Jaguar tulee vastaan, nostatko kättä?

Yleinen Jaguar-keskustelu
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Jaguar tulee vastaan, nostatko kättä?

Viesti Kirjoittaja juge »

Hei!
Pikainen kysely foorumilaisille:
Nostatko kättä aina kun Jaguar tulee vastaan?

Itse pyrin aina kuin vartiopoika ( :D ) nostamaan kättä toiselle Jaguarille, mutta valitettavan harvoin saan kädennoston takaisin... :( Tai ainakin näin täällä E-Pohjanmaan suunnalla... Tänäänkin tuli kaksi Jaguaria vastaan, toinen oli jotain XJ sarjaa, oliko XJ6, XJR tai XJ8, en sen tarkemmin ehtinyt tutkia, kun liikenteessä viininpunainen Jagge vastaan tuli, mutta pahasti se näytti ainakin samanlaiselta kun isäni XJR:rä vuodelta -95. Mutta ei nostanut kättä... :( . Sitten vähän myöhemin vastaan tuli tummansininen S-Type vastaan, pidin jo kaukaa käden pystyssä mutta ei vastannut S-Typen kuski tervehdykseeni.

Kerran vaimoni toimitti, kun oli ajellut Porista kotiinpäin, oli vastaan tullut Jaguar jossain Jalasjärven tienoilla. Oli kuulema jo kaukaa pitänyt tämän Jaguarin mieskuski kättä pystyssä tervehdykseksi, ja toisessa kädessä taisi olla jopa puhelin... :D Vaimo nauraen sanoi: -Ajattelin että mikähän Jukka Kakkonen tuolta tulee... :D Nauroin tuossa vaiheessa itseni kipeäksi :D Sanoin sitten vaimolleni että "Kai sä sentäs nostit kättä takaisin?" Vaimo tähän: -No tietysti :D

Kerran tuli erään pankin paikallisen konttorin takapihan parkkipaikalla vihreä farmari X-Type vastaan, siinä sitten oikein pysähdyttiin, avattiin lasit ja juteltiin tovi tämän toisen kuskin kanssa :D
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
koivuma
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 9:25 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jaguar tulee vastaan, nostatko kättä?

Viesti Kirjoittaja koivuma »

Kyllä kättä nostetaan, jos huomataan

Eilenkin Sorsanpesän kohdalla tuli avo-Triumppi vastaan ja kättä nostettiin.

Harrikkamiehetkin selvästi ilostuivat, kun näkivät avoautoja.

Oletko juge lähdössä Tornioon?
markus
XK8 Cabriolet -97 sapphire
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Re: Jaguar tulee vastaan, nostatko kättä?

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Tassu nousee aina, tai peukalo!
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: Jaguar tulee vastaan, nostatko kättä?

Viesti Kirjoittaja juge »

Toi Tornion reissu on aika pitkä, joten se varmaan jäänee...

Mutta olisiko tässä kesäkuussa jossain E-Suomessa Jaguar -tapahtumaa? Ilmeisesti Etelä-Suomen lounasretki on tulossa 7. kesäkuuta, samalla voisi käydä sukulaisissa.

Lepaan Britit Kohtaavat 9.8. on näillä näkymin aika varma reissu, sinne tulee lähdettyä :)

Koivuma, sinun xk8 on ilmeisesti sapphire blue? Jos on, näin sitten Jaguarisi vappuajoissa Seinäjoella :)
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jaguar tulee vastaan, nostatko kättä?

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Kyllä kissa kissaa morjestaa....
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
brbr
Viestit: 64
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 10:17 pm

Re: Jaguar tulee vastaan, nostatko kättä?

Viesti Kirjoittaja brbr »

En vielä tähän mennessä mutt kyllä tästälähtien jos itse ajelen jaggella ja huomaan toisen kissan tulevan vastaan.
Avatar
jjj
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 8:45 pm
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: Jaguar tulee vastaan, nostatko kättä?

Viesti Kirjoittaja jjj »

Tervehdys on ollut Range Rover kuskien ikivanha tapa - hyvä sellainen.
Kannatan ajatusta että otetaan se tänne Kissakulmalaistenkin tavaksi!
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar tulee vastaan, nostatko kättä?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Jep, kyllä kohteliaisuutta aina, jos ei satu jäämään huomaamatta jonkin muun asian takia. :) (keskustelu, lapsi, yms.)

Niin ja autosta riippuen saattaa olla että väläytän pitkiä, heilautan kättä, joskus jopa tööttän vaikka se onkin Suomessa aina vähän ongelmallista, kun joku muu tietty aina luulee, että se oli juuri hänelle osoitettu solvaus. Kumma kun torvet kuulostaa iloisemmilta etelässä (Keski-Eurooppa) kuin täällä pohjoisessa. Onhan niillä tosin siellä ihan oikeesti erilaisia torviakin, meidänkin coupéssa on italianfanfaari. :D

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jjj
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 8:45 pm
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: Jaguar tulee vastaan, nostatko kättä?

Viesti Kirjoittaja jjj »

Minulla on apuvärkki tarkoitusta varten: rele tipauttaa kuskinpuoleisen ajovalon maadoituksen pois ja kas: kissa iskee silmää!
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mursu
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 3:34 pm
Paikkakunta: Kantvik

Re: Jaguar tulee vastaan, nostatko kättä?

Viesti Kirjoittaja Mursu »

Aina pyritään nostamaan kättä. Joskus paistaa aurinko vastaan, tai jagge ajaa niin lähellä ison auton takana, ettei matalaa kissaa ehdi ajoissa huomaamaan, jää käsi nousematta... :( Varmin vastaus tervehdykseen tulee niistä jaggeista, jonka keulalla on vaunumerkki :D
Bentley Mulsanne -89
Avatar
Esa
Viestit: 41
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 12:45 am
Paikkakunta: Tornio

Re: Jaguar tulee vastaan, nostatko kättä?

Viesti Kirjoittaja Esa »

Aina tervehditään. Tietysti. Tämä tapa tuli jo kun ajelin Rover 75:lla.
XF 3.0 D
Klasu
Viestit: 20
Liittynyt: La Tammi 06, 2007 1:07 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Jaguar tulee vastaan, nostatko kättä?

Viesti Kirjoittaja Klasu »

Toki nostetaan!
Aika harvoin tosin tulee kuittaus mutta johtunee siitä, että liikenteessä on muutakin seurattavaa (valitettavasti) kuin vastaantulevien autojen merkki.

T. Klasu
Klasu,
Mk II /60
XJS / 96
Daimler 07
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: Jaguar tulee vastaan, nostatko kättä?

Viesti Kirjoittaja juge »

Itsekin "opin" tuon tervehtimisen pojannappulana kun vanhempien Rangella mentiin. Aina kun Range tuli vastaan, nostettiin kättä, ja siihen sai aina vastauksen :)

Muistan kun meillä oli joskus vm. -83 tai -84 oleva kolmiovinen Range diesel, VM:n dieselillä. Äitee sillä oli jonnekin ajanut, ja tuli kotiin, aivan innoissaan hän kertoi: Tuli semmonen uudempi Range (tuohon aikaan hän tarkoitti semmosta Vogue Rangea jossa oli spoileri :) ) ja se nosti mulle kättä kun mä nostin sille :D

Roverilla kun ajelin, tosi harvoin sain toiselta Roveristilta kädennoston takaisin. Ajattelivat varmaan mikä ihme tyyppi toi on... :D

Mutta kyllä nostan aina kättä kun Jaguar tulee vastaan :) Hmm, vai pitäisikö tehdä samanlainen relesysteemi kuin jjj:llä :D Voisi tosin pian käydä niin, että sekoaa koko kaaran sähköt, ne kun on niin monimutkikkaita nykyään... :roll:
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
xena
Viestit: 27
Liittynyt: Su Helmi 03, 2008 4:42 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jaguar tulee vastaan, nostatko kättä?

Viesti Kirjoittaja xena »

Itse katson näyttääkö vastaantulija siltä että huomaa oman kissani, osa tervehtii jolloin tietenkin itse on tassu ylhäällä, osa ei ole näkevinäänkään.... Itse kyllä huomaan varmasti jokaisen Jagen! Vapunaikana jenkkikuski viereiseltä kaistalta moikkaili, kai Jagge sitten oli tarpeeksi harrastepelin näköinen. Viimekesänä Seinäjoella oli mukava yllätys kun sininen avo-Jagge ajoi vierellä liikennevaloihin ja kuski tervehti.... Ehkä tunnistaa itsensä tästä!
Jaguar Sovereign XJ40 4.0 `90
Mercedes Benz 200 `82
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Re: Jaguar tulee vastaan, nostatko kättä?

Viesti Kirjoittaja sinberg »

xena kirjoitti:Itse katson näyttääkö vastaantulija siltä että huomaa oman kissani, osa tervehtii jolloin tietenkin itse on tassu ylhäällä, osa ei ole näkevinäänkään.... Itse kyllä huomaan varmasti jokaisen Jagen! Vapunaikana jenkkikuski viereiseltä kaistalta moikkaili, kai Jagge sitten oli tarpeeksi harrastepelin näköinen. Viimekesänä Seinäjoella oli mukava yllätys kun sininen avo-Jagge ajoi vierellä liikennevaloihin ja kuski tervehti.... Ehkä tunnistaa itsensä tästä!
Mitä todennäköisin nimimerkki "koivuma" :D
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Vastaa Viestiin