Millaisia nosto/ pukkiratkaisuja on porukalla käytössä?
Kun nostaa tunkilla auton pukeille, niin tuntuu välillä vähän epävarmalta ja alla on melko ahdasta. myytävänä on jos jonkimmoisia "nostureita" ym. Onko kokemuksia
kohtuuhintaisista?
Kyselee kari k
autonosturit
Re: autonosturit
Tämä nyt ei ole varsinainen ratkaisu ongelmaasi, mutta minulla on mielestäni näppärä ratkaisu ainakin auton nostamiseen: Bilteman 1,5 tonnin saksitunkki, jonka jalustaan olen lisätueksi hitsannut 30x15 sentin 5mm paksun teräslevyn.
Veiviä varten olevan haarukan sisään samasta kaupasta 14 millin hylsy 1/2 tuuman nelikantilla myös hitsillä kiinni ja vot, vot, siitä on näppärä paineilmaräikällä nostaa ja laskea autoa.
Veiviä varten olevan haarukan sisään samasta kaupasta 14 millin hylsy 1/2 tuuman nelikantilla myös hitsillä kiinni ja vot, vot, siitä on näppärä paineilmaräikällä nostaa ja laskea autoa.
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: autonosturit
Moi
Mulla on kolme "hallitunkkia", 1,5 , 2 , 3 tonnia nostavat ja kokohan noissa menee painon mukaan. Tuolla järeimmällä on mukavin ja turvallisin olo nostella autoa mutta joskus kun on ahdasta niin tulee pienempiäkin käyteltyä. Pukkeina 4 kpl 1,5t perus teräs pukkeja. Kyllä noilla ihan hyvin on toimeen tullut. Jos ei ole tarvetta pyörien irroitukseen niin käytetyt vanteet pyörien alle on myös ihan toimiva ja tukeva ratkaisu ja antaa ihan kohtuullisen korkeuden alusta työskentelyyn...
Ehkä kumminkin haet kokemuksia harrastaja luokan "oikeista" autonostimista..? niistä ei mulla ole käyttökokemuksia mutta itsekkin hieman olen niitä vilkuillut kun ovat halvimmillaan kuitenkin ihan harrastajalle mahdollisissa hinnoissa. Toki kuitenkin sen verran arvokkaita että ei ainakaan vielä ole meikäläisen talliin eksynyt.
Mulla on kolme "hallitunkkia", 1,5 , 2 , 3 tonnia nostavat ja kokohan noissa menee painon mukaan. Tuolla järeimmällä on mukavin ja turvallisin olo nostella autoa mutta joskus kun on ahdasta niin tulee pienempiäkin käyteltyä. Pukkeina 4 kpl 1,5t perus teräs pukkeja. Kyllä noilla ihan hyvin on toimeen tullut. Jos ei ole tarvetta pyörien irroitukseen niin käytetyt vanteet pyörien alle on myös ihan toimiva ja tukeva ratkaisu ja antaa ihan kohtuullisen korkeuden alusta työskentelyyn...
Ehkä kumminkin haet kokemuksia harrastaja luokan "oikeista" autonostimista..? niistä ei mulla ole käyttökokemuksia mutta itsekkin hieman olen niitä vilkuillut kun ovat halvimmillaan kuitenkin ihan harrastajalle mahdollisissa hinnoissa. Toki kuitenkin sen verran arvokkaita että ei ainakaan vielä ole meikäläisen talliin eksynyt.
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: autonosturit
Alle kahden tonnin saa uuden matalanostimen jonka nostokorkeus on metri , nostoteho 3.5 t, vapaa keskitila!
ex jaguar xj 40 3.2-92
Chevrolet 2500 6.2 d
Chevrolet Camaro convertible -96
Chevrolet 2500 6.2 d
Chevrolet Camaro convertible -96