Olipas kiva päivä ajelulle

Yleinen Jaguar-keskustelu
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja Felton »

Lämpöä ja aurinkoa riitti. Paippisten moottorikahvilalta aloitin jälleen kerran turneen :) Pitkin poikin ja ristiin rastiin itäistä uuttamaata. Muutama ihan uusi tiekin osui kohdalle. Useimmat jo moneen kertaa ajanu vähän joka suuntaan. Vain pari hassua jaggea näkyi matkalla. Lienee kaikki puun alla varjossa :P Yksi todella nätti valkoinen avo eetu tuli vastaan kyllä.

Jos olet uudeltamaalta, niin missäpäin sinä tykkäät ajella, missä on kivan letkeitä teitä?
Jos huomenna viel ilmoja riittää niin voisi käydä Loviisa/kotka suunnalla pitkästä aikaa...
Ville S.

You'll get the idea
Avatar
kk1
Viestit: 114
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 2:12 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja kk1 »

Myrskylä- Koskenkylä tien varrella on Malmgårdin kartanopuoti. Poikkea ostamaan muutama pullo Dinkel'iä, Mainiota pintahiivaolutta.
Eilen viimeksi käväisin, kun vierailimme Kotkan merimuseossa (Hieno!) ja Myrskylän kalasavustamossa noutamassa kylmäsavulohta.
Meni ehkä mainonnan puolelle, mutta tuotteet ovat hyviä, saa hyvän ajoretken ja slow food'ia.

kari k
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja Felton »

Kiitos vinkistä. Menen huomenna ainakin Ruotsinpyhtäälle. Jos sieltä sitten vielä eksyisi myrskylään päin. Tarvii tarkistaa onko puoti sunnuntaisin auki.
Ville S.

You'll get the idea
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja Felton »

Oli komea päivä tänäänkin ajella. Kävin tuolla Malmgårdin kartanolla ja ostin vähän tuliaisia mukaan. Siten Ruotsinpyhtään ruukin kautta eläköitynyttä kolleegaa moikkaamaan. Tulihan noita kilsoja ja maisemia. On vaan pirtun tylsä toi konetie Hesasta itään. Nooh saapahan karstat pois :)

Viikko pitää taas olla töissä, mut ens viikonloppuna vois katella ajosuuntaa enemmän pohjoiseen päin. Kahtoo mitä kivaa sitten tulee vastaan :)
Ville S.

You'll get the idea
Avatar
ballo
Viestit: 147
Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 4:29 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja ballo »

Ajelusta tuli mieleen, onko teillä kokemusta Turun Saariston Rengastiestä. Olis kiva tehdä se tässä kesällä, mutta ei ole itsellä kokemusta, vielä ;). Löytyykö rengasreittiläisiä täältä. Missä kannattaa käydä ja kauanko kannattaa matkaan varata aikaa? Asiasta löytyy hyvät sivut http://www.saaristonrengastie.fi/ mutta hyvät neuvot ovat aina paikallaa.
T:Niko
--------------------------------------
Jaguar XJ6 2003 (x350)
ex: X-type 2.1 V6
Epace
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 1:28 pm

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja Epace »

Ihan kiva sitä on ajella ja kannattaa lähteä aamulla Kustavista(kohta joku on ei mieltä :lol: ) ja mennä ajoissa rantaan odottamaan, kun menijöitä on yleensä muitakin ja odotusjärjestyksessä pääsee lautalle (tunti etukäteen). Sieltä päin menee lautat kivasti, että ehtii koko ison lenkin päivän aikana ilman kaahaamista/kiristelyä. Itse olen ajanut reittiä vaan smartilla eli iso kissa on vähän haastavampi yhteysaluksilla, ne kun ei ole tilavimpia mahdollisia. Jos on aikaa pari päivää niin pienillä pistoilla päätieltä löytää kivoja paikkoja yöpymiseen ja pikku evästelyyn.

Tämä kokemus on sitten arkipäiviltä ja aamun ekalla lautalla Kustavista.
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja mikki »

Moikka Helsingin helteestä.
Rengastiestä kaksi kokemusta minulla.
Nuorena vanhempieni kyydissä kesällä, pitkät jonot eikä aina päästy lauttaan.

Ja kaksi vuotta sitten syksyllä. Ei yhtään jonoja, upeat kelit ja tilaa majataloissa.
Ei menty Iniöön saakka kun oli harvat yhteydet. Eli ei täysi ympyrä.
Parainen-Nauvo-Korppoo-Houtskär.
Toisella keikalla mentiin Meri-Teijosta Kasnäsiin, hieno luontotalo ( Padasjoella ja Vääksyssä myös).
Hyvä GT-kartta ja koluaa pieniä paikallisia venesatamia ja ''maailman pienimpiä teitä''.
Parasta oli:
Merikotkat tulivat tervehtimään....!

Menkääpä Padasjoelle ja Albattarella muutamaksi tunniksi Kelveneen saareen, yksi upeimmista paikoista Päijänteellä ( off-topic).

Itse huomenna Embraerilla Saksaan, Hertz alle ja Ranskaa, Itävaltaa ja Saksaa eestaas.
Tullee viikossa n 3000km.
Ois ollut kiva ottaa Prestige-luokan XF ja ajaa laillisesti 250km/h mutta iski ''säästöt'' päälle!

Ja oma auto jatkaa päivän huollossa kolmatta viikkoa eikä tietoa milloin valmis/ehjä!!!!!
Elämä on ja iisiboi, ei auta enää hötkyillä.
Vointeja kaikille.
M
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja mikki »

Terve - taas!
En vastaa itselleni vaan:
OLIPAS KIVA PÄIVÄ AJELULLE:

Siellä lentoasemalla odotti edullinen auto ja vieressä kaksi JAGGEA.....!
Eikä mitään muuta ollut dieselinä kuin JAGGET.
Kysyin, ettämitäs sitten XF viikoksi......

'' Ei ole kuin XJ''.
Ja niin oli kutsuvannäköinen auto, että XJ 7100km ajettuna alle.
Tänään sitten tuli 550km osittain vapailla teillä:
Oli vähän ruuhkia mutta kun vähän tie aukesi, oli hetkessä nopeus 230km/h.
Tuli mutka ja moottorijarrutus ja sitten rajoituksia.

Huomenna tai ylihuomenna sitten 250km/h mittariin ja kuva.
( 230/n. 3000rpm on jo kuva)

Ajoin tosi lujaa pari sataa kilsaa ja loput sitten 80-130km/h teitä.
Ajettuani 331km tankkasin täyteen ja 29,96L meni tankkiin.
Oli pitkät siirtymät vähän yli 200 tunnissa. Ei paha.
Onneksi tätä jatkuu viikon ajan ja kilsoja vielä ainakin 2500 edessä.


Ollut jo kolmessa maassa autolla tänään eikä yhtään XF tai XJ ( uutta ) näkynyt.
Auto toimii kuin sveitsiläinen kello.
Navi puhuu eri kielillä, tervetulotoivotukset aina uuteen maahan ja hierovat penkit ym ym.

Hyvin vei hiiripoika isoa kissaa.
A bientot!
M
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja Felton »

Tänään taas siellä täällä ympäriinsä. Tuusulasta hyvinkäälle. Sieltä Riihimäelle, sieltä jonnekkin josta Porvooseen. Porvoosta sitten pikkuteitä pitkin kotia kohti. Hmm noin 300km tais tulla mittariin lisää.

Illan/yön saldo... Hyvinkäällä musta XF taksina.. Kelpais kyyti. En enää ikinä koskaan mene vapaa ehtoisesti Riihimäelle autolla. Olin siellä tänään kaksi kertaa, ekan ja vikan. Joku sokea lepakko ollut katuinsinöörinä kait.. Ei yhtään kiva ajella siel. Riihimäeltä pääsi kivasti maaseudulle ja pienille paikallis teille. Niitä pitkin oli kivä pörrätä :)
Ville S.

You'll get the idea
dida
Viestit: 524
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 10:58 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja dida »

Rengastie on hieno, mutta kätevintä kiertää esim moottoripyörällä, sen saa aina mahtumaan lautalle. Muuten voi tulla noita mainittuja odotuksia, tai sitten kannattaa varata lauttapaikka etukäteen.
Matti

XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja mikki »

Nyt viikko takana XJ:llä.
Summataan vähän:

Upea varustelu:
Löytyi jopa lasikatto eteen ja taakse. Edessä liukui auki.
Taakse myös ilmastointi oma ja penkinlämmittimet.
Ulkopeilit varoitaaa keltaisella jos kaistanvaihdossa auto vieressä.
Takaluukku aukeaa ja sulkee sähköisesti.
Automaattia voi ajella manuaalisti ratin vierestä, aika kiva!

Ajo:
Voimaa ja vääntöä. 600NM eli kuin kuminauhalla vetäisi ja aina riittää.
Kolme kertaa alppien yli ja kaksi kertaa Kotkanpesään yli tuhanteen metriin.
235 kelaa nopeutta tosi pian. Menee kuin juna.

On niin harvinainen auto, että tiekamerat kuvasivat ainakin Ranskassa ja Saksassa.
Vaikea ajaa suurinta sallittua.
Ostettiin hevosia ja tehtiin niille hoitosopimuksia :
Drawback: Jaggella ei saa parhaita hintoja, luulevat että jaggelainen haluaa maksaa miel. ylihintoja.....!!!!

3250km:
Dusseli-Trier ( Unescon )-Starsbourg- ''Oma'' linnani Haut Koeningbourg ja sieltä omaa viiniä jossa linnan kuva etiketissä.
Luxembourg-Basel-Bodensee-Fussel-Salzburg-Hannover ( via Kasselin mäet )- Hampuri tänään ja nyt takas Dusseli.
Jaggella melkein yhtä kovaa maata pitkin kuin Embraerilla!

Saksa ei kovin kiva ajaa:
Rajoitukset ei aina selvät, tosi paljon Stau ( ruuhka ) ja paljon tietöitä jopa 20 km ränniä joka 2m leveä ( kapea ) ja 60km/h raj.- Kameroita joka paikassa nykyään.
Itävallassa poliisit pitää tutkaa aina ohituskaistan päässsä heti kun olet tullut maahan!

Auto 10. Ja keskikulutus 7,8L/100km.
Tänään ajoin useita pätkiä 220km/h, menee kuin X 160
Matkalla nähty 2 Xf ja 1 XJ.
Muutama S ja pari X ja pari XK.

Paikallinen päivitteli Jaggea, sanoi että 1000x ennemmin P Panamera samaan hintaan!
En tiedä!???
Valitsin Jaggen!
M
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja mikki »

Bonjour y ciao!
Ajelua hienossa säässä Antibes-Nizza-Eze village-Ventimiglia-San Remo-Monaco ja takas.
Kivat kuvat Monacossa kun Pit Stop alueella Nicon ja Kimin 'saluunat' vierekkäin Monacon Grand Prix'ssa.
Kahvilassa kävi myös Caroline... Ihanan kallista!
Mielettömän hienoja paikkoja.
Mercedeksen navi vei ihan älyttömälle kinttupolulle vuoren jyrkänteelle, asetus oli lyhin tie.
Meinasin pyörtyä kun katsoin alas. Ei mitään reunakiveä!
Mercedeksen start and stop on tosi hidas verrattuna XF:ään.
Miettii ennenkuin lähtee, jopa torvi on soinut kun valo vaihtunut vihreäski.
Jaggeja näkyy tosi vähän, Yksi Xf eikä yhtään XJ. Mutta ainakin 5 XK:ta. Ässiä ja pari X:ää ja X300:sia. Bentley:jä ja Rollseja enemmänkin.
Uutta viime vuoteen että Monaco Motor myy nyt Fiskeriä, niitä oli 4 sähköistä vierekkäin joista kaksi Monacon kilvillä ja kaksi ilman kilpiä.
Finnair toi hyvin Hel-Cdg ja AF Cdg-Nce Ab321 molemmat.
Talosta merinäköala Antibesin satamaan. Ihan lähellä Picasson museo.
Mickey- Topolino!
Det ljuva livet - suosittelen matkaa tänne.
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja Igor »

Rengastie on tullut kierrettyä polkupyörällä myötä- ja vastapäivään, ja autollakin kertaalleen myötäpäivään. Aina vaan riittää nähtävää. :)

Nykyisin ajelen aika usein väliä Tampere - Salo, kun tuolla Salossa sijaitsee meidän endurance-tiimin "talli", ja pitäis saada uusi kilpuri tässä kesän aikana valmiiksi. Tossa matkan varrella on varsin mukavia mutkapätkiä, erityisesti Forssan/Jokioisten ja Someron välillä. Eilen tuli mennen tullen vettä, mutta kyllä tuolla silti pääsi hieman naatiskelemaan, vaikkei remmiahdinta kovin uskaltanutkaan huudattaa. :)
Oli joskus: X308 XJR
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Aina on hyvä päivä ajella. Asun Hki Pukukinmäki ja monesti laskeudun rattiin ilman päämäärää. Näin keväisin noi konetiet turvaurineen ei niin mukavaa kuin pikkutiet. Vaikka mulla ei matalaprofiili renkaat niin kyllä turvaurat tuntee. Ei niin pahasti kuin mun 58 avo Buickissa rättirenkailla. Oho, tää ois kuulunu Misukka topiciin? Tuleehan sitä joskus kone tiellä spurtattua vieläkö mittari menee tappiin. Meneehän se vaikka XJ-S mittarissa ei tappia ole, mutta saa menee kellon asteikolla tasan alas kuuteen asti. Mutta takas siihen mistä puhette. Mulla paljon vakkareita ja paljon eksyilen uusissa maisemissa pikkuteitä ilman kiirettä. Usein löydän itseni Somerolta. Sitä vanhaa tietä mikä alkaa etelästä Turuntien notkosta missä oli ennen bensis. Se on yksi mun lemppari teitä. Hiljalleen ajaa niin teille ei tarvitse rautakangesta vääntää mitkä on fiilikset. Suosittelen avoautoilijoille jolloin fiilis nousee yli katon, heh. XJ-S kattoluukulla ajaa samaa asiaa. Käy Mikki joskus kruisaamassa toi tie ajaen vain 58km/h.
Hyviä ajokelejä kaikille.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
HeikkiL
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2012 11:55 am
Paikkakunta: Nummela
Viesti:

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja HeikkiL »

Kuva

Kartanokierroksella aurinkoisen lauantain kunniaksi; tämä kuvassaoleva tosin vain vajaan parinkymmenen kilometrin päässä kotiovelta... Tänään jos sunnuntaiajojen kulkupeliksi sitten vaihtuisi kaksipyöräinen (jos sen vain saa tekohengitettyä eloon...) - tasapuolisuuden nimissä.
Ex '04 Jaguar S-Type 2.7D A Executive
Ex '02 Jaguar S-Type 3.0 A Executive
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja mikki »

Tällä se silloin oli.
Hertz Prestige.
Ja lopuksi Repellille kuva peräpeilistä- auton....
Suuremmassa nopeudessa en kuvaa saanut.
Nokka Luxissa muut laillisesti Saksassa......
Vaikka D näkyy niin kiihdyttää 7-vaihteella (ei suurimmalla eli 8:lla ) koska toinen kuva oli nop. 210 ja vain 3000rpm.
Kuva
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Olipa taas pienen tauon jälkeen ajaa tällä mustalla Ässällä kn kävin sen Pitäjänmäes. Tuntuu tä hakemassa Jag Cornerista. Miten kaksi samanlaista autoa voikaan tuntua niinkin erilaiselta kun pienesti on tuunattu moottorin ilmanottoa ja virtausta. Enisei mutta tuntui aivan mahtavalta päästellä kehä ykköstä kun ei ollut ruuhkaa kun toiseen suuntaan ja moottori pörisi kivasti. Radiokin piti laittaa kiinni ja kuinnella pörinää jota ei tässä toisessa ole. Vaimokin on ristinyt tämän hiljaisemman "Herrasmieheksi" ja toisen "Raggariksi" mutta tykkää enemmän tästä ei niin herrasmiehestä. Eli loistokyytiä josta voi nauttia vain pelkästä ajamisen ilosta ja kyydistä. Tämä on sitä autoilua parhaimmillaan !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja mikki »

Eilen kun matkaa sain taittaa Ice Queenilla Hel-Tku-Laitila-Rauma-Por-Ulvila-Karkkila-Hel.
Lähes 700km koukeroineen.
Kävin lentokonehallissa ja nojailin Vampireen.
Otin kuvan Pilot's Pubissa tyhjästä olutpullosta jonka label: Rebel........
Upea aurinkoinen päivä mutta sikaliukasta!
Koko reissu kul. 6,5L/100km ja hidas paluu Por-Hel 5,5L/100km.
Kaveri tyrkkäsi mulle 4-vetoaan, Audia reissuun muuten ottanut.
Onneksi, sillä Audinsa sippasi eilen liik.valoihin ja hinattiin veks!!!!

Matkalla bongasin Karnaisten tunnelin suulla Eestin rekkarissa olevan hinurin lavalla ''viimeistä '' mallia X308 tms, erikoinen vaalean vihertävä väri.
Ei ollut kilpiä Jaggessa näkyvillä.

M
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Terve,

Seafrost metallic. Tuo hieman mieleen 40-luvulla esitellyn Pastel Green (metallic) vaikka on vähemmän pastellimainen ja enemmän hopeinen, silti hieno!

Joo on mullakin autotallin jääkaapissa nyt 2 kpl täysiä Rebeleitä herran mahdollisen vierailun varalta! :P

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Yksi (tai kaksi) syytä lisää tulla sun tallille katsomaan kahta täyttä Rebel pulloa.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Kauniissa kevät säässä äsken Lahdesta Helsinkiin keskinopeudella 102kmh moottoritiellä ja kulutus käsittämättömät 8,6l/100km !!! Pitää vissiin anoa joku merkki takakonttiin merkiksi ekologisesta autosta. Kyydissä kaksi aikuista ja kolme lasta ja takakontti täynnä tavar aa eli painoakin jonkun verran kun lapsien istuimetkin painaa. No, enisei oli mukava ajaa lähes vapaalla maantiellä ja vain vähän oli idioo, noh, huonosti käyttäytyviä kanssa autoilevia tiellä. Olihan muutama mutta en antanut häiritä menoa. Hämmästyin kehä 1 liittymässä kun katsoin kulutusta matkalta koska olin tarkoituksella nollannut mittarin lähdettäessä motarille. Hienoa että RVS on tehnyt kulutuksesta tällaisen.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Harvoin sataa lunta siten että kun olet pyyhknyt takaikkunan ja siirryt eteen niin takaikkunasta ei näe enää läpi ja uudelleen pitää pyyhkiä. Kun menet autoon istumaan niin etuikkunasta ei näe enää mitään ulos. Näin täällä rannalla itä-Helsingissä. Kun piti lähteä pakkoajolle asioille niin huomasin tietysti että keli on ajamiselle aiiiivan mahdoton kun pyyhkimet täysillä ei meinannut nähdä ja pito aivan mahdoton eli yhtään kun väärässä joko tahallisesti tai tahattomasti painoit kaasua niin perä oli "hieman" levoton :D Pitihän siitäkin ottaa ilo irti ja karautin eräälle ajoharjoitteluradalle hieman pyörittelemään että sai iloa pieni ihminen elämäänsä hetkellisesti. Kivaa vähän ajaa kun ei pitä juurikaan ja kaikki käännökset pitää ajatella jo aikaa ennen kuin auto oikeasti tekee mitään. Ou jee !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja mikki »

Tsau!
Kiva päivä ajelulle oli juu:
Ajoin eilen ja tänään yht n. 600km Ber-Potsdam-Ham ja vähän kierrellen.
Näin tasan kaksi mustaa XF:ää eikä mitään muuta Jaggea.
Ei saksalainen ymmärrä hienomman brittiauton päälle- ei!

Alla CheWOOOO Captiva. 4x4 aut ja nahkaa ja kattoluukkua ym mutta:
Ei toimi navi, ei radio , keikkuu tuoli ja vain 31000km ajettuna.......
Muuten kiva ja korkealta ajettava.
Ostaa sitten saksalainen tällaisia melkein Jaggen hinnalla ja vuokraa suomalaisille!

Vointeja Repellille ja muillekin!
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Piti Suomen jääkiekkojoukkueen esityksen jälkeen ajaa läheiselle hiekkakentälle ja ajaa pari minuuttia kahdeksikkoa sivuluisussa. Helpotti ! :mrgreen:



Ps. Kenttä on suljettu ja siellä ei ollut ketään eikä kenttä mennyt piloille. Käyn siellä joskus ajamassa muulloinkin.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Vemppu
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 1:18 pm

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja Vemppu »

Mukava päivä oli ajella sunnuntaina 19.5 pääkaupungissa kun arska paistoi, auto oli puhdas vaikka pitkämatkalaisia oltiinkin (kiitos eltsun nesteen pesumahdollisuuden) ja muutenkin oli kivaa :D Kaivarissa ja espalla näkyi valkoisella x300:sella saavan ihan kivasti huomiota kuten itse asiassa kaikkialla missä neljän päivän aikana pörrättiin eli estetiikan arvostusta löytyi 8) Huomion määrä vähän maalaispojan yllätti mutta eipä tuo haittaa kun ei hirveästi ujostuta :mrgreen:

Hassua on että kun kadulla on "samassa kuvassa" punainen ferrari, uudehko avomersu ja noista murto-osan maksava xj6:nen niin katseet ja kamerat löytää sen halvimman eli Jaggen :mrgreen:

Mutta kivahan se vaan on että yksin massin paljous ei asioita määritä tässäkään asiassa \0/
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja mikki »

Oli juu.
Valkoisella XF:llä ympäriinsä. Näin muuten just äsken Espoossa *XK-120, XK:n aikas kiva rekkari siinä. Tai oli *XK-140 mutta luulen että tuo -120. Viininpunainen ja v a n h a.
No, asia oli että onko valkoinen joskus ennen ollut harvinainen Jaggen väri, sillä:
X300 en muista nähneeni valkoista. Enkä XJ6, ai niin paitsi Kaisankodilla useinkin.......
Viim. X olen nähnyt kai 2 valkoista.
Viim. S-type, eilen näin valkoisen enkä kai koskaan muulloin!

Hittolainen Köpi kun tuli just keikka Kajjaaniin ja keskellä viikkoa mutta kesäkuussa.
Lento maksaisi 430eur ( käsittämätön hinta sanoo lentologistikko ) ja kestää koti-HEL-KAJ-asiakas ja etenkin paluussa odotella lähtevää lentoa niin kauan että sovittiin että saan ajaa ja asiakas maksaa kilsat n. 1200km! Onhan varmat 6 tuntia suuntaansa! Ja rekkarinkin avulla mennään lennon nopeudella....

M/ FLY-1
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja Kopi »

mikki kirjoitti: Hittolainen Köpi kun tuli just keikka Kajjaaniin ja keskellä viikkoa mutta kesäkuussa.
M/ FLY-1
No mutta eihä sole poka mikhän ottaa uusiksi heinäkuusa ku olet jo kesäkuusa harjotellu!
Met olema ruukannu palakita kauimpaa tulheen...
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjens !

Olipa talvinen fiilis eilen aamulla... http://1drv.ms/1xhhOUf Jäin myös kerran jumiin penkkaan... :lol:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjens !
Jos ei kauhean kiva, niin ainakin hyvin mielenkiintoinen ajomatka Savonlinna-Helsinki välillä tänään välillä 09--14. Alkupäässä sateli hiukan lunta ja keli perskelöityi loppua kohden melkoisesti. Lahden motarilla keskikaistalla sen verran sohjoa että rupesi hiukan jo kaistanvaihdosta katoamaan mielekkyys... :lol:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Islander
Viestit: 66
Liittynyt: La Touko 09, 2015 8:05 pm
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja Islander »

Sunnuntaina tuli polkaistua sellaisen 800 kilometriä, ihan vaan parin valokuvan takia. Uusikaupunki - Lappajärvi - Uusikaupunki.
Kovasti oli lunta vielä sisemmällä osalla maata. Mutta tiet toki kesäkunnossa, joten oli mukava ajella suvikumeilla. Ne vaihdettiin alle jo 29.3
Pohjanmaa vaan on kovin rakas edelleen... vaikken sielä ole koskaan asunutkaan.
X-Type 2.0D -07
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Tänään korkattiin 11 ajokausi, kissa toimi talven huoltojen jäljiltä täydellisesti. 54km 53km/h keskinopeudella, 8 litraa meni V-poweria ja ennen sadetta kerittiin laittaa talliin takaisin. Mukavalta tuntui jälleen ajella.
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Jykkepoika kirjoitti:Tänään korkattiin 11 ajokausi, kissa toimi talven huoltojen jäljiltä täydellisesti. 54km 53km/h keskinopeudella, 8 litraa meni V-poweria ja ennen sadetta kerittiin laittaa talliin takaisin. Mukavalta tuntui jälleen ajella.
Moikka,
hienoa että Kissa kehrää taas !
Oliko muuten suomessa XKR-R enemmän ajossa kuin omasi ? Jossain varmaan oli tästäkin mutten muista?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Mun tiedossa ei ole muita tupla ärriä, mutta teknisesti samanlaisia Silverstoneja löytyy ainakin 2kpl ja 100 Editoneita myös muutama. Jaggehan on nimennyt näitä eri vuosina eri nimillä ja Silverstone näistä lienee ainut numeroitu sarja.
Toisethan sanoo että kun ei ole ollut mitään uutta esiteltävää niin tehdään "erikoismalli"... 100 Editoneista lienee suurin osa mennyt Jenkkimarkkinoille aikanaan.
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Turussa näyttäisi olevan myynnissä aika harvinainen X100:

https://www.nettiauto.com/jaguar/xkr/9571679

Ei tosin ole manuaali vaikka ilmoitus niin väittää.
Avatar
Aonsaithya
Viestit: 514
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja Aonsaithya »

Ei ole ollut erityisen kivoja ajelupäiviä sen jälkeen kun palasin 1 kauden ajetuista kitkoista n. 6v ikäisiin Michelin Pilot Super Sportteihin; rengasmelu on huomattava, ja uraherkkyys suorastaan ahdistava. Ehdottomasti viimeinen kesä näillä...
Jykkepoika kirjoitti:Tänään korkattiin 11 ajokausi, kissa toimi talven huoltojen jäljiltä täydellisesti. 54km 53km/h keskinopeudella, 8 litraa meni V-poweria ja ennen sadetta kerittiin laittaa talliin takaisin. Mukavalta tuntui jälleen ajella.
TexPat kirjoitti:Turussa näyttäisi olevan myynnissä aika harvinainen X100:
https://www.nettiauto.com/jaguar/xkr/9571679
Ei tosin ole manuaali vaikka ilmoitus niin väittää.
On kyllä hieno tuo, mutta ei kai mikään tuotanto-X100 ollut manuaali? Top Gearissa (S02E04) oli XKR-R -prototyyppi, mutta luulin ettei se päässyt tuotantoon? Millä vaihteistolla Jykkepojan auto on?
Ex: 2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

TexPat kirjoitti:Turussa näyttäisi olevan myynnissä aika harvinainen X100:

https://www.nettiauto.com/jaguar/xkr/9571679

Ei tosin ole manuaali vaikka ilmoitus niin väittää.
Juu, ei. Ei Jaguar ole koskaan tehnyt yhtään käsivaihteista V8-koneista autoa.

(Paitsi tietty Daimlereita 1960-luvulla! 8) Eli jos ollaan tarkkoja niin Daimler SP250 "Dart" ja V8-2.5 sekä 250-malleja sai kovalla askilla)

V12:kin viimeiset käsivaihteiset oli E-typet ja melko harvinaiset XJ-S V12-manuaalit.

AJ6/AJ16 on paljonkin käsivaihteisia, aluksi (kun ei uusi vaihteisto ollut vielä valmis) oli XJS saatavilla rivikuutosella vain käsivaihteisena ja Euroopassa myytiin sekä XJ40 että X300 kohtuullisen paljon käsivaihteisena, sekä kourallinen X300 XJR:iä niinikään. Mutta V8-koneisia XK8, XJ8, XKR ja XJR ei ikinä "kolmipolkimisina".

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

On kyllä hieno tuo, mutta ei kai mikään tuotanto-X100 ollut manuaali? Top Gearissa (S02E04) oli XKR-R -prototyyppi, mutta luulin ettei se päässyt tuotantoon? Millä vaihteistolla Jykkepojan auto on?
Mun autossa on se Mersun 5v automaatti.
Toi muistaakseni 2003 tehty Top Gearissakin esiintynyt XKR-R oli tosiaan manuaali ja joidenkin lähteiden mukaan niitä tehtiin 6 kpl mutta en tiedä oliko niitä oikeasti missään myynnissä?
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Avatar
Aonsaithya
Viestit: 514
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja Aonsaithya »

Jykkepoika kirjoitti:Mun autossa on se Mersun 5v automaatti.
Toi muistaakseni 2003 tehty Top Gearissakin esiintynyt XKR-R oli tosiaan manuaali ja joidenkin lähteiden mukaan niitä tehtiin 6 kpl mutta en tiedä oliko niitä oikeasti missään myynnissä?
Mimmoinen tuo tuotanto-XKR-R on? En googlella löytänyt tietoja XKR-R:stä muuten kuin tuosta manuaalivaihteisesta prototyypistä. Jonkun myynti-ilmoituksen löysin, mutta siinä oli 4.2L moottori ja väittivät että 6-vaihteinen Mersun automaatti, joka ei kai pidä sekään paikkaansa, kun 4.2L X100:ssa oli kai aina sama ZF:n laatikko kuin itsellä X150:ssä.
Ex: 2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Joo, aikas vähän näistä löytyy tietoa, itekkin kaivanut sieltä täältä. Tää tupla ärrä liittyy jaguaarin Frankfurtin 99 autonäyttelyssä lanseeraamaan R-optioihin luin yhdestä kirjasta. R-Optiot tais liittyä jotenkin taas siihen 180 konseptimalliin (muistikuva, en nyt zekannut mistään)
Jos tuolloin tilas näyttelystä tai kait jonkun diilerikin kautta täydellisellä R paketilla sai mallimerkintään toisen ärrän ja jotain muita herkkuja kertoili mun auton edelliset omistajat. Tässä vanha lanka viewtopic.php?f=1&t=483&p=11897&hilit=j ... krr#p11897
Tätähän mun yksilöä aikanaan myytiin virheellisesti silverstonena.
Kuten aiemmin on kirjoitettu ja tiedossa, tän jälkeen lanseerattiin sitten teknisesti samanlainen Silverstone jossa oli lisänä väri ja sisustus jutut ja sen jälkeen 100 edition. Ja taitaa toi TexPatin linkkaama XKR-S perustua edelleen samaan alusta pakettiin mutta 4.2l tuoreempaan moottoriversioon ja 6vaihteiseen automaattiin.

Mut yhteenvetona, kaikki noi erikoismallit näyttäs perustuvan tohon R-optiopakettiin jota on sitten myyty eri aikoina eri merkinnöillä ja lisämausteilla (sisustus, kojelaudan materiaali yms.) mitä ei välttämäti ole muuten ollut saatavilla.
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Avatar
Aonsaithya
Viestit: 514
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja Aonsaithya »

jakuvaari kirjoitti:Juu, ei. Ei Jaguar ole koskaan tehnyt yhtään käsivaihteista V8-koneista autoa.

(Paitsi tietty Daimlereita 1960-luvulla! 8) Eli jos ollaan tarkkoja niin Daimler SP250 "Dart" ja V8-2.5 sekä 250-malleja sai kovalla askilla)

V12:kin viimeiset käsivaihteiset oli E-typet ja melko harvinaiset XJ-S V12-manuaalit.

AJ6/AJ16 on paljonkin käsivaihteisia, aluksi (kun ei uusi vaihteisto ollut vielä valmis) oli XJS saatavilla rivikuutosella vain käsivaihteisena ja Euroopassa myytiin sekä XJ40 että X300 kohtuullisen paljon käsivaihteisena, sekä kourallinen X300 XJR:iä niinikään. Mutta V8-koneisia XK8, XJ8, XKR ja XJR ei ikinä "kolmipolkimisina".

-Jakuvaari
Autojen tyyppi ja luonne huomioiden tuo on kyllä täysin ymmärrettävää, joskin jotkut tuntuvat aina kaipaavaan manuaalivaihteistoa, erityisesti jenkeissä jossa manuaaliaskin käyttö vaikuttaa olevan jonkinlainen todellisen rattimiehen merkki. F-Typenhän saa tätä nykyä manuaalilla V6:n yhteydessä, olisi mielenkiintoista tietää miten iso niiden osuus on F-Typen myynnistä.
Jykkepoika kirjoitti:Joo, aikas vähän näistä löytyy tietoa, itekkin kaivanut sieltä täältä. Tää tupla ärrä liittyy jaguaarin Frankfurtin 99 autonäyttelyssä lanseeraamaan R-optioihin luin yhdestä kirjasta. R-Optiot tais liittyä jotenkin taas siihen 180 konseptimalliin (muistikuva, en nyt zekannut mistään)
Jos tuolloin tilas näyttelystä tai kait jonkun diilerikin kautta täydellisellä R paketilla sai mallimerkintään toisen ärrän ja jotain muita herkkuja kertoili mun auton edelliset omistajat. Tässä vanha lanka viewtopic.php?f=1&t=483&p=11897&hilit=j ... krr#p11897
Tätähän mun yksilöä aikanaan myytiin virheellisesti silverstonena.
Kuten aiemmin on kirjoitettu ja tiedossa, tän jälkeen lanseerattiin sitten teknisesti samanlainen Silverstone jossa oli lisänä väri ja sisustus jutut ja sen jälkeen 100 edition. Ja taitaa toi TexPatin linkkaama XKR-S perustua edelleen samaan alusta pakettiin mutta 4.2l tuoreempaan moottoriversioon ja 6vaihteiseen automaattiin.

Mut yhteenvetona, kaikki noi erikoismallit näyttäs perustuvan tohon R-optiopakettiin jota on sitten myyty eri aikoina eri merkinnöillä ja lisämausteilla (sisustus, kojelaudan materiaali yms.) mitä ei välttämäti ole muuten ollut saatavilla.
Ok, kiitos tiedoista! Mielenkiintoisia aina nuo erikoisversiot. Sattuisiko löytymään jotain kuvia autostasi, sisustastakin?
Ex: 2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Sattuisiko löytymään jotain kuvia autostasi, sisustastakin?
Tänne on nykyään hankala lisätä kuvia jos ei käytä jotain palvelua mutta jos oot naamakirjassa niin siellä on jonkun verran kuvia jotka on julkisia eri tapahtumista vuosien varrelta https://www.facebook.com/jyrki.fahlstrom
Sit eri autotapahtumien sivuilta löytyy, tuoltakin lähes joka vuodelta muutama kuva mun autosta http://mamasclassics.fi/galleria/
Sisustahan mulla on ihan vakio.
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Avatar
Aonsaithya
Viestit: 514
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja Aonsaithya »

Jykkepoika kirjoitti:Tänne on nykyään hankala lisätä kuvia jos ei käytä jotain palvelua mutta jos oot naamakirjassa niin siellä on jonkun verran kuvia jotka on julkisia eri tapahtumista vuosien varrelta https://www.facebook.com/jyrki.fahlstrom
Sit eri autotapahtumien sivuilta löytyy, tuoltakin lähes joka vuodelta muutama kuva mun autosta http://mamasclassics.fi/galleria/
Sisustahan mulla on ihan vakio.
Hyvän näköinen, ja tuo X100:n sisusta juurikin vakiona jalopuun kera on kyllä aina yhtä hienon näköinen. Omassa XK:ssa on vain noita ihmeellisiä alumiinilistoja.
Ex: 2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Olipas kiva päivä ajelulle

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Jykkepoika kirjoitti:
Sattuisiko löytymään jotain kuvia autostasi, sisustastakin?
Tänne on nykyään hankala lisätä kuvia jos ei käytä jotain palvelua mutta jos oot naamakirjassa niin siellä on jonkun verran kuvia
Naamakirjan kuvat saa tänne mielestäni varsin helposti, FB:ssä kuvan päältä "Kopioi kuvan osoite" ja täällä se sitten pastella tuon IMG-napin sisään. Ainakin jos kuva on julkinen, en muista toimiiko privaateilla kuvilla.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Vastaa Viestiin