Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..

Yleinen Jaguar-keskustelu
TP1
Viestit: 24
Liittynyt: La Kesä 16, 2012 4:53 pm

Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..

Viesti Kirjoittaja TP1 »

Projekti Hommata loistokuntoinen vm2002-2004 S-type tai S-Type R nyt kovasti mietityttää onko Jaguarilla R merkki lisä hinnoissa kuinka hurja?
Huollot?
kuluvat osat?

Jossain keskusteluissa törmänyt kommentteihin S-type R kelpaamattomuudesta talviautoiluun, Onko tässä perää?
Ja ennen kaikkea S-tyypin tuntevat mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota koe ajossa?

ISO KIITOS jos joku jaksaa vastailla :!:
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..

Viesti Kirjoittaja Igor »

S-Typen huoltohinnoista en osaa sanoa, mutta talven XJR:llä ajaneena en kyllä keksi yhtään syytä miksei S-Type R sopisi talviautoksi.
Oli joskus: X308 XJR
kmk
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 11:22 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..

Viesti Kirjoittaja kmk »

Ei talviajo ole mikään ongelma STR:llä. Kunnolliset renkaat ja malttia niin pärjää komeasti.
Toki jotkut osat ovat kalliimpia (esim. jarruosat) kuin ilman R:ää oleviin, mutta kohtuurahaan niitä saa kun tilaa briteistä.

Vaihdelaatikon toimintaan kiinnittäisin huomion erityisesti.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

S type 4.0, 2001 pärjäsi ongelmitta viimetalven ajan. Ei ovien jäätymistä, käynnistysongelmia jne. Lohkolämmitin ja sisätilan lämmitin oli kiinni ja käytin niitä ahkerasti. Itse olisin maksanut sen puuttuvan välirahan R- versioon jos olisin miettinyt enemmän tehoja kuin hintaa ostettaessa. Kyllä se taitaa suomessa olevan ero esim. S typen 4.0 2001 version ja R-2002 version välillä olevan kilometreista riippuen noin 10 000-15 000 euroa. Tehoissa on tietty reilut 100 hv enemmän R:ssä ja on hieman muita muutoksia. on kyllä tuntunut oman 4.0 version tehot riittäneet- tosin olen hieman laittanut siihen piristettä. Yleisesti ei siis mielestäni estettä ostaa autoa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Huollot?
kuluvat osat?
Ei olennaista eroa, oli ahdettu versio tai ei...
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
TP1
Viestit: 24
Liittynyt: La Kesä 16, 2012 4:53 pm

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..

Viesti Kirjoittaja TP1 »

Ensi alkuun kiitos vastanneille :)

Ja R kuume senkun kovenee, Parin viikon sisään pitäisi lähteä käymään joko Tallinnassa tai Ruotsissa katselemassa Kissaa..
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Onnea matkaan!

P.S. Ja onhan se sitten "oikean" varinen eli Jaguar Racing Green ulkoa ja Cashmere/Champagne sisalta? ;)

P.P.S. Tiedan etta varit ovat makuasia mutta pitipa tuoda esiin oma kaikkien aikojen suosikkivariyhdistelma S-Type R:n esiin.
TP1
Viestit: 24
Liittynyt: La Kesä 16, 2012 4:53 pm

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..

Viesti Kirjoittaja TP1 »

Tuo on ihmetyttänyt jonkun verran kun ulkomailla S-type R ja normi S type tuntuvat olevan aika lailla samoissa hinnoissa..

Ja TeXpat mä olen sen verran juntti etten osaa arvostaa racing greeniä, Ja haussa on MUSTA ja sisusta cashmere champagne TAI vielä mielummin karpalo musta
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Elä sitä ihmettele, jos ulkomailta saat samaan hintaan sen S-type R.
Minä en osta Suomesta autoiluun liittyvää kuin polttoaineen.
Musta on autonvärinä kaunein/komein mitä maapallolta löytyy.
Se on samalla vaikein hoidettava, mutta oikeilla "aineilla" ja menetelmillä mustakin väri on paljon helpompaa/mukavampaa hoitaa.
Jos pintojen hoidon suhteen tulee joskus kysyttävää autan mielelläni. :)
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

TP1 kirjoitti:Tuo on ihmetyttänyt jonkun verran kun ulkomailla S-type R ja normi S type tuntuvat olevan aika lailla samoissa hinnoissa..

Ja TeXpat mä olen sen verran juntti etten osaa arvostaa racing greeniä, Ja haussa on MUSTA ja sisusta cashmere champagne TAI vielä mielummin karpalo musta
Normaali klassinen (British) racing green ei näytä musta missään uudehkossa autossa hyvältä, Jaguar Racing Green Metallic taas puhtaana on ihan mahtava väri mutta nämä ovat toki makuasioita, ihan vaan että erotetaan nämä kaksi :)
Tuo vaalea nahka itselläkin X:ssä, todella kaunis ja valoisa mutta pidettävä sitä on kun kipeää tavaraa, itse puhdistelen säännöllisesti Gliptonen Liquid leatherilla ja saman firman hoitoaine päälle, näyttää sen jälkeen kun uudelta sillä pieniin rakosiin kun pesiytyy mustaa likaa vaikkei sitä heti huomaisikaan. Onneksi näihin saa värejä tilattua jos tulee jotain isompaa kulumaa niin pystyy silläkin uusimaan penkin lähes virheettömäksi.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
TP1
Viestit: 24
Liittynyt: La Kesä 16, 2012 4:53 pm

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..

Viesti Kirjoittaja TP1 »

Juu on kyllä pirun hieno toi vaalea nahka sisutuskin.. Ja Joka tapauksessa nyt kun viimeinkin saan harrasteauton NIIN sitä hinkataan ja puunataan 24/7 ainakin ensimmäiset 5 vuotta :mrgreen:
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

TP1 kirjoitti:Juu on kyllä pirun hieno toi vaalea nahka sisutuskin.. Ja Joka tapauksessa nyt kun viimeinkin saan harrasteauton NIIN sitä hinkataan ja puunataan 24/7 ainakin ensimmäiset 5 vuotta :mrgreen:
Se tän auton suurin vika onkin, ihan masentaa jos pääsee raukka likaantumaan kun ei oo tällä hetkellä mahiksia pestä kotona niin tulee puunattua vaan kerran viikkoon ;) Ja konepesu ei todellakaan ole hienon auton paikka. Vaimokin aina ihmettelee miten auton pesuun voi mennä kaks tuntia ja "autoshamppooseen" 100 euroa rahaa kun ostellaan puunaustarvikkeita :D
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
TP1
Viestit: 24
Liittynyt: La Kesä 16, 2012 4:53 pm

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..

Viesti Kirjoittaja TP1 »

No ei todellakaan harraste kampetta mihinkään konepesuun voi viedä, Joskus 10v sitten oli viimeksi "harraste auto" ja silloinen vaimo ihmetteli samaa asiaa :) Ei ole kuulemma normaalia että mies ei voi ajaa yhtään kuraisella autolla...
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..

Viesti Kirjoittaja TexPat »

TP1 kirjoitti:Tuo on ihmetyttänyt jonkun verran kun ulkomailla S-type R ja normi S type tuntuvat olevan aika lailla samoissa hinnoissa..
Ala ihmettele tuota vaan sita kovaa ja helposti todettavaa faktaa etta S-type on nykyisellaan USAssa halvempi kuin X-type!!!!
TP1 kirjoitti:Ja TeXpat mä olen sen verran juntti etten osaa arvostaa racing greeniä, Ja haussa on MUSTA ja sisusta cashmere champagne TAI vielä mielummin karpalo musta
En ole kayttanyt (La)TeX:ia sitten -92 kun kirjoitin viimeisen konferenssipaperini...

Variin liittyen, et ole juntti vaan olet oma itsesi. Auton vari on makukysymys ja ei ole olemassa "oikeaa" tai "vaaraa" makua. On vain erilaisia.

(Kukkahattutatien elama on juurikin siksi niin rankkaa kun heille taas tuntuu ihan kaikki maailman asiat olevan ainoastaan Oikea-Vaara akselilla...)
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Missä on myynnissä "normi" s typeä ja R versiota samoihin hintoihin ? Itse olen kyllä huomannut tuon eron olevan järestään suhteellisen huomattava niin suomessa kuin ulkomaillakin.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
TP1
Viestit: 24
Liittynyt: La Kesä 16, 2012 4:53 pm

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..

Viesti Kirjoittaja TP1 »

Nettiautossa Suomessakin tällä hetkellä suht samoissa, Auto EE tallinna 4.2 ja 4.0 ja R suunnilleen samoissa hinnoissa..
Avatar
TePe
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..

Viesti Kirjoittaja TePe »

TP1 kirjoitti:Projekti Hommata loistokuntoinen vm2002-2004 S-type tai S-Type R nyt kovasti mietityttää onko Jaguarilla R merkki lisä hinnoissa kuinka hurja? Huollot? kuluvat osat?

Jossain keskusteluissa törmänyt kommentteihin S-type R kelpaamattomuudesta talviautoiluun, Onko tässä perää?
Ja ennen kaikkea S-tyypin tuntevat mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota koe ajossa?
:!:
Itselläni on "R ilman ahdinta" eli 4.2 Sport. Varaosahinnat ovat Briteistä tilattuna uskomattoman edullisia. R:ssä on tähän verrattuna erilaista ja kalliimpaa lähinnä jarrut ja CATS-alustan osat sekä tietysti ahdin. Mutta jos noiden kunto on auton ostohetkellä tiedossa, niin mitään muita kalliita R-spesifistisiä yllätyksiä ei pitäisi olla tulossa.

Omani on ollut mitä parhain talviauto. Lähtee aina käyntiin, lämmin, vakaa ajettava, lämmitettävä tuulilasi... Eikä tehoa ole koskaan liikaa talvellakaan, vaikka jotkut niin väittääkin...

Koeajossa on syytä huomioida ne normaalit, eli ainakin:
- vaihdelaatikon toiminta (ei nykäystä/kolausta varsinkaan 2->1 tai 5->6)
- ilmastoinnin toiminta (molempien puolien pitäisi puhaltaa itsenäisesti sekä kylmää että kuumaa)
- alustan kolinat (joitain puslia ei voi vaihtaa erikseen, vaan pitää vaihtaa koko tukivarsi)
- moottorin ja vaihdelaatikon öljyvuodot
- vikakoodit

Foorumin hakutoiminnolla löytyy varmasti tarkempaa listaa, nuo nyt tuli ensimmäisinä (ja kalliimpina) mieleen.

Ulkomailla eri moottorivaihtoehtojen hintaeroja tasoittavat päästöpohjainen verotus ja tehomallien usein hillittömät vakuutusmaksut.

Loppukommenttina: Osta ihmeessä suoraan se äRrä. Se tulee loppupeleissä halvemmaksi, koska jos ostat ensin tavallisen, joudut kuitenkin kohta vaihtamaan sen äRrään kun nälkä kasvaa syödessä... :D

EDIT: Ja väri tietysti musta, tai jos löydät niin Midnight Pearl eli musta jonkä pohjalta hohtaa tietyssä valossa vihreää ja sinistä metallihilettä. 8)
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITOS..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Niin, kyllä hinnat omat lähellä S typen 3.0, 4,0,4.2 ja R versioissa, mutta silloin puhutaan ihan eri vuosimallista ja ajetuista kilometreistä. R versio 2002 saman hintainen kun vuoden 2007 s type 3.0. Hinta 2007 R versiona (jos olisi valmistettu) olisi huomattavasti suurempi. Tämä tulee ottaa huomioon että auton ikä laskee hintaa ja ne eivät ole täysin vertailukelpoisia täten.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
TP1
Viestit: 24
Liittynyt: La Kesä 16, 2012 4:53 pm

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO

Viesti Kirjoittaja TP1 »

Vautsi vau johan kestää tämäkin projekti... :mrgreen:
Tuli käytyä paria yksilöä katsomassa ja pääsi jopa koeajolle reilu vuosi sitten, molemmissa vaan iski pahasti silmille TODELLA huono pito ja jäi kaupat tekemättä tuli vähän jo haudattuakin idea.
Nyt taas jaggekuume heräilee ja ajattelin poiketa katsomassa ton 2002 type-R vaikka onkin väärän värinen http://www.nettiauto.com/jaguar/s-type/6603935
Törmännyt pariin otteeseen keskusteluihin jossa mainitaan 2002/3 olevan epäluotettavampi kuin 2004 ja uudemmat onko tässä perää?
..
Sattuisiko olemaan nin hyvä tuuri että täältä löytyisi BRH:n edellinen omistaja=?
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

STR:ssa on sellainen mukava ominaisuus, että jos/kun tarvitsee vaihtaa/kunnostaa ahdin niin ei onnistu muutoin kuin ottamalla kone pois... :) Sellasta pikku jumppaa eestaas.
TP1
Viestit: 24
Liittynyt: La Kesä 16, 2012 4:53 pm

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO

Viesti Kirjoittaja TP1 »

XJR-99 kirjoitti:STR:ssa on sellainen mukava ominaisuus, että jos/kun tarvitsee vaihtaa/kunnostaa ahdin niin ei onnistu muutoin kuin ottamalla kone pois... :) Sellasta pikku jumppaa eestaas.
Ja tämähän on varmaan halpaa kuin saippua? Olen antanut itseni ymmärtää että ahdin ei olisi tuossa autossa heikoin lenkki eaton..
Ajelen tällä hetkellä vag.in 2.0tdi:llä ja alkanut ihan suoraan sanottuna hivenen pelottaa kyseinen kapistus, on meinaan tuossakin melko monta ongelma kohtaa joiden korjaaminen maksaakin sitten 1000-5000€..
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

TP1 kirjoitti:
XJR-99 kirjoitti:STR:ssa on sellainen mukava ominaisuus, että jos/kun tarvitsee vaihtaa/kunnostaa ahdin niin ei onnistu muutoin kuin ottamalla kone pois... :) Sellasta pikku jumppaa eestaas.
Ja tämähän on varmaan halpaa kuin saippua? Olen antanut itseni ymmärtää että ahdin ei olisi tuossa autossa heikoin lenkki eaton..
Ajelen tällä hetkellä vag.in 2.0tdi:llä ja alkanut ihan suoraan sanottuna hivenen pelottaa kyseinen kapistus, on meinaan tuossakin melko monta ongelma kohtaa joiden korjaaminen maksaakin sitten 1000-5000€..
Ei ole heikoin lenkki, ei. 5th generation H(Eaton) M112 sisältää selviä parannuksia 4.0:ssa olleeseen generation 3th malliin.
Helical gearing and coated rotors. Ahto pysyy ylhäällä myös ylikellotettuna rajoittimeen asti toisin kuin aiemmassa mallissa.
Lämpöongelmaa nämäkään muutokset tosin eivät poistaneet.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Taisi tulla STR facelift 2004-2005 vuonna ja luotettavuus parantui edellisiin versioihin. Viripalikoita ei ainakaan 2002 malliin ole ilmeisesti tehty kun kaikki parannuspalikat on 2003- mallista eteenpäin.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Metalliset ketjunkiristäjät tulivat vasta v. 2005, joskin noissa 4.2:ssa on sentään 4.0:sta parannetut mallit eli tilanne ei välttämättä ole ihan yhtä akuutti kuin 90-luvun puolella olevissa kaseissa.
Viimeksi muokannut XJR-99, La Syys 27, 2014 8:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TP1
Viestit: 24
Liittynyt: La Kesä 16, 2012 4:53 pm

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO

Viesti Kirjoittaja TP1 »

XJR-99 kirjoitti:Metalliset kejunkiristäjät tulivat vasta v. 2005, joskin noissa 4.2:ssa on sentään 4.0:sta parannetut mallit eli tilanne ei välttämättä ole ihan yhtä akuutti kuin 90-luvun puolella olevissa kaseissa.
Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Ja onko noille tehtävissä ennakoivasti jotain..
Mites muuten onko Kouvolan suunnalla osaavia korjaajia tiedossa?

Ei ainakaan vähentänyt yhtään kissa kuumetta kun ajelin töihin tänään edessä painoi menemään 3.0v6 ja onhan toi perhanan upean näköinen auto.
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

4.2:ssa jakopään rakenne on myös aiempaa parempi. Voihan sinne venttiilikoppien alle ainakin kurkistaa miltä näyttää. Ihan varmuudeksi.

Tämän kun lukee niin tietää jo aika paljon: http://www.jagservice.net/jaguar_v8_sec ... ioners.htm

Juttu koskee lähinnä 4.0:sta, mutta sivuaa myös 4.2:sta.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjens !
Ketjunkiristimet voi tietty vaihtaa noihin uudimpiin malleihin jos niitä ajattelee. -02 V8 oli vakavia ongelmia ketjunkiristimien suhteen ja ne saattoivat/saattavat hajota ajossa ja silloin koneeseen tulee aika kalliit vauriot. 02- vaihtui jykevimpiin mutta ei vielä "varmoihin" kiristäjiin. Vasta n -10 tuli fourth generation toisen sukupolven metalliset versiot joita uudemmissa autoissa on, modifioituna sopimaan myös vanhenpiin malleihin-, tosin nuo kolmannen sukupolven tuona n -05 aikoihin ovat jo varmat vehkeet. Maksaa mallista ja pajasta riippuen vaihto 1500-2000€ osineen ja töineen. Itse laitettuna osat. N 400€. Tosin samalla kannattaa päivittää vesipumppua,termostaattitornia, tiivisteitä yms.
Täällä on ketju viewtopic.php?f=2&t=4017&hilit=jakop%C3 ... 4+remontti vaikka otsikoitu S type:n alle niin pätee myös muiden mallien V8 koneisiin tuona aikana.
Viimeksi muokannut kissaeläin, La Syys 27, 2014 9:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
TP1
Viestit: 24
Liittynyt: La Kesä 16, 2012 4:53 pm

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO

Viesti Kirjoittaja TP1 »

kissaeläin kirjoitti:Morjens !
Ketjunkiristimet voi tietty vaihtaa noihin uudimpiin malleihin jos niitä ajattelee. -02 V8 oli vakavia ongelmia ketjunkiristimien suhteen ja ne saattoivat/saattavat hajota ajossa ja silloin koneeseen tulee aika kalliit vauriot. 02- vaihtui jykevimpiin mutta ei vielä "varmoihin" kiristäjiin. Vasta n -07 maissa tuli fourth generation toisen sukupolven metalliset versiot, tosin nuo kolmannen sukupolven tuona n -05 aikoihin ovat jo varmat vehkeet. Maksaa mallista ja pajasta riippuen vaihto 1500-2000€ osineen ja töineen. Itse laitettuna osat. N 400€. Tosin samalla kannattaa päivittää vesipumppua,termostaattitornia, tiivisteitä yms.
Täällä on ketju viewtopic.php?f=2&t=4017&hilit=jakop%C3 ... 4+remontti vaikka otsikoitu S type:n alle niin pätee myös muiden mallien V8 koneisiin tuona aikana.

Ensi alkuun KIITOKSET kaikille, jo tää foorumin ystävällisyys saa haluamaan S vielä enemmän :mrgreen:

Täytyy maanantaina ottaa yhteyttä tuonne ja sopia jos menisi katselemaan, sitten onkin oman mielenrauhan takia otettava selvää onko jakopää jo tehty ja jos ei ole niin onhan se teetettävä jos kauppoihin päästään..
Onkos tuollaisessa kapineessa muuta mitä kannattaisi ennakoida?
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
S type R on siis jo parannettu jakopää noilla toisen sukupolven kiristäjillä joten niissä ei ole mielestäni ollut juurikaan ongelmia niiden kanssa. Itse en lähtisi varmaan niitä vaihtamaan jos ei mitään ääniä selkeästi kuulu. Lähinnä tuo ongelma oli noilla ekan sukupolven kiristimillä. Eli itse en pitäisi sitä ostopäätöstä häiritsevänä tekijänä STR: n ostossa.

Alkupään STR laitteissa tukivarsia edestä varsinkin mennyt jonkun verran. Paisuntasäiliön halkeama ei harvinainen. En tiedä onko sattunut silmään vaan vahingossa moottorin laakerivikoja mutta niitä ollut hiukan. Laatikossa toimintahäiriöitä ohjauksen kanssa eli kierrokset seilaa tai ei ota kierroksia jne. Softan päivitys saattanut auttaa. Sähkövikoja kuten kaikissa alkupään S typeissä. Muuten jäänyt ihan hyvä kuva autosta juttujen perusteella. Painotan että itsellä ei ole omana ollut autoa vaan tehnyt itsekkin tietojen keruuta ostomielessä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
TP1
Viestit: 24
Liittynyt: La Kesä 16, 2012 4:53 pm

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO

Viesti Kirjoittaja TP1 »

Varmistellaanpa vielä, Netistä yrittänyt kaivella Cats.istä tietoja olenko oikeassa että noissa ei ole juurikaan ole ollut vikoja kestävät yleisesti jonkun 200tkm ja korjauskustannukset tulee olemaan jotain 500€ per kulma?
tlindi
Viestit: 326
Liittynyt: Su Touko 15, 2011 4:56 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO

Viesti Kirjoittaja tlindi »

TP1 kirjoitti:Varmistellaanpa vielä, Netistä yrittänyt kaivella Cats.istä tietoja olenko oikeassa että noissa ei ole juurikaan ole ollut vikoja kestävät yleisesti jonkun 200tkm ja korjauskustannukset tulee olemaan jotain 500€ per kulma?
Jep aika kestäviä ovat, elleivät saa jossain yhteydessä kovia iskuja. Mulla XK8 alla oli takuuvarmasti (ruosteesta päätellen) alkuperäiset, joista vain yksi takaa vuosi nestettä. kilsoja oli tuolloin alla 255k kieppeillä. niiden hinta on toki hieman eri kun perusautojen iskareilla. Niiden olemassaolon kyllä huomaa auton kallistumisissa, tai paremmin sellaisen puuttumisesta :)

T
Viimeksi muokannut tlindi, Ke Loka 01, 2014 12:35 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
parts@jagports.fi
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
TP1
Viestit: 24
Liittynyt: La Kesä 16, 2012 4:53 pm

Re: Morjens kaikille :) Ja kissakuumeiselle vastauksia KIITO

Viesti Kirjoittaja TP1 »

Helskutti.. Ei päästy sopuun mun auton hyvityksestä eli vielä saa Jaggea etsiä, Kova on usko autokauppiaalla kun ei yhtään tullut vastaan vaikka kyseinen yksilö on jo 1.5v ainakin koristanut autoliikkeen tiloja :mrgreen:
Vastaa Viestiin