tohtori myy autonsa
Re: tohtori myy autonsa
Hieno on! Mutta mitenhän mahtaa olla, Saksassa tuo on historic kilvissä, mutta käsittääkseni ei meillä Suomessa voi saada korinvaihtoja tai replikoita museoleimaan, ellei sitten ole joku replica tai kit car joka on tehty jo yli 30 vuotta sitten.kk1 kirjoitti:http://www.historic-mobile.de/main.asp? ... &angebot=1
Tuo autohan on nk. recreation, eli kopio, luovuttajana on todennäköisesti joku XK tai MK1, mikä riittää yleensä Saksassa, Hollannissa, Englannissa jne. eli että on kanta-auto.
Oikea XKSS maksaakin sitten miljoonasta ylöspäin...
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: tohtori myy autonsa
Hienohan se kieltämättä on. Elintenluovuttajana on ollut joku tuoreempikin kun kone on 4,2L. Taitaa Suomessa muutosprosentti mennä yli 50. Sehän tarkoittanee autoveron maksua kokonaisuudessa. Silloinhan auto on uusi joten ei taida tulla ikävähennystä kun muutama kuukausi.
i
Re: tohtori myy autonsa
Onko rekisteriin saaminen noin vaikeaa? Minä olen kuvitellut että jos EU-maasta tulee niin ei olisi vaikeuksia.
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Re: tohtori myy autonsa
Ei kait alkuperäisyyden osalta (eli muutosprosenteilla) ole periaatteessa merkitystä onko EU vai ei EU tuonti. Parisen vuotta sitten tuotiin Saksasta vanha Mini Cooper jossa kuskin penkki oli vaihdettu paremmin sivutukea antavaan malliin. Rekisteröintikatsastuksessa penkin muutosprosentti merkittiin rekisteriotteeseen. EU ei EU tulee lähinnä kysymykseen uudemmissa kuin 1994 rekisteröidyssä autoissa joissa tulee mukaan valojen, lasien, jarrujen, päästöjen ja melun Eurooppa hyväksymiset. Mainittakoon että jouduin mun Californiasta tuotuun 1994 avo Mustangiin rakentamaan hinauspisteen sekä etu- että takapäähän jotta määräykset tulisivat täytetyksi. Tuntuu hurjalta, mutta ei siellä mitään paikkaa ollut johon voisi köyden kiinnittää. Ja sellainen sieltä pitää löytyä.
i
Re: tohtori myy autonsa
Mielestäni käytäntö on outo. Jos auto on rekisterissä EU maassa ja tuodaan Suomeen niin minkä pykälän mukaan pitäisi enää maksaa autoveroa sen lisäksi kuin muutoinkin. Onko kellään varmaa tietoa? Olisko uuden valituksen paikka jolla opetetetaan noita kovapäisiä byrokraatteja?
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Re: tohtori myy autonsa
Heh, tuo mussen hinauspiste on aika hauska homma.
Trans Amistani sellaiset myös puuttuivat, mutta ohjekirjassa oli selkeästi kerrottu, että jos autolla pitää jotain hinata, niin se tapahtuu niin, että kierretään kettinkiä taka-akselin ympärille ja sitten hanaa.
Suuri maa, suuret toleranssit.
t. Matti
Trans Amistani sellaiset myös puuttuivat, mutta ohjekirjassa oli selkeästi kerrottu, että jos autolla pitää jotain hinata, niin se tapahtuu niin, että kierretään kettinkiä taka-akselin ympärille ja sitten hanaa.
Suuri maa, suuret toleranssit.
t. Matti
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998