Ensijaggeni ja kokemuksia 6000km

Yleinen Jaguar-keskustelu
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Ensijaggeni ja kokemuksia 6000km

Viesti Kirjoittaja mikki »

Tervehdys!
Vuonna 1960 kaverin isällä oli uusi XJ6, jonka kyytiin pääsin. Silloin syttyi innostus joka vahvistui jatkuvien Lontoonreissujen vuoksi. Kun tuli X, melkein heti ostin uuden. Siitä saakka, useita vuosia harkitsin. Kunnes nyt koeajoin kaksi S-typeä ja kolme X farkkua. Laman hintajousto teki ostamisen helpoksi.
Dieselin, halpis kun olen. Nyt sopi paremmin farmari ja niinpä mielestäni hyvistä vaihtoehdoista otin sen sopivimman.
Hyviä kilsoja reilussa kuukaudessa jo 6000.....
Pari kyssäriä/huomiota:
Webastoa en ymmärrä, miksi se menee aina päälle ( missä lämmössä? ) ja saako sen ohitettua eli pois päältä ajossa?
Takapyyhkijä ei toiminut, kysyin hintaa: '' jos emme riko takalasia, maksaa n 400e ja jos rikomme sen, maksaa n 1350e''.
Ostin Crc:tä ( 5,20e ja noin 10% meni eli kustannus n. 52c ) ja tein poikani kanssa 10min hommia ja hyvin pelittää. Poika ehdotti, että alamme huoltaa niitä!
Nyt tarvitsen vielä oik. etusumuvalon jos jollain ylimääräinen ja renkaita:
205/55x16 NASTAT ja 225/45x17 suvikumit. Myös 2 kpl voit tarjota. Vain lähes uudenveroisia jos jäänyt yli.
Hienoja vanteita minulla on jo.
Laitan myös ostetaan -ilmon.
Tätä palstaa olen lukenut aktiivisesti. Tosi hienot sivut ja järkevää kirjoittelua.
Selvisi myös miksi kesähuvilani ympäristössä Bodomilla aina välillä näkyy Jaggeja. Liityn mukaan !
Hyvää kevään odotusta kaikille ja tavataan joskus jossakin - ehkä.
Seuraava voisikin olla Xf diesel farkku?? Saa tarjota sitten kun on ne kalleimmat kilsat ''koeajettu''. Mutta nyt nautin ajamisesta X:llä.
Mikki ( since 1959 )
Kopi
Viestit: 1964
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ensijaggeni ja kokemuksia 6000km

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Tervetuloa omistajaksi ja palstalle. En tunne X:ää, joten en osaa
auttaa kysymyksissäsi.
mikki kirjoitti: Vuonna 1960 kaverin isällä oli uusi XJ6, jonka kyytiin pääsin.
Lapsuudenmuistosi pätkii hieman (ihmekös tuo 1-vuotiaalta :) )tai
vuosiluvussa painovirhe, sillä ensimmäinen XJ6 tuli vasta 1968.
Vuonna 1960 oli 'Mk1', Mk2, MkIX ja vanhempia.

Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Ensijaggeni ja tarkennus

Viesti Kirjoittaja mikki »

Hyvä Kopi !
Painovirhepaholainen, toki oli 1970.
Kiitos tarkennuksesta ja yritan panostaa oikolukuun jatkossa!
M
xjford
Viestit: 44
Liittynyt: To Maalis 29, 2007 10:18 pm
Paikkakunta: turku

Re: Ensijaggeni ja kokemuksia 6000km

Viesti Kirjoittaja xjford »

mikki kirjoitti: Webastoa en ymmärrä, miksi se menee aina päälle ( missä lämmössä? ) ja saako sen ohitettua eli pois päältä ajossa?
tämä on nyt täysin puhdas arvaus mutta voisiko olla että diesel-koneen hyötysuhde on niin hyvä että moottorista ei saada riittävästi lämpöä ulos kabiinin lämmittämiseen... tosin webasto ei ehkei ole x:n vakiovaruste joten saatan olla aivan hakoteillä

mikko
Avatar
Jaguaristi
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 5:17 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ensijaggeni ja kokemuksia 6000km

Viesti Kirjoittaja Jaguaristi »

xjford kirjoitti:
mikki kirjoitti: Webastoa en ymmärrä, miksi se menee aina päälle ( missä lämmössä? ) ja saako sen ohitettua eli pois päältä ajossa?
tämä on nyt täysin puhdas arvaus mutta voisiko olla että diesel-koneen hyötysuhde on niin hyvä että moottorista ei saada riittävästi lämpöä ulos kabiinin lämmittämiseen... tosin webasto ei ehkei ole x:n vakiovaruste joten saatan olla aivan hakoteillä

mikko
Nopean kabiinin lämmityksen takia juuri on vakiovarusteena webasto.
Jaguar racing

X-type 2.0D "Ghost Silver" '07
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: Ensijaggeni ja kokemuksia 6000km

Viesti Kirjoittaja juge »

Hei!
Onnittelut hienon auton ostosta :)

Meillä on rouvan kanssa ollut tuo X-tyyppi farkku 2.0 Dieseli viime vuoden syyskuun alusta lähtien, silloin mittarissa oli n. 102tkm ja nyt mittarissa on melkein 120tkm. Auto on ollut kerrassaan mainio, ei mitään kummallisuuksia.

Se lisälämmitin menee automaattisesti päälle kun auton starttaa jos ulkolämpötila auton oman mittarin mukaan on +2 astetta tai alle. Tämän ominaisuuden saa otettua pois päältä kun poistat konehuoneen sulakerasiasta sulakkeen F12 (7,5A).

Tuosta on etu se, että kaupunkipyörityksessä lisälämmitin ei ehdi kunnolla käynnistymään kun auton jo sammuttaa, joka sitten nokeennuttaa lisälämmittimen palopesän. Sitten tietty yksi huonopuoli on se, että lyhyehkössä ajossa auton moottori ei oikein ehdi kunnolla lämmetä. Jos sinulla on kello-ohjain tuolle lisälämmittimelle, siitä voi sen käynnistää kaveriksi jos tuntuu ettei moottori lämpene.

Lisälämmitin on Ebersprächerin tekemä, ja on vakiona ollut näissä X-Type dieseleissä, mutta vakioversiossa ei ole ollut kello-ohjainta, joka on ollut sitten lisävarustelistalta rastitettava tai muuten erikseen hankittava varuste.
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Vastaa Viestiin