Mahdollinen uusi Jaguar omistaja, S-Type / X-Type

Yleinen Jaguar-keskustelu
kirkinen
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 10:28 pm
Paikkakunta: Koria

Mahdollinen uusi Jaguar omistaja, S-Type / X-Type

Viesti Kirjoittaja kirkinen »

Hei!

Omistan tällä hetkellä Alfa Romeon, mutta käydessäni viikolla autokaupassa, sydämeni heräsi todella Jaguarille? Katselin autoja ja tulin tulokseen (hieno), että pari vuotta vanha käytetty olisi mahdollisesti sopivassa hintaluokassa budjetilleni. Siispä arvelinkin kysäistä alan ammattilaisilta, että millainen huoltoohjelma nuissa kyseisissä malleissa on ja minkä hintaisia määräaikaishuollot ovat? Ajan noin 35 tkm vuodessa. Toinen kiinnostava asia on kuluvien osien hinnat kuten jousituksen ja ripustuksen osat jne.

Kiitän vastauksista jo etukäteen...
Viimeksi muokannut kirkinen, Ke Kesä 08, 2005 11:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

On kolme automerkkiä, jotka kääntävät sydämeni syrjälleen, yksi on Milanosta. Sen vuoksi utelen, minkä Alfan seuraksi olet ajatellut Jaguaria, jos tunkeileva kysymys ylipäätään sallitaan?

ATK:ssani aikoinaan oli taukotekstinä rullaamassa:

Alfa Romeo
Jaguar
Rover

gibt es andere???
kari tt
kirkinen
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 10:28 pm
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja kirkinen »

Itse omistan Alfa 147 T.S 2.0:n (-01), isälläni on 156 selespeed sportwagon (-00) ja 156 2.5 v6 sedan (-03). Vaihtoehtoisesti olen katsellut Alfa 166 3.0 V6:sta, mutta arvelin kokeilla välillä jotain muuta ja uutta.
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

Luojan kiitos, perheeseen jää toki 156:sia. On sitten Sinun mukava käydä kotona tervehdyskäynnillä. On se 156 niin "sportivo", että ajonautinnon vertaa saa hakea. No, autot yksinkertaisesti ovat usein eri maailmasta, nautiskelijalla pitää olla siis eri tunnelmiin eri autoja. Jaguar tarjoaa varmasti oman väristyksensä, jos kohta erilaiset.
Puuttuu nyt vain kommentit Roverista, autosta joka valitsee omistajansa, eikä päin vastoin!!!
kari tt
Avatar
Jaguaristi
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 5:17 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaguaristi »

kari tt kirjoitti:Luojan kiitos, perheeseen jää toki 156:sia. On sitten Sinun mukava käydä kotona tervehdyskäynnillä. On se 156 niin "sportivo", että ajonautinnon vertaa saa hakea. No, autot yksinkertaisesti ovat usein eri maailmasta, nautiskelijalla pitää olla siis eri tunnelmiin eri autoja. Jaguar tarjoaa varmasti oman väristyksensä, jos kohta erilaiset.
Puuttuu nyt vain kommentit Roverista, autosta joka valitsee omistajansa, eikä päin vastoin!!!
1. Alfa romea on kivan näkönen mutta täys romu tekniikalta
2. Rover on ihan kiva, mutta konkkaahan neki meni.
3. Jaguar on parempi kuin nuo yhteensä.
Jaguar racing

X-type 2.0D "Ghost Silver" '07
Major
Viestit: 229
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 10:07 am
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Major »

Itselläni on X-type ja huolto 16000 km välein hintaluokka n.250€, korjattavat menevät takuuseen 3v ajan. Ajanut 45t ja nyt menee jarrulevyt toistamiseen vaihtoon. Toki palvelua täytyy kiittää (Käytöauto Jyväskylä) että totee vaan tärinän ja samalla varaa ajan levyjen vaihtoon. Ei tarvitse tapella kuten eräiden automerkkien edustusten kanssa. Muuta ongelmaa ei ole ollut.

Ei muuten jaguaristien kannattaisi Alfan laatua moittia sillä kaikilla on hyvässä muistissa Jaguarin omat laatuongelmat :)
kirkinen
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 10:28 pm
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja kirkinen »

250 € ei kuulosta pahalta. Alfassa kallein ylläpitokulu nokkahihna, jonka vaihtoväli 3v tai 60 tkm, vaihto 650€ (sisältää huollon).

Kiikarissa olisi -02 2.5 X-Type tai sitten -99 / -00 S-Type 3.0 v6. Molemmissa on omat viehättävät puolensa... Vakuutukset ovat yllättävän edulliset verrattuna moneen muuhun autoon.

Kuinka on osien saamisen laita näihin malleihin muualta kuin maahantuojalta?
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

Nimimerkki Jaguaristi tiivisti arvostelun lyhyeen lauseeseen per auto! Minä en halua tehdä niin jyrkkää vetoa.
Nelisen vuosikymmentä - tai yli - olen seikkaillut noilla kolmella eri merkeillä ja mukaan mahtuu niistä monta mallia. Enimmän aikaa olen jakanut vuoden ajot melko "kristillisesti" näille merkeille. Ajan saatossa on minulle muotoutunut mielipiteitä, mutta ei vieläkään sitä, että joku näistä kolmesta merkistä olisi ainutkertaisen hyvä, siis kaikissa tilanteissa päätä pitempi muita. Minulle ei makseta yhdenkään valmisteen kehumisesta, päin vastoin, joudun itse maksamaan autoiluni. Senpä vuoksi rohkenen sanoa, että kaikki kolme merkkiä tarjoavat ajonautintoa ja tunteen paloa, kukin omalla tavallaan, ja tavalla, joka kirkastaa harmaankin arjen! Moittimistakin toki on, kaikissa, mutta se on kokonaan eri juttu, kuten Kipling lausuihe.
kari tt
xjag
Viestit: 23
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 7:51 pm
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja xjag »

Makuasioistahan autoissa melkoisesti on kyse, mutta yleisesti ottaen jokaisesta merkistä voi löytyä niitä maanantaikappaleita. Alfa Romeosta meikäläisellä on kolmen yksilön verran kokemusta ja omalta kohdaltani voin todeta, että yhdeksänkymmentäluvulta eteenpäin laitteet ovat toimineet kuten muutkin autot - ei siis ylimääräisiä korjaamoreissuja. Jaguareissa ilmeisestikin tilanne parani, kun niistä tuli aitoja foordeja eli ainakin meikäläisen x300 toimii kuten muutkin autot, ei myöskään ylimääräisiä korjaamoreissuja. Toiset foordit eli Volvot ovat aiheuttaneet paljon runsaammin ongelmia. Rovereista kokemus rajoittuu tuttavan kulkuneuvoon, joka lienee itse asiassa "Honda", mutta ongelmia on riittänyt...maanantaikappale tai ei ...enpä tiedä
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

Joopa joo, yksilöissä on aina ollut eroja. Myös sisäänajo, käyttötottumukset, (=käytön osaaminen!) ennakoiva huolto, kaikki on tulevalle toimivuudelle merkityksellistä. Esimerkkinä taannoinen ohje Alfassa, että moottorin pitää olla täysin lämmin ( autossa siis öljyn lämpömittarikin) ennenkuin revitellään. Kylmää konetta säälittä rääkkääviltä kyllä hajosi motti, eikä vaihteistonkaan synkronointi kestänyt pitkään - näille sopi 20.000 km elinkaaren odotus? Omalta osaltani useista kymmenistä autoista vähiten harmia ja korjauksia ja kuluja 100.000 km matkalla on aiheuttanut liki rikkoontumaton auto, uskokaa tai älkää, AR Giulia Super 1969! Se vain toimi kuin ajatus ja sillä selvä. Ja täydellisin pommi, joka on minun eteeni sattunut oli vuoden 1983 suoimalainen Saab 900 GLS. Jo alle kahden vuoden ikäisenä työnantajani myi auton pois puoleen hintaan ja mainittakoon, että viimeisen 6 kuukauden huolto ja takuuseen mahtumaton korjaus maksoi hieman yli kolmanneksen uusarvosta. Ja ostaja hinasi sen pois, käynnistäessä se näet hajosi taas!!! Onneksi juuri tämä oli työsuhdeauto, palkannauttijalle se olisi ollut katastrofi.
kari tt
Avatar
jaguvaari
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 1:01 pm
Paikkakunta: Orivesi

Käyttökuluja

Viesti Kirjoittaja jaguvaari »

Omaan hieman vanhempaan ajopeliin ('96 X300) tilasin eteen uudet jarrulevyt ja palat Englannista ja ne tuli maksamaan 128,00 € kotiovelle tuotuna. Paikallinen autohuolto vaihtoi ne 50,00 € hintaan.

Tampereen merkkihuolto pyysi noin 350,00€ pelkistä levyistä ja sitten palat ja asennus päälle eli koko hinta hieman yli 500,00 € joten kyllä noissa helposti säästää kun hieman netissä seikkailee.

Tampereella oli toimitusaika viikko, Englannista levyt tuli kahdessa päivässä.

Nyt kun on tullut hintatietoisemmaksi eikä vain osta osia maahantuojan huollosta on tuo Jaguar varmaan käyttökuluiltaan halvin auto joka minulla on ollut pitään aikaan...
Jaguvaari
"Kuka ajaa punaisella Jaguaarilla?"
XJ6 -96 X300 3.2L
kirkinen
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 10:28 pm
Paikkakunta: Koria

Re: Käyttökuluja

Viesti Kirjoittaja kirkinen »

jaguvaari kirjoitti:Omaan hieman vanhempaan ajopeliin ('96 X300) tilasin eteen uudet jarrulevyt ja palat Englannista ja ne tuli maksamaan 128,00 € kotiovelle tuotuna. Paikallinen autohuolto vaihtoi ne 50,00 € hintaan.

Tampereen merkkihuolto pyysi noin 350,00€ pelkistä levyistä ja sitten palat ja asennus päälle eli koko hinta hieman yli 500,00 € joten kyllä noissa helposti säästää kun hieman netissä seikkailee.

Tampereella oli toimitusaika viikko, Englannista levyt tuli kahdessa päivässä.

Nyt kun on tullut hintatietoisemmaksi eikä vain osta osia maahantuojan huollosta on tuo Jaguar varmaan käyttökuluiltaan halvin auto joka minulla on ollut pitään aikaan...
Onko kyseisellä firmalla (englannissa) nettisivuja?
Avatar
jaguvaari
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 1:01 pm
Paikkakunta: Orivesi

Jagsofbursledon

Viesti Kirjoittaja jaguvaari »

En tiedä onko Nigelilla sivuja mutta saat hänet kiinni emaililla: Jagsofbursledon@aol.com ja kaverin nimi on Nigel.

Hänellä on Jags Of Bursledon firma ja joskus ollut websivut mutta nykään tekee kauppaa lähinnä Ebayssa.

Muutaman kerran olen tilannut tavaraa ja hyvin on homma toiminut.

Viimeksi kun tilasin taakse jarrulevyt DHL toi vahingossa tänne toisenkin paketin joka oli sieltä lähtenyt (ja piti mennä Belgiaan) ja kurkistin sinne ja siellä oli iso läjä uusia jarruosia, pakoputkia ym vanhempaan Jaguaariin, eli osia tuntuu löytyvän.

Kannattaa kysyä jos on jotain ostamassa, kertokaa terveisiä Harrilta.
Jaguvaari
"Kuka ajaa punaisella Jaguaarilla?"
XJ6 -96 X300 3.2L
jaskas
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 3:09 pm
Paikkakunta: hki/kruna

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Piru vieköön. Täällähän on kohtalotovereita.

Itselläni on nyt alla alfa 156 ja alan olla kyllästynyt ainaisiin pikkuvikoihin, joita edes merkkihuollossa ei tunnuta saavan kuriin. Eikä alfani vaikuta muiden ihmisten kokemusten perusteella olevan mikään maanantaikappale.

Mullakin on kiikarissa jagge, joko hieman vanhempi s-type tai sitten uudempi x-type. Saksasta hakuakin olen harkinnut...
Vastaa Viestiin