E-type harkinnassa
E-type harkinnassa
Hyvää huomenta kaikille Jaguar-faneille
Olen harkitsemassa Jaguar E-type 4,2 Ser 2 vuosimalli 1969 ostamista. Auto on viettänyt Kaliforniassa vuodet 1969-2005.
Kuvien mukaan hyvässä alkuperäiskunnossa.
Kissakulmassa tunnetusti on Suomen paras asiantuntemus ja olisinkin kiitollinen kaikista vinkeistä, mitä tämän yksilön osalta pitäisi ottaa huomioon.
Olen harkitsemassa Jaguar E-type 4,2 Ser 2 vuosimalli 1969 ostamista. Auto on viettänyt Kaliforniassa vuodet 1969-2005.
Kuvien mukaan hyvässä alkuperäiskunnossa.
Kissakulmassa tunnetusti on Suomen paras asiantuntemus ja olisinkin kiitollinen kaikista vinkeistä, mitä tämän yksilön osalta pitäisi ottaa huomioon.
Re: E-type harkinnassa
Omana kokemuksena kertoisin, että ko. alueen autot ruostuvat meikäläisittäin kummallisista paikoista: Ikkunoiden ympäriltä ja lähinnä alareunoistaan (kondenssivesi). Pohja, helmat ja ovet voivat silti olla uskomattoman hienossa kunnossa!
Mikäli ollut suojaamattomana auringossa, voi olla sisusta pahasti korppuuntunut.
Omat California-Jagut, ovat silti kunnoltaan positiivisia juttuja, sikspä en tyrmää aikeitasi!
t:esko
Mikäli ollut suojaamattomana auringossa, voi olla sisusta pahasti korppuuntunut.
Omat California-Jagut, ovat silti kunnoltaan positiivisia juttuja, sikspä en tyrmää aikeitasi!
t:esko
Re: E-type harkinnassa
Tervehdys Esko
Kiitos vastauksestasi. Otetaan huomioon.
garmin
Kiitos vastauksestasi. Otetaan huomioon.
garmin
Re: E-type harkinnassa
Terve,
Jos englannin kieli on hallussa, niin heti ensimmäiseksi kannattaa rekisteröityä tuonne http://www.jag-lovers.org ja mennä E-type foorumille mukaan, siellä on tuhansia alan harrastajia, ja joku saattaa jopa tietää/tuntea ko. auton tai voi käydä sitä katsomassa.
Liekö sitten hyvä tai huono, mutta pari kertaa kun Ser.3 OTS himotti pahiten, oli todella hyvä saada kunnolisia kuvia ja raportti ko. autoista. Ei olisi kestänyt taas yhtä projektia meikäläisen rahkeet.
Mutta tilalle tulikin sitten vielä isompi projekti, vaan ei minään yllätyksenä!
-Jakuvaari
Jos englannin kieli on hallussa, niin heti ensimmäiseksi kannattaa rekisteröityä tuonne http://www.jag-lovers.org ja mennä E-type foorumille mukaan, siellä on tuhansia alan harrastajia, ja joku saattaa jopa tietää/tuntea ko. auton tai voi käydä sitä katsomassa.
Liekö sitten hyvä tai huono, mutta pari kertaa kun Ser.3 OTS himotti pahiten, oli todella hyvä saada kunnolisia kuvia ja raportti ko. autoista. Ei olisi kestänyt taas yhtä projektia meikäläisen rahkeet.
Mutta tilalle tulikin sitten vielä isompi projekti, vaan ei minään yllätyksenä!
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: E-type harkinnassa
Niin, 40 vuotta vanha auto ja varsinkin urheiluauto kannattaa hankkia asenteella "Kaikki mahdolliset viat, vauriot, huonosti ja väärillä osilla tehdyt korjaukset kuuluvat hintaan"
Jos sitten sattuu olemaan parempi niin se on kaikki kaupan päälle....
No joo, eipä tästä kyllä ollut mitään apua kysymykseesi....
Jos sitten sattuu olemaan parempi niin se on kaikki kaupan päälle....
No joo, eipä tästä kyllä ollut mitään apua kysymykseesi....
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: E-type harkinnassa
No niin, isoin huoli on aina näissä ruoste ja huonot korjaukset koriin.
Sitä on vaikea ilman ultraäänivehkeitä nähdä, mutta tavallinen magneetti kyllä paljastaa pahimmat kittipommit. Jos on muka entisöity, olisi aina syytä nähdä kunnollisia kuvia auto korista ennen mitään kittauksia ja maalia, nk. bare metal.
Ko. autoja ei ruostesuojattu aikanaan mitenkään. Ainoastaan joku Colorado tai Arizona saattaa olla niin kuivaa, ettei kondenssikosteus pääsisi ruostuttamaan koria sisältä käsin. E-typen korissa on paljon suljettuja koteloita, jotka muodostavat auton rungon (siis itsekantava kori). Jos ne ovat sisältä ruosteessa on korjaaminen aika hankalaa, ensin pitää kaikki kotelot avata, jotta niitä pääsee korjaamaan (lue, otetaan se päällimmäinen koripelti pois ja katsotaan mitä alta löytyy) mikä on aikaa (ja rahaa) vievää puuhaa.
Silti, ei juuri mikään auto anna yhtä paljon kuljettajalleen!
-Jakuvaari
Sitä on vaikea ilman ultraäänivehkeitä nähdä, mutta tavallinen magneetti kyllä paljastaa pahimmat kittipommit. Jos on muka entisöity, olisi aina syytä nähdä kunnollisia kuvia auto korista ennen mitään kittauksia ja maalia, nk. bare metal.
Ko. autoja ei ruostesuojattu aikanaan mitenkään. Ainoastaan joku Colorado tai Arizona saattaa olla niin kuivaa, ettei kondenssikosteus pääsisi ruostuttamaan koria sisältä käsin. E-typen korissa on paljon suljettuja koteloita, jotka muodostavat auton rungon (siis itsekantava kori). Jos ne ovat sisältä ruosteessa on korjaaminen aika hankalaa, ensin pitää kaikki kotelot avata, jotta niitä pääsee korjaamaan (lue, otetaan se päällimmäinen koripelti pois ja katsotaan mitä alta löytyy) mikä on aikaa (ja rahaa) vievää puuhaa.
Silti, ei juuri mikään auto anna yhtä paljon kuljettajalleen!
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: E-type harkinnassa
Kopi kirjoitti:Jag-loversissa on myös buyers guide:
http://www.jag-lovers.org/e-type/shopping.html
Köpi
Joo, ihan hyvä, myös ko. foorumilainen, Peter Crespin, on kirjoittanut aiheesta opuksen (samoin XJS:stä) ja tuo Mark Hicksin ohje netisä on jo 11 vuotta vanha! Ei se muuten ole paljon muuttunut, mutta hinnat on nykyään jotain ihan muuta ja USD on menettänyt arvostaan lähes puolet!
Tuo Suomen ulkopoliittisista ongelmista muistuttava hokema on aika tosi! (Rust, Rust, Rust)
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________