XJR arkikäyttöön?

Yleinen Jaguar-keskustelu
Landshark
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 8:25 pm
Paikkakunta: lappeen Ranta

XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Landshark »

Signeerauksen S lähti uudelle omistajalle perjantaina ja ajattelin jotain hauskempaa autoa ihan 365/24 - arkikäyttöön. Edellinen XJ8 jäi kaivelemaan takaraivoon yhtenä parhaimmista arkiautoista mitä minulla on koskaan ollut ja katseet on nyt suunnattu X308 - mallin XJRrään.
Onko täällä omistajia kuulolla niin saisi vähän käyttökokemuksia?
Talvirenkaat saattavat olla haasteelliset ja 255-40-18 kitkat lienee ainoa vaihtoehto. Netistä niitäkin näyttäisi saavan tosin kohtuullisesti.
Eli onko tuosta 363 heppaisesta talvikäyttöön vai unohdanko suosiolla ...
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä

ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8

Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2

Scogo
Mursu
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 3:34 pm
Paikkakunta: Kantvik

Re: XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Mursu »

eikö siihen talvirenkaaksi käy 225/50-17? tai jotain siihen suuntaan... :?:
Bentley Mulsanne -89
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Re: XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Terve,

Kyllä ahdettukin versio soveltuu talvikäyttöön siinä missä ahtamatonkin (omaa kokemusta kohtuullisen paljon). X308:n luistonesto on sen verran herkkä, että tappaa menohalut kyllä alkuunsa liukkailla. Ja muutenkin 8)

Tässä olisi 17" valmis sarja Nokian nastoilla, käyvät XJR:ään suoraan: viewtopic.php?f=4&t=3826
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
jegis
Viestit: 9
Liittynyt: La Marras 01, 2008 3:06 pm

Re: XJR arkikayttoon?

Viesti Kirjoittaja jegis »

Terve

Loistava ja mita suositeltavin tapa tehdä arjesta juhlaa! Allekirjoittaneella mennyt pari talvea XJ6:lla ja nyt 308 XJR:n kanssa odotellaan tulevaa talvea. Nokialaiset 225 kitkat olleet kuukauden alla ja ajotuntuma varsin miellyttava, sanoisinko perati mukavampi kaupunkipyorittelyssa, kuin 255 kesakumeilla. Takakontissa on varoilla eraanlaiset lumisukat, jotka voi heittää takapyoriin jos pito loppuu. Saas naha kuinka pelittavat kaytannossa. Tilojen monikayttoisyys ei kyllä kuulu taman auton vahvuuksiin, hakusessa on toimivat kattotelineet, vinkkeja?? (tama yli 10. latausyritys, nyt ilman dotseja, nyt olis kai mahkuja mennä lapi??)
Jouni J, Helsinki

XJR 308 2000, XJ6 300 1997, XJ6 ser2 1973
Alfa 166, Alfa 156x2, Alfa 155x2, Alfa 33 QV
Landshark
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 8:25 pm
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Landshark »

255-40-18 kitkat varattu paikalliselta hovitoimittajalta :twisted: Ja R pitaisi saada kuljetuskaluston päälle viimeistaan ensi viikolla ... Saa nahdä miten arran saa Vuosaaresta Lappeenrantaan gumminvaihtoon ilman ongelmia :roll: Trailerilla ehka mikali saat muuttuvat jaisiksi - muuten tottakai ajamalla?
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä

ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8

Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2

Scogo
Landshark
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 8:25 pm
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Landshark »

Melkoista vuoristorataa ollut tämä autonhankintaprojekti; useampi liikkeessä ollut R-yksilö tarkastettu ja karvaasti petytty ... Yleisin vika on siinä, että kaupantekovaiheessa mainostettu "täydellinen Jaguar-huoltohistoria" on paljastunut lähinnä dealerilla tehdyksi luovutushuolloksi! Vanhojahan nämä jo ovat, mutta kuitenkin ...

Menneenä viikonloppuna tarttui sitten verkkokalvoille yksityisellä harrastajalla myynnissä oleva (=ollut) yksilö, ja alkutunnustelujen jälkeen päästiin aina kaupansopimishetkeen saakka. Hommahan alkoi varovaisella tunnustelulla "puhutteko englantia" :D ja päättyi eilen siihen, että tilasin lentoliput Muncheniin ja lauttaliput Helsinkiin! Myyjä on varsinainen youngtimer-automies ja löysimme yhteisen sävelen kerrasta joten kaikkiin "jopa tyhmiin" kysymyksiin tuli heti kaiken kattava vastaus. Ainoa ongelma oli, että auto majailee Saksan/Sveitsin rajamailla Bodensee-järven pohjoispuolen rannalla. Eikä mikään tietämäni luotettava kuljetusliike sitä suostunut sieltä saakka hakemaan (tosin myyjä ei olisi sanojensa mukaan sitä minkään rekan kyytiin antanutkaan näkemättä ostajaa). Joten ei kun itse hakemaan!

Talvirengasongelma ratkesi sillä, kun myyjä ilmoitti hankkivansa autoon uudet Hankook w300 - kitkat. Toki minun ehdotuksestani ja kustannuksellani, mutta hänen diilerinsä hinta 580 € asennettuna tuntuu lähinnä naurettavalta verrattuna Suomen hintatasoon (netto 720 asennettuna). Myyjä hankkii lisäksi omaan piikkiinsä keltaiset 5 pv kilvet millä päästään kotiin! Joten kaikki OK ainakin vielä! Minulla oli muuten tuollaiset w3sataset CL500 Mersussa pari talvea ja hyvin toimivat - viisastelijoille tiedoksi :wink:

Autossa on kaikki tarvittavat varusteet, juuri 10/2010 katsastettu ja huollettu, Jaguar-huoltohistoria ja jopa (harvinaiset?) lampunpesurit ... Luonnollisesti kaikki avain- ja radiokortit tallella jne ... Väri ei tosin ole paras mahdollinen (British Racing Green) mutta eiköhän sen kanssa opi elämään. Alla tietysti alkuperäiset ja virheettömät 18" Penta-vanteet.

Raportointi hakukertomuksen muodossa jatkuu itsenäisyyspäivän jälkeen ...
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä

ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8

Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2

Scogo
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Hienoo.. onnittelut löydöstä!

Yritin muutaman kerran myös tähän kirjoitella R:n toimivasta tekniikasta mutta eihän niitä suosituksia näköjään tarvittu.... :D
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
dida
Viestit: 524
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 10:58 am
Paikkakunta: Tampere

Re: XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja dida »

Hieno väri se vihreäkin on :wink:
Matti

XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Felton »

Suht hankalaa on tämä talviajo xjr:llä :) ASC valo on jo miltein palanu kiinni tauluu. Ahdin huutaa pettymystään, kun ei pääsekkään laulamaan. Tämä kaikki siis vaikka kuinka nätisti koettais mennä. On vaan sitä vääntöä niin kamalan paljon. Alla mulla on 245/18 RSi kitkat.

Asiasta jaguaariin. Just torstaina leimasin, miltein ilman moitteita ja nyt on etujarru jumissa. Voi ajaa, mutta vois samalla paistaa pizzan siinä :)
Vasemmasta ajovalosta insinööri vähän valitti, muuten ei mitään moitetta :D

Muuten talviajo on ollu jees. Lämpöä piisaa ja lohkolämppärin/sisätilalämppärin yhdistelmä on kyl kiva :)

Webastoa/Eberiä näihin ei saa kuin kikka viidellä jos silläkään.
Ville S.

You'll get the idea
Landshark
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 8:25 pm
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Landshark »

Just torstaina leimasin, miltein ilman moitteita ja nyt on etujarru jumissa. Voi ajaa, mutta vois samalla paistaa pizzan siinä
Liukutapit korrodoituneet ...

Eli halpa homma - ei kannata vanhoja yrittää elvyttää!
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä

ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8

Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2

Scogo
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Felton »

Levyt on muutenkin kierot, ollu jo hyvän aikaa. Varasin maanantaille ajan etulevyjen ja palojen vaihtoon. Samalla sit kait kattovat muutenkin :)
Ville S.

You'll get the idea
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Samalla sit kait kattovat muutenkin
Jos on ammattilainen ja hyvä työmoraali niin tottakai putsailevat ja herkistelevät kaikki liukupinnat varsinkin jos mainitsee jumittamisesta ja pitäisihän tuon jotain jälkiäkin jättää... tosi olen kuullut että on myös paikkoja jotka tekevät vain tilatun työn... :shock:
Jos jumin syytä ei poisteta niin uudelle levylle ja paloille ei voi ennustaa pitkää ikää..
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Felton »

Jag-Finn. Kyl ovat tähän mennessä jo luottoni ansainneet :) Oli jumista puhetta kun ajan varasin :D
Ville S.

You'll get the idea
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Landshark kirjoitti:
Just torstaina leimasin, miltein ilman moitteita ja nyt on etujarru jumissa. Voi ajaa, mutta vois samalla paistaa pizzan siinä
Liukutapit korrodoituneet ...

Eli halpa homma - ei kannata vanhoja yrittää elvyttää!
Niin no riippuu vähän, mitä tarkoitat. Pääsääntöisesti etusatuloista tulee kuin uudet, kun vaan uusii parinkympin hintaisilla tiivistesarjoilla ja huolella putsaa kaiken, paitsi jos ovat männät syöpyneet piloille, kuten mulla oli toisella puolella, onneksi saatiin ostettua uusi mäntä, moni kauppaa vain uusia/vaihtosatuloita, mm. maahantuoja. Letkut ovat myös edullisia (mulla taitaa olla 4 kpl ylimääräistäkin) ja kannattaa vaihtaa, sekä tietty nesteet kahden vuoden välein, yleensä juuri nesteiden vaihdon laiminlyönti aikaansaa tuon työsylinterien/mäntien syöpymisen... :(

Pikku haulla täältä Kissakulmasta löytyy mm:

viewtopic.php?f=2&t=1834&hilit=jarrusatula

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Landshark
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 8:25 pm
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Landshark »

Ärrä pihassa ...

Paskat kelit Saksassa, mutta niitä en ota omaan piikkiin :)
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä

ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8

Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2

Scogo
Avatar
Puuma '69
Viestit: 139
Liittynyt: To Elo 19, 2010 8:52 am
Paikkakunta: Tampere

Re: XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Puuma '69 »

Kuvia kehiin uudesta ostoksesta! 8)
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
Landshark
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 8:25 pm
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Landshark »

Tuolla joitain huonoja kuvia likaisesta autosta! Sattui kamera mukaan tänään mutta tiet olivat aivan rapakunnossa ...

http://jaguarxjr.kuvat.fi
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä

ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8

Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2

Scogo
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Landshark kirjoitti:Tuolla joitain huonoja kuvia likaisesta autosta! Sattui kamera mukaan tänään mutta tiet olivat aivan rapakunnossa ...

http://jaguarxjr.kuvat.fi
Tuo originaali OEM Motorola StarTac on ihan huippu yksityiskohta!

Laitatko nuo vanteet talvikayttoon? Lienevat suhteellisen helppo pitaa puhtaana?

Nyt voit sitten kommentoida kavereille: "Tulin Jaggella kun satoi ja ei jaksanut likastaa Possua..." ;)
Landshark
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 8:25 pm
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Landshark »

"Penta" - vanteet aivan toivottomat talvella, varsinkin jos on runsasluminen talvi ... Eli paljon avoimia aukkoja mistä sisäkehälle keräytyy amalgaamit irroittava paakku"tsunami" ...

Motorola on tosiaan hieno detalji ... :)
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä

ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8

Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2

Scogo
Avatar
Puuma '69
Viestit: 139
Liittynyt: To Elo 19, 2010 8:52 am
Paikkakunta: Tampere

Re: XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Puuma '69 »

Landshark kirjoitti:Motorola on tosiaan hieno detalji ... :)
Jep, mulla on S-Typessä myös tuo... :wink: 8)

Hauskaa olis löytää tuo puhelin jostain. :)
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Moi
Hauskaa olis löytää tuo puhelin jostain
Muista että normi startac ei sitten toimi jaggen systeemeissä vaikka samanlaiselta näyttää, pitää olla nimenomaan jagge puhelin.. ovat ilmeisen kysyttyjä?
Itsekkin tykkään tota käyttää jaggen kanssa liikkuessa vaikka kapula hieman "antiikkinen" onkin.
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: XJR arkikäyttöön?

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Sorry, OT.

Nappasin kuva pari paivaa sitten jossa kuvittelin threadin aloittajan ajavan BMW:lla taalla Washington DC suunnalla :)


Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Vastaa Viestiin