Kattoverhoilu materiaalia XJ yms.

Yleinen Jaguar-keskustelu
Kekkis
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 10:50 am
Paikkakunta: Rantasalmi

Kattoverhoilu materiaalia XJ yms.

Viesti Kirjoittaja Kekkis »

Moi

Yleinen ongelma vaivaa minunkin Jaggea, kattoverhoilu kuplii. No, ongelmaahan löytyy ainakin Englannista ratkaisu (Woolies trim co.) mutta lähetyskulut yhteen autoon riittävän verhoilun suhteen ovat aika suolaiset (n. 100€). Olisko täällä kenelläkään tarvetta tilata ko. verhoiluakangasta, voisi tehdä kimppatilauksen (minulla on sieltä tilatut mallitilkutkin, kolme kpl, jotta näkee värisävyt tarkemmin). Vai onko jollain tiedossa mistä ko. materiaalia voisi kysellä Suomen maasta, ja ehkäpä vielä keskisemmästä Suomesta?
Pekka

XJ 6 -78
Triumph Herald -65
BSA A65 Lightning Rocket -64
Audi 2.3 Cab. -92
ym.
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kattoverhoilu materiaalia XJ yms.

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Tuotanoin, ei oikein ole tarvetta, mutta voin sinänsä suositella ko. firmaa, olen sieltä monenalaista tavaraa ja työkalujakin tilannut.

Mutta ennenkuin hirmuisia määriä mitään materiaaleja tilaat, suositelisin pyytämään niitä lähettämään pienet näytteet ko. materiaaleista. Muistelisin, että taisivat jonkin muodollisen korvauksen kyllä ottaa siis näytteiden lähettämisestäkin, mutta on edullinen firma mielestäni, sain aikoinaan suosituksen tuolta Jag-loversista.

Itse olen melko pikkutarkka värien ja kuosin sekä mm. vinyylin pintarakenteen/-kuvion (embossed) suhteen. Aina kun on alkuperäinen malli, niin tietää miltä sen pitää näyttää.
E-typen katosta edelleen väitän, että mun alkup. vihreä materiaali oli pehmeämpää ja sileämpää lähes velouria, toisin kuin villakankaisen materiaalin toimittanut hyvämaineinen BAS Ltd. UK väittää. Veikkaan, että saattaa johtua myös tuosta värierosta, muun värisissä sisustuksissahan käytettiin joko vaaleanharmaata tai vaaleaa beigeä (fawn) sisustuksen väristä riippuen. Meidän XJ6C on sisäkatto harmaa, mutta olen nähnyt yhden toisen tummansinisen sisustuksen beigellä sisäkattoverhouksella, liekö muuttunut sekin vuosien varrella, kuten penkin nahat eri malleissa...

Tuli silloin ostettua kovasti varastoonkin varmuuden varalle kaikenlaista muototiivistettä, huopaa yms. MKV:sta varten ja vähän jotain pientä XJ6C:hen.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Kopi
Viestit: 1967
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kattoverhoilu materiaalia XJ yms.

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Jos vain kuplii, eikä ole likainen tms., niin asiansa osaava verhoilija osaa liimata sen takaisin.
Ainakin täällä Oulussa kaveri käytti Daimlerinsa moisella ja kattopaneeli otettiin ehyenä pois,
liimaus uusittiin ja paneeli takaisin. Hyvä kuulemma tuli.
Kai moista osataan keskisuomessakin. Jos ei niin voin hankkia Oulun verhoilijan yhteystiedot.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
XJS-V12HE
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2011 6:40 pm

Re: Kattoverhoilu materiaalia XJ yms.

Viesti Kirjoittaja XJS-V12HE »

Onkos tällä hetkellä kellään verhoilukangastarvetta kimppatilausta ajatellen? Omaan XJS:ään meinaan tilata tuolta Woolies-firmasta tämmöistä:
http://www.woolies-trim.co.uk/p-1361-br ... ining.aspx
Tilasin monesta firmasta näytteitä ja tuo vaikutti parhaimmalta alkuperäiseen verrattuna. XJS:n kattopaneeli oli melko helppo irrottaa, tosin takasivupaneelin alin ruuvi oli ikävästi penkin selkänojan takana, joten penkin selkänojakin piti irrottaa (ja sehän vaatii ensin istuinosan irroittamisen...) Paneli mahtui ovesta helposti ulos (kun penkki oli irti).

Mitäs liimaa kannattaa hankkia tuon kankaan liimaamiseen? Tuolta Wooliesista saisi sekä spray- että tavanomaista purkkiliimaaa, kumpi lienee parempaa? Ja ETRAsta saa monenlaista 3M liimaa, liekö ne sopivia? Ja onko muuten mitään vinkkejä liimaamiseen vai onnistuuko helpostikin?
mikkotapani
Viestit: 120
Liittynyt: To Syys 10, 2009 8:13 pm
Paikkakunta: Jäppilä (Pieksämäki)

Re: Kattoverhoilu materiaalia XJ yms.

Viesti Kirjoittaja mikkotapani »

Terve! Itseäni kiinnostaa kovasti yhteystiedot Jaguarin kattoverhoilun osaaviin korjaajiin. Olin pirun ylpeä omasta XJ6:sta kun kattoverhoilu oli kuin uusi vielä viime alkukesästä vaan niinpä loppukesästä alkoi kuitenkin oikea takanurkka hieman "roikuskella"! Ja mitä olen näillä palstoilla lueskellut niin tuo verhoilun "roikkuminen" on leviävää sorttia.
Mikkotapani
XJ6 SIII Sovereign 1983
XKR 2002
tms
Viestit: 127
Liittynyt: Ti Touko 17, 2011 9:23 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kattoverhoilu materiaalia XJ yms.

Viesti Kirjoittaja tms »

Samaa vikaa täälläkin verhous roikkuu sieltä täältä omassa XJ 40-93, onko pääkaupunki seudulla verhoomoa joka saisi liimattua roikkuvan verhouksen? Mitähän kustantaisi noin arviolta?
Kekkis
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 10:50 am
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Kattoverhoilu materiaalia XJ yms.

Viesti Kirjoittaja Kekkis »

No niin. Nyt on vihdoinkin saatu kattoverhoilu vaihdettua. Tilasin aikoinaan materiaalia reilummin, toisin sanoen tuhrausvaran. Ei onneksi tarvinnut. Nyt voisin myydä yli jääneen kankaan. Riittää reilusti yhteen XJL kattoon. Materiaali on Dove Gray, http://www.woolies-trim.co.uk/c-93-brushed-nylon.aspx. Jos kiinnostaa voin tarvittaessa lähettää mallipalan näytteeksi.
Pekka

XJ 6 -78
Triumph Herald -65
BSA A65 Lightning Rocket -64
Audi 2.3 Cab. -92
ym.
mikkotapani
Viestit: 120
Liittynyt: To Syys 10, 2009 8:13 pm
Paikkakunta: Jäppilä (Pieksämäki)

Re: Kattoverhoilu materiaalia XJ yms.

Viesti Kirjoittaja mikkotapani »

Terve! Olen kiinnostunut tuosta verhoilumateriaalistasi, itsellä on verhoilun uusiminen edessä pikemmin kuin luulinkaan kun tuntuu tuon roikkumisen eteneminen leviävän kuin "kuppa Töölössä". Vaihdoitko verhoilun itse vai teetitkö jossain? Laita vaikka YV:nä mitä kustantaa se jäljelle jäänyt materiaali. Jos olen oikein lukenut niin tuon käyttäjätunnuksesi perusteella olet Rantasalmen suunnassa, itse olen Jäppilässä joten voisin jossain välissä kurvailla katsomaan materiaalin sävyn käypäisyyden.
Mikkotapani
XJ6 SIII Sovereign 1983
XKR 2002
Vastaa Viestiin