X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Terve!
Kevättä rinnassa ja kesä mielessä, vaikka vielä saa hieman odotella. Mutta tuli mieleen, että millanen mahtaa X-Type olla ajettavuudeltaa jos laittaa 17" tai 18" kumit alle. Nyt mulla on 16" mut hieman tekis mieli näyttävämpää vannetta laittaa. Edellisessä autossa, joka oli 3-sarjalainen bemari huononi ajettavuus kun laitto isoa rengasta alle. Lähti heti hakeen uria ja raskaampi kääntää rattia keskustassa. Miten käy X-Typen?
Kevättä rinnassa ja kesä mielessä, vaikka vielä saa hieman odotella. Mutta tuli mieleen, että millanen mahtaa X-Type olla ajettavuudeltaa jos laittaa 17" tai 18" kumit alle. Nyt mulla on 16" mut hieman tekis mieli näyttävämpää vannetta laittaa. Edellisessä autossa, joka oli 3-sarjalainen bemari huononi ajettavuus kun laitto isoa rengasta alle. Lähti heti hakeen uria ja raskaampi kääntää rattia keskustassa. Miten käy X-Typen?
T:Niko
--------------------------------------
Jaguar XJ6 2003 (x350)
ex: X-type 2.1 V6
--------------------------------------
Jaguar XJ6 2003 (x350)
ex: X-type 2.1 V6
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Niin, kun rengaskokoa kasvattaa niin tuohan siitä pääsääntöisesti seuraa....... merkistä riippumatta. Lisäksi rengas äänet todennäköisesti kasvavat. Ulkonäkö paranee, yleensä....Lähti heti hakeen uria ja raskaampi kääntää rattia keskustassa.
Ei mulla oikeasti ole kokemusta X typestä mutta noin yleisesti näin siinä käy....
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Moi !
Miten käy?
Ainakin muuttuu rengaskulut huomattavasti kalliimmiksi.....
Huomioi:
225/55x16 ottaa ihan vähän kiinni kai etuiskareihin. 205/55x16 =hyvät.
225/45x17 ei ota kiinni. Ilman uria ihan fantsut mutta urissa vetelee....
Eli siis rekisteriote neuvoo ja tietää!
Nyt kun oon paria XF:ää käynyt katselemassa, niin vanteita on 17 , 18 , 19 ja jopa 20 tuuman.
Niin on kalliita, että kahdella jopa vain yhdet vanteet ja vaihtelee renkaita 2 x vuodessa... En tajua !
Miten käy?
Ainakin muuttuu rengaskulut huomattavasti kalliimmiksi.....
Huomioi:
225/55x16 ottaa ihan vähän kiinni kai etuiskareihin. 205/55x16 =hyvät.
225/45x17 ei ota kiinni. Ilman uria ihan fantsut mutta urissa vetelee....
Eli siis rekisteriote neuvoo ja tietää!
Nyt kun oon paria XF:ää käynyt katselemassa, niin vanteita on 17 , 18 , 19 ja jopa 20 tuuman.
Niin on kalliita, että kahdella jopa vain yhdet vanteet ja vaihtelee renkaita 2 x vuodessa... En tajua !
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Tuskin ainakaan huononee ajettavuus...päinvastoin. Itsellä 18" talvella ja 19" kesällä, eikä vetele urissa yms.
Nyt ajellaan S-Type 2.7D V6 Executive R-Look
Ex X-Type ´07 2.2 diesel Sport
Ex X-Type ´05 3.0 awd Sport
Ex X-Type ´07 2.2 diesel Sport
Ex X-Type ´05 3.0 awd Sport
- jakeluvesimies
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
- Paikkakunta: Kuopio
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Hei!
En tiedä tarkempia taustojasi, mutta kyseessähän on mielipideasia ennen kaikkea...
Omasta mielestäni ajo X-typellä (ja muillakin autoilla) on sitä mukavampi mitä kapeampi rengas ja mitä enemmän profiilia on. Tällöin ajo on pehmeää ja hiljaista, kuten Jaguaarilta voi odottaakin. Mukavuustekijä korostuu etenkin silloin, jos ajaa oikesti paljon ja kaiken tyyppisillä teillä... Oma valintani on tästäkin huolimatta isommat vanteet ja matalampi profiili. Kärsiväthän naisetkin ulkonäkönsä puolesta
Mitenköhän 35-profiili ja mukulakivi sopivat yhteen?? -Kokemuksia?
En tiedä tarkempia taustojasi, mutta kyseessähän on mielipideasia ennen kaikkea...
Omasta mielestäni ajo X-typellä (ja muillakin autoilla) on sitä mukavampi mitä kapeampi rengas ja mitä enemmän profiilia on. Tällöin ajo on pehmeää ja hiljaista, kuten Jaguaarilta voi odottaakin. Mukavuustekijä korostuu etenkin silloin, jos ajaa oikesti paljon ja kaiken tyyppisillä teillä... Oma valintani on tästäkin huolimatta isommat vanteet ja matalampi profiili. Kärsiväthän naisetkin ulkonäkönsä puolesta
Mitenköhän 35-profiili ja mukulakivi sopivat yhteen?? -Kokemuksia?
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Tuossa meidän X-Tyypissä kesäisin alla on 225x35x19" renkaat.
Vanteena on Fondmetalin GR9, vanne ja rengas on juuri korin ulkoreunan kanssa sopivasti linjassa. Vanteen ET on 42. Tässä linkki kuvaan, josta näkyy sopivasti miten tasaisesti pyörät ovat korin ulkoreunan kanssa linjassa: http://jaguar.dy.fi/auto/Valokuva0113.jpg
Kokemukset noista: menee ku juna, taittuu mutkiin eikä nöyristele. Metelin suhteen renkaan merkillä on merkitystä, ja tietysti sillä, miten loppuunajettu renkaat on. Edelliset kesärenkaat Goodyear Eagle F1:set olivat aikasta loppuunajettu ehkä 2-3mm oli pintaa jäljellä, jos sitäkään, ja metelikin oli sen mukainen... Nokian Z:at ovat tällä hetkellä alla, aika tarkasti 5mm pintaa jäljellä viime kesäkauden ja 12tkm jälkeen. Renkaat ovat kohtuullisen hiljaiset - ainakin vielä. Ei ainakaan normaaliajossa vetele urissa älyttömästi, tietysti ohitustilanteissa urat tuntuvat jonkin verran. Hiekkatielläkin menee, toki ei niin pehmoisesti kun esim. 50 sarjalainen.
Rengasliikkeiden ohjeiden mukaan niinkin matalaprofiilisessa, isossa ja leveässä renkaassa kuin 225x35x19" ilmanpaineet ovat tärkeät, ja ne pitäisi olla ehdottomasti yli 3bar, muuten kuulema renkaat sulavat alle...
Vanteena on Fondmetalin GR9, vanne ja rengas on juuri korin ulkoreunan kanssa sopivasti linjassa. Vanteen ET on 42. Tässä linkki kuvaan, josta näkyy sopivasti miten tasaisesti pyörät ovat korin ulkoreunan kanssa linjassa: http://jaguar.dy.fi/auto/Valokuva0113.jpg
Kokemukset noista: menee ku juna, taittuu mutkiin eikä nöyristele. Metelin suhteen renkaan merkillä on merkitystä, ja tietysti sillä, miten loppuunajettu renkaat on. Edelliset kesärenkaat Goodyear Eagle F1:set olivat aikasta loppuunajettu ehkä 2-3mm oli pintaa jäljellä, jos sitäkään, ja metelikin oli sen mukainen... Nokian Z:at ovat tällä hetkellä alla, aika tarkasti 5mm pintaa jäljellä viime kesäkauden ja 12tkm jälkeen. Renkaat ovat kohtuullisen hiljaiset - ainakin vielä. Ei ainakaan normaaliajossa vetele urissa älyttömästi, tietysti ohitustilanteissa urat tuntuvat jonkin verran. Hiekkatielläkin menee, toki ei niin pehmoisesti kun esim. 50 sarjalainen.
Rengasliikkeiden ohjeiden mukaan niinkin matalaprofiilisessa, isossa ja leveässä renkaassa kuin 225x35x19" ilmanpaineet ovat tärkeät, ja ne pitäisi olla ehdottomasti yli 3bar, muuten kuulema renkaat sulavat alle...
Viimeksi muokannut juge, Pe Maalis 05, 2010 12:14 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Ei X typessä mutta XKR:ssä mulla on edessä 255/35/20 ja takana 285/30/20 renkaat ja ei sovi mukulakivelle.... mielellään välttelee niitä. Tuossahan on myös CATS sähkösäätöiset iskarit mutta silti mukulakivet kiertää mieluusti jos mahdollista. Painettakin noissa matalaprofiilisissa suositellaan pidettäväksi reilusti kuten jugekin mainitsi ja sekään ei helpota tilannetta...(itse pidän noissa 3bar)Mitenköhän 35-profiili ja mukulakivi sopivat yhteen?? -Kokemuksia?
Ajo ominaisuudet.... mun auto on tullut tehtaan portista tolla rengastuksella ja "silverstone" alustalla jolla kaarrevoimat ovat nousseet vakio XKR:n 0.9 g:stä 1.2g:n... onko se ajo ominaisuuksia vai jotain muuta?? Kuitenkin mitä kovempaa ajaa niin paremmalta tuntuu mutta ikinä en ole varmaankaan käynyt lähelläkään noita g voimia, vanhalla miehellä kantti loppuu paljon ennen . Kaupungilla ajellessa mielellään kaivon kannetkin kiertää, huono ajettava??
Pointtina siis se että ajo ominaisuuksia löytyy erilaisia ja autosta jotain muuttamalla jokin ominaisuus yleensä muuttuu paremmaksi jonkun toisen kärsiessä... kannattaa tehdä vain sellaisia muutoksia jotka parantavat niitä ominaisuuksia joita itse arvostaa. Rengas koko on asia joka muuttaminen tuntuu ja kuuluu usein aikas paljon ajossa.
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Olen samoilla linjoilla.jakeluvesimies kirjoitti:Hei!
En tiedä tarkempia taustojasi, mutta kyseessähän on mielipideasia ennen kaikkea...
Omasta mielestäni ajo X-typellä (ja muillakin autoilla) on sitä mukavampi mitä kapeampi rengas ja mitä enemmän profiilia on. Tällöin ajo on pehmeää ja hiljaista, kuten Jaguaarilta voi odottaakin. Mukavuustekijä korostuu etenkin silloin, jos ajaa oikesti paljon ja kaiken tyyppisillä teillä... Oma valintani on tästäkin huolimatta isommat vanteet ja matalampi profiili. Kärsiväthän naisetkin ulkonäkönsä puolesta
Mitenköhän 35-profiili ja mukulakivi sopivat yhteen?? -Kokemuksia?
Itse vaihdoin vapaaehtoisesti USA-mallin 17" kiekoista 16" munkkeihin ja ajomukavuus parani huomattavasti. X-type alusta ainakin oman mielipiteeni mukaan ei oikein toimi turhan matalaprofiilisilla renkailla. Ja vaikka millaiset renkaat laittaisi alle niin ei X muutu ratakoneeksi tai katujen kauhuksi. Eikä liene tarkoituskaan.
XF taas on samoilla teillä paljon mukavampi 20" renkaillakin.
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Yllättävän hyvin X-tyypi menee isommallakin vanteella. Talvella alla on 17 ja kesällä 18 tuumaa. Rengasmelu on tietenkin varsinkin kesällä suurempi. Talvella renkaan leveys (225) huonontaa sivuttaispitoa aika paljon. Asiaan kuitenkin tottuu ja tilanteet tulee ennakoitua aika hyvin, josta tuskin on haittaa. Ajo-ominaisuudet kesällä on pienempää vannetta paremmat, koska kumin reuna ei mutkissa paljon periksi anna. Toisaalta myös isompi talvivanne/matalampi kumi on hyvä ajoltaan silloin kun tiet ovat asfaltti pinalla. Ajomukavuus on myös mielestäni kummallakin vanne koolla yllättävän hyvä. Mukavuuden tuntu on jokaisella toki omansa, mutta itse pidän aina enemmän tanakammasta tuntumasta. Eli pidän sitä mukavempana kuin pehmeää alustaa. Tietenkin isompiin möykkyihin tai kuoppiin täytyy ajaa vähän iisimmin mutta tuskin 16 tuumaisellakaan kukaan viitsii rymistellä jarruttelematta. Uraherkkyys, tai sen puute on positiivisin yllätys. Odotin auton hakevan kesärenkailla (leveys 235) kovastikin, mutta toisin on käynyt. Maantiellä voi huoleti ajella yhdellä kädellä eikä autoa tarvitse ohjastaa. Samaa ei voi sanoa esim 300 sarjan BMW:stä vaikka siinä olisi hieman kapeammat kumit. Tottahan tien muutokset tuntee, eli kyllä uran huomaa, mutta se ei herätä selaista tunnetta, että olisi kiire ottaa ratista kaksin käsin kiinni.
Ulkonäöllä on itselläni suuri merkitys vanneasiassa. Isompi näyttää paremmalta. Tosin 18 tuumaa isompaan en ainakaan tässä autossa lähtisi. Myös tuntuma isommalla vanteella ajettaessa sopii paremmin mieltymyksiini.
Ulkonäöllä on itselläni suuri merkitys vanneasiassa. Isompi näyttää paremmalta. Tosin 18 tuumaa isompaan en ainakaan tässä autossa lähtisi. Myös tuntuma isommalla vanteella ajettaessa sopii paremmin mieltymyksiini.
Alkupään X-Type 3.0 sport
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Onko X-typen pulttijako 5 x 108? ja mikä mahtaa olla sopivan vanteen keskireikä halkaisija? Ja vissiin S-type, X300 ja X308 on samalla jaolla?
Mulla on nytten yhdet BBS CH:t 8" x 18" 5 x 108 jaolla jossa on päällä 225/40/18 renkaat ovat mulla Saabissa Volvon sovitteilla. Ja onko se jotenkin perverssiä hankkia auto mihin jo olemassa olevat vanteet menee Nyt olis ehkä toteuttaa mun ikuisuusprojektiksi venynyttä autonvaihtoa.
Mulla on nytten yhdet BBS CH:t 8" x 18" 5 x 108 jaolla jossa on päällä 225/40/18 renkaat ovat mulla Saabissa Volvon sovitteilla. Ja onko se jotenkin perverssiä hankkia auto mihin jo olemassa olevat vanteet menee Nyt olis ehkä toteuttaa mun ikuisuusprojektiksi venynyttä autonvaihtoa.
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Kuten edellä jo todettiinkin, autoa kannattaa rakennella siihen suuntaan, jota itse arvostaa, ajo-ominaisuudet ja mukavuus eivät välttämättä kulje käsi kädessä. Ja tietty riippuu paljon siitä, millaisilla pinnoillakin ajelee.
Tampereella on näkynyt citymaastureita, joissa on jopa alle 40 -sarjan renkaita alla. Niillä kummeilla ei ole mitään asiaa huonoa asfalttia karheammalle pinnalle, mutta tuskin on tarkoitus mennäkään. Maasturin jousitus huomioonottaen on varmasti melkoista rytyytystä mukulakivellä.
Minusta esim vakiorengastuksella XK8 on melko hyvä kompromissi ajomukavuuden ja suorituskyvyn välillä, ottaen lisäksi huomioon auton hengen.
Arvostuskysymyksiä nämä ovat, jostain joutuu aina tinkimään.
Tampereella on näkynyt citymaastureita, joissa on jopa alle 40 -sarjan renkaita alla. Niillä kummeilla ei ole mitään asiaa huonoa asfalttia karheammalle pinnalle, mutta tuskin on tarkoitus mennäkään. Maasturin jousitus huomioonottaen on varmasti melkoista rytyytystä mukulakivellä.
Minusta esim vakiorengastuksella XK8 on melko hyvä kompromissi ajomukavuuden ja suorituskyvyn välillä, ottaen lisäksi huomioon auton hengen.
Arvostuskysymyksiä nämä ovat, jostain joutuu aina tinkimään.
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Tänään kävin kierroksella paikallisissa rengasliikkeissä katsellen vaihtoehtoja vanteista ja renkaista x-typeen. Kallistuin 205/55-16 renkaisiin näiden suomen huippuhyvien teiden vuoksi, tiet ovat todella huonossa kunnossa. Enkä halua körökörökirkolle kyytiä vaan sen pitää olla sulavaa ja leppoista.
Hintahaitari asettui vanteineen ja renkaineen 800-915 euron välille.
Hintahaitari asettui vanteineen ja renkaineen 800-915 euron välille.
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Ajatellen x-typen reaktiotankojen herkkyyttä teräville epätasaisuuksille, en myöskään usko hyvin matalaprofiilisten ja leveiden renkaiden ainakaan auttavan asiassa. Olettaisin tuollaisen 18" vanteen olevan jo melko suuri rasite ripustukselle.
Marko Airismeri, 0440 585580 http://photo.net/photos/airismeri
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Toistaiseksi 205/55-16 kumit saa jäädä alle. 17" ja 18" kumit, pelkästään maksaa aika paljon verrattuna 16":siin. Ja joo totta, suomen tiet kun ovat perunapeltoja, saa nyt ulkonäkö jäädä toiseksi. Mielummin hyvä ja pehmee kyyti.
T:Niko
--------------------------------------
Jaguar XJ6 2003 (x350)
ex: X-type 2.1 V6
--------------------------------------
Jaguar XJ6 2003 (x350)
ex: X-type 2.1 V6
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
sen verran voin sanoa että nuo 18" eivät ole ripustuksille ym rasite. Tuskinpa sen kokoisia vanteita ja jopa 19" myytäisiin x-typeen ihan jaguarin omina vanteina. Itsellä 18" kesällä ja uudet kumit niin omasta mielestäni mahtava ajella.
x-type 3.0 -01
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Mullakin ollut aina X-Typessä vähintään 18 tuumaset, myös talvella. Viime kesänä oli 19 tuumaset ja tänä kesänä alla pyörii kakskymppiset. Kilometrejä kertynyt noin 100 tkm eikä ainakaan vielä ole tarvinnut uusia mitään ripustuksia yms..Eli ei kannata suotta pelätä, että 18 tuumanen vanne rasittaa autoa liikaa.
Nyt ajellaan S-Type 2.7D V6 Executive R-Look
Ex X-Type ´07 2.2 diesel Sport
Ex X-Type ´05 3.0 awd Sport
Ex X-Type ´07 2.2 diesel Sport
Ex X-Type ´05 3.0 awd Sport
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Terve!
Osaako kukaan kertoa mikä on x-typen alkuperäisten 17 tuuman vanteiden et? En saanut varmuutta asiaan oikein mistään, mutta 42 oli hyvin vahva vaihtoehto joten esitän kysymykseni tämän oletuksen perusteella. Kysymyksenä olisi siis onko mitään merkitystä onko uusien vanteiden et 45 jos aikaisempi on 42 eli 3mm eroa entiseen. Alla siis x-type -02 sport.
Osaako kukaan kertoa mikä on x-typen alkuperäisten 17 tuuman vanteiden et? En saanut varmuutta asiaan oikein mistään, mutta 42 oli hyvin vahva vaihtoehto joten esitän kysymykseni tämän oletuksen perusteella. Kysymyksenä olisi siis onko mitään merkitystä onko uusien vanteiden et 45 jos aikaisempi on 42 eli 3mm eroa entiseen. Alla siis x-type -02 sport.
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Ainakin alkuperäisissä 16" vanteissa näyttäisi olevan 52.5 vanteen sisäpuolella olevan merkinnän 6.5JX16CHX52.5 perusteella. Kuvittelisin että ET on sama kaikilla X-Typen originaalivanteilla.
Itselläni on talvikäytössä nuo 16" X10-vanteet ja kesäkäytössä 17" Bermudat, ja kyllä niissä on selvästi havaittava ero. Matalammat renkaat (Nokian Hakka V 225/45 R17 97V XL) ovat uraherkemmät, epämukavammat sekä muistaakseni myös äänekkäämmät. No, kohtahan se taas selviää. Ajotuntuma on kyllä eittämättä tarkempi ja "herättää enemmän luottamusta", mutta en tykkää sivuttaiskiihtyvyyksistä eli ei siitä omalla kohdalla ole kovin hirmuista hyötyä
Itselläni on talvikäytössä nuo 16" X10-vanteet ja kesäkäytössä 17" Bermudat, ja kyllä niissä on selvästi havaittava ero. Matalammat renkaat (Nokian Hakka V 225/45 R17 97V XL) ovat uraherkemmät, epämukavammat sekä muistaakseni myös äänekkäämmät. No, kohtahan se taas selviää. Ajotuntuma on kyllä eittämättä tarkempi ja "herättää enemmän luottamusta", mutta en tykkää sivuttaiskiihtyvyyksistä eli ei siitä omalla kohdalla ole kovin hirmuista hyötyä
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
äXän 17" orkkisvanteen et 52,5 ei tuon 45:sen kanssa pitäisi tulla ongelmia.
Vanne tulee 7,5mm ulospäin originaalliin verrattuna.
Vanne tulee 7,5mm ulospäin originaalliin verrattuna.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Terve!
Kiitoksia vastauksista. Nyt on uudet vanteet ostettu ja hyvin näyttää sopivan et 45. On kyllä erilaista tietoa noista originaali vanteiden et:stä, mutta hyvä että täällä tiedetään.
Kiitoksia vastauksista. Nyt on uudet vanteet ostettu ja hyvin näyttää sopivan et 45. On kyllä erilaista tietoa noista originaali vanteiden et:stä, mutta hyvä että täällä tiedetään.
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Yllättävän joo, monessa paikassa sanotaan 45 eikä 52.5, tiedä sitten miksi. Tässä on kuitenkin vahvaa todistusaineistoa (klo 12 puolan merkinnät).
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Ei tykkää X-typekään jossa alusta ei mielestäni ole ihan täysin onnistunut.Aonsaithya kirjoitti:mutta en tykkää sivuttaiskiihtyvyyksistä eli ei siitä omalla kohdalla ole kovin hirmuista hyötyä
Sivuttaiskiihtyvyydestä nautiskeluun sitten eri autot.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma Elo 27, 2012 2:24 pm
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Tervehdys!
Omassa X-typessä on alkuperäiset 18" kesärenkaat (225/40*18) ja talvirenkaina 205/55*16 kitkat. 18" Hankoot Evo 12 kesärenkaat ovat selvästi hiljaisemmat kuin edelliset Pirellit, mutta kitkoihin verrattuna meluisat. Talvirenkaina olevat kitkat ovat todella hiljaiset ja auto menee muutenkin kissamaisen pehmeästi, tosin ohjautuu hieman veltommin kuin kesärenkailla. Uraherkkyyttä ei ilmene kummallakaan rengastyypillä. Rengasvalinta on makukysymys, ajettavuus, mukavuus, ulkonäkö. Suomen nopusrajoituksilla ja kevään karkeilla asfalteilla 16-tuumainen on mielestäni riittävä.
Omassa X-typessä on alkuperäiset 18" kesärenkaat (225/40*18) ja talvirenkaina 205/55*16 kitkat. 18" Hankoot Evo 12 kesärenkaat ovat selvästi hiljaisemmat kuin edelliset Pirellit, mutta kitkoihin verrattuna meluisat. Talvirenkaina olevat kitkat ovat todella hiljaiset ja auto menee muutenkin kissamaisen pehmeästi, tosin ohjautuu hieman veltommin kuin kesärenkailla. Uraherkkyyttä ei ilmene kummallakaan rengastyypillä. Rengasvalinta on makukysymys, ajettavuus, mukavuus, ulkonäkö. Suomen nopusrajoituksilla ja kevään karkeilla asfalteilla 16-tuumainen on mielestäni riittävä.
Dirty Harry
X-type 3.0 A AWD Le Mans Special -04
X-type 3.0 A AWD Le Mans Special -04
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Ompas harvinaisen hyvä auto ajaa 235 40 18"lla,yleensä autosta tulee karsee uraohjus mutta ei tästä.Eikä ole tuntuvaa voiman puutosta vaikka on 2.0d.
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Re: X-Type 17" tai 18" vanteet/ajettavuus
Moro.
Nyt alla 235/45-17 Semperitit. Aluksi meteli oli aika kova, mutta nyt muutaman sadan ajetun kilometrin jälkeen jo oikeinkin siedettävä. Äkkiä näyttää kovimmat särmät kuluvan... Asfaltilla ja varsinkin motarilla menee kuin juna, olipa uraa eli ei. Tilasin tirendo.de -firmasta ja tulivat kotiovelle periaatteella *ota 4 maksa 3* verrattuna kotimaisiin hintoihin
Suvisia kilsoja vaan kaikille !
hoo
Nyt alla 235/45-17 Semperitit. Aluksi meteli oli aika kova, mutta nyt muutaman sadan ajetun kilometrin jälkeen jo oikeinkin siedettävä. Äkkiä näyttää kovimmat särmät kuluvan... Asfaltilla ja varsinkin motarilla menee kuin juna, olipa uraa eli ei. Tilasin tirendo.de -firmasta ja tulivat kotiovelle periaatteella *ota 4 maksa 3* verrattuna kotimaisiin hintoihin
Suvisia kilsoja vaan kaikille !
hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS