Siihen oli laitettu ainakin ilmajouset ja "riittävät" poppikoneet. Ja ahtimen hihnapyöräkin (ylempi?) oli muistaakseni päivitetty. Hot Rod & Rock Showssa se oli ainakin ollut näytillä.kissaeläin kirjoitti:Tervehdys !
Tuohon jaggeen oli muistaakseni laitettu huolella kaikkea muutakin kaikenlaista. Oliko tuo myös se jota oltiin käytetty näyttelyissä ?
Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Oli joskus: X308 XJR
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Hey XJR99 eihän tuon videon kaveri ollut "yön timo", vaan ihan valkoinen, tosin liikkui ja puhui kuin tummaihoinen.
Mutta kiitos, ensimmäinen donk Jagge on nyt nähty!
Mutta kiitos, ensimmäinen donk Jagge on nyt nähty!
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Rebel: Kaveri on katellut esikuviensa videoita ainakin tarpeeksi. Noilla vanteilla taitaa auto kaatua katolleen mutkassa jo paljon ennen ratapäivänopeuksia.
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Eilen meni päivä pilalle kun katoin jotain aussisarjaa oisko ollu kangoona cops tjtn. Kadunkulmissa vilahteli aivan hirveä XJ series ykkösestä raiskattu limo. Nyt on tämä päivä pilalla. Vielä kun löydät XJ-S:n missä on lexustakavalot niin vedän ranteet auki.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Tervehdys !
Kokeilin yhteen vanteeseen tuota kiveniskukumia ja tältä näytti kahden kerroksen jälkeen. Muutama kerros lisää vielä laitettava. Taidanpa laittaa muutkin kun tulee ilmeisen rouheet omaan silmään.
Kokeilin yhteen vanteeseen tuota kiveniskukumia ja tältä näytti kahden kerroksen jälkeen. Muutama kerros lisää vielä laitettava. Taidanpa laittaa muutkin kun tulee ilmeisen rouheet omaan silmään.
- Liitteet
-
- kahden käsittelykerran jälkeen
- kuvat 2012 auto 153.jpg (7.4 KiB) Katsottu 17377 kertaa
-
- kahden käsittelykerran jälkeen
- kuvat 2012 auto 156.jpg (6.41 KiB) Katsottu 17377 kertaa
-
- Originali alessio
- kuvat 2012 auto 151.jpg (11.81 KiB) Katsottu 17377 kertaa
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
^Hyvältä näyttää, mutta kauan ne pysyy talvella noin hyvän näköisinä? Nyt kun pääsit vauhtiin niin tervaa se talvileaperisi samalla mönjällä!
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Toivottavasti tämä pistää sulla mielen ylös kohti korkeuksia: http://www.youtube.com/watch?v=bKGBxUwO ... re=relatedrebel58 kirjoitti:Eilen meni päivä pilalle kun katoin jotain aussisarjaa oisko ollu kangoona cops tjtn. Kadunkulmissa vilahteli aivan hirveä XJ series ykkösestä raiskattu limo. Nyt on tämä päivä pilalla. Vielä kun löydät XJ-S:n missä on lexustakavalot niin vedän ranteet auki.
Lienee ainakin tutunoloista höpinää?
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Tervehdys !
Tuo mömmö ei ole lainkaan niin pehmeää kuin sen alkujaan luulin olevan. Lähes maalimaista ainetta ja kovettuu nopeasti sekä tarttuu erinomaisesti. On myös päällemaalattavaa joten ei voi olla kovin pehmeää koostumukseltaan. Tottakai likaantuu siina missä muutkin vanteet. Todella vaivatta levittyi paukkupullosta tavara vanteelle eikä valunut mistään. Odotukset kestosta siis hyvät vielä näillä ominaisuuksilla. Totuus sitten kevväämmällä. Kyllä leaperi jätetään omaan maaliinsa kylvämään kauhua. Huomenna pojan kanssa katsomaan itiksen citymarketille klo 16 kun monsterit ruttaa pikkuautoja...
Tuo mömmö ei ole lainkaan niin pehmeää kuin sen alkujaan luulin olevan. Lähes maalimaista ainetta ja kovettuu nopeasti sekä tarttuu erinomaisesti. On myös päällemaalattavaa joten ei voi olla kovin pehmeää koostumukseltaan. Tottakai likaantuu siina missä muutkin vanteet. Todella vaivatta levittyi paukkupullosta tavara vanteelle eikä valunut mistään. Odotukset kestosta siis hyvät vielä näillä ominaisuuksilla. Totuus sitten kevväämmällä. Kyllä leaperi jätetään omaan maaliinsa kylvämään kauhua. Huomenna pojan kanssa katsomaan itiksen citymarketille klo 16 kun monsterit ruttaa pikkuautoja...
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
TämäXJR-99 kirjoitti:X308 on vielä sen verran klassinen korimalli, että tämä nykyaikainen tuning kuullostaa vähän vieraalta sen kohdalla. Omasta mielestäni nämä(kin) autot ovat parhaimman näköisiä silloin kun renkaan yläreuna ja pyöränkaari ovat about samassa tasossa. Omassani 255/35/18 renkailla pitäisi laittaa 20-25mm matalammat jouset ( mutta ei yhtään enempää ) , jotta niin olisi kun nuo renkaat ovat vakiokokoon saman verran matalammat. Jos ei vannekokoa halua vaihtaa pykälää isommaksi. Niin, onhan niitä 28 tuuman vanteitakin saatavilla. Amerikan tummat miehet kurvailee ilokseen semmoset auton alla : ) http://www.youtube.com/watch?v=jJZOPjU_I-0 http://www.youtube.com/watch?v=ro6Jd8YV ... re=related Varoitus: voi järkyttää heikkohermoisimpia Jaguar-harrastajia .
Kyllä tuo bling ja tingelitangeli-vanteet kuuluvat Vectra- jne-osastoon - ei herrasmiehen Jaguariin...
XKR
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Kyllä tuosta laitoksesta ainakin lähti näkö. Jossain kohassa näytti että aurauskulmat olisivat ihan päin rosvosektoria Jaggeen sopii jotkut klassiset vannemallit, yhteenkään autoon en laita enää pelkkää vannehopean väristä eli kiiltää saa ja pitää mutta ei mitään liian massiivista ja monimutkaista.wuoma kirjoitti:TämäXJR-99 kirjoitti:X308 on vielä sen verran klassinen korimalli, että tämä nykyaikainen tuning kuullostaa vähän vieraalta sen kohdalla. Omasta mielestäni nämä(kin) autot ovat parhaimman näköisiä silloin kun renkaan yläreuna ja pyöränkaari ovat about samassa tasossa. Omassani 255/35/18 renkailla pitäisi laittaa 20-25mm matalammat jouset ( mutta ei yhtään enempää ) , jotta niin olisi kun nuo renkaat ovat vakiokokoon saman verran matalammat. Jos ei vannekokoa halua vaihtaa pykälää isommaksi. Niin, onhan niitä 28 tuuman vanteitakin saatavilla. Amerikan tummat miehet kurvailee ilokseen semmoset auton alla : ) http://www.youtube.com/watch?v=jJZOPjU_I-0 http://www.youtube.com/watch?v=ro6Jd8YV ... re=related Varoitus: voi järkyttää heikkohermoisimpia Jaguar-harrastajia .
Kyllä tuo bling ja tingelitangeli-vanteet kuuluvat Vectra- jne-osastoon - ei herrasmiehen Jaguariin...
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Tervehdys !
Tässä on kaikille avoautoilijoille tai muille rattinsa suojaamisesta kiinnostuneille mallia kuinka asia tehdään oikein ja ennenkaikkea asianmukaisella tyylillä !
Joskus kohtasin ebayssa tällaisen ja pakko oli ottaa kuva haltuun.
Tässä on kaikille avoautoilijoille tai muille rattinsa suojaamisesta kiinnostuneille mallia kuinka asia tehdään oikein ja ennenkaikkea asianmukaisella tyylillä !
Joskus kohtasin ebayssa tällaisen ja pakko oli ottaa kuva haltuun.
- Liitteet
-
- jaguar suoja.jpg (8.29 KiB) Katsottu 17336 kertaa
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
No ei noussut. Huonot höpinät eikä paska kulkenut mihinkään. Pellin läpi tuleva blower ei sovi mihinkään Jaguaariin. Smogi letukan akkalohko pumpulla XJ Saloonissa hyi helvetti! Pienet pisteet repeliltä kun tekivät sen vauhtiputkan pihassa. Toivottavasti kusee niin vedet ulos että leipoo kiinni.XJR-99 kirjoitti:rebel58 kirjoitti: Toivottavasti tämä pistää sulla mielen ylös kohti korkeuksia: http://www.youtube.com/watch?v=bKGBxUwO ... re=related
Lienee ainakin tutunoloista höpinää?
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
rebel58 kirjoitti:No ei noussut. Huonot höpinät eikä paska kulkenut mihinkään. Pellin läpi tuleva blower ei sovi mihinkään Jaguaariin. Smogi letukan akkalohko pumpulla XJ Saloonissa hyi helvetti! Pienet pisteet repeliltä kun tekivät sen vauhtiputkan pihassa. Toivottavasti kusee niin vedet ulos että leipoo kiinni.XJR-99 kirjoitti:rebel58 kirjoitti: Toivottavasti tämä pistää sulla mielen ylös kohti korkeuksia: http://www.youtube.com/watch?v=bKGBxUwO ... re=related
Lienee ainakin tutunoloista höpinää?
Katsoitko väärän videon? Tuossa linkissähän on XJS Chevyn 454:lla ja minun silmään pistää enemmänkin tunnel ram...
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
No hupsista. Katoin noi kaikki. Sitä draguaria tarkoitin mikä oli hirvein, mutta ei tuo 454 XJS tunnelilla puhuttele mua yhtään. Romut piiloon perkele!
Nimim omasta kopepelti takanta 3 tuumaa raollaan, -vielä..
Nimim omasta kopepelti takanta 3 tuumaa raollaan, -vielä..
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Nyt vasta näin tuon kuvan, sehän on air bag. Tosin taitaa olla itsepuhallettava sellainen, mutta JAGUAR oikella fontilla ja loikkaava kissa!kissaeläin kirjoitti:Tervehdys !
Tässä on kaikille avoautoilijoille tai muille rattinsa suojaamisesta kiinnostuneille mallia kuinka asia tehdään oikein ja ennenkaikkea asianmukaisella tyylillä !
Joskus kohtasin ebayssa tällaisen ja pakko oli ottaa kuva haltuun.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Tervehdys !
Tuolla suojapussilla pyritään suojaamaan ratti auringonvalolta yms mmuilta haitallisilta aineilta. Toimii varmaan avoissa paremmin ja ei täällä suomessa nyt niin tuo aurinko tunnu raiskaavan muoviosia niin hirveästi.
Tuolla suojapussilla pyritään suojaamaan ratti auringonvalolta yms mmuilta haitallisilta aineilta. Toimii varmaan avoissa paremmin ja ei täällä suomessa nyt niin tuo aurinko tunnu raiskaavan muoviosia niin hirveästi.
S Type R (2002) -Black Edition-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Tervehdys !
Tällaiset kilpiin: http://www.ebay.com/itm/NEW-4x-License- ... 0e&vxp=mtr
Tällaiset kilpiin: http://www.ebay.com/itm/NEW-4x-License- ... 0e&vxp=mtr
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
^Moro.
Joko tilasit kiinasta? Jos et vielä ole tilannut mutta olet tilaamassa niin pistä toinen sarja tilaukseen. Maksan kun jaksan, äh eiku heti ku ne tulee. Noi on ihan must!
Joko tilasit kiinasta? Jos et vielä ole tilannut mutta olet tilaamassa niin pistä toinen sarja tilaukseen. Maksan kun jaksan, äh eiku heti ku ne tulee. Noi on ihan must!
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
sellainen huomio kun kiinasta tilaatte, niin jonkin aikaa voi kestää tällä hetkellä.
Siellä on kai joku puoluekokous tms. niin tavara seisoo lähtöselvityksessä tai palautetaan lähettäjälle.
Mulla on osa tavaroista tullut yli 40 päivää, mutta tulleet kuitenkin.
Ja osa edelleen matkalla.
DX:n palstalla on lisäinfoa
Siellä on kai joku puoluekokous tms. niin tavara seisoo lähtöselvityksessä tai palautetaan lähettäjälle.
Mulla on osa tavaroista tullut yli 40 päivää, mutta tulleet kuitenkin.
Ja osa edelleen matkalla.
DX:n palstalla on lisäinfoa
XE AWD 2.0d -16
ex X-type 2.2D estate -09
Fiat Spider 2000 -82
ex X-type 2.2D estate -09
Fiat Spider 2000 -82
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
No olenkin tässä miettinyt että miten hitossa mun paljon yli kuukaus sitten tilattu parkkitutka ei oo vieläkään tullu..nalle321 kirjoitti:sellainen huomio kun kiinasta tilaatte, niin jonkin aikaa voi kestää tällä hetkellä.
Siellä on kai joku puoluekokous tms. niin tavara seisoo lähtöselvityksessä tai palautetaan lähettäjälle.
Mulla on osa tavaroista tullut yli 40 päivää, mutta tulleet kuitenkin.
Ja osa edelleen matkalla.
DX:n palstalla on lisäinfoa
Kiinalainen lähetti kyllä uuden just mutta sitä odotellessa Ikinä ei ole tällästä vielä sattunut kohdalle että näin pitkiä seisokkeja tulee.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Tervehdys !
En tilannu lisää kun mulla on jo noi ruuvit aiemmin ostettuna. Tuolta kiinasta tulee yleensä kolmen neljän viikon sisällä mutta joskus menee pidempääkin. Aina onkyllä tullut kaikki mitä tilattu vaikka kestääkin.
En tilannu lisää kun mulla on jo noi ruuvit aiemmin ostettuna. Tuolta kiinasta tulee yleensä kolmen neljän viikon sisällä mutta joskus menee pidempääkin. Aina onkyllä tullut kaikki mitä tilattu vaikka kestääkin.
S Type R (2002) -Black Edition-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Tervehdys !
En tilannu lisää kun mulla on jo noi ruuvit aiemmin ostettuna. Tuolta kiinasta tulee yleensä kolmen neljän viikon sisällä mutta joskus menee pidempääkin. Aina onkyllä tullut kaikki mitä tilattu vaikka kestääkin.
En tilannu lisää kun mulla on jo noi ruuvit aiemmin ostettuna. Tuolta kiinasta tulee yleensä kolmen neljän viikon sisällä mutta joskus menee pidempääkin. Aina onkyllä tullut kaikki mitä tilattu vaikka kestääkin.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Ja asiakaspalvelu on markan tuotteen eteen uskomatonta. Ihan oikeasti näitä kiinnostaa vastailla viesteihin ja varmistaa että asiakas on tyytyväinenkissaeläin kirjoitti:Tervehdys !
En tilannu lisää kun mulla on jo noi ruuvit aiemmin ostettuna. Tuolta kiinasta tulee yleensä kolmen neljän viikon sisällä mutta joskus menee pidempääkin. Aina onkyllä tullut kaikki mitä tilattu vaikka kestääkin.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Tervehdys !
Tilaa leaper halvalla briteistä vain 31£ kpl. http://shop.mobileweb.ebay.co.uk/search ... NewKw=true
Pitäähän kaikilla olla useampi eri värinen niin voi vaihdella kausittain.
Tilaa leaper halvalla briteistä vain 31£ kpl. http://shop.mobileweb.ebay.co.uk/search ... NewKw=true
Pitäähän kaikilla olla useampi eri värinen niin voi vaihdella kausittain.
S Type R (2002) -Black Edition-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Tervehdys !
Tässä vielä äänenvaimentimia kun ovat suurimmalta osalta jo alkuperäiset entiset.
Ebaysta löysin tällaiset http://www.ebay.com/itm/JAGUAR-X-TYPE-S ... 2a24dd6390 ja nämä näyttävät hyvin samanaisilta mutta hinta vaan 160 puntaa 2kpl kun adameshin http://www.adamesh.co.uk/s-type-perform ... 1138-p.asp ovat kokonaishintaan 390 puntaa 2kpl. Minagallerystä taas 876 dollariahttp://www.minagallery.com/jagxp/Jaguar%20S-Ty ... system.htm eli 550 puntaa ilman postikuluja ja tullia 23% eli kallis.Tilaan tällaiset ebay putket seuraavaan 4.0 s typeen...joka tulossa kohta.
_________________
Kissaeläin alias Sheikki ali Hassan
S Type V8 4.0l, vm 2001/Anthracite Pearl Metallic/Ivory (180t)
Jaguar-the art of performance
Tässä vielä äänenvaimentimia kun ovat suurimmalta osalta jo alkuperäiset entiset.
Ebaysta löysin tällaiset http://www.ebay.com/itm/JAGUAR-X-TYPE-S ... 2a24dd6390 ja nämä näyttävät hyvin samanaisilta mutta hinta vaan 160 puntaa 2kpl kun adameshin http://www.adamesh.co.uk/s-type-perform ... 1138-p.asp ovat kokonaishintaan 390 puntaa 2kpl. Minagallerystä taas 876 dollariahttp://www.minagallery.com/jagxp/Jaguar%20S-Ty ... system.htm eli 550 puntaa ilman postikuluja ja tullia 23% eli kallis.Tilaan tällaiset ebay putket seuraavaan 4.0 s typeen...joka tulossa kohta.
_________________
Kissaeläin alias Sheikki ali Hassan
S Type V8 4.0l, vm 2001/Anthracite Pearl Metallic/Ivory (180t)
Jaguar-the art of performance
Viimeksi muokannut kissaeläin, Ke Marras 21, 2012 8:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Tervehdys !
Nyt kaikille tällainen ilmanottoputki http://www.minagallery.com/jagxp/Jaguar ... filter.htm Otin kokeeksi irti tuossa joutessani ja pistin originaalin kiinni autoon. Siis uskomaton ero kiihdytyksissä. Tällä alkuperäisellä kuuluu oikein ilmanimemisen suhina ja vaste on hidas. Putki takaisin ja taas on mukava painaa kaasua kun vaste on nopea ja ei kuulu sitä suhinaa kun ilma riittää.
Nyt kaikille tällainen ilmanottoputki http://www.minagallery.com/jagxp/Jaguar ... filter.htm Otin kokeeksi irti tuossa joutessani ja pistin originaalin kiinni autoon. Siis uskomaton ero kiihdytyksissä. Tällä alkuperäisellä kuuluu oikein ilmanimemisen suhina ja vaste on hidas. Putki takaisin ja taas on mukava painaa kaasua kun vaste on nopea ja ei kuulu sitä suhinaa kun ilma riittää.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Jos noista vapariperkeleistä pitää joku saada niin se on sitten just "konna" eikä mikään muu. Edelleenkin tosin pelonsekaisilla tunteilla, esim bemareissahan on 90 luvulta saakka palanut ilmamäärämittarit näiden takia ja sillä riskillä en laittaisi mihinkään muuhunkaan ennen tarkempaa varmistusta. Likaantuu myös todella äkkiä riippuen hieman asennuspaikasta, tosin onhan tuo pestävä ja kestävä hyvin hoidettuna. Pelko on silti noihin jäänyt ja se ei ihan heti kaikkoa. Myönnän myös sen että osa noista huonoista kokemuksista on halpistuotteiden ansiota.kissaeläin kirjoitti:Tervehdys !
Nyt kaikille tällainen ilmanottoputki http://www.minagallery.com/jagxp/Jaguar ... filter.htm Otin kokeeksi irti tuossa joutessani ja pistin originaalin kiinni autoon. Siis uskomaton ero kiihdytyksissä. Tällä alkuperäisellä kuuluu oikein ilmanimemisen suhina ja vaste on hidas. Putki takaisin ja taas on mukava painaa kaasua kun vaste on nopea ja ei kuulu sitä suhinaa kun ilma riittää.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Anteeksi MarcusV kirjoituksiani ja olet saanut YV:n minulta? "konnalla" tarkoittanet K&N filsuja? Nekään eivät ole enää niinkuin ennen. Mut diskattiin 90 luvun alussa fyyran kisoissa kun mulla olli konnan pfeaftirit venakopissa vaikka ne oli nascarissa sallitut. Olis pitänyt mennä letkulla mehukattipönttöön. Syy? Protestit kun ajoin kovememaa kuin yksi luokkani kaverh. Fair play?
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Hyvin on pelannut ainakin omassa tämä minagalleryn torvi ilman mitään häiriöitä.
S Type R (2002) -Black Edition-
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Kuten intro-postauksessani mainitsin, päädyin itse AEM:n DryFlow-suodattimeen K&N:n sijasta juurikin siksi ettei sitä tarvitse pesun yhteydessä öljytä.
Tässä listattu samat härpäkkeet joita käytin, itse suodatinta lukuunottamatta. Tilasin tavarat Amazonista,.
Tässä listattu samat härpäkkeet joita käytin, itse suodatinta lukuunottamatta. Tilasin tavarat Amazonista,.
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Kaikki nuo filsut eivät ole pestäviä. Halvat paskat ei ole. En pidä Konnan öljyämistä ongelmana. Täältä ääni sille.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Noissa konehuoneesa olevissa vapareissa ( vaikka olisi pienen lämpökilven takana ) on vaan se periaatteellinen vika, että ne on useimmissa tapauksissa HOT intake, eikä COLD intake. Tehot varsinkin kesäkuumalla laskee orginaaliin verrattuna imuilman ollessa aivan liian kuumaa. Voivat olla jopa epäterveellisiä koneelle. Enemmän tehoja on saatavissa paksummasta imuputkesta. Itselläni on ( ainakin vielä ) BMC CDA ja imuputki työnnetty samaan kohtaan mistä orkkiskin ottaa viileätä.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Tervehdys !
Kyllä siellä pellin alla on joo lämmintä kun sitä aina paikallaan ollessa pystyy mittaamaan mutta aikas hyvin tuulettaa pellinalla kun vauhtia vähänkin enemmän. Piäisi ihan laittaa mittari ja katsoa kesällä paljon on esim 80km/h pellin alla lämmintä. Ei moottorin lämmöt ole kertaakaan nousseet oli sitten tavallinen orkkis tai sitten isompi putki. Pitääpä testata mikä on lämpötila ajettaessa tötterön kohdalla. Toinen asia vielä tässä pitäisi testata kun samaisessa keskutelussa cold/hot intake puhutaan että lämpimässä on vielä negatiivisena ilman happipitoisuuden vähyys. Itse en oikein jaksa uskoa että se ilma olisi siellä pellin alla paljoakaan hapettomampaa tuli se sitten lokarin alta tai ilmanvastuksella tuuletetun konepellin alla !? Mikä sen hapen kuluttaa siellä pellin alla kun se kuitenkin kohtuullisesti vaihtuu vielä ? Mielipiteeni siis se että tällaisissa suhteellisen tehottomassa (oma s type) marginaalit ja toleranssit ovat vielä niin pieniä että tuollaiset asiat eivät vielä hirveästi vaikuta tehoon tuli ilma sitten jommasta kummasta lähteestä tahansa. Kunhan saa riittävästi-sehän näillä isommilla tötteröillä on haluttu varmistaa. Voin toki olla väärässäkin. Eri asia varmasti huippuunsa viritetys vehkeet missä kilpaillessa jokainen pikkuseikkakin vaikuttaa suuresti.
Kyllä siellä pellin alla on joo lämmintä kun sitä aina paikallaan ollessa pystyy mittaamaan mutta aikas hyvin tuulettaa pellinalla kun vauhtia vähänkin enemmän. Piäisi ihan laittaa mittari ja katsoa kesällä paljon on esim 80km/h pellin alla lämmintä. Ei moottorin lämmöt ole kertaakaan nousseet oli sitten tavallinen orkkis tai sitten isompi putki. Pitääpä testata mikä on lämpötila ajettaessa tötterön kohdalla. Toinen asia vielä tässä pitäisi testata kun samaisessa keskutelussa cold/hot intake puhutaan että lämpimässä on vielä negatiivisena ilman happipitoisuuden vähyys. Itse en oikein jaksa uskoa että se ilma olisi siellä pellin alla paljoakaan hapettomampaa tuli se sitten lokarin alta tai ilmanvastuksella tuuletetun konepellin alla !? Mikä sen hapen kuluttaa siellä pellin alla kun se kuitenkin kohtuullisesti vaihtuu vielä ? Mielipiteeni siis se että tällaisissa suhteellisen tehottomassa (oma s type) marginaalit ja toleranssit ovat vielä niin pieniä että tuollaiset asiat eivät vielä hirveästi vaikuta tehoon tuli ilma sitten jommasta kummasta lähteestä tahansa. Kunhan saa riittävästi-sehän näillä isommilla tötteröillä on haluttu varmistaa. Voin toki olla väärässäkin. Eri asia varmasti huippuunsa viritetys vehkeet missä kilpaillessa jokainen pikkuseikkakin vaikuttaa suuresti.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Ei ongelmaa, on ollut hieman kiireitä ja isoja pähkinöitä purtavana mutta nyt muistin vastata viestiisirebel58 kirjoitti:Anteeksi MarcusV kirjoituksiani ja olet saanut YV:n minulta? "konnalla" tarkoittanet K&N filsuja? Nekään eivät ole enää niinkuin ennen. Mut diskattiin 90 luvun alussa fyyran kisoissa kun mulla olli konnan pfeaftirit venakopissa vaikka ne oli nascarissa sallitut. Olis pitänyt mennä letkulla mehukattipönttöön. Syy? Protestit kun ajoin kovememaa kuin yksi luokkani kaverh. Fair play?
Ja kyllä, K&N:ää tarkoitan.. Mikäli joku autoni nokalle päätyy niin se on kyllä vastaavanlainen paneelifiltteri, ja jos kyseessä on viimeisen päälle kutiteltu föönillä oleva auto niin sitten tehdään asiallinen "Cold air intake kitti" josta vedetään sitten maskilta tai pyöräkotelolta vilposta ilmaa tarjolle. Muistelen kyllä omistaneeni myös vaahtomuovisia laminoituja vastaavia tötteröitä ennen ja ne olivat öljyttäviä ne, loppupeleissä tuollaisen peseminen ei tuntunut mitenkään kivalta vaihtoehdolta, etenkin kun filtterin vaihtelen esim X:ään keväällä ja ostan mieluummin sen "markan alkuperäisen" jonka vaihdan hetkessä kun pesen kalliimpaa tötteröä (Silloin huljuteltiin bensassa taikka oliko dieselissä jonka jälkeen sprayöljy päälle, etenkin enduropyörissä oli aika tuttua touhua, tosin niissäkin suoraan tarjottimelle jos tuollaisen asensit kaasarin nokkaan niin oli aika äkkiä pölynen) Ensimmäinen kokemus tuollaisesta oli muistaakseni automaailmassa Escort XR3i Cabrio josta lähti 1.6 pannulla ja Simonsin takapöntöllä hyvin nuorekkaat murinat imuäänien kera kun laittoi vapaastivirtaavan
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Täältä löytyi edullinen ja uudenveroinen tehdaskunnostettu jarrusatula, takuulla tottakai. Nopea toimitus kotiovelle, muutama arkipäivä!
http://myworld.ebay.com/j_r2006/
Näemmä löytyy myös vetareita.yms osaa myös Jaggeen ja hinnat kohdillaan+palvelu pelaa.
http://myworld.ebay.com/j_r2006/
Näemmä löytyy myös vetareita.yms osaa myös Jaggeen ja hinnat kohdillaan+palvelu pelaa.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Tervehdys !
Tuli tuollainen takaspoileri tilattua made in Taivas ja näytti hyvältä kun saapui. Oli sattumalta juuri tarjouksessa platinum silver maalattuna. Verrokkina tämä ulkoisesti lähes samanlainen mutta kuitenkin jämäkämpi tossa toisessa on mutta hintaeroa vain 250 euroa ! Pitää kiinnittää tämäkin keväällä. Helvata kun syyhyäsi laittaa auto myllyttäen, vahaten, nahkapenkit huoltaen ja kaikki tingeltangelit kiinnittäen mutta ei ole järkeä nyt talvella ja penkit on suojattu lampaantaljoilla lapsien kengiltä yms. Kaikki ei varmaan ymmärrä miten haluttaisi laittaa kärry ulkoisesti kondikseen mutta tämä kuraloska keli ei innosta tekemään ulkona näitä hommia. Keväällä kun lumet pois niin pitää pyhittää pari päivää iloiselle kesäkuntoon laitolle.
Tuli tuollainen takaspoileri tilattua made in Taivas ja näytti hyvältä kun saapui. Oli sattumalta juuri tarjouksessa platinum silver maalattuna. Verrokkina tämä ulkoisesti lähes samanlainen mutta kuitenkin jämäkämpi tossa toisessa on mutta hintaeroa vain 250 euroa ! Pitää kiinnittää tämäkin keväällä. Helvata kun syyhyäsi laittaa auto myllyttäen, vahaten, nahkapenkit huoltaen ja kaikki tingeltangelit kiinnittäen mutta ei ole järkeä nyt talvella ja penkit on suojattu lampaantaljoilla lapsien kengiltä yms. Kaikki ei varmaan ymmärrä miten haluttaisi laittaa kärry ulkoisesti kondikseen mutta tämä kuraloska keli ei innosta tekemään ulkona näitä hommia. Keväällä kun lumet pois niin pitää pyhittää pari päivää iloiselle kesäkuntoon laitolle.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Eli tuolta mistä itsekin tilasin? Olen kyllä törkeen tyytyväinen edelleen, sen kun huolella asentaa niin ei häpeä kyllä ollenkaan.kissaeläin kirjoitti:Tervehdys !
Tuli tuollainen takaspoileri tilattua made in Taivas ja näytti hyvältä kun saapui. Oli sattumalta juuri tarjouksessa platinum silver maalattuna. Verrokkina tämä ulkoisesti lähes samanlainen mutta kuitenkin jämäkämpi tossa toisessa on mutta hintaeroa vain 250 euroa ! Pitää kiinnittää tämäkin keväällä. Helvata kun syyhyäsi laittaa auto myllyttäen, vahaten, nahkapenkit huoltaen ja kaikki tingeltangelit kiinnittäen mutta ei ole järkeä nyt talvella ja penkit on suojattu lampaantaljoilla lapsien kengiltä yms. Kaikki ei varmaan ymmärrä miten haluttaisi laittaa kärry ulkoisesti kondikseen mutta tämä kuraloska keli ei innosta tekemään ulkona näitä hommia. Keväällä kun lumet pois niin pitää pyhittää pari päivää iloiselle kesäkuntoon laitolle.
Sama homma itsellä, pitäs keväällä keretä tutustumaan tuohon myllytykseen ja ostaa se cyclo.tjsp kone, tekisi kesäksi niin hyvää tuolle pinnalle
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Samasta paikasta juu, kiitos tuosta linkistä minkä silloin lähetit. Osta juu kone ja laikat ja aineet niin on paljon helpompaa tuo puunaaminen. Ei se tarkoita sitä että pitäisi kerran mtllyttää ja laite seisoo vaan vahan levitys ja kiillottaminen ilman että maalipintaa kulutetaan helpottuu merkittävästi. Itse pesun jälkeen laitoin esim jonkun glossin päälle ja ihan kiillotuslaikalla kiillotin ilman että ranteet on kipeinä. Ehdottomasti rahan arvoinen ostos ja autokin kiittää omistajaansa !
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Mistä olette tuon Cyclon hankkineet? Englannista tuon saisi kittinä. Suomalaisilla verkkokauppasivuilla sitä ei löydy, eikä hintatietoja.
T Karikko
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
http://www.clasohlson.com/fi/Kiillotusk ... r309292000Karikko kirjoitti:Mistä olette tuon Cyclon hankkineet? Englannista tuon saisi kittinä. Suomalaisilla verkkokauppasivuilla sitä ei löydy, eikä hintatietoja.
Tämän meinasin itse ostaa, samaa laitetta myy Biltema. Toki tarvitsee kunnon laikat briteistä mutta tällä on kuulemma hyvä aloitella harrastusta ja vaikea saada vahinkoa=pyörrejälkiä aikaiseksi. Tietysti taitojen karttuessa voi tarttua rotaryyn (Joku sellainen tallista löytyykin mutta jaggeen en sillä ainakaan koske, vahaa joskus vain levitellyt) Ei viitsi vielä tässä vaiheessa ostella satojen eurojen laitteita vaikka ne maksaakin itsensä takaisin tulevaisuudessa.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Terve !
Minun mielipide on että kannattaa kerralla ostaa kunnon mylly parilla sadalla. Sillä saa jo kohtuu hyvän epäkeskon ja vaikka itsekkin olen aloittelia niin ei tällä megun myllyllä saa pintoja rikki kuin oikein yrittää pitäisi hangata samaa kohtaa jotta oikeata vahinkoa saa aikaan.
Minun mielipide on että kannattaa kerralla ostaa kunnon mylly parilla sadalla. Sillä saa jo kohtuu hyvän epäkeskon ja vaikka itsekkin olen aloittelia niin ei tällä megun myllyllä saa pintoja rikki kuin oikein yrittää pitäisi hangata samaa kohtaa jotta oikeata vahinkoa saa aikaan.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
kertokaahan mitkä on merkittävimmät erot hyvän ja halvan myllyn välillä.
Mulla on se halpa, juuri tuo jota Marcuskin harkitsee.
Mulla on se halpa, juuri tuo jota Marcuskin harkitsee.
XE AWD 2.0d -16
ex X-type 2.2D estate -09
Fiat Spider 2000 -82
ex X-type 2.2D estate -09
Fiat Spider 2000 -82
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Tervehdys !
Tarkoitan laadulla laitteen ominaisuuksia kuten sen muotoilua, mittoja, valmistusmateriaaleja, käytännöllisyyttä ja laitteen kestoa käytössä eli käyttöikää. Hyvässä laitteessa on nämä positiivisesti edustettuna ja huonommissa ei niinkään. Tietysti kaikki suhteuttavat hyvyyden subjektiivisesti käyttötarpeensa mukaan. Mitä koneella taas haluaa tehdä ja mihin se pystyy voi myös olla tärkeä määritelmä "hyvyydelle" kyseiseen hommaan. Epäkeskolla ei saa niin hyvin poistettua maalipintaa kuin suoravetoisella koneella jos työ sitä vaatisi. Eli tässä tapauksessa epäkesko olisi huono. Se millaiset kierrokset koneessa on on yksi tekijä mikä määrittää tietyt rajat hyvyydelle
ja se millaista liikettä tuo epäkesko esim tekee liikeratana. Eli huono mielestäni olisi huonosti muotoiltu, huonosti kestävä, huonosti epätasaisesti pyörivä liian vähäisellä pyörintänopeuden säädöillä ja säätövaralla oleva kone vääränlaiseen työhön näin pääpiirteittäin veistettynä. Halvalla harvemmin saa noita edellämainittuja ominaisuuksia mitä joskus laaduksi sanotaan. Toki laikat ja aineet näyttelevät suurta roolia koneen ohella jos työn jälkeä ajatellaan.
Tarkoitan laadulla laitteen ominaisuuksia kuten sen muotoilua, mittoja, valmistusmateriaaleja, käytännöllisyyttä ja laitteen kestoa käytössä eli käyttöikää. Hyvässä laitteessa on nämä positiivisesti edustettuna ja huonommissa ei niinkään. Tietysti kaikki suhteuttavat hyvyyden subjektiivisesti käyttötarpeensa mukaan. Mitä koneella taas haluaa tehdä ja mihin se pystyy voi myös olla tärkeä määritelmä "hyvyydelle" kyseiseen hommaan. Epäkeskolla ei saa niin hyvin poistettua maalipintaa kuin suoravetoisella koneella jos työ sitä vaatisi. Eli tässä tapauksessa epäkesko olisi huono. Se millaiset kierrokset koneessa on on yksi tekijä mikä määrittää tietyt rajat hyvyydelle
ja se millaista liikettä tuo epäkesko esim tekee liikeratana. Eli huono mielestäni olisi huonosti muotoiltu, huonosti kestävä, huonosti epätasaisesti pyörivä liian vähäisellä pyörintänopeuden säädöillä ja säätövaralla oleva kone vääränlaiseen työhön näin pääpiirteittäin veistettynä. Halvalla harvemmin saa noita edellämainittuja ominaisuuksia mitä joskus laaduksi sanotaan. Toki laikat ja aineet näyttelevät suurta roolia koneen ohella jos työn jälkeä ajatellaan.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Sen olen kuullut että monet halvat myllyt hyytyvät kun laitteen laskee maalipintaan Sen sijaan nuo rotaryt tuntuvat olevan kaikki ihan samalla muotoilulla halpa vs kalliskin. Tiedän paljon työkaluja käyttävänä että hyvät vehkeet kestävät pirun pitkään verrattuna halpoihin erityisesti sähkötyökaluissa. Takuuhan noissa clasun vehkeissä toimii ihan hyvin vaikkakin vaiva on pirullinen vaihdella konetta uuteen etenkin jos jää duuni kesken, sitä ei rahassa mitata Tuosta clasun cyclokopiosta olen kyllä kuullut aika paljon hyvää tohon hintaan kun sen varustaa kunnon laikoilla ja aineilla. Jaggessa kiilloituksen tarve on muutenkin aika mieto eli hyvin pientä mikronaarmua tuosta voi löytää ainakin keväällä mutta mitään isoa sillä ei tarvitse tehdä, tosin kontin uuden maalipinnan voisi kiilloittaa kesäksi jolloin siitä saisi vielä tasaisemman mitä tuo jälkeenpäin maalattu pinta on.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Jop,
Olen teidän kanssanne ihan samaa mieltä noista hyvien laitteiden ominaisuuksista ja kestosta.
Mulla on ollut aiemmin tapana hankkia yleensä työkaluissa se hyvä.
Sittemmin olen alkanut harkitsemaan hieman toisin eli mikä olisi se tarkoituksenmukaisin työkalu.
Tarvitsenko ammattikalun jos käytän sitä 1-5 kertaa vuodessa? Raha on kuitenkin ehtyvä luonnonvara, ainakin minulla...
Ammattikalu=kestää jatkuvaa käyttöä, teho ei lopu kesken jne.
Tänäpäivänä löytyy kuitenkin suht'hyviä halpis laitteita kotikäyttöön, joilla yleensä tulee toimeen.
Toki joskus voi iskeä kätensä siihen itseensä, mutta se kasvattaa.
Toki omaa riskiä voi pienentää hankkimalla laitteen esim. Baukkarista joka antaa 5 v takuun sähkölaitteille (ei taida myydä cycloja ).
Meni ehkä aiheen ohi mutta vielä siitä aiheesta.
Toi clas ohlsonin laite on tähän asti ollut riittävä mulle ( tuulilasi on hiottu ja hieman harmautta poistettu maalista).
(Jaguaari äijälle ja kaikille muille kiitos hyvistä ohjeista.)
Eka kierros oli opettelua ja keväällä uudelleen.
Se mikä voi olla haaste on sopivien laikkojen löytäminen tuohon vehkeeseen, toki puukolla saa paljon aikaiseksi.
Oikestaan se mun aiempi kysymykseni pohjautui tuohon hankintaan eli mitä saan enemmän kun osta hyvän laitteen, lähinnä käytettävyydessä.
Olen teidän kanssanne ihan samaa mieltä noista hyvien laitteiden ominaisuuksista ja kestosta.
Mulla on ollut aiemmin tapana hankkia yleensä työkaluissa se hyvä.
Sittemmin olen alkanut harkitsemaan hieman toisin eli mikä olisi se tarkoituksenmukaisin työkalu.
Tarvitsenko ammattikalun jos käytän sitä 1-5 kertaa vuodessa? Raha on kuitenkin ehtyvä luonnonvara, ainakin minulla...
Ammattikalu=kestää jatkuvaa käyttöä, teho ei lopu kesken jne.
Tänäpäivänä löytyy kuitenkin suht'hyviä halpis laitteita kotikäyttöön, joilla yleensä tulee toimeen.
Toki joskus voi iskeä kätensä siihen itseensä, mutta se kasvattaa.
Toki omaa riskiä voi pienentää hankkimalla laitteen esim. Baukkarista joka antaa 5 v takuun sähkölaitteille (ei taida myydä cycloja ).
Meni ehkä aiheen ohi mutta vielä siitä aiheesta.
Toi clas ohlsonin laite on tähän asti ollut riittävä mulle ( tuulilasi on hiottu ja hieman harmautta poistettu maalista).
(Jaguaari äijälle ja kaikille muille kiitos hyvistä ohjeista.)
Eka kierros oli opettelua ja keväällä uudelleen.
Se mikä voi olla haaste on sopivien laikkojen löytäminen tuohon vehkeeseen, toki puukolla saa paljon aikaiseksi.
Oikestaan se mun aiempi kysymykseni pohjautui tuohon hankintaan eli mitä saan enemmän kun osta hyvän laitteen, lähinnä käytettävyydessä.
XE AWD 2.0d -16
ex X-type 2.2D estate -09
Fiat Spider 2000 -82
ex X-type 2.2D estate -09
Fiat Spider 2000 -82
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Samaa mieltä olen vanneasiassa, ja eipä ole mitään mielenkiintoa madaltaakaan autoa nykyään. Sanoisin että ns tehtaan sporttialusta tyyliin BMW M-sport korkeus ja jämäkkyys on se mistä tykkään ja missään nimessä mataluus ei saa vaikuttaa auton arkikäyttöön. Ajoin yhden vuoden A4 2.8 Quattrolla jossa oli vakioiskareilla oliko HR:n madallusjouset ja auto tipahti niin tonttiin että se jäi esim korkeamman hidastetöyssyn päälle "roikkumaan" Orkkisjousilla ja matalaprofiilisilla oli taas sitten kuin traktori. Jaguar on oikeastaan siinä mielessä hyvä valinta ettei se edes kaipaa mitään suurempaa tuningia joten itse ainakin noudatan sitä kaavaa että kaiken pitää näyttää kuin tehtaan jäljeltä vähintäänkin. No, ok, kyllähän Mina Gallery tekee kaunista korisarjaa X:ään mutta jääköön laittamattaXJR-99 kirjoitti:X308 on vielä sen verran klassinen korimalli, että tämä nykyaikainen tuning kuullostaa vähän vieraalta sen kohdalla. Omasta mielestäni nämä(kin) autot ovat parhaimman näköisiä silloin kun renkaan yläreuna ja pyöränkaari ovat about samassa tasossa. Omassani 255/35/18 renkailla pitäisi laittaa 20-25mm matalammat jouset ( mutta ei yhtään enempää ) , jotta niin olisi kun nuo renkaat ovat vakiokokoon saman verran matalammat. Jos ei vannekokoa halua vaihtaa pykälää isommaksi. Niin, onhan niitä 28 tuuman vanteitakin saatavilla. Amerikan tummat miehet kurvailee ilokseen semmoset auton alla : ) http://www.youtube.com/watch?v=jJZOPjU_I-0 http://www.youtube.com/watch?v=ro6Jd8YV ... re=related Varoitus: voi järkyttää heikkohermoisimpia Jaguar-harrastajia .
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Pari myllyä omistaneena ja useammalla autoja työstäneenä voin oman perstuntuman laitteista kertoa. Rotaryissa erot ihan halpisten ja vähän kalliimpien välillä tulevat mm. vakkarin toiminnassa. Meinaa siis sitä, että laitetta auton pintaan painettaessa pyörintänopeus pysyy kuitenkin samana. Kalliimmat laitteet ovat myös yleensä kevyempiä ja paremmin tasapainotettuja, jolloin käsittely ja työskentely on kevyempää ja helpompaa. Tämän lisäksi esim. Flex on panostanut moottorin ilmanvaihtoon, jolloin vempain ei kuumene käytössä ihan halvimpien lailla. Itsellä siis tuo Flexin PE-14 2 150, joka on mielestäni hyvä.
Tuhoa pintaan on kyllä hankala kunnon laitteella ja aineilla saada aikaan, jos nyt ei ihan hölmöile ja samassa paikassa seiso koneen kanssa älyttömiä aikoja. Tärkeää on muistaa vaikkapa kämmenen selkäpuolella (jossa vähemmän rasvainen iho) kokeilla vähän väliä ettei maalipinta pääse kuumumaan liikaa.
Olen itse käyttänyt pelkästään rotarya parin ei-pakotetulla epäkeskolla tehdyn testin jälkeen, jolla ei ainakaan kovalakkaiseen Porscheen ja uudehkoon Fordiin saatu mitään tulosta aikaiseksi. Pakotetulla varmaan olisi tullut parempaa tulosta, kovaan lakkaan kuitenkin käyttäisin suosiolla rotarya. Vaahtomuovilaikan kanssa on aloittelijankin helppo tehdä!
edit: Itsellä ei siis enää ole epäkeskoa, olen kaikki hommat tehnyt rotarylla ja mielestäni ihan hyvällä lopputuloksella.
Tuhoa pintaan on kyllä hankala kunnon laitteella ja aineilla saada aikaan, jos nyt ei ihan hölmöile ja samassa paikassa seiso koneen kanssa älyttömiä aikoja. Tärkeää on muistaa vaikkapa kämmenen selkäpuolella (jossa vähemmän rasvainen iho) kokeilla vähän väliä ettei maalipinta pääse kuumumaan liikaa.
Olen itse käyttänyt pelkästään rotarya parin ei-pakotetulla epäkeskolla tehdyn testin jälkeen, jolla ei ainakaan kovalakkaiseen Porscheen ja uudehkoon Fordiin saatu mitään tulosta aikaiseksi. Pakotetulla varmaan olisi tullut parempaa tulosta, kovaan lakkaan kuitenkin käyttäisin suosiolla rotarya. Vaahtomuovilaikan kanssa on aloittelijankin helppo tehdä!
edit: Itsellä ei siis enää ole epäkeskoa, olen kaikki hommat tehnyt rotarylla ja mielestäni ihan hyvällä lopputuloksella.
XKR
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Tervehdys !
Juuri tätä hain takaa eli laite työtä ja tarvetta myöten. Ominaisuuksien vuoksihan se autokin usein ostetaan.
Juuri tätä hain takaa eli laite työtä ja tarvetta myöten. Ominaisuuksien vuoksihan se autokin usein ostetaan.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Kaippa se on nuo ns.lampaanperselaikat jotka halpisvehkeiden mukana seuraavat jolla ne pahimmat pyörrejäljet ja halot on tehty. Eli kunnon laikka(ei liian leikkaava)+aine ja rotary lienee myös pätevä aloitteluun.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Re: Jaggepalikkaa maailmalta ja parhaat Ebay tärpit.
Täältä ääni Wuomalle. Tuo pitää paikkaansa asiassa kuin asiassa. Ot esim. 10v palvellut Boschin akkuporakone rupes reistailee ja yritin huoltaa sitä. Kaveri sai kuntoon, mutta siihen vanhaan ei saanut enää sopivaa istukkaa koska muuttavat niitä määräajoin. Ostin honkkarista alle kympin maksavan kiinalaisen. Ei joka päiväiseen PRO käyttöön ammattilaiselle, mutta toimii kotona kerran vuodessa kun ikean hyllyjen ruuveja kiristelee. Laatu maksaa, mutta tulee halvemmaksi.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM