Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..
Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..
Projekti Hommata loistokuntoinen vm2002-2004 S-type tai S-Type R nyt kovasti mietityttää onko Jaguarilla R merkki lisä hinnoissa kuinka hurja?
Huollot?
kuluvat osat?
Jossain keskusteluissa törmänyt kommentteihin S-type R kelpaamattomuudesta talviautoiluun, Onko tässä perää?
Ja ennen kaikkea S-tyypin tuntevat mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota koe ajossa?
ISO KIITOS jos joku jaksaa vastailla
Huollot?
kuluvat osat?
Jossain keskusteluissa törmänyt kommentteihin S-type R kelpaamattomuudesta talviautoiluun, Onko tässä perää?
Ja ennen kaikkea S-tyypin tuntevat mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota koe ajossa?
ISO KIITOS jos joku jaksaa vastailla
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..
S-Typen huoltohinnoista en osaa sanoa, mutta talven XJR:llä ajaneena en kyllä keksi yhtään syytä miksei S-Type R sopisi talviautoksi.
Oli joskus: X308 XJR
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..
Ei talviajo ole mikään ongelma STR:llä. Kunnolliset renkaat ja malttia niin pärjää komeasti.
Toki jotkut osat ovat kalliimpia (esim. jarruosat) kuin ilman R:ää oleviin, mutta kohtuurahaan niitä saa kun tilaa briteistä.
Vaihdelaatikon toimintaan kiinnittäisin huomion erityisesti.
Toki jotkut osat ovat kalliimpia (esim. jarruosat) kuin ilman R:ää oleviin, mutta kohtuurahaan niitä saa kun tilaa briteistä.
Vaihdelaatikon toimintaan kiinnittäisin huomion erityisesti.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..
Tervehdys !
S type 4.0, 2001 pärjäsi ongelmitta viimetalven ajan. Ei ovien jäätymistä, käynnistysongelmia jne. Lohkolämmitin ja sisätilan lämmitin oli kiinni ja käytin niitä ahkerasti. Itse olisin maksanut sen puuttuvan välirahan R- versioon jos olisin miettinyt enemmän tehoja kuin hintaa ostettaessa. Kyllä se taitaa suomessa olevan ero esim. S typen 4.0 2001 version ja R-2002 version välillä olevan kilometreista riippuen noin 10 000-15 000 euroa. Tehoissa on tietty reilut 100 hv enemmän R:ssä ja on hieman muita muutoksia. on kyllä tuntunut oman 4.0 version tehot riittäneet- tosin olen hieman laittanut siihen piristettä. Yleisesti ei siis mielestäni estettä ostaa autoa.
S type 4.0, 2001 pärjäsi ongelmitta viimetalven ajan. Ei ovien jäätymistä, käynnistysongelmia jne. Lohkolämmitin ja sisätilan lämmitin oli kiinni ja käytin niitä ahkerasti. Itse olisin maksanut sen puuttuvan välirahan R- versioon jos olisin miettinyt enemmän tehoja kuin hintaa ostettaessa. Kyllä se taitaa suomessa olevan ero esim. S typen 4.0 2001 version ja R-2002 version välillä olevan kilometreista riippuen noin 10 000-15 000 euroa. Tehoissa on tietty reilut 100 hv enemmän R:ssä ja on hieman muita muutoksia. on kyllä tuntunut oman 4.0 version tehot riittäneet- tosin olen hieman laittanut siihen piristettä. Yleisesti ei siis mielestäni estettä ostaa autoa.
S Type R (2002) -Black Edition-
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..
Ei olennaista eroa, oli ahdettu versio tai ei...Huollot?
kuluvat osat?
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..
Ensi alkuun kiitos vastanneille
Ja R kuume senkun kovenee, Parin viikon sisään pitäisi lähteä käymään joko Tallinnassa tai Ruotsissa katselemassa Kissaa..
Ja R kuume senkun kovenee, Parin viikon sisään pitäisi lähteä käymään joko Tallinnassa tai Ruotsissa katselemassa Kissaa..
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..
Onnea matkaan!
P.S. Ja onhan se sitten "oikean" varinen eli Jaguar Racing Green ulkoa ja Cashmere/Champagne sisalta?
P.P.S. Tiedan etta varit ovat makuasia mutta pitipa tuoda esiin oma kaikkien aikojen suosikkivariyhdistelma S-Type R:n esiin.
P.S. Ja onhan se sitten "oikean" varinen eli Jaguar Racing Green ulkoa ja Cashmere/Champagne sisalta?
P.P.S. Tiedan etta varit ovat makuasia mutta pitipa tuoda esiin oma kaikkien aikojen suosikkivariyhdistelma S-Type R:n esiin.
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..
Tuo on ihmetyttänyt jonkun verran kun ulkomailla S-type R ja normi S type tuntuvat olevan aika lailla samoissa hinnoissa..
Ja TeXpat mä olen sen verran juntti etten osaa arvostaa racing greeniä, Ja haussa on MUSTA ja sisusta cashmere champagne TAI vielä mielummin karpalo musta
Ja TeXpat mä olen sen verran juntti etten osaa arvostaa racing greeniä, Ja haussa on MUSTA ja sisusta cashmere champagne TAI vielä mielummin karpalo musta
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..
Elä sitä ihmettele, jos ulkomailta saat samaan hintaan sen S-type R.
Minä en osta Suomesta autoiluun liittyvää kuin polttoaineen.
Musta on autonvärinä kaunein/komein mitä maapallolta löytyy.
Se on samalla vaikein hoidettava, mutta oikeilla "aineilla" ja menetelmillä mustakin väri on paljon helpompaa/mukavampaa hoitaa.
Jos pintojen hoidon suhteen tulee joskus kysyttävää autan mielelläni.
Minä en osta Suomesta autoiluun liittyvää kuin polttoaineen.
Musta on autonvärinä kaunein/komein mitä maapallolta löytyy.
Se on samalla vaikein hoidettava, mutta oikeilla "aineilla" ja menetelmillä mustakin väri on paljon helpompaa/mukavampaa hoitaa.
Jos pintojen hoidon suhteen tulee joskus kysyttävää autan mielelläni.
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..
Normaali klassinen (British) racing green ei näytä musta missään uudehkossa autossa hyvältä, Jaguar Racing Green Metallic taas puhtaana on ihan mahtava väri mutta nämä ovat toki makuasioita, ihan vaan että erotetaan nämä kaksiTP1 kirjoitti:Tuo on ihmetyttänyt jonkun verran kun ulkomailla S-type R ja normi S type tuntuvat olevan aika lailla samoissa hinnoissa..
Ja TeXpat mä olen sen verran juntti etten osaa arvostaa racing greeniä, Ja haussa on MUSTA ja sisusta cashmere champagne TAI vielä mielummin karpalo musta
Tuo vaalea nahka itselläkin X:ssä, todella kaunis ja valoisa mutta pidettävä sitä on kun kipeää tavaraa, itse puhdistelen säännöllisesti Gliptonen Liquid leatherilla ja saman firman hoitoaine päälle, näyttää sen jälkeen kun uudelta sillä pieniin rakosiin kun pesiytyy mustaa likaa vaikkei sitä heti huomaisikaan. Onneksi näihin saa värejä tilattua jos tulee jotain isompaa kulumaa niin pystyy silläkin uusimaan penkin lähes virheettömäksi.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..
Juu on kyllä pirun hieno toi vaalea nahka sisutuskin.. Ja Joka tapauksessa nyt kun viimeinkin saan harrasteauton NIIN sitä hinkataan ja puunataan 24/7 ainakin ensimmäiset 5 vuotta
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..
Se tän auton suurin vika onkin, ihan masentaa jos pääsee raukka likaantumaan kun ei oo tällä hetkellä mahiksia pestä kotona niin tulee puunattua vaan kerran viikkoon Ja konepesu ei todellakaan ole hienon auton paikka. Vaimokin aina ihmettelee miten auton pesuun voi mennä kaks tuntia ja "autoshamppooseen" 100 euroa rahaa kun ostellaan puunaustarvikkeitaTP1 kirjoitti:Juu on kyllä pirun hieno toi vaalea nahka sisutuskin.. Ja Joka tapauksessa nyt kun viimeinkin saan harrasteauton NIIN sitä hinkataan ja puunataan 24/7 ainakin ensimmäiset 5 vuotta
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..
No ei todellakaan harraste kampetta mihinkään konepesuun voi viedä, Joskus 10v sitten oli viimeksi "harraste auto" ja silloinen vaimo ihmetteli samaa asiaa Ei ole kuulemma normaalia että mies ei voi ajaa yhtään kuraisella autolla...
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..
Ala ihmettele tuota vaan sita kovaa ja helposti todettavaa faktaa etta S-type on nykyisellaan USAssa halvempi kuin X-type!!!!TP1 kirjoitti:Tuo on ihmetyttänyt jonkun verran kun ulkomailla S-type R ja normi S type tuntuvat olevan aika lailla samoissa hinnoissa..
En ole kayttanyt (La)TeX:ia sitten -92 kun kirjoitin viimeisen konferenssipaperini...TP1 kirjoitti:Ja TeXpat mä olen sen verran juntti etten osaa arvostaa racing greeniä, Ja haussa on MUSTA ja sisusta cashmere champagne TAI vielä mielummin karpalo musta
Variin liittyen, et ole juntti vaan olet oma itsesi. Auton vari on makukysymys ja ei ole olemassa "oikeaa" tai "vaaraa" makua. On vain erilaisia.
(Kukkahattutatien elama on juurikin siksi niin rankkaa kun heille taas tuntuu ihan kaikki maailman asiat olevan ainoastaan Oikea-Vaara akselilla...)
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..
Tervehdys !
Missä on myynnissä "normi" s typeä ja R versiota samoihin hintoihin ? Itse olen kyllä huomannut tuon eron olevan järestään suhteellisen huomattava niin suomessa kuin ulkomaillakin.
Missä on myynnissä "normi" s typeä ja R versiota samoihin hintoihin ? Itse olen kyllä huomannut tuon eron olevan järestään suhteellisen huomattava niin suomessa kuin ulkomaillakin.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..
Nettiautossa Suomessakin tällä hetkellä suht samoissa, Auto EE tallinna 4.2 ja 4.0 ja R suunnilleen samoissa hinnoissa..
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..
Itselläni on "R ilman ahdinta" eli 4.2 Sport. Varaosahinnat ovat Briteistä tilattuna uskomattoman edullisia. R:ssä on tähän verrattuna erilaista ja kalliimpaa lähinnä jarrut ja CATS-alustan osat sekä tietysti ahdin. Mutta jos noiden kunto on auton ostohetkellä tiedossa, niin mitään muita kalliita R-spesifistisiä yllätyksiä ei pitäisi olla tulossa.TP1 kirjoitti:Projekti Hommata loistokuntoinen vm2002-2004 S-type tai S-Type R nyt kovasti mietityttää onko Jaguarilla R merkki lisä hinnoissa kuinka hurja? Huollot? kuluvat osat?
Jossain keskusteluissa törmänyt kommentteihin S-type R kelpaamattomuudesta talviautoiluun, Onko tässä perää?
Ja ennen kaikkea S-tyypin tuntevat mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota koe ajossa?
Omani on ollut mitä parhain talviauto. Lähtee aina käyntiin, lämmin, vakaa ajettava, lämmitettävä tuulilasi... Eikä tehoa ole koskaan liikaa talvellakaan, vaikka jotkut niin väittääkin...
Koeajossa on syytä huomioida ne normaalit, eli ainakin:
- vaihdelaatikon toiminta (ei nykäystä/kolausta varsinkaan 2->1 tai 5->6)
- ilmastoinnin toiminta (molempien puolien pitäisi puhaltaa itsenäisesti sekä kylmää että kuumaa)
- alustan kolinat (joitain puslia ei voi vaihtaa erikseen, vaan pitää vaihtaa koko tukivarsi)
- moottorin ja vaihdelaatikon öljyvuodot
- vikakoodit
Foorumin hakutoiminnolla löytyy varmasti tarkempaa listaa, nuo nyt tuli ensimmäisinä (ja kalliimpina) mieleen.
Ulkomailla eri moottorivaihtoehtojen hintaeroja tasoittavat päästöpohjainen verotus ja tehomallien usein hillittömät vakuutusmaksut.
Loppukommenttina: Osta ihmeessä suoraan se äRrä. Se tulee loppupeleissä halvemmaksi, koska jos ostat ensin tavallisen, joudut kuitenkin kohta vaihtamaan sen äRrään kun nälkä kasvaa syödessä...
EDIT: Ja väri tietysti musta, tai jos löydät niin Midnight Pearl eli musta jonkä pohjalta hohtaa tietyssä valossa vihreää ja sinistä metallihilettä.
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..
Niin, kyllä hinnat omat lähellä S typen 3.0, 4,0,4.2 ja R versioissa, mutta silloin puhutaan ihan eri vuosimallista ja ajetuista kilometreistä. R versio 2002 saman hintainen kun vuoden 2007 s type 3.0. Hinta 2007 R versiona (jos olisi valmistettu) olisi huomattavasti suurempi. Tämä tulee ottaa huomioon että auton ikä laskee hintaa ja ne eivät ole täysin vertailukelpoisia täten.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO
Vautsi vau johan kestää tämäkin projekti...
Tuli käytyä paria yksilöä katsomassa ja pääsi jopa koeajolle reilu vuosi sitten, molemmissa vaan iski pahasti silmille TODELLA huono pito ja jäi kaupat tekemättä tuli vähän jo haudattuakin idea.
Nyt taas jaggekuume heräilee ja ajattelin poiketa katsomassa ton 2002 type-R vaikka onkin väärän värinen http://www.nettiauto.com/jaguar/s-type/6603935
Törmännyt pariin otteeseen keskusteluihin jossa mainitaan 2002/3 olevan epäluotettavampi kuin 2004 ja uudemmat onko tässä perää?
..
Sattuisiko olemaan nin hyvä tuuri että täältä löytyisi BRH:n edellinen omistaja=?
Tuli käytyä paria yksilöä katsomassa ja pääsi jopa koeajolle reilu vuosi sitten, molemmissa vaan iski pahasti silmille TODELLA huono pito ja jäi kaupat tekemättä tuli vähän jo haudattuakin idea.
Nyt taas jaggekuume heräilee ja ajattelin poiketa katsomassa ton 2002 type-R vaikka onkin väärän värinen http://www.nettiauto.com/jaguar/s-type/6603935
Törmännyt pariin otteeseen keskusteluihin jossa mainitaan 2002/3 olevan epäluotettavampi kuin 2004 ja uudemmat onko tässä perää?
..
Sattuisiko olemaan nin hyvä tuuri että täältä löytyisi BRH:n edellinen omistaja=?
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO
STR:ssa on sellainen mukava ominaisuus, että jos/kun tarvitsee vaihtaa/kunnostaa ahdin niin ei onnistu muutoin kuin ottamalla kone pois... Sellasta pikku jumppaa eestaas.
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO
Ja tämähän on varmaan halpaa kuin saippua? Olen antanut itseni ymmärtää että ahdin ei olisi tuossa autossa heikoin lenkki eaton..XJR-99 kirjoitti:STR:ssa on sellainen mukava ominaisuus, että jos/kun tarvitsee vaihtaa/kunnostaa ahdin niin ei onnistu muutoin kuin ottamalla kone pois... Sellasta pikku jumppaa eestaas.
Ajelen tällä hetkellä vag.in 2.0tdi:llä ja alkanut ihan suoraan sanottuna hivenen pelottaa kyseinen kapistus, on meinaan tuossakin melko monta ongelma kohtaa joiden korjaaminen maksaakin sitten 1000-5000€..
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO
Ei ole heikoin lenkki, ei. 5th generation H(Eaton) M112 sisältää selviä parannuksia 4.0:ssa olleeseen generation 3th malliin.TP1 kirjoitti:Ja tämähän on varmaan halpaa kuin saippua? Olen antanut itseni ymmärtää että ahdin ei olisi tuossa autossa heikoin lenkki eaton..XJR-99 kirjoitti:STR:ssa on sellainen mukava ominaisuus, että jos/kun tarvitsee vaihtaa/kunnostaa ahdin niin ei onnistu muutoin kuin ottamalla kone pois... Sellasta pikku jumppaa eestaas.
Ajelen tällä hetkellä vag.in 2.0tdi:llä ja alkanut ihan suoraan sanottuna hivenen pelottaa kyseinen kapistus, on meinaan tuossakin melko monta ongelma kohtaa joiden korjaaminen maksaakin sitten 1000-5000€..
Helical gearing and coated rotors. Ahto pysyy ylhäällä myös ylikellotettuna rajoittimeen asti toisin kuin aiemmassa mallissa.
Lämpöongelmaa nämäkään muutokset tosin eivät poistaneet.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO
Terve !
Taisi tulla STR facelift 2004-2005 vuonna ja luotettavuus parantui edellisiin versioihin. Viripalikoita ei ainakaan 2002 malliin ole ilmeisesti tehty kun kaikki parannuspalikat on 2003- mallista eteenpäin.
Taisi tulla STR facelift 2004-2005 vuonna ja luotettavuus parantui edellisiin versioihin. Viripalikoita ei ainakaan 2002 malliin ole ilmeisesti tehty kun kaikki parannuspalikat on 2003- mallista eteenpäin.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO
Metalliset ketjunkiristäjät tulivat vasta v. 2005, joskin noissa 4.2:ssa on sentään 4.0:sta parannetut mallit eli tilanne ei välttämättä ole ihan yhtä akuutti kuin 90-luvun puolella olevissa kaseissa.
Viimeksi muokannut XJR-99, La Syys 27, 2014 8:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO
Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Ja onko noille tehtävissä ennakoivasti jotain..XJR-99 kirjoitti:Metalliset kejunkiristäjät tulivat vasta v. 2005, joskin noissa 4.2:ssa on sentään 4.0:sta parannetut mallit eli tilanne ei välttämättä ole ihan yhtä akuutti kuin 90-luvun puolella olevissa kaseissa.
Mites muuten onko Kouvolan suunnalla osaavia korjaajia tiedossa?
Ei ainakaan vähentänyt yhtään kissa kuumetta kun ajelin töihin tänään edessä painoi menemään 3.0v6 ja onhan toi perhanan upean näköinen auto.
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO
4.2:ssa jakopään rakenne on myös aiempaa parempi. Voihan sinne venttiilikoppien alle ainakin kurkistaa miltä näyttää. Ihan varmuudeksi.
Tämän kun lukee niin tietää jo aika paljon: http://www.jagservice.net/jaguar_v8_sec ... ioners.htm
Juttu koskee lähinnä 4.0:sta, mutta sivuaa myös 4.2:sta.
Tämän kun lukee niin tietää jo aika paljon: http://www.jagservice.net/jaguar_v8_sec ... ioners.htm
Juttu koskee lähinnä 4.0:sta, mutta sivuaa myös 4.2:sta.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO
Morjens !
Ketjunkiristimet voi tietty vaihtaa noihin uudimpiin malleihin jos niitä ajattelee. -02 V8 oli vakavia ongelmia ketjunkiristimien suhteen ja ne saattoivat/saattavat hajota ajossa ja silloin koneeseen tulee aika kalliit vauriot. 02- vaihtui jykevimpiin mutta ei vielä "varmoihin" kiristäjiin. Vasta n -10 tuli fourth generation toisen sukupolven metalliset versiot joita uudemmissa autoissa on, modifioituna sopimaan myös vanhenpiin malleihin-, tosin nuo kolmannen sukupolven tuona n -05 aikoihin ovat jo varmat vehkeet. Maksaa mallista ja pajasta riippuen vaihto 1500-2000€ osineen ja töineen. Itse laitettuna osat. N 400€. Tosin samalla kannattaa päivittää vesipumppua,termostaattitornia, tiivisteitä yms.
Täällä on ketju viewtopic.php?f=2&t=4017&hilit=jakop%C3 ... 4+remontti vaikka otsikoitu S type:n alle niin pätee myös muiden mallien V8 koneisiin tuona aikana.
Ketjunkiristimet voi tietty vaihtaa noihin uudimpiin malleihin jos niitä ajattelee. -02 V8 oli vakavia ongelmia ketjunkiristimien suhteen ja ne saattoivat/saattavat hajota ajossa ja silloin koneeseen tulee aika kalliit vauriot. 02- vaihtui jykevimpiin mutta ei vielä "varmoihin" kiristäjiin. Vasta n -10 tuli fourth generation toisen sukupolven metalliset versiot joita uudemmissa autoissa on, modifioituna sopimaan myös vanhenpiin malleihin-, tosin nuo kolmannen sukupolven tuona n -05 aikoihin ovat jo varmat vehkeet. Maksaa mallista ja pajasta riippuen vaihto 1500-2000€ osineen ja töineen. Itse laitettuna osat. N 400€. Tosin samalla kannattaa päivittää vesipumppua,termostaattitornia, tiivisteitä yms.
Täällä on ketju viewtopic.php?f=2&t=4017&hilit=jakop%C3 ... 4+remontti vaikka otsikoitu S type:n alle niin pätee myös muiden mallien V8 koneisiin tuona aikana.
Viimeksi muokannut kissaeläin, La Syys 27, 2014 9:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO
kissaeläin kirjoitti:Morjens !
Ketjunkiristimet voi tietty vaihtaa noihin uudimpiin malleihin jos niitä ajattelee. -02 V8 oli vakavia ongelmia ketjunkiristimien suhteen ja ne saattoivat/saattavat hajota ajossa ja silloin koneeseen tulee aika kalliit vauriot. 02- vaihtui jykevimpiin mutta ei vielä "varmoihin" kiristäjiin. Vasta n -07 maissa tuli fourth generation toisen sukupolven metalliset versiot, tosin nuo kolmannen sukupolven tuona n -05 aikoihin ovat jo varmat vehkeet. Maksaa mallista ja pajasta riippuen vaihto 1500-2000€ osineen ja töineen. Itse laitettuna osat. N 400€. Tosin samalla kannattaa päivittää vesipumppua,termostaattitornia, tiivisteitä yms.
Täällä on ketju viewtopic.php?f=2&t=4017&hilit=jakop%C3 ... 4+remontti vaikka otsikoitu S type:n alle niin pätee myös muiden mallien V8 koneisiin tuona aikana.
Ensi alkuun KIITOKSET kaikille, jo tää foorumin ystävällisyys saa haluamaan S vielä enemmän
Täytyy maanantaina ottaa yhteyttä tuonne ja sopia jos menisi katselemaan, sitten onkin oman mielenrauhan takia otettava selvää onko jakopää jo tehty ja jos ei ole niin onhan se teetettävä jos kauppoihin päästään..
Onkos tuollaisessa kapineessa muuta mitä kannattaisi ennakoida?
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO
Terve !
S type R on siis jo parannettu jakopää noilla toisen sukupolven kiristäjillä joten niissä ei ole mielestäni ollut juurikaan ongelmia niiden kanssa. Itse en lähtisi varmaan niitä vaihtamaan jos ei mitään ääniä selkeästi kuulu. Lähinnä tuo ongelma oli noilla ekan sukupolven kiristimillä. Eli itse en pitäisi sitä ostopäätöstä häiritsevänä tekijänä STR: n ostossa.
Alkupään STR laitteissa tukivarsia edestä varsinkin mennyt jonkun verran. Paisuntasäiliön halkeama ei harvinainen. En tiedä onko sattunut silmään vaan vahingossa moottorin laakerivikoja mutta niitä ollut hiukan. Laatikossa toimintahäiriöitä ohjauksen kanssa eli kierrokset seilaa tai ei ota kierroksia jne. Softan päivitys saattanut auttaa. Sähkövikoja kuten kaikissa alkupään S typeissä. Muuten jäänyt ihan hyvä kuva autosta juttujen perusteella. Painotan että itsellä ei ole omana ollut autoa vaan tehnyt itsekkin tietojen keruuta ostomielessä.
S type R on siis jo parannettu jakopää noilla toisen sukupolven kiristäjillä joten niissä ei ole mielestäni ollut juurikaan ongelmia niiden kanssa. Itse en lähtisi varmaan niitä vaihtamaan jos ei mitään ääniä selkeästi kuulu. Lähinnä tuo ongelma oli noilla ekan sukupolven kiristimillä. Eli itse en pitäisi sitä ostopäätöstä häiritsevänä tekijänä STR: n ostossa.
Alkupään STR laitteissa tukivarsia edestä varsinkin mennyt jonkun verran. Paisuntasäiliön halkeama ei harvinainen. En tiedä onko sattunut silmään vaan vahingossa moottorin laakerivikoja mutta niitä ollut hiukan. Laatikossa toimintahäiriöitä ohjauksen kanssa eli kierrokset seilaa tai ei ota kierroksia jne. Softan päivitys saattanut auttaa. Sähkövikoja kuten kaikissa alkupään S typeissä. Muuten jäänyt ihan hyvä kuva autosta juttujen perusteella. Painotan että itsellä ei ole omana ollut autoa vaan tehnyt itsekkin tietojen keruuta ostomielessä.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO
Varmistellaanpa vielä, Netistä yrittänyt kaivella Cats.istä tietoja olenko oikeassa että noissa ei ole juurikaan ole ollut vikoja kestävät yleisesti jonkun 200tkm ja korjauskustannukset tulee olemaan jotain 500€ per kulma?
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO
Jep aika kestäviä ovat, elleivät saa jossain yhteydessä kovia iskuja. Mulla XK8 alla oli takuuvarmasti (ruosteesta päätellen) alkuperäiset, joista vain yksi takaa vuosi nestettä. kilsoja oli tuolloin alla 255k kieppeillä. niiden hinta on toki hieman eri kun perusautojen iskareilla. Niiden olemassaolon kyllä huomaa auton kallistumisissa, tai paremmin sellaisen puuttumisestaTP1 kirjoitti:Varmistellaanpa vielä, Netistä yrittänyt kaivella Cats.istä tietoja olenko oikeassa että noissa ei ole juurikaan ole ollut vikoja kestävät yleisesti jonkun 200tkm ja korjauskustannukset tulee olemaan jotain 500€ per kulma?
T
Viimeksi muokannut tlindi, Ke Loka 01, 2014 12:35 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
parts@jagports.fi
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO
Helskutti.. Ei päästy sopuun mun auton hyvityksestä eli vielä saa Jaggea etsiä, Kova on usko autokauppiaalla kun ei yhtään tullut vastaan vaikka kyseinen yksilö on jo 1.5v ainakin koristanut autoliikkeen tiloja