Jaguarkuume

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
Raneite
Viestit: 15
Liittynyt: La Helmi 18, 2012 10:22 pm
Paikkakunta: Kuopio

Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja Raneite »

On tullut lueskeltua tätä foorumia vastauksia etsiskellen. Kysyn kumminkin kokemuksianne/mielipiteitä seuraavista autovaihtoehdoista. Yhdestä XK8 olen käynyt neuvotteluja jonka ajokilometrit on vähän päälle 100 tuhatta. Kyseiseen autoon on tehty Moottorin yläpään remppa kuin myös jakopää laitettu. Samaisesta autosta on "juhlallinen" nippu muita remonttikuitteja ja auto on kieltämättä nyt kunnossa ja jämäkkä muutenkin. Hirvittää vaan kun noin paljon on remonttikuitteja niin jatkuukohan remonttien teko yhtä suurena jatkossakin ja mikä on tuon 4.0 konetyypin kestävyys muutenkin? Tähän autoon saisi antaa mielipiteitään XK8 kokemusta omaavat. Toinen ja puoltakin halvempi vaihtoehto olisi perinteinen S-type. S-typeähän saisi kohtuukilometrein jo tuossa 10000 paikkeilla. Tässä vaihtoehdossa hakusessa olisi 3.0 litrainen S-type. Talvet auto olisi säilytyksessä sillä en tarvitse sitä silloin. Mallit ovat kyllä ihan erityyppisiä mutta onkohan tuo XK8 miten murheenkryyni ja taas S-type huolettomampi?.. Tässä minun propleema että kumpi kannattaisi valita ja nyt neuvoja tulevalle Jaggemiehelle :roll: :wink:
Rane

XK8, vm. 1996
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Tuli vaan mieleen, että oliko remppakuitit siitä että autosta on pidetty huolta säntillisesti vai oliko rempat tulleet oikeista osien leviämisistä ? Tietysti itse ainakin miettisin jos auto on ollut kiusallisen usein rikki niin ainakin teoriassa voisi olettaa ongelmien jatkumisen myös sinulla. Eiköhän nämä autotkin oleyksilöitä sinälään, että joskus vaan löytyy se kappale josta ei juuri koskaan tarvitse ylimääräisiä huoltoja tehdä ja toisissa taas tulee aina uusia vikoja edellisien korjattua. Eiköhän tämä S-type:ssäkin riitä huollettavaa kun 100000 km on täynnä (vaihteiston öljyt yms)..
En ota kantaa kumpi kannatta hankkia-hanki se kumpi miellyttää enemmän itseäsi !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Perustuen niin omiin kuin internetista kerattyihin kokemuksiin uskaltaisin vaittaa etta Jaguar yleisesti ottaen vaatii enemman huolenpitoa kuin Toyota tai Kia. Toisaalta jos Jaguarista huolehtii niin voi olettaa etta se palvelee luotettavasti.

En tunne Suomen hintatilannetta tarkkaan mutta USAssa varsinkin XK8 ovat pudottaneet arvoansa todella vauhdikkaasti. Jos huoltoon joutuukin laittamaan muutaman dollarin enemman kuin esim. Porschen kanssa niin saastyneet paaomakustannukset kylla enemman kuin tasapainottavat tilanteen.

Jaguar on tunnepohjainen valinta, suomalaisessa verobyrokraatin paratiisissa ainoa jarkivalinta olisi kaytetty Kia/Hyundai/Toyota/.. tms. tylsyyden huipentuma. (Tai siis bussi ja polkupyora olisivat oikeasti ne oikeat valinnat. Kysy vaikka Vajaavuorelta tai joltain muulta cityvihervasemmiston edustajalta.) Kun kerran valitset tunteella niin ota suoraan sellainen kun oikeasti haluat, tulee halvemmaksi kuin paivittaa se "melkein mutta ei ihan" oikea valinta. Onnea kissajahtiin!
X-05
Viestit: 210
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 5:21 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja X-05 »

Mulle ollahan just kattelemas Amerikoosta XK8sia ja se on aivan tunteella valittu. Jakopää nuos XK8sis ollu tehtaalta lähties huonoilla osilla mutta päivitysosat on hyvät. Mysö vesipumppu ja termostaatti on vaihtoa vaativat osta(luultavasti myös nämä on vaihdettu). Mutta mäkin annan neuvon, ota tunteella se XK8 niin ei tartte katua. Ah, enskesänä saan ittekki ajella moisella ja avoversiolla... Ja jos oikeen kuuma päivä niin voi ottaa tallista -37 mallin 1140 Rojaalin V-twinin ja ajella sillä

T:Rojalisti
Royal Enfield 1917, 1923, 1924, 1927, 1930x2kpl, 1936x2, 1937, 1952x2, 1959, 1960x2 ja 2xCarberry Enfieldiä...lista jatkuu myöhemmin....
Jaguar XF 2015 V6 3,0l farkku ja kesäautona XK8 avo 1996
Avatar
TePe
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja TePe »

Kirjoituksestasi paistoi kyllä aika selvästi läpi, että XK8 olisi se mikä oikeasti kiinnostaisi. :D
Eli osta se, eihän auton hankinta saa koskaan olla järkiperusteinen. Tai jos on, niin ennemmin tai myöhemmin harmittaa. :wink:

Jos kuitenkin päädyt S-typeen, niin suosittelisin lämpimästi testaamaan myös ensimmäisen faceliftin (2002½-) yksilöitä ennen ostopäätöstä. Hinnan ja kilometrien perusteella olit katsellut vanhempia. Faceliftin myötä alustaan tehdyt muutokset paransivat ajettavuutta ja mukavuutta merkittävästi, ja samalla automaatti päivittyi modernimpaan 6-loviseen. Näkyvin muutos tuli sisustaan, kun kojelauta pistettiin kokonaan uusiksi.
Itse olin alunperin ostamassa vanhempaa ässää, mutta facelift-versiota testattuani ei ollu muuta vaihtoehtoa kuin kaivaa taskusta ne muutamat lisätonnit.
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Hirvittää vaan kun noin paljon on remonttikuitteja niin jatkuukohan remonttien teko yhtä suurena jatkossakin ja mikä on tuon 4.0 konetyypin kestävyys muutenkin? Tähän autoon saisi antaa mielipiteitään XK8 kokemusta omaavat.
.
XK8/R:t ovat perustekniikaltaan erittäin luotettavia ja toimivia pelejä noin yleisesti ottaen eli sen suhteen ei tarvi pelätä. Tietty ovat jo sen ikäisiä että huonoa hoitoa saaneet yksilöt kannattanee kiertää kaukaa. Koneiden ongelmat ovat liittyneet nikasil pinnoitteeseen, jakopäähän, termostaattiin ja vesipumppuihin.
Kannattaa käyttää "etsi" komentoa tai googlettaa ja muodostaa ongelmien laajuudesta oma käsitys koska väittäisin että useimmat V8 jagget rullailee tälläkin hetkellä alkuperäisillä osilla ongelmitta.. Ja nikasilia lukuun ottamatta kaikkiin noihin ongelmiin löytyy ratkaisu. Eli voi etsiä yksilön missä osat on "päivitetty" tai sitten vuosimallin jossa ei noita ongelmia enää ole.
Omassa ainut noista realisoitunut ongelma on ollut termostaatti, vesipumpun vaihdoin samalla mutta virheetön oli vanhakin. Eikä olleet kalliita.

Aikas erilaiset sulla on nuo "kuumetta" aihettaneet vaihtoehdot mutta XK8/R:t ovat ihan toimivia pelejä jopa jokapäiväisessä käytössa. Pieniä rajoituksia tulee tietty jos tarvii kuljettaa enemmän kuin 2 henkilöä, sementtisäkkejä tai muuttokuormia....
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja Igor »

Jykkepoika kirjoitti:Ja nikasilia lukuun ottamatta kaikkiin noihin ongelmiin löytyy ratkaisu. Eli voi etsiä yksilön missä osat on "päivitetty" tai sitten vuosimallin jossa ei noita ongelmia enää ole.
Omassa ainut noista realisoitunut ongelma on ollut termostaatti, vesipumpun vaihdoin samalla mutta virheetön oli vanhakin. Eikä olleet kalliita.

Aikas erilaiset sulla on nuo "kuumetta" aihettaneet vaihtoehdot mutta XK8/R:t ovat ihan toimivia pelejä jopa jokapäiväisessä käytössa. Pieniä rajoituksia tulee tietty jos tarvii kuljettaa enemmän kuin 2 henkilöä, sementtisäkkejä tai muuttokuormia....
Ja käytännössähän nikasil ei ole enää ongelma..? Mikäli kone (pinnoite) on kestänyt tähän saakka, on hyvin epätodennäköistä että ongelmia tulee enää jatkossakaan.

Hyvä pointti noi rajoitukset :D Omalla kohdalla toi >2 henkilön kuljetustarve rajoitti valintaa, kun yhdellä autolla pitää tulla toimeen. Sementtisäkkejä ja muuttokuormia tarvii kuskata sen verran harvoin, että sitä varten voi vuokrata tarvittaessa pakun :)
Oli joskus: X308 XJR
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Jep, elän myös siinä uskossa että jos nikasil konetta ei ole saatu aikanaan rikkipitosella bensalla rikki niin se on jopa kestävämpi vaihtoehto kuin ei nikasil kone??
Ja eikös tuota joissain olosuhteissa sopimatonta bensaa kaupattu aikoinaan briteissä, jenkeissä ja venäjällä?? Eli silläkin on merkitystä tämän ongelman kohdalla missä autoa on käytetty alkumetreillä... ja onkos missään enää 2000 luvulla oikeesti ollut rikkipitoista besaa kaupan??
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Avatar
Jku
Viestit: 226
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 7:22 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja Jku »

X-05 kirjoitti:Mulle ollahan just kattelemas Amerikoosta XK8sia ja se on aivan tunteella valittu. Jakopää nuos XK8sis ollu tehtaalta lähties huonoilla osilla mutta päivitysosat on hyvät. Mysö vesipumppu ja termostaatti on vaihtoa vaativat osta(luultavasti myös nämä on vaihdettu). Mutta mäkin annan neuvon, ota tunteella se XK8 niin ei tartte katua. Ah, enskesänä saan ittekki ajella moisella ja avoversiolla... Ja jos oikeen kuuma päivä niin voi ottaa tallista -37 mallin 1140 Rojaalin V-twinin ja ajella sillä

T:Rojalisti
Voi voi Pasi, noitten Rojaalien porukkahan passaa vain samanikäänen Jagge.
Joko XK 120 tai jopa SS.
Tai oikiastansa brittien rojalistiperheen auto, Rooveri.
T: Jouko
red cat
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:47 pm
Paikkakunta: pori

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja red cat »

Itselle XK8 ilmaantui "kartanon" talliin viime kesänä. Mittarissa myös tuo mainitsemasi noin 100k, samoin löytyy useammankin tuhannen kuitit mm. juuri jako-/yläpää vesipumppuineen ja termareineen. Edellinen omistaja oli halunnut laittaa juuri nuo "arat" paikat kuntoon ennenkuin mitään pahempaa ja saamalla kalliimpaa pääsisi tapahtumaan, mikäli jotain olisi joskus ollut tapahtuakseen. Tässä teknisessä mielessä neuvottelukohteesi lienee moitteettomassa kunnossa. Enemmän itse kiinnittäisinkin huomiota ehjään ja siistiin sisustaan ja ulkonäköön. XK8:n ostoa ei mielestäni voi oikein mitenkään järkisyillä perusteella, vaan päätös pitää kyllä vetää ihan tunteella. Mikään perheauto se ei ole, mutta on sillä ihan törkeän hieno päästellä menemään :) Jos jotain miinusta pitäisi äkkiä mainita niin liian hyvä äänenvaimennus, sais pannu pöhistä pikkasen kovemmin :lol:
XK8 coupe -99
MB 280 SLC -74
Amazon -65
******
ex. xj-40 Sovereing -93
"Ardenin" viilaama malli
dida
Viestit: 524
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 10:58 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja dida »

Samaa mieltä muiden kanssa, XK8 ostetaan puhtaasti tunteella, ei järjellä. Yleisesti ottaen omani on pelannut melkolailla mukavasti, jotain pienempää on aina ollut, mutta harrasteauto on harrasteauto, eikä jokapäiväiseen käyttöön muutenkaan.

Hetkeäkään en ole ostostani katunut, mutta ainoaksi autoksi en silti ostaisi. Harrasteautoon kuuluu pikku räplääminen, eikä etenkään avoauton ostoa voi millään järkisyillä edelleenkään perustella Suomessa. Osta pois vaan, jos mieli tekee!
Matti

XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Avatar
Jku
Viestit: 226
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 7:22 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja Jku »

Niinhän se on, että suomalainen mies ottaa tunteella auton ja akan.
Vaikka juuri niissä pitäsi käyttää järkeä!
Mutta se kakkosvaihtoehto pitää valita tunteella.
Jota voi sitten räpläillä :oops:
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja Igor »

Jku kirjoitti:Niinhän se on, että suomalainen mies ottaa tunteella auton ja akan.
Vaikka juuri niissä pitäsi käyttää järkeä!
Mutta se kakkosvaihtoehto pitää valita tunteella.
Jota voi sitten räpläillä :oops:
:lol:

Kun katsoo kuinka paljon tuolla liikkuu harmaata korollaa ja muuta vastaavaa, niin ei toi diagnoosi suomalaisesta miehestä voi pitää paikkaansa :D Itse tosin just lupasin yhdelle tutulle autokauppiaalle, että jos joskus kasvan aikuiseksi ja haluan järkevän auton, niin otan sit yhteyttä... eli tunteella mennään aika vahvasti :)
Oli joskus: X308 XJR
X-05
Viestit: 210
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 5:21 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja X-05 »

Jku kirjoitti:
X-05 kirjoitti:Mulle ollahan just kattelemas Amerikoosta XK8sia ja se on aivan tunteella valittu. Jakopää nuos XK8sis ollu tehtaalta lähties huonoilla osilla mutta päivitysosat on hyvät. Mysö vesipumppu ja termostaatti on vaihtoa vaativat osta(luultavasti myös nämä on vaihdettu). Mutta mäkin annan neuvon, ota tunteella se XK8 niin ei tartte katua. Ah, enskesänä saan ittekki ajella moisella ja avoversiolla... Ja jos oikeen kuuma päivä niin voi ottaa tallista -37 mallin 1140 Rojaalin V-twinin ja ajella sillä

T:Rojalisti
Voi voi Pasi, noitten Rojaalien porukkahan passaa vain samanikäänen Jagge.
Joko XK 120 tai jopa SS.
Tai oikiastansa brittien rojalistiperheen auto, Rooveri.
T: Jouko

Jos pihasta on lähteny Mitsubishi ja tilalle vähä ennen sitä on tullu X-type niin kyllä siihen rinnalle voi ottaa Jagen kaveriksi toisen samanikääsen. ja nuotten pyörien räpläämises menöö sen verran aikaa ettei jaksa ottaa autoa joka vaatii saman verran ja siitä syystä lähtöö -76 Minikin pihasta heti keväällä. Kissaihimisenä tierän että kissat viihtyy paremmin jos niitä on kaks samas taloures...

T:Rojalisti
Royal Enfield 1917, 1923, 1924, 1927, 1930x2kpl, 1936x2, 1937, 1952x2, 1959, 1960x2 ja 2xCarberry Enfieldiä...lista jatkuu myöhemmin....
Jaguar XF 2015 V6 3,0l farkku ja kesäautona XK8 avo 1996
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Itse tosin just lupasin yhdelle tutulle autokauppiaalle, että jos joskus kasvan aikuiseksi ja haluan järkevän auton, niin otan sit yhteyttä... eli tunteella mennään aika vahvasti :)[/quote]

Ilmoita mulle kun otat siihen yhteyttä. Voisin tulla mukaan potkimaan järkevien autojen renkaita.
Kissa todella viihtyy kun niitä on kaksi tai useampi tarhassa. Laumaeläin. Mun raiskatun Jaggen vierressä on hieno XJ. Kaikki siis hyvin ja rauha maassa? Kissan viikset! XJ on naapurin herrasmiehen ja kun se on katsonut ja kuunnellut mun toilailuja niin sillä joku käsittämätön autokuume kun haluais sporttisen Jaggen lisäksi. Ja minä nykyisin pussihousuna haluaisin orggis kuutos Jaggen (max Series 1 XJ6, ehkä Series2 jos ei sopivaa ykköstä löydy) räyhä Jaggen viereen. Siinä olisi järkeä, mun tunne sanoo niin.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
dida
Viestit: 524
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 10:58 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja dida »

Minä ostin järkiauton 2000 -luvun ihan alussa, kun totesin, että leluja on niin paljon, etten ehdi kaikilla leikkiä ja vähensin niitä.

Järkiauto oli ensimmäinen Suomeen myyty uusikoppainen Corolla, farkku ja automaatti. Ostin tutulta autokauppiaalta valokuvan perusteella, edes hinnasta ei ollut silloin muuta tietoa, kuin kaverin arvio ettei se vanhaa mallia enempää voi maksaa :lol: .

Mutta oli tosi hyvä peli, 90.000 ajelin pelkillä tankkauksilla ja öljynvaihdoilla. Mitään korjauksia ei tarvinnut tehdä.

Ja sitten aloin hölmöillä ostamalla Metroautosta Saabin, mutta se onkin jo toinen juttu...
Matti

XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Avatar
Raneite
Viestit: 15
Liittynyt: La Helmi 18, 2012 10:22 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja Raneite »

Se tuli sitten XK8 hankittua koska tunteella kehoitettiin valitsemaan :)
Rane

XK8, vm. 1996
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Onnea ja komeita kilometrejä! :D
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
matsu
Viestit: 657
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 11:11 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja matsu »

Onnea uudelle hankinnalle ! Kävin sattumoisin itsekkin katsomassa tuota Jaggea tänään. Vaikutti asialliselta peliltä. Äänetkin olivat vakiota miehekkäämmät, mutta eivät liian kovat. Huomioni herätti se, että auto oli varustettu sähköisesti säädettävillä iskareilla. Sehän on vakiona XKR:ssä, mutta tietääkseni se oli XK8:ssa optiona.
matsu

XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

No niin, nopeaa toimintaa. Onnittelut hyvästä valinnasta :D ja toivotaan mukavia kilometrejä

Ja matsu muistaa oikein, CATS:in sai optiona XK8:iin. XKR:ssä vakiona.
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Avatar
Raneite
Viestit: 15
Liittynyt: La Helmi 18, 2012 10:22 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja Raneite »

Juu, autoon tutustuminen käynnissä ja oma hankaluutensa tuo Saksankielinen käyttöohjekirja. Kysymyksiäkin heräilee. Kuinkahan nuo sähköisesti säädettävät iskarit toimii? Tältä foorumilta kun etsiskelen niin varmaankin neuvoja löytyy tuon soittimenkin vaihtamiseen. Tarvittava adapteri näyttää löytyvän Ebay:sta.

Matsu taidat olla jaggemies tältä suunnalta jos kysymyksiä tai neuvoja saisi vaikka suoraankin? Puh. numeron voisi heittää yksityisviestinä.
Rane

XK8, vm. 1996
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Kuinkahan nuo sähköisesti säädettävät iskarit toimii?
Et oikeastaan huomaa niiden toimintaa suoraan mistään paitsi siinä tapauksessa jos ne ei toimi.. eli tulee herja kojelautaan.
CATS säätää tuota vaimentimien "jäykkyyttä" nopeuden ja muutaman kiihtyvyys anturin tuottaman tiedon perusteella eli huomaat sen vain maukkaana ajettavuutena :D
Noissa ohjelmissa on myös hienosäätöjä, esim. mun autossa on versio joka on optimoitu 20/285/30 renkaille takana ja 20/255/35 edessä.

Iskareissa on servomoottorit joilla muutetaan niiden vaimennustehoa. Miten sitä muutetaan niin sitä taas tuo ohjelmisto pähkäilee eri antureiden ja auton perus tietojen perusteella.
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: manuaali

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Raneite kirjoitti:
Matsu taidat olla jaggemies tältä suunnalta jos kysymyksiä tai neuvoja saisi vaikka suoraankin? Puh. numeron voisi heittää yksityisviestinä.
Terve,

Juu, Matsu on FJDC:n XJ S1-3 mallivastaava, suosittelen klubiin liittymistä niin sitten saa postiakin ja voipi osallistua mukaviin tapahtumiin.

Aiemmista melkein meinasin kirjoittaa, mutten kerennyt, ei niin tärkeää en vaan ole koskaan tajunnut koko "järkiauto" käsitettä. Kun olin ensimmäistä autoani ostamassa ei minun järkeen mahtunut miksi maksaisin selvää rahaa autosta joka ei ole mielestäni kaunis tai joka ei herätä mitään elämää suurempia tunteita...niinpä ostin sitten ekaksi perheautoksi E-typen. :D

Tosin meni hieman toista vuotta että pääsi ajamaan, mutta kauneuden vuoksihan aina joutuu hieman kärsimään! ;)

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Onnittelut taaltakin!

Todellinen herrasmiehen kulkupeli. XK8 on mielestani eras kaikkein aikojen onnistuneimmista "retro designeista". Olihan toki esikuvakin eli E-type se maailman kaunein.
xjniirala
Viestit: 11
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 6:26 pm
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja xjniirala »

Onneksi olkoon!

Tunteella tämmöiset pirssit valitaan! :mrgreen: Minkälainen putkisto autostasi löytyy? Pistähän ääninäytettä tulemaan.

vrt: http://www.youtube.com/watch?v=mgrGW_JtSHk
HE1986
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2009 3:19 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja HE1986 »

Mun TÄYTYY tehdä jotain mun putkille. Mitenhän XJR:n äänistä saisi enemmän XK8/R:ää muistuttavan? Se keskivaimennin pois-putket yhteen mod? Entäs takavaimentimet? Mitä eroja noissa putkissa oikein on, kun mun autosta ei kyllä kuulu sitten yhtikäs mitään, vai pitääkö avata ikkuna? :)
Mika

XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja Igor »

Ei ollu kyllä vakioputkisto tossa videolla...
Oli joskus: X308 XJR
Avatar
Raneite
Viestit: 15
Liittynyt: La Helmi 18, 2012 10:22 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja Raneite »

xjniirala kirjoitti:Onneksi olkoon!

Tunteella tämmöiset pirssit valitaan! :mrgreen: Minkälainen putkisto autostasi löytyy? Pistähän ääninäytettä tulemaan.

vrt: http://www.youtube.com/watch?v=mgrGW_JtSHk
Tässä minun Jagessa on Remus putkisto. Aikalailla äänet vastaa tuonYoutubevideon saundeja..
Ääninäytettä ei vielä ole antaa mutta jos tässä keväänkorvalla. :)
Rane

XK8, vm. 1996
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Mun TÄYTYY tehdä jotain mun putkille. Mitenhän XJR:n äänistä saisi enemmän XK8/R:ää muistuttavan? Se keskivaimennin pois-putket yhteen mod? Entäs takavaimentimet? Mitä eroja noissa putkissa oikein on, kun mun autosta ei kyllä kuulu sitten yhtikäs mitään, vai pitääkö avata ikkuna?
Jep, ei ollut tossa videopätkässä vakio putkisto.
Vakionahan XK8/R:t on myös aikas hiljaisia, paitsi ihan tuoreimmissa on ääniä terävoitetty.
Eiköhän XKR:n ja XJR:n putkisto liene peruspalikoiltaan aika sama joten jos pelkkää ääntä haluaa niin takimmaiset pöntöt pois. Jos haluaa mahdolllista teholisää?? niin taitaa tuo taka akselin ylitys olla XJR:säkin ahtain paikka virtauksen suhteen joten silloin sellanen "katista taaksepäin" sarja lienee paikallaan.
Himottais muakin kunnon äänet aina hetkittäin mutta... kovaääninen auto kyllä rupeaa ärsyttämäänkin nopeasti reissussa. Pitäs olla sellanen putkisto joka "rääkäsis" vain silloin kun siltä tuntuu, muuten menis sukkasillaan :D

Etsi komennolla noista putkista löytyy useampikin ketju linkkeineen.
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
HE1986
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2009 3:19 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja HE1986 »

[/quote]
Himottais muakin kunnon äänet aina hetkittäin mutta... kovaääninen auto kyllä rupeaa ärsyttämäänkin nopeasti reissussa. Pitäs olla sellanen putkisto joka "rääkäsis" vain silloin kun siltä tuntuu, muuten menis sukkasillaan :D
[/quote]

Just tommoset putket. Sopis joku +3000 äänillä ja sen alle niinku nyt. Mutta se tyhjäkäynti"horina" pitääs kans kuulua, kun kerta on kasi. Ei ole helppoa, mutta kyllä näitä on. Taka-akselin alla kulkevat putket ei oikeen sovi, menee johnakin linttaan takuulla.
Mika

XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Taka-akselin alla kulkevat putket ei oikeen sovi, menee johnakin linttaan takuulla.
Joo, alta kulkevat ottaa varmasti kiinni jossain. Eikä ole oikeen tyylikkään näköisiäkään.
viewtopic.php?t=2554 Tässä ketjussa aikanaan sivuttiin tota taka akselin ylitystä, ainakin xk:n osalta on saatavissa yläkautta meneviä settejä. Tuskin tuo ylitys ahtaampi on xj:ssä?
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja Igor »

Jenkkifoorumilla oon törmänny pariin X308:aan joista on etummainen vaimennin korvattu suorilla putkilla, mutta eipä noista youtube-pätkistä oikein saa selvyyttä äänen voimakkuudesta. Pitäs päästä itse kuuntelemaan, ja mieluumin vielä matka-ajossa. Olipa joku laittamassa X-putkeakin siihen vaimentimen paikalle... onko noista jälkimmäisistä oikeasti jotain hyötyäkin, vai vaikuttaako vain ääniin?

Edelliseen autoon (Xantia Activa 3.0 V6) teetin Harisella 3" putken ns. läpivirtaavilla vaimentimilla, ja kyllähän se kuulosti hyvältä, mutta pidemmän päälle meteli alkoi olemaan liikaa. Ahvenistolla mittasivat 94dB... ei välttämättä sen 8hv teholisän arvoista :roll: Yhdestä samanlaisesta kärrystä oli otettu vakioputkistosta keskivaimennin pois, ja siinä äänet nousi esiin hienosti vasta kierroksilla (>3500rpm).
Oli joskus: X308 XJR
xjniirala
Viestit: 11
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 6:26 pm
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja xjniirala »

Igor kirjoitti:Ei ollu kyllä vakioputkisto tossa videolla...
Putkisto on Double S -firman rosteriputkisto, yhdellä vaimentajalla. Tyhjäkäynti on vähän tylsä "wobwobwobwob" kasin soundi, mutta heti kun antaa kierroksia ääni muuttuu tosi hienoksi. Tuossa pihasta lähdössä oli kierroksia vasta muutama tonni, mutta kun on 4-5000 on ääni sellainen pauhu, varsinkin parkkihallissa hymyilyttää. Matka-ajossa ääni on hivenen isompi kuin vakio, mutta ei häritsevä. Asennus oli aika tiukka putkienliitosten osalta, muuten sopi heittämällä paikoilleen. Hinta oli UKsta 500 puntaa + rahti. Ei paha.
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Tuo hankkimasi hieno yksilö lienee nimimerkin Batman entinen auto - osannee kertoa sinulle yhtä jos toista tarkemmin.

Hieno auto, onnittelut!
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Ei kyllä rekkari täsmää Batmannin exään, toki kilvethän on voinut matkalla vaihtua?? Vanteet myös erilaiset mutta noihan nyt vaihtuu vielä herkemmin matkan varrella...

Nimim. JTS taisi laittaa myös aikoinaan ton double s:n putkiston ja kehui sen istuvan aikas mukavasti paikalleen. Samoihin aikoihin noita hikoilin omaani ja ainakin silloin sai 2",2,5" ja 3" läpimitalla ja kaikki taipui vielä litistämättä taka akselin yli. Hankkimatta kuitenkin on toistaiseksi, juurikin sen vuoksi että pelkään että varsinkin avossa pörinä rupeaa vanhaa miestä jossain vaiheessa ärsyttämään...
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja Igor »

Tuossa on hyvä pätkä 6-litraisesta kasikoneesta ensin vakioputkella, ja kun resonaattori on korvattu ensin suorilla putkilla, ja sitten X-putkella: http://www.youtube.com/watch?v=qeDSqHYXRBQ. Aika paljon toi X vaimentaa. Ei tota tietenkään voi suoraan verrata XJ/XK:hon, mutta kyllä toi ehkä vähän suuntaa antaa...
Oli joskus: X308 XJR
HE1986
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2009 3:19 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja HE1986 »

Igor kirjoitti:Jenkkifoorumilla oon törmänny pariin X308:aan joista on etummainen vaimennin korvattu suorilla putkilla, mutta eipä noista youtube-pätkistä oikein saa selvyyttä äänen voimakkuudesta. Pitäs päästä itse kuuntelemaan, ja mieluumin vielä matka-ajossa. Olipa joku laittamassa X-putkeakin siihen vaimentimen paikalle... onko noista jälkimmäisistä oikeasti jotain hyötyäkin, vai vaikuttaako vain ääniin?
Sanoisin, että se ainakin tasaa vastapaineet lohkojen välillä, joten sitä kautta koneen olo paranee. Tehojen kannalta oleellista olisi sen oikea sijoitus, jota tässä tapauksessa ei voi muuttaa. Jos se on oikeassa kohdassa, niin sitten auttaa.

Tuo tupla ässä putkisto herätti nyt mielenkiinnon.
Mika

XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
X-05
Viestit: 210
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 5:21 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja X-05 »

Tänään tuli tehtyä ostopäätös ja huomenna kaveri lähtöö sitä hakemahan. Suomes mun XK8 on joskus 6-8 viikon päästä. Valakoonen avoversio 1997(käyttöönotettu 1996) ja ajettu vain 44.000 mailia(clean carfax). Kerkis olemahan eBays 1 päivän ku tehtihin kaupat. Nyt alakaa selevittely että mitäs kaikkia sille pitää teherä enneku menöö suomes sitä katsastamahan, etuloksun vilikut ny ainaki... Kuume nousoo että koska pääsöö ratin taakse...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... OTORS:1123


Jakopään remppa on jo onneksi tehty ku sitä oli erelliselle omistajalle mainittu niin se oli sen heti teettäny vaikka mailit ei sitä olisikaa viä vaatinu.

T: Rojalisti
Royal Enfield 1917, 1923, 1924, 1927, 1930x2kpl, 1936x2, 1937, 1952x2, 1959, 1960x2 ja 2xCarberry Enfieldiä...lista jatkuu myöhemmin....
Jaguar XF 2015 V6 3,0l farkku ja kesäautona XK8 avo 1996
HE1986
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2009 3:19 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja HE1986 »

Nätti ku sika pienenä. Onnea! Mulla samat vanteet talvirenkaissa, hienot.
Mika

XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
Avatar
Raneite
Viestit: 15
Liittynyt: La Helmi 18, 2012 10:22 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jaguarkuume

Viesti Kirjoittaja Raneite »

X-05 kirjoitti:Tänään tuli tehtyä ostopäätös ja huomenna kaveri lähtöö sitä hakemahan. Suomes mun XK8 on joskus 6-8 viikon päästä. Valakoonen avoversio 1997(käyttöönotettu 1996) ja ajettu vain 44.000 mailia(clean carfax). Kerkis olemahan eBays 1 päivän ku tehtihin kaupat. Nyt alakaa selevittely että mitäs kaikkia sille pitää teherä enneku menöö suomes sitä katsastamahan, etuloksun vilikut ny ainaki... Kuume nousoo että koska pääsöö ratin taakse...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... OTORS:1123


Jakopään remppa on jo onneksi tehty ku sitä oli erelliselle omistajalle mainittu niin se oli sen heti teettäny vaikka mailit ei sitä olisikaa viä vaatinu.

T: Rojalisti
Toin joskus USA-mallin SLK mersun Suomeen.
Ainakin siitä tarkistivat onko meillä hyväksyttyä mallia lasit, ajovalot ja turvavyöt.
Voi olla että vastaavuustodistuksenkin vaativat jos auto on nimenomaan jenkkivientimalli.
Jotain muutakin piti olla mutten muista mitä.
Ajovaloissa pitää lisäksi olla korkeuden säätö ja siitäkin voi selvitä kuormitustestillä jos ei ole.
Noista kuvista kun katson niin valojen korkeudensäätönappula näyttäisi puuttuvan autostasi.
Testi toimi siten että peräkonttiin laittoivat määrätyn verran painoja ja valokeila ei saanut nousta jotain prosenttilukua enempää (joku ehkä tietää tuon prosenttiluvun).
Yleensä vyöt ja lasit on meillä hyväksyttyä mallia..

Jos joudut valojen korkeussäädön asentamaan niin tässäpä olisi korkeussäätökytkin.
http://viewitem.eim.ebay.fi/Jaguar-XK8- ... 03216/item
Rane

XK8, vm. 1996
Vastaa Viestiin