Tervehdys!
Vuonna 1960 kaverin isällä oli uusi XJ6, jonka kyytiin pääsin. Silloin syttyi innostus joka vahvistui jatkuvien Lontoonreissujen vuoksi. Kun tuli X, melkein heti ostin uuden. Siitä saakka, useita vuosia harkitsin. Kunnes nyt koeajoin kaksi S-typeä ja kolme X farkkua. Laman hintajousto teki ostamisen helpoksi.
Dieselin, halpis kun olen. Nyt sopi paremmin farmari ja niinpä mielestäni hyvistä vaihtoehdoista otin sen sopivimman.
Hyviä kilsoja reilussa kuukaudessa jo 6000.....
Pari kyssäriä/huomiota:
Webastoa en ymmärrä, miksi se menee aina päälle ( missä lämmössä? ) ja saako sen ohitettua eli pois päältä ajossa?
Takapyyhkijä ei toiminut, kysyin hintaa: '' jos emme riko takalasia, maksaa n 400e ja jos rikomme sen, maksaa n 1350e''.
Ostin Crc:tä ( 5,20e ja noin 10% meni eli kustannus n. 52c ) ja tein poikani kanssa 10min hommia ja hyvin pelittää. Poika ehdotti, että alamme huoltaa niitä!
Nyt tarvitsen vielä oik. etusumuvalon jos jollain ylimääräinen ja renkaita:
205/55x16 NASTAT ja 225/45x17 suvikumit. Myös 2 kpl voit tarjota. Vain lähes uudenveroisia jos jäänyt yli.
Hienoja vanteita minulla on jo.
Laitan myös ostetaan -ilmon.
Tätä palstaa olen lukenut aktiivisesti. Tosi hienot sivut ja järkevää kirjoittelua.
Selvisi myös miksi kesähuvilani ympäristössä Bodomilla aina välillä näkyy Jaggeja. Liityn mukaan !
Hyvää kevään odotusta kaikille ja tavataan joskus jossakin - ehkä.
Seuraava voisikin olla Xf diesel farkku?? Saa tarjota sitten kun on ne kalleimmat kilsat ''koeajettu''. Mutta nyt nautin ajamisesta X:llä.
Mikki ( since 1959 )
Ensijaggeni ja kokemuksia 6000km
Re: Ensijaggeni ja kokemuksia 6000km
Tervetuloa omistajaksi ja palstalle. En tunne X:ää, joten en osaa
auttaa kysymyksissäsi.
vuosiluvussa painovirhe, sillä ensimmäinen XJ6 tuli vasta 1968.
Vuonna 1960 oli 'Mk1', Mk2, MkIX ja vanhempia.
Köpi
auttaa kysymyksissäsi.
Lapsuudenmuistosi pätkii hieman (ihmekös tuo 1-vuotiaalta )taimikki kirjoitti: Vuonna 1960 kaverin isällä oli uusi XJ6, jonka kyytiin pääsin.
vuosiluvussa painovirhe, sillä ensimmäinen XJ6 tuli vasta 1968.
Vuonna 1960 oli 'Mk1', Mk2, MkIX ja vanhempia.
Köpi
Re: Ensijaggeni ja tarkennus
Hyvä Kopi !
Painovirhepaholainen, toki oli 1970.
Kiitos tarkennuksesta ja yritan panostaa oikolukuun jatkossa!
M
Painovirhepaholainen, toki oli 1970.
Kiitos tarkennuksesta ja yritan panostaa oikolukuun jatkossa!
M
Re: Ensijaggeni ja kokemuksia 6000km
tämä on nyt täysin puhdas arvaus mutta voisiko olla että diesel-koneen hyötysuhde on niin hyvä että moottorista ei saada riittävästi lämpöä ulos kabiinin lämmittämiseen... tosin webasto ei ehkei ole x:n vakiovaruste joten saatan olla aivan hakoteillämikki kirjoitti: Webastoa en ymmärrä, miksi se menee aina päälle ( missä lämmössä? ) ja saako sen ohitettua eli pois päältä ajossa?
mikko
- Jaguaristi
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 5:17 pm
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ensijaggeni ja kokemuksia 6000km
Nopean kabiinin lämmityksen takia juuri on vakiovarusteena webasto.xjford kirjoitti:tämä on nyt täysin puhdas arvaus mutta voisiko olla että diesel-koneen hyötysuhde on niin hyvä että moottorista ei saada riittävästi lämpöä ulos kabiinin lämmittämiseen... tosin webasto ei ehkei ole x:n vakiovaruste joten saatan olla aivan hakoteillämikki kirjoitti: Webastoa en ymmärrä, miksi se menee aina päälle ( missä lämmössä? ) ja saako sen ohitettua eli pois päältä ajossa?
mikko
Jaguar racing
X-type 2.0D "Ghost Silver" '07
X-type 2.0D "Ghost Silver" '07
Re: Ensijaggeni ja kokemuksia 6000km
Hei!
Onnittelut hienon auton ostosta
Meillä on rouvan kanssa ollut tuo X-tyyppi farkku 2.0 Dieseli viime vuoden syyskuun alusta lähtien, silloin mittarissa oli n. 102tkm ja nyt mittarissa on melkein 120tkm. Auto on ollut kerrassaan mainio, ei mitään kummallisuuksia.
Se lisälämmitin menee automaattisesti päälle kun auton starttaa jos ulkolämpötila auton oman mittarin mukaan on +2 astetta tai alle. Tämän ominaisuuden saa otettua pois päältä kun poistat konehuoneen sulakerasiasta sulakkeen F12 (7,5A).
Tuosta on etu se, että kaupunkipyörityksessä lisälämmitin ei ehdi kunnolla käynnistymään kun auton jo sammuttaa, joka sitten nokeennuttaa lisälämmittimen palopesän. Sitten tietty yksi huonopuoli on se, että lyhyehkössä ajossa auton moottori ei oikein ehdi kunnolla lämmetä. Jos sinulla on kello-ohjain tuolle lisälämmittimelle, siitä voi sen käynnistää kaveriksi jos tuntuu ettei moottori lämpene.
Lisälämmitin on Ebersprächerin tekemä, ja on vakiona ollut näissä X-Type dieseleissä, mutta vakioversiossa ei ole ollut kello-ohjainta, joka on ollut sitten lisävarustelistalta rastitettava tai muuten erikseen hankittava varuste.
Onnittelut hienon auton ostosta
Meillä on rouvan kanssa ollut tuo X-tyyppi farkku 2.0 Dieseli viime vuoden syyskuun alusta lähtien, silloin mittarissa oli n. 102tkm ja nyt mittarissa on melkein 120tkm. Auto on ollut kerrassaan mainio, ei mitään kummallisuuksia.
Se lisälämmitin menee automaattisesti päälle kun auton starttaa jos ulkolämpötila auton oman mittarin mukaan on +2 astetta tai alle. Tämän ominaisuuden saa otettua pois päältä kun poistat konehuoneen sulakerasiasta sulakkeen F12 (7,5A).
Tuosta on etu se, että kaupunkipyörityksessä lisälämmitin ei ehdi kunnolla käynnistymään kun auton jo sammuttaa, joka sitten nokeennuttaa lisälämmittimen palopesän. Sitten tietty yksi huonopuoli on se, että lyhyehkössä ajossa auton moottori ei oikein ehdi kunnolla lämmetä. Jos sinulla on kello-ohjain tuolle lisälämmittimelle, siitä voi sen käynnistää kaveriksi jos tuntuu ettei moottori lämpene.
Lisälämmitin on Ebersprächerin tekemä, ja on vakiona ollut näissä X-Type dieseleissä, mutta vakioversiossa ei ole ollut kello-ohjainta, joka on ollut sitten lisävarustelistalta rastitettava tai muuten erikseen hankittava varuste.
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe