xk8 kiikarissa... siis -98
Mitä erityisesti tulisi ottaa huomioon????
kaikki neuvot tervetulleita:)
xk8
Re: xk8
Moi
Tärkeintä on ottaa se kodin kauniimpi osapuoli ajoissa huomioon ja kertoa kuinka kyseessä on jotain paljon enemmän kuin vain pelkkä uusi auto... nimittäin voi tulla sanomista kun vaimoke yllättäen huomaakin jääneensä paitsioon jos uusi kurvikas kissa on odottamatta kurvannut kartanolle eikä miestä saa millään sisälle...
Asiallisesti ottaen...:
Yleisellä tasolla: Aukoton huoltohistoria on ykkösjuttuja + yleisilme... ja miltä esim, kuskin penkki&ratti näyttävät jne... eli "siperia on opettanut" että hyvällä huoltokirjalla olevasta siististä yksilöstä kannattaa maksaa tonnikaupalla enemmän kuin esim, siitä halvimmasta nuhraantuneesta yksilöstä joka sattuu olemaan myynnissä.
XK8: Tyyppivikoja ei taida kummempia olla kuin nämä alkupään v8:n monesti mainitut eli jakopään ylempien ketjujen&kiristimien, vesipumpun ja termostaatin kotelon uusiminen. Varaosien hinnat eivät ole hirmuisia englannissa, koko jakopään ratassarja kiristimineen ym, n, +400e, vesipumppu +100e ja termarin alumiinikotelo jotain 40e, mutta tuolle jakopään rempalle tulee tietty teetettynä hintaa. Vesipumpun vaihtaa helposti itsekkin.
Jotkut kehoittavat vaihtamaan nuo ym, osat viimeistään 150tkm kohdalla, mutta toisen näkemyksen mukaan jakopää ei kuulemma aiheuta toimenpiteitä ennen kuin tyhjäkäynnillä on kuultavissa rohlotusta sieltä jakopäästä joka kierrosten noustessa sitten katoaa...
Muistelen että joku on maininnut XK8:n ja erityisesti XKR:n olevan nälkäinen syömään etupyörien laakereita ja alatukivarren palloniveliä... itselläni ei asiasta ole vielä kokemuksia.
Hakutoiminnolla löydät näistä kaikista lisää juttuja.
Tärkeintä on ottaa se kodin kauniimpi osapuoli ajoissa huomioon ja kertoa kuinka kyseessä on jotain paljon enemmän kuin vain pelkkä uusi auto... nimittäin voi tulla sanomista kun vaimoke yllättäen huomaakin jääneensä paitsioon jos uusi kurvikas kissa on odottamatta kurvannut kartanolle eikä miestä saa millään sisälle...
Asiallisesti ottaen...:
Yleisellä tasolla: Aukoton huoltohistoria on ykkösjuttuja + yleisilme... ja miltä esim, kuskin penkki&ratti näyttävät jne... eli "siperia on opettanut" että hyvällä huoltokirjalla olevasta siististä yksilöstä kannattaa maksaa tonnikaupalla enemmän kuin esim, siitä halvimmasta nuhraantuneesta yksilöstä joka sattuu olemaan myynnissä.
XK8: Tyyppivikoja ei taida kummempia olla kuin nämä alkupään v8:n monesti mainitut eli jakopään ylempien ketjujen&kiristimien, vesipumpun ja termostaatin kotelon uusiminen. Varaosien hinnat eivät ole hirmuisia englannissa, koko jakopään ratassarja kiristimineen ym, n, +400e, vesipumppu +100e ja termarin alumiinikotelo jotain 40e, mutta tuolle jakopään rempalle tulee tietty teetettynä hintaa. Vesipumpun vaihtaa helposti itsekkin.
Jotkut kehoittavat vaihtamaan nuo ym, osat viimeistään 150tkm kohdalla, mutta toisen näkemyksen mukaan jakopää ei kuulemma aiheuta toimenpiteitä ennen kuin tyhjäkäynnillä on kuultavissa rohlotusta sieltä jakopäästä joka kierrosten noustessa sitten katoaa...
Muistelen että joku on maininnut XK8:n ja erityisesti XKR:n olevan nälkäinen syömään etupyörien laakereita ja alatukivarren palloniveliä... itselläni ei asiasta ole vielä kokemuksia.
Hakutoiminnolla löydät näistä kaikista lisää juttuja.
Kafor
XJ6 -74
F-Pace 2,0 -17
XK8 convertible -97
ex XJ8 3,5 X350 -04
ex XJ8 4,0 sport X308 -03
ex XJ8 4,0 executive X308 -00
ex s-type 3,0 -99
ex-XJ6 -96
XJ6 -74
F-Pace 2,0 -17
XK8 convertible -97
ex XJ8 3,5 X350 -04
ex XJ8 4,0 sport X308 -03
ex XJ8 4,0 executive X308 -00
ex s-type 3,0 -99
ex-XJ6 -96
Re: xk8
Joo, näinhän se menee, yleisesti etupään kaikki nivelet ja etupyörän laakerit ovat kulutustavaraa, kuten monessa muussakin nykyautossa, mutta eivät maksa paljon.
Itse sain just 2x alapallot ja 2x kallistuksen vakaajan nivelet Englannista David Mannersilta alle viikossa satkulla (euroja) kotiin kannettuna. Pyörän laakeri on muistaakseni 20...30 euroa.
Itse sain just 2x alapallot ja 2x kallistuksen vakaajan nivelet Englannista David Mannersilta alle viikossa satkulla (euroja) kotiin kannettuna. Pyörän laakeri on muistaakseni 20...30 euroa.
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Re: xk8
Uusi kissa kehrää nyt sitten kartanon pihassa, taitaa omistaja silti kehrätä enemmän
Alunperin ajatuksissa ollut -98 vaihtui -99 malliin.
Alunperin ajatuksissa ollut -98 vaihtui -99 malliin.
XK8 coupe -99
MB 280 SLC -74
Amazon -65
******
ex. xj-40 Sovereing -93
"Ardenin" viilaama malli
MB 280 SLC -74
Amazon -65
******
ex. xj-40 Sovereing -93
"Ardenin" viilaama malli
Re: xk8
Kesämatkaterveisiä
Lähdettiin Tallinnan kautta kohti Matternhornia toissa maanantaina. Kissan öljyletku alkoi vuotaa Varsovan ja Prahan välillä. Huomasin sen aamulla, kun tarkastin öljyt Prahassa. Hotellista soitettiiin paikalliseen jaguar-huoltoon ja sieltä soittivat vähän matkan päässä olevaan isompaan huoltoon. Auto jäi sinne. Täytyy yrittää hakea se elokuun alussa.
Matka jatkui junalla kohti määränpäätä. Maisemat Glasier Expressistä olivat upeat. Alunperinkin auto oli tarkoitus jättää Andermattiin, joten auton puuttesta ei ollut ainakaan haittaa . Ryanairilla lennettiin kohtuuhinnalla takaisin Suomeen.
Kannattaa tarkastaa huolellisesti moottorin edestä lähtevät lauhduttimelle menevät putkien välissä olevat hydrauliletkut. Vaikka ei se välttämätä mitään auta. Letkuhan voi vaikka paukahtaa halki kerralla.
Lähdettiin Tallinnan kautta kohti Matternhornia toissa maanantaina. Kissan öljyletku alkoi vuotaa Varsovan ja Prahan välillä. Huomasin sen aamulla, kun tarkastin öljyt Prahassa. Hotellista soitettiiin paikalliseen jaguar-huoltoon ja sieltä soittivat vähän matkan päässä olevaan isompaan huoltoon. Auto jäi sinne. Täytyy yrittää hakea se elokuun alussa.
Matka jatkui junalla kohti määränpäätä. Maisemat Glasier Expressistä olivat upeat. Alunperinkin auto oli tarkoitus jättää Andermattiin, joten auton puuttesta ei ollut ainakaan haittaa . Ryanairilla lennettiin kohtuuhinnalla takaisin Suomeen.
Kannattaa tarkastaa huolellisesti moottorin edestä lähtevät lauhduttimelle menevät putkien välissä olevat hydrauliletkut. Vaikka ei se välttämätä mitään auta. Letkuhan voi vaikka paukahtaa halki kerralla.
- Liitteet
-
- Pieni se on kissa hymyilevän Volgan takana
- IMG_1381.jpg (83.29 KiB) Katsottu 3374 kertaa
markus
XK8 Cabriolet -97 sapphire
XK8 Cabriolet -97 sapphire