Bensankulutus alkaa olemaan häiritsevän iso siinä vaiheessa kun ei pääse tankillisella asemalta toiselle.jokinen13 kirjoitti:Aamen.kissaeläin kirjoitti: Ei näitä autoja todellakaan ole ostettu polttoainetalouden ehdoilla ..
Eilen illalla ajelin stypen autopesun pihaan (menee buunattavaksi). Katsoin keskikulutusta 13.2L/100. Laitoin Sportti-moodin päälle ja painoin lisää kaasua. Tuumailin vaan, että onneksi sitä menovettä saa vielä asemilta
S type harkinnassa ja hankinnassa
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
Oli joskus: X308 XJR
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
XKR:ssä hennollakin polkasulla näytössä 99.9....Ajon aikana katsoin, että hetkellinen bensankulutus nousi max 33L/100km (lähinnä kiihdyttäessä).
Katsoin keskikulutusta 13.2L/100.
Mulla koko kesän ajelut näyttää tällä hetkellä 13.8 l/100km 51 km/h keskinopeudella. Ei paha ainakaan tuohon verrattuna. Ja joka litrasta on nautittu
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
X-Type 2.0D:llä ajellessa hymyilyttää tankatessa, ajon aikana hieman vähemmän...
Nollasin edellisen tankkauksen yhteydessä trippimittarin ja ajettuani 801 km tankkiin mahtui tasan 40 litraa polttoainetta. Ihan joka tankillisella ei kuitenkaan pääse näin vähällä näin pitkälle.
Nollasin edellisen tankkauksen yhteydessä trippimittarin ja ajettuani 801 km tankkiin mahtui tasan 40 litraa polttoainetta. Ihan joka tankillisella ei kuitenkaan pääse näin vähällä näin pitkälle.
- Juha -
'21 E-Pace P300e
Ex. '11 XF 2.2D
Ex. '07 X-TYPE 2.0D
_________________
'21 E-Pace P300e
Ex. '11 XF 2.2D
Ex. '07 X-TYPE 2.0D
_________________
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
Ketjun aloittajalle kysymys, onhan sinunkin S-typesi mallia "pitka"? Alla esimerkki LWB S-typesta:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2000-Jag ... 500wt_1182
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2000-Jag ... 500wt_1182
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
Olisi kiva kuulla myös miten homma meni KCS:n kautta ja millaisilla kokonaiskustannuksilla...? Nähtävästi hyvin!
Muutenkin suositukset "avaimet käteen" -tuontifirmoista kiinnostaa. Tosin verot tulee aika kalliiksi nykyään, jos Suomesta löytyisi sopivaa niin varmaan halvemmaksi tulisi kun huomioidaan toiset vanteet+renkaat ja lämppärit ym.
Miten paljon muuten suunnilleen maksaa lohkolämmittimen asennus ja S-typeen sopiva talvirengassetti?
Muutenkin suositukset "avaimet käteen" -tuontifirmoista kiinnostaa. Tosin verot tulee aika kalliiksi nykyään, jos Suomesta löytyisi sopivaa niin varmaan halvemmaksi tulisi kun huomioidaan toiset vanteet+renkaat ja lämppärit ym.
Miten paljon muuten suunnilleen maksaa lohkolämmittimen asennus ja S-typeen sopiva talvirengassetti?
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
Katos, postaus ei tullutkaan perille.
TexPat; Ei sentään, Turun mutkat ei riitä
erwin; KCS toimi ihan OK. Laitoin muutaman jutun vielä "agentille" Saksaan, että tutkii ajonaikana esim;
"S-typessä "tyyppivikana" ohjaustehostimen vinkuminen. Voitko tarkistaa koeajolla". Vastaus puhelimitse "kaikki toimii tyylikkäästi". Itse ratin taakse kun auto Suomessa. 10 metrin ajon jälkeen tehostin vikisee...(voit itse vetää johtopäätökset)
Nooh, onneksi ei tule korjaus kalliiksi.
Mutta muuten annan KCS:lle kokonaisuudelle arvosanaksi 8+
Halvin mitä '02:sta faceliftillä oli myynnissä, niin hinta about 15k ('02 126tkm) Suomesta.
Itselläni auton hinta, verot + KCS=12k ja auto vielä vähemmän ajettu (114tkm) kuin tuo Suomen "halvin". Joskin sekin yksilö ei ollut suomesta ostettu jos asialla jotain merkitystä on. Joku fiksu joskus sanonut, että "huoltamaton 'Suomiauto' on yhtä paska kuin huoltamaton Saksatuonti".
Itselleni oli enemmän merkitystä, jossa myöskin KCS toimi oivana apuna, että huollot oli tehty merkkiliikkeessä ja niistä oli myöskin dokumentit näyttää (eikä pelkästää huoltokirjaa vaan kuitit myös).
Vanteet ja renkaat pitää tosiaan ostaa, mutta arvelen siihen kuluvan noin 1000€. Lohkolämppäristä aloittelin uuden topicin tuonne "tekniikka" -osiolle. Käyhän sieltä lukemassa.
Ylläpidolle: Mun piti läväyttää stypestä kuva tänne kun tuli myllytyksestä, mutta ilmeisesti foorumilla on joku max. tiedostokoko?
TexPat; Ei sentään, Turun mutkat ei riitä
erwin; KCS toimi ihan OK. Laitoin muutaman jutun vielä "agentille" Saksaan, että tutkii ajonaikana esim;
"S-typessä "tyyppivikana" ohjaustehostimen vinkuminen. Voitko tarkistaa koeajolla". Vastaus puhelimitse "kaikki toimii tyylikkäästi". Itse ratin taakse kun auto Suomessa. 10 metrin ajon jälkeen tehostin vikisee...(voit itse vetää johtopäätökset)
Nooh, onneksi ei tule korjaus kalliiksi.
Mutta muuten annan KCS:lle kokonaisuudelle arvosanaksi 8+
Halvin mitä '02:sta faceliftillä oli myynnissä, niin hinta about 15k ('02 126tkm) Suomesta.
Itselläni auton hinta, verot + KCS=12k ja auto vielä vähemmän ajettu (114tkm) kuin tuo Suomen "halvin". Joskin sekin yksilö ei ollut suomesta ostettu jos asialla jotain merkitystä on. Joku fiksu joskus sanonut, että "huoltamaton 'Suomiauto' on yhtä paska kuin huoltamaton Saksatuonti".
Itselleni oli enemmän merkitystä, jossa myöskin KCS toimi oivana apuna, että huollot oli tehty merkkiliikkeessä ja niistä oli myöskin dokumentit näyttää (eikä pelkästää huoltokirjaa vaan kuitit myös).
Vanteet ja renkaat pitää tosiaan ostaa, mutta arvelen siihen kuluvan noin 1000€. Lohkolämppäristä aloittelin uuden topicin tuonne "tekniikka" -osiolle. Käyhän sieltä lukemassa.
Ylläpidolle: Mun piti läväyttää stypestä kuva tänne kun tuli myllytyksestä, mutta ilmeisesti foorumilla on joku max. tiedostokoko?
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
Racing green
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
Tervehdys !
En ole ylläpidosta mutta noissa kuvissa on joku 265kt maksimi. Ei anna lähettää isompiatiedostoja. Tämä myös näkyy punaisella tekstillä kun yrität lähettää ylisuurta tiedostoa.
En ole ylläpidosta mutta noissa kuvissa on joku 265kt maksimi. Ei anna lähettää isompiatiedostoja. Tämä myös näkyy punaisella tekstillä kun yrität lähettää ylisuurta tiedostoa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
Tuolla nyt sitten kurvaillaan;
- Liitteet
-
- DSC_0995_2.jpg (165.66 KiB) Katsottu 6540 kertaa
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
Racing green
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
Tervehdys !
Vaikka oma lehmä on ojassa niin kyllä tuo Ässä on mielestäni jotenkin aivan mahtavan näköinen ajoneuvo. Tuota keulan ulkonäköä voi muttaa mieleisekseen ritilän mallia muuttamalla ja vaikka lampun kehykset hommaamalla jos haluaa.
Komiata on !
Vaikka oma lehmä on ojassa niin kyllä tuo Ässä on mielestäni jotenkin aivan mahtavan näköinen ajoneuvo. Tuota keulan ulkonäköä voi muttaa mieleisekseen ritilän mallia muuttamalla ja vaikka lampun kehykset hommaamalla jos haluaa.
Komiata on !
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
Pientä mukavaa löytyi 112tkm huollon yhteydessä. Takaiskunvaimennin rikki. Pitää vaihtaa pareittain, joten 550€ lisäsijoitus Jaggeen...
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
Racing green
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
Itseäni näissä "uus tuonneissa" ihmetyttää se että ostavatko nahkahousut suhteellisen kalliin auton ja ajavat sillä keskimäärin noin 10-12tkm vuodessa Perinteisesti suomalaiset ajavat perheen kakkos kauppakasseilla samoja lukemia.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
Tervehdys
Harva tuo paljon ajetun joten yleensä ne yksilöt vähän ajettuja. Nahkiksilla on ne pari Mersua ja Bemua joilla vedetään matkaa ja Jaggella käydään edustamassa kirkolla...Vitsi vitsi mutta uskon tuohon teoriaan itse.
Harva tuo paljon ajetun joten yleensä ne yksilöt vähän ajettuja. Nahkiksilla on ne pari Mersua ja Bemua joilla vedetään matkaa ja Jaggella käydään edustamassa kirkolla...Vitsi vitsi mutta uskon tuohon teoriaan itse.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
Onnea vaan uudelle S-kaimalle!
Pakko kanssa kommentoida tuota polttoaineenkulutusta. Kaikki autot vievät kaiken tankkiin laitetun. Ja tosiaan, näissä autoissa ei taida kulutus olla kovin korkeassa prioriteetissa valintaa tehtäessä. Itse ajelen myös pääasiassa kaupunkiajoa. En ole enää seurannut keskikulutusta. Pitänee joku kerta laittaa jotain pidemmän aikavälin tilastoa, vaikka seurannassa enemmän ollut eurot kuin litrat.
Pakko kanssa kommentoida tuota polttoaineenkulutusta. Kaikki autot vievät kaiken tankkiin laitetun. Ja tosiaan, näissä autoissa ei taida kulutus olla kovin korkeassa prioriteetissa valintaa tehtäessä. Itse ajelen myös pääasiassa kaupunkiajoa. En ole enää seurannut keskikulutusta. Pitänee joku kerta laittaa jotain pidemmän aikavälin tilastoa, vaikka seurannassa enemmän ollut eurot kuin litrat.
- S-type 3.0 Autom. vm 2006 Jaguar Racing Green -
- CANNONDALE CAAD12 road bike
- COLNAGO WorldCup cycle-cross -
- CANNONDALE CAAD12 road bike
- COLNAGO WorldCup cycle-cross -
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
Tervehdys !
Sen verran itse seuraan kulutusta pitkällä matkalla siitä syystä että ei mitään häikkää ole moottorissa, tarkoitan tällä sitä että ei mitään palamishäiriötä tai muuta hämminkiä mitä ei muuten voisi ehkä havaita. Kulutus ollut tällä neljälitraisella V8 9,5 litraa satasella keskinopeuden ollessa noin 90 km/h . Ei siis hirveän paha tällä tilavuudella ja massalla kun vertaa vaikka noihin 2 litraisiin 7 litraa kuluttaviin. Tuosta 9.5 litrasta luulen tietäväni että kone on kunnossa kun menee alle valmistajan ilmoituksen. Muuten saa kuluttaa sen minkä tarvitsee kun ei ole ns pakkoajoa vaan lähinnä huviajelua.
Sen verran itse seuraan kulutusta pitkällä matkalla siitä syystä että ei mitään häikkää ole moottorissa, tarkoitan tällä sitä että ei mitään palamishäiriötä tai muuta hämminkiä mitä ei muuten voisi ehkä havaita. Kulutus ollut tällä neljälitraisella V8 9,5 litraa satasella keskinopeuden ollessa noin 90 km/h . Ei siis hirveän paha tällä tilavuudella ja massalla kun vertaa vaikka noihin 2 litraisiin 7 litraa kuluttaviin. Tuosta 9.5 litrasta luulen tietäväni että kone on kunnossa kun menee alle valmistajan ilmoituksen. Muuten saa kuluttaa sen minkä tarvitsee kun ei ole ns pakkoajoa vaan lähinnä huviajelua.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
Niinpä tällä Saksasta vuosi sitten tuodulla ässällänikin oli ajettu keskimäärin 1100 kilsaa kuukaudessa (71400 mittarissa ostettaessa, huoltokirja). Ja hyvin oli pidetty.kissaeläin kirjoitti:Tervehdys
Harva tuo paljon ajetun joten yleensä ne yksilöt vähän ajettuja. Nahkiksilla on ne pari Mersua ja Bemua joilla vedetään matkaa ja Jaggella käydään edustamassa kirkolla...Vitsi vitsi mutta uskon tuohon teoriaan itse.
- S-type 3.0 Autom. vm 2006 Jaguar Racing Green -
- CANNONDALE CAAD12 road bike
- COLNAGO WorldCup cycle-cross -
- CANNONDALE CAAD12 road bike
- COLNAGO WorldCup cycle-cross -
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
OT:ksi menee eikä liity topicin aloittajan autoon millään tavalla vaan lähinnä "saksan tuonteihin" yleensä.
Serkku toi muutama vuosi sitten V70:n Sakuista, 115t ajettu, täydellinen huoltokirja yms dokumentit kunnossa. No, autosta petti kampiakselin hihnapyörä ja jonkinasteista vääntöä aiheesta tuli myyjäosapuolen kanssa, loppupeleissä selvisi se että todellinen ajomäärä oli noin 380tkm (jostain auton boksista merkkiliikkeessä todettu).
Aikanaan toin emännän käyttöön E61 koppasen dsl bemarin joka on edelleen taloudessa, tuolloin vajaat 3v autossa ajomäärä oli "jo" 185tkm eli noin 60tkm/v, auto myöskin kuin pakasta vedetty ja historia kunnossa. Todellinen ajomäärä luetettu paikallisella BMW:llä Saksassa samoin merkkihuollon huoltohistoria löytyi printattuna mukaan.
Serkku toi muutama vuosi sitten V70:n Sakuista, 115t ajettu, täydellinen huoltokirja yms dokumentit kunnossa. No, autosta petti kampiakselin hihnapyörä ja jonkinasteista vääntöä aiheesta tuli myyjäosapuolen kanssa, loppupeleissä selvisi se että todellinen ajomäärä oli noin 380tkm (jostain auton boksista merkkiliikkeessä todettu).
Aikanaan toin emännän käyttöön E61 koppasen dsl bemarin joka on edelleen taloudessa, tuolloin vajaat 3v autossa ajomäärä oli "jo" 185tkm eli noin 60tkm/v, auto myöskin kuin pakasta vedetty ja historia kunnossa. Todellinen ajomäärä luetettu paikallisella BMW:llä Saksassa samoin merkkihuollon huoltohistoria löytyi printattuna mukaan.
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
Tjoo, kyllähän noista kilometreista aina saa päänvaivaa. Oma ässä on ollut 4 ensimmäistä vuotta jonkun asianajotoimiston ns. edustusautona, jonka jälkeen papereiden mukaan sen on ostanut herrasmies, jonka syntymävuosi on -44. Kirkkokäynnit sunnutaisin ovat siis tosi asia
Näistä on vielä kaikki paperit tallella, joten en ole kovinkaan skeptinen siitä, että kilsoja olisi ruuvattu. Mutta kaikki on tietysti mahdollista.
Olivat huollon yhteydessä tehneet muutenkin kuntoarvion ja muilta osin (iskunvaimennin pois lukien) oli kaikki kunnossa.
Toivottavasti siis remontin jälkeen huoletonta ajoa
Näistä on vielä kaikki paperit tallella, joten en ole kovinkaan skeptinen siitä, että kilsoja olisi ruuvattu. Mutta kaikki on tietysti mahdollista.
Olivat huollon yhteydessä tehneet muutenkin kuntoarvion ja muilta osin (iskunvaimennin pois lukien) oli kaikki kunnossa.
Toivottavasti siis remontin jälkeen huoletonta ajoa
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
Racing green
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
Aika hulppealta kuulostaa iskarien hinta, ilmeisesti Suomesta? British Partsilta tai JustJagsilta tilaamalla säästäisit vähintään parisataa, ellei sitten vaihtoa ehditty jo tehdä.jokinen13 kirjoitti:Pientä mukavaa löytyi 112tkm huollon yhteydessä. Takaiskunvaimennin rikki. Pitää vaihtaa pareittain, joten 550€ lisäsijoitus Jaggeen...
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
No eipä ole tehty. Pitänee asia tarkistaa. Kiitokset vinkistä!TePe kirjoitti:jokinen13 kirjoitti:Aika hulppealta kuulostaa iskarien hinta, ilmeisesti Suomesta? British Partsilta tai JustJagsilta tilaamalla säästäisit vähintään parisataa, ellei sitten vaihtoa ehditty jo tehdä.
EDIT: Voiskohan joku auliaasti ja hyvästä tahdostaan hieman opastaa, että mikä noista kaikista vaihtoehdoista sopii meikäläisen stypeen...
EDIT II: onko se kenties tämä; http://britishparts.co.uk/products/7322 ... r-XR836883
Onko porukalla kokemusta, miten tilaukset on hoitunut British Partsin kautta? Paljonko postikuluja tulee (tietysti painosta riippuvainen)?
Tarvitaanko tuossa rempassa jotain muuta helistintä mukaan vai riittääkö pelkät iskarit x 2? (LUE: en ole mikään mekaanikko)
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
Racing green
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
Brittiosa Kotka Suomi vakio Bilstein iskarit 178€/kpl.
Nimim miksi mennä merta edemmäs kalaan?
Nimim miksi mennä merta edemmäs kalaan?
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
Omalla kohdalla British Parts on toiminut oikein hyvin. Olisinkohan neljä tai viisi kertaa sieltä tilaillut.jokinen13 kirjoitti:No eipä ole tehty. Pitänee asia tarkistaa. Kiitokset vinkistä!TePe kirjoitti:jokinen13 kirjoitti:Aika hulppealta kuulostaa iskarien hinta, ilmeisesti Suomesta? British Partsilta tai JustJagsilta tilaamalla säästäisit vähintään parisataa, ellei sitten vaihtoa ehditty jo tehdä.
EDIT: Voiskohan joku auliaasti ja hyvästä tahdostaan hieman opastaa, että mikä noista kaikista vaihtoehdoista sopii meikäläisen stypeen...
EDIT II: onko se kenties tämä; http://britishparts.co.uk/products/7322 ... r-XR836883
Onko porukalla kokemusta, miten tilaukset on hoitunut British Partsin kautta? Paljonko postikuluja tulee (tietysti painosta riippuvainen)?
Tarvitaanko tuossa rempassa jotain muuta helistintä mukaan vai riittääkö pelkät iskarit x 2? (LUE: en ole mikään mekaanikko)
Rahti on vaihdellut painon mukaan £10-38 välillä. Tuolla £38:lla tuli jo todella painava lähetys (mm. pizzalautasen kokoiset STR:n jarrulevyt eteen ja taakse).
Veikkaisin iskarien tulevan ~£20:lla. Huomaa kuitenkin, että nuo hinnat noilla sivuilla on ilman ALVia (20% briteissä). ALVilliset hinnat näkyy sitten ostoskorissa.
Re: S type harkinnassa ja hankinnassa
Näyttää nuo Brittiosan iskarit olevan autoihin joiden VIN on M45254 tai aikasempi (osanumero XR8 11180). Epäilen "jokinen13:n" auton olevan tuota uudempi.rebel58 kirjoitti:Brittiosa Kotka Suomi vakio Bilstein iskarit 178€/kpl.
Nimim miksi mennä merta edemmäs kalaan?
Tarkasta siis jokinen13 tuulilasin alareunassa kuskin puolella olevasta valmistenumerosta viimeiset kuusi merkkiä. Tuo British Partsista linkittämäsi iskari lienee oikeaa jos ne viimeiset merkit osuu välille M45255 - N13088 ja autossasi on normi alusta ilman CATS:ia tai jotain sporttialustaa.
JEPC antaa osanumeroksi normi takaiskarille XR836883 (jos VIN M45255 - N13088) ja XR811180 (jos VIN M45254 tai vanhempi).
Tuo linkittämäsi on juuri XR836883.