Ärrä-triviaa

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Ärrä-triviaa

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Manuaalivaihteinen XJR on kuten kaikki tiedämme harvinainen elukka. Nyt puhutaan siis X-300 -'R:stä. Niiden valmistusmäärä on toistaiseksi ollut hämärän peitossa, mutta vihdoin Anders Clausager on päässyt tutkimaan oikein kunnolla jatässä tulokset:

RHD 96 RHD, LHD 133 kappaletta. Viimeinen valmistettu autohan löytyy JDHT:n museossa, ja samalla tuo auto oli viimeinen valmistettu X300. Klubin englanninkävijät muistanevat auton, Turquoise värinen mustalla sisustuksella. Ensimmäisen auton satun tuntemaan itsekin, Carnival Red RHD, Magnoliasisustuksella, HK Premium Sound, Speed Control. Myös toiseksi viimeiseen olen tutustunut, niinikään RHD, Black/Warm Charcoal, perusvarusteinen Ärrä.

Suomestahan löytyy ainakin kaksi, ex-omani BRG/Warm Charcoal RHD joka nykyisin asustelee Espoossa sekä saman väriyhdistelmän mokoma LHD joka löytyy Ylöjärven suunnalta. Ja kolmanelle on intensiivinen haku päällä... vinkkejä otetaan vastaan! :P
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Kontsa
Viestit: 45
Liittynyt: Su Marras 30, 2008 9:28 pm
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Ärrä-triviaa

Viesti Kirjoittaja Kontsa »

Moi

Saksassa näyttäisi olevan yksi kappale myynnissä. Punainen väriltään, löytyy http://www.mobile.de. Hintapyynti tosin on aika kova.

Harri
XJR 95
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ärrä-triviaa

Viesti Kirjoittaja hkm »

Oliko niin että X300 R-versiossa oli lukkoperä toisin kuin X308 Rssä?
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ärrä-triviaa

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

hkm kirjoitti:Oliko niin että X300 R-versiossa oli lukkoperä toisin kuin X308 Rssä?
Jep, X300 XJR oli perinteinen kitkalukko, jopa automaatissa. Ei ehkä sovellu jatkuvaan drag-racingiin (eiks ne käytä jopa kiinteetä perää, jolloin kaarreominaisuudet on ihan kauheat?) mutta toimii huvitteluajossa varmaan ihan kivasti, ainakin E-typessä toimii liukkaallakin tosi mainiosti, homma pysyy hanskassa! :D

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Vastaa Viestiin