Koiraihminen kissan ostoaikeissa.
Koiraihminen kissan ostoaikeissa.
Toivotan itseni nöyrästi tervetulleeksi Kissakulmaan saamaan vertaistukea aikeissani.
Entisen ja seuraavan 911 Porschen välissä minulla olisi tarve/halu hankkia perheeseen kakkosauto, joka kuitenkin toimittaisi myös harrasteauton virkaa. Nyt on kuitenkin huomioitava kaksi seikkaa; autoon pitää mahtua vuoden ja kolmen ikäiset pojat turvaistuimissaan ja heille taiteltavat rattaat kyytiin. Toiseksi takavetoisiin autoihin tottumattomalle vaimolleni auton pitää olla turvallinen ja looginen myös pahimmilla liukkailla. Eli ESP:t sun muut ilonpilaajat pitää olla.
Budjetti voisi olla luokkaa joustavat 20-35k. Ehdotelkaa vaihtoehtoja ihan surutta ja huomioikaa että auton osto perustuu täysin fiilikseen, järkiargumentteja voin niin halutessani lukea jostain skoda-palstalta.
Kiitoksia etukäteen.
Entisen ja seuraavan 911 Porschen välissä minulla olisi tarve/halu hankkia perheeseen kakkosauto, joka kuitenkin toimittaisi myös harrasteauton virkaa. Nyt on kuitenkin huomioitava kaksi seikkaa; autoon pitää mahtua vuoden ja kolmen ikäiset pojat turvaistuimissaan ja heille taiteltavat rattaat kyytiin. Toiseksi takavetoisiin autoihin tottumattomalle vaimolleni auton pitää olla turvallinen ja looginen myös pahimmilla liukkailla. Eli ESP:t sun muut ilonpilaajat pitää olla.
Budjetti voisi olla luokkaa joustavat 20-35k. Ehdotelkaa vaihtoehtoja ihan surutta ja huomioikaa että auton osto perustuu täysin fiilikseen, järkiargumentteja voin niin halutessani lukea jostain skoda-palstalta.
Kiitoksia etukäteen.
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Koiraihminen kissan ostoaikeissa.
No.. s-type R tai XJR täyttänee kriteerit ja mahtuu budjettiin.... ja kyllä mulla XKR:ssäkin on aikuisiakin ollut takapenkillä hetken aikaa... rattaatkin mahtuu mutta kyllähän se ehkä asennetta rouvalta vaatisi.
Miksikö noita ehdottelen? No siksi että tolla mekaanisesti ahdetulla moottorilla pysyi hyvin carrera 4:sen kyydisssä ahvenistolla vaikka possussa oli käsin hämmennettävät vaihteet...
Mun mielestä jos possu on vertailukohtana niin nuo kaikki ovat parempia korkokengällä käskettäviä eikä tuota pettymystä tasapohjaisellakaan kengällä käskettäessä
Miksikö noita ehdottelen? No siksi että tolla mekaanisesti ahdetulla moottorilla pysyi hyvin carrera 4:sen kyydisssä ahvenistolla vaikka possussa oli käsin hämmennettävät vaihteet...
Mun mielestä jos possu on vertailukohtana niin nuo kaikki ovat parempia korkokengällä käskettäviä eikä tuota pettymystä tasapohjaisellakaan kengällä käskettäessä
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: Koiraihminen kissan ostoaikeissa.
Hannibal Lecter ostaisi mustan XJR:nLudde kirjoitti:...järkiargumentteja...
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
- Jaguaristi
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 5:17 pm
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Koiraihminen kissan ostoaikeissa.
Selvä vaihtoehto olis X-type Estate 3,0 V6 turvallisessa nelivedolla.
Jaguar racing
X-type 2.0D "Ghost Silver" '07
X-type 2.0D "Ghost Silver" '07
Re: Koiraihminen kissan ostoaikeissa.
Terve Ludde,
Multa löytyisi alkuperäinen suomiauto Jaguar XJR-2000. Musta ulkoa ja sisältä. Kaikilla herkuilla ja vain 89tkm ajettu. H. 29900eur.
Ja muutama muukin katti tarpeen mukaan,
Multa löytyisi alkuperäinen suomiauto Jaguar XJR-2000. Musta ulkoa ja sisältä. Kaikilla herkuilla ja vain 89tkm ajettu. H. 29900eur.
Ja muutama muukin katti tarpeen mukaan,
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Re: Koiraihminen kissan ostoaikeissa.
No niin, oikein! Tuollahan jo melkein saa hyvän 2+2 E-typen!Ludde kirjoitti:
Budjetti voisi olla luokkaa joustavat 20-35k. Ehdotelkaa vaihtoehtoja ihan surutta ja huomioikaa että auton osto perustuu täysin fiilikseen, järkiargumentteja voin niin halutessani lukea jostain skoda-palstalta.
Eka kohta toteutuu melkein missä tahansa, tosin urheilumallisten Jaguarien takapenkin on valmiiksi kolmevuotiaalle sopivat turvapenkit. 0-3v mahtuu sitten tavallisessa turvaistuimessa tai kaukalossa, johon ehkä vuoden ikäinen alkaa olla iso.Ludde kirjoitti: Nyt on kuitenkin huomioitava kaksi seikkaa; autoon pitää mahtua vuoden ja kolmen ikäiset pojat turvaistuimissaan ja heille taiteltavat rattaat kyytiin. Toiseksi takavetoisiin autoihin tottumattomalle vaimolleni auton pitää olla turvallinen ja looginen myös pahimmilla liukkailla. Eli ESP:t sun muut ilonpilaajat pitää olla.
Toka kohta, niin no onhan E-typessä lukkoperä! Ja pitkä akseliväli, kapea raideväli, erittäin tasapainoinen ja helppo ohjattava liukkaillakin...niin ei toki minkäänlaisia ABS:iä tai ESC yms. vaan kaikki on kuskin käsissä
Meidän mamma on ajanut kaikkia muita meillä olleita kulkupelejä, paitsi tuota MKV:sta, kun ei se oikein ole vielä ollut katulaillinen. Ikävä sanoa, että E-typeä se silti pelkää, mutta ilmeisesti lähinnä pelkää rikkovansa sen, on todistettavasti ajanut kun mä olen kyydissä (esim. Lapissa minkä saattoi nähdä telkkaristakin! muttei uskalla lähteä minnekään yksin.
Sitävastoin XJ8:lla se liikkuu tosi mielellään ja on kesällä kehunut XJ6C:täkin ihan omaaloiteisesti, ainoa vaan, että kun oikea bensapumppu kiukutteli sille ja vasen tankki oli tyhjä, sain nk. negatiivista palautetta puhelimen välityksellä...
-Jakuvaari
JK. Siis mikä vaan Jagge vuodesta 1992 eteenpäin on takavetoinen, on ABS ja TRC tai ESC tms. ja tasapainoinen, siihen vielä talvella modernit nastat, niin ei tule yllätyksiä kovillakaan keleillä, niin paitsi kai jotkut X-typen mallit on etuvetoisia, isommat tosin nelivetoisia, mutta niistä ei välttämättä löydy niin paljon hupia kuin vaikkapa XJR:stä.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Koiraihminen kissan ostoaikeissa.
Tarkoitus ei ole viilata pilkkua mutta tuon kun lukasee nopsasti niin voi jäädä käsitykseen että kaikissa vuoden -92 jälkeen tehdyissä Jaguareissa olisi TRC tai ESC tms.jakuvaari kirjoitti:JK. Siis mikä vaan Jagge vuodesta 1992 eteenpäin on takavetoinen, on ABS ja TRC tai ESC tms. ja tasapainoinen, siihen vielä talvella modernit nastat...
Olivat optioita ja vanhemmista malleista esim. Saksan tuonneista tuo usein puuttuu.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Re: Koiraihminen kissan ostoaikeissa.
Kuten hieman arvelinkin, sain juuri niitä yllykkeitä, joita kaipasinkin..
Tällä hetkellä mieliala on ollut jo muutaman päivän kallellaan XJR:n suuntaan. Täysin turha laite, joka täyttää juuri ne kriteerit jotka autossa pitää olla. Hyvänä kakkosena tulee S-Type R, joka on tälläiselle konservatiiville kuitenkin ehkä hieman liian moderni. Katsotaan nyt.. Hiilijalanjäljen jättäminen olisi kummallakin taattu.
Privana olen saanut muutamia ehdotuksia mielenkiintoisista vaihtoehdoista, kiitos tarjoajille.
Hakua on käytetty ja nettiä luettu. Onko jotain sivustoja joihin olisi ehdottomasti syytä tutustua ymmärryksen lisäämiseksi?
Tällä hetkellä mieliala on ollut jo muutaman päivän kallellaan XJR:n suuntaan. Täysin turha laite, joka täyttää juuri ne kriteerit jotka autossa pitää olla. Hyvänä kakkosena tulee S-Type R, joka on tälläiselle konservatiiville kuitenkin ehkä hieman liian moderni. Katsotaan nyt.. Hiilijalanjäljen jättäminen olisi kummallakin taattu.
Privana olen saanut muutamia ehdotuksia mielenkiintoisista vaihtoehdoista, kiitos tarjoajille.
Hakua on käytetty ja nettiä luettu. Onko jotain sivustoja joihin olisi ehdottomasti syytä tutustua ymmärryksen lisäämiseksi?
Re: Koiraihminen kissan ostoaikeissa.
Terve,BRG kirjoitti:Tarkoitus ei ole viilata pilkkua mutta tuon kun lukasee nopsasti niin voi jäädä käsitykseen että kaikissa vuoden -92 jälkeen tehdyissä Jaguareissa olisi TRC tai ESC tms.jakuvaari kirjoitti:JK. Siis mikä vaan Jagge vuodesta 1992 eteenpäin on takavetoinen, on ABS ja TRC tai ESC tms. ja tasapainoinen, siihen vielä talvella modernit nastat...
Olivat optioita ja vanhemmista malleista esim. Saksan tuonneista tuo usein puuttuu.
Taidatpa olla oikeassa, tosiaan Englantiin ja mm. Saksaan on tuollaisia karvalakkimalleja myyty. Nykyään ei enää onneksi edellytetä myöskään lampunpesimiä, ne kun myös usein puuttuu noista etelänmalleista. Meidän auto on Executive joka oli käsittääkseni aikanaan melko karvalakki täällä Suomessa, maksoi kai silti lähemmäs miljoona mummoa näillä varusteilla.
Eikös nuo kuitenkin olleet vakiona ainakin Sovereigneissa? Käsittääkseni myös Executivessa.
Niin myöskään XK8:eissa ei ole välttämättä cruisea, eli kannattaa katsoa myön hieman niitä kojelaudan nappuloita jos mahdollista, eli siinä vaihdekepin edessä (tai siis takana autoa jatellen, mutta kuskin kannalta) on vain yksi nappula (S kuten sport) jos ei cruisea ole, cruisen kontrollit ovat sitten ratin oikeassa reunassa (kehän sisällä, keskiössä) siis X308 ja aika samalla tavalla X350/358. Keskikonsolissa on sitten joko se ESC tai TRC nappula, jos tuo ajonvakautus jossain muodossa löytyy. Ikävä kyllä lukkoperää ei ole edes R:ssä enää noissa, X300 kuutosenhan sai vielä halutessaan lukkoperällä ja manuaalina. E-typessä on lukko ja manuaali!
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Koiraihminen kissan ostoaikeissa.
Tervehdys,jakuvaari kirjoitti:Eikös nuo kuitenkin olleet vakiona ainakin Sovereigneissa? Käsittääkseni myös Executivessa.
Ei ihme kyllä ollut, mulla Saksantuonti Sove jossa ei TRC:tä, en ole kyllä kaivannutkaan. Varsinkin kun nuo 90-luvun alun systeemit tais olla aikalailla eri asia kuin nykyiset ajonvakautussysteemit, siis lähinnä pelkkiä sutimisenestoja, eivät liiemmin ajamisen 'vakautta' haistelleet.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Re: Koiraihminen kissan ostoaikeissa.
No kappas vaan. Hmm....voipi olla että muisti taas pettää, mutta ainakin nuo ovat eri systeemejä, meillä XJ8 Execissä siis oleva "ASC" on vain sutimisen esto ja onneksi ei aivan yhtä agressiivinen kuin vaikka Bemareissa usein, vaan se kyllä antaa vähän sutia, mutta katkoo sitten kai sytytystä niin että pitoa taas löytyy. "TRC" muistaakseni on kehittyneempi, eli se tarvittaessa nimenomaan käyttää myös jarruja eri pyörille, jotta luisto saadaan jostain pyörästä loppumaan. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta noin muistelen JTIS:stä lukeneeni, eli silloin se TRC on enemmäkin ajonvakautus ja tuo meillä oleva ASC pelkkä sutimisenesto takapyörille. Vaikka kyllä siitäkin on paljon apua kun vaimo ohittelee muita talvella lumisohjossa...BRG kirjoitti:
Tervehdys,
Ei ihme kyllä ollut, mulla Saksantuonti Sove jossa ei TRC:tä, en ole kyllä kaivannutkaan. Varsinkin kun nuo 90-luvun alun systeemit tais olla aikalailla eri asia kuin nykyiset ajonvakautussysteemit, siis lähinnä pelkkiä sutimisenestoja, eivät liiemmin ajamisen 'vakautta' haistelleet.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Koiraihminen kissan ostoaikeissa.
Nyt menee mullakin ihan epävarman muistelun puolelle mutta X300:ssa taisi olla juuri tuo TRC ja se lienee pelkkä traction control niinkuin nuo lyhenteen kirjaimetkin vähän vihjaa. Sen sijaan ASC (Active Stability Control) viittaa jonkinlaiseen aktiiviseen puuttumiseen ajajan ja auton välillä, ja sitä on syytä välttää viimeiseen hengenvetoon
Edit: kissa lienee siis kulkenut näissäkin omia polkujaan, ASC yleensä viittaa tuohon ajonvakautukseen muttei siis Jaguarissa. Tai siis kaikki kulkivat 90-luvulla omia polkujaan ennenkuin lyhenteet alkoivat vakiintumaan:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ajonvakaut ... telm%C3%A4
Edit: kissa lienee siis kulkenut näissäkin omia polkujaan, ASC yleensä viittaa tuohon ajonvakautukseen muttei siis Jaguarissa. Tai siis kaikki kulkivat 90-luvulla omia polkujaan ennenkuin lyhenteet alkoivat vakiintumaan:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ajonvakaut ... telm%C3%A4
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Re: Koiraihminen kissan ostoaikeissa.
Joo, minustakin ASC on vain sutimisen esto. Ainakin eilisen perusteella, kun soratietä menin pikku sivuluisussa, ei ASC (onneksi) puuttunut peliin mitenkään. Sen sijaan kiihdytyksissä tulee mukaan, jos (kun, Hahaa... ) sutii.
Hauska juttu viime kesältä: kun vaihdoin takapäähän silenneiden kumien tilalle uudet ja panttasin hiukan eturenkaiden vaihtoa, auto ei tahtonut kulkea mihinkään, kun luuli, että koko ajan sutii . Mittaa siis käytännössä pyörimisnopeuksien eroja etu- ja taka-akselin välillä.
Hauska juttu viime kesältä: kun vaihdoin takapäähän silenneiden kumien tilalle uudet ja panttasin hiukan eturenkaiden vaihtoa, auto ei tahtonut kulkea mihinkään, kun luuli, että koko ajan sutii . Mittaa siis käytännössä pyörimisnopeuksien eroja etu- ja taka-akselin välillä.
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998