Jaguar Xj6, kannattaako?

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
ballo
Viestit: 147
Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 4:29 pm
Paikkakunta: Helsinki

Jaguar Xj6, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja ballo »

Terve!

Tässä tuli tiirailtua autoja netistä ja vastaan tuli tällänen http://www.nettiauto.com/jaguar/xj6/3623475
Mitä mieltä voorumilla ollaan, onko turhan paljon kilometrejä hintaan nähden? Vai mistä johtuu että on ollut niin pitkään jo myynnissä? Alkaako Xj6 200tkm jälkeen oleen riski ostos?
T:Niko
--------------------------------------
Jaguar XJ6 2003 (x350)
ex: X-type 2.1 V6
Avatar
jjj
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 8:45 pm
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: Jaguar Xj6, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja jjj »

En näe riskiä. Ei näitä isoja kissoja ajamalla loppuun kuluteta. Eikä tätä mallia edes ruoste raiskaa, joten suosittelen.
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Avatar
ballo
Viestit: 147
Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 4:29 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar Xj6, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja ballo »

Mikä on XJ6 huoltoväli?
T:Niko
--------------------------------------
Jaguar XJ6 2003 (x350)
ex: X-type 2.1 V6
Kafor
Viestit: 192
Liittynyt: To Heinä 22, 2010 8:03 pm

Re: Jaguar Xj6, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja Kafor »

Moi
Olisin vähän eri mieltä tuosta kestävyydestä ja huolettomuudesta. Kyllä kait se isokin kissa ajamalla loppuu...nimittäin samoista yksittäisistä komponenteista tuo X350 (pääosin) kuin muutkin kissat kootaan... esim, tuo 3.0 kone on sama kuin s-typessä ja x-typessäkin.

Itsellä entisessä 3.0 s-typessäni alkoi konehuoneen puolella 150 km kohdalla tapahtua, ensin meni kosketuspinnat kaasupolkimesta jolloin käskyt eivät enää välittyneet koneelle asti... sitten alkoi puola oikuttelemaan... eli kyllä siihen saa varautua että team ahman tiepalvelunumero taskussa kannattaa matkaa taittaa yli 200tkm ajetulla kissalla.

Jos taas hankit sen harrastepeliksi (kakkosautoksi) niin asenne on ihan eri ja voit keskittyä nauttimaan jäljittelemättömästä tyylikkyydestä... ja silloinhan sille voi jo antaa pienet oikuttelut anteeksi kun ajot ovat hupiajelua.

Se on tietysti totta että alumiinikorisessa on se suuri etu ettei tarvitse huolestua ruostumisesta.

Jos kyseessä on suora osto niin suosittelen ehdottomasti tutkailemaan ulkomaiden tarjontaa. Ehkä vuoden kaksi vanhemman, mutta jopa alle 100tkm ajetun saatat halvimmillaan saada kaikkine tuonti&verokuluineen kilvitettyä jopa samaan hintaan mitä tuo yli 200tkm kustantaa... :)
Kafor
XJ6 -74
F-Pace 2,0 -17
XK8 convertible -97
ex XJ8 3,5 X350 -04
ex XJ8 4,0 sport X308 -03
ex XJ8 4,0 executive X308 -00
ex s-type 3,0 -99
ex-XJ6 -96
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar Xj6, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Kafor kirjoitti:Moi
Olisin vähän eri mieltä tuosta kestävyydestä ja huolettomuudesta. Kyllä kait se isokin kissa ajamalla loppuu...nimittäin samoista yksittäisistä komponenteista tuo X350 (pääosin) kuin muutkin kissat kootaan... esim, tuo 3.0 kone on sama kuin s-typessä ja x-typessäkin.

Itsellä entisessä 3.0 s-typessäni alkoi konehuoneen puolella 150 km kohdalla tapahtua, ensin meni kosketuspinnat kaasupolkimesta jolloin käskyt eivät enää välittyneet koneelle asti... sitten alkoi puola oikuttelemaan... eli kyllä siihen saa varautua että team ahman tiepalvelunumero taskussa kannattaa matkaa taittaa yli 200tkm ajetulla kissalla.

Jos taas hankit sen harrastepeliksi (kakkosautoksi) niin asenne on ihan eri ja voit keskittyä nauttimaan jäljittelemättömästä tyylikkyydestä... ja silloinhan sille voi jo antaa pienet oikuttelut anteeksi kun ajot ovat hupiajelua.

Se on tietysti totta että alumiinikorisessa on se suuri etu ettei tarvitse huolestua ruostumisesta.

Jos kyseessä on suora osto niin suosittelen ehdottomasti tutkailemaan ulkomaiden tarjontaa. Ehkä vuoden kaksi vanhemman, mutta jopa alle 100tkm ajetun saatat halvimmillaan saada kaikkine tuonti&verokuluineen kilvitettyä jopa samaan hintaan mitä tuo yli 200tkm kustantaa... :)
No eipä olla team ahmaa tarvittu kertaakaan, toki tätä foorumia lukeneet tietää, että pikuujuttuja on jarrujen, ABS:n yms. kanssa ollut, mutta sitä nyt on missä autossa vaan, kun ikää on yli 10 vuotta. Tuohan on noin viisivuotias auto, meillä ei ole koskaan ollut yhtään niin uutta autoa. Ikinä.

Olen siinä kohdassa aivan eri mieltä (ja siis JJJ:n kanssa samaa mieltä) ettei näitä autoja "ajamalla" kuluteta, vaan käyttämällä väärin, seisottamalla huonoissa oloissa, ja laiminlyömällä huoltoa ja muuta hoitoa.

Kyllä 200tkm ajetun auto kunnosta ja hoidosta kertoo paljon kun käy koeajolla, katsoo kuskin penkkiä ja yleistä kuntoa ja siisteyttä, jos kaikki pelaa ja on siistiä, on autoa kohdeltu oikein ja koneella voi olla onnelliset 200-300tkm tai enemmänkin edessä. Tosin en tuota V6:sta tunne, 3.5L on V8 samoin toki 4.2L ja 5.0L.

Meidän XJ8 on Suomi-auto, aukottomalla huoltohistorialla, ostettaessa vuonna 2006 oli takana 204tkm, myöhemmin on selvinnyt, että vesipummpu oli vaihdettu, ei muuta. Meidän aikana on teetetty kaksi ruosteenestokäsittelyä, ennakoin C-pilarin ruostekorjaus, helmojan maalautus, vas. etupyörän jarruun uusi työsylinteri, kaikki uudet letkut ja termarin kotelo tänä talvena, muuta ei ole tarvinnut tehdä, viisi talvea ja 56tkm on meillä takana sillä, parhaita kilometrejä, mitä olen ajanut. Toki E-type on hieman eri sarjassa, mutta ei sitä voi yhtä rentouttavaksi kehua. Kohta lähden silti taas vapaaehtoisesti sillä kohti Sveitsiä ja Ranskaa! :D

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Kafor
Viestit: 192
Liittynyt: To Heinä 22, 2010 8:03 pm

Re: Jaguar Xj6, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja Kafor »

Juu.. asia on epäilemättä juuri niin kuin Jakuvaari totesi että auton asiallisella hoidolla on ensiarvoisen tärkeä merkitys kuntoon kun ikää alkaa kertymään (siis autolle :wink: )

Toisaalta merkistä riippumatta alkaa väistämättä kilometrien lisääntyessä vikoja ilmetä, milloin kiusallisia pikkuvikoja, milloin matkan katkaisevia isompia. Niissä vioissa on kait kysymys lähinnä alihankkijan työn/komponenttien laadusta eikä niinkään kyseisen yksilön hoidosta vuosien varrella.

Esim, kun itse kerran jäin s-typen kanssa keskelle metsätaipaletta kun kaasupolkimen kosketuspintojen kulumisen johdosta käskyt eivät enää yhtäkkiä välittyneetkään moottorille niin ei auttanut vaikka oli kuinka säännöllisesti huollettu peli ja rakkaudella hoivattu... :cry:

Tällainen iso X350- korinen kissa olisi kyllä mielenkiintoinen yhdistelmä harraste- ja käyttöautoa kun hankkisi sellaisen esim, alle 100tkm ajetun kasin koneella. Nimittäin järkisyilläkin (paitsi ehkä polttoainetaloudellisuus) perusteltuna siinä olisi ideaa, koskaan ei tarvitsisi pelätä korin ruostumista ja tässä päivitetyssä V8:ssa ei tietääkseni ole mitään tyyppivikoja.

Onko muuten kenelläkään tietoa, onko tässä X350- mallissa yleensäkään mitään tyyppivikoja? Itse muistelen lukeneeni joskus Jaguar world- lehdestä että olisi ahne syömään etupään alapalloniveliä... vai muistanko väärin?
Kafor
XJ6 -74
F-Pace 2,0 -17
XK8 convertible -97
ex XJ8 3,5 X350 -04
ex XJ8 4,0 sport X308 -03
ex XJ8 4,0 executive X308 -00
ex s-type 3,0 -99
ex-XJ6 -96
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Re: Jaguar Xj6, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Terve,

Olen ajanut X350 autoilla erittäin paljon (käyttöautona). Kokemusta on kaikista moottoriversioista ja erilaisista varusteyhdistelmistä. Auto on hyvin hienostunut ja hinnatkin alkavat olemaan jo kohtuullisia.

Pakko todeta, että vaikka S-Type ja X-Type yhtälailla on Jaguareja, niin kyllähän X350 on sitten jo jotain ihan muuta. Kokeilemalla selviää mm. ilmajousituksen tuoma upea kyyti materiaalivalintojen tuomasta loistokkuudesta puhumattakaan 8)

Huoltoväli on 16tkm kanssa ja itselläni ei ole ollut minkään yksilön kanssa mitään murheita, kuten Jakuvaarikin ja JJJ totesi, niin normaalit huollot suorittamalla ja autosta huolta pitämisellä saa luotettavan ja pitkäikäisen kumppanin. Vastaavia tyyppivikoja ei ole ollenkaan kuin esimerkiksi X308:n alkupään autojen kanssa. Olipa yhdessä Jaguar Worldin lehden kannessa otsikko kerran "Parhaiten tehty Jaguar".

Jopa pienimmällä bensakoneella auto liikkuu rivakasti polttoaineen kulutuksen ollessa samalla hyvin maltillinen tuon kokoiseksi autoksi. Painoahan on alumiinikorin ansioista X-Typen kanssa samaa luokkaa.

Erittäin hyvää yksilöä hakevalle esimerkiksi tästä: http://www.nettiauto.com/jaguar/xj6/341 ... onsultti:7 ja suoralle kaupalle tarjoushintaan!
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Hane
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 8:30 pm
Paikkakunta: Kerava

Re: Jaguar Xj6, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja Hane »

jjj kirjoitti:En näe riskiä. Ei näitä isoja kissoja ajamalla loppuun kuluteta. Eikä tätä mallia edes ruoste raiskaa, joten suosittelen.
Täysin samaa mieltä. Vuosimalleista 1987 alkaen xj6 ja 1998 alkaen xj8 malleissa olevilla koneilla voi yleensä ajaa satoja tuhansia kilometrejä ilman isompaa koneremonttia kunhan autoa on huollettu säännöllisesti ja pidetty kunnossa. Toki tyyppivikalista on hyvä olla mielessä jaggea ostaessa.

Samanlainen huolellisuus käytetyn jaggen ostossa ja valinnassa on tarpeen kuin muidenkin autojen. Ei sen enempää.

Terv. Hannu
Vastaa Viestiin