XJ12 pakoputkisto

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
jtt
Viestit: 29
Liittynyt: La Touko 07, 2005 3:34 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

XJ12 pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja jtt »

Tervehdys,

Ajauduin hiljattain XJ12 Series 3 (-nkin...) omistajaksi ja päällimmäisenä työlistalla on ainakin pakoputkiston uusinta. Löytyisikö kissakulmalaisilta suosituksia ko. rööristön hankintapaikoista? Jostain syystä tuntuvat ainakin Brittifirmat olevan tässä tapauksessa hieman nihkeitä vastailemaan tarjouspyyntöihin...

Kaikki muukin hyödyllinen info moiseen ajopeliin liittyen otetaan ilolla vastaan.

t. Jari T.
aatu
Viestit: 41
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 6:12 pm
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja aatu »

Oleko suomesta kysellyt? No tässä pari vaihtoehtoa. Molemmissa ainakin minulle palvelu on ollut erinomaista.....

PS. soita vaikka puhelimeen vastaaminen kestäisikin. :wink:


http://www.karaasi.com/
http://www.kolumbus.fi/laatuvaunu/laatu ... vaunu.html
Jaguar XJ 6 3,6L -87
Avatar
jtt
Viestit: 29
Liittynyt: La Touko 07, 2005 3:34 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtt »

Kiitoksia vihjeistä. Itse asiassa en ole Suomesta edes vielä kysellyt. Vanhasta tottumuksesta lähdin heti merta edemmäksi kalaan... Karaasin kanssa en ole ennen ollut tekemisissä, mutta Laatuvaunu on tullut tutuksi Range Roverin kanssa pelatessa. Täytyypi kysellä noistakin.

t. Jari T.
Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

rosteria

Viesti Kirjoittaja JuKu »

Jos mahdollisuus sijoittaa rööristöön hieman enemmän niin kannattaa harkita rosteriputkistoa. Omassa sovereignissa on rosteriputkisto asennettu vuonna 78 ja on yhä kuin uusi. Kestää takuulla pitään vaikka maksaakin jotain n 400-500puntaa
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
Avatar
jtt
Viestit: 29
Liittynyt: La Touko 07, 2005 3:34 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtt »

Rosteriputkisto olikin mielessä (unohdin mainita). Range Roverissani on joskus kuutisen vuotta sitten asennettu Double S:n rosteriputkisto, ja se on ainakin pitänyt pintansa todella hyvin. Jaguariinkin on tiedossa vähäistä ja satunnaista ajoa jossa tavallinen putkisto happanee melko nopeasti.
Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

putkistoja

Viesti Kirjoittaja JuKu »

Rosteriputkistoja ainakin:

http://www.sngbarratt.com
http://www.davidmanners.co.uk

Varsinkin tuollaiseen jolla ajetaan vähän niin tuntuu tuo rosteri olevan varsin oikea vaihtoehto. Suomessakin on jokin firma mikä on erikoistunut rosteriputkistoihin mutta en muista nimeä... ja jaggea ei niiden hinnastosta löytynyt.

nopeasti david mannersin sivuilta

ilman etuputkea 475 ilman etuputkea ja 599 ilmeisesti sitten etuputkine kera. Hinnat puntia veroineen
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
use the (v12) force
Viestit: 42
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 8:57 am
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja use the (v12) force »

Kävin kyselemässä tikkurilan katsastuskonttorin vieressä olevasta euro-stainless firmasta rosteri putkistoa omaan xj81:een mutta palvelu oli huonoa ja hinta aika suolainen n.1800e
ihmettelin mistä moinen hinta? niin vastaus oli -se on jagge ei siihen voi laittaa mitä tahansa!!
OLkoon vaikka elviksen entinen auto mutta 1800e pakoputkista!!!
No neuvottelut päättyivät siihen.
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

EURO - STAINLESS

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Yes, siinä paikassa on havaittavissa Jaggelisä.
Avatar
matsu
Viestit: 657
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 11:11 am
Paikkakunta: Kuopio

XJ12 pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja matsu »

Minä hankin kakstoistaseen uuden pakoputkiston v.98. Päädyin silloin suositusten perusteella Walkerin putkistoon. Rosteriputki oli silloin jo melkein tilattu, mutta kun jotkut sanoivat siinä olevan kovemman (urheilullisemman) äänen ja että vaikka putkisto ei ruostu, rosterilla on tapana revetä. No, tänä päivänä ehkä ottaisin silti rosteriputkiston.

Walker kävi hyvin paikalleen, se on erittäin hiljainen ja hyvin on kesäkäytössä kestänyt jo kohta kahdeksan vuotta. Mutta auto onkin aina lämpimässä tallissa ja sillä ajetaan hyvin vähän ja vain hyvällä säällä, kesällä.

Ostin Walkerin silloin Helsingistä Lauttasaaren Etolan rengasliikkeestä. Ei taida Etola enää myydä Walkereita, liekö enää koko firmaa Lauttiksessa. Hinta oli silloin koko putkistolle (etukäyrää lukuunottamatta) n. 3500 mk. Siihen aikaa tuo hinta tuntui kohtuulliselta.

matsu
Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

rosteri

Viesti Kirjoittaja JuKu »

Repeäminen johtuu väärästä terässeoksesta. Tästäkin on tehty ainakin täällä suomessa putkistoja... En nyt muista ulkoa mitä tuon pakoputkistoon tarkoitetun teräksen piti olla mutta omaansa kuitenkin. Ruostumattoman lämpölaajeneminen on suurta joten tämä tuotaa usein ongelmaa.
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

Ei uutta auringon alla, ruostumattomat pakoputket ovat kestävä aihe. Olen aiempien kirjoittajien kanssa yhtä mieltä, että ruostumattomasta teräksestä valmistetut putkistot antavat yleensä kireämmän, metallisemman käyntiäänen kuin alkuperäiset "mellosta" pellistä valmistetetut. Teräksen kovuus ja mahdollisesti pienempi ainesvahvuus tuovat vähemmän miellyttävän äänen - ainakin, jos on kuullut miltä Jaguar'it kuulostavat ruostuvaisesta pellistä tehdyllä tarvikeputkistolla varustettuna ja kun kuunnellaan nimenomaan Abarth-putkia, pehmeää, matalaakin matalampaa murinaa. Musiikkia korville.

Englannissa "rosteriputkia" on saanut vuosikymmenet ja vielä 80-luvulla jotkut valmistajat tarjosivat elinikäistäkin takuuta. Eivät enää, sillä "rosteriputket" murtuvat ajan myötä - syynä väsymismurtumat, nämä materiaalit ovat aina kovia . Paitsi pakokaasujen aiheuttamaa jatkuvaa painesysäyspommitusta, putkeen voi kohdistua paikallisesti jo esijännitys, joka on se viimeinen niitti, että putki käytössä väsyy ja murtuu. Lisärasitus tulee putken väärästä ripustuksesta, kiinnikkeiden tulisi olla juuri oikeita, oikeissa kohdissa ja siten, että putkisto "ui" auton alla täysin jännitteettä. Tämän brittivalmistajat huomasivat ja lyhensivät takuun pariin vuosikymmeneen EDELLYTTÄEN, että kiinnitykset käydään tarkistuttamassa/korjautamassa heillä parin vuoden välein. Varmaan veloittavat tervehdyskäynnistä...

Onhan niitä ollut rosterista monenmoisia tarvikeputkia, mm. spiraaliputkia kotimaasta. Kiinnitys näille "letkuille" on vain hivenen päänvaivaa antavaa? Oliko näitä putkistomerkkejä aikoinaan mm. Spiralo, Stala, lievätkö hengissä?? Tietääkö kukaan Kissakulmilla?
kari tt
Avatar
jtt
Viestit: 29
Liittynyt: La Touko 07, 2005 3:34 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtt »

Tänään saapui Falconin rosteriputkiston sisältävä paketti David Mannersilta. Hintaa täydelliselle sarjalle asennustarvikkeille tuli £509.79 + rahti £50 +VAT. Tavara näyttää asialliselta, mutta lopullinen totuus paljastuu tietenkin vasta asennellessa... Kiitoksia JuKulle vihjeistä.
Vastaa Viestiin