Mikä on Jaguar XKRR?

Yleinen Jaguar-keskustelu
HEE
Viestit: 134
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 8:11 am

Mikä on Jaguar XKRR?

Viesti Kirjoittaja HEE »

Mikä on Jaguar XKRR? Näin sellaisen Ruoholahdessa eilen. Se oli UK:n rekisterissä mutta ohjaus vasemmalla puolella. Päällisin puolin se näytti normaalilta XKR:ltä mutta perässä oli teksti XKRR, keulamerkki oli valkoinen ja siinä luki "Jaguar - Silverstone".
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

Kaikesta päätellen kyseessä erikoismalli, jota tehtiin vain 100 kpl.

Lue lisää: http://supercars.ifn.cx/xkr_silverstone/index.php
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
HEE
Viestit: 134
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 8:11 am

Viesti Kirjoittaja HEE »

Joo - kyllä. Tuo se saattoi olla. Vaikka en ole ihan varma että tuo sisusta olisi ollut tuon kuvauksen mukainen.
Mutta kait sitä on saanut halutessaan valita jonkun muunkin värisen.
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mikä on Jaguar XKRR?

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Löytyipä foorumia selaillessa vanha topicci ja luulenpa että minulla on tämä yksilö nykyään :D .
Syy miksi olen melkoisen varma että kyseessä on sama yksilö on siinä että minunkin tietojen mukaan näitä tehtiin vain 100 kpl:n sarja, 50 avo ja 50 umpi mallia. Tuosta 50 kpl:n avosarjasta todennäköisesti ei toista LHD:tä eksynyt englannin kilpiin...
Nykyisin siis on suomen kilvissä. Tuo 2000 vuoden silverstonen sai tosiaan sen värisenä kuin halusi, 2001 sarja (100 avoa ja 500 umpimallia) olivat kaikki hopean värisiä ja mustia sisustukseltaan.
Teknisesti nämä ovat käsittääkseni samanlaiset kuten myös tuo 100 edition malli, eli isommat Brembon 4 mäntäiset jarrut ja 20" vanteet edessä 255 ja takana 285 levein renkain. Näillä on jonkin lähteen mukaan saavutettu yli 1g hidastuvuus. Jouset ovat hieman jäykemmät ja auto on noin 1/2" matalampi normaali XKR:ää. CATS on myös viritetty näihin jousiin ja rengastukseen sopivaksi kuten myös ohjauksen sähköistä säätöä on optimoitu tähän alustaan.
Auton aikanaan ostaneet saivat käsittääkseni myös kutsun Jaguarin F1 tallin testipäiville Silverstonin moottoriradalle ja opastusta autonsa käsitteyyn F1 piloteilta Irvineltä ja Herbertiltä.
Oma yksilöni ei tuolla Silverstonin radalla käynyt koska vietiin heti uutena Espanjaan ostajansa kesäasunnolle. Siinä syy miksi Englantiin rekisteröity uusi auto tilattiin LHD:nä, jos joku sitä ihmetteli
Erään testin mukaan tuolla rengastuksella ja alustalla on saavutettu 1,5 g sivuttais kiihtyvyys, onko paljon vai vähän.... mukavasti kuitenkin mutkiin tuntuu taipuvan.
Taisi olla niin että tämä eka sarja tehtiin johonkin kansainväliseen autonäyttelyyn mutta en nyt muista mihin.
Tälläisiä tietoja olen tuosta omasta yksilöstä on löytynyt, tekniset asiat olen pystynyt tietysti tarkistamaan mutta nuo muut tiedot ovat eri lähteistä ja esim.noihin valmistusmääriin olen törmännyt internetin ihmeellisessä mailmassa.
Tässä noin nopeasti eroavaisuudet XKR:n verrattuna, korjatkaa ihmeessä jos olen jotain käsittänyt väärin tai muuten höpöja tässä kirjoitellut autostani.
Myös lisätiedot ja kommentit kyseisiin malleihin ovat tervetulleita.
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Vastaa Viestiin