Jaggefobia

Yleinen Jaguar-keskustelu
rock24
Viestit: 26
Liittynyt: To Elo 13, 2009 2:45 pm

Jaggefobia

Viesti Kirjoittaja rock24 »

Moro,
Olen puoli vuotta ollut onnellinen Jaguar auton omistaja,kyyti on ollut hienoa! Paitsi yksi asia jaggella ajaessa on kummstuttanut, jopa pelottanut,nimittäin toisten autoilijoiden lähes vihamielinen suhtautuminen autooni. Vastaavaa en ole aikaisemman autoni Mondeon ratissa huomannut,sillä perässä roikkujia riittää,valojen vilkutteluja,päättömiä ohituksia,keskisormia..kaikkea..,jopa poliisi pysäytti minut näyttävästi äänivilkuin ihan vain tarkastaakseen rekisteriotteeni..?? Olen pohtinut että onko vain yleinen liikennekulttuuri muuttunut toisista piitaamattomaksi vai johtuuko se ainoastaan siitä jaguaarin kuvasta takaluukun nupikassa..Onko muilla vastaavia kokemuksia vai onko tämä pohjoisen erityispiirre ?
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Jaggefobia

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Kuinka pohjoisen? En ole moista Oulussa havainnut. Pikemminkin päinvastoin, kiihdytyskisaan "haastajia" on vähemmän kuin Volvolla.
Tietysti jotkut miehet tuijottavat suu tiukkana jonnekin horisonttiin, kun rinnalla
kävelevä nainen sormella osoittaa Jaggea :) , mutta mitään vähääkään aggressiivista
en muista koskaan kokeneeni.
Ja vanhuksella ajaessa jopa päinvastoin, jututtajia ja kehujia riittää, mutta se taitaa
johtua ainakin puoleksi auton iästä eikä merkistä.

Oli tästä joskus ennenkin puhetta, en muista enää missä threadissä. Mutta
taisi olla sama lopputulos, ei ole turpiin tullut kellään merkin vuoksi :)
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jaggefobia

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Huomiota kyllä jonkun verran saa mutta mitään normaalista poikkeavaa liikenne käyttäytymistä en ole huomannut. Huoltsikoilla ja parkkipaikoilla jotain kommenttia on tullut mutta ihan vaan positiivista
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
rock24
Viestit: 26
Liittynyt: To Elo 13, 2009 2:45 pm

Re: Jaggefobia

Viesti Kirjoittaja rock24 »

Noo,voihan olla että tutkiskelen ympäristöä liian tarkalla silmällä ja ehkä rauhallinen ajotapani kerää kaaharit takapuskuriini,mutta eihän Jaggella hurjastella vaan arvokkaasti hyristellään..:)
brbr
Viestit: 64
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 10:17 pm

Re: Jaggefobia

Viesti Kirjoittaja brbr »

Näitä asioita keskusteltiin tällä palstalla viimme kevättalvella ja keväällä kun minä olin aikeessa ostaa Jaguarin, ja ostin kin.
Se on nyt ollu kohta vuosi minulla, helmikuun lopussa se tuli Ruotsista, mut se ei olekkaan mikään uusi malli, vaan 72 mallinen xj6 4,2 L automaatti. Yhden kesän olen jo sillä ajellu, 2000 km, mutta nyt seisoo tallissa ja odottaa kevättä, yhtä paljon mitä itsekkin. Mutta en ole tosiaan kertaakaan nähnyt mitään kiusantekoa eikä vihamielisyyttä kenestäkään, paitsi vaimo tietenkin oikkuili kun sen ostin ja eikä suostunu vielä koko ensimäisenä kesänä istua kyytiin, mutta se on eri asia, se on vaimo.
Uskon siihen että Jaggea kyllä pidetään vähän eriluokan autona muihin verrattuna mutta parhaiten sitä pärjää kiusanteosta ja kateuudesta kuin ei sitä asiaa ole itse tietävinään. Tällä palstalla saa kirjotella mitä vaan eikä kukaan ole kateellinen, kaikilla on Jaguari tai useampia, ja jos ei ole, niin on sitä kovasti hankkimassa,tai sitten vielä parempaa autoa, eri asia se tietenkin on muualla ihmisten kesken.
Kun olin saanu autoni kotiin talvella vuosi sitten, niin viikon päästä mainitsin naapurille, se sano että nyt kyllä löyt minua ällikällä päähän ja tuli katsomaan, samate toinen naapuri. kesällä samat naapurit tuli käyden tiällä vastaan rouvineen, ottivat hatut pois päästään ja kumartuivat syvään, minä tietysti iloisena ratissa otin tervehdykset vastaan.
Kesäsin täällä Pietarsaaren alueella keräännytään torstai iltasin torille, jutellaan ja vertaillaan autoja, ja sitten ajellan jonnekkin kivaan paikkaan kahville. (tulee jo ikävä) Monesti tulee keskusteltua pitkät jaksot jonkun Loydauton omistajan kanssa tai seisottua jonkun Mossen vieressä
Sehän voi olla eri asia kyllä kun on niinkin uusi malli mitä sulla on, kateellisia ihmisiä. Mutta toivon vain nautinnollisia ajoja jatkossa
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

Re: Jaggefobia

Viesti Kirjoittaja joni »

En suosittele, mutta tuolla suomi24 palstalla näkee aika hyvin millä tasolla pahimmillaan saattaa "tunteilu" olla tämän merkin kohdalla.
Pieneen keljuiluun ja vihjailuun on jo tottunut(johon viimeksi tänään törmäsin, vaikka auto on talviunilla!). Onneksi oma vanhukseni yhä herättää eniten tunteita vain itselleni(niin hyvässä kuin joskus pahassakin).
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jaggefobia

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

Parkkisakot omassa pihassa (kerrostalo), vaikkei pysäköinninvalvontaa pitäisi olla viikonloppuisin... Naapurikateutta??
Avatar
ballo
Viestit: 147
Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 4:29 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaggefobia

Viesti Kirjoittaja ballo »

jakeluvesimies kirjoitti:Parkkisakot omassa pihassa (kerrostalo), vaikkei pysäköinninvalvontaa pitäisi olla viikonloppuisin... Naapurikateutta??
Toi on kyl jo aika paha.

Vähemmän vihaa herättää jagge varrattuna edelliseen autoon BMW . Kerran on mulle keskaria näytetty autosta, joka ohitti mut motarilla. Mut ei toistaiseksi mitään pahaa :D
T:Niko
--------------------------------------
Jaguar XJ6 2003 (x350)
ex: X-type 2.1 V6
arvo01
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Joulu 27, 2006 5:54 pm
Paikkakunta: Haaparanta Ruotsi

Re: Jaggefobia

Viesti Kirjoittaja arvo01 »

Kyllä se on niin että aina se jotakin kiusaa nämä meidän autot.Siihen tottuu helposti.Minun rekisterikilven pidikkeessä lukee "Just smile and drive".Se kyllä riittää ärsyttämään moniakin.
Jaguar XJ 40-91
Jaguar X300 -95
Jeep Grand Cherokee -96
Porsche 928 s4-89 There is no old Porsche`s.Just new owners.
"Sääliä saa ilmaiseksi,mutta kateus pitää ansaita".
Vastaa Viestiin