X300 coupe, tee-se-itse

Yleinen Jaguar-keskustelu
Kopi
Viestit: 1968
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

X300 coupe, tee-se-itse

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Joku jenkki suunnittelee tekevänsä tämmöisen muutamasta jo hankitusta originaalista:

Kuva

Kauneus on katsojan silmissä... mutta hienoa Photoshoppausta!
Kaikki kuvat:
http://www.jag-lovers.org/snaps/snap_vi ... 1255100918

Köpi

Edit: Kuva vaihdettu helpommin näkyvään
Viimeksi muokannut Kopi, Ma Loka 12, 2009 11:45 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: X300 coupe, tee-se-itse

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Joo, ei kuva näkynyt ennenkuin olin logannut sisään sekä tänne, että J-L:iin.

Ääh, joku varmaan luulee pääsevänsä helpolla!

Noi X305:set on nyt Jenkeissä niiiin halpoja, että ihmiset voi hyvinkin käyttää useamman auton tuollaiseen kokeiluun, sitten ne päätyy romikselle tai autotallin kätköihin.

Jos tuon haluaisi tehdä kunnolla pitäisi ottaa mallia esim. siitä tehtaan Daimler Corsica avomallista.

Nyt tuo näyttää lähinnä huvittavalta, katon muoto ja suhteet koko hoidossa ovat aivan päin seiniä, Sir William tehnee monta vaakakierrettä leposijoillaan... :shock:

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: X300 coupe, tee-se-itse

Viesti Kirjoittaja Coupe »

No huh huh. Ei tarvitse pelätä. Tollaista ei edes Jenkki tee valmiiksi.
i
HarriL
Viestit: 39
Liittynyt: La Touko 20, 2006 12:59 am
Paikkakunta: Espoo

Re: X300 coupe, tee-se-itse

Viesti Kirjoittaja HarriL »

Lämmitellään vanhaa aihetta ja lisätään uusi kysymys. Kuinka tuhoon tuomittu yritys olisi kotikutoinen Corsica?
Nyt,kun kissa on joka tapauksessa vain kesäkäytössä, niin avo-XJR on tulllut kieltämättä aika usein vime aikoina mieleen...

.Harri
Entinen: X300 XJR -95 British Racing Green / Ivory
Haaveissa: RAM XKSS -projekti
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Re: X300 coupe, tee-se-itse

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Aval kirjoitti:Lämmitellään vanhaa aihetta ja lisätään uusi kysymys. Kuinka tuhoon tuomittu yritys olisi kotikutoinen Corsica?
Nyt,kun kissa on joka tapauksessa vain kesäkäytössä, niin avo-XJR on tulllut kieltämättä aika usein vime aikoina mieleen...
Corsicahan tehtiin autonäyttelyyn, ja alunperin Frankfurtissa siinä ei ollut muuta toimivaa mekaniikka kuin katon avausmekanismi, sähköt sille tuotiin takakontissa löysänä olevasta akusta. Mutta, Special Vehicle Operations joka auton tehtaalla teki, oli toki varannut ja teettänyt suurin osa myös tekniikasta. Autolle oli moottori olemassa, kuten vaihteisto ja moni muukin asia. Bensatankkikin oli tehty autolle (kattomekanismin takia normaali X300:sen ei käynyt), vaikkei oltukaan asennettu.

Autonhan rakensi valmiiksi David Marks, joka kävi täällä Suomessaki esittämässä kuvin ja kertomuksin tuon auton evoluution. Muistan että kysymys kotikutoisesta Corsicasta esitettiin, johon Dave totesi että hyvin mahdollista on, muuta suuritöistä. Kattomekanismi muuten on taattua saksalaista cabrio-laatua, eli Audilta lainattu. Ei kuulemma edes muunnoksia kaivannut vaan suroaan heittämällä.

Suurin työ siinä muutoshommassa lienee alustan tukemisessa, sekä peltinikkaroinnissa. Tehtaan tekemässä ovet on jatkettu ja kuljet muotoiltu ihan laikka–hitsausperiaatteita noudatten, eikä siinä ole mitään mitä ei taitava harrastehitsaajakin voisi saada aikaan.

JEC:n lehdessä julkaistiin pari vuotta Dave Marksin kirjoittaman ja kuvittaman hyvin yksityiskohtaisen selostussarjan työstä, mikäli joku ihan tosissaan aikoo ruveta sellaista värkkäämään niin minulla lienee ne kaikki numerot edelleen hyllyssä.
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
HarriL
Viestit: 39
Liittynyt: La Touko 20, 2006 12:59 am
Paikkakunta: Espoo

Re: X300 coupe, tee-se-itse

Viesti Kirjoittaja HarriL »

Kiitos Stefan nopeasta vastauksesta. Onkohan JEC:n artikkeleissa lujuuslaskelmia mukana? - Olettaisin, että AKE on nimenomaan niistä kiinnostunut.

.Harri
Entinen: X300 XJR -95 British Racing Green / Ivory
Haaveissa: RAM XKSS -projekti
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Re: X300 coupe, tee-se-itse

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Ei ole Aval,

artikkelit kertovat, ei muutostöistä vaan auton toimivaksi saattamisesta. Varsinainen muutostyöhän on tehty Browns Lanella, varmasti sitäkin on suunnitelman ja laskelmien muodossa dokumentoitu, mutta veikkaan että niitä dokumentteja tuskin sieltäpäin ole saatavissa enää. David Marksilla saattaisi olla jotain tietoa, kannattanee kysyä (david[at]davidmarksgarages.co.uk, tai puhelimitse +44 115 982 2808). Itse autoa voi käydä tutkiskelemassa JDHT:n museossa Browns Lanella! Esimerkiksi ensi kerralla kun klubi järjestää matkan…
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Vastaa Viestiin