Kissan pesu

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
rydinhojenga
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 5:46 pm
Paikkakunta: helsinki

Kissan pesu

Viesti Kirjoittaja rydinhojenga »

Voiko Klassikon pesettää pehmoharjapesussa?
xjs-he-83
ex BMW-R 100 GS-91 isolla tankilla
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kissan pesu

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

rydinhojenga kirjoitti:Voiko Klassikon pesettää pehmoharjapesussa?
Toki voi! Tosin määrittele "Klassikko". :D (vielä ISOLLA K:lla) ;)

Meillä on E-typessä Webaston kangas (vinyyli)-katto, XJ6C:ssä on niinikään vinyylipintainen katto (tehtaan alkuperäinen) ja MKV on pesun tarpeessa, mutta koska on kangaskattoinen, 1950-luvun alun tiivisteet yms. puurunkoinen, ei tulisi mieleenkään käydä missään muussa kuin ämpäri- ja sieni-pesussa. Vanhusten paperi-, huopa- ja nahkatiivisteet ei myöskään varmaan tykkää painepesureista tms. joten mielummin jynssään pinnavanteet pulloharjalla, kuin väkisin työnnän vettä spooreihin ja laakereihin... :(

XJ8:ssa meillä ei ole edes kattoluukkua ja olen pehmoharjapesussa käynyt monena talvena, kun ei paljon muita vaihtoehtoja ole. Toki jos joku uskaltaa suosittaa jotain pääkaupunkiseudun parkkihallien tms. käsinpesupalvelua, niin tieto otetaan kiitollisena vastaan! (ehkä vielä viesti tuonne "Palvelut" alueelle) 8)

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kissan pesu

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Voi, paitsi jos on rättikattoinen. Niiden pesu koneellisesti on kielletty myös omistajan ohjekirjassa.
Toinen asia taas on se kannattaako pesettää koneellisesti?? Tähän lienee aikas monta koulukuntaa, itse en ole koneellista pesua autoilleni antanut, vaikka taitavat nykyvehkeet ainakin harjasten ollessa uusia aika "helliä" maalipinnoille. Mistä sitten tietää onko juuri siinä koneessa mihin on ajamassa uudet harjat vai jo loppumetreillä ajettavat, ei kait mistään.
Pelkästään paineella peseviäkin koneita on, niissä olen joskus käyttänyt mutta jos auto on oikeasti likainen niin tulos ei ole kovin hyvä. Sellaiseen "kesäpölyiseen" autoon reissussa oiva vaihtoehto.

Itse pesen painepesurilla tai "mikrokuitusienellä" (mikähän sen oikea nimi on??) tai molemmilla, riippuen vähän tilanteesta. Toki myös itse pesten saa helposti vaurioita aikaiseksi maalipintaan jos ei asiaan jaksa paneutua ja huolehtia välineistä.

Ota nyt sitten tosta selvää... :D
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Hane
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 8:30 pm
Paikkakunta: Kerava

Re: Kissan pesu

Viesti Kirjoittaja Hane »

voihan sen rättikaton jättää auki, tulee samalla sisäpesu samaan hintaan :lol:

Itse en vie Jaggeja automaattipesuun yleensä. Pesulaitteistoissa ja niiden säädöissä on kokemusteni mukaan isoja eroja. Parhaimmillaan hellävaraisia ja pahimmillaan paikkoja rikkovia. Kovat olosuhteen mekaniikalle ja elektroniikalle.

Monien markettien parkkihalleissa on käsinpesupalvelu ajanvarauksella, odottaessa tai ostoksilla käydessä. Täällä paikallisessa marketissa suurinpiirtein saman hintainenkin kuin automaattipesu. Auton pesu ja etumattojen pesu 18 euroa ja siitä ylöspäin. Siellä käytän käyttöjagget, Klassikoita en vielä mutta harkitsen vieväni.

Minun kategoria:
* käyttöjagget = XJ40:stä eteenpäin vaikka XJ40:llä on jo klassikko-status
* kesäkäyttöjagget = XJ series 3 ja XJS HE ja XJS 3.6
* klassikot = XJ series 2 ja early pre-HE XJS ja vanhemmat

Terv. Hannu
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Kissan pesu

Viesti Kirjoittaja mikki »

Tervehdys!
Oli hyvä vuosikokous, lisää jengiä mukaan ensi vuonna.

Tässä pari hyvää autopesuvaihtoehtoa talvikaudelle ( kesällä Espoon kesävesi ja omat letkut käytössä):

Konalan autopesupaikka.
2-euron poletilla saa liuottimen ja painepesurin ja vahan. Tämä halpis ehtii pestä yhdellä. Kylmä ja aina jonoa, 3 paikkaa.

Munkkiniemen Neste, täysin uusitut hienot vehkeet ja lämmin talli, 4 paikkaa, ei jonoja. Poletti 1,5 eur ja niitä menee 2.
Jaguareja mukava ois nähdä molemmissa.
44tkm tullut vuodessa X-tiisseliin. Maukasta menoa ja halpaa.
XF:iä jo kolme koeajettu, ei vielä kauppoja. Tässä tapahtui se, että ensin piti 2,7 riittää, sitten että 3,0 oltava ja sitten että perus on 211hv ja parempi 240hv mutta nyt onkin löydettävä 275hv = 3,0 S. Lupaavat dieselille 6,4sek 0-100km/h, ei paha! Laitan tarran takaikk: DieselPower.
Kevät tulee ja tuli myös autoaiheinen kuume joka on kuin huume.
Pakko saada, uusi autokin.......
Avatar
rydinhojenga
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 5:46 pm
Paikkakunta: helsinki

Re: Kissan pesu

Viesti Kirjoittaja rydinhojenga »

Klassikko on vastahommattu xjs-83 HE "(ajettu 76000km.)" coupe.
xjs-he-83
ex BMW-R 100 GS-91 isolla tankilla
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Herald
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Helmi 16, 2010 2:42 am
Paikkakunta: Vihti

Re: Kissan pesu

Viesti Kirjoittaja Herald »

Yks juttu tuli aiheesta mieleen. Mulla on Daimler xj6-91 ja siinä on tankin korkki siinä takaikkunan takana sivussa. Tankin luukku aukeaa painamalla ja taikauskossani laittanu keskuslukon päälle pesun ajaksi, jos vaikka harjat avaisikin luukun kesken pesun. Nykyaikana en muista, että harjat oisivat vaihtanu pyörimis-suuntaa takasinpäin tullessa, mutta aikasemmin ne saatto tehdä senkin ja sillon lähtee korkista kansi, tai vääntyy. Kertokaa joku jos teen tän luukkujen lukkoonlaiton ihan turhaan.
Jaguar XJ6 -89
Daimler XJ6-91
Vauxhall Viva -64
Triumph Herald 1200 -65
Ford Fairlane -66
Vastaa Viestiin