Manuaalivaihteinen XJR on kuten kaikki tiedämme harvinainen elukka. Nyt puhutaan siis X-300 -'R:stä. Niiden valmistusmäärä on toistaiseksi ollut hämärän peitossa, mutta vihdoin Anders Clausager on päässyt tutkimaan oikein kunnolla jatässä tulokset:
RHD 96 RHD, LHD 133 kappaletta. Viimeinen valmistettu autohan löytyy JDHT:n museossa, ja samalla tuo auto oli viimeinen valmistettu X300. Klubin englanninkävijät muistanevat auton, Turquoise värinen mustalla sisustuksella. Ensimmäisen auton satun tuntemaan itsekin, Carnival Red RHD, Magnoliasisustuksella, HK Premium Sound, Speed Control. Myös toiseksi viimeiseen olen tutustunut, niinikään RHD, Black/Warm Charcoal, perusvarusteinen Ärrä.
Suomestahan löytyy ainakin kaksi, ex-omani BRG/Warm Charcoal RHD joka nykyisin asustelee Espoossa sekä saman väriyhdistelmän mokoma LHD joka löytyy Ylöjärven suunnalta. Ja kolmanelle on intensiivinen haku päällä... vinkkejä otetaan vastaan!
Ärrä-triviaa
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Ärrä-triviaa
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Re: Ärrä-triviaa
Moi
Saksassa näyttäisi olevan yksi kappale myynnissä. Punainen väriltään, löytyy http://www.mobile.de. Hintapyynti tosin on aika kova.
Harri
Saksassa näyttäisi olevan yksi kappale myynnissä. Punainen väriltään, löytyy http://www.mobile.de. Hintapyynti tosin on aika kova.
Harri
XJR 95
Re: Ärrä-triviaa
Oliko niin että X300 R-versiossa oli lukkoperä toisin kuin X308 Rssä?
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
Re: Ärrä-triviaa
Jep, X300 XJR oli perinteinen kitkalukko, jopa automaatissa. Ei ehkä sovellu jatkuvaan drag-racingiin (eiks ne käytä jopa kiinteetä perää, jolloin kaarreominaisuudet on ihan kauheat?) mutta toimii huvitteluajossa varmaan ihan kivasti, ainakin E-typessä toimii liukkaallakin tosi mainiosti, homma pysyy hanskassa!hkm kirjoitti:Oliko niin että X300 R-versiossa oli lukkoperä toisin kuin X308 Rssä?
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________