EHOSTUS-projektia kesäksi
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
EHOSTUS-projektia kesäksi
Päivitety 14.2.2010
Tässä ketjussa on tarkoitus kuvata seikkaperäisesti oman 2005 X-typen ehostusta kuvien ja ohjeiden kera. Itselläni tilanne on se, että auto seisoo talven ajamatta, joten aika on otollinen pieniä ja isojakin projekteja ajatellen, koska auton ei tarvitse olla jokapäiväisessä ajossa. Ongelmana on kuitenkin se, ettei ole lämpimiä tiloja missä työskennellä. Tässä autaa tietenkin innokas asenne ja oikeat aineet;)
Tässä esiteltävä projekti sai alkunsa jo 2009-kesällä, kun rupesin etsimään tarvittavaa osaa ympäri Euroopan. käynnistin projektikertomuksen, kun sain osan vihdoin luokseni ja projektin näin ollen käyntiin.
Mukavaa olisi, jos myös muut jakaisivat ajatuksiaan ja PROJEKTEJAAN samassa ketjussa. Mitä olet tehnyt, mitä haluaisit tehdä ym.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10.2.2010: Tänään se sitten tuli, merien takaa kauan kaivattu toiveiden täyttymys 2005 X-typeen!!
Tähän asti kun on jo uuden mallin maski nokalle laitettuna, niin miksipäs ei sitten... Vm. 2009 puskuria vanhan tilalle. Tavoitteena jokseenkin alkuperäisosilla toteutettu "kokonaisvaltainen" tuunaus.
Saa nähdä kuinka äijän käy keväthangilla tuunatessa;) Onneksi on aikaa ja uskallusta... Sopivuudesta kun ei ole mitään tietoa!?! Pitää vähän pohjustaa ennen uutta maalia ja miettiä mitä tuohon vielä alkuperäistä hilpettä tilaisi... sivuvaloa, sumuvaloa / päivävaloa... Onneksi tuli kuitenkin tuo "kromi" lista mukana, sekin reilu 100e uutena.
Ensimmäinen vaihe on tarkistaa sopivuus, sitten jatkosuunnitelmat.
-->Lähteekö alkuperäinen puskuri normaaleilla hylsyavaimilla, vai tarvitseeko tuumakokoja? Pääsen työmaalle vasta loppuviikosta.
-->Onko vinkkiä, miten kannattaa muovihitsauksen päälle pohjia tehdä?? Kokemuksesta kun olisi apua;)
Sneak preview..
Tässä ketjussa on tarkoitus kuvata seikkaperäisesti oman 2005 X-typen ehostusta kuvien ja ohjeiden kera. Itselläni tilanne on se, että auto seisoo talven ajamatta, joten aika on otollinen pieniä ja isojakin projekteja ajatellen, koska auton ei tarvitse olla jokapäiväisessä ajossa. Ongelmana on kuitenkin se, ettei ole lämpimiä tiloja missä työskennellä. Tässä autaa tietenkin innokas asenne ja oikeat aineet;)
Tässä esiteltävä projekti sai alkunsa jo 2009-kesällä, kun rupesin etsimään tarvittavaa osaa ympäri Euroopan. käynnistin projektikertomuksen, kun sain osan vihdoin luokseni ja projektin näin ollen käyntiin.
Mukavaa olisi, jos myös muut jakaisivat ajatuksiaan ja PROJEKTEJAAN samassa ketjussa. Mitä olet tehnyt, mitä haluaisit tehdä ym.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10.2.2010: Tänään se sitten tuli, merien takaa kauan kaivattu toiveiden täyttymys 2005 X-typeen!!
Tähän asti kun on jo uuden mallin maski nokalle laitettuna, niin miksipäs ei sitten... Vm. 2009 puskuria vanhan tilalle. Tavoitteena jokseenkin alkuperäisosilla toteutettu "kokonaisvaltainen" tuunaus.
Saa nähdä kuinka äijän käy keväthangilla tuunatessa;) Onneksi on aikaa ja uskallusta... Sopivuudesta kun ei ole mitään tietoa!?! Pitää vähän pohjustaa ennen uutta maalia ja miettiä mitä tuohon vielä alkuperäistä hilpettä tilaisi... sivuvaloa, sumuvaloa / päivävaloa... Onneksi tuli kuitenkin tuo "kromi" lista mukana, sekin reilu 100e uutena.
Ensimmäinen vaihe on tarkistaa sopivuus, sitten jatkosuunnitelmat.
-->Lähteekö alkuperäinen puskuri normaaleilla hylsyavaimilla, vai tarvitseeko tuumakokoja? Pääsen työmaalle vasta loppuviikosta.
-->Onko vinkkiä, miten kannattaa muovihitsauksen päälle pohjia tehdä?? Kokemuksesta kun olisi apua;)
Sneak preview..
- Liitteet
-
- 2.jpg (52.31 KiB) Katsottu 19420 kertaa
Viimeksi muokannut jakeluvesimies, Ti Huhti 20, 2010 6:37 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: x-type projektia kesäksi
Muut projektit:
-vanteiden vaihto "menossa"
Viimeksi tehtyä:
-uusi kyynärnojan nahka, josta projektikertomus linkin takaa: viewtopic.php?f=4&t=3342
-lastu
-xenon-sarja
-vilkut
-ym.
Lisäksi projektina:
-kakkosauto Ibiza 6L, ostettu 3.2.2010 (säädettävä alusta (vaiheessa, saapui jo Suomeen), vanteet (ok), xenonit (ok))
-vanteiden vaihto "menossa"
Viimeksi tehtyä:
-uusi kyynärnojan nahka, josta projektikertomus linkin takaa: viewtopic.php?f=4&t=3342
-lastu
-xenon-sarja
-vilkut
-ym.
Lisäksi projektina:
-kakkosauto Ibiza 6L, ostettu 3.2.2010 (säädettävä alusta (vaiheessa, saapui jo Suomeen), vanteet (ok), xenonit (ok))
Viimeksi muokannut jakeluvesimies, Ke Helmi 17, 2010 7:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: x-type projektia kesäksi
Laitahan sitten kuvia ja tietoa puskurin irroituksesta..Pitäs omasta käyttää etupuskuria poissa niin helpottais kummasti kun tietäis tarkasti mistä kohti on kiinni. Muutenkin laita vaan paljon kuvia yms projekteistasi...näitä on aina kiva seurailla.
Nyt ajellaan S-Type 2.7D V6 Executive R-Look
Ex X-Type ´07 2.2 diesel Sport
Ex X-Type ´05 3.0 awd Sport
Ex X-Type ´07 2.2 diesel Sport
Ex X-Type ´05 3.0 awd Sport
Re: x-type projektia kesäksi
Loistavaa! Hieno kun joku laittaa Jaggea ja varsinkin X-typeä. Ulkonäkö muutoksiin ei tässä mallissa paljon vaihtoehtoja ole. Ellei sitten halua itse jotakin spoileri-helma-hirvitystä rakennella. Eipä sellaisia kapaavat vain taida juuri näihin autoihin haksahtaa. Pysyhän aktiivisena projektipäivityksen suhteen ja mahdollisimman paljon kuvia mukaan. Oliko sinulla diesel, kun lastusta puhut?
Omaan olisi tarjoitus saada H&R madallusjouset paikoilleen Bilsteinin iskareiden kanssa ja vakaana aikomuksena on laittaa tänne ennen ja jälkeen kuvat kunhan asennuksen saa aikaiseksi.
Omaan olisi tarjoitus saada H&R madallusjouset paikoilleen Bilsteinin iskareiden kanssa ja vakaana aikomuksena on laittaa tänne ennen ja jälkeen kuvat kunhan asennuksen saa aikaiseksi.
Alkupään X-Type 3.0 sport
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: x-type projektia kesäksi
Mukavaa, kun muillakin on kiinnostusta projektiin ja auton laittoon yleensä;) Pitää päivittää projektikertomusta etenemisen myötä. Tosiaan dieseli on minulla, jota laittelen. Se oli uudistuneen autoverotuksen myötä ns. järkiauto tuoda ulkomailta, jolla pystyy edullisuudesta huolimatta erottumaan joukosta. Auto on tällä hetkellä harrastuksena, en aja talvella lainkaan, koska kilometrejä ei tule juurikaan. Viime kesältä jäi harmittamaan se, että panttasin tuota lastun hankintaa aivan liian pitkään, asennus onnistui itse ja eron ajossa todellakin huomasi... Kesä vain loppui kesken.
Itselläkin ollut tuo alusta mielessä, mutta kun osat maksavat, eikä pelkillä jousilla kehtaisi madaltaa. Itsellä auto on lisäksi tuo 2.0d Sport, jossa on se jäykempi alusta vakiona. Siitä en tiedä onko se sitten myös matalampi? Tällöin en tiedä onko madalluksesta hyötyä vai haittaa... Lisäksi uusilla leveillä takavanteilla madaltaessa kaaret lähenevät pelottavasti....
Tilattiin tuohon kauppakassiimme belgiasta säädettävä alusta, jolla madallusta luvattiin 20 - 100mm, hintaa tuli toimituksineen vain 230 euroa. Saa nähdä onko miten pätevä... Riskillä vaan;)
Itselläkin ollut tuo alusta mielessä, mutta kun osat maksavat, eikä pelkillä jousilla kehtaisi madaltaa. Itsellä auto on lisäksi tuo 2.0d Sport, jossa on se jäykempi alusta vakiona. Siitä en tiedä onko se sitten myös matalampi? Tällöin en tiedä onko madalluksesta hyötyä vai haittaa... Lisäksi uusilla leveillä takavanteilla madaltaessa kaaret lähenevät pelottavasti....
Tilattiin tuohon kauppakassiimme belgiasta säädettävä alusta, jolla madallusta luvattiin 20 - 100mm, hintaa tuli toimituksineen vain 230 euroa. Saa nähdä onko miten pätevä... Riskillä vaan;)
Re: x-type projektia kesäksi
Minua kiinnostaa kovasti mitä tuon rahti maksoi ja millä se tuli? Olen brittein saarilta tuollaista ostamassa ja rahti mietityttää, eikä kaikki edes suostu lähettämään.
Marko Airismeri, 0440 585580 http://photo.net/photos/airismeri
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: x-type projektia kesäksi
Rahti taitaa määräytyä lähettäjän mukaan... Itse sain tarjouksia rahdin osalta Euroopan purkaamoilta noin 90 eurosta aina 200 euroon saakka. Ongelmana on a) osien pieni saatavuus (yksittäistapauksia) b) kukaan ei halua lähettää tänne Suomeen (kuljetusvauriot yms.)... Tämä tuli puolen vuoden kyselyn tuloksena joltakin purkaamolta, Parcelforcen kuljetuksella noin 90e rahdilla. En tiedä oliko lähetys vakuutettu / oliko maksullisia lisäpalveluita. Reilua kymmentä puskuria jouduin eri paikoista kyselemään. Tämäkin oli ainut mitä kyseisellä firmalla oli myynnissä.
Viimeksi muokannut jakeluvesimies, Su Helmi 14, 2010 9:06 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Tilannepäivitystä kuvineen
Lähtötilanne ei ollut kovin häävi eikä rohkaiseva;) Lisäksi itselläni ei ole kokemusta rasvanäppinä autojen rassaamisesta. Jaguaar on siis hyvä lähtökohta ensikokeiluille. Ei anneta sen häiritä. Usko ja visio on kuitenkin vahva.
Kuvan lumi oli tulut parissa viikossa.. ja tiesi töitä. Ehken projektin suurin osuus?
Kuvan lumi oli tulut parissa viikossa.. ja tiesi töitä. Ehken projektin suurin osuus?
- Liitteet
-
- 1.JPG (48.79 KiB) Katsottu 18967 kertaa
-
- 6.JPG (66.87 KiB) Katsottu 18965 kertaa
Viimeksi muokannut jakeluvesimies, Su Helmi 14, 2010 10:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: x-type projektia kesäksi
Lumikolan ja harjan heiluttelun jälkeen jo hämärä laskutui. Sitten oli aikaa tutustua uuden puskurin kiinnikkeisiin, jotta osaa vanhan purkaa irti.
Puskurin irroitus
Varaa seuraavia työkaluja:
-10mm-hylsy / lenkkiavain,
-torx-sarja,
-meisseleitä & normityökaluja.
Homma on helpompi, jos auto on lämpimässä, valoisassa sekä
tieliikenekelpoinen. Homma hoituu kuitenkin 15-asteisessa pakkasessa tallilyhdynkin valossa näillä ohjeilla, kuten allekirjoittaneellakin:
TEE TÄMÄ ENSIN: SUOJAA LOKASUOJA TEIPILLÄ PUSKURIN SAUMAN YLÄPUOLELTA NAARMUJEN ESTÄMISEKSI!!
1) Lämpimästi päälle
2) yleisasunnusolut, tai kaksi
3) konepelti auki & lungista hieman valojen luota (2 pulttia / valo, 10mm-hylsy)
4) irroita sisälokasuojan ja puskurin päädyt toisistaan (1 Torx-ruuvi / puoli pyörännavan korkeus & alakulmat ovat kiinni jotenkin (itselläni toinen irti, toinen oli kiinni rautalangalla?)
5) 10mm lenkillä lokasuojan ja puskurin pultti (taka yläkulma) auki, lungista & revi puskurinpäädyt sivullepäin, ne ovat pikakiinnikkein
6) irroita pultit kokonaan valojen luota
7) heiluttele puskuri alas, suojaa ensin naarmujen välttämiseksi, jos teet asvaltin päällä
8 ) Irroita sumuvalojen johtoliitokset, ettet katko johtoja innostuksissasi;)
9) Irroita myös pesurien letkut, jos niitä on
10) Siinäpä se
Puskurin irroitus
Varaa seuraavia työkaluja:
-10mm-hylsy / lenkkiavain,
-torx-sarja,
-meisseleitä & normityökaluja.
Homma on helpompi, jos auto on lämpimässä, valoisassa sekä
tieliikenekelpoinen. Homma hoituu kuitenkin 15-asteisessa pakkasessa tallilyhdynkin valossa näillä ohjeilla, kuten allekirjoittaneellakin:
TEE TÄMÄ ENSIN: SUOJAA LOKASUOJA TEIPILLÄ PUSKURIN SAUMAN YLÄPUOLELTA NAARMUJEN ESTÄMISEKSI!!
1) Lämpimästi päälle
2) yleisasunnusolut, tai kaksi
3) konepelti auki & lungista hieman valojen luota (2 pulttia / valo, 10mm-hylsy)
4) irroita sisälokasuojan ja puskurin päädyt toisistaan (1 Torx-ruuvi / puoli pyörännavan korkeus & alakulmat ovat kiinni jotenkin (itselläni toinen irti, toinen oli kiinni rautalangalla?)
5) 10mm lenkillä lokasuojan ja puskurin pultti (taka yläkulma) auki, lungista & revi puskurinpäädyt sivullepäin, ne ovat pikakiinnikkein
6) irroita pultit kokonaan valojen luota
7) heiluttele puskuri alas, suojaa ensin naarmujen välttämiseksi, jos teet asvaltin päällä
8 ) Irroita sumuvalojen johtoliitokset, ettet katko johtoja innostuksissasi;)
9) Irroita myös pesurien letkut, jos niitä on
10) Siinäpä se
- Liitteet
-
- 2.JPG (71.02 KiB) Katsottu 18950 kertaa
-
- 3.JPG (77.63 KiB) Katsottu 18941 kertaa
-
- 4.JPG (80.35 KiB) Katsottu 18938 kertaa
Viimeksi muokannut jakeluvesimies, Su Helmi 14, 2010 10:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: x-type projektia kesäksi
etutolppa
- Liitteet
-
- 7.JPG (66.7 KiB) Katsottu 18917 kertaa
Viimeksi muokannut jakeluvesimies, To Syys 16, 2010 2:30 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: x-type projektia kesäksi
Seuraavan päivän kuvia... Huomaa hieman kasvaneet kinokset auton vierellä, ei päällä.
- Liitteet
-
- 10.JPG (92.01 KiB) Katsottu 18907 kertaa
-
- 9.JPG (73.13 KiB) Katsottu 18904 kertaa
-
- 8.JPG (90.22 KiB) Katsottu 18896 kertaa
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: x-type projektia kesäksi
Mitä veikkaatte: Käykö uusi puskuri vai ei?
Tarina jatkuu vielä.....
Tarina jatkuu vielä.....
Re: x-type projektia kesäksi
Päällisin puolin katottuna puskuri voisi mennä aika helpostikin paikalleen. Tuskin faceliftissä on ruuvien paikkoja niin paljoa muutettu, etteikö puskuri pienellä työllä menisi paikalleen. Voin tietysti olla väärässäkin...
Noissa kahdessa aivan ensimmäisissä kuvissa, aikasta härskin näköinen takapyörä ja vanne
Noissa kahdessa aivan ensimmäisissä kuvissa, aikasta härskin näköinen takapyörä ja vanne
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: x-type projektia kesäksi
sovittelu ym.
Näyttäisi sopivan mallikkaasti.... Riskinotto siis kannatti tällä erää. Ei muuta kuin kesemmällä maalarille --> Harmi vaan, kun sävy on oikea, kun ei olisi noita pikkujälkiä... Nyt pitää vain laittaa pientä hilpettä tilaukseen, kuten nuo sivuvalot, hinauskoukun muovipaikka, sumuvalojen ritilät ym. Lisäksi on rakennettava johdotukset sivuvaloille...
Mites muuten tuo rengaslaki, eikös se riitä, että kulutuspinta pysyy ns. sisällä...? Tahi onko tuolla nyt väliä, jos omaa silmää miellyttää...
Näyttäisi sopivan mallikkaasti.... Riskinotto siis kannatti tällä erää. Ei muuta kuin kesemmällä maalarille --> Harmi vaan, kun sävy on oikea, kun ei olisi noita pikkujälkiä... Nyt pitää vain laittaa pientä hilpettä tilaukseen, kuten nuo sivuvalot, hinauskoukun muovipaikka, sumuvalojen ritilät ym. Lisäksi on rakennettava johdotukset sivuvaloille...
Mites muuten tuo rengaslaki, eikös se riitä, että kulutuspinta pysyy ns. sisällä...? Tahi onko tuolla nyt väliä, jos omaa silmää miellyttää...
- Liitteet
-
- Siinä se on "NEW SHAPE", niinkuin osassa lukee
- 12.JPG (71.98 KiB) Katsottu 18800 kertaa
-
- 13.JPG (85.24 KiB) Katsottu 18792 kertaa
-
- 18 x 9,5-tuumaa 225 continental, härski kuin mikä;) No spacers needed
- 11.JPG (55.91 KiB) Katsottu 18786 kertaa
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Riittää että kuvio pysyy kaaren sisällä. Itsellä oli aikanaan kakkos-Golffissa 9 tuumaa leveat vanteet ympäriinsä, mutta kun kun laittoin 215/40 kumin,
niin kuvio taipui juuri ja juuri muovisen kaarilevikkeen sisään. Miliisi tarkisti viritelmän pariin otteeseen ja totesi, että homma OK. Ainyt vaan että nuin
kapeaa kumia ei olisi saanut asentaa tuolle vanteelle. En edes yrittänyt muutoskatsastaa tuolle yhdistelmälle.
niin kuvio taipui juuri ja juuri muovisen kaarilevikkeen sisään. Miliisi tarkisti viritelmän pariin otteeseen ja totesi, että homma OK. Ainyt vaan että nuin
kapeaa kumia ei olisi saanut asentaa tuolle vanteelle. En edes yrittänyt muutoskatsastaa tuolle yhdistelmälle.
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Nimeltämainitsemattomassa rengasliikkeessä sanoivat ettei ole laiton, vaikkakin kumi on vannetta kapeampi. Siitä ei kuulemma ole lakia olemassa, minkälaista rengasta millekin vanneleveydelle saa / pitää asentaa. On vain valmistajien suosituksia.
Rekisteriotteessa minulla lukee vaihtoehtoisena suurimpana kokona 225/40/18, jota ainakin renkaat edustava;) Samalla se on vissiin tuo tehtaalla alle asennettu koko. Vanteista kun ei ole otteessa muuta mainintaa kuin tuo 18-tuumaisuus. Näillä siis mennään. Onhan tämäkin parempi näin lain puolesta, kuin se, että levittäisi spacereillä tms, jotka ovat sitten täysin laittomat, vaikkakin niitäkin jo tuv-hyväksyntäpapereilla myydään.
Rekisteriotteessa minulla lukee vaihtoehtoisena suurimpana kokona 225/40/18, jota ainakin renkaat edustava;) Samalla se on vissiin tuo tehtaalla alle asennettu koko. Vanteista kun ei ole otteessa muuta mainintaa kuin tuo 18-tuumaisuus. Näillä siis mennään. Onhan tämäkin parempi näin lain puolesta, kuin se, että levittäisi spacereillä tms, jotka ovat sitten täysin laittomat, vaikkakin niitäkin jo tuv-hyväksyntäpapereilla myydään.
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
16.2.2010
Nyt on tilattu Britishpartsilta sitten puskurin sivuvalot (umpiot). Olivat projektin ehken yllättävin kustannus tähän saakka, koska katsoin ne ennakkoon edullisiksi... En tajunnutkaan heti, että ilmoittivatkin verotonta hintaa ja toimituskin osoittautui yllättävän kalliiksi 50g paketille.. Käytettynä ei löytynyt
Tietääkö joku, jolla uudempi X, onko sivuvaloissa samat polttimonliitokset, kuin sivuvilkuissa, joilla ne tulevat kiinni itse valoon? Tämä auttaisi nyt ennakoon johtoprojektin suunnittelua...
päivitys: Britishpartsin mukaan tuohon sivuvaloon menee sama polttimo, kuin etuparkkiin, lasikantainen 5w. Onko näille myytävänä tarvikeliikkeissä omaa universaalia polttimopesää johdoilla?
Nyt on tilattu Britishpartsilta sitten puskurin sivuvalot (umpiot). Olivat projektin ehken yllättävin kustannus tähän saakka, koska katsoin ne ennakkoon edullisiksi... En tajunnutkaan heti, että ilmoittivatkin verotonta hintaa ja toimituskin osoittautui yllättävän kalliiksi 50g paketille.. Käytettynä ei löytynyt
Tietääkö joku, jolla uudempi X, onko sivuvaloissa samat polttimonliitokset, kuin sivuvilkuissa, joilla ne tulevat kiinni itse valoon? Tämä auttaisi nyt ennakoon johtoprojektin suunnittelua...
päivitys: Britishpartsin mukaan tuohon sivuvaloon menee sama polttimo, kuin etuparkkiin, lasikantainen 5w. Onko näille myytävänä tarvikeliikkeissä omaa universaalia polttimopesää johdoilla?
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Pitääkin muistaa ottaa kamera mukaan kun saan omaani ensin osat haalittua kasaan. Tekisi siitä etenemiskuvaston.
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Hienoa työtä on ja koska homma on hoidettu hangessa, ei voi kuin ihailla moista urheutta... tietysti oli vielä selkäkin t-paidan alta paljaana hangessa selälällään puskurin pultteja etsiessä.
Marko Airismeri, 0440 585580 http://photo.net/photos/airismeri
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
No onneksi ei sentää ihan lumessa tarvinnut piehtaroida. Hätä keksii aina keinot... Kynnysmatto oli hyvä lämmön ja lumen eriste ihoa suojaamaan;) Onneksi tosiaan oli tuo uusi puskuri mallina, niin tiesi suunnilleen mistä niitä pultteja ym.etsiä. Nyt tässä innolla odottaa, että projekti saisi uutta vauhtia ajokelien (maalarin), sekä yksittäisten pisteosien myötä.
17.2. Motonetiltä ei löytynyt sivuvaloille 5w-laskikantaparkkipolttimon liitinjohtoa... vielä on kai mahdollisuuksia jäljellä ennen inchcapea.
Olisiko ne nykyään yleiset "lediviiva" päivävalot miten paha häväistys Jaguaaria kohtaan, jos laittais sumarien tilalle? Sumuvalot kun ovat niin turhat, kun ei niitä saa Suomessa juurikaan käyttää? Tällaista tässä pähkäillyt....
Onko muuten kenelläkään kunnon kuvaa siitä, että miten käy X-Typeen kromiset peilinkuoret.
17.2. Motonetiltä ei löytynyt sivuvaloille 5w-laskikantaparkkipolttimon liitinjohtoa... vielä on kai mahdollisuuksia jäljellä ennen inchcapea.
Olisiko ne nykyään yleiset "lediviiva" päivävalot miten paha häväistys Jaguaaria kohtaan, jos laittais sumarien tilalle? Sumuvalot kun ovat niin turhat, kun ei niitä saa Suomessa juurikaan käyttää? Tällaista tässä pähkäillyt....
Onko muuten kenelläkään kunnon kuvaa siitä, että miten käy X-Typeen kromiset peilinkuoret.
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Ai? Miksei? Kyllä me on käytetty kun olosuhteen vaatii ja ainakin XJ:n sumarit on aika hyvät, parantaa näkyvyyttä kovasti sakeassa lumipyryssä, pöllyssä ja sumussa. Meidän Lapin reissulla olivat aika paljon päällä ja olen nyt käyttänyt Länsiväylälläkin ja Kehä II:lla, ei ole kukaan urputtanut eikä poliisi pysäyttänyt.jakeluvesimies kirjoitti:
Olisiko ne nykyään yleiset "lediviiva" päivävalot miten paha häväistys Jaguaaria kohtaan, jos laittais sumarien tilalle? Sumuvalot kun ovat niin turhat, kun ei niitä saa Suomessa juurikaan käyttää? Tällaista tässä pähkäillyt....
-Jakuvaari
JK. Kai Jaguarin saa tuunata siinä kuin muitakin, mutta arvoa se ei kyllä nosta kuin omistajansa silmissä. Aika moni harrastaja on melko konservatiivi, niin kai minäkin vaikka melko radikaalikin osaan kyllä olla, mutta näissä peleissä tykkään juuri siitä, miltä ne on näyttäneet tehtaan puolesta.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
MoiOnko näille myytävänä tarvikeliikkeissä omaa universaalia polttimopesää johdoilla?
En ole varma ymmärsinkö oikein mutta T10 kantoihin (lasikantalampun kanta) olen törmännyt elektroniikka liikkeissä ja niistä niitä saa mutta universaali?? johdotkin noihin joutuu askartelemaan itse..
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Jykkepoika kirjoitti:MoiOnko näille myytävänä tarvikeliikkeissä omaa universaalia polttimopesää johdoilla?
En ole varma ymmärsinkö oikein mutta T10 kantoihin (lasikantalampun kanta) olen törmännyt elektroniikka liikkeissä ja niistä niitä saa mutta universaali?? johdotkin noihin joutuu askartelemaan itse..
Se on siis vissiin tuo T10-kanta, mitä pitää mennä kyselemään autosähköliikkestä. Kiitos vinkistä. Johdot meinasin vetää ihan perus relesarjalla, johon "heräte" otetaan parkilta. Katsoa mitä sitä saa aikaan.
Tuota päivävalo asiaa mietin sillä, että sumuvalojen turhasta käytöstä olen oppirahani valtiolle jo maksanut... Niiden käyttäminen on itselle ulkonäköasia enemmän kuin se mihin niitä oikeasti tarvitaan. Aina saa pelätä, kun poliisi ajaa vastaan, jos on "jäänyt" sumarit päälle. Päivävaloillahan saisi pistellä vapaasti, kunhan ovat vain hyväksytyt.
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Hra jakeluvesimies,
Näyttää muuten kummasti piristyneen ilme heti! Ja nimenomaan, hatunnosto arctisille työskentelyolosuhteille!
Missäs se vaimon X-Type olikaan....alkoi "himottamaan" pieni viilaus...
-sinberg
Näyttää muuten kummasti piristyneen ilme heti! Ja nimenomaan, hatunnosto arctisille työskentelyolosuhteille!
Missäs se vaimon X-Type olikaan....alkoi "himottamaan" pieni viilaus...
-sinberg
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Itse olen ajatellut samaa asiaa, mutta nuo viivan malliset ei mielestäni istu oikein hyvin. Jos joskus laitan niin ajattelin sumuvalojen tilalle tulevia pyöreitä valoja. Oheisen linkin mukaiset pitäisi sopivan X-typeen. http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1462blackcat kirjoitti:Olisiko ne nykyään yleiset "lediviiva" päivävalot miten paha häväistys Jaguaaria kohtaan, jos laittais sumarien tilalle?
Topi
X-type 2.2D Estate Aut -09
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Projekti etenee hienosti! Omassa menee tänään bilsteinin iskarit ja H&R jouset paikoilleen..
Ledeihin omia mietteitä. Oli auto mikä hyvänsä miinuksena noissa on yleensä se, että ne on ns. päälle liimatun näköiset. Eivät siis hämää vähemmänkään autoja tuntevaa ajattelemaan, että ne olisivat alkuperäiset. Tuskin kaikkia haittaa tuo pointti mutta tässä projeksissa ainakin tähän mennessä on muokattu "tehdas palikoilla", joten jatkaisin saman tyyppistä linjaa. Ne pyöreät olisi mielenkiintoinen nähdä paikallaan ja käytössä, mutta veikkaan, että lopputulos on niissäkin jälkiasennetun näköinen. Itse taitaisin jättää sumarit paikoilleen sellaisenaan, käytin niitä tai en.
Omaan olen ajatuksena pyöritellyt muutaman kerran, että jos olisin käsistäni riittävän kätevä, integroisin suoran malliset ledit puskurin keskellä olevan aukon halki menevän listan päihin. Asennus täytyisi vain saada tehtyä NIIN viimeisen päälle, jotta sitä kelpuutaisin. Silläpä se onkin jäänyt tekemättä.. Siinä kohtaa ne kuitenkin olisivat mielestäni ainoassa luonnollisessa paikassa, johon tehdas olis ne voinut laittaa.
Kuvassa vielä suomennos, mitä kohtaa tarkoitan ja malli tehdas versiosta.
Ledeihin omia mietteitä. Oli auto mikä hyvänsä miinuksena noissa on yleensä se, että ne on ns. päälle liimatun näköiset. Eivät siis hämää vähemmänkään autoja tuntevaa ajattelemaan, että ne olisivat alkuperäiset. Tuskin kaikkia haittaa tuo pointti mutta tässä projeksissa ainakin tähän mennessä on muokattu "tehdas palikoilla", joten jatkaisin saman tyyppistä linjaa. Ne pyöreät olisi mielenkiintoinen nähdä paikallaan ja käytössä, mutta veikkaan, että lopputulos on niissäkin jälkiasennetun näköinen. Itse taitaisin jättää sumarit paikoilleen sellaisenaan, käytin niitä tai en.
Omaan olen ajatuksena pyöritellyt muutaman kerran, että jos olisin käsistäni riittävän kätevä, integroisin suoran malliset ledit puskurin keskellä olevan aukon halki menevän listan päihin. Asennus täytyisi vain saada tehtyä NIIN viimeisen päälle, jotta sitä kelpuutaisin. Silläpä se onkin jäänyt tekemättä.. Siinä kohtaa ne kuitenkin olisivat mielestäni ainoassa luonnollisessa paikassa, johon tehdas olis ne voinut laittaa.
Kuvassa vielä suomennos, mitä kohtaa tarkoitan ja malli tehdas versiosta.
- Liitteet
-
- 2007_porsche_911_turbo_1.jpg (29.7 KiB) Katsottu 18025 kertaa
-
- etupuskurin ledit2.JPG (91.02 KiB) Katsottu 18034 kertaa
Alkupään X-Type 3.0 sport
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Miten tuo vanha puskuri olisi sijoittumassa, kysyn koska omassa on pieniä halkeamia alaosissa, mustaksi vain pitäisi maalata... Onko tuo kaikin puolin ehjä, ainakin näyttää virheettömältä, mitähän se voisi kustantaa?
Marko Airismeri, 0440 585580 http://photo.net/photos/airismeri
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Vanha puskin oli myynnissä 8 minuuttia täällä foorumilla ja tuli myydyksi;) Kysyntää oli jo ennakkoon... ja tarvetta myös.blackcat kirjoitti:Miten tuo vanha puskuri olisi sijoittumassa, kysyn koska omassa on pieniä halkeamia alaosissa, mustaksi vain pitäisi maalata... Onko tuo kaikin puolin ehjä, ainakin näyttää virheettömältä, mitähän se voisi kustantaa?
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Laitahan kuvia, jahka on madallus tehty... Myös niitä ennen madallusta, niin näkee eroa.Xsport kirjoitti:Projekti etenee hienosti! Omassa menee tänään bilsteinin iskarit ja H&R jouset paikoilleen..
Ledeihin omia mietteitä. Oli auto mikä hyvänsä miinuksena noissa on yleensä se, että ne on ns. päälle liimatun näköiset. Eivät siis hämää vähemmänkään autoja tuntevaa ajattelemaan, että ne olisivat alkuperäiset. Tuskin kaikkia haittaa tuo pointti mutta tässä projeksissa ainakin tähän mennessä on muokattu "tehdas palikoilla", joten jatkaisin saman tyyppistä linjaa. Ne pyöreät olisi mielenkiintoinen nähdä paikallaan ja käytössä, mutta veikkaan, että lopputulos on niissäkin jälkiasennetun näköinen. Itse taitaisin jättää sumarit paikoilleen sellaisenaan, käytin niitä tai en.
Omaan olen ajatuksena pyöritellyt muutaman kerran, että jos olisin käsistäni riittävän kätevä, integroisin suoran malliset ledit puskurin keskellä olevan aukon halki menevän listan päihin. Asennus täytyisi vain saada tehtyä NIIN viimeisen päälle, jotta sitä kelpuutaisin. Silläpä se onkin jäänyt tekemättä.. Siinä kohtaa ne kuitenkin olisivat mielestäni ainoassa luonnollisessa paikassa, johon tehdas olis ne voinut laittaa.
Kuvassa vielä suomennos, mitä kohtaa tarkoitan ja malli tehdas versiosta.
Pitää miettiä tuota päivä- vs. sumuvaloasiaa. Onneksi ei ole kiire hätäillä, niin saa näkemystä myös omien mielipiteiden lisäksi, vaikka itsellehän autoa tehdään. Huomasin myös nuo pyöreät mallit jo hyvissä ajoin...Hylkäsin ne jo syksymmällä. Jotenkin epäilen niiden vain näyttävän sumuvaloilta, joissa on vain himmeämmät, mutta sävyltään 6000kelviniä olevat ledit -->teinilook. Ne kuitenkin olisi asennettavissa suoraan alkuperäiseen paikkaan, mikä on aina hyvä asia.
Kyllähän ne Audin alkuperäiset ajovaloihin intgroidut olisivat mahtavat tyyliltään, mutta samantyppistä ratkaisua ei ole mahdollista X-typeen toteuttaa... Uudessa E-Mursussa on kuitenkin hienosti toteutettu päivävalo sumuvalon yhteydessä.
Katsotaan mitä keväthanget tuo tullessaan, kun on aikaa askarrella
--->Tietääkö joku, miten X-typen saattovalon kaukokytkentä pelaa auton päässä? Mitä kautta se käynnistää kaukovaloreleen , vai onko siellä jossain oma lisärele rinnalla? Missä se valorele yleensä sijaitsee??
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Lupaamani alustan madallus kuvat. Ensimmäinen kuva aamulla korjaamon pihassa ja toisessa Jagge haettu juuri pois. Alustasarja koostuu Bilsteinin iskunvaimentimista ja H&R 35mm madaltavista progressiivisista jousista. Jouset tilasin Ebayn kautta Briteistä. Iskarit tilasin BritishPartsilta. Tiputus on mielestäni juuri sopiva, eli madallettunakin lokasuojan ja renkaan väliin mahtuu sormensa laittamaan.
Tuntuma tässä kohtaa on se, että en tiedä kumpi hymyillyttää enemmän. Parantunut ulkonäkö vai parantunut ajotuntuma.
Ulkonäöltään traktorimainen korkeus on häirinnyt auton ostosta saakka. Kummalta tuo korkeus on tuntunut varsinkin, koska kyseessä on sporttimalli. Luulisi, että korkeus olisi voinut olla hieman maan läheisempi jo tehdasoptiona. Nyt tuo puoli on kohdallaan.
Ajotuntuma muuttui todella paljon ja pelkästään positiiviseen suuntaan. Lähtökohta oli vakiot +150 000km ajetut iskarit ja jouset. Muutosta toki korostaa se, että vaihdatin samalla koiranluuta, puslaa yms vanhaa pois, sekä edestä, että takaa. Oulussa mukulakivi katuja riittää ja pakkanen on ollut kevyesti -20 asteen kylmemmällä puolella, joten testiolosuhteet on vähintäänkin haastavat. Siitä huolimatta alusta on normaali ajossa mukavan tuntoinen. Ei pehmeä, mutta miellyttävä. Ei töksähtelevä tai nypyttävä. Jos ajaessa tulee isompaa töyssyä vastaan, tuntuu alusta paljon tiukemmalta kuin ennen. Joustoa tulee ensin paljon tuntuisesti, mutta juuri jousen progressiivisuudesta johtuen, tietyn joustomatkan jälkeen alusta tanakoituu, eli jousto "loppuu". Se tapahtuu kuitenkin tuntumaltaan "laadukkaana". Ei tuota osaa oikein muulla sanalla kuvata. Yhteenvetona; Alusta on tanakka ja sporttisen tuntoinen mutta "Jaguarimainen". Voin suositella yhdistelmää jo näin muutaman ajolenkin jälkeen lämpimästi muillekin.
Tuntuma tässä kohtaa on se, että en tiedä kumpi hymyillyttää enemmän. Parantunut ulkonäkö vai parantunut ajotuntuma.
Ulkonäöltään traktorimainen korkeus on häirinnyt auton ostosta saakka. Kummalta tuo korkeus on tuntunut varsinkin, koska kyseessä on sporttimalli. Luulisi, että korkeus olisi voinut olla hieman maan läheisempi jo tehdasoptiona. Nyt tuo puoli on kohdallaan.
Ajotuntuma muuttui todella paljon ja pelkästään positiiviseen suuntaan. Lähtökohta oli vakiot +150 000km ajetut iskarit ja jouset. Muutosta toki korostaa se, että vaihdatin samalla koiranluuta, puslaa yms vanhaa pois, sekä edestä, että takaa. Oulussa mukulakivi katuja riittää ja pakkanen on ollut kevyesti -20 asteen kylmemmällä puolella, joten testiolosuhteet on vähintäänkin haastavat. Siitä huolimatta alusta on normaali ajossa mukavan tuntoinen. Ei pehmeä, mutta miellyttävä. Ei töksähtelevä tai nypyttävä. Jos ajaessa tulee isompaa töyssyä vastaan, tuntuu alusta paljon tiukemmalta kuin ennen. Joustoa tulee ensin paljon tuntuisesti, mutta juuri jousen progressiivisuudesta johtuen, tietyn joustomatkan jälkeen alusta tanakoituu, eli jousto "loppuu". Se tapahtuu kuitenkin tuntumaltaan "laadukkaana". Ei tuota osaa oikein muulla sanalla kuvata. Yhteenvetona; Alusta on tanakka ja sporttisen tuntoinen mutta "Jaguarimainen". Voin suositella yhdistelmää jo näin muutaman ajolenkin jälkeen lämpimästi muillekin.
- Liitteet
-
- IMG_4795.JPG (123.2 KiB) Katsottu 17787 kertaa
-
- IMG_4797.JPG (90.85 KiB) Katsottu 17780 kertaa
Alkupään X-Type 3.0 sport
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Muutos ulkonäössä on aika huomattava ja nimenomaan parempaan suuntaan. Kannatti kyllä laittaa, ehdottomasti!! Hyvää työtä. Onko madallusta todellakin vain 35mm, huomasitko mitata muutoksen?
Minkäkokoiset ovat nuo talvipyöräsi?
Minkäkokoiset ovat nuo talvipyöräsi?
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Xsportin teettämä madallus kyllä näyttää nätimmältä kuin alkuperäinen. Pitää nyt ensin kursia oma x-type kasaan että voi katsoa mitä sille voisi tehdä. Tosin nämä suomen talvet vähän vievät halua viedä autoa enää yhtään alemmaksi, jää pian pohjasta kellumaan johonkin töyssyyn =)
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Kiitoksia palautteesta!
Kyllä se madallus aikalailla sen 35mm on. En mitannut, mutta oli siinä varaa pois ottaakin. Tekee kuitenkin aika merkittävän näköisen eron! Toki alemmassa kuvassa auton alle tuleva varjo korostaa mataluutta. Korkeutta jää kuitenkin sen verran ,että saa melkoinen töyssy alla olla, että auto siihen killumaan jäisi. Muutenkin X-typen etuylitys on sen verran lyhyt, että tuskin kovin helpolla raapaisuakaan tulee. Korkeus on nyt suunnilleen sama kuin esim. Mersun Avantgarden varusteisissa malleissa tai BMW m-sport alustalla olevissa. Tuskin niitä tehtaalta sillä korkaudella saisi jos ajaminen olisi yhtä möykkyjen väistelyä.
Talvivanteina alla on sporttiversion alkuperäiset 17 tuumaiset.
Kyllä se madallus aikalailla sen 35mm on. En mitannut, mutta oli siinä varaa pois ottaakin. Tekee kuitenkin aika merkittävän näköisen eron! Toki alemmassa kuvassa auton alle tuleva varjo korostaa mataluutta. Korkeutta jää kuitenkin sen verran ,että saa melkoinen töyssy alla olla, että auto siihen killumaan jäisi. Muutenkin X-typen etuylitys on sen verran lyhyt, että tuskin kovin helpolla raapaisuakaan tulee. Korkeus on nyt suunnilleen sama kuin esim. Mersun Avantgarden varusteisissa malleissa tai BMW m-sport alustalla olevissa. Tuskin niitä tehtaalta sillä korkaudella saisi jos ajaminen olisi yhtä möykkyjen väistelyä.
Talvivanteina alla on sporttiversion alkuperäiset 17 tuumaiset.
Alkupään X-Type 3.0 sport
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
No olipa kerrankin nopeaa toimintaa kauppakamarilla... Hitsi kun tulee luonnetta katin ulkonäköön kun hieman alempana hiipii, tätä pitää vakavasti alkaa harkita, kun vielä tuntuu hieman pehmeältä tuo jousitus omassa.
Marko Airismeri, 0440 585580 http://photo.net/photos/airismeri
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Oli pakko ostaa nopeasti puskuri pois ettei kukaan muu ehdi väliin =) Onneksi huomasin ilmoituksen samantien, ja nopeasti YV:tä menemään myyjälle.blackcat kirjoitti:No olipa kerrankin nopeaa toimintaa kauppakamarilla... Hitsi kun tulee luonnetta katin ulkonäköön kun hieman alempana hiipii, tätä pitää vakavasti alkaa harkita, kun vielä tuntuu hieman pehmeältä tuo jousitus omassa.
Nyt pitäisikin vähän silpoa kyseistä puskuria omaa projektia varten. Ajattelin tehdä auton purusta, pellin oikomisesta, kittauksista ja maalauksista myös tälläisen "tarinan". Onpa sitten jotain muisteltavaa vuosien varrelle.
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Tässä olisi oma aihioni mistä lähdetään liikkeelle.
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
[quote="krono"]Tässä olisi oma aihioni mistä lähdetään liikkeelle.
Eihän tuo lähtökohtasi projektiin niin pahalta näytä mitä alkuun luulin. Saatko auton miten äkkiä ajoon?
Eihän tuo lähtökohtasi projektiin niin pahalta näytä mitä alkuun luulin. Saatko auton miten äkkiä ajoon?
Re: x-type projektia kesäksi
Jos omaa silmää miellyttää, niin asian voi ehkä hoitaa "russian tuning"-menetelmällä:jakeluvesimies kirjoitti:Mites muuten tuo rengaslaki, eikös se riitä, että kulutuspinta pysyy ns. sisällä...? Tahi onko tuolla nyt väliä, jos omaa silmää miellyttää...
Köpi
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Kyllä tässä ikävä kyllä menee vielä viikkoja. Pitää ensin saada ylimaalattua yksi ford pois jaloista ja vasta sitten voin tuon viedä työn alle. Ehkä ens viikolla pääsen sitä puskuria hitsaamaan kuntoon.jakeluvesimies kirjoitti:krono kirjoitti:Tässä olisi oma aihioni mistä lähdetään liikkeelle.
Eihän tuo lähtökohtasi projektiin niin pahalta näytä mitä alkuun luulin. Saatko auton miten äkkiä ajoon?
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: x-type projektia kesäksi
Keinot on näemmä monetKopi kirjoitti: Jos omaa silmää miellyttää, niin asian voi ehkä hoitaa "russian tuning"-menetelmällä:
Köpi
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
17.3. projektipäivitys:
Britishpartsilta saapuivat sivuvalot viikossa. Totesin ne vääriksi ja sain vaihdettua oikeisiin. kaikki tämä 14 vrk sisällä. Nopea toimitus ja käsittely. Euroja vain paloi turhiin lähetyskuluihin... Nyt näihin umpioihin pitäisi tehdä reiät polttimon kannoille, onko vinkkiä??
Vinkki: jos joku haluaa vanhaan puskuriin sivuvalot ns. USA-tyyliin, se on mahdollista: Puskurin kromi- / autonväristä listaa on tehty kahta mittaa. Lyhyempi lista mahdollistaa britishpartsin sivuilla mainitut sivuvalot asennettavaksi suoraan alkuperäiseen puskuriin. Puskurissa on tälle paikka sen listan alla!! Takapuskurissa on ilmeisesti optio punaisille sivuvaloille.
Huomattava ongelma projetkissa osia haaliessa on ollut se, että jokainen firma "tarvitsee" alustanumeron, jotta oikea pisteosa löytyy... Perustele siinä sitten että auto on 2005 eikä sillä tiedolla tehdä tässä yhteydessä mitään... Nyt on tulossa osaa Suomen edustukselta, saa nähdä kuinka toimii...
Lisäksi tuli tilattua yksi pari sumuvaloja kehyksineen, sekin meni hieman varaosanumeron vierestä... kuitenkin askartelulla ja DIY-hengellä meni paikalleen. Nyt vaan pelottaa kuinka istuu 2008-sumuvalon ritilään, jotka eivät vielä saapuneet. pitäisiköhän kehittää hieman riskinhallintaa, ettei mennä aina puuhun takapää edellä??
Ajokelit vissiin alkamassa vajaassa kuukaudessa... ja osat suhteellisen kasassa. Maali (ja maalari) jo häämöttää. Rahoja kun ei ole tuhlattu talvirenkaisiin
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ohessa tuli madallettua, pistettyä xenonit ja ostettua alut kakkosautoonkin. Kai se on mieli pidettävä virkeänä näin talvellakin...
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Ajatko muuten Västi punaisella X-typellä vai millä, kun Kuopiosta olet?Västi kirjoitti:Riittää että kuvio pysyy kaaren sisällä. Itsellä oli aikanaan kakkos-Golffissa 9 tuumaa leveat vanteet ympäriinsä, mutta kun kun laittoin 215/40 kumin,
niin kuvio taipui juuri ja juuri muovisen kaarilevikkeen sisään. Miliisi tarkisti viritelmän pariin otteeseen ja totesi, että homma OK. Ainyt vaan että nuin
kapeaa kumia ei olisi saanut asentaa tuolle vanteelle. En edes yrittänyt muutoskatsastaa tuolle yhdistelmälle.
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Ajelen ihan saksalaisella kansanruoskalla arkiajot, mutta jospa ensi kesänä taas valkealla MK2:lla.
Saa tulla pistäytymään ja ihmettelemään.
Saa tulla pistäytymään ja ihmettelemään.
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
VolksPeitsche? ehkä ihan kuitenkin vain kansanvaunu?Västi kirjoitti:Ajelen ihan saksalaisella kansanruoskalla arkiajot, mutta jospa ensi kesänä taas valkealla MK2:lla.
Saa tulla pistäytymään ja ihmettelemään.
Niin Porsche ei taitaisi foneettisesti olla tuosta ruoskasta ihan hirveen kaukana, ja nelivetosellainen voisi olla aika kiva talviautokin!
Äääh, onhan meillä XJ!
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Näissäkin on sama tyyppivika kuin mondeossa eli ruostuu takaluukusta, takaluukun kahvan reunat ovat veitsenterävät ja sitä kautta syövät maalipintaa ja tässä tulos:
Toisesta kulmasta:
Ja ruosteet poistettu:
Entiset ruostepaikat lasikuitukitattuna:
Ja ensimmäinen kittaus:
Pitäisiköhän tehdä oikein oma sivusto jonne sitten laittaa nämä kuvat kun homma etenee.
Toisesta kulmasta:
Ja ruosteet poistettu:
Entiset ruostepaikat lasikuitukitattuna:
Ja ensimmäinen kittaus:
Pitäisiköhän tehdä oikein oma sivusto jonne sitten laittaa nämä kuvat kun homma etenee.
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Pitäisi. Mukavempihan näitä projekteja on seurata jos yhdestä aiheesta löytyy yhden projektin tarinaa. Toki olen tähän soppaan omilla kuvilla omatkin ainekseni heittänyt.Pitäisiköhän tehdä oikein oma sivusto jonne sitten laittaa nämä kuvat kun homma etenee.
Alkupään X-Type 3.0 sport
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Projektipäivitys 27.3.2010:
Kylmyyttä, kuumaa vettä ja hikeä.... Sain autoni irti metrisestä hangesta noin kahden tunnin käsityöllä, 200 litralla kuumaa vettä sekä traktorin & lingon avulla. Kuukauden odottamalla olisi selvinnyt pelkällä 20 sekunnin peruuttamisella
1. Kuva: Uudet sumuvalot "rakennettu" puskuriin sopiviksi, sumuvalojen eturitilät sekä sivuvalot saapuneet ja asennettu. Lisäksi suoritettu loppuun talvella kesken jäänyt kesärenkaiden vaihto.
Auto kursittu kasaan 2. kuvaan maalarille vietäväksi (ilman sumuvaloja). Pienenä lisänä myös kromiset pyyhkijät.
25.3. Sain auton ajettua Kuopioon 115km kesärenkailla, aamulla pakkasta oli mittarissa 16 astetta. Yhtälö tuntui hieman uskaliaalta...
Kylmyyttä, kuumaa vettä ja hikeä.... Sain autoni irti metrisestä hangesta noin kahden tunnin käsityöllä, 200 litralla kuumaa vettä sekä traktorin & lingon avulla. Kuukauden odottamalla olisi selvinnyt pelkällä 20 sekunnin peruuttamisella
1. Kuva: Uudet sumuvalot "rakennettu" puskuriin sopiviksi, sumuvalojen eturitilät sekä sivuvalot saapuneet ja asennettu. Lisäksi suoritettu loppuun talvella kesken jäänyt kesärenkaiden vaihto.
Auto kursittu kasaan 2. kuvaan maalarille vietäväksi (ilman sumuvaloja). Pienenä lisänä myös kromiset pyyhkijät.
25.3. Sain auton ajettua Kuopioon 115km kesärenkailla, aamulla pakkasta oli mittarissa 16 astetta. Yhtälö tuntui hieman uskaliaalta...
- Liitteet
-
- IMG_0932.JPG (71.38 KiB) Katsottu 16689 kertaa
-
- IMG_0940.JPG (101.11 KiB) Katsottu 16693 kertaa
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
"Night Rider"
19.4.2010: Projekti valmis!!
Hieman fiilistelykuvia iltahämärästä...
Uusi puskin maalattuna, sumuvalot & sivuvalot itse asennettuna ja sähköistettynä, useasta johtosarjasta & ideoista muokattuna. Hyvin toimii. sivulasit itse teipattu, takalasi piti jättää ammattimiehelle ja hyvähän siitä tuli . Jostain systä piti itse sitäkin yrittää loppuun saakka itse, ei taipunut... Xenon 8000k alimmassa juuri vaihdettu. Myös uudet valssit pääsevät hämärässä oikeuksiinsa.
Tulossa:
Takakaaret menossa ammattimiehelle mankeliin
Hieman fiilistelykuvia iltahämärästä...
Uusi puskin maalattuna, sumuvalot & sivuvalot itse asennettuna ja sähköistettynä, useasta johtosarjasta & ideoista muokattuna. Hyvin toimii. sivulasit itse teipattu, takalasi piti jättää ammattimiehelle ja hyvähän siitä tuli . Jostain systä piti itse sitäkin yrittää loppuun saakka itse, ei taipunut... Xenon 8000k alimmassa juuri vaihdettu. Myös uudet valssit pääsevät hämärässä oikeuksiinsa.
Tulossa:
Takakaaret menossa ammattimiehelle mankeliin
- Liitteet
-
- pose4mod.jpg (56.08 KiB) Katsottu 16402 kertaa
-
- pose2mod.jpg (62.63 KiB) Katsottu 16393 kertaa
-
- pose1mod.jpg (56.79 KiB) Katsottu 16395 kertaa
Viimeksi muokannut jakeluvesimies, Pe Touko 07, 2010 8:17 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Muuten ihan siisti, mutta et kai meinannut tuolle korkeudelle jättää??
Nyt ajellaan S-Type 2.7D V6 Executive R-Look
Ex X-Type ´07 2.2 diesel Sport
Ex X-Type ´05 3.0 awd Sport
Ex X-Type ´07 2.2 diesel Sport
Ex X-Type ´05 3.0 awd Sport
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: EHOSTUS-projektia kesäksi
Saa nyt nähdä. Riippuu mitä saadaan mankeloimalla aikaan tuonne taka-akselille...Hieman "hipsii"... Eibachin Pro-kit on harkinnassa, mutta nyt kun tuo tulivuosihäslinki estää osien saannin briteistä,ainakin hetkellisestiGordon kirjoitti:Muuten ihan siisti, mutta et kai meinannut tuolle korkeudelle jättää??