Tuleva XJR ja minä

Yleinen Jaguar-keskustelu
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja Felton »

Hyvää päivää arvon herrat ja rouvat.

Taloudessa on jo kaksi kissaa ja BMW. Nyt tuo BMW pitäisi vaihtaa että saisi talouteen sen ensimmäisen kumitassuilla varustetun kissan.

XJR nähtävästi vienny sydämmeni nyt. Ikinä moisessa edes istunut, livenä nähnyt ehkä kerran pari.
Melkoisesti olen juttua jo täältä lukenutkin, mutta aina sitä jotain pientä vinkiä ja vihjettä jää kaipaamaan.

Paljonko suurin piirtein maksaa normaali vuosihuolto? Bemarissa se on noin 400-600 euron välillä, eli jos siitä ei paljoa ylemmäs mentäis niin kiva ois.
Kuinka soveltuu talviajoon? Lämpiää nopeasti? Pysyy tiellä?

Ahtimesta olen lukenut että se kestää isältä pojalle, mutta miten on alustan osat? painava autohan aina niin kuluttaa, mutta ei lienee tarve vuosittain vaihdella?

Entäs tuo säädettävä CATS alusta? se on hintava uusia, mutta kauanko sillä ajaa?

Vesipumpusta ja termarista lukenut. Onko osat hintavia ja mites vaihtotyö?

Mitä muuta kertoisit aloittelevalle kissaharrastajalle?

Jos ja kun saan nyt hävitettyä tuon bemarin ja XJR:n hankittua tilalle niin kuin FJDC liitytään? En sivuilta löytänyt mitään vinkkiä.

Kiitoksia paljon ja toivottavasti kestätte minua tulevina vuosina :)

PS. toinen mikä kiinnostaa on s-type r malli. Vakaa on kyllä reilusti XJR:n puolelle kallistunut.
Ville S.

You'll get the idea
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Moro
Noista kaikista mistä kyselet löytyy kyllä juttua jo aiemminkin, haulla löytyy ja kirjoititkin jo paljon lukeneesi. Eipä mulla mitään uutta faktaa ole mitä palstalla ei olisi jo kirjoiteltu eikä ole XJR:ääkään mutta kommentoinpa silti kysymyksiäsi :D
- Normi vuosihuolto ei sisällä mitään erikoista, nesteitä, suodattimia ja tarkistuksia joten jos ei löydy mitään yllätyksiä niin ei maksa maltaita. Merkkihuollossa luonnollisesti enemmän kuin kotitallissa
-Talvella pärjää siinä kuin muillakin tehokkailla takavetoisilla, luistonestot auttaa.. lämpiää siinä missä muutkin autot ja onpa täällä joku joskus jaggen ojaankin ajanut mutta eipä tiellä pysyminen mikään yleinen ongelma ole...
- Alustassa ei mitään erityisen arkoja ja usein vaihdettavia paikkoja, toki kilometrit ja aika jossain vaiheessa väsyttää paikat. Oliskohan takaiskarien alapään puslat ekana antautuvien listalla?
- CATS alusta on itsellä toiminut häiriöittä 77tkm ja on käsittääkseni yleisestikkin aikas ongelmaton ( omassa pieni kilahdus ongelma, löytyy etsi toiminnolla sanalla "iskarit" )
- Termarista ja vesipumpusta löytyy myös paljon juttua, oma antautui tänä keväänä kymmenvuotiaana 76tkm jälkeen.. osat makso satasen luokkaa ja vaihtotyössä meni tälläseltä nysvääjältä yksi ilta.
- FJDC:n liittymiseen löytyy linkki ja ohjeeet siitä etusivulta, linkki kerhon sivuille taasen tämän sivun oikeasta yläkulmasta.

Mitä muuta... no ainakin itse päätin että tuossa moottori jonka haluan ja kokeilin useaa S TYPE R:ää, XJR:ää mutta mun vaaka kallistui XKR-R:ään eikä ole kaduttanut hetkeäkään... :D
Valinta ei ollut kuitenkaan helppo, mielellään kun ois ottanut kaikki..
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
ari1501
Viestit: 38
Liittynyt: La Maalis 08, 2008 7:51 pm
Paikkakunta: Pukkila

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja ari1501 »

Terve,

Onnittelen "aiesuunntelmastasi" - itse aikanaan tykästyin korin klassisen muotoilun ja modernin tehotekniikan yhdistelmään, jossa ulkonäkö ei paljasta suorituskykyä asiaa tuntemattomalle.

Talviajosta en osaa sanoa mitään, mutta lämmityslaitteen teho on ainakin loppusyksyn nollakeleissä ollut riittävä. Istuin- ja lasilämmittimet eivät ole saksalaisten kilpakumppaniensa tasolla, mutta tällaiset seikat eivät Jagen hankinnan yhteydessä paljoa paina.

Kuten Jykkepoikakin jo mainitsi, ei vuosihuolto sinänsä ole sen kalliimpi kuin muissakaan premium-automalleissa edellyttäen, että lisätöitä ei jouduta tekemään. Varaosat eivät ole halpoja, mutta hankintakanavia on useita ja jos autoa ei ole aivan pakko saada mahd.nopeasti takaisin liikenteeseen, kykenee osien hinnoissa säästämään. CATSit ovat moniin muihin sähkösäätyviin vaimentimiin verrattuna luotettavat ja ongelmattomat ja niillä ajaa aivan yhtä kauan kuin perinteisilläkin - säätyvyys ei tuo muuta lisämurhetta kuin kalliimman uusinnan hinnan. Ylipäätään alusta on simppeli rakenteeltaan eikä sen osalta yleensä ole mitään lompakkoa takuulla rikkovaa vaivaa. Eturipustuksen puslat, nivelet ja laakerit vaativat painavan keulan(ja kääntyvien etupyörien :wink: ) vuoksi huomiota aika-ajoin, mutta ei mitenkään useasti verrattuna nykyautojen alumiinivarsihässäköiden käyttöikään - pikemminkin päinvastoin.

XJR:nkin tapauksessa kannattaa hankkia se yksilö, jonka huollettuuden voi todentaa ja jonka kohdalla harrastajuus on ehkä ollut niin pitkällä, että moottorin ongelmakohdat(jakopään ketjukiristimet, termostaatti, vesipumppu) on hoidettu nykytiedon mukaiseen kuntoon ja ehkä jopa vaihteistoöljyjä vaihdeltu(no joo, ehkä turhaa optimismia). Ajokilometrimäärälläkään ei ole niin suurta merkitystä, jos autoa on koko ajan asianmukaisesti huollettu. Mikäli mahdollista, katselisin autoa myös altapäin ennen ostopäätöstä - korin pohjarakenne on sen kaltainen, että se houkuttelee myös ruostekasvustoa. Mutta huoli pois, ei se kuitenkaan Mercedes ole.

t. - Ari -
-Ari
'99 X308 XJR - Gen V Eaton, Quaife ATB, Double'S', Eurotoys ym.
4WD Audeja 1982->
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja Felton »

Bemari meni kaupaksi :) :)

Sopiva kissa yksilö on jo tähtäimessä. Jos mikään menee niinkuin pitäis, niin tällä tai ens viikolla pääsis siitä nautiskelemaan :)

Kiitos viesteistänne tähän asti.
Ville S.

You'll get the idea
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja Felton »

Noniin. Ny on kotiuduttu kauniista Turusta vielä kauniimman XJR:n seurassa takaisin kotiin :)

Kissalla on nätti harmaa päälikarva ja musta sisus. Mainio Fiilis ajella motaria kotiin. Pääsi hyvin sinuiksi kissan kanssa.

Vielä en mitään moitittavaa löytänyt, kaikki käy ja kukkuu.
Ville S.

You'll get the idea
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Hienoa!
Onnellisia kilometrejä uudelle hankinnalle!! Ja Hauholla kun britit kohtaavat niin päästään potkimaan renkaita?
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja Felton »

Hauholla? Milloin? Mitä?
Ville S.

You'll get the idea
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

BRITIT KOHTAAVAT 8 ELOKUUTA

Sunnuntaina 8.8.2010 klo 10 – 15 Lautsian lomakylässä Hauholla. Vuodesta 1986 lähtien ovat suomalaiset brittiajoneuvojen merkkikerhot vuorotellen järjestäneet avoimen picnic -tapaamisen brittiautojen harrastajille.

Tuossa kopio clubin sivuilta, yleensä ollut runsaasti ollut kalustoa näytillä... XJR kelpaisi hienosti näytille, ei noita laitteita pilvin pimein ole liikkeellä
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja Felton »

Näemmä kesäloma alkaa juuri tuosta viikonlopusta :) Eli merkkaan kalenteriin ja saapunen paikalle. Täytyykin laittaa rahaa clubin tiliä kohti.
Ville S.

You'll get the idea
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja Felton »

Google sanoo että 87 litraa mahtuisi tankkiin. Jotenkin tuntuisi, että ois vähemmän? Mutta mikä onkaan oikea tieto?

EDIT: 75l plus 6 litran varatankki. eli 81 litrasen laitoin tankkaus.com:iin
Ville S.

You'll get the idea
jms
Viestit: 48
Liittynyt: La Heinä 17, 2010 12:13 am
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja jms »

Itsekin liityin XJR omistajien joukkoon hieman yli kuukausi takaperin. Autoni on -00 mallinen hopea vaaleilla nahoilla. Kovasti mukava peli ollut ajella ja ainakin toistaiseksi pysynyt ehjänä... :D
Alfa Romeo - Cuore sportivo
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja Felton »

Oikein tyytyväinen olen ollut. Uskomattoman paljon eroa on britti ja germaani autoinsinöörillä. Vaikka kissa ja entinen 740 BMW molemmat on isoja premium autoja. On niiden ero todella iso. Kissa kyllä vie 100-0 :)



Btw. mistä löytäisi orggis aluvanteet? Tartteis talvipyörille saada, kun veikkaan että pelkät kumit ei oikein toimi :)
Ville S.

You'll get the idea
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Moro Ville,

Minulle saattaa tulla ensi viikolla yhdet ylimääräiset alkuperäiset alu/nastarengassetti. Tosin ovat ilmeisesti 17" - kiinnostaisiko?

- sinberg
Viimeksi muokannut sinberg, La Elo 14, 2010 5:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja Felton »

Periaatteessa mikä ettei. Kitka kumit tuli tuon mukana. Ovat 18''. Kait ne 17'' talvella välttää :) Tarttee katsella.
18'' ois kyl mukavempi.
Ville S.

You'll get the idea
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja Felton »

Aika tasan tonni nyt ajeltu. keskikulutus on 14.36 litraa sadalla. Kait ihan normeissa? Ajo on maistunut oikein hyvin. Auto on jämäkkä ja menee juuri sinne minne itse haulaa, paitsi... Jos tiellä on uria, sit kiemurrellaan. Mutta se on kaiketi ihan normaalia kaikilla autoilla joissa on leveät renkaat ja iso raideleveys. Poppikonetta olen sen verran kuunnellut, että se toimii. Muuten musiikiksi riittää kissan kehräys ja ahtimen ujellus.

Briteistä tuli tilattua uudet lätkät takakontiin, ajan hammas nykyisiä purassu. Seuraavaksi se niin pieni mutta ärsyttävä kolhu etulokarista pois. Kovavaha kans turkkiin. Sitten onkin aika jo vuosihuoltoon. Edellinen omistaja oli vastikään vaihtanut öljyt, eli niitä tuskin nyt vaihdatan. Syssymmällä olisi tarkoitus sitten laitattaa webasto ja kiinteä akkulaturi, ynnä johtosarja. Vanteet hankinnassa talvikumeille myös. Ohjekirjan puute viel närästää, mut eiköhän sellainen jostain vastaan tule.

Mitä huonoa... Hmmm... Tuulilasi on hieman kärsineen oloinen. Jos sen sitten keväällä vaihtaisi uuteen. Se vakiopaikka takalasin alareunoissa kerää vettä. Millä poppakonstilla olette siitä päässy eroon? Säilytys tilaa on todella vähän, kaikelle pikku nippeleille, mut ei se maailmaa kaada. Auton oma puhelin on hukassa, ois kiva laittaa se. Ei vaan mitään hajua mikä sinne koloon sopii. Mutta ei autossa oikeastaan ole mitään huonoa. Sen ihmeemmin.

Tekis mieli ajaa enemmänkin. Kävin tänään Paippisten Moottorikahvilassa pyörähtämässä. Löydämpähän sitten ensi lauantaina perille. Ois tarkoitus mennä aamiaiselle ja katselemaan hienoja autoja :) Kai niitä saa sitten kuvatakkin, ettei kukaan hermostu?

EDIT: maahantuojalta saanee varustelistan mitä kaikkea autossani on?

Siinä nyt hieman jotain fiiliksiä näin kissa taipaleen alusta :)


T: Ville
Ville S.

You'll get the idea
Kopi
Viestit: 1968
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Felton kirjoitti:Ohjekirjan puute viel närästää, mut eiköhän sellainen jostain vastaan tule.
Jos englanninkielinen kelpaa, niin tulosta itse GTR:stä, linkki Köpin FAQ:ssa. Oikeita löytyy UK:n ebaysta
tai Stoneleighin varaosapäiviltä.
Felton kirjoitti:Auton oma puhelin on hukassa, ois kiva laittaa se. Ei vaan mitään hajua mikä sinne koloon sopii.
Siihen käy vain Motorolan Jaguarille tekemä erikoismalli (laite sama kuin sen ajan Moto, mutta ohjelmisto eri), joita kyllä saa edelleen UK:sta (esim Ebay tai googlaa Jaguar Phone Motorola), mutta kun kuulet hinnan, saatat ehkä pärjätä ilmankin... :)
Joku Kissakulmalaisista muistaakseni moisen tilasi UK:sta, Etsi vanhoista viesteistä.
Felton kirjoitti:Tekis mieli ajaa enemmänkin.
Etkä tullut Bodeniiin! :)
Felton kirjoitti:EDIT: maahantuojalta saanee varustelistan mitä kaikkea autossani on?
Helpoimmin Jag-loversin esitesivuilta (Brochures).

Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja Felton »

Löyty tuolta näemmä ihan uusia Jaguar Motorola startac 130 luureja. Paypal vaan jostain syytä ei enää tykkää mun visasta... Olkoot sit, mut kiitti vinkistä.
Ville S.

You'll get the idea
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja Felton »

Pikku kolhun oikeassa etulokarissa korjautin tänään. Samalla laitettiin kovavaha turkkiin :)

Jos kiinnostaa niin galleriassani on kuvia komistuksesta :D

linkki vie suoraan ko. albumiin, ettei tartte turhaan muista kuvista välittää.
http://sadevuo.net/thumbnails.php?album=14
Ville S.

You'll get the idea
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Kai niitä saa sitten kuvatakkin, ettei kukaan hermostu?
Porukat kyllä käyttävät kameroita siellä ahkerasti ja hienot autot tykkää kun niitä kuvataan.. :D En ole huomannut että kuvaaminen ketään olisi närästänyt..
Jaguar Motorola startac 130
Mulla on myös tollanen,suosittelen. Onhan se hieman "antiikkinen" nykypuhelimeksi mutta usein tulee autolla pidempiä matkoja tehdessä kuitenkin simmi tuohon laitettua koska ainakin minun mielestä autoon integroitu puhelinlaitteisto on laadukkaasti toteutettu. Laitteiden toiminta ja äänen laatu molempiin suuntiin on hyvä. Jopa katto alhaalla ajellessa vastapuoli kuulee muutakin kuin tuulen suhinaa.. :shock: Kenttääkin tuntuu löytyvän auton omalla antennilla hyvin.
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja Felton »

FJDC vaunumerkki tuli tänään postissa :) pitää jostain kaivaa sopivat mutterit siihen. Lienee se oikeaoppisesti kuuluu LHD autossa kuskinpuolelle maskiin?
Vuosihuoltoon piti kiti jättää, vaikka mittarissa on vasta 152 tuhatta ja rapiat. Se 160000 tulis mulla vasta joskus vuoden päästä täyteen. Eikai toi niin nuukaa ole, ompahan huolettu ajoissa :)
Viittis turhaa purkaa koneen etupäätä, jos ne vakio vammat onkin jo laitettu. Noh kahtoo mitä huollossa tuumivat.
Hassua tulla kotiin tollasella kolme pyttysellä aygolla :D Piti oikein tarkasti katsoa isot välit, että pääs liittymään liikennevirtaan sujuvasti.
Ville S.

You'll get the idea
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja Felton »

Jesh, posti toi paketin Englannista :) Nyt on vaunumerkki ja uudet takaluukunmerkit paikoillansa.
Yllättävän helposti lähti vanhat merkit irti hiustenkuivaajan kanssa.
Kiitos vielä Arille oikeista osanumeroista ja Clubille hienosta vaunumerkistä :)

Kuva
Kuva
Kuva
Ville S.

You'll get the idea
Kopi
Viestit: 1968
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Kylläpä kiiltää! Pitää näköjään vahata oma tänä viikonloppuna!
Ja umpiot kuin uudet. Minulla hieman hiekkapuhalletun näköiset.
Ne joita ei ole vaihdettu. Jotkuthan niitä kiilllottelee Fareclalla,
en ole vielä innostunut.

Hyviä kilometrejä!
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
jegis
Viestit: 9
Liittynyt: La Marras 01, 2008 3:06 pm

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja jegis »

Moikka!

Kovasti samoja latuja menty täälläkin! XJR-kuume iski talvella (tai muutti hieman muotoaan) ja päädyin hakemaan hopeisen italo-kissan pääsiäisen jälkeen. Siinä tuli 2500 km testiajoa kertaheitolla! Aygollakin tuli koettua miltä tuntuu meno "järkevien kirjoissa" :D sillä aikaa kun katti sai konehuoneen täysihoidon ja leaperin keulalle. Kyllä vähemmän järkevä on enemmän kivaa! Laitatin finikorit alle ja päälle, joten nyt voi tovin nukkua yönsä rauhassa..
Jouni J, Helsinki

XJR 308 2000, XJ6 300 1997, XJ6 ser2 1973
Alfa 166, Alfa 156x2, Alfa 155x2, Alfa 33 QV
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja Felton »

Ilmastointi putsattu, nyt sellanen kiva omenainen tuoksu kiesissä. AURAUSkulmat säädetty. Oli meinaan reilusti aurausta takafillareilla ja edessäkin riittävästi fibaa. Nyt menee suurinpiirtein suoraan. Jännä vaan kun viime vai edelliskesänä noi viimeeksi oli säädetty. Missälie, ja mitenlie....
Auto oli kuulemma massattu heti tullessaan Suomeen ja joka kevät. Alustassa vaan ei ole mitään massaa. Lienee sitten vaan kotelot sisältä massattu.

Huollossa meni uusiksi myös rullat ja kiristimet apulaitteilta. Pitivät siihen malliin mekkalaa, että kait laakerit oli loppu niiltä.

Mitäs sit. Etupäässä pari puslaa ois loppu, eli jos vaihtais sen koko pallonivel/pusla satsin eteen. Kiertovesipumppu kaipais kans uusintaa, ja sit syksymmällä se webasto ja akkulaturi.

1607km nyt ajettu ja 13.64l nyt keskikulutus. Meno maistunut oikein hyvin. Hauholla oli oikein mukavaa muiden brittien kanssa :) Kiva tutustua muihin ja nähdä muiden helmiä.
Ville S.

You'll get the idea
dida
Viestit: 524
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 10:58 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja dida »

Noista massauksista: Sanoisin, että ainoa kunnon massaus on se, jonka olet itse tehnyt. Minä olen noin 30 vee tervannut kaikki omat autoni, eikä ruostetta ole yli 20 vuoden käytön aikanakaan ilmestynyt. Vaatii vaan tietty hyvin tuuletetun paikan, jossa auton alla on suunnilleen seisomakorkeus.

Sinuna lähtisin siitä, ettei koteloissakaan ole mitään.
Matti

XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
ekipeki
Viestit: 3
Liittynyt: To Touko 08, 2008 2:10 pm

Re: Tuleva XJR ja minä

Viesti Kirjoittaja ekipeki »

Perhanasti onnea vaan. Kyllä on makee toi kissas. Itse sain alle 3 vkoa sitten XJ Super 8:n v. -05 "aus Deutschland". 52 000km ajettu. Kolme S-Typeä ollut ennen (2,5, 4.2 ja 4.2R). Kyllä ny olen tullut "perille". Koiraluu eteen oik. vaihdetaan Jag Finn:llä, kun vähän kolahtaa ja pusla myös kun on seissyt pitkään ja kumi kuivunut. Kumit on vähän kantikkaat Pirelli P Zerot 19", ajattelin Misukan Pilotteja tilalle. Nyt hurautin Lappiin kalaan ja sorsastamaan. kyllä kelpaa. Hyviä kilsoja!
Vastaa Viestiin