Moi,
Miten paljon eroja noissa kahdessa on lähinnä huollon ja varaosien kannalta?
Esimerkkinä:
http://www.classic-motor-cars.co.uk/dai ... -jn596.htm
XJ6 4.2 - Jaguar vs. Daimler.
XJ6 4.2 - Jaguar vs. Daimler.
------------------------
XJ6 4.2 Sovereign RHD -85
XJ6 4.2 Sovereign RHD -85
Yksinkertaisesti
Daimler = Jaguar
Eihän noissa mitään eroa ole, samat osat sopii molempiin, paitsi nimikyltti
Eihän noissa mitään eroa ole, samat osat sopii molempiin, paitsi nimikyltti
Jaguar XJ 40 -89 3.2
Ferrari 308 GTSi -80
Ferrari F40 Special Saloon
Sekä hukatut:
MK2 3.8 -64 ( ensimmäinen autoni )
XJ6 2.8 -70
Ferrari 308 GTSi -80
Ferrari F40 Special Saloon
Sekä hukatut:
MK2 3.8 -64 ( ensimmäinen autoni )
XJ6 2.8 -70
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
XJ I-III malleissa en tunne suoraan varusteeroja, mutta teknisesti nekin ovat täysin identtisiä. Daimler tunnetaan Britannian vanhimpana automerkkinä jonka Jaguar osti 60-luvun alussa. Ensimmäinen Daimler-badgella valmistettu Jaguar oli MkII muunnos Daimler jossa oli Jaguarista poiketen 2,5 l V8 moottori, siinä siis teknisiäkin eroja Jaggeen nähden. Sittemmin Daimler on edustanut Jaguarmalliston varustehuippua, aina XJ8 mallia mukaanlukien. Daimler on aina ollut varustettuna suurimmilla konevaihtoehdoilla, XJ 40:ssä 3,6 - 4.0 sekä 6.0 V12 (Double Six). Varustetaso on periatteessa kuten Sovereignissa, joillakin lisämausteilla (kahdeistuttava takapenkki, piknikpöydät...), sekä vakiona esim takalasin suojaverhot. Penkit poikkeavat ulkonäöllisesti, ja nahan sanotaan olevan parempi.
Double Six:ssä on etupenkeissä sivutuet ja pieninä eroina vaihdevalitsimen ympärys joka on penkkien värinen kuten myös nahkapäällysteinen käsijarrun kahva.
Daimlereissa on erilaisuuksia ulkoisesti hyvin vähän: jäähdytinsäleikkö poikkeaa kuten myös takakannen kahva (uritettu = fluted yläosa). 3.6/4.0 Daimlerissa on samat vanteet kuin Sovessa, mutta DD6:ssa toiset. Daimlerissa myös LS-varuste eli listat sivuilla (ruostumattomat).
Pääasia on siis että auto tulee samalta tehtaalta, samalta kokoonpanolinjalta mutta edustaa varustelun huipputasoa. Erikoisuutena mainittakoon että Daimler mallia voitiin myydä ainoastaan Euroopassa, USA:ssa Daimlermerkin omisti/omistaa muistaakseni Chrysler. Siellä huippumalli sai nimen Vanden Plas - ja on paitsi badgea sama kuin Daimler.
Kovasti juorutaan että Daimlerbrandi tulisi uudelleen markkinoille XJ:n huippumallina Euroopassa, mene ja tiedä? Daimlereista ehdotonta huippua edustaa Daimler Super V8 LWB 2000 luvun alkuvuosilta, siitä ei puutu mikään, ja superchargerilla vielä liikkukin taivaallisella tavalla... muuten ensimmäinen kokeilemani V8 joka kuulostaa todella sivistyneeltä...
Stefan
Double Six:ssä on etupenkeissä sivutuet ja pieninä eroina vaihdevalitsimen ympärys joka on penkkien värinen kuten myös nahkapäällysteinen käsijarrun kahva.
Daimlereissa on erilaisuuksia ulkoisesti hyvin vähän: jäähdytinsäleikkö poikkeaa kuten myös takakannen kahva (uritettu = fluted yläosa). 3.6/4.0 Daimlerissa on samat vanteet kuin Sovessa, mutta DD6:ssa toiset. Daimlerissa myös LS-varuste eli listat sivuilla (ruostumattomat).
Pääasia on siis että auto tulee samalta tehtaalta, samalta kokoonpanolinjalta mutta edustaa varustelun huipputasoa. Erikoisuutena mainittakoon että Daimler mallia voitiin myydä ainoastaan Euroopassa, USA:ssa Daimlermerkin omisti/omistaa muistaakseni Chrysler. Siellä huippumalli sai nimen Vanden Plas - ja on paitsi badgea sama kuin Daimler.
Kovasti juorutaan että Daimlerbrandi tulisi uudelleen markkinoille XJ:n huippumallina Euroopassa, mene ja tiedä? Daimlereista ehdotonta huippua edustaa Daimler Super V8 LWB 2000 luvun alkuvuosilta, siitä ei puutu mikään, ja superchargerilla vielä liikkukin taivaallisella tavalla... muuten ensimmäinen kokeilemani V8 joka kuulostaa todella sivistyneeltä...
Stefan
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Daimler
Näyttää muuten todella hyvältä paperilla. Liikkeen hinnaksi jopa hivenen liiankin hyvä? Toin itse keväällä samaisen kaltaisen yksilön (kylläkin Jagge Sovereign) pitkällä historialla. Hinta oli liki 3teuroa enemmän, joten jos tuo on tosiaaankin kaikkea mitä ilmoitus lupaa niin siitä vaan ostamaan omaani olen ollut erittäin tyytyväinen ja yllätyksiä ei ole tullut. Arvostetut liikkeethän ottavat noin 1000-2000puntaa katetta tuon hintaluokan autoista, joten tuon edullinen hinta pistää arveluttamaan, kun tuossa voisi hyvinkin olla 7995puntaa?
Valitettavasti Daimler oli jo mennyt.... no, olivat juuri saaneet vastaavan Sovereignin ja maileja mittarissa 29700. Hinta sama kuin Daimlerilla (6000). Kävin ajamassa ja tutkimassa autoa niin päältä, sisältä kuin alta ja katselin kaikkea mitä on kirjoitettu katsomaan. Ainakin auton kunnosta päätellen mailit ovat aitoja. Käsittääkseni auto on ollut jatkuvassa käytössä (omistaja vietti aikaa merillä aika paljon), huoltohistoria, alkup. käsikirjat, veromerkit ja katsastustodistukset löytyvät.
Pieniä puutteita löysin, mutta ne korjataan ja auto huolletaan ennen luovutusta (kuten myös ruiskuttavat vahaa palkkien sisään). Suurin puutteista taisi olla hivenen irti oleva kattoverhoilu ja huonosti korjatut pakoputken etuäänenvaimentimien liitokset. Uutta ruostumatonta putkea eivät samaan hintaan antaneet . Asennuksen kanssa putken hinta olisi 700 puntaa. Ajattelin ajella ensin jonkun aikaa ja katsoa, että auto on siinä kunnossa, että sen Suomeen asti tuo, ennen kuin laitan lisää rahaa palamaan.
Kuvia autosta voi halutessaan vilkaista:
http://www.saunalahti.fi/~jna1/jag/
Nuo ovat niitä, mitä sain heiltä ennen koeajoa. Itse olin niin tohkeissani, etten muistanut napsia itse kuvia paikanpäällä ollessani. Eipä hätä mitään, kohta voinkin kuvata sitä niin edestä kuin takaa, kun haen auton viimeistään ensi viikon alussa
------------------
Mainos
Liike vaikuttaa todella asiantuntevalta ja asiansa osaavalta. Pihassa oli juuri jonnekin näyttelyyn lähdossä, heidän entisöimä ja omistama(?) kaikkien aikojen ensimmäinen(!) E-type. Ei sitten tullut otettua edes sitä pönötyskuvaa itsestä nojaamassa siihen... äh.
Pieniä puutteita löysin, mutta ne korjataan ja auto huolletaan ennen luovutusta (kuten myös ruiskuttavat vahaa palkkien sisään). Suurin puutteista taisi olla hivenen irti oleva kattoverhoilu ja huonosti korjatut pakoputken etuäänenvaimentimien liitokset. Uutta ruostumatonta putkea eivät samaan hintaan antaneet . Asennuksen kanssa putken hinta olisi 700 puntaa. Ajattelin ajella ensin jonkun aikaa ja katsoa, että auto on siinä kunnossa, että sen Suomeen asti tuo, ennen kuin laitan lisää rahaa palamaan.
Kuvia autosta voi halutessaan vilkaista:
http://www.saunalahti.fi/~jna1/jag/
Nuo ovat niitä, mitä sain heiltä ennen koeajoa. Itse olin niin tohkeissani, etten muistanut napsia itse kuvia paikanpäällä ollessani. Eipä hätä mitään, kohta voinkin kuvata sitä niin edestä kuin takaa, kun haen auton viimeistään ensi viikon alussa
------------------
Mainos
Liike vaikuttaa todella asiantuntevalta ja asiansa osaavalta. Pihassa oli juuri jonnekin näyttelyyn lähdossä, heidän entisöimä ja omistama(?) kaikkien aikojen ensimmäinen(!) E-type. Ei sitten tullut otettua edes sitä pönötyskuvaa itsestä nojaamassa siihen... äh.
------------------------
XJ6 4.2 Sovereign RHD -85
XJ6 4.2 Sovereign RHD -85
onnea autolle
Hyvältä näytti kuvissa, eteenkin moottoritila oli mielestäni erittäin siisti. Oliko autosi 85 alkuvuoden malli?
Jos auto tuntuu olevan pidettäväksi tarkoitettu ja sitä ajattelee fiksata suomeen tuontia varten . niin kannattaa katsoa ovien alareunat sieltä tiivisteen alta, mistä vesi valuu pesujen jälkeen. Löysin omastani sieltä ne ainoat ruostepaikat juuri tuolta. Myös takaovien kolmio-pikkuikkunan takareunan kromilistan välistä vesi pääsee listojen ja oven metalliosien väliin mytimään, joten siltä kohdin kannattaa katsoa oven takaosan kunto.
Sinulla ei tainnut olla autossa kattoluukkua, Huomasin että työkalupakista puuttui se pikkuinen kampi jolla voi kattoluukun sulkea, jos/kun moottori tekee tenän.. omassa on kattoluukku ja juuri tuo kampi puuttui tarvikesatsista, joten se meni hankintalistalle
Jos auto tuntuu olevan pidettäväksi tarkoitettu ja sitä ajattelee fiksata suomeen tuontia varten . niin kannattaa katsoa ovien alareunat sieltä tiivisteen alta, mistä vesi valuu pesujen jälkeen. Löysin omastani sieltä ne ainoat ruostepaikat juuri tuolta. Myös takaovien kolmio-pikkuikkunan takareunan kromilistan välistä vesi pääsee listojen ja oven metalliosien väliin mytimään, joten siltä kohdin kannattaa katsoa oven takaosan kunto.
Sinulla ei tainnut olla autossa kattoluukkua, Huomasin että työkalupakista puuttui se pikkuinen kampi jolla voi kattoluukun sulkea, jos/kun moottori tekee tenän.. omassa on kattoluukku ja juuri tuo kampi puuttui tarvikesatsista, joten se meni hankintalistalle