XJ12 pakoputkisto
XJ12 pakoputkisto
Tervehdys,
Ajauduin hiljattain XJ12 Series 3 (-nkin...) omistajaksi ja päällimmäisenä työlistalla on ainakin pakoputkiston uusinta. Löytyisikö kissakulmalaisilta suosituksia ko. rööristön hankintapaikoista? Jostain syystä tuntuvat ainakin Brittifirmat olevan tässä tapauksessa hieman nihkeitä vastailemaan tarjouspyyntöihin...
Kaikki muukin hyödyllinen info moiseen ajopeliin liittyen otetaan ilolla vastaan.
t. Jari T.
Ajauduin hiljattain XJ12 Series 3 (-nkin...) omistajaksi ja päällimmäisenä työlistalla on ainakin pakoputkiston uusinta. Löytyisikö kissakulmalaisilta suosituksia ko. rööristön hankintapaikoista? Jostain syystä tuntuvat ainakin Brittifirmat olevan tässä tapauksessa hieman nihkeitä vastailemaan tarjouspyyntöihin...
Kaikki muukin hyödyllinen info moiseen ajopeliin liittyen otetaan ilolla vastaan.
t. Jari T.
Oleko suomesta kysellyt? No tässä pari vaihtoehtoa. Molemmissa ainakin minulle palvelu on ollut erinomaista.....
PS. soita vaikka puhelimeen vastaaminen kestäisikin.
http://www.karaasi.com/
http://www.kolumbus.fi/laatuvaunu/laatu ... vaunu.html
PS. soita vaikka puhelimeen vastaaminen kestäisikin.
http://www.karaasi.com/
http://www.kolumbus.fi/laatuvaunu/laatu ... vaunu.html
Jaguar XJ 6 3,6L -87
rosteria
Jos mahdollisuus sijoittaa rööristöön hieman enemmän niin kannattaa harkita rosteriputkistoa. Omassa sovereignissa on rosteriputkisto asennettu vuonna 78 ja on yhä kuin uusi. Kestää takuulla pitään vaikka maksaakin jotain n 400-500puntaa
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
putkistoja
Rosteriputkistoja ainakin:
http://www.sngbarratt.com
http://www.davidmanners.co.uk
Varsinkin tuollaiseen jolla ajetaan vähän niin tuntuu tuo rosteri olevan varsin oikea vaihtoehto. Suomessakin on jokin firma mikä on erikoistunut rosteriputkistoihin mutta en muista nimeä... ja jaggea ei niiden hinnastosta löytynyt.
nopeasti david mannersin sivuilta
ilman etuputkea 475 ilman etuputkea ja 599 ilmeisesti sitten etuputkine kera. Hinnat puntia veroineen
http://www.sngbarratt.com
http://www.davidmanners.co.uk
Varsinkin tuollaiseen jolla ajetaan vähän niin tuntuu tuo rosteri olevan varsin oikea vaihtoehto. Suomessakin on jokin firma mikä on erikoistunut rosteriputkistoihin mutta en muista nimeä... ja jaggea ei niiden hinnastosta löytynyt.
nopeasti david mannersin sivuilta
ilman etuputkea 475 ilman etuputkea ja 599 ilmeisesti sitten etuputkine kera. Hinnat puntia veroineen
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 8:57 am
- Paikkakunta: Hollola
Kävin kyselemässä tikkurilan katsastuskonttorin vieressä olevasta euro-stainless firmasta rosteri putkistoa omaan xj81:een mutta palvelu oli huonoa ja hinta aika suolainen n.1800e
ihmettelin mistä moinen hinta? niin vastaus oli -se on jagge ei siihen voi laittaa mitä tahansa!!
OLkoon vaikka elviksen entinen auto mutta 1800e pakoputkista!!!
No neuvottelut päättyivät siihen.
ihmettelin mistä moinen hinta? niin vastaus oli -se on jagge ei siihen voi laittaa mitä tahansa!!
OLkoon vaikka elviksen entinen auto mutta 1800e pakoputkista!!!
No neuvottelut päättyivät siihen.
EURO - STAINLESS
Yes, siinä paikassa on havaittavissa Jaggelisä.
XJ12 pakoputkisto
Minä hankin kakstoistaseen uuden pakoputkiston v.98. Päädyin silloin suositusten perusteella Walkerin putkistoon. Rosteriputki oli silloin jo melkein tilattu, mutta kun jotkut sanoivat siinä olevan kovemman (urheilullisemman) äänen ja että vaikka putkisto ei ruostu, rosterilla on tapana revetä. No, tänä päivänä ehkä ottaisin silti rosteriputkiston.
Walker kävi hyvin paikalleen, se on erittäin hiljainen ja hyvin on kesäkäytössä kestänyt jo kohta kahdeksan vuotta. Mutta auto onkin aina lämpimässä tallissa ja sillä ajetaan hyvin vähän ja vain hyvällä säällä, kesällä.
Ostin Walkerin silloin Helsingistä Lauttasaaren Etolan rengasliikkeestä. Ei taida Etola enää myydä Walkereita, liekö enää koko firmaa Lauttiksessa. Hinta oli silloin koko putkistolle (etukäyrää lukuunottamatta) n. 3500 mk. Siihen aikaa tuo hinta tuntui kohtuulliselta.
matsu
Walker kävi hyvin paikalleen, se on erittäin hiljainen ja hyvin on kesäkäytössä kestänyt jo kohta kahdeksan vuotta. Mutta auto onkin aina lämpimässä tallissa ja sillä ajetaan hyvin vähän ja vain hyvällä säällä, kesällä.
Ostin Walkerin silloin Helsingistä Lauttasaaren Etolan rengasliikkeestä. Ei taida Etola enää myydä Walkereita, liekö enää koko firmaa Lauttiksessa. Hinta oli silloin koko putkistolle (etukäyrää lukuunottamatta) n. 3500 mk. Siihen aikaa tuo hinta tuntui kohtuulliselta.
matsu
rosteri
Repeäminen johtuu väärästä terässeoksesta. Tästäkin on tehty ainakin täällä suomessa putkistoja... En nyt muista ulkoa mitä tuon pakoputkistoon tarkoitetun teräksen piti olla mutta omaansa kuitenkin. Ruostumattoman lämpölaajeneminen on suurta joten tämä tuotaa usein ongelmaa.
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
Ei uutta auringon alla, ruostumattomat pakoputket ovat kestävä aihe. Olen aiempien kirjoittajien kanssa yhtä mieltä, että ruostumattomasta teräksestä valmistetut putkistot antavat yleensä kireämmän, metallisemman käyntiäänen kuin alkuperäiset "mellosta" pellistä valmistetetut. Teräksen kovuus ja mahdollisesti pienempi ainesvahvuus tuovat vähemmän miellyttävän äänen - ainakin, jos on kuullut miltä Jaguar'it kuulostavat ruostuvaisesta pellistä tehdyllä tarvikeputkistolla varustettuna ja kun kuunnellaan nimenomaan Abarth-putkia, pehmeää, matalaakin matalampaa murinaa. Musiikkia korville.
Englannissa "rosteriputkia" on saanut vuosikymmenet ja vielä 80-luvulla jotkut valmistajat tarjosivat elinikäistäkin takuuta. Eivät enää, sillä "rosteriputket" murtuvat ajan myötä - syynä väsymismurtumat, nämä materiaalit ovat aina kovia . Paitsi pakokaasujen aiheuttamaa jatkuvaa painesysäyspommitusta, putkeen voi kohdistua paikallisesti jo esijännitys, joka on se viimeinen niitti, että putki käytössä väsyy ja murtuu. Lisärasitus tulee putken väärästä ripustuksesta, kiinnikkeiden tulisi olla juuri oikeita, oikeissa kohdissa ja siten, että putkisto "ui" auton alla täysin jännitteettä. Tämän brittivalmistajat huomasivat ja lyhensivät takuun pariin vuosikymmeneen EDELLYTTÄEN, että kiinnitykset käydään tarkistuttamassa/korjautamassa heillä parin vuoden välein. Varmaan veloittavat tervehdyskäynnistä...
Onhan niitä ollut rosterista monenmoisia tarvikeputkia, mm. spiraaliputkia kotimaasta. Kiinnitys näille "letkuille" on vain hivenen päänvaivaa antavaa? Oliko näitä putkistomerkkejä aikoinaan mm. Spiralo, Stala, lievätkö hengissä?? Tietääkö kukaan Kissakulmilla?
Englannissa "rosteriputkia" on saanut vuosikymmenet ja vielä 80-luvulla jotkut valmistajat tarjosivat elinikäistäkin takuuta. Eivät enää, sillä "rosteriputket" murtuvat ajan myötä - syynä väsymismurtumat, nämä materiaalit ovat aina kovia . Paitsi pakokaasujen aiheuttamaa jatkuvaa painesysäyspommitusta, putkeen voi kohdistua paikallisesti jo esijännitys, joka on se viimeinen niitti, että putki käytössä väsyy ja murtuu. Lisärasitus tulee putken väärästä ripustuksesta, kiinnikkeiden tulisi olla juuri oikeita, oikeissa kohdissa ja siten, että putkisto "ui" auton alla täysin jännitteettä. Tämän brittivalmistajat huomasivat ja lyhensivät takuun pariin vuosikymmeneen EDELLYTTÄEN, että kiinnitykset käydään tarkistuttamassa/korjautamassa heillä parin vuoden välein. Varmaan veloittavat tervehdyskäynnistä...
Onhan niitä ollut rosterista monenmoisia tarvikeputkia, mm. spiraaliputkia kotimaasta. Kiinnitys näille "letkuille" on vain hivenen päänvaivaa antavaa? Oliko näitä putkistomerkkejä aikoinaan mm. Spiralo, Stala, lievätkö hengissä?? Tietääkö kukaan Kissakulmilla?
kari tt