Kommunistinen Kansantasavalta ei rohkaise paluumuuttoa
Kommunistinen Kansantasavalta ei rohkaise paluumuuttoa
Hyvat Naiset ja Herrat,
Pyydan anteeksi hieman tuohtunutta kielenkayttoani jo etukateen. Meidan perheellamme on jalleen kerran tapetilla paluu kotimaahan ja yhtena osana paluuprosessin suunnittelua on luonnollisesti autotallin sisallon optimointi.
Kurkkasin pitkasta aikaa miten tullibyrokraatit tulkitsevat autojen hintoja ja soveltavat verotusarvoa niin verenpaine nousi taas muutaman pykalan. Ilmeisesti Suomessa on tarkoituksena pitaa poissa paluumuuttajat jotka eivat harkitse polkupyorailya "liikenneministerin"(1) virka-Audin vierella.
USAn puolella pienin moottori mita uuteen Jaguariin saa on 5.0L vapaastihengittava. Ilmeisesti pitaa laittaa Tesla S tilaukseen. Tai eihan se kay kun kayttovoimavero iskee. Eihan viherpesureille mikaan oikea luontoystavallisyys ole arvo sinallaan.(2)
Pitanee jalleen kerran harkita minne veronsa maksaa. Ehkapa perustankin toimipisteen Viroon ja leasaan kaksi autoa yhden hinnalla sielta. Joku SUV talveksi ja Jagge kesaksi. Kay vaihtamassa aina uuden auton alle kerran kuudessa kuukaudessa. Tai jotain sellaista.
@#$keleen tunarit!
(1) Henkilokohtaisesti vaikea kutsua ketaan ministeriksi ilman lainausmerkkeja jos merkittavin saavutus CV:ssa Tradekan kassamyyja ja apteekkarin apulainen. Ihan oikeasti, katsokaa "liikenneministerinne" virallista CV:ta! http://valtioneuvosto.fi/hallitus/jasen ... dot/fi.jsp
(2) Paskalaki. Ei ne paastot vaan byrokraatien viherpesu.
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/p ... edia=42886
Pyydan anteeksi hieman tuohtunutta kielenkayttoani jo etukateen. Meidan perheellamme on jalleen kerran tapetilla paluu kotimaahan ja yhtena osana paluuprosessin suunnittelua on luonnollisesti autotallin sisallon optimointi.
Kurkkasin pitkasta aikaa miten tullibyrokraatit tulkitsevat autojen hintoja ja soveltavat verotusarvoa niin verenpaine nousi taas muutaman pykalan. Ilmeisesti Suomessa on tarkoituksena pitaa poissa paluumuuttajat jotka eivat harkitse polkupyorailya "liikenneministerin"(1) virka-Audin vierella.
USAn puolella pienin moottori mita uuteen Jaguariin saa on 5.0L vapaastihengittava. Ilmeisesti pitaa laittaa Tesla S tilaukseen. Tai eihan se kay kun kayttovoimavero iskee. Eihan viherpesureille mikaan oikea luontoystavallisyys ole arvo sinallaan.(2)
Pitanee jalleen kerran harkita minne veronsa maksaa. Ehkapa perustankin toimipisteen Viroon ja leasaan kaksi autoa yhden hinnalla sielta. Joku SUV talveksi ja Jagge kesaksi. Kay vaihtamassa aina uuden auton alle kerran kuudessa kuukaudessa. Tai jotain sellaista.
@#$keleen tunarit!
(1) Henkilokohtaisesti vaikea kutsua ketaan ministeriksi ilman lainausmerkkeja jos merkittavin saavutus CV:ssa Tradekan kassamyyja ja apteekkarin apulainen. Ihan oikeasti, katsokaa "liikenneministerinne" virallista CV:ta! http://valtioneuvosto.fi/hallitus/jasen ... dot/fi.jsp
(2) Paskalaki. Ei ne paastot vaan byrokraatien viherpesu.
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/p ... edia=42886
Re: Kommunistinen Kansantasavalta ei rohkaise paluumuuttoa
Ei ole tullut 12 vuoteen sääntöjä tutkittua, mutta eikö edes muuttoautoja saa "järjellisesti" maahan? Vuonna 2000 piti ensin maksaa 50kFim veroja, mutta puolenkymmentä vuotta myöhemmin ne palautettiin korkojen kera. Valitusten ja EU:n jälkeen.
Toisaalta autoverotus ei ehkä välttämättä ole ainoa paluumuuttajalle vertailutyytymättömyyttä aiheuttava asia, esim tulovero...
Köpi
Toisaalta autoverotus ei ehkä välttämättä ole ainoa paluumuuttajalle vertailutyytymättömyyttä aiheuttava asia, esim tulovero...
Köpi
Re: Kommunistinen Kansantasavalta ei rohkaise paluumuuttoa
Muuttoauton saa ilmeisesti rekisteriin melko helposti mutta noiden verotusarvojen arpominen on aivan kasittamatonta. Leikitaan etta kayn hakemassa kaupasta vaikka tuollaisen vahan ajetun 2010 XK:n ja maksan siita ~$50k eli 40kEUR. Sitten maksan Jykalle Kreikka-apua 60kEUR siita ilosta etta saan maksaa Euroopan korkeimpiin kuuluvaa polttoaineveroa. Joo.
No, pitaa keksia liikeidea jolla TEKES:ista, FinnVeralta ja parista muusta intanssista saa sitten verorahansa takaisin.
OK. Lupaan lopettaa turhan valittamisen aiheesta tahan. Negatiivisuus ei auta ketaan.
Kysynpa siis positiivisena raadilta etta kumpi olisi katevampi kauppakassi Suomen oloihin ~2007 S-Type R vai ~2004 XJ? Molemmat lienevat siina rajoilla etta vero menee aika lahelle 13kEUR maahanmuuttoalennusta.
Vauhdikkaammaksi harrastekoneeksi olen jahdannut Porsche 993 4S:aa joka myoskin menee sopuveroilla toisin kuin oikea unelmani eli 993TT. Pari 993 4S:aa olen jo ehtinyt katsastamaan mutta viela sita oikeaa ei ole loytynyt. Boxster Spyder tuli jo hukattua joten pian pitaisi lelukin loytaa, muuten tulee vieroitusoireita.
No, pitaa keksia liikeidea jolla TEKES:ista, FinnVeralta ja parista muusta intanssista saa sitten verorahansa takaisin.
OK. Lupaan lopettaa turhan valittamisen aiheesta tahan. Negatiivisuus ei auta ketaan.
Kysynpa siis positiivisena raadilta etta kumpi olisi katevampi kauppakassi Suomen oloihin ~2007 S-Type R vai ~2004 XJ? Molemmat lienevat siina rajoilla etta vero menee aika lahelle 13kEUR maahanmuuttoalennusta.
Vauhdikkaammaksi harrastekoneeksi olen jahdannut Porsche 993 4S:aa joka myoskin menee sopuveroilla toisin kuin oikea unelmani eli 993TT. Pari 993 4S:aa olen jo ehtinyt katsastamaan mutta viela sita oikeaa ei ole loytynyt. Boxster Spyder tuli jo hukattua joten pian pitaisi lelukin loytaa, muuten tulee vieroitusoireita.
Re: Kommunistinen Kansantasavalta ei rohkaise paluumuuttoa
Alla on itsellä nyt äitin-ex '02 S-type ja toisinaan oma XJR. Vähän niinkuin sun vaihtoehdot, mutta R eri paikassa. Tuo R on se, joka saa hymyn huulille ja S taipuu paremmin kaupunkiin, ohjaus on jotenkin tarkemman oloinen. Sai minutkin miettimään STR:ää itselle (kun en ole vielä XKR:ää ajanut...). Joten noista kahdesta STR. XJR on sitten muuten jotenkin massivisuutensa takia mahtava. Toisaalta sitä toljotetaan huomattavasti enemmän kuin S-Typeä...
nimim. ex-paluumuuttaja
nimim. ex-paluumuuttaja
Mika
XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
Re: Kommunistinen Kansantasavalta ei rohkaise paluumuuttoa
Kyllä täällä paluumuuttajia rohkaistaan. Somppu tai romanialainen romani saa rahaa kun muuttaa takaisin. Suomesta siis pois. Ja kas ovat kuukauden päästä takas täällä.
Ettei ot niin tuo tullin autoverotus on varsinainen bingo..
Ettei ot niin tuo tullin autoverotus on varsinainen bingo..
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: Kommunistinen Kansantasavalta ei rohkaise paluumuuttoa
2004-2006 vahan ajettu XJR:aa saisi myoskin halvalla taalla ( >30k miles, >$25k/20kEUR) mutta uskoisin etta Tullin jarjestaman bingolotto voisi antaa vaaran vastauksen.HE1986 kirjoitti:Alla on itsellä nyt äitin-ex '02 S-type ja toisinaan oma XJR. Vähän niinkuin sun vaihtoehdot, mutta R eri paikassa. Tuo R on se, joka saa hymyn huulille ja S taipuu paremmin kaupunkiin, ohjaus on jotenkin tarkemman oloinen. Sai minutkin miettimään STR:ää itselle (kun en ole vielä XKR:ää ajanut...). Joten noista kahdesta STR. XJR on sitten muuten jotenkin massivisuutensa takia mahtava. Toisaalta sitä toljotetaan huomattavasti enemmän kuin S-Typeä...
nimim. ex-paluumuuttaja
2004-2006 XJ on taas pilahalpa eli (~20k miles / ~15kEUR) mutta ilman ahdinta.
Joo, pitaa hieman pohdiskella.
nimim. Ei Audia eika BMW:ta.
Re: Kommunistinen Kansantasavalta ei rohkaise paluumuuttoa
Jos kauppakassi on hakusessa, niin eikös siihen hommaan soveltuis paremmin vaikkapa XKR.
Oli joskus: X308 XJR
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Kommunistinen Kansantasavalta ei rohkaise paluumuuttoa
Jep, ostokset sopii hyvin mukaan eikä jäätelö kerkiä sulaa kotimatkalla.... jos malttaa ajaa suorinta tietäJos kauppakassi on hakusessa, niin eikös siihen hommaan soveltuis paremmin vaikkapa XKR.
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: Kommunistinen Kansantasavalta ei rohkaise paluumuuttoa
Kylla XKR olisi sovelias kauppakassi mutta edelleenkin en koe suurempaa hinkua tukea Sekoomuksen vihervasemmistolaista nuorisoketjua joka Lyhyen Kuutosen johdolla rakentaa julkisen sektorin Suomea ja tukee Club Medin kautta Euroopan pankkeja varmistaakseen itselleen suojatyopaikan Bryssellista josta Federal State of Europea sitten "johdetaan" kuten Rooma juuri kun Mr. Barbaari sanoo porteilla "Kop-Kop". Tosin Kiinassa ja Aasiassa on pidemmat kulttuuriperinteet kuin Euroopassa mutta taman analogian kohdalla voi katsoa kauemmas itaan.Igor kirjoitti:Jos kauppakassi on hakusessa, niin eikös siihen hommaan soveltuis paremmin vaikkapa XKR.
Vaikka XKR onkin loistavan hieno, klassinen ja kaikkea muuta niin silti. En voisi oksentamatta aanestaa nyky-Sekoomusta enka tukea sen nykypolitiikkaa maksamalla paluumuutosta extra-lunnaita.
Takaisin aiheeseen:
Esimerkkina viimeisimmista sovelletuista verotusarvoista:
JAGUAR XK Coupe 4.2 2D COUPE AUT 290KW vm.2005 ajettu 56tkm Verotusarvo: 43509.55 Verot:18274.01
Mitahan piiperoseta sanoisi jostakin vahemman ajetusta ja ahdetusta ajokista josta voisi viela kattokin aueta? :0
"Maksa yhden tai kahden virkahenkilon vuosipalkka veroja jotta paaset maksamaan polttoaineveroamme! Tervetuloa!"
Pitanee siis keskittya optimointiongelman ratkaisuun jossa oma ajamisen ilo yhdistyy noin ~13kEUR - 15kEUR arvioituun veron osuuteen.
Jaguarin itse koen enemmankin kiireettomaksi herrasmiehen lentavaksi matoksi kuin varsinaiseksi mutkateiden kiituriksi. Siihen tarkoitukseen nykyaan VAG konserniin kuuluva kupla-volkkarien virityspaja tarjoaa sopivia leluja allekirjoittaneen makuun joten en valttamatta tarvitse kaikkein sporttisinta Jaggea.
Jaguar Racing Green S-Type R hyvin kiilloitettuna ja kiiltavalla kromigrillilla olisi omalla tavallaan tyylikas. Tosin USAssa S-typet ovat niin halpoja etta joutuvat varsin usein "Pimp-My-Ride"-porukan kiinnostuksen kohteeksi. Uskoisin etta Suomessa tilanne hieman erilainen tassa suhteessa.
Toinen komea kauppakassi olisi X350/X358 samanvarisena ja kunnolla kromattuna. Tosin siinakin XJR olisi poikaa mutta Tulli on erimielta jalleen kerran.
Jalleenmyyntiarvon kannalta optimointi menisi varmaankin Chrysler 300C ja Mustang linjalle mutta jotenkin en koe ko. kulkuvalineita ihan taysin omaan persoonaani istuviksi.
Re: Kommunistinen Kansantasavalta ei rohkaise paluumuuttoa
Mahtavia laitteita nuo "oikean vihreät kisulit" etenkin tuo XJ on sellainen mihin täällä ei ihan heti törmää tuossa olomuodossaan. Mitä tulee 300C:hn niin mikäli vanhat merkit pitää paikkansa niin paljon kilohintaa enempi ei siitä täällä saa, on ehkä vähiten loistanut vikatilastoissa sekä katsastusraporteissa ja muutenkin tuntemani omistajat eivät ole niitä tyytyväisimpiä, toki sen kestää jos sellasen auton välttämättä haluaa mutta mikään menekkituote tuo ei täällä ole paljoa kissaa enempää.TexPat kirjoitti:Kylla XKR olisi sovelias kauppakassi mutta edelleenkin en koe suurempaa hinkua tukea Sekoomuksen vihervasemmistolaista nuorisoketjua joka Lyhyen Kuutosen johdolla rakentaa julkisen sektorin Suomea ja tukee Club Medin kautta Euroopan pankkeja varmistaakseen itselleen suojatyopaikan Bryssellista josta Federal State of Europea sitten "johdetaan" kuten Rooma juuri kun Mr. Barbaari sanoo porteilla "Kop-Kop". Tosin Kiinassa ja Aasiassa on pidemmat kulttuuriperinteet kuin Euroopassa mutta taman analogian kohdalla voi katsoa kauemmas itaan.Igor kirjoitti:Jos kauppakassi on hakusessa, niin eikös siihen hommaan soveltuis paremmin vaikkapa XKR.
Vaikka XKR onkin loistavan hieno, klassinen ja kaikkea muuta niin silti. En voisi oksentamatta aanestaa nyky-Sekoomusta enka tukea sen nykypolitiikkaa maksamalla paluumuutosta extra-lunnaita.
Takaisin aiheeseen:
Esimerkkina viimeisimmista sovelletuista verotusarvoista:
JAGUAR XK Coupe 4.2 2D COUPE AUT 290KW vm.2005 ajettu 56tkm Verotusarvo: 43509.55 Verot:18274.01
Mitahan piiperoseta sanoisi jostakin vahemman ajetusta ja ahdetusta ajokista josta voisi viela kattokin aueta? :0
"Maksa yhden tai kahden virkahenkilon vuosipalkka veroja jotta paaset maksamaan polttoaineveroamme! Tervetuloa!"
Pitanee siis keskittya optimointiongelman ratkaisuun jossa oma ajamisen ilo yhdistyy noin ~13kEUR - 15kEUR arvioituun veron osuuteen.
Jaguarin itse koen enemmankin kiireettomaksi herrasmiehen lentavaksi matoksi kuin varsinaiseksi mutkateiden kiituriksi. Siihen tarkoitukseen nykyaan VAG konserniin kuuluva kupla-volkkarien virityspaja tarjoaa sopivia leluja allekirjoittaneen makuun joten en valttamatta tarvitse kaikkein sporttisinta Jaggea.
Jaguar Racing Green S-Type R hyvin kiilloitettuna ja kiiltavalla kromigrillilla olisi omalla tavallaan tyylikas. Tosin USAssa S-typet ovat niin halpoja etta joutuvat varsin usein "Pimp-My-Ride"-porukan kiinnostuksen kohteeksi. Uskoisin etta Suomessa tilanne hieman erilainen tassa suhteessa.
Toinen komea kauppakassi olisi X350/X358 samanvarisena ja kunnolla kromattuna. Tosin siinakin XJR olisi poikaa mutta Tulli on erimielta jalleen kerran.
Jalleenmyyntiarvon kannalta optimointi menisi varmaankin Chrysler 300C ja Mustang linjalle mutta jotenkin en koe ko. kulkuvalineita ihan taysin omaan persoonaani istuviksi.
Muutenkin hieno keskustelu ja tottahan tuo on että joutuu ihan välillä miettimään miksi tähän maahan haluaa verorahansa oikein kantaa
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-