Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Olin myynyt kaikki harrasteautoni pois kevään/kesän 2011 aikana. Jotenkin ns. harrastelun ”high-end” - homma ei huvittanut enää suoritetun +20 vuoden (mm. 8xPorsche ja 3xJaguar) jälkeen ja jotain repäisevää piti keksiä. Yksi vaihtoehdoista oli tietysti etsiä ”se” eläke-Porsche, mitä pitäisi sitten hamaan tulevaisuuteen saakka. Joku ”RS” tai ”Slantnose 930” tai kenties vaikkapa ”America”. Syksy 2011 painoi päälle ja mitään lupaavaa ei lopulta tarttunut verkkoon, vaikka kaikki markkinat Euroopan, Ameriikan ja Jaappanin mailta tuli tarkistettua lähes päivittäin. Jotain kuitenkin piti löytää ropattavaksi, sillä talli huusi tyhjyyttään ja työkalut käyttämättömyyttään …
Kohtaloksi tuli viimein http://www.autoscout24.eu – sivusto ja sen Belgian Jaguar-tarjonta! Belgiasta löytyi(kin) heti mukavan oloinen XK8 lähes hämmästyttävään hintaan, joten ostin sen muutaman kuvan perusteella hetken mielijohteesta. Kaupoissa auttoi kollegan business-ystävä pääkallopaikalta, koska myyjä ei puhunut saksaa saatikka englantia! Hämmästyttävää tämän päivän Euroopassa?
Ostamani auto oli 9/1999 ensirekisteröity uutena Belgiaan ja kilometrejäkin oli kohtuullisesti. Viimeisin ”iso” huolto oli jakopään ja venttiilien uusiminen noin vuosi ennen auton päätymistä omistukseeni. 4600 € Jaguar-merkkiliikkeen kuitti piti sisällään myös kaikki parannukset tunnettuihin Jaguar-sairauksiin, kuten vesipumpun, kiristimet, termostaattikotelon jne. unohtamatta itse kiristimiä ja ohjureita …
Ouch – tuon on täytynyt sattua pahasti vesirajan alapuolelle edellistä omistajaa?
Auto tuli syksyllä 2011 Suomeen rekan kyydissä (http://www.galaxytrans.fi) ja Vuosaaren satamasta Lappeenrantaan sen kävi hakemassa tuo edellä mainittu kollega – pitkäaikainen Jaguar-harrastaja hänkin XJC-6 – mallilla. Tämä siksi että olin sopivasti Singaporessa työmatkalla juuri tuolloin… Viikon päästä aamulennon Singapore-Hässlinki/Vantaa ja junamatkan Tikkurila-Lappeenranta päätteeksi kävin ajamassa auton talliin joten ajomäärä tällä autolla jäi noin 10 metriin viime syksynä. Joskus talvella uskalsin käydä katsomassa ostosta tarkemmin ja toimintasuunnitelma alkoi täsmentyä:
1. Jarrut – jostain syystä tulee uusittua kaikki jarruosat kaikkiin harrasteautoihin heti alkuunsa? Luo turvallisuuden tunnetta kenties??? Jaguaarin jarrukamat ovat halpoja, joten Britishparts sai toimittaa kaikki uudet osat asennettavaksi ASAP. 4xlevyt, 4xpalat, 2xkässärit. Nesteet tarvikeliikkeestä (DOT4 synteettinen) ja kuparirasvat oman tallin hyllystä. Kaikki meni hämmästyttävän sujuvasti, sillä ruostetta/syöpymää ei jarrukamoissa ollut havaittavissa. Vanhoilla olisi ajanut varmaan vielä sen satkun, mutta ammattietiikka vaatii toimia …
2. Määräaikaishuolto - Britishparts toimitti jarrulähetyksen mukana myös huoltokitin, eli kaikki suodattimet ja proput … Öljyt (Castrol 10W-40 magnatec) hain lähimarketista…
3. Penteleen pikkuosat – Devil is in the Details - Nämä tuli tilattua paikalliselta Jaguar-dealerilta ankaran hintavertailun jälkeen. Eli pari muoviklipsiä ja peitelevyä oli vuosien varrella karissut autosta …
4. Sisustus -> katso kohta 5 ratkaisujen suhteen!
a. Kattoverhoilu – oli tippunut liimauksistaan ja pahasti pussilla. Edellinen omistaja oli yrittänyt liimata kangasta takaisin, mutta lähinnä pahentanut tilannetta? Lisäksi autossa oli poltettu ketjuna mahorkkaa ja koko katto oli iloisen haalistunut …
b. Hattuhylly – haalentunut ja virttynyt kuten kuuluukin, lisäksi yksi näkyvä tupakan-/sikarinpolttama keskeisellä paikalla …
c. Penkit – nahkat irti penkin rungosta/takaverhoilusta …
5. Koko sisustus purkuun –> Hämmästyttävän 2 tunnin työskentelyn jälkeen koko sisustus oli tallin lattialla… Kattoverhoilumateriaalin tilasin Englannista (MyrtleProducts - alkuperäinen slate-grey) ja hattuhyllyyn tuli mustaa alcantaraa. Paikallinen autoverhoilija hoiti homman kotiin. Kerrassaan upean näköinen verrattuna lähtökohtaan . Penkkien suhteen irroitin nahkat pois rungoista ja kunnostin nahkalärpäkkeen ”kiinnitysklipsit” – tämän jälkeen uusi pingotus ja homma oli kunnossa! Muutama tunti lisää ja sisusta oli myöskin kasattu …
6. Konepellin äänieristys – Alkuperäisen oli joku näätä puoliksi syönyt, joten tilasin uuden käytetyn Saksan e-baystä …
7. Renkaat – Autossa oli alla Pirellin neliskanttiset ”kalliit laaturenkaat” muutaman millin kulutuspinnalla, mutta eihän niillä pysynyt ajourissa Suomen loistavilla teillä … Tilasin uudet aasialaiset laaturenkaat loivemmalla olkakulmalla ja asennuksen jälkeen ajotuntuma parani noin 697 % …
8. Sisustan refurbishment – Penkeissä samoin kuin oviverhoilussa/keskikonsolissa oli muutamia käytön/kulumiesen aiheuttamia vaaleita vekkejä, joten tilasin LiquidLeatherilta värjäyskitin (sävytettynä sävylle LEG). Ankara puhdistaminen puhdistusaineella ja kynsiharjalla + käsittely teki penkeistä uudenveroiset. Pitää huomenna vetää ”pro”-hoitoaineet pintaan niin ei juuri uutta häpeä …
9. Katsastus – katsastettu maanantaina 2.4 huomautuksitta … Veroilmoitus tietysti jätetty maaliskuussa katsastusta edeltävänä perjantaina ”halpojen” verojen toivossa!
10. Mitä seuraavaksi? Myyntiin kenties? Mutta kehtaako tästä yli kympin pyytää …
Olin myynyt kaikki harrasteautoni pois kevään/kesän 2011 aikana. Jotenkin ns. harrastelun ”high-end” - homma ei huvittanut enää suoritetun +20 vuoden (mm. 8xPorsche ja 3xJaguar) jälkeen ja jotain repäisevää piti keksiä. Yksi vaihtoehdoista oli tietysti etsiä ”se” eläke-Porsche, mitä pitäisi sitten hamaan tulevaisuuteen saakka. Joku ”RS” tai ”Slantnose 930” tai kenties vaikkapa ”America”. Syksy 2011 painoi päälle ja mitään lupaavaa ei lopulta tarttunut verkkoon, vaikka kaikki markkinat Euroopan, Ameriikan ja Jaappanin mailta tuli tarkistettua lähes päivittäin. Jotain kuitenkin piti löytää ropattavaksi, sillä talli huusi tyhjyyttään ja työkalut käyttämättömyyttään …
Kohtaloksi tuli viimein http://www.autoscout24.eu – sivusto ja sen Belgian Jaguar-tarjonta! Belgiasta löytyi(kin) heti mukavan oloinen XK8 lähes hämmästyttävään hintaan, joten ostin sen muutaman kuvan perusteella hetken mielijohteesta. Kaupoissa auttoi kollegan business-ystävä pääkallopaikalta, koska myyjä ei puhunut saksaa saatikka englantia! Hämmästyttävää tämän päivän Euroopassa?
Ostamani auto oli 9/1999 ensirekisteröity uutena Belgiaan ja kilometrejäkin oli kohtuullisesti. Viimeisin ”iso” huolto oli jakopään ja venttiilien uusiminen noin vuosi ennen auton päätymistä omistukseeni. 4600 € Jaguar-merkkiliikkeen kuitti piti sisällään myös kaikki parannukset tunnettuihin Jaguar-sairauksiin, kuten vesipumpun, kiristimet, termostaattikotelon jne. unohtamatta itse kiristimiä ja ohjureita …
Ouch – tuon on täytynyt sattua pahasti vesirajan alapuolelle edellistä omistajaa?
Auto tuli syksyllä 2011 Suomeen rekan kyydissä (http://www.galaxytrans.fi) ja Vuosaaren satamasta Lappeenrantaan sen kävi hakemassa tuo edellä mainittu kollega – pitkäaikainen Jaguar-harrastaja hänkin XJC-6 – mallilla. Tämä siksi että olin sopivasti Singaporessa työmatkalla juuri tuolloin… Viikon päästä aamulennon Singapore-Hässlinki/Vantaa ja junamatkan Tikkurila-Lappeenranta päätteeksi kävin ajamassa auton talliin joten ajomäärä tällä autolla jäi noin 10 metriin viime syksynä. Joskus talvella uskalsin käydä katsomassa ostosta tarkemmin ja toimintasuunnitelma alkoi täsmentyä:
1. Jarrut – jostain syystä tulee uusittua kaikki jarruosat kaikkiin harrasteautoihin heti alkuunsa? Luo turvallisuuden tunnetta kenties??? Jaguaarin jarrukamat ovat halpoja, joten Britishparts sai toimittaa kaikki uudet osat asennettavaksi ASAP. 4xlevyt, 4xpalat, 2xkässärit. Nesteet tarvikeliikkeestä (DOT4 synteettinen) ja kuparirasvat oman tallin hyllystä. Kaikki meni hämmästyttävän sujuvasti, sillä ruostetta/syöpymää ei jarrukamoissa ollut havaittavissa. Vanhoilla olisi ajanut varmaan vielä sen satkun, mutta ammattietiikka vaatii toimia …
2. Määräaikaishuolto - Britishparts toimitti jarrulähetyksen mukana myös huoltokitin, eli kaikki suodattimet ja proput … Öljyt (Castrol 10W-40 magnatec) hain lähimarketista…
3. Penteleen pikkuosat – Devil is in the Details - Nämä tuli tilattua paikalliselta Jaguar-dealerilta ankaran hintavertailun jälkeen. Eli pari muoviklipsiä ja peitelevyä oli vuosien varrella karissut autosta …
4. Sisustus -> katso kohta 5 ratkaisujen suhteen!
a. Kattoverhoilu – oli tippunut liimauksistaan ja pahasti pussilla. Edellinen omistaja oli yrittänyt liimata kangasta takaisin, mutta lähinnä pahentanut tilannetta? Lisäksi autossa oli poltettu ketjuna mahorkkaa ja koko katto oli iloisen haalistunut …
b. Hattuhylly – haalentunut ja virttynyt kuten kuuluukin, lisäksi yksi näkyvä tupakan-/sikarinpolttama keskeisellä paikalla …
c. Penkit – nahkat irti penkin rungosta/takaverhoilusta …
5. Koko sisustus purkuun –> Hämmästyttävän 2 tunnin työskentelyn jälkeen koko sisustus oli tallin lattialla… Kattoverhoilumateriaalin tilasin Englannista (MyrtleProducts - alkuperäinen slate-grey) ja hattuhyllyyn tuli mustaa alcantaraa. Paikallinen autoverhoilija hoiti homman kotiin. Kerrassaan upean näköinen verrattuna lähtökohtaan . Penkkien suhteen irroitin nahkat pois rungoista ja kunnostin nahkalärpäkkeen ”kiinnitysklipsit” – tämän jälkeen uusi pingotus ja homma oli kunnossa! Muutama tunti lisää ja sisusta oli myöskin kasattu …
6. Konepellin äänieristys – Alkuperäisen oli joku näätä puoliksi syönyt, joten tilasin uuden käytetyn Saksan e-baystä …
7. Renkaat – Autossa oli alla Pirellin neliskanttiset ”kalliit laaturenkaat” muutaman millin kulutuspinnalla, mutta eihän niillä pysynyt ajourissa Suomen loistavilla teillä … Tilasin uudet aasialaiset laaturenkaat loivemmalla olkakulmalla ja asennuksen jälkeen ajotuntuma parani noin 697 % …
8. Sisustan refurbishment – Penkeissä samoin kuin oviverhoilussa/keskikonsolissa oli muutamia käytön/kulumiesen aiheuttamia vaaleita vekkejä, joten tilasin LiquidLeatherilta värjäyskitin (sävytettynä sävylle LEG). Ankara puhdistaminen puhdistusaineella ja kynsiharjalla + käsittely teki penkeistä uudenveroiset. Pitää huomenna vetää ”pro”-hoitoaineet pintaan niin ei juuri uutta häpeä …
9. Katsastus – katsastettu maanantaina 2.4 huomautuksitta … Veroilmoitus tietysti jätetty maaliskuussa katsastusta edeltävänä perjantaina ”halpojen” verojen toivossa!
10. Mitä seuraavaksi? Myyntiin kenties? Mutta kehtaako tästä yli kympin pyytää …
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Merci!
Hyvä tarina- aina kiva kuulla taustoja.
Loppuraportti tänne kun verot määrätty / kun myyty.
M
Hyvä tarina- aina kiva kuulla taustoja.
Loppuraportti tänne kun verot määrätty / kun myyty.
M
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Kiva olisi tehdä samanlaista puuhastelua, mutta kun ei osaa !!!
PS. Kuva olisi kiva...
PS. Kuva olisi kiva...
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Kuvia pesemättömästä/kiilloittamattomasta kissasta lisätty http://jaguarxk8.kuvat.fi osoitteeseen ...
Penkeistä tuli hyvät, ellei jopa erinomaiset - tänään paksu kerros "pro"-hoitoainetta ja hieman hellyyttä ... Nyt haisee kabiinissa aito nahkan tuoksu entisen vienon mahorkkatuoksun sijasta! Toki myös Liquidleather-ilmanraikastin auttaa asiaan
Unohtui tuosta toimenpidelistasta pari korjauskohdettakin:
- matkustajan puolen ovipeilimoottorin vaihto tehdasuuteen! Vanha oli lerppa ... (http://www.ebay.co.uk)
- kiilloitetun alumiinisen vaihdekulissikehyksen hankinta ja asennus (http://www.ebay.co.uk)
- verhoilujen nastojen/vastakappaleiden uusinta lähes kaikista paneeleista (http://www.britishparts.co.uk). Nyt ei mikään lerpata tai nitise.
- ja tulihan ne A-pilareiden verhoilutkin uusittua samalla, kun tuota kattoa uusittiin ...
Mielestäni gt-kissan vanha loisto 1990-luvun loppupuolelta nahkantuoksuineen alkaa jo hahmottumaan tästä yksilöstä?
Penkeistä tuli hyvät, ellei jopa erinomaiset - tänään paksu kerros "pro"-hoitoainetta ja hieman hellyyttä ... Nyt haisee kabiinissa aito nahkan tuoksu entisen vienon mahorkkatuoksun sijasta! Toki myös Liquidleather-ilmanraikastin auttaa asiaan
Unohtui tuosta toimenpidelistasta pari korjauskohdettakin:
- matkustajan puolen ovipeilimoottorin vaihto tehdasuuteen! Vanha oli lerppa ... (http://www.ebay.co.uk)
- kiilloitetun alumiinisen vaihdekulissikehyksen hankinta ja asennus (http://www.ebay.co.uk)
- verhoilujen nastojen/vastakappaleiden uusinta lähes kaikista paneeleista (http://www.britishparts.co.uk). Nyt ei mikään lerpata tai nitise.
- ja tulihan ne A-pilareiden verhoilutkin uusittua samalla, kun tuota kattoa uusittiin ...
Mielestäni gt-kissan vanha loisto 1990-luvun loppupuolelta nahkantuoksuineen alkaa jo hahmottumaan tästä yksilöstä?
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Seuraaviksi toimenpiteiksi on ajatuksia jotenkin tähän malliin:
- "Jaguar" ja "xk8" - merkkien poisto peräpeilistä samalla kun tuo "Golden Cars" - dealerin tarra poistuu ...
- Ns. Colour Coded - takaspoilerin asennus tyyppiä "xkr" Edit: tilataan hetikohta http://www.adamesh.co.uk/jaguar-xk8---t ... r-23-p.asp
- Pyöreän "Jaguar 4.0 litre" - merkin asennus takakannen yläpintaan. Edit: tilattu tänään ebay.co.uk!
ja sitten jos jaksaa vielä vääntää niin:
- LED-takavalojen asennus
- Lievän madallusjousisarjan asennus!
Eikohän se olisi sitten siinä, jos ei rosterista sporttipakoputkistoa alkaisi joskus haaveilemaan
- "Jaguar" ja "xk8" - merkkien poisto peräpeilistä samalla kun tuo "Golden Cars" - dealerin tarra poistuu ...
- Ns. Colour Coded - takaspoilerin asennus tyyppiä "xkr" Edit: tilataan hetikohta http://www.adamesh.co.uk/jaguar-xk8---t ... r-23-p.asp
- Pyöreän "Jaguar 4.0 litre" - merkin asennus takakannen yläpintaan. Edit: tilattu tänään ebay.co.uk!
ja sitten jos jaksaa vielä vääntää niin:
- LED-takavalojen asennus
- Lievän madallusjousisarjan asennus!
Eikohän se olisi sitten siinä, jos ei rosterista sporttipakoputkistoa alkaisi joskus haaveilemaan
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Landshark,
hienoa tyota! Kyllapa kissa kiiltaa!
hienoa tyota! Kyllapa kissa kiiltaa!
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Lähti välittömästi tilaukseen GT11 ja GT12 tuotteet nahanhoitoon Ebaystä 18euroa kotiin kuljetettuna. Itsellä vaalea nahkasisusta mutta tuo kyllä käy siihenkin, se on opittu että nahkasisustaa joutuu pitämään kun kipeää tavaraa tai muuten se halkeilee äkkiä.
Hieno laite kyllä tämä sinun!
Hieno laite kyllä tämä sinun!
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Tullin lähettämä autoverolappukin oli tullut tänään postilaatikkoon, joten FIN-kilvet saa autoon sopivasti wappuajelulle ...
Tyyppikilvet irroitettu ja peräpeilin pinta myllytetty - Jaguar 4.0 Litres merkki odottaa asennusta ja takaspoileri odottaa saapumistaan & asennusta. Spoilerikin varmaan saapuu wapuksi?
Tänään puolestaan lähti Britishpartsilta automaatin suodatin, öljypohjatiiviste ja suodattimen O-rengas tulemaan. Niitä saa tuskin öljyineen wapuksi vaihdettua?
Tyyppikilvet irroitettu ja peräpeilin pinta myllytetty - Jaguar 4.0 Litres merkki odottaa asennusta ja takaspoileri odottaa saapumistaan & asennusta. Spoilerikin varmaan saapuu wapuksi?
Tänään puolestaan lähti Britishpartsilta automaatin suodatin, öljypohjatiiviste ja suodattimen O-rengas tulemaan. Niitä saa tuskin öljyineen wapuksi vaihdettua?
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Jahas, tänään tuli sitten minullekin nuo GT11>12 purkit mitä kehuit. Järkihän tossa lähtee vaalean nahkasisustan kanssa kun harjalla pari tuntia jynssäili mutta hieno tasainen mattapinta sieltä alta paljastuu. Taidan kesällä ulkoilmassa vedellä uusintakäsittelyt vielä varmuuden vuoksi, tuntui vaan että aina vaan irtosi mustaa siitä penkistä vaikka kuin jynssäsi. Mukavan tuntuseksi jättää nahan, ilo aamulla lähteä töihin kun näkee imeytyneen aineen tuloksen. Tuoksukin on oikeasti uuden nahan tuoksu, itse en tilannut tosin ilmanraikastinta
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Kieltolan FIN-kilvet 'a 2500 € asennettu ja muita kilkkeitä soviteltu! Spoileri ei mielestäni näytä hyvältä (= ei satu omaan silmään) ja sen laittoa pitää vielä miettiä tarkkaan ...
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Jatketaan tarinaa ...
Eli tänään tuli vaihdettua sitten automaattivaihteiston öljyt ja suodatin. Toki suodattimen o-rengas ja öljypohjan tiivistekkin vaihtuivat siinä samalla. Öljyiksi tulivat "ne ainoat oikeat" Mobil ATF LT71141 - öljyt 12€/litra paikallisesta ADHD-myymälästä.
4,5 litraa tuli ulos tyhjennysvaiheessa ja täyttövaiheessa sisään meni vajaat 6 litraa joten pientä vajausta on ollut? Öljypohjan magneetit olivat vapaat metallimurusta ja jossain vaiheessa tätä laatikkoa on ilmeisesti korjattu? Korjaus on päättelyn tulosta liian "uusista" ulospäin näkyvistä tiivisteistä ja öljynsuodattimen päiväyksestä Olisiko tuo kuuluisa A-Drum Failure iskenyt joskus? No joka tapauksessa, laatikon käytös muuttui oleellisesti ja huoltotoimenpide voidaan ilmeisesti laskea onnistuneeksi ...
Pitänee ajaa muutama viikko ja vaihtaa pelkät öljyt uudestaan propun kautta öljypohjaa irroittamatta. Tuleepahan sitten ainakin suurin osa nyt vaihtumatta jääneistä öljyistä vaihdettua.
Ja tuo spoileri ei sitten koskaan löytänyt tietään auton takakanteen! Ei näyttänyt hyvältä mielestäni ja asensin "pelkän" Jaguar 4.0 Litre - merkin.
Nythän tuo peli palvelee minua kesäisenä käyttöautona joten eiköhän lisää raportoitavaa ilmene ajallaan?
Eli tänään tuli vaihdettua sitten automaattivaihteiston öljyt ja suodatin. Toki suodattimen o-rengas ja öljypohjan tiivistekkin vaihtuivat siinä samalla. Öljyiksi tulivat "ne ainoat oikeat" Mobil ATF LT71141 - öljyt 12€/litra paikallisesta ADHD-myymälästä.
4,5 litraa tuli ulos tyhjennysvaiheessa ja täyttövaiheessa sisään meni vajaat 6 litraa joten pientä vajausta on ollut? Öljypohjan magneetit olivat vapaat metallimurusta ja jossain vaiheessa tätä laatikkoa on ilmeisesti korjattu? Korjaus on päättelyn tulosta liian "uusista" ulospäin näkyvistä tiivisteistä ja öljynsuodattimen päiväyksestä Olisiko tuo kuuluisa A-Drum Failure iskenyt joskus? No joka tapauksessa, laatikon käytös muuttui oleellisesti ja huoltotoimenpide voidaan ilmeisesti laskea onnistuneeksi ...
Pitänee ajaa muutama viikko ja vaihtaa pelkät öljyt uudestaan propun kautta öljypohjaa irroittamatta. Tuleepahan sitten ainakin suurin osa nyt vaihtumatta jääneistä öljyistä vaihdettua.
Ja tuo spoileri ei sitten koskaan löytänyt tietään auton takakanteen! Ei näyttänyt hyvältä mielestäni ja asensin "pelkän" Jaguar 4.0 Litre - merkin.
Nythän tuo peli palvelee minua kesäisenä käyttöautona joten eiköhän lisää raportoitavaa ilmene ajallaan?
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Heh, minulla on ainakin kunnolla huuhdeltu automaattilaatikko, kun oli muutaman viikon käytössä tuo brittiautoissa suhteellisen yleinen lisävaruste COCS - Continuous Oil Change System
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Päivitystä:
Tuli sitten juuri tilattua täys-rosterinen cat-back - urheilupakoputkisto Double S Exhaustilta sumujen saarilta ...Mutta - Kyllä osaa olla surkeaa asiakaspalvelua kyseisellä putiikila vastauksien tullessa kysymyksiin vasta päivien viiveellä. Mutta lopulta hinta/laatu-suhde voitti lopulta harmituksen
Hyvin luultavasti investoin pian myös uusiin e-hyväksyttyihin ja paremmin virtaaviin katalysaattoreihinkin? Alle 300 juuroa per pari ja ebaystä --
Muuten kevät kissan ratissa on mennyt arkiajoja ajaessa ja katseita keräillessä
Tuli sitten juuri tilattua täys-rosterinen cat-back - urheilupakoputkisto Double S Exhaustilta sumujen saarilta ...Mutta - Kyllä osaa olla surkeaa asiakaspalvelua kyseisellä putiikila vastauksien tullessa kysymyksiin vasta päivien viiveellä. Mutta lopulta hinta/laatu-suhde voitti lopulta harmituksen
Hyvin luultavasti investoin pian myös uusiin e-hyväksyttyihin ja paremmin virtaaviin katalysaattoreihinkin? Alle 300 juuroa per pari ja ebaystä --
Muuten kevät kissan ratissa on mennyt arkiajoja ajaessa ja katseita keräillessä
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Milläs sait ne vastaamaan? Minulle ei vastausta heru. Pitääkö niille soittaa?
Mika
XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Kyllä sieltä vastaus on tullut aina parin päivän viiveellä.
Laitoin kylmästi tilausvahvistuksen ja luottokortin tiedon menemään - sen jälkeen ei ole kuulunut mitään joten kaiketi asia on hoidossa?
Laitoin kylmästi tilausvahvistuksen ja luottokortin tiedon menemään - sen jälkeen ei ole kuulunut mitään joten kaiketi asia on hoidossa?
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Laitatko käyttämäsi yhteystiedon, tähän tai yv:nä?
Mika
XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Double S Exhausts Ltd [info@stainlesssteelexhausts.co.uk] ja Benita niminen henkilö on ollut vastapuolella!
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Tattista. Benita vastaski heti.
Mika
XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Homma etenee mutta huomattavan hitaasti ollaan edetty viime viikkoina - Juuri äsken nimittäin pätkähti e-mailiin tilausvahvistus tuosta putkistosta ...
Odotellaan vaikka odottavan aika on tunnetusti pitkä
Eihän tuohon tainnut kuin reilu kuukausi mennä - eli ilmeisesti valmistavat kaikki tilaukset tilausjärjestyksessä ja suorasta putkesta?Hi Mikael,
Your order is now all ready for despatch – please can you send me your security 3 digit number so that I can process the payment!!
Very kindest regards,
Benita
Odotellaan vaikka odottavan aika on tunnetusti pitkä
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Emäntä soitteli tänään puolen päivän jälkeen, että "sinulla on hel**tin iso paketti odottamassa ulko-ovella" joten koukkasin töistä kotio ja toimitin paketin perävaunulla talleille. Pakoputkisto oli siis saapunut piiiittttkän odotuksen jälkeen Ihan pårnon tehokkaan näköinen ja laatutyötä? Tosin asennus tuon laadun vasta sitten kertoo.
BritishPartsilta tuli alkuviikosta tilattua kaikki kannattimet, speciaalipultit ja clampsit sekä kaikki tiivisteet, joten vain uudet katalysaattorit puuttuvat! Tilaus virtaavimmista e-hyväksytyistä kissoista lähtee varmaan viikonloppuna, kunhan päätän mistä nuo hankitaan ...
Ensi viikon loppupuolella pääsee toivottavasti asennushommiin, kunhan vain nuo kissat saapuvat odotusten mukaisesti kuriirin kyydissä.
Tarina jatkuu
PS se on 5 viikon kesäloma ny!
BritishPartsilta tuli alkuviikosta tilattua kaikki kannattimet, speciaalipultit ja clampsit sekä kaikki tiivisteet, joten vain uudet katalysaattorit puuttuvat! Tilaus virtaavimmista e-hyväksytyistä kissoista lähtee varmaan viikonloppuna, kunhan päätän mistä nuo hankitaan ...
Ensi viikon loppupuolella pääsee toivottavasti asennushommiin, kunhan vain nuo kissat saapuvat odotusten mukaisesti kuriirin kyydissä.
Tarina jatkuu
PS se on 5 viikon kesäloma ny!
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Pientä päivitystä projektiin sitruunoiden imeskelyn ohessa ...
Takaspoileri löysi kuitenkin ankaran mallauksen jäkeen kontin kanteen muutama viikko sitten ja näyttää nyt mielestäni hyvältä! Ei ihan alkeperäinen mutta ajaa asiansa sopivasti asemoituna.
Tänään sitten sattui sopiva sadepäivä ja kaverin rengashallin hosturikin oli vapaana, niin asensin katalysaattorit ja sporttiputkiston. Harvinaisen ikävä homma potenssiin kolme - aamulla 9:30 aloittelin ja kone h(j)yrähti tyhjäkäynnille (katalysaattoritoimittajan ohje; tyhjäkäyntiä 10 minuuttia ennen kuin antaa jenkaa tjms.) 17:15. Kädet ja naama mustana sekä verinaarmuja käsivarsissa riittävästi
Koeajon jälkeen loppuilta meneekin sitten asennusurakasta toipuessa ja sitruunoita imeskellessä - ei tätä hymyä muuten pois naamalta saa
PS Soundit on ihan kuvaamattoman härskit mutta hillityt? MB-specialisti - kaverini sanoi hetken kuunneltuaan, että hän luulee kuuntelevansa jotain uudehkoa AMG-mersua mutta silmät väittävät jotain muuta ...
Takaspoileri löysi kuitenkin ankaran mallauksen jäkeen kontin kanteen muutama viikko sitten ja näyttää nyt mielestäni hyvältä! Ei ihan alkeperäinen mutta ajaa asiansa sopivasti asemoituna.
Tänään sitten sattui sopiva sadepäivä ja kaverin rengashallin hosturikin oli vapaana, niin asensin katalysaattorit ja sporttiputkiston. Harvinaisen ikävä homma potenssiin kolme - aamulla 9:30 aloittelin ja kone h(j)yrähti tyhjäkäynnille (katalysaattoritoimittajan ohje; tyhjäkäyntiä 10 minuuttia ennen kuin antaa jenkaa tjms.) 17:15. Kädet ja naama mustana sekä verinaarmuja käsivarsissa riittävästi
Koeajon jälkeen loppuilta meneekin sitten asennusurakasta toipuessa ja sitruunoita imeskellessä - ei tätä hymyä muuten pois naamalta saa
PS Soundit on ihan kuvaamattoman härskit mutta hillityt? MB-specialisti - kaverini sanoi hetken kuunneltuaan, että hän luulee kuuntelevansa jotain uudehkoa AMG-mersua mutta silmät väittävät jotain muuta ...
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
http://www.nettiauto.com/jaguar/xk8/4968060
Menee kaupaksi tai ei - ihan sama! Ei tuolla kerkeä ajamaan kuitenkaan.
Jos ei mene kaupaksi, niin sitten ensi talvena päivitetään ulkoisesti -05 malliksi (puskurit, helmat, sumuvalot) ja lisätään led-takavalot sekä maltillinen alustasarja ...
To be Continued (or not) !
Menee kaupaksi tai ei - ihan sama! Ei tuolla kerkeä ajamaan kuitenkaan.
Jos ei mene kaupaksi, niin sitten ensi talvena päivitetään ulkoisesti -05 malliksi (puskurit, helmat, sumuvalot) ja lisätään led-takavalot sekä maltillinen alustasarja ...
To be Continued (or not) !
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
To be Continued ...
Viime kesänä (2013) ei juurikaan tullut kilometrejä ja auto jäi seisontaan syksyllä katsastuksen jäljiltä. 2013 kesällä tuli tosin vaihdettua vilkkupolttimot oransseiksi (vanhoista oli värit hävinneet), vaihdettua etupyörän laakeri ja asennettua uusi töötti. Töötti pentele muuten hajosi kun kehuin yhtä pitkäkilpistä hyvästä ajosuorituksesta piiitkällä tööttäyksellä ... Noloa
Tämän kesän käyttöönotto tapahtui niinkin aikaisin kuin 1.7.2014 Työ- ja perhekiireitä pitelee ilmeisesti.
Eilen 10.7 pakokaasutestit varmuuden varalle (tankissa 2013 kesän bensat) ja HYVÄLTÄ näytti eli puhtaampaa sieltä putkista mittarin mukaan tulee ulos kuin mitä sisään menee?
Eilen myös sisustan käsittely hoitoaineella ja ulkopintojen pesu + sumuvalojen säätö, mistä tuli korjauskehoitus vuoden 2013 katsastuksessa (kuten myös 2012).
Tänään 11.7 katsastus kehuilla ja ilman korjauskehoituksia. Nuo kehut tulivat katsurin mielestä hyvästä äänimaailmasta. Alan miehiä siis itsekkin? Ei muuten edes kokeillut tööttiä, pissapoikaa eikä rattilukkoa. Jotka luonnollisesti siis toimivat kaikki erinomaisesti.
Kilometrejä on kertynyt jo enemmän tänä kesänä kuin edellisenä, joten hyvältä näyttää.
Myynnissähän tämä on edelleenkin - se Ferrari puuttuu vielä CV:stä.
Viime kesänä (2013) ei juurikaan tullut kilometrejä ja auto jäi seisontaan syksyllä katsastuksen jäljiltä. 2013 kesällä tuli tosin vaihdettua vilkkupolttimot oransseiksi (vanhoista oli värit hävinneet), vaihdettua etupyörän laakeri ja asennettua uusi töötti. Töötti pentele muuten hajosi kun kehuin yhtä pitkäkilpistä hyvästä ajosuorituksesta piiitkällä tööttäyksellä ... Noloa
Tämän kesän käyttöönotto tapahtui niinkin aikaisin kuin 1.7.2014 Työ- ja perhekiireitä pitelee ilmeisesti.
Eilen 10.7 pakokaasutestit varmuuden varalle (tankissa 2013 kesän bensat) ja HYVÄLTÄ näytti eli puhtaampaa sieltä putkista mittarin mukaan tulee ulos kuin mitä sisään menee?
Eilen myös sisustan käsittely hoitoaineella ja ulkopintojen pesu + sumuvalojen säätö, mistä tuli korjauskehoitus vuoden 2013 katsastuksessa (kuten myös 2012).
Tänään 11.7 katsastus kehuilla ja ilman korjauskehoituksia. Nuo kehut tulivat katsurin mielestä hyvästä äänimaailmasta. Alan miehiä siis itsekkin? Ei muuten edes kokeillut tööttiä, pissapoikaa eikä rattilukkoa. Jotka luonnollisesti siis toimivat kaikki erinomaisesti.
Kilometrejä on kertynyt jo enemmän tänä kesänä kuin edellisenä, joten hyvältä näyttää.
Myynnissähän tämä on edelleenkin - se Ferrari puuttuu vielä CV:stä.
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Erään kissan tarina – XK8 takaisin loistoonsa?
Hieno tarina, Mr. Landshark!
Porsche 928 ja Jaguar XK8 molemmat ovatkin hieman sharkin näköisiä maakulkineita.
Ferrariin liittyen, itsekin olen alkanut katselemaan 328:ja sillä silmällä. F355 olisi se komeimman näköinen wedge mutta kaikki tarinat ylläpidon haasteista ovat tehokkaasti peloitelleet allekirjoittaneen jolla ei tässä elämäntilanteessa vielä ole mahdollisuutta viettää tarpeeksi aikaa tallissa nosturin alla.
Porsche 928 ja Jaguar XK8 molemmat ovatkin hieman sharkin näköisiä maakulkineita.
Ferrariin liittyen, itsekin olen alkanut katselemaan 328:ja sillä silmällä. F355 olisi se komeimman näköinen wedge mutta kaikki tarinat ylläpidon haasteista ovat tehokkaasti peloitelleet allekirjoittaneen jolla ei tässä elämäntilanteessa vielä ole mahdollisuutta viettää tarpeeksi aikaa tallissa nosturin alla.