EHOSTUS-projektia kesäksi

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

Päivitety 14.2.2010

Tässä ketjussa on tarkoitus kuvata seikkaperäisesti oman 2005 X-typen ehostusta kuvien ja ohjeiden kera. Itselläni tilanne on se, että auto seisoo talven ajamatta, joten aika on otollinen pieniä ja isojakin projekteja ajatellen, koska auton ei tarvitse olla jokapäiväisessä ajossa. Ongelmana on kuitenkin se, ettei ole lämpimiä tiloja missä työskennellä. Tässä autaa tietenkin innokas asenne ja oikeat aineet;)

Tässä esiteltävä projekti sai alkunsa jo 2009-kesällä, kun rupesin etsimään tarvittavaa osaa ympäri Euroopan. käynnistin projektikertomuksen, kun sain osan vihdoin luokseni ja projektin näin ollen käyntiin.

Mukavaa olisi, jos myös muut jakaisivat ajatuksiaan ja PROJEKTEJAAN samassa ketjussa. Mitä olet tehnyt, mitä haluaisit tehdä ym.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

10.2.2010: Tänään se sitten tuli, merien takaa kauan kaivattu toiveiden täyttymys 2005 X-typeen!!

Tähän asti kun on jo uuden mallin maski nokalle laitettuna, niin miksipäs ei sitten... Vm. 2009 puskuria vanhan tilalle. Tavoitteena jokseenkin alkuperäisosilla toteutettu "kokonaisvaltainen" tuunaus.

Saa nähdä kuinka äijän käy keväthangilla tuunatessa;) Onneksi on aikaa ja uskallusta... Sopivuudesta kun ei ole mitään tietoa!?! Pitää vähän pohjustaa ennen uutta maalia ja miettiä mitä tuohon vielä alkuperäistä hilpettä tilaisi... sivuvaloa, sumuvaloa / päivävaloa... Onneksi tuli kuitenkin tuo "kromi" lista mukana, sekin reilu 100e uutena.

Ensimmäinen vaihe on tarkistaa sopivuus, sitten jatkosuunnitelmat.
-->Lähteekö alkuperäinen puskuri normaaleilla hylsyavaimilla, vai tarvitseeko tuumakokoja? Pääsen työmaalle vasta loppuviikosta.
-->Onko vinkkiä, miten kannattaa muovihitsauksen päälle pohjia tehdä?? Kokemuksesta kun olisi apua;)

Sneak preview..
Liitteet
2.jpg
2.jpg (52.31 KiB) Katsottu 19151 kertaa
Viimeksi muokannut jakeluvesimies, Ti Huhti 20, 2010 6:37 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: x-type projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

Muut projektit:
-vanteiden vaihto "menossa"


Viimeksi tehtyä:
-uusi kyynärnojan nahka, josta projektikertomus linkin takaa: viewtopic.php?f=4&t=3342
-lastu
-xenon-sarja
-vilkut
-ym.


Lisäksi projektina:
-kakkosauto Ibiza 6L, ostettu 3.2.2010 (säädettävä alusta (vaiheessa, saapui jo Suomeen), vanteet (ok), xenonit (ok))
Viimeksi muokannut jakeluvesimies, Ke Helmi 17, 2010 7:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gordon
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 8:49 pm

Re: x-type projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja Gordon »

Laitahan sitten kuvia ja tietoa puskurin irroituksesta..Pitäs omasta käyttää etupuskuria poissa niin helpottais kummasti kun tietäis tarkasti mistä kohti on kiinni. Muutenkin laita vaan paljon kuvia yms projekteistasi...näitä on aina kiva seurailla.
Nyt ajellaan S-Type 2.7D V6 Executive R-Look
Ex X-Type ´07 2.2 diesel Sport
Ex X-Type ´05 3.0 awd Sport
Avatar
Xsport
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: x-type projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja Xsport »

Loistavaa! Hieno kun joku laittaa Jaggea ja varsinkin X-typeä. Ulkonäkö muutoksiin ei tässä mallissa paljon vaihtoehtoja ole. Ellei sitten halua itse jotakin spoileri-helma-hirvitystä rakennella. Eipä sellaisia kapaavat vain taida juuri näihin autoihin haksahtaa. Pysyhän aktiivisena projektipäivityksen suhteen ja mahdollisimman paljon kuvia mukaan. Oliko sinulla diesel, kun lastusta puhut?
Omaan olisi tarjoitus saada H&R madallusjouset paikoilleen Bilsteinin iskareiden kanssa ja vakaana aikomuksena on laittaa tänne ennen ja jälkeen kuvat kunhan asennuksen saa aikaiseksi.
Alkupään X-Type 3.0 sport
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: x-type projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

Mukavaa, kun muillakin on kiinnostusta projektiin ja auton laittoon yleensä;) Pitää päivittää projektikertomusta etenemisen myötä. Tosiaan dieseli on minulla, jota laittelen. Se oli uudistuneen autoverotuksen myötä ns. järkiauto tuoda ulkomailta, jolla pystyy edullisuudesta huolimatta erottumaan joukosta. Auto on tällä hetkellä harrastuksena, en aja talvella lainkaan, koska kilometrejä ei tule juurikaan. Viime kesältä jäi harmittamaan se, että panttasin tuota lastun hankintaa aivan liian pitkään, asennus onnistui itse ja eron ajossa todellakin huomasi... Kesä vain loppui kesken.

Itselläkin ollut tuo alusta mielessä, mutta kun osat maksavat, eikä pelkillä jousilla kehtaisi madaltaa. Itsellä auto on lisäksi tuo 2.0d Sport, jossa on se jäykempi alusta vakiona. Siitä en tiedä onko se sitten myös matalampi? Tällöin en tiedä onko madalluksesta hyötyä vai haittaa... Lisäksi uusilla leveillä takavanteilla madaltaessa kaaret lähenevät pelottavasti....

Tilattiin tuohon kauppakassiimme belgiasta säädettävä alusta, jolla madallusta luvattiin 20 - 100mm, hintaa tuli toimituksineen vain 230 euroa. Saa nähdä onko miten pätevä... Riskillä vaan;)
blackcat
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2009 7:56 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: x-type projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja blackcat »

Minua kiinnostaa kovasti mitä tuon rahti maksoi ja millä se tuli? Olen brittein saarilta tuollaista ostamassa ja rahti mietityttää, eikä kaikki edes suostu lähettämään.
Marko Airismeri, 0440 585580 http://photo.net/photos/airismeri
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: x-type projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

Rahti taitaa määräytyä lähettäjän mukaan... Itse sain tarjouksia rahdin osalta Euroopan purkaamoilta noin 90 eurosta aina 200 euroon saakka. Ongelmana on a) osien pieni saatavuus (yksittäistapauksia) b) kukaan ei halua lähettää tänne Suomeen (kuljetusvauriot yms.)... Tämä tuli puolen vuoden kyselyn tuloksena joltakin purkaamolta, Parcelforcen kuljetuksella noin 90e rahdilla. En tiedä oliko lähetys vakuutettu / oliko maksullisia lisäpalveluita. Reilua kymmentä puskuria jouduin eri paikoista kyselemään. Tämäkin oli ainut mitä kyseisellä firmalla oli myynnissä.
Viimeksi muokannut jakeluvesimies, Su Helmi 14, 2010 9:06 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Tilannepäivitystä kuvineen

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

Lähtötilanne ei ollut kovin häävi eikä rohkaiseva;) Lisäksi itselläni ei ole kokemusta rasvanäppinä autojen rassaamisesta. Jaguaar on siis hyvä lähtökohta ensikokeiluille. Ei anneta sen häiritä. Usko ja visio on kuitenkin vahva.

Kuvan lumi oli tulut parissa viikossa.. ja tiesi töitä. Ehken projektin suurin osuus?
Liitteet
1.JPG
1.JPG (48.79 KiB) Katsottu 18698 kertaa
6.JPG
6.JPG (66.87 KiB) Katsottu 18696 kertaa
Viimeksi muokannut jakeluvesimies, Su Helmi 14, 2010 10:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: x-type projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

Lumikolan ja harjan heiluttelun jälkeen jo hämärä laskutui. Sitten oli aikaa tutustua uuden puskurin kiinnikkeisiin, jotta osaa vanhan purkaa irti.


Puskurin irroitus
Varaa seuraavia työkaluja:
-10mm-hylsy / lenkkiavain,
-torx-sarja,
-meisseleitä & normityökaluja.

Homma on helpompi, jos auto on lämpimässä, valoisassa sekä
tieliikenekelpoinen. Homma hoituu kuitenkin 15-asteisessa pakkasessa tallilyhdynkin valossa näillä ohjeilla, kuten allekirjoittaneellakin:


TEE TÄMÄ ENSIN: SUOJAA LOKASUOJA TEIPILLÄ PUSKURIN SAUMAN YLÄPUOLELTA NAARMUJEN ESTÄMISEKSI!!

1) Lämpimästi päälle

2) yleisasunnusolut, tai kaksi

3) konepelti auki & lungista hieman valojen luota (2 pulttia / valo, 10mm-hylsy)

4) irroita sisälokasuojan ja puskurin päädyt toisistaan (1 Torx-ruuvi / puoli pyörännavan korkeus & alakulmat ovat kiinni jotenkin (itselläni toinen irti, toinen oli kiinni rautalangalla?)

5) 10mm lenkillä lokasuojan ja puskurin pultti (taka yläkulma) auki, lungista & revi puskurinpäädyt sivullepäin, ne ovat pikakiinnikkein

6) irroita pultit kokonaan valojen luota

7) heiluttele puskuri alas, suojaa ensin naarmujen välttämiseksi, jos teet asvaltin päällä

8 ) Irroita sumuvalojen johtoliitokset, ettet katko johtoja innostuksissasi;)

9) Irroita myös pesurien letkut, jos niitä on

10) Siinäpä se
Liitteet
2.JPG
2.JPG (71.02 KiB) Katsottu 18681 kertaa
3.JPG
3.JPG (77.63 KiB) Katsottu 18672 kertaa
4.JPG
4.JPG (80.35 KiB) Katsottu 18669 kertaa
Viimeksi muokannut jakeluvesimies, Su Helmi 14, 2010 10:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: x-type projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

etutolppa
Liitteet
7.JPG
7.JPG (66.7 KiB) Katsottu 18648 kertaa
Viimeksi muokannut jakeluvesimies, To Syys 16, 2010 2:30 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: x-type projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

Seuraavan päivän kuvia... Huomaa hieman kasvaneet kinokset auton vierellä, ei päällä.
Liitteet
10.JPG
10.JPG (92.01 KiB) Katsottu 18638 kertaa
9.JPG
9.JPG (73.13 KiB) Katsottu 18635 kertaa
8.JPG
8.JPG (90.22 KiB) Katsottu 18627 kertaa
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: x-type projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

Mitä veikkaatte: Käykö uusi puskuri vai ei?

Tarina jatkuu vielä.....
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: x-type projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja juge »

Päällisin puolin katottuna puskuri voisi mennä aika helpostikin paikalleen. Tuskin faceliftissä on ruuvien paikkoja niin paljoa muutettu, etteikö puskuri pienellä työllä menisi paikalleen. Voin tietysti olla väärässäkin... :)

Noissa kahdessa aivan ensimmäisissä kuvissa, aikasta härskin näköinen takapyörä ja vanne :D
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: x-type projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

sovittelu ym.

Näyttäisi sopivan mallikkaasti.... Riskinotto siis kannatti tällä erää. Ei muuta kuin kesemmällä maalarille --> Harmi vaan, kun sävy on oikea, kun ei olisi noita pikkujälkiä... Nyt pitää vain laittaa pientä hilpettä tilaukseen, kuten nuo sivuvalot, hinauskoukun muovipaikka, sumuvalojen ritilät ym. Lisäksi on rakennettava johdotukset sivuvaloille...


Mites muuten tuo rengaslaki, eikös se riitä, että kulutuspinta pysyy ns. sisällä...? Tahi onko tuolla nyt väliä, jos omaa silmää miellyttää...
Liitteet
Siinä se on "NEW SHAPE", niinkuin osassa lukee
Siinä se on "NEW SHAPE", niinkuin osassa lukee
12.JPG (71.98 KiB) Katsottu 18531 kertaa
13.JPG
13.JPG (85.24 KiB) Katsottu 18523 kertaa
18 x 9,5-tuumaa 225 continental, härski kuin mikä;) No spacers needed
18 x 9,5-tuumaa 225 continental, härski kuin mikä;) No spacers needed
11.JPG (55.91 KiB) Katsottu 18517 kertaa
Västi
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 9:58 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja Västi »

Riittää että kuvio pysyy kaaren sisällä. Itsellä oli aikanaan kakkos-Golffissa 9 tuumaa leveat vanteet ympäriinsä, mutta kun kun laittoin 215/40 kumin,
niin kuvio taipui juuri ja juuri muovisen kaarilevikkeen sisään. Miliisi tarkisti viritelmän pariin otteeseen ja totesi, että homma OK. Ainyt vaan että nuin
kapeaa kumia ei olisi saanut asentaa tuolle vanteelle. En edes yrittänyt muutoskatsastaa tuolle yhdistelmälle.
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

Nimeltämainitsemattomassa rengasliikkeessä sanoivat ettei ole laiton, vaikkakin kumi on vannetta kapeampi. Siitä ei kuulemma ole lakia olemassa, minkälaista rengasta millekin vanneleveydelle saa / pitää asentaa. On vain valmistajien suosituksia.

Rekisteriotteessa minulla lukee vaihtoehtoisena suurimpana kokona 225/40/18, jota ainakin renkaat edustava;) Samalla se on vissiin tuo tehtaalla alle asennettu koko. Vanteista kun ei ole otteessa muuta mainintaa kuin tuo 18-tuumaisuus. Näillä siis mennään. Onhan tämäkin parempi näin lain puolesta, kuin se, että levittäisi spacereillä tms, jotka ovat sitten täysin laittomat, vaikkakin niitäkin jo tuv-hyväksyntäpapereilla myydään.
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

16.2.2010

Nyt on tilattu Britishpartsilta sitten puskurin sivuvalot (umpiot). Olivat projektin ehken yllättävin kustannus tähän saakka, koska katsoin ne ennakkoon edullisiksi... En tajunnutkaan heti, että ilmoittivatkin verotonta hintaa ja toimituskin osoittautui yllättävän kalliiksi 50g paketille.. Käytettynä ei löytynyt :(

Tietääkö joku, jolla uudempi X, onko sivuvaloissa samat polttimonliitokset, kuin sivuvilkuissa, joilla ne tulevat kiinni itse valoon? Tämä auttaisi nyt ennakoon johtoprojektin suunnittelua...

päivitys: Britishpartsin mukaan tuohon sivuvaloon menee sama polttimo, kuin etuparkkiin, lasikantainen 5w. Onko näille myytävänä tarvikeliikkeissä omaa universaalia polttimopesää johdoilla?
krono
Viestit: 139
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 8:46 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja krono »

Pitääkin muistaa ottaa kamera mukaan kun saan omaani ensin osat haalittua kasaan. Tekisi siitä etenemiskuvaston.
blackcat
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2009 7:56 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja blackcat »

Hienoa työtä on ja koska homma on hoidettu hangessa, ei voi kuin ihailla moista urheutta... tietysti oli vielä selkäkin t-paidan alta paljaana hangessa selälällään puskurin pultteja etsiessä.
Marko Airismeri, 0440 585580 http://photo.net/photos/airismeri
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

No onneksi ei sentää ihan lumessa tarvinnut piehtaroida. Hätä keksii aina keinot... Kynnysmatto oli hyvä lämmön ja lumen eriste ihoa suojaamaan;) Onneksi tosiaan oli tuo uusi puskuri mallina, niin tiesi suunnilleen mistä niitä pultteja ym.etsiä. Nyt tässä innolla odottaa, että projekti saisi uutta vauhtia ajokelien (maalarin), sekä yksittäisten pisteosien myötä.

17.2. Motonetiltä ei löytynyt sivuvaloille 5w-laskikantaparkkipolttimon liitinjohtoa... vielä on kai mahdollisuuksia jäljellä ennen inchcapea.

Olisiko ne nykyään yleiset "lediviiva" päivävalot miten paha häväistys Jaguaaria kohtaan, jos laittais sumarien tilalle? Sumuvalot kun ovat niin turhat, kun ei niitä saa Suomessa juurikaan käyttää? Tällaista tässä pähkäillyt....

Onko muuten kenelläkään kunnon kuvaa siitä, että miten käy X-Typeen kromiset peilinkuoret.
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

jakeluvesimies kirjoitti:
Olisiko ne nykyään yleiset "lediviiva" päivävalot miten paha häväistys Jaguaaria kohtaan, jos laittais sumarien tilalle? Sumuvalot kun ovat niin turhat, kun ei niitä saa Suomessa juurikaan käyttää? Tällaista tässä pähkäillyt....
Ai? Miksei? Kyllä me on käytetty kun olosuhteen vaatii ja ainakin XJ:n sumarit on aika hyvät, parantaa näkyvyyttä kovasti sakeassa lumipyryssä, pöllyssä ja sumussa. Meidän Lapin reissulla olivat aika paljon päällä ja olen nyt käyttänyt Länsiväylälläkin ja Kehä II:lla, ei ole kukaan urputtanut eikä poliisi pysäyttänyt. :mrgreen:

-Jakuvaari

JK. Kai Jaguarin saa tuunata siinä kuin muitakin, mutta arvoa se ei kyllä nosta kuin omistajansa silmissä. Aika moni harrastaja on melko konservatiivi, niin kai minäkin vaikka melko radikaalikin osaan kyllä olla, mutta näissä peleissä tykkään juuri siitä, miltä ne on näyttäneet tehtaan puolesta.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Onko näille myytävänä tarvikeliikkeissä omaa universaalia polttimopesää johdoilla?
Moi

En ole varma ymmärsinkö oikein mutta T10 kantoihin (lasikantalampun kanta) olen törmännyt elektroniikka liikkeissä ja niistä niitä saa mutta universaali?? johdotkin noihin joutuu askartelemaan itse..
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

Jykkepoika kirjoitti:
Onko näille myytävänä tarvikeliikkeissä omaa universaalia polttimopesää johdoilla?
Moi

En ole varma ymmärsinkö oikein mutta T10 kantoihin (lasikantalampun kanta) olen törmännyt elektroniikka liikkeissä ja niistä niitä saa mutta universaali?? johdotkin noihin joutuu askartelemaan itse..

Se on siis vissiin tuo T10-kanta, mitä pitää mennä kyselemään autosähköliikkestä. Kiitos vinkistä. Johdot meinasin vetää ihan perus relesarjalla, johon "heräte" otetaan parkilta. Katsoa mitä sitä saa aikaan.


Tuota päivävalo asiaa mietin sillä, että sumuvalojen turhasta käytöstä olen oppirahani valtiolle jo maksanut... Niiden käyttäminen on itselle ulkonäköasia enemmän kuin se mihin niitä oikeasti tarvitaan. Aina saa pelätä, kun poliisi ajaa vastaan, jos on "jäänyt" sumarit päälle. Päivävaloillahan saisi pistellä vapaasti, kunhan ovat vain hyväksytyt.
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Hra jakeluvesimies,

Näyttää muuten kummasti piristyneen ilme heti! Ja nimenomaan, hatunnosto arctisille työskentelyolosuhteille!

Missäs se vaimon X-Type olikaan....alkoi "himottamaan" pieni viilaus... :mrgreen:

-sinberg
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
ToPa
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Loka 05, 2009 3:40 pm

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja ToPa »

blackcat kirjoitti:Olisiko ne nykyään yleiset "lediviiva" päivävalot miten paha häväistys Jaguaaria kohtaan, jos laittais sumarien tilalle?
Itse olen ajatellut samaa asiaa, mutta nuo viivan malliset ei mielestäni istu oikein hyvin. Jos joskus laitan niin ajattelin sumuvalojen tilalle tulevia pyöreitä valoja. Oheisen linkin mukaiset pitäisi sopivan X-typeen. http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1462

Topi
X-type 2.2D Estate Aut -09
Avatar
Xsport
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja Xsport »

Projekti etenee hienosti! Omassa menee tänään bilsteinin iskarit ja H&R jouset paikoilleen..
Ledeihin omia mietteitä. Oli auto mikä hyvänsä miinuksena noissa on yleensä se, että ne on ns. päälle liimatun näköiset. Eivät siis hämää vähemmänkään autoja tuntevaa ajattelemaan, että ne olisivat alkuperäiset. Tuskin kaikkia haittaa tuo pointti mutta tässä projeksissa ainakin tähän mennessä on muokattu "tehdas palikoilla", joten jatkaisin saman tyyppistä linjaa. Ne pyöreät olisi mielenkiintoinen nähdä paikallaan ja käytössä, mutta veikkaan, että lopputulos on niissäkin jälkiasennetun näköinen. Itse taitaisin jättää sumarit paikoilleen sellaisenaan, käytin niitä tai en.
Omaan olen ajatuksena pyöritellyt muutaman kerran, että jos olisin käsistäni riittävän kätevä, integroisin suoran malliset ledit puskurin keskellä olevan aukon halki menevän listan päihin. Asennus täytyisi vain saada tehtyä NIIN viimeisen päälle, jotta sitä kelpuutaisin. Silläpä se onkin jäänyt tekemättä.. Siinä kohtaa ne kuitenkin olisivat mielestäni ainoassa luonnollisessa paikassa, johon tehdas olis ne voinut laittaa.
Kuvassa vielä suomennos, mitä kohtaa tarkoitan ja malli tehdas versiosta.
Liitteet
2007_porsche_911_turbo_1.jpg
2007_porsche_911_turbo_1.jpg (29.7 KiB) Katsottu 17756 kertaa
etupuskurin ledit2.JPG
etupuskurin ledit2.JPG (91.02 KiB) Katsottu 17765 kertaa
Alkupään X-Type 3.0 sport
blackcat
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2009 7:56 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja blackcat »

Miten tuo vanha puskuri olisi sijoittumassa, kysyn koska omassa on pieniä halkeamia alaosissa, mustaksi vain pitäisi maalata... Onko tuo kaikin puolin ehjä, ainakin näyttää virheettömältä, mitähän se voisi kustantaa?
Marko Airismeri, 0440 585580 http://photo.net/photos/airismeri
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

blackcat kirjoitti:Miten tuo vanha puskuri olisi sijoittumassa, kysyn koska omassa on pieniä halkeamia alaosissa, mustaksi vain pitäisi maalata... Onko tuo kaikin puolin ehjä, ainakin näyttää virheettömältä, mitähän se voisi kustantaa?
Vanha puskin oli myynnissä 8 minuuttia täällä foorumilla ja tuli myydyksi;) Kysyntää oli jo ennakkoon... ja tarvetta myös.
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

Xsport kirjoitti:Projekti etenee hienosti! Omassa menee tänään bilsteinin iskarit ja H&R jouset paikoilleen..

Ledeihin omia mietteitä. Oli auto mikä hyvänsä miinuksena noissa on yleensä se, että ne on ns. päälle liimatun näköiset. Eivät siis hämää vähemmänkään autoja tuntevaa ajattelemaan, että ne olisivat alkuperäiset. Tuskin kaikkia haittaa tuo pointti mutta tässä projeksissa ainakin tähän mennessä on muokattu "tehdas palikoilla", joten jatkaisin saman tyyppistä linjaa. Ne pyöreät olisi mielenkiintoinen nähdä paikallaan ja käytössä, mutta veikkaan, että lopputulos on niissäkin jälkiasennetun näköinen. Itse taitaisin jättää sumarit paikoilleen sellaisenaan, käytin niitä tai en.

Omaan olen ajatuksena pyöritellyt muutaman kerran, että jos olisin käsistäni riittävän kätevä, integroisin suoran malliset ledit puskurin keskellä olevan aukon halki menevän listan päihin. Asennus täytyisi vain saada tehtyä NIIN viimeisen päälle, jotta sitä kelpuutaisin. Silläpä se onkin jäänyt tekemättä.. Siinä kohtaa ne kuitenkin olisivat mielestäni ainoassa luonnollisessa paikassa, johon tehdas olis ne voinut laittaa.
Kuvassa vielä suomennos, mitä kohtaa tarkoitan ja malli tehdas versiosta.
Laitahan kuvia, jahka on madallus tehty... Myös niitä ennen madallusta, niin näkee eroa.

Pitää miettiä tuota päivä- vs. sumuvaloasiaa. Onneksi ei ole kiire hätäillä, niin saa näkemystä myös omien mielipiteiden lisäksi, vaikka itsellehän autoa tehdään. Huomasin myös nuo pyöreät mallit jo hyvissä ajoin...Hylkäsin ne jo syksymmällä. Jotenkin epäilen niiden vain näyttävän sumuvaloilta, joissa on vain himmeämmät, mutta sävyltään 6000kelviniä olevat ledit -->teinilook. Ne kuitenkin olisi asennettavissa suoraan alkuperäiseen paikkaan, mikä on aina hyvä asia.

Kyllähän ne Audin alkuperäiset ajovaloihin intgroidut olisivat mahtavat tyyliltään, mutta samantyppistä ratkaisua ei ole mahdollista X-typeen toteuttaa... Uudessa E-Mursussa on kuitenkin hienosti toteutettu päivävalo sumuvalon yhteydessä.

Katsotaan mitä keväthanget tuo tullessaan, kun on aikaa askarrella 8)

--->Tietääkö joku, miten X-typen saattovalon kaukokytkentä pelaa auton päässä? Mitä kautta se käynnistää kaukovaloreleen , vai onko siellä jossain oma lisärele rinnalla? Missä se valorele yleensä sijaitsee??
Avatar
Xsport
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja Xsport »

Lupaamani alustan madallus kuvat. Ensimmäinen kuva aamulla korjaamon pihassa ja toisessa Jagge haettu juuri pois. Alustasarja koostuu Bilsteinin iskunvaimentimista ja H&R 35mm madaltavista progressiivisista jousista. Jouset tilasin Ebayn kautta Briteistä. Iskarit tilasin BritishPartsilta. Tiputus on mielestäni juuri sopiva, eli madallettunakin lokasuojan ja renkaan väliin mahtuu sormensa laittamaan.

Tuntuma tässä kohtaa on se, että en tiedä kumpi hymyillyttää enemmän. Parantunut ulkonäkö vai parantunut ajotuntuma.

Ulkonäöltään traktorimainen korkeus on häirinnyt auton ostosta saakka. Kummalta tuo korkeus on tuntunut varsinkin, koska kyseessä on sporttimalli. Luulisi, että korkeus olisi voinut olla hieman maan läheisempi jo tehdasoptiona. Nyt tuo puoli on kohdallaan.

Ajotuntuma muuttui todella paljon ja pelkästään positiiviseen suuntaan. Lähtökohta oli vakiot +150 000km ajetut iskarit ja jouset. Muutosta toki korostaa se, että vaihdatin samalla koiranluuta, puslaa yms vanhaa pois, sekä edestä, että takaa. Oulussa mukulakivi katuja riittää ja pakkanen on ollut kevyesti -20 asteen kylmemmällä puolella, joten testiolosuhteet on vähintäänkin haastavat. Siitä huolimatta alusta on normaali ajossa mukavan tuntoinen. Ei pehmeä, mutta miellyttävä. Ei töksähtelevä tai nypyttävä. Jos ajaessa tulee isompaa töyssyä vastaan, tuntuu alusta paljon tiukemmalta kuin ennen. Joustoa tulee ensin paljon tuntuisesti, mutta juuri jousen progressiivisuudesta johtuen, tietyn joustomatkan jälkeen alusta tanakoituu, eli jousto "loppuu". Se tapahtuu kuitenkin tuntumaltaan "laadukkaana". Ei tuota osaa oikein muulla sanalla kuvata. Yhteenvetona; Alusta on tanakka ja sporttisen tuntoinen mutta "Jaguarimainen". Voin suositella yhdistelmää jo näin muutaman ajolenkin jälkeen lämpimästi muillekin.
Liitteet
IMG_4795.JPG
IMG_4795.JPG (123.2 KiB) Katsottu 17518 kertaa
IMG_4797.JPG
IMG_4797.JPG (90.85 KiB) Katsottu 17511 kertaa
Alkupään X-Type 3.0 sport
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

Muutos ulkonäössä on aika huomattava ja nimenomaan parempaan suuntaan. Kannatti kyllä laittaa, ehdottomasti!! Hyvää työtä. Onko madallusta todellakin vain 35mm, huomasitko mitata muutoksen?

Minkäkokoiset ovat nuo talvipyöräsi?
krono
Viestit: 139
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 8:46 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja krono »

Xsportin teettämä madallus kyllä näyttää nätimmältä kuin alkuperäinen. Pitää nyt ensin kursia oma x-type kasaan että voi katsoa mitä sille voisi tehdä. Tosin nämä suomen talvet vähän vievät halua viedä autoa enää yhtään alemmaksi, jää pian pohjasta kellumaan johonkin töyssyyn =)
Avatar
Xsport
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja Xsport »

Kiitoksia palautteesta!
Kyllä se madallus aikalailla sen 35mm on. En mitannut, mutta oli siinä varaa pois ottaakin. Tekee kuitenkin aika merkittävän näköisen eron! Toki alemmassa kuvassa auton alle tuleva varjo korostaa mataluutta. Korkeutta jää kuitenkin sen verran ,että saa melkoinen töyssy alla olla, että auto siihen killumaan jäisi. Muutenkin X-typen etuylitys on sen verran lyhyt, että tuskin kovin helpolla raapaisuakaan tulee. Korkeus on nyt suunnilleen sama kuin esim. Mersun Avantgarden varusteisissa malleissa tai BMW m-sport alustalla olevissa. Tuskin niitä tehtaalta sillä korkaudella saisi jos ajaminen olisi yhtä möykkyjen väistelyä.

Talvivanteina alla on sporttiversion alkuperäiset 17 tuumaiset.
Alkupään X-Type 3.0 sport
blackcat
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2009 7:56 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja blackcat »

No olipa kerrankin nopeaa toimintaa kauppakamarilla... Hitsi kun tulee luonnetta katin ulkonäköön kun hieman alempana hiipii, tätä pitää vakavasti alkaa harkita, kun vielä tuntuu hieman pehmeältä tuo jousitus omassa.
Marko Airismeri, 0440 585580 http://photo.net/photos/airismeri
krono
Viestit: 139
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 8:46 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja krono »

blackcat kirjoitti:No olipa kerrankin nopeaa toimintaa kauppakamarilla... Hitsi kun tulee luonnetta katin ulkonäköön kun hieman alempana hiipii, tätä pitää vakavasti alkaa harkita, kun vielä tuntuu hieman pehmeältä tuo jousitus omassa.
Oli pakko ostaa nopeasti puskuri pois ettei kukaan muu ehdi väliin =) Onneksi huomasin ilmoituksen samantien, ja nopeasti YV:tä menemään myyjälle.
Nyt pitäisikin vähän silpoa kyseistä puskuria omaa projektia varten. Ajattelin tehdä auton purusta, pellin oikomisesta, kittauksista ja maalauksista myös tälläisen "tarinan". Onpa sitten jotain muisteltavaa vuosien varrelle.
krono
Viestit: 139
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 8:46 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja krono »

Tässä olisi oma aihioni mistä lähdetään liikkeelle.

Kuva
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

[quote="krono"]Tässä olisi oma aihioni mistä lähdetään liikkeelle.

Eihän tuo lähtökohtasi projektiin niin pahalta näytä mitä alkuun luulin. Saatko auton miten äkkiä ajoon?
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: x-type projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja Kopi »

jakeluvesimies kirjoitti:Mites muuten tuo rengaslaki, eikös se riitä, että kulutuspinta pysyy ns. sisällä...? Tahi onko tuolla nyt väliä, jos omaa silmää miellyttää...
Jos omaa silmää miellyttää, niin asian voi ehkä hoitaa "russian tuning"-menetelmällä:
Kuva :D
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
krono
Viestit: 139
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 8:46 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja krono »

jakeluvesimies kirjoitti:
krono kirjoitti:Tässä olisi oma aihioni mistä lähdetään liikkeelle.

Eihän tuo lähtökohtasi projektiin niin pahalta näytä mitä alkuun luulin. Saatko auton miten äkkiä ajoon?
Kyllä tässä ikävä kyllä menee vielä viikkoja. Pitää ensin saada ylimaalattua yksi ford pois jaloista ja vasta sitten voin tuon viedä työn alle. Ehkä ens viikolla pääsen sitä puskuria hitsaamaan kuntoon.
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: x-type projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

Kopi kirjoitti: Jos omaa silmää miellyttää, niin asian voi ehkä hoitaa "russian tuning"-menetelmällä:
:D
Köpi
Keinot on näemmä monet :roll:


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
17.3. projektipäivitys:

Britishpartsilta saapuivat sivuvalot viikossa. Totesin ne vääriksi ja sain vaihdettua oikeisiin. kaikki tämä 14 vrk sisällä. Nopea toimitus ja käsittely. Euroja vain paloi turhiin lähetyskuluihin... Nyt näihin umpioihin pitäisi tehdä reiät polttimon kannoille, onko vinkkiä??

Vinkki: jos joku haluaa vanhaan puskuriin sivuvalot ns. USA-tyyliin, se on mahdollista: Puskurin kromi- / autonväristä listaa on tehty kahta mittaa. Lyhyempi lista mahdollistaa britishpartsin sivuilla mainitut sivuvalot asennettavaksi suoraan alkuperäiseen puskuriin. Puskurissa on tälle paikka sen listan alla!! Takapuskurissa on ilmeisesti optio punaisille sivuvaloille.


Huomattava ongelma projetkissa osia haaliessa on ollut se, että jokainen firma "tarvitsee" alustanumeron, jotta oikea pisteosa löytyy... Perustele siinä sitten että auto on 2005 eikä sillä tiedolla tehdä tässä yhteydessä mitään... Nyt on tulossa osaa Suomen edustukselta, saa nähdä kuinka toimii...

Lisäksi tuli tilattua yksi pari sumuvaloja kehyksineen, sekin meni hieman varaosanumeron vierestä... kuitenkin askartelulla ja DIY-hengellä meni paikalleen. Nyt vaan pelottaa kuinka istuu 2008-sumuvalon ritilään, jotka eivät vielä saapuneet. pitäisiköhän kehittää hieman riskinhallintaa, ettei mennä aina puuhun takapää edellä??

Ajokelit vissiin alkamassa vajaassa kuukaudessa... ja osat suhteellisen kasassa. Maali (ja maalari) jo häämöttää. Rahoja kun ei ole tuhlattu talvirenkaisiin 8)


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ohessa tuli madallettua, pistettyä xenonit ja ostettua alut kakkosautoonkin. Kai se on mieli pidettävä virkeänä näin talvellakin...
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

Västi kirjoitti:Riittää että kuvio pysyy kaaren sisällä. Itsellä oli aikanaan kakkos-Golffissa 9 tuumaa leveat vanteet ympäriinsä, mutta kun kun laittoin 215/40 kumin,
niin kuvio taipui juuri ja juuri muovisen kaarilevikkeen sisään. Miliisi tarkisti viritelmän pariin otteeseen ja totesi, että homma OK. Ainyt vaan että nuin
kapeaa kumia ei olisi saanut asentaa tuolle vanteelle. En edes yrittänyt muutoskatsastaa tuolle yhdistelmälle.
Ajatko muuten Västi punaisella X-typellä vai millä, kun Kuopiosta olet?
Västi
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 9:58 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja Västi »

Ajelen ihan saksalaisella kansanruoskalla arkiajot, mutta jospa ensi kesänä taas valkealla MK2:lla.
Saa tulla pistäytymään ja ihmettelemään.
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Västi kirjoitti:Ajelen ihan saksalaisella kansanruoskalla arkiajot, mutta jospa ensi kesänä taas valkealla MK2:lla.
Saa tulla pistäytymään ja ihmettelemään.
VolksPeitsche? ehkä ihan kuitenkin vain kansanvaunu? :lol:

Niin Porsche ei taitaisi foneettisesti olla tuosta ruoskasta ihan hirveen kaukana, ja nelivetosellainen voisi olla aika kiva talviautokin!
Äääh, onhan meillä XJ! :D

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
krono
Viestit: 139
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 8:46 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja krono »

Näissäkin on sama tyyppivika kuin mondeossa eli ruostuu takaluukusta, takaluukun kahvan reunat ovat veitsenterävät ja sitä kautta syövät maalipintaa ja tässä tulos:
Kuva
Toisesta kulmasta:
Kuva
Ja ruosteet poistettu:
Kuva
Entiset ruostepaikat lasikuitukitattuna:
Kuva
Ja ensimmäinen kittaus:
Kuva

Pitäisiköhän tehdä oikein oma sivusto jonne sitten laittaa nämä kuvat kun homma etenee.
Avatar
Xsport
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja Xsport »

Pitäisiköhän tehdä oikein oma sivusto jonne sitten laittaa nämä kuvat kun homma etenee.
Pitäisi. Mukavempihan näitä projekteja on seurata jos yhdestä aiheesta löytyy yhden projektin tarinaa. Toki olen tähän soppaan omilla kuvilla omatkin ainekseni heittänyt.
Alkupään X-Type 3.0 sport
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

Projektipäivitys 27.3.2010:

Kylmyyttä, kuumaa vettä ja hikeä.... Sain autoni irti metrisestä hangesta noin kahden tunnin käsityöllä, 200 litralla kuumaa vettä sekä traktorin & lingon avulla. Kuukauden odottamalla olisi selvinnyt pelkällä 20 sekunnin peruuttamisella :wink:

1. Kuva: Uudet sumuvalot "rakennettu" puskuriin sopiviksi, sumuvalojen eturitilät sekä sivuvalot saapuneet ja asennettu. Lisäksi suoritettu loppuun talvella kesken jäänyt kesärenkaiden vaihto.

Auto kursittu kasaan 2. kuvaan maalarille vietäväksi (ilman sumuvaloja). Pienenä lisänä myös kromiset pyyhkijät.

25.3. Sain auton ajettua Kuopioon 115km kesärenkailla, aamulla pakkasta oli mittarissa 16 astetta. Yhtälö tuntui hieman uskaliaalta...
Liitteet
IMG_0932.JPG
IMG_0932.JPG (71.38 KiB) Katsottu 16420 kertaa
IMG_0940.JPG
IMG_0940.JPG (101.11 KiB) Katsottu 16424 kertaa
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

"Night Rider"

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

19.4.2010: Projekti valmis!!

Hieman fiilistelykuvia iltahämärästä...

Uusi puskin maalattuna, sumuvalot & sivuvalot itse asennettuna ja sähköistettynä, useasta johtosarjasta & ideoista muokattuna. Hyvin toimii. sivulasit itse teipattu, takalasi piti jättää ammattimiehelle ja hyvähän siitä tuli 8) . Jostain systä piti itse sitäkin yrittää loppuun saakka itse, ei taipunut... Xenon 8000k alimmassa juuri vaihdettu. Myös uudet valssit pääsevät hämärässä oikeuksiinsa.

Tulossa:
Takakaaret menossa ammattimiehelle mankeliin :D
Liitteet
pose4mod.jpg
pose4mod.jpg (56.08 KiB) Katsottu 16133 kertaa
pose2mod.jpg
pose2mod.jpg (62.63 KiB) Katsottu 16124 kertaa
pose1mod.jpg
pose1mod.jpg (56.79 KiB) Katsottu 16126 kertaa
Viimeksi muokannut jakeluvesimies, Pe Touko 07, 2010 8:17 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Gordon
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 8:49 pm

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja Gordon »

Muuten ihan siisti, mutta et kai meinannut tuolle korkeudelle jättää??
Nyt ajellaan S-Type 2.7D V6 Executive R-Look
Ex X-Type ´07 2.2 diesel Sport
Ex X-Type ´05 3.0 awd Sport
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: EHOSTUS-projektia kesäksi

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

Gordon kirjoitti:Muuten ihan siisti, mutta et kai meinannut tuolle korkeudelle jättää??
Saa nyt nähdä. Riippuu mitä saadaan mankeloimalla aikaan tuonne taka-akselille...Hieman "hipsii"... Eibachin Pro-kit on harkinnassa, mutta nyt kun tuo tulivuosihäslinki estää osien saannin briteistä,ainakin hetkellisesti :(
Vastaa Viestiin