S-type 2.7D ulkomailta
S-type 2.7D ulkomailta
Tervehdys kaikille! Olen "uusi" tällä palstalla (olen kyllä aikaisemminkin kirjoittanut tänne, mutta siitä on vuosia aikaa). Hienoa nähdä, että tämä sivusto on edelleen olemassa.
Kysymykseni on se, että kannattaako ulkomailta tuoda 2.7 litraista diissel S-typeä ja jos niin mistäköhän tuollaista kannattaa alkaa katselemaan? Ikää tohtisi olla max. kuusi vuotta.
Kysymykseni on se, että kannattaako ulkomailta tuoda 2.7 litraista diissel S-typeä ja jos niin mistäköhän tuollaista kannattaa alkaa katselemaan? Ikää tohtisi olla max. kuusi vuotta.
Re: S-type 2.7D ulkomailta
tuolta löytyi S-type diesel 2005 ja uudempia 165kpl heti kättelyssä!
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... =&zipcode=
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... =&zipcode=
Re: S-type 2.7D ulkomailta
Kiitoksia! Siis voiko olla totta, että tuolla ne maksaa 7000-10000€ ? Ja mitäköhän verot tekee ks. dieseliin?
Re: S-type 2.7D ulkomailta
Moro!
Täältä löytyy tietoa maksuunpannuista veroista, siitä saat aika hyvän käsityksen.
Tullin sivuiltä löytyy myös veron laskentaperusteet. Kun itse toin XK8:n, täältä laskemani vero toteutui parin kympin tarkkuudella.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp
Täältä löytyy tietoa maksuunpannuista veroista, siitä saat aika hyvän käsityksen.
Tullin sivuiltä löytyy myös veron laskentaperusteet. Kun itse toin XK8:n, täältä laskemani vero toteutui parin kympin tarkkuudella.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Re: S-type 2.7D ulkomailta
Mielenkiintoista. Näyttää siltä, että s-type joka maksaa täällä 25-30 000 € ei kannata mennä hakemaan muualta Euroopasta. Tai toisin sanoen hyöty näyttää jäävän vaivaan nähden suhteellisen pieneksi. Olenkohan ymmärtänyt oikein?
Re: S-type 2.7D ulkomailta
En ole kovin syvällisesti aiheeseen perehtynyt, mutta olen ymmärtänyt, että S-type on aika edullinen Suomessa. Lisäksi henkilökohtainen näkemykseni on, että suomiautostatus ei välttämättä ole mikään suositus, ulkomaiset ovat usein paremmin varusteltuja ja vähemmän suolavellissä ajettuja, maasta ja käyttäjästä riippuen tietty.
Eikä ne muunmaalaisten huollot sen huonommin tehtyjä ole, kuin Suomessakaan, valitettavasti...
Eikä ne muunmaalaisten huollot sen huonommin tehtyjä ole, kuin Suomessakaan, valitettavasti...
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: S-type 2.7D ulkomailta
Tähän tuo kulminoituu... jos haluaa tehdä bisnestä niin kate on tehtävä ostettaessa, ei myydessä . Siispä silloin ei voi yleensä tuoda maahan sitä parasta/vähiten ajettua yksilöä koska niistä joutuu yleensä ostopaikasta riippumatta maksamaan hieman enemmän.. Tosin sen halvimmaankan yksilön tuonti ei välttämättä ole kannattavaa.Kysymykseni on se, että kannattaako
Tilanne muuttuu oleellisesti jos haluaa omaan käyttöön itseään miellyttävän mahdollisimman hyvän yksilön, valikoimaa ja tarjontaa on huomatavasti enemmän kun ei katsele pelkästään kotimaasta.
Voisikohan tätä yleistää varovaisesti niin että itselle omaan käyttöön tuodut autot ovat tarkemmin valittuja yksilöitä kun ammattimaisesti tuodut?
Tätä siis mietin.. onko hyöty= raha vai hyöty= itseä miellyttävä paras yksilö... käytännössä varmaan omaan käyttöön tuodessa molemmat mutta jokaisen henkilökohtaisella painoarvollaTai toisin sanoen hyöty näyttää jäävän vaivaan nähden suhteellisen pieneksi.
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: S-type 2.7D ulkomailta
Toin maahan otsikon mukaisen auton 2 viikkoa sitten, joten jotain kokemusta asiasta on?
Auto löytyi Frankfurtin alueen virallisesta Jaguar-myymälästä ja taustat ovat aika tavanomaiset merkkiliikkeestä ostetun auton taustat ... Eli myyty uutena asiakkaalle, huollettu pilkulleen ja lopussa otettu vaihdossa uuteen Jaguaariin! Auto myytiin minulle vuoden tehdastakuulla ja mitään kohtaa historiasta ei ole aihetta kyseenalaistaa, sen verran aukoton data autolla on!
Myyjäliikkeen kontakti haki minut Frankfurtin kentältä ja paikanpäälle saavuttuamme ostamani auto odotti minua yrityksen paraatipaikalla näyteikkunassa! Auton edessä oli vieläpä ilmoitustaulu, missä todettiin auton myydyksi tohtori x:lle Suomeen ja toivotettiin kaikki muut hitolle tähmäisine sormineen ...
Ajoin auton Traveen ja lautalla sitten Suomeen! Verotus yhä kesken, mutta eiköhän tuo aikanaan ratkea ...
Hieno auto ja säästö jäi aika mittavaksi Suomen hintapyynteihin nähden (vaikka verotus on kesken, tiedän lopputuloksen )
Kannattiko - vaikea sanoa? Mutta hyvän ja mieleisen auton sain kuitenkin tuon xj8:n jatkumoksi ...
Auto löytyi Frankfurtin alueen virallisesta Jaguar-myymälästä ja taustat ovat aika tavanomaiset merkkiliikkeestä ostetun auton taustat ... Eli myyty uutena asiakkaalle, huollettu pilkulleen ja lopussa otettu vaihdossa uuteen Jaguaariin! Auto myytiin minulle vuoden tehdastakuulla ja mitään kohtaa historiasta ei ole aihetta kyseenalaistaa, sen verran aukoton data autolla on!
Myyjäliikkeen kontakti haki minut Frankfurtin kentältä ja paikanpäälle saavuttuamme ostamani auto odotti minua yrityksen paraatipaikalla näyteikkunassa! Auton edessä oli vieläpä ilmoitustaulu, missä todettiin auton myydyksi tohtori x:lle Suomeen ja toivotettiin kaikki muut hitolle tähmäisine sormineen ...
Ajoin auton Traveen ja lautalla sitten Suomeen! Verotus yhä kesken, mutta eiköhän tuo aikanaan ratkea ...
Hieno auto ja säästö jäi aika mittavaksi Suomen hintapyynteihin nähden (vaikka verotus on kesken, tiedän lopputuloksen )
Kannattiko - vaikea sanoa? Mutta hyvän ja mieleisen auton sain kuitenkin tuon xj8:n jatkumoksi ...
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: S-type 2.7D ulkomailta
Terve Landshark. Olisi kiva jos hieman tarkentaa numeraalisia tietoja. Vastauksestasi ymmärsi, että kannattaa käydä hakemassa, mutta numeraalinen osuus olisi ollut hyvin mielenkitoinen: vm, ostohinta, verot, muut kulut...
Re: S-type 2.7D ulkomailta
Moi!
Autojen hintataso selviää parhaiten nettisaiteilta, kuten vaikkapa
• http://www.mobile.de
• http://www.autoscout24.de
• http://www.jaguar.com/de/de/#/approved_ ... ar_locator
S-typet löytyvät tullin MAHTI-järjestelmästä, joten netistä ”löytämänsä” auton verot voi laskea sentilleen täältä
• http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/
Manuaalivaihteisen co2-päästöt ovat 178 g/km ja automaattivaihteisen 208 g/km. Veroprosenteiksi tulee siis 26,6 % tai 30,3 %.
Maksettavan veron määrä on siis MAHTIn antama myyntihinta kertaa veroprosentti.
Haku saksasta luokkaa toimintatonni, tai jos itse ei osaa/voi tuoda niin joku kuljetusfirma voinee auttaa kaupanhieronnassa ja kuljetuksessa. Esimerkiksi tätä olen käyttänyt hyvällä menestyksellä http://www.galaxytrans.fi/ . Heidän hinnastonsa löytyy kotisivuilta.
Katsastukseen saa varata 300 € kilpineen.
Näiden tietojen pohjalta pitäisi hinta löytyä autolle kuin autolle.
Hyvää saa harvoin halvalla, tosin korkea hinta ei aina ole tae laadusta! Merkkiliikkeen autot ovat varmasti kalliimpia kuin Dönerin auto & kebab – liikennemyymälässä joten terveen järjen käyttö on sallittua!
Autojen hintataso selviää parhaiten nettisaiteilta, kuten vaikkapa
• http://www.mobile.de
• http://www.autoscout24.de
• http://www.jaguar.com/de/de/#/approved_ ... ar_locator
S-typet löytyvät tullin MAHTI-järjestelmästä, joten netistä ”löytämänsä” auton verot voi laskea sentilleen täältä
• http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/
Manuaalivaihteisen co2-päästöt ovat 178 g/km ja automaattivaihteisen 208 g/km. Veroprosenteiksi tulee siis 26,6 % tai 30,3 %.
Maksettavan veron määrä on siis MAHTIn antama myyntihinta kertaa veroprosentti.
Haku saksasta luokkaa toimintatonni, tai jos itse ei osaa/voi tuoda niin joku kuljetusfirma voinee auttaa kaupanhieronnassa ja kuljetuksessa. Esimerkiksi tätä olen käyttänyt hyvällä menestyksellä http://www.galaxytrans.fi/ . Heidän hinnastonsa löytyy kotisivuilta.
Katsastukseen saa varata 300 € kilpineen.
Näiden tietojen pohjalta pitäisi hinta löytyä autolle kuin autolle.
Hyvää saa harvoin halvalla, tosin korkea hinta ei aina ole tae laadusta! Merkkiliikkeen autot ovat varmasti kalliimpia kuin Dönerin auto & kebab – liikennemyymälässä joten terveen järjen käyttö on sallittua!
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo