XK:n talvikäyttö (ilman talvipakettia)
XK:n talvikäyttö (ilman talvipakettia)
Terve,
eräs ystävä on katsellut liikkeestä paria kisua ja meni pirulainen pistämään minullekin linkin kyseisen liikkeen tarjontaan. Eksyin sitten katselemaan yhtä '07 XK:ta (4.2L V8) ja ihastuminen onkin nyt jo melkein aiheuttanut unettomuutta. (Puolustuksekseni sanottakoon, että se on minusta kyllä täysin luonnollista ja ymmärrettävää, jos Kate Winsletin kurvit ovat inspiroineet auton muotoja...)
Autolla on tietysti kuitenkin hintaa jonkin verran, ja ilmoituksessa pisti silmään huoltokirjan ensimmäinen leima Ranskasta ja talvipaketin puuttuminen varustelistasta. Tarkistin myyjältä, että sellaista ei tosiaan autossa ole, mutta jo sammuva kipinä sai - ehkä harmittavastikin - uutta eloa, kun myyjä kyseli mahdollista kiinnostusta, jos samaan hintaan saisi etuistuinten ja moottorin lämmittimet ja talvirenkaat.
Mitä mieltä olette, olisiko autosta sujuvaan ympärivuotiseen käyttöön noilla lisäyksillä?
Yritin etsiä aiheesta aiempia keskusteluita, ja tämä pääsi lähimmäksi omaa ihmettelyä, muttei vielä oikein kattanut tätä pohdiskelua: viewtopic.php?f=1&t=3934
(Jos muita aiempia keskusteluista aiheesta on käyty, luen niitä mieluusti ja menen nurkkaan häpeämään puutteellisia hakutaitojani.)
Nykyisessä kissassa (X-Type '02) on kyllä ikkunoidenkin lämmitys ollut viime talvina käytössä ja olen siihen itse asennuttanut sisälämppärin pistokkeenkin mukavuussyistä. Tässä mielessä tulisi siis otettua askel taaksepäin, jos vaihtoon sortuisin.
Nykyauto viettää suurimman osan ajasta pihalla ruudussa (lämpötolppa löytyy) ja kilsoja kertyy vuosittain alle 5000. Kesällä tulee toki ajettua talvea enemmän, mutta ihan pelkkää kesäautoa en ole hankkimassa, ja töiden puolesta tilanne saattaisi jatkossa vaatia ehkä ihan päivittäistä ajoakin myös talvella. Matkat ovat yleensä melko lyhyitä, mutta pyrin välttämään kovin lyhyitä pyrähdyksiä, ja talvisin olen ajanut aina kerran parissa viikossa hiukan pitemmän lenkin ihan akkua ladatakseni, jos ei auto ole muuten ollut liikkeessä.
Tässä kuumeessa ei ole kyllä tippaakaan järkeä, mutta silti kuola valuu pitkin suupieliä XK:n kuvia ihastellessa... Vaikka useimmiten yksin ajankin, myös tilojen suhteen XK olisi tietysti niukempi kuin X-Type, johon mahtuu jotenkin ainakin neljä (pientä) aikuista. Uuden auton takapenkille saisi korkeintaan pari hobittia, nekin mieluiten poikittain.
Toivoisin siis jonkun ampuvan tämän unelmani alas vaikka järeilläkin aseilla, niin voisin lopettaa tämän haikailun ja olla hissun kissun tyytyväinen nykytilaan.
eräs ystävä on katsellut liikkeestä paria kisua ja meni pirulainen pistämään minullekin linkin kyseisen liikkeen tarjontaan. Eksyin sitten katselemaan yhtä '07 XK:ta (4.2L V8) ja ihastuminen onkin nyt jo melkein aiheuttanut unettomuutta. (Puolustuksekseni sanottakoon, että se on minusta kyllä täysin luonnollista ja ymmärrettävää, jos Kate Winsletin kurvit ovat inspiroineet auton muotoja...)
Autolla on tietysti kuitenkin hintaa jonkin verran, ja ilmoituksessa pisti silmään huoltokirjan ensimmäinen leima Ranskasta ja talvipaketin puuttuminen varustelistasta. Tarkistin myyjältä, että sellaista ei tosiaan autossa ole, mutta jo sammuva kipinä sai - ehkä harmittavastikin - uutta eloa, kun myyjä kyseli mahdollista kiinnostusta, jos samaan hintaan saisi etuistuinten ja moottorin lämmittimet ja talvirenkaat.
Mitä mieltä olette, olisiko autosta sujuvaan ympärivuotiseen käyttöön noilla lisäyksillä?
Yritin etsiä aiheesta aiempia keskusteluita, ja tämä pääsi lähimmäksi omaa ihmettelyä, muttei vielä oikein kattanut tätä pohdiskelua: viewtopic.php?f=1&t=3934
(Jos muita aiempia keskusteluista aiheesta on käyty, luen niitä mieluusti ja menen nurkkaan häpeämään puutteellisia hakutaitojani.)
Nykyisessä kissassa (X-Type '02) on kyllä ikkunoidenkin lämmitys ollut viime talvina käytössä ja olen siihen itse asennuttanut sisälämppärin pistokkeenkin mukavuussyistä. Tässä mielessä tulisi siis otettua askel taaksepäin, jos vaihtoon sortuisin.
Nykyauto viettää suurimman osan ajasta pihalla ruudussa (lämpötolppa löytyy) ja kilsoja kertyy vuosittain alle 5000. Kesällä tulee toki ajettua talvea enemmän, mutta ihan pelkkää kesäautoa en ole hankkimassa, ja töiden puolesta tilanne saattaisi jatkossa vaatia ehkä ihan päivittäistä ajoakin myös talvella. Matkat ovat yleensä melko lyhyitä, mutta pyrin välttämään kovin lyhyitä pyrähdyksiä, ja talvisin olen ajanut aina kerran parissa viikossa hiukan pitemmän lenkin ihan akkua ladatakseni, jos ei auto ole muuten ollut liikkeessä.
Tässä kuumeessa ei ole kyllä tippaakaan järkeä, mutta silti kuola valuu pitkin suupieliä XK:n kuvia ihastellessa... Vaikka useimmiten yksin ajankin, myös tilojen suhteen XK olisi tietysti niukempi kuin X-Type, johon mahtuu jotenkin ainakin neljä (pientä) aikuista. Uuden auton takapenkille saisi korkeintaan pari hobittia, nekin mieluiten poikittain.
Toivoisin siis jonkun ampuvan tämän unelmani alas vaikka järeilläkin aseilla, niin voisin lopettaa tämän haikailun ja olla hissun kissun tyytyväinen nykytilaan.
Ex: X-Type 3.0 V6 Executive AT AWD ('02)
Re: XK:n talvikäyttö (ilman talvipakettia)
Moi!
Muutama vain myynnissä niin hinnat ovat poskettomat vrt. Euroopan hintoihin. Siellä vastaavat n. 20-25te ja siihen saman verran veroja päälle. Jos ei vaihtoautoa niin ehdottomasti reissuun
Muutama vain myynnissä niin hinnat ovat poskettomat vrt. Euroopan hintoihin. Siellä vastaavat n. 20-25te ja siihen saman verran veroja päälle. Jos ei vaihtoautoa niin ehdottomasti reissuun
Re: XK:n talvikäyttö (ilman talvipakettia)
Kiitos kommentista. Tuo toi kyllä uutta perspektiiviä ja pisti miettimään, että hätiköiden ei tosiaan kannata lähteä auton perässä juoksemaan (vaikka eivät ne yleensä ihan järkihankintojakaan ole).
Nykyisen auton voi toki myydä erikseen täällä, eli se ei tuontia pahasti haittaisi. Rahoituspuoli olisi sitten eri asia, kun pitäisi varmaan ottaa normilaina tuontiautoa varten ja pistää esim. kämppä sen vakuudeksi. Tosin en tiedä, kuinka hyvin tuollainen auto kelpaa autorahoituksen vakuudeksikaan, kun arvo kuitenkin tippuu sen verran kovaa tahtia, että voi alittaa lainasumman piankin. Ja itsellä ei ole niin luotettavia kontakteja maailmalla, että helposti lähtisin kaukaa autoa hankkimaan. Säästön puolesta toki varmasti kannattaisi (jos saa sitä, mitä uskookin ostavansa).
Nykyisen auton voi toki myydä erikseen täällä, eli se ei tuontia pahasti haittaisi. Rahoituspuoli olisi sitten eri asia, kun pitäisi varmaan ottaa normilaina tuontiautoa varten ja pistää esim. kämppä sen vakuudeksi. Tosin en tiedä, kuinka hyvin tuollainen auto kelpaa autorahoituksen vakuudeksikaan, kun arvo kuitenkin tippuu sen verran kovaa tahtia, että voi alittaa lainasumman piankin. Ja itsellä ei ole niin luotettavia kontakteja maailmalla, että helposti lähtisin kaukaa autoa hankkimaan. Säästön puolesta toki varmasti kannattaisi (jos saa sitä, mitä uskookin ostavansa).
Ex: X-Type 3.0 V6 Executive AT AWD ('02)
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XK:n talvikäyttö (ilman talvipakettia)
No, jostain luin että autolla on kolme hintaa. Myyjän hinta, ostajan hinta ja hinta millä tavara vaihtaa omistajaa. Tuo viimeinen lienee se oikea hinta? Riippumatta valuutasta tai veroista tai kielestä millä kauppaa tehdään.pqs kirjoitti:Moi!
Muutama vain myynnissä niin hinnat ovat poskettomat vrt. Euroopan hintoihin. Siellä vastaavat n. 20-25te ja siihen saman verran veroja päälle. Jos ei vaihtoautoa niin ehdottomasti reissuun
Talvikäyttöön sen verran että en näe mitään syytä etteikö XK:lla voisi ajaa ympärivuotisesti siinä missä muillakin autoilla. Vinter paketti tekee talvikäytöstä tietty mukavampaa mutta mitään estettä sen puuttuminen ei ympärivuotiselle käytölle aseta.
Moottorinlämmitin on ehkäpä teknisesti se tärkein talvivaruste jos taivasalta autoa käynnistellään.
Toki huonon kelin sattuessa tai ikean laatikoita lastatessa AVD X type on hyvinkin erilainen kun XK.. mutta erilainen se on hyvän kelin sattuessakin. Kaikia hyviä ominaisuuksia ei taida saada pakettiin??
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: XK:n talvikäyttö (ilman talvipakettia)
Miksipä ei tuolla voisi talvellakin ajella. Riippuu tietty enemmän kuskista ja tarpeista, esim meikäläisen lumiselle mökkitielle XK:lla on aivan turha lähteä. Ennen oli ihan normijuttu, että esim linja-auton matkustajat työnsivät autoa ylämäessä, kun muuten matka ei jatkunut. Nykyään voisi olla aika haasteellista puhua ihmisiä siihen hommaan .
Mieti ensisijaisesti omat tarpeesi ja millainen kuski olet, silloin päädyt parhaaseen ratkaisuun.
Mieti ensisijaisesti omat tarpeesi ja millainen kuski olet, silloin päädyt parhaaseen ratkaisuun.
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Re: XK:n talvikäyttö (ilman talvipakettia)
Kiitokset, Jykkepoika ja dida.
Joo, eipä tuosta tarjouksesta jäisi edes talvipakettiin verrattuna kai puuttumaan kuin lämmitettävät lasit. Eli sikäli kysymys lienee lopulta siitä, kuinka paljon niitä tarvitsee talviajossa (mutta se ei sitten liity enää juurikaan auton merkkiin tai malliin). Nykyistä enemmän potkua sisältävään takavetoon olisi tietysti totuttava talviajossa, kun aiemmat autot ovat olleet etu- tai nelivetoisia, mutta eipä mutkiin ole muutenkaan tapana ajella talla pohjassa. Nykyisen AWD ja itse asennuttamani sisätilalämppäri (minkä toki saisi varmaan XK:honkin) lisäävät kyllä kivasti talvimukavuutta.
Kyllä tässä taitaa hiljalleen järki voittaa ja taidan pitäytyä X-Typessä toistaiseksi. Juuri eilen illalla/viime yönä tuli sillä muutama tunti kruisailtua ja on se vaan aika mukavaa kyytiä sekin. Enkä osaa ihan lonkalta edes päättää, tykkäänkö enemmän "compact exec"- vai GT-tyylistä... Eniten uuden auton hankintaa tukisi varmaan se, että nykyisestä on löytynyt omaan makuuni hiukan liikaa pikkuvikoja (ehkä edellisten omistajien välinpitämättömyyden takia tms.).
Joo, eipä tuosta tarjouksesta jäisi edes talvipakettiin verrattuna kai puuttumaan kuin lämmitettävät lasit. Eli sikäli kysymys lienee lopulta siitä, kuinka paljon niitä tarvitsee talviajossa (mutta se ei sitten liity enää juurikaan auton merkkiin tai malliin). Nykyistä enemmän potkua sisältävään takavetoon olisi tietysti totuttava talviajossa, kun aiemmat autot ovat olleet etu- tai nelivetoisia, mutta eipä mutkiin ole muutenkaan tapana ajella talla pohjassa. Nykyisen AWD ja itse asennuttamani sisätilalämppäri (minkä toki saisi varmaan XK:honkin) lisäävät kyllä kivasti talvimukavuutta.
Kyllä tässä taitaa hiljalleen järki voittaa ja taidan pitäytyä X-Typessä toistaiseksi. Juuri eilen illalla/viime yönä tuli sillä muutama tunti kruisailtua ja on se vaan aika mukavaa kyytiä sekin. Enkä osaa ihan lonkalta edes päättää, tykkäänkö enemmän "compact exec"- vai GT-tyylistä... Eniten uuden auton hankintaa tukisi varmaan se, että nykyisestä on löytynyt omaan makuuni hiukan liikaa pikkuvikoja (ehkä edellisten omistajien välinpitämättömyyden takia tms.).
Ex: X-Type 3.0 V6 Executive AT AWD ('02)
Re: XK:n talvikäyttö (ilman talvipakettia)
Itse X-typella vuodesta 2004 kulkeneena en halua mitenkaan kyseista mallia halventaa mutta mielestani XK on kokemuksena huomattavasti "aidompi" Jaguar.
- Itse en pida ainakaan US-mallisen X-typen jousituksesta, se on pintakova ja poimii kaikki pienetkin tiet epatasaisuudet ja kuitenkin kurviin hieman kovemmin tullessa X aliohjaa vahvasti ja tuntuu kaatuvan. XK taasen tarjoaa ilmavan pehmeaa kulkua ja sita pystyy jopa hieman kiusaamaan kurvisellakin tiella vaikka ei se mikaan Porsche olekaan. Silealla ja suoralla tiella X on OK.
- Myoskin sisustus materiaaleissa XK tuntuu laadukkaammalta. X "nayttaa" hyvalta mutta "tuntuu" halvalta mukaan lukien nahan laatu ja maara.
- Kylmalla kelilla X myoskin kolisee ja pitaa vahemman laadukkaan oloista aanta mutta lampimilla keleilla on suhteellisen hiljainen.
- Forduar 3.0 V6 yhdistettyna laiskaan automaattiin tarjoaa OK suorituskyvyn jos ei yrita painaa oikeanpuoleista poljinta liian syvaan. Jos odottaa minkaanlaista vauhtia niin pettyy. Sen vahaisen kokemuksen perusteella mita minulla on dieselista niin tuntui itse asiassa normaaliajossa vauhdikkaammalta...
Se mista pidan X-typessa eniten on se etta se ei ole Audi tai BMW. Ja nayttaa klassiselta Jaguarilta. Ja ei maksanut juurikaan mitaan kun USAssa vuonna 2004 X:saa oli loppuvuodesta varastot taynna ja seka tehdas etta maahantuoja antoivat jalleenmyyjille todella suuret insentiivit dumpata "vanhat" autot.
Lumisateen sattuessa kohdalle myoskaan AWD ei haittaa.
Summa summarum: Henkilokohtaisesti pidan X:aa klassisen nakoisena ja halpana vaihtoehtona BMW/Audi/what-ever kulkineille mutta XK tarjoaa sitten kaiken kaikkiaan aivan eritasoisen kokemuksen.
Jos olet etsimassa Coupea niin oletko harkinnut 2005-2006 (X100) mallisia? Uudemmassa X150:ssa on paljon parempi kattoratkaisu jos etsii avomallia ja luonnollisesti moni muukin ratkaisu on paivitetty mutta ainakin omaan silmaani X100 kurvit ovat viela suunnattomasti X150 houkuttelevammat. Koska ajat X:lla niin teen rohkean oletuksen etta "klassinen jaguar" design on sopii myoskin sinulle.
Ja X100:kin tarjoaa X-typeen nahden selkean upgraden ajomukavuuden, sisustusmateriaalien ja koneen suhteen. Lisaksi samalla rahalla saanee jopa sellaisen pienen tehosekoittimen siihen sylinterilohkojen valiin joka auttanee tilanteessa jossa ohitettava painaa kiusallaan kaasua?
Mutta kaikki tama on ihan turhaa spekulaatiota, kay ajamassa seka X100 ja X150 kunnon lenkki ja tee sitten johtopaatokset. Muiden mielipiteet ovat vain muiden mielipiteita ja loppupelissa ainoa mika merkitsee on sinun oma nakemyksesi ja tuntemuksesi.
- Itse en pida ainakaan US-mallisen X-typen jousituksesta, se on pintakova ja poimii kaikki pienetkin tiet epatasaisuudet ja kuitenkin kurviin hieman kovemmin tullessa X aliohjaa vahvasti ja tuntuu kaatuvan. XK taasen tarjoaa ilmavan pehmeaa kulkua ja sita pystyy jopa hieman kiusaamaan kurvisellakin tiella vaikka ei se mikaan Porsche olekaan. Silealla ja suoralla tiella X on OK.
- Myoskin sisustus materiaaleissa XK tuntuu laadukkaammalta. X "nayttaa" hyvalta mutta "tuntuu" halvalta mukaan lukien nahan laatu ja maara.
- Kylmalla kelilla X myoskin kolisee ja pitaa vahemman laadukkaan oloista aanta mutta lampimilla keleilla on suhteellisen hiljainen.
- Forduar 3.0 V6 yhdistettyna laiskaan automaattiin tarjoaa OK suorituskyvyn jos ei yrita painaa oikeanpuoleista poljinta liian syvaan. Jos odottaa minkaanlaista vauhtia niin pettyy. Sen vahaisen kokemuksen perusteella mita minulla on dieselista niin tuntui itse asiassa normaaliajossa vauhdikkaammalta...
Se mista pidan X-typessa eniten on se etta se ei ole Audi tai BMW. Ja nayttaa klassiselta Jaguarilta. Ja ei maksanut juurikaan mitaan kun USAssa vuonna 2004 X:saa oli loppuvuodesta varastot taynna ja seka tehdas etta maahantuoja antoivat jalleenmyyjille todella suuret insentiivit dumpata "vanhat" autot.
Lumisateen sattuessa kohdalle myoskaan AWD ei haittaa.
Summa summarum: Henkilokohtaisesti pidan X:aa klassisen nakoisena ja halpana vaihtoehtona BMW/Audi/what-ever kulkineille mutta XK tarjoaa sitten kaiken kaikkiaan aivan eritasoisen kokemuksen.
Jos olet etsimassa Coupea niin oletko harkinnut 2005-2006 (X100) mallisia? Uudemmassa X150:ssa on paljon parempi kattoratkaisu jos etsii avomallia ja luonnollisesti moni muukin ratkaisu on paivitetty mutta ainakin omaan silmaani X100 kurvit ovat viela suunnattomasti X150 houkuttelevammat. Koska ajat X:lla niin teen rohkean oletuksen etta "klassinen jaguar" design on sopii myoskin sinulle.
Ja X100:kin tarjoaa X-typeen nahden selkean upgraden ajomukavuuden, sisustusmateriaalien ja koneen suhteen. Lisaksi samalla rahalla saanee jopa sellaisen pienen tehosekoittimen siihen sylinterilohkojen valiin joka auttanee tilanteessa jossa ohitettava painaa kiusallaan kaasua?
Mutta kaikki tama on ihan turhaa spekulaatiota, kay ajamassa seka X100 ja X150 kunnon lenkki ja tee sitten johtopaatokset. Muiden mielipiteet ovat vain muiden mielipiteita ja loppupelissa ainoa mika merkitsee on sinun oma nakemyksesi ja tuntemuksesi.
Re: XK:n talvikäyttö (ilman talvipakettia)
Kiitokset kommentista. Kovin on tutun oloisia tuntemuksia - itselläni tosin ei ole ajokokemuksia kissojen osalta kuin X:stä, joten tuota tuntumaa en osaa kommentoida sen paremmin. (Edellinen autoni oli Saab 9000 - 2.3T CDE '95 automaatti - ja täytyy sanoa, että nykyisen erotus siihen on ajotuntuman osalta yllättävän vähäinen, vaikka puitteet toki melko erilaiset ovatkin. Laatikot ovat toki erilaiset, ja varsinkin talvella toki sitten neli- ja etuvedon eron huomaa.) Myös tuon X-Typen persoonallisuuden saksalaisiin verrattuna allekirjoitan täysin; Bemarit ja Audit ovat uskoakseni oikein mainioita ja komeitakin autoja, mutta niitä tuntuu löytyvän joka pihasta ja se tekee niistä vaihtoehtoina tylsempiä. Eihän "englantilainen Mondeokaan" mikään ainutkertainen ilmestys ole, mutta on siinä kuitenkin luonnetta.TexPat kirjoitti:Summa summarum: Henkilokohtaisesti pidan X:aa klassisen nakoisena ja halpana vaihtoehtona BMW/Audi/what-ever kulkineille mutta XK tarjoaa sitten kaiken kaikkiaan aivan eritasoisen kokemuksen.
Jos olet etsimassa Coupea niin oletko harkinnut 2005-2006 (X100) mallisia? Uudemmassa X150:ssa on paljon parempi kattoratkaisu jos etsii avomallia ja luonnollisesti moni muukin ratkaisu on paivitetty mutta ainakin omaan silmaani X100 kurvit ovat viela suunnattomasti X150 houkuttelevammat. Koska ajat X:lla niin teen rohkean oletuksen etta "klassinen jaguar" design on sopii myoskin sinulle.
Jagge-perheestä ensi-ihastukseni oli aikoinaan XJ6 Series II, mistä varmaan osittain johtuu mieltymys X-Typen ulkomuotoon. Jotenkin en ole yhtä innoissani vielä vanhemmasta tyylistä - ja sitä jäljittelevästä S-Typestä - vaikka toki nekin oikein komeita ovat. X100:n ja X150:n välillä kallistun hiukan jälkimmäisen kannalle, mutta en oikein edes tiedä, miksi. X100:n lyhyempi takaikkuna ainakin saa perän näyttämään vielä pitemmältä, mikä jotenkin pistää silmään. Tosin kun nyt molempien kuvia vertailen, niin aika vaikea noiden välillä on kauniimpaa valita. X150 (varsinkin nokka) tuo aika vahvasti mieleen Aston Martinin, mutta kuten Top Gearissa joskus tuota kommentoitiin, tuon yhdennäköisyyden arvostelu huonona asiana on kuin laskisi miehen huonoksi puoleksi sen, että hän näyttää liikaa Brad Pittiltä.
Olen saanut tässä kerättyä jäitä hattuun ja kun on hyvin todennäköistä, että pankistakin minut naurettaisiin ulos XK:lle rahoitusta hakiessa, täytynee ehkä jättää nämä asiat nyt hautumaan ja aloittaa pähkäily uudestaan lähes alusta, kun vaihdosta tulee todella ajankohtaista. Tosin on tässä vielä pieni kipinä lähteä koeajamaan tuota XK:ta, mutta olen hiukan yrittänyt välttää sitä, ettei se koidu järkeilylle kohtalokkaaksi...
Ex: X-Type 3.0 V6 Executive AT AWD ('02)
Re: XK:n talvikäyttö (ilman talvipakettia)
Omaan silmaan X150 pera taas nayttaa silta etta Callum toistaa itseaan mutta jenkkilaissa aikaansa viettaneen osalta keula on taas Ford Taurus take II. Hammentavaa kyllakin joku muukin on samaa mielta allekirjoittaneen kanssa, olen tottunut olemaan aina "vaarassa".MJV kirjoitti: X150 (varsinkin nokka) tuo aika vahvasti mieleen Aston Martinin, mutta kuten Top Gearissa joskus tuota kommentoitiin, tuon yhdennäköisyyden arvostelu huonona asiana on kuin laskisi miehen huonoksi puoleksi sen, että hän näyttää liikaa Brad Pittiltä.
http://www.thetruthaboutcars.com/2006/06/jaguar-xk8/
2010 Face-Lift auttoi hieman asiaa samalla lailla kuin XF:kin kanssa. Molemmissa nena parani huomattavasti kuten konehuonekin. (vanha 4.2 -> uusi 5.0, ainoat konevaihtoehdot USAssa XK ja XF malleihin)
Viisas mies!MJV kirjoitti: Tosin on tässä vielä pieni kipinä lähteä koeajamaan tuota XK:ta, mutta olen hiukan yrittänyt välttää sitä, ettei se koidu järkeilylle kohtalokkaaksi...
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Su Maalis 16, 2008 6:50 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK:n talvikäyttö (ilman talvipakettia)
MJV osta vaan X150 et kadu.Itsellä toinen jo menossa ensimmäinen oli kovakatto ja nyt mennään avolla.Ero edelliseen koppaan jonka senkin omistin useamman vuoden aikamoinen viimeistelyltään ja tekniikaltaan eikä korikaan mennyt huonompaan suuntaan
Uudehkojen ja käytettyjen Arvokellojen erikoisliike Sepän Viisari
Bentley Continental 2006, Rolls Royce Silver Shadow 1971,Jaguar XK8 150 Cabriolet 4,2 2008
Bentley Continental 2006, Rolls Royce Silver Shadow 1971,Jaguar XK8 150 Cabriolet 4,2 2008
Re: XK:n talvikäyttö (ilman talvipakettia)
sepanviisari,
koska sinulla on oikeaa kokemusta X100 ja X150 kissoista niin olisiko sinulla mahdollisuutta kirjoittaa ihan lyhytta vertailua omasta nakokulmastasi. Uskon etta aihe kiinnostaa muitakin kuin allekirjoittanutta.
koska sinulla on oikeaa kokemusta X100 ja X150 kissoista niin olisiko sinulla mahdollisuutta kirjoittaa ihan lyhytta vertailua omasta nakokulmastasi. Uskon etta aihe kiinnostaa muitakin kuin allekirjoittanutta.
Re: XK:n talvikäyttö (ilman talvipakettia)
Ymmärrän tuon mielipiteen kyllä kuvien perusteella. Tosin minusta Tauruksen "alahuuli" työntyy eteen aika pitkälle, kun se XK:ssa kääntyy takaisin taaksepäin ritilän alla, ja tuo saa nuo minusta näyttämään kuitenkin aika erilaisilta. Mutta nämä asiat ovat toki katsojan silmässä.TexPat kirjoitti:Omaan silmaan X150 pera taas nayttaa silta etta Callum toistaa itseaan mutta jenkkilaissa aikaansa viettaneen osalta keula on taas Ford Taurus take II.
Samaa mieltä. Itsellä pisti silmään Taurus-vertailussa tuo ritilän ja kissamerkin halkaiseva poikkiviiva, joka löytyy molemmista. Oli sitten pakko kokeilla napata tuosta '07 XK:sta edestä päin otettu kuva ja muokata kuvankäsittelyohjelmassa siitä ritilästä versio, jossa viivaa ei ole - eli aika lailla faceliftin jälkeistä vastaava. Kyllähän sekin jo ilmettä muutti hiukan.TexPat kirjoitti:2010 Face-Lift auttoi hieman asiaa samalla lailla kuin XF:kin kanssa.
Myös Sepanviisarille kiitokset mielipiteestä. Täytyy selkeästi pitää XK mielessä, kun vaihtoon oikeasti tulee syytä - muutakin kuin kova kuume ja hinku.
Keskustelu luisui vähän pois tuosta talvikäyttöön sopivuudesta, mutta eipä se ainakaan minua haittaa; taas on tullut opittua uutta tässäkin ketjussa.
Ex: X-Type 3.0 V6 Executive AT AWD ('02)
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Su Maalis 16, 2008 6:50 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK:n talvikäyttö (ilman talvipakettia)
Texpat ja muut.Muutama sananen eroista X100 ja X150 jotka omakohtaista kokemusta.X100 tuli ajeltua viimeset 2 talvea ja ei mitään sen kummempaa vaikeutta kuin muillakaan takatuuppareilla.Alla oli kitkat ja välillä olisi toki toivonu nastoja alle .Viimeisin hankinta X150 saakin lepäillä tallissa talvet ja paikkaa tuuraa S-type.Ajo-ominaisuuksista muutama asia näiden kahden XK välillä mitkä olennaisimpia jotka tulee mieleen.Yleinen ajamisen helppous tällä uudemmalla,täsmällisempi ohjaus,erittäin tehokkaat ja täsmällisen tuntuiset jarrut,vaihteisto toimii huomaamatomammin,kulutus pienempi n.2litraa sadalla.Yllätys lisäksi tämän X150 hiljaisuus huolimatta siitä että on avo.Kori erittäin jäykkä ei nitinöitä eikä natinoita mukulakivelläkään.Sisustan materiaalit astetta laadukkaammat kuin vanhassa.Oikeastaan vanhemmasta kaipaan ainoastaan visuaaliselta puolelta mittaristoa joka silmään hauskempi.Kaikenkaikkiaan onnistunut hankinta mielestäni
Uudehkojen ja käytettyjen Arvokellojen erikoisliike Sepän Viisari
Bentley Continental 2006, Rolls Royce Silver Shadow 1971,Jaguar XK8 150 Cabriolet 4,2 2008
Bentley Continental 2006, Rolls Royce Silver Shadow 1971,Jaguar XK8 150 Cabriolet 4,2 2008
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: La Marras 23, 2013 9:07 pm
- Paikkakunta: Naantali
Re: XK:n talvikäyttö (ilman talvipakettia)
Hei,
Onko kukaan kokeillut XK8 cabriota talviautona?
Miten katto pärjää pakkasessa. Avata sitä ei varmaan kuitenkaan tarvitse.
Matti
Onko kukaan kokeillut XK8 cabriota talviautona?
Miten katto pärjää pakkasessa. Avata sitä ei varmaan kuitenkaan tarvitse.
Matti
Matti Pullinen
Jaguar XJ6, X350, RHD
British Racing Green
Jaguar XJ6, X350, RHD
British Racing Green
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: XK:n talvikäyttö (ilman talvipakettia)
Tässäpä vaihtoehto, hieman kallis vain, kuten kaikki Ardenin tuotteet. Ensimmäisestä kuvasta tulee huikeasti mieleen TVR Cerbera...
Hardtop for cabriolet?
Hardtop for cabriolet?