XJR tuli taloon...

Yleinen Jaguar-keskustelu
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: XJR tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Igor kirjoitti:Tulipa muuten iloinen yllätys, kun laskeskelin kulutuksia parilta tankilliselta ihan käsipelillä: ajotietokone näyttää kulutuksen melkein 1,5 litraa yläkanttiin. Eipä tolla silti mihinkään Eco Tourille ole asiaa, mutta pääseepähän edes tehtaan ilmoittamiin lukemiin :D
Otitko matkan kartasta/GPS:stä? Matkamittari ja nopeusmittarikin näyttävät yläkanttiin...
Tai siis ainakin yleensä, riippuu tietysti mitkä renkaat alla.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: XJR tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja Igor »

Nopeusmittarin olen tarkistanut sekä mittauspisteissä että gps:llä usealla eri nopeudella, näyttää ainakin näillä talvirenkailla tasan oikein. Uskoisin ettei matkamittarikaan silloin pahasti valehtele.
Oli joskus: X308 XJR
HE1986
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2009 3:19 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: XJR tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja HE1986 »

Johtuisko tuo siitä tyhjäkäynnin laskemisesta? Tulee melko hurjia lukuja tauluun, kon auto seisoo paikallaan. Tämä on vielä karmeampi vanhassa tietokoneessa, uudessa hiukan maltillisempi.
Mika

XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: XJR tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja Igor »

Paljon mahdollista, sehän näyttää 99,9l/100km kun seisoo paikallaan.

Eikös ajotietokoneet yleensä laske kulutetun polttoaineen suuttimien aukioloaikojen mukaan?
Oli joskus: X308 XJR
HE1986
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2009 3:19 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: XJR tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja HE1986 »

Oho! Olisin kyllä yllättynyt, jos näin olisi. Tuohan on koko ajan muuttuva arvo (jopa per sylinteri?), joten lukukapasiteettiakin pitäisi löytymän aikalailla. Nyt tosin puhun vasten parempaa tietoa, tämä on enempi siitä, kuinka meidän värkkejä säädellään...
Mm. kaasuläpän asento, imusarjan (ali)paine tms ovat ennen vanhaan olleet tekijöinä. Noista saa helppoa signaalia yhtälöön. Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, kuinka tuo matriisi on rakennettu, vaikka ihan hevosen suusta.
Mika

XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: XJR tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja Igor »

Ei noiden suuttimien aukioloaikojen kerääminen mikään iso operaatio ole, kun niitä kerran säädetäänkin lennossa. Jos veikata pitäis, niin ajotietokone varmaan käyttää kulutuksen laskemiseen niitä samoja tietoja joilla suuttimia ohjataan, eikä kerää mitään tietoa itse suuttimien suunnalta.

Aihetta hieman sivuten, mahtaiskos kukaan tietää mikä on X308 XJR:n suuttimien koko?
Oli joskus: X308 XJR
Vastaa Viestiin