeimmät asiat.
Nk. leaperi, eli loikkaava kissa tuskin museorekisteröintiä tms. muutakaan katsastusta estää, VAIKKEI se loikkaava kissa oikeasti "kuulu" kuin muutamaan malliin. Series 1 ja Series 2 XJ6 tai XK12 malleihin se ei todellakaan kuulu. Eikä mielestäni edes sovi. Joihinkin myöhempiin sen kai sai tilata lisävarusteena. Vain Daimlereissa kuuluu olla kromilista siinä konepellin keskellä, muttei tietenkään kissaa. 1960-luvun Daimler Sovereign, V8 ja 250 malleissa, sekä 420DS:ssä oli "lentävä D".

Ainoat mallit, joihin se loikkaava kissa "kuului" olivat MK VIII, MK IX, ja pienempänä MK X ja 420G ja 420. ja joillekin markkinoille myös MK1 (2.4L ja 3.4L) MK2 sekä S-type tai ainakin se oli saatavilla virallisena lisävarusteena. MK IV (1946-1949) sekä MK V (1949-1951) sai sen ostaa virallisena lisävarusteena jäähdyttimen korkkiin, mutta se ei koskaan ollut "vakio" vaan varaosakirjan mukaan "optional extra".

Täydentäkää joku listaa jos tiedätte paremmin.

Urheilumallisiin Jaguareihin ei loikkaava kissa koskaan kuulunut, lukunottamatta 1 kpl SS100 vuodelta 1937, jossa oli ensimmäinen tehtaan proto-leaperi (nk. Prince Michael of Romania), sekä ilmeisesti sen sai joillekin markkinoille lisävarusteena XK150-malleihin.

Aiheesta on kirjoitettu täällä Kissakulmassa paljon, minkä voi Etsi-toiminnolla saada selville, ja Jag-lovers foorumilla englanniksi PALJON. Olemme suunnitelleet aiheesta Jaguar Driver's Cubin juttujen julkaisemista suomeksi Jaguar-uutisissa. Aihe tuntuu monia kiinnostavan. ;-)

Niin ja sisustan kuulua haista "hyvältä" eli nahalta ja hieman mallista riippuen palaneelta öljyltä ja bensalta...nk. Jaguarin haju, ihan pidetty juttu kautta maailman. :D

Homeen, kosteuden yms. haistaa yleensä heti, eikä siitä hajusta sitten enää pääsekään eroon kuin uusimalla kaiken peltiä myöten! :cry:

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Kopi
Viestit: 1967
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Tänään heräsi minun MK2 talviunilta. Ei kyllä ollut vielä tarkoitus, kun täällä Oulussa
on vielä aika kurakelit kinosten sulaessa tielle, mutta tässä uudessa liikenteestä
poistosysteemissä on kaikkien muiden huonojen puolien lisäksi vielä semmoinenkin
huononnus aiempaan, ettei liikenteeseen ottopäivää voi sopia eteenpäin, vaan tädin
mukaan se on joko nyt heti tai tulet sitten uudestaan kun haluat. No otin sitten heti
ettei tarvitse toista kertaa käydä. Ennen saattoi vakuutusyhtiölle sähköisesti ilmoittaa
että otan käyttöön silloin ja silloin, mutta varmaan tämä kehitys on jonkun virkamiehen
mielestä parempaan päin... Tulee mieleen että valtionvarainministeriön Kuitunen (herra
joka on vastuussa valtiolle miljoonia maksaneista autoverotöppäyksistä) on varmaan
käynyt sivutoimena neuvomassa AKE:n väkeä...

Urputuksista nautintoon: kylläpäs oli taas 6kk tauon jälkeen mukava ajella vanhuksella
ja kaikki muu toimi, mutta pyyhkijän palautusautomatiikka oli jäänyt talviunille. Varmaan
kosketusvika jossain, tuskinpa se muuten on talven aikana hajonnut. Niin, sade pääsi
yllättämään vaikka kauniissa auringonpaisteessa lähdin kevään ensiajolle.
Kone tuntui käyvän entistä paremmin tai sitten aktiivisesti kuvittelen niin, sillä erona
viime kesään on kärjetön sytytys ja Lucas Sport-puola, täytyyhän sen käydä paremmin!

Hyviä ajoja muillekin kesäjageille!
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
arvo01
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Joulu 27, 2006 5:54 pm
Paikkakunta: Haaparanta Ruotsi

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja arvo01 »

Brbr.
Luin että sinulla on Ruotsinkilvet vielä nokalla.Eikö niitä ole vielä kukaan kaivannut? Minulla on sellainen mielikuva ettei
autoa saa poistettua rekisteristä jos ei palauta kilpiä.Ei ole ainakaan minulle huomauttaneet siitä kissasta konepeltillä mitään katsastusten yhteydessä.Saahan sitä roikutta mitä haluaa omaan autoon.Heh...Ja täällä pohjoisessa voi vaikka sitoa poron siihen kiinni.
Eikä muuta brbr kun ilmottautumhan vain siihen meijän tappaamishen kesäkuusa.Toivothaan että sinne tullee palajon väkeä mukhan.
Hyviä kyytejä kaikille.
Jaguar XJ 40-91
Jaguar X300 -95
Jeep Grand Cherokee -96
Porsche 928 s4-89 There is no old Porsche`s.Just new owners.
"Sääliä saa ilmaiseksi,mutta kateus pitää ansaita".
brbr
Viestit: 64
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 10:17 pm

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja brbr »

Joo oli se mullekkin suri yllätys että jagge tuli Ruotsista kilvet nokassa, eihän niitä varmaan olis tarvinnu metriäkään edes ruotsinpuolella kun auto pantiin rekkaan, no eipä ole niitä kyselty, minä uskon että säännöt ovat muuttuneet, pistän niitä ruuvilla kiinni autotallin seinään muistoksi.
Valitettavasti kerkesin jo ilmoittautua 02. 05 Lahteen tämän Pietarsaaren porukan kanssa. Mutta siellä kesäkuun tapahtumassa olis varmaan saanut tavata monta näistä jaguar foorumin porukasta, no vaikka ensikesänä.
brbr
Viestit: 64
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 10:17 pm

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja brbr »

arvo 01

nyt on ollu kolme neljä kappaletta hienoja 1 ja kakkossarjan Jaggea myynnissä Blokketissa, mutta pian ne ovat häipyneet sieltä, kerkesittäkö saamaan yhden, vielä on yksi valkonen 70 mallinen automaatti, veteraanikatsastettu, hieno peli, oletteko huomannut.
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Alkuperäiseen otsikkoon liittyen, tänään :D
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Joo, alkuperäisen otsikon mukaisesti, kyllähän meidän kissaa on ulkoilutettu säännöllisesti, tosin oli käytöstäpoistettuna matkojen takia joulu-tammikuun ja sitten helmikuun lopusta maaliskuun alkuun.

Kesärenkaat (ja kesämatot) vaihdoin alle kuitenkin vihdoin viime torstaina ja kylläpä oli taas pehmeää ja hiljaista mutta jämäkkää menoa kun kävin maanantaina hovikorjaamolla ja klubi-illassa! 8)

E-typeä voisi ulkoiluttaa jos huvittaa, XJC odottaa konetta ja MKV tarttis vähän maalata ja tehdä kaksi uutta ovirunkoa, niin ja pistää pikkasen vielä lamppuja, takapuskuri, pakoputki ja tuulilasi paikoilleen, niin sitten voisi vähän ajella. Toivottavasti sekin saa nähdä kesäauringon tänä vuonna!

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
kk1
Viestit: 114
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 2:12 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja kk1 »

Hieman asian vierestä:
Jakuvaari kirjoitti:", XJC odottaa konetta "
Sopiiko kysyä, minkälainen koneprojekti on meneillään, peruskorjaus vai "vaihtokone"?
kyselee kk
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

kk1 kirjoitti:Hieman asian vierestä:
Jakuvaari kirjoitti:", XJC odottaa konetta "
Sopiiko kysyä, minkälainen koneprojekti on meneillään, peruskorjaus vai "vaihtokone"?
kyselee kk
Aika paljon asian vierestä, mutta siis täyskunnostus koneelle, tosin samalla lohkon vaihto. Minulla sattui olemaan E-typen kylkiäisenä aikanaan tullut halkeamaton 420G:n lohko, XJC on vm. 1975 ja siihen on jo tehdastakuuna vaihdettu 1976 koko kone. Tuo 1976 4.2L lohkokin oli mm. 2. ja 3. sylinterien välistä hiushalkeamilla, joten päätettiin laittaa tilalle parempi lohko ja koneistaa kaikki, laittaa uudet ohjurit ja seetit kanteen ja sain Mannersilta sopuhintaan alkuperäiset +0.010 kokoiset männät. Tosin koska ko. 420G on ollut korkeapuristeinen (9) oli kova houkutus laittaa samanlaiset männät ja kolmen 2" SU:n imusarja, jotta olisin saanut samanlaiset tehot kuin E-typessäkin, mutta päädyttiin kuitenkin laittamaan kaikki kuten XJ6C:ssä kuuluu ollakin. Koska mun auto on Euro-malli manuaalivaihteistolla ja loikkarilla sekä ilmastoinnilla on SU:t onneksi niitä isompia perinteisiä kaksituumaisia ja laturi ja jäähdytin niinikään ne tehokkaammat mallit.

Mutta mutta, erinäisistä syistä ovat ko. osat odotelleet käyttöönottoa, koneistukset oli tehty jo syksyllä 2007, konehuone on maalattu samalla uusiksi ja pikkuosat kunnostettu, nyt vaan pitäisi saada se mylly sisään, auto leimaan ja sisäänajoon ja sitten baanalle...kirjaimellisesti!

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
kk1
Viestit: 114
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 2:12 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja kk1 »

Vielä vierestä: 4.2 lohkon hiushalkeamia ei varmaankaan pysty päällisin puolin toimivasta koneesta toteamaan,mitenkä puristusmittaus, jäähdytysnesteen "oireilu"? Mihin "hiushalkemalohkokoneen" käyttö voisi johtaa ja missä ajassa?
Voiko ajatella, että esim 100 000 km ajettu, hyvin toimiva kone on välttynyt niiltä?
kk
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

kk1 kirjoitti:Vielä vierestä: 4.2 lohkon hiushalkeamia ei varmaankaan pysty päällisin puolin toimivasta koneesta toteamaan,mitenkä puristusmittaus, jäähdytysnesteen "oireilu"? Mihin "hiushalkemalohkokoneen" käyttö voisi johtaa ja missä ajassa?
Voiko ajatella, että esim 100 000 km ajettu, hyvin toimiva kone on välttynyt niiltä?
kk
Terve,

Useimmiten se johtaa jäähdytysnesteen karkailuun palotiloihin ja kannentiivisteen pettämiseen tavalla taikka toisella. Noita lohkoja on korjattu poraamalla ja tapittamalla, tehdas teki jonkun vastaavan hommelin valmiiksi S3 4.2L lohkoihin, jotka eivät sitten enää haljenneet. AFAIK.

Yleensä lohko, joka ei ole haljennut ensimmäisten vuosien aikana noista kohdista, ei enää halkeakaan, ts. valurauta on asettunut, mutta ne halkeamat eivät vähäisessä käytössä välttämättä ilmene mitenkään. Meilläkin oireet alkoivat vasta kun ilmastointi oli korjattu toimivaksi ja ajeltiin kovimmilla kesähelteillä, paineistusta auttoi vielä se, että italiaanot ovat onnistuneet laittamaan 4.2L jäähdytysjärjestelmän korkit väärin päin, jolloin termarin kotelosta ei paine päässyt purkautumaan minnekään, vaikka olisi tarkoitus... :(

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
kk1
Viestit: 114
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 2:12 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja kk1 »

Hei, hienoa tietoa, kiitos vastauksista.
-kk-
xena
Viestit: 27
Liittynyt: Su Helmi 03, 2008 4:42 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja xena »

Alkuperäiseen otsikkoon liittyen: ex-ehkä-Suomen-matalin-Jagge on ollut ajossa tämän kuun alusta jolloin katsastin sen vakioalustalla. Päädyin alkuperäisjousiin (halpojen mittatilausjousien sijasta), maksoihan nuo enemmän kuin käyttöautoni mutta mitäpä ei kissan vuoksi.... Ja iskarit ja koko satsin asennus vielä päälle. Vaan nytpä ei tarvitse miettiä mistä ja mitenpäin voi mennä, todella rentouttavaa! Ja auto kulkee todella pehmeästi.
Jaguar Sovereign XJ40 4.0 `90
Mercedes Benz 200 `82
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja joni »

tänään hain Daimlerini talviunilta. Herättely on aina hiukan jännittävää homma ja huomasin suureksi ikäväksi, että kattoverhoilu oli alkanut taas lähteä irti paikoitellen. Ei se näköjään pysy siellä edes kunnon liimallakaan. Toinen ikävä huomio oli laatikon ulos purskauttama pieni öljylammikko käynnistyksen yhteydessä. Lienee filtteri hiukan tukossa?

Nyt auto onnellisesti taas pihassa ja mieltä hyväilee aina yhtä uskomattoman kauniit muodot. On se vaan niin ihme, että ei nykypäivänä osata löytää tuollaista balanssia linjoihin.
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
Kopi
Viestit: 1967
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja Kopi »

joni kirjoitti:Toinen ikävä huomio oli laatikon ulos purskauttama pieni öljylammikko käynnistyksen yhteydessä. Lienee filtteri hiukan tukossa?
Ainakin Ser3:n laatikko laskee allensa pitkän seisonnan aikana. Eli normaalisti osa öljystä on turbiinissa vai missä lie ja seisonnan aikana valuu alas ja huohotinputken kautta lattialle. Pitäisi käyttää seisonnan aikana aina välillä, että pysyy sisällä.
Voisiko tuossa sulla olla pienemmässä mittakaavassa sama juttu, öljyä oli valunut hieman liikaa alas ja purskahti ulos käynnistäessä ennenkuin ehti kiertää oikeisiin paikkoihin?

Niin, siihen kattoon: viewtopic.php?f=2&t=2880
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
jjj
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 8:45 pm
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja jjj »

xena kirjoitti:Alkuperäiseen otsikkoon liittyen: ex-ehkä-Suomen-matalin-Jagge on ollut ajossa tämän kuun alusta jolloin katsastin sen vakioalustalla. Päädyin alkuperäisjousiin (halpojen mittatilausjousien sijasta), maksoihan nuo enemmän kuin käyttöautoni mutta mitäpä ei kissan vuoksi.... Ja iskarit ja koko satsin asennus vielä päälle. Vaan nytpä ei tarvitse miettiä mistä ja mitenpäin voi mennä, todella rentouttavaa! Ja auto kulkee todella pehmeästi.
Olisi kiva jos voisat laittaa kuvan mirristäsi ennen ja jälkeen niin voitaisiin yhdessä ihastella parannusta. Ajamisen ilo kasvoi taatusti!
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mursu
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 3:34 pm
Paikkakunta: Kantvik

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja Mursu »

XJS tuli ulos, ja tänään vielä meni katsastuksestakin läpi! Mitä nyt vasemman takarenkaan toinen iskareista oli sen verran loppu, että kehoitettiin uusimaan. :?

Mutta joka kerta XJS:ään rakastuu uudestaan, kun sillä pääsee tien päälle 8)
Bentley Mulsanne -89
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Mutta joka kerta XJS:ään rakastuu uudestaan, kun sillä pääsee tien päälle
Tää on mun mielestä parasta harrasteautossa joka seisoo talven yli, siihen ei kyllästy ja aina keväällä tuntuu ainakin mulla sellanen uutuuden viehätys..... Sama juttu kun moottoripyörissä.
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
sla36
Viestit: 42
Liittynyt: La Kesä 16, 2007 1:33 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja sla36 »

Lauantaina otettu X300 tallista ja ajeltu siitä asti auringonpaisteessa, loistava keli avata kesäautokausi!

Jätettäessä autoa syksyllä talliin asensin pukit siten, että jousitus keveni muutaman sentin. Samalla olin laittanut kilon "ylipainetta" renkaisiin. Nyt ilokseni totesin, että kumit olivat pysyneet pyoreinä ja ajo on aivan yhtä nautinnollista kuin talven pimeydessä haaveilin...
S-Type 3,0 Executive -00 (Anthracita/Almond)
XJ6 4,0 Sovereign -97 (Sapphire) ex
XJ6 4,0 Sovereign -95 (JRG) ex
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

No tänään ajettiin E-type ulos talvikolostaan...akku kiinni ja menoksi! :D

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
eeimmon
Viestit: 35
Liittynyt: La Maalis 25, 2006 4:17 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja eeimmon »

MK VII otetaan perinteellisesti ajoon vappuna. Tänä vuonna matka suuntautuikin vapunpäivänä Lahteen, jossa HM-7 on esillä Lahti Classicin olympiavuoden 1952 teemaosastossa. On siellä toinenkin MK VII, Helsingin automuseon metallinhohtoinen sininen auto. Sen olen kauan sitten nähnyt Tampereella ja oli siitä Mobilistissa koeajokin.
XJ6 4.0 Vanden Plas "Miss Las Vegas"
brbr
Viestit: 64
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 10:17 pm

Re: Jagge ulos!

Viesti Kirjoittaja brbr »

Piti tässä siirtää jaggen ensimäistä verstailukäyntiä perjantai iltaan kun lauantaina oli kait sade päivä yli koko maan. Olin sitä ennen ajellut pienen matkan ja huomannut ensimmäistä kertaa ettei ollut potkua kaikissa pytyissä. Verstaalla vaihdettiin uudet tulpat ja heti rupes käymään, voi olla että kostuneet kun tyhjäkäynnillä käytetty.Siinä sitä sitten käytettiin, pientä kaasutinsäätöä ja muut tarkistukset, (öljyt ja semmoset tarkistettu ennen, vaihdetaan lähiaikona) ja mentiin semmoselle 50 km koeajolle, se mihin minä olin varautunu, että sylinteritiivisteessä olis vikaa kun painetta olin huomannu (liikaa) tuntu tämän matkan jälkeen kyllä aiheettomaksi, ei mistään tullu nestettä ulos, ja muuten tuntuu että moottori on kunnossa, autotallissa ei ole edes öljyä tippunu lattialle. Poika sano, ei muuta kun ajamaan. No, testattu sen verran että ajan ensiviikolla katsastusk. näyttämään sitä niin kuin halusivat, vaikka sanovat että Ruotsin katsastus kelpaa.
Sitten auto rekisteriin ja ajoon. Täytyy vain sanoa että kaikki mitä omistaja ja myyjä Ruotsissa sano tästä autosta oli totta, en ole pettyny enkä ole kertaakaan tätä autokauppaa katunu, ja kyyti on tosi hieno. Tullimaksuista ei ole vielä kuulunut, että niitä muovinumeroita pitää samalla hake Tullista.


____________________

Jaguar XJ6 4,2L S1- 72
Vastaa Viestiin