Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Tälläinen tutkimustulos löytyi aina parjattujen lisäaineiden tehosta. Moni on sanonut että rahan hukkaa käyttää lisäaineita kun polttoaineessa jo sinällään on lisätty kaikkea tarvittavaa.Jotain näyttäisi olevan virkaa kuitenkin tällä aineella: http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web. ... gc9fu.html. Näitä aineitahan riittää oktaanin lisääjistä polttoainejärjestelmän puhdistusaineisiin ja öljyn lisäaineisiin. Hämmästyttävää tuntuu olevan monesti luotettavien tutkimustulosten puuttuminen järjestään.
Viimeksi muokannut kissaeläin, Ti Huhti 09, 2013 6:03 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
nestori
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Loka 17, 2011 9:19 pm

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja nestori »

Noista olisi ihan hauska nähdä vielä ne tutkimusraportit, ei sillä ettäkö oikeastaan suuremmin epäilisin tietoja, mutta mielenkiintoista olisi tutkia.

Itse olen aika vakuuttunut (omakohtaisesti testattu) RVS-tököteistä: http://www.rvs.fi/

Aika monta testiä noillekkin jo tehty ja kaikissa tunnuttu vain kehuvan ainetta.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Aika kovia pudotuksia noilla tämän mukaan saadaan aikaan. Kyllä olisi todellakin mukava lukea ihan virallisia ulkopuolisien tekemiä testituloksia. Asiassa häiritsee kyllä aina aika pahasti, jos kerran aineella on niin hyvät ominaisuudet kun annetaan ymmärtää-missä ovat oikeat tutkimusraportit testeineen. Luulisi myyvän vielä enemmän kun ihan tutkittua tulostakin laitettaisiin lukumuotoon esille.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Igor »

kissaeläin kirjoitti:Tervehdys !

Aika kovia pudotuksia noilla tämän mukaan saadaan aikaan. Kyllä olisi todellakin mukava lukea ihan virallisia ulkopuolisien tekemiä testituloksia. Asiassa häiritsee kyllä aina aika pahasti, jos kerran aineella on niin hyvät ominaisuudet kun annetaan ymmärtää-missä ovat oikeat tutkimusraportit testeineen. Luulisi myyvän vielä enemmän kun ihan tutkittua tulostakin laitettaisiin lukumuotoon esille.
Onhan tuolla mm. TÜV:n testiraportti: http://www.rvs.fi/reference/page21.html
Oli joskus: X308 XJR
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Anteeksi, en huomannutkaan tarkempaa tutkimusraporttia. Monesti nuo sivuuttaa vain taas uutena "mullistavana" keksintönä. Luin tuon raportin ja aika vakuuttavaa tuntuu olevan tuo käsittelyn vaikutukset. Pitäisikö itsekin kokeilla ? Täällä oli kokemuksia joillain- kuinka aine vaikutti omaan autoonne ?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
nestori
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Loka 17, 2011 9:19 pm

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja nestori »

Niin siis tuota rvs:äähän on tosiaan testattu TUV:n lisäksi kotimaassakin vaikka ties mihin käyttötarkoitukseen, myös lehdistön toimesta. Tutkimusraportteja olisi kaivannut nimenomaan noista Liqui-molyn tuotteista.

Omakohtaista kokemusta entisestä -00vm bensa Focuksesta moottorin ja vaihteiston osalta. Vaihteistosta hävisi viimeisetkin ulinat ja auton ajokäytös myös muuttui jotenkin sulavammaksi. Voi olla tietysti että esim. dynossa eroa ei olisi erikoisemmin huomannut, mutta varsinkin vaihteiston hiljenneet äänet voi antaa vaikutelman, että auto kulkee paremmin. Kalliita vaan ovat.
Avatar
TePe
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja TePe »

Itse olen käyttänyt pari purkillista BG 44K:ta, joka on Jaguarin itsensä suosittelema polttoainejärjestelmän (ja palotilojen) puhdistusaine. Tämä on varsin tuhtia tavaraa, josta löytyy paljon keskustelua ja testejä netistä.

Ilman dynoa tai koneen avaamista on tietysti paha sanoa onko siitä ollut omassa autossani oikeasti jotain hyötyä, mutta takapuolituntumalta kaasuun vastaavuus parani, polttoainetta kului aavistuksen vähemmän, ja kone kuulosti kehräävän entistäkin pehmeämmin. Yksi purkki on vielä varastossa, pitääkin käyttää se ennen seuraavaa vuosihuoltoa.

Itse olen tilannut ainetta täältä:
http://www.powerenhancer.co.uk/product. ... on-remover
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Nyt on hankittu moottoriin ja ohjaustehostimeen RVS: paketti. Pitää laittaa ennaltaehkäisevästi. Ei kyllä ole mitään ääniä joita paikkailla joten polttoaineen kulutuksessa ehkä näkyy eroa. Pitää laittaa tuloksia kun saan.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Igor »

TePe kirjoitti:Itse olen käyttänyt pari purkillista BG 44K:ta, joka on Jaguarin itsensä suosittelema polttoainejärjestelmän (ja palotilojen) puhdistusaine. Tämä on varsin tuhtia tavaraa, josta löytyy paljon keskustelua ja testejä netistä.

Ilman dynoa tai koneen avaamista on tietysti paha sanoa onko siitä ollut omassa autossani oikeasti jotain hyötyä, mutta takapuolituntumalta kaasuun vastaavuus parani, polttoainetta kului aavistuksen vähemmän, ja kone kuulosti kehräävän entistäkin pehmeämmin. Yksi purkki on vielä varastossa, pitääkin käyttää se ennen seuraavaa vuosihuoltoa.

Itse olen tilannut ainetta täältä:
http://www.powerenhancer.co.uk/product. ... on-remover
Tosta tökötistä olen lueskellut ulkomaisilta foorumeilta, kovasti suosittelevat. Mutta melko kalliiksi tulee ainakin tuolta tilaamalla, pelkät postikulut yli 27 puntaa... :shock:
Oli joskus: X308 XJR
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Tänään laitoin RVS:n koneeseen ja tehostimeen. Tässä linkki kun samaisella autolla ajetaan Tampereelta Helsinkiin ilman öljyjä RVS käsittelyn jälkeen: http://www.youtube.com/watch?v=-NymF_vEst0
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Kohta viikko ajoa aineet moottorissa ja ohjaustehostimessa. Ajoa tosin kilometreissä ei paljon, mutta mielestäni tuloksia esiintyy selkeästi. Moottorin käyntiääni ja ajon aikana äänen "pehmeydessä" on tapahtunut muutos. Ei mööttorissa mitään sivuääniä ollut ennenkään, mutta nyt se pörrää jotenkin vielä mukavammin. Kuulostaa erittäin tyytyväiseltä. En tietysti ole puolueeton havannoija mutta itse luulen parhaiten pystyvän analysoimaan tämän vehkeen ääni eroja. Jotain vaikutusta on siis varmasti tapahtunut, niin selkeä muutos on.
Ohjaustehostinhan tässä mallissa on sellainen että sitä pystyy ajamaan vaikka pikkurillillä helposti. Ajotuntuma myös on parantunut vielä pehmeämmäksi ja ääriasennoissa saattoi joskus tulla jotain pientä ääntä, mutta nut kun tahallaan on käännellyt reippaammin niin ei mitään ääntä ole tullut.
Nämä huomiot nyt vaikka käsittelyn pitäisi olla valmis vasta 2000km jälkeen, nyt vasta 100 km takana. Ohjeissa sanotaan että käsittelystä saadaan paras hyöty kun seuraavan öljynvaihdon yhteydessä käsittely uusitaan. Seuraavaksi vaihteistoon pitäisi lorauttaa, mutta se vähän vaikeampi kun pitää auto saada jossain ylös jotta täyttöreikään voi lurauttaa aineen. Perään myös ajattelin samaan hoitoon laittaa myös.
Näillä käyttökokemuksilla olen vakuuttunut aineen tehosta ja mikäli suojaus tekee mitä lupaa myös kulumisen estossa niin vaikuttaa merkittävästi moottorin ja muiden käsittelyn kokeneiden kulumiseen ja pidentää siten auton käyttöikää. Hintakaan ei kokonaisuutena loppujen lopuksi päätä huimaa jos kaikkiaan neljä käyttökohdetta käsitellään kaksi kertaa niin kahdeksan pakettia tekee noin 300-350 euroa. Yksittäisenä summana toki voi tuntua suurelta investoinnilta mutta hyötyihin nähden ja mahdollisesti niistä vähentyneisiin kuluvienosien vaihtoihin saattaa hyöty olla paljonkin halvempi tulevaisuudessa. Ajattelin laittaa myös pyörän napoihin käsittelyn kun tuossa paketissa laakerit ovat. Miksi ei voisi käyttää kaikkeen liikkuvaan vähentämään kitkaa-siis mihin voi vaan toimintaperiaatteidensa mukaan laittaa.
Tässä vaiheessa suosittelen kyllä vilpittömästi. Lisää infoa kun tulee lisää havaintoja.
Viimeksi muokannut kissaeläin, To Syys 13, 2012 8:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

^Tehostettua ohjausta ei saa koskaan kääntää ääriasentoon. Tähän se soo soo hymiö jos löytyisi täältä.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

rebel58 kirjoitti:^Tehostettua ohjausta ei saa koskaan kääntää ääriasentoon. Tähän se soo soo hymiö jos löytyisi täältä.
Osui ja upposi !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Nukutko Rebelli koskaan kun yöllä tulee 01.00 viestiä ja taas aamulla aikaisin ?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Mulla on pahoja univaikeuksia. Viime viikolla oli helvetinmoinen kipuvaihe ja jäi unet vähiin. Nyt kivut helpotti ja nyt nukuttaa. Nappeja on ja olen koukussa. Ei mitään väliä kuhan saa edes vähän nukuttua. Unettomuus kipujen takia on helvettiä.
Jottei menis ooteeksi olen hieman skeptinen uusiin lisäaineisiin. Muistatte tv shopin Motor Upin. Mulla silloin yks Buickin 425 Molopää alkoi olla täys rempan tarpeessa. Kaveri oli kokeillut ja kehui tuotetta. Mä en nähnyt enkä perseelläni huomannut mitää eroa kun sillä tuli paljon ajettua. Sanoi sille että sillä on sille psykologinen vaikutus. siitähän riita tuli.. Tekohengitystä jos on remppa edessä. Olin R-Koneistuksessa notkumassa kun yks tuttu tuli sinne lohko kainalossa. Tiskillä koneistamon rouva katteli lohkoa ja pudisti päätään ja sanoi että oot käyttänyt motor uppia. Niin oon sanoi kaveri. Rouva sanoi ettei ne voi tehdä sille lohkolle mitään.
Mun ex oli mikrobiologi ja proffa. Kerran paikallisessa tarvikeputkassa tutta myyjä tiesi mun 58 Buickin laatikon öljyvuodot ja tarjosi jotain uutta leak stop litkua. Ei ollut Stp, Holts ym mihin luotan. Muija kattoi takaetiketin ja sanoi peace of cake. Teki mulle duunissaan vastaavaa litkua mikä oli sellupohjaista ja haisi tinneriltä ofkoos. Litku turvotti tiivisteitä ja ohjaustehostin tuli täysin tiiviiksi ja Dynaflow laatikko melkein. Tekohengitystä koska isoremppa vain viivästyi. Näissä teidän nykyautoissa tilanne vähän toinen. Haen pop cornia ja jään mielenkiintoisena kuulolle odottamaan teidän tuloksia. Ei persetuntumaa vaan ihan fucktaa..
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Mitä itse olen ymmärtänyt tuosta vaikutustavasta niin ei voi verrata noihin motor-up tai muihin teflon pinnoitteisiin tai vuotoja paikkaaviin aineisiin. http://www.rvs.fi/rvstechnology/page6.html Sinällään lähtökohta on parempi kuin tuota TUV- merkintää ei nyt ihan joka tuote saa. No, katsotaan ajan kanssa miten toimii-tosin tuloksia voi nähdä sitten polttoaineenkulutuksen tiimoilta varmaan paremmin kuin muita ominaisuuksia ilman auton purkamista ennen ja jälkeen.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Itse kaadoin myös ärveeässää koneeseen tänään ja ajelin päälle 150km lenkin. En tiedä onko kyseessä vain pyskologinen plasebovaikutus mutta ikään kuin kone olisi käynyt pehmeämmin ja hieman äänettömämmin. Pakoäänet onneksi pysyivät yhtä kiukkuisina kuin ennenkin ja ahdin vinkui :) Pullo oli ollut hyllyssä jo jonkin aikaa, muttei tohtinut laittaa ennen kuin tutki nettiä tarpeeksi ja soitteli muutamalle "alan miehelle" - ja luki tuon "Kissaeläimen" ensivaikutelman. Täystuhoa ei ainakaan vielä tullut.
bigcat
Viestit: 38
Liittynyt: To Maalis 24, 2011 3:42 pm

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja bigcat »

Mistä olette saaneet tilattu nokivasaran puhdistus/voiteluainetta polttoainejärjestelmään BG258 ? kaiksita mistä olen yrittänyt ilmoittavat ettei toimiteta Suomeen ( Briteistä ja Jenkkilästä )
S-type 2,7 Twin Turbo D -04
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Igor »

Edellisen kärryn (kolmen litran punainen ranskalainen, ei kuitenkaan semmoinen Alkossa myytävä...) käyntiäänet pehmeni jonkin verran RVS-käsittelyn jälkeen. Laitoin tökötit myös ko. laitteen manuaaliaskiin, ja ainakin radalla tuntui 3->2 vaihdot menevän sen jälkeen jotenkin sujuvammin. En toki sulje pois placebo-efektiäkään. :) Ajelin kärryllä käsittelyn jälkeen n. 40tkm, ja kiersin ratoja joitain satoja kierroksia. Kiihdyttelyäkin tuli kokeiltua muutama veto. :lol: Ei tullut täystuhoa, eikä kyllä muitakaan murheita.

Noiden kokemusten perusteella heitin tökötit XJR:n koneeseen ennakoivana toimenpiteenä melkeinpä heti auton hankinnan jälkeen. En huomannut samanlaista eroa kuin tossa sitruunapatongissa aikanaan, mutta eipä siinä XJR:n käynnissä mitään vikaa kyllä ollutkaan. Sen jälkeen on mittariin tullut melkein 10000 mailia, ja hienosti pelaa, myös radalla. ;)
Oli joskus: X308 XJR
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Kyllä itse olen aika vakuuttunut tuon testin jälkeen jossa reilut 200 km mennään ilman öljyjä moottorissa ja siltikään ei leikannut motti kiinni tai mennyt rikki moottori. Tuota ei placebo voi tehdä joten kyllä täytyy jokin vaikutus myös kulumiseen olla.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
TePe
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja TePe »

bigcat kirjoitti:Mistä olette saaneet tilattu nokivasaran puhdistus/voiteluainetta polttoainejärjestelmään BG258 ? kaiksita mistä olen yrittänyt ilmoittavat ettei toimiteta Suomeen ( Briteistä ja Jenkkilästä )
Yllä linkittämäni Power Enhancer toimittaa Suomeen, mutta niiden valikoimissa on vain BG 244 ja 248. Millaista ainetta tuo 258 on, kun en heti löytänyt sitä edes BG:n omilta sivuilta?
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
bigcat
Viestit: 38
Liittynyt: To Maalis 24, 2011 3:42 pm

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja bigcat »

Kiitos linkistä , tuote numero oli tietysti väärin , oikea tuo mainitsemasi BG248
S-type 2,7 Twin Turbo D -04
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Nyt ajoin 350 km täydellä kuormalla ja ennen kulutus tällä kuormalla 10,6 l sadalla. Nyt täsmälleen sama reissi RVS käsittelyn jälkeen samalla kuormalla 9,8 l sadalla. 0,8 litraa eroa satasella yhden käsittelyn jälkeen. Lämpötila tosin nyt 7 astetta alempi vertailuun. Katsotaan miten kehittyy kulutus kun saadaan enemmän vertailua.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Tein tänään toisen RVS käsittelyn ohjeen mukaan-ohjeen mukaan siis tarvitaan kaksi käsittelyä jotta tulos olisi toivotunlainen kokonaisuudessaan. Katsotaan miten vaikuttaa polttoaineen kulutukseen kun ensimmäinen vähensi litran kulutusta satasella ?! En tiedä kuinka käsittely vaikuttanut moottorin muuhunkin toimintaan kun lisäksi olen käyttänyt noita polttoainejärjestelmän yms polttoainelisiä kun katsastuksessa pakokaasumittauksessa arvot olivat huippuluokkaa ja paremmat kuin edellisessä katsastuksessa. En tiedä mikä muu selittäisi parantuneet arvot ? No, oli syy mikä tahansa niin en valita kun kone käy kuin uusi.
Viimeksi muokannut kissaeläin, Su Loka 14, 2012 3:39 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
dida
Viestit: 524
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 10:58 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja dida »

Aika jännä juttu. Noin iso ero tuskin selittyy mittausvirheelläkään.
Kerrohan seuraavatkin tulokset.
Matti

XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
nestori
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Loka 17, 2011 9:19 pm

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja nestori »

Kommentoin vielä vaikkei jaggea enää alla olekkaan: tein toisen konsernin autoon pari viikkoa sitten RVS moottorikäsittelyn "1. vaiheen", ajotietokoneen mukaan kulutus näyttäisi tippuneen n. 10,5l/100km -> 9,5l/100km. Tämä ihan vaan testattuna ajamalla yhtä tiettyä pätkää (työmatka) vakionopeussäätimellä tahdistaen mittarinopeus 110kmh. Ennen käsittelyä kulutus näytti olevan paria alamäkeä lukuunottamatta kympin yläpuolella koko ajan ja nyt mittari näyttää lähes koko matkan 9-alkuisia lukuja (pl. ne mäet tietty..). Keskikulutusta en ole tarkkaillut, koska autolla tulee muuten ajettua satunnaisia pidempiä reissuja joten vertailu olisi pitänyt tehdä hyvin pitkältä aikaa.

Tein käsittelyn myös automaattiin, mutta en huomannut juuri vaikutusta, tosin kilometrejä laatikon käsittelyn jälkeen takana vasta noin 100km. Lähinnä toivoin 1. vaihteella kuuluvan äänen häviävän ja kulutuksen laskevan - ääni on korkeintaan vaimentunut ja kulutuksessa ei ole ollut muutosta. Mutta, laatikko on vasta 60tkm ajettu ylipäänsä, joten oletettavasti siellä ei ole suuremmin ollut kulumaa muutenkaan.

Ensi viikolla moottorista öljyt vaihtoon ja 2. käsittely moottoriin, en tosin odota enää suurempia muutoksia moottorin osalta. Koitan muistaa ilmoitella, että tuleeko laatikkoon vielä jotain muutosta kunhan kilometrejä on enemmän takana.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Äsken tönäisin toiseen hopeakisuun moottoriin rvs käsittelyn 1. vaiheen moottoriin ja ohjaustehostimeen ja pörryttelin tarvittavat ajot päälle. Ohjaustehostimessa ainakin tuntui parantuneena toimintana vaikka toimi mainiosti ennenkin. Tuli vain vielä sulavammaksi. Moottorin kulutuksesta pääsee hajulle vasta kun pääsee matka-ajoon. Olen säännöllisesti laittanut myös liqui molyn valve cleaneria ja redlinen s1-bensiinin lisäainetta. Jäähdyttimeen redlinen water wetteri meni myös-se parantaa jäähdytysnesteen lämmönsiitokykyä ja laskee jäähdytysnesteen lämpötilaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Otin tänään toisen kissan pois liikennekäytöstä talveksi ja painoin sen nukkumaan öljynvaihdolla ja pullollisella redline s1-lisäainetta joka estää bensiinin "pilaantumisen" tässä tapauksessa käyttöä. Pieni lenkki ja akku irti, kosteuden imijä lattialle ja hyvää yötä kesään. Ajattelin klmen vikon välein kyllä heittää pihala pikkulenkin että nesteet kiertää ja renkaat eivät muutu neliöiksi vaikka kyllä niissä ilmaa on hyvin.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
jpajula
Viestit: 69
Liittynyt: La Touko 26, 2012 12:43 am
Paikkakunta: Salo/Suomusjärvi/Torrevieja

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja jpajula »

Sivuaa aihetta: Ystäväni joka työskentelee raskaan kaluston huollon parissa, vannoo tämän öljyn lisäaineen nimeen ja hänen suosituksestaan uteliaisuuden vuoksi kokeilimme sitä vanhaan Mersuun, jossa perä ulisi todella pahasti. Ulina katosi tyysti ja sillä on nyt ajettu 20 000 ongelmitta sen jälkeen.

http://www.x1r.fi/mita-on-x-1r/


En silti ainakaan vielä ole nahnyt aiheelliseksi laittaa sitä Jaggeen, vaikka kaverini on kovasti sitä mieltä että kannattaisi, ennaltaehkäisyksi.
Terv. JP
- S Type 2001 (3.0, metallic emerald fire)
- S Type 2005 (2.7 Diesel TwinTurbo, Platinum)
- Fiat Ducato Munsterland Camper
- Nissan Almera 1997
- Honda Super Magna 1988
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys!
Yksi RVS käsittely vaadittuina ajoina suoritettu ja kulutus matka-ajossa 9,2l 100km. Tuttu tuo toinenkin lisäaine muttaei käyttökokemuksia siitä ole. Tuntuu näin kun luin tämän selityksen aineen toimintaperatteesta niin jäi vielä hiukan epäselväksi mitä aine oikeasti tekee. Kuinka kauan käsittelyn suojan tulisi kestää ? Mielestäni tuon RVS:n toimintaperiaate on selkeämmin ymmärrettävissä ja ainakin itse luotan nyt tämän tulokseen koska itse olen hyvin vakuuttunut aineen tehosta. Tottahan se aina minkä ITSE on todennut hyväksi on luotettavaa. Varmaan tuokin toimii mainiosti mutta pitäisi etsiä joku tutkimustulos tai virallinen hyväksyntä niinkuin RVS:n TUV hyväksyntä ja tutkimusraportti yms. Sen verran on pelkoa näistä motor up keksinnöistä vaikka itse en ole käyttänytkään. Pakko saada luotettavat tiedot ennenkuin moottoriin tai vaihteistoon kaataa jotain mikä saattaa tuhota pahimmassa tapauksessa aiheuttaisi. En siis sano enkä tuomitse vielä kun ei tarvettakaan mutta hyvä tietää ja etsin tuloksia jostain niin olen viisaampi !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
dida
Viestit: 524
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 10:58 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja dida »

Itse jäin miettimään, että jos pinnasta tulee erityisen kova, mutta pohja säilyy alkuperäisen pehmeänä, voi kova pinta pohjan joustaessa halkeilla ja paloja irtoilla öljyn joukkoon. Siksi karkaisukin on niin tarkkaa hommaa.
Matti

XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Onhan tuokin varmasti mahdollista. Ei varmaankaan ole raportoitu hirveän isoilla kirjaimilla jos tällaista olisi tapahtunut ja se olisi voitu yhdistää esim moottorinongelmiin. Yhdeltä palstalta löysin negatiivista nopealla etsimisellä ja siellä markkinointia syytettiin käyttämästä viittausta "Nasa hyväksytty" vaikka se ei edes ole ja muustakin valheellisesta markkinoinnista. Myös siitä kritisoitiin ihan virallisia käyttöohjeita siitä että aineesta ei saa kuin konetta rääkkäämällä hyötyä irti. Kun aineen laittaa koneeseen pitää sitä tyhjäkäynnillä revittää mahdollisimman pitkään täysillä kierroksilla jotta vaadittu paine saataisiin aikaisiksi. En sitten tiedä miten tervettä tavallista rassia on hyvä revittää näin- ei varmaan tee hyvää kaiketi.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Tuli vaan mieleen että moni varmaan jos on seurannut tätä keskustelua on ihmetellyt että miksi sinne moottoriin pitäiso ylipäätään mitään laittaa näin perusajatuksena. Tottahan se on että normaali käytöllä ja normaali öljyllä kone kestää sen normaaliajan jos ei mitään ihmeellistä vikaa tule. Näillä käsittelyillä (RVS itsellä) pyrin itse parantamaan yksinkertaisuudessaan moottorin käyttöikää ja optimoimaan polttoaineen kulutuksen. Todellakin helppo on tuomita heti hölynpölynä nämä ja itsekkin tietysti olen skeptinen kaikkien ihmeaineiden tehoa kohtaan kunnes toisin todistetaan. Kuitenkin osoitetut tulokset ja käyttö eri kohteissa on vakuuttanut siten että kokeilin tätä RVS käsittelyä ja olen nyt entistä vakuuttuneempi nyt. Reilun litran pudotus molemmissa autoissa kulutuksessa pienentyneen kitkan ansiosta ja toisessa jopa moottorin käyntiääni muuttui "paremmaksi" enemmän ajetussa joten vaihteisto ja perä odottavat vielä käsittelyä. Ohjaustehostimessa välillä enemmän ajetussa pientä vinkunaa ääriasennon lähellä ja käsittely poisti sen lähes välittömästi. Itselle koko auton käsittely neljä kohdetta maksaa noin 250 euroa. Kuulostaa kalliilta mutta kokonaiskustannuksiin mitä autoon menee ei se paljon ole mikäli se pysyisi käytössä ja kunnossa pidempään. Kannattaa perehtyä aineen toimintaperiaatteeseen ja tutkimustuloksiin ja tehdä sitten omat johtopäätökset asiasta. Aika vähän täällä tuntuu loppupeleissä olevan kiinnostusta helliä ajoneuvoaan vaikka kohtuu hinnasta puhutaan. Pelko auton särkymisestä on varmaan se suurin tekiä tässä aiheessa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
dida
Viestit: 524
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 10:58 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja dida »

Omakohtaisten kokemusten mukaan ainakin joistain noistä mömmöistä on oikeasti hyötyä, erityisesti kuluneissa koneistoissa.
Matti

XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Samaa mieltä olen että toimivat. Ei ole sinällään tarkoitus ketään vakuuttaa vaan ihan yleisesti ottaa asia esille ja kokemuksia jakaa. Käyttää kuka haluaa mutta hyödyt polttoainetaloudessa ovat ilmeiset 10% pienemmällä kulutuksella. Tämä vähennys luulisi jo kiinnostavan joitain kun aina näistä jaksetaan puhua. Itselle se on merkki kitkan pienenemisestä ja siitä että kone hyötyy tästä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Masinol I kattia olen laittanut pullollisen kesät talvet tankatessa tankkiin. Nyky menovedessä kun tuota alkoholia on ihan omastakin takaa niin en tiedä onko tarpeellista laittaa mutta jos vaikutusta järjestelmän ja palotilan puhtaanapitoon niin hyvä. Mitään virallista tutkimustulosta en ole nähnyt vaikka masinolikin on aika yleinen aine käytössä. Kävin paikallisesta nesteestä katsomassa hintaa ja 6,9€ 0,5l pullo hinta. Jäi hankkimatta ja paikallisesta K citymarketissa 2€ pullo. Hankin seuraavaan15 tankkiin masinolit kerralla.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Perjantai iltaa.
Puhuttiin pitkään mekatsun kanssa rvs käsittelystä. Räyhämottiin sitä ei laiteta, mutta kun kuuntelin viisasta valaistanutta niin katumottiin tulee. Tarkoituksella ei haeta kulutuksen pienentämistä mutta loppui mun skeptisyys ja käsittelyt tehdään mottiin missä stp:tä ja tulee olemaan. Laatikkoguru sanoi kisalaatikolle ehdoten ei. Muuten lisäaineet räyhämotissa VP 114 okt ja jotain buustia lisäksi. Tavis oktaani boosteria saa halvalla Maritimista tai jostain veneputkasta verrattuna autotarvikeliikkeisiin. Vinkkinä Kissaeläimelle jos joskus rupeet ahtamaan niin veneputkasta halvemmalla kuin british partshilta. Nyt räyhämotissa E85 yli 14 puristksilla nou probleemou. Räyhämotissa rullanokka ja se ei tarvitsisi sinkkiä, mutta varmuuden vuoksi menee pullo sitä kun ölpyt vaihdetaan. Katumotissa laahaava nokka eli ei rullanostajat. Mielestäni sama kuin teidän ylänokka koneissa, eli sinkkiä tarvitsisitte? Palaan aisaan kun olen viisaampi.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Tuon ZDDP( zinc dialkyldithiophosphate) arvo on nyky öljyissä vain 700-800ppm mutta tarve olisi esim jaggen V8 1100ppm. Red Linen öljyissä on 1200-1300ppm joten ei tarvitse laittaa jos käyttää. Toiseen autoon missä ei ole niin laitan red linen engine brake sisäänajo lisäainetta jossa sinkkiä 2200ppm ja sitä voi käyttää jatkuvastikin eikä vaan sisäänajoon kun tosiaan nyky öljyissä ei ole tarpeeksi sinkkia koska sidoa-aineena oleva fosfori kuulemma lyhentää katalyytin kestoa ja siten autonvalmistajat ovat pakottaneet öljynvalmistajat tiputtamaan arvoa. Esim red linella yksityisenä yhtiönä ei ole tätä pakkoa siten zppd arvo on mitä se oli aiemmin muillakin. Pitää lisätä jos meinaa että motti ei kulu tarpeettomasti tuolla rajavoitelualueella. Eli kannattaa miettiä mitä öljyä tästäkin syystä haluaa käyttää.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Perjantai iltaa.
Vaikka oon pienessä simassa en laita The Rebel Jagia eli Lumppua myyntiin. Räyhämotissa ei enää käytetä Castrolia (mikä haisee) eikä Racing TMO Shellin öljyä. Kissaeläin kävitkö jo kysymässä in your local shell dealer paljon maksaa Racing Tmo/Smo? Mekatsu sano ettei niitä räyhämottiin enää laiteta. Uutta öljyä tulossa ja se ei ole Pro motin öljyä mikä motti käy vain 60 celssius asteisena. Niille omat öljyt. Mekatsu ei vielä kertonut eli testit ankkalinnassa kesken?
Ka(tsas)tu(s)motissa Gulf SL Zinc Plus sae 20-50 api sl öljyä mikä vaihdetaan usein ja pitkä filtteri kanssa. On aika kovalla käytöllä tuo katumottikin, vaikka vain puolet teholtaan räyhämotista. Luonnolisesti öljynlauhditin ja tuplafilsut. ZZDP arvoja en tästä purkista näe, mutta koitan huomenna löytää sen sinkkipurkin mitä lisätään tähänkin sen arvot. Rupes kiinnostaa. Räyhämotilla on aivan eri toleranssit ja arvot, mutta mekatsu lupaa että jos en tätä katumottia kylmänä polje tää kestää pitkää polkua yli 7000rpm. Ei ole porsinut vielä. Kissaeläin kuuli ja tunsi sen paineen kun se jytisi tyhjäkäyntiä. Lahkeet lepatti, mutta ei ollut sen makuun vaikka tämä ei ole se iso räyhämotti. Toivottavasti Elukkaa puraisi räyhäkasikärpänen, häh häh..
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Kyllä se oli mustakin hienoa ja ihan makuun ei siinä mitään ! Ei nämä kovat äänet ja paineet sattuneista syistä pelota hirveästi 8). Kuten sanottu jos oliso aikaa mitä ei nyt lapsien takia ole seuraavaan kymmeneen vuoteen niin kyllä kiinnostaisi rakentaa toisesta jaggesta vaikka räyhäkasikko toki apua pitäisi tulla reippaasti siihen. Katsotaan rebelli sitten niin saat toimia kuraattorina ja jedinä tässä asiassa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Tilasin tätä tuotetta lisäämään toisen auton öljyn ZDDP pitoisuutta. Pullo riittää 5 litraan öljyä. http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=zdd ... &_from=R40
Tässä vähän historiaa miksi tämä ennen niin yleinen aine on vähentynyt öljystä:

"The EPA called for 100,000-mile catalytic converter life by 2004, 120,000 miles by 2007, and 150,000 miles by 2009. To achieve these goals, automotive manufacturers have pressured their oil suppliers to remove substances from motor oils that would shorten this service life, including the proven EP (extreme pressure) additive ZDDP (zinc dialkyldithiophosphate)."
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja HEF »

Tää on aika mielenkiintoista tietoo. Oletko tilannut EP lisäainetta tuolta Ebaysta, eli lähettävätkö
lentorahtina?
Itse olen aika konservatiivinen noiden lisäaineiden suhteen, mutta joistakin mömmöistä tuntuu
olevan hyötyä.
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Ihan ebaysta täältä tilasin yhteensä kuusi putelia tulossa ja hinta aika maltillinen kun nuo riittävät 30 litraan öljyä.
http://shop.mobileweb.ebay.com/searchre ... NewKw=true Kyllähän se nyt on jo todistettu öljy-yhtiöiden taholtakin että tuota ainetta öljyssä pitää olla. Nyt vaan pakotettuna kompromissina katalysaattoria kohtaan alennettu moottorin kustannuksella siihen pisteeseen että ei voi olla varma että riittääkö enää. Pieni hinta varmistamaan riittävyys tässä asiassa ja pidentämään sen ikää ja toimintaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Tänään kulutus maantiellä 8,6l/100km, eli jossain vaiheessa ennen RVS käsittelyä kun oli samalla matkalla 10,4 litraa niin 1,8 litraa eroa kulutuksessa lähes samalla nopeudella vakionopeuden säätimellä muutamalla ohituksella jossa nopeus hetkellisesti 115kmh. EI siis paha tälle koneelle mielestäni. Suosittelen tätä RVS käsittelyä kyllä vilpittömästi kaikille.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Taitaa olla minun yksinpuhumispalsta tämä... :wink:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Tero
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 10:09 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Tero »

Piti se kokeilla tuota RVS:ssää ja laitoin ennaltaehkäisevän satsin koneeseen, perään ja ohjaustehostimeen.

Perässä en osaa sanoa sen vaikutuksesta kun sieltä ei mitään kuulu eikä kuulunut, mutta koneen käynti hiljeni ihan korvakuulolla ja ohjaustehostin muuttui täysin äänettömäksi ja sulavammaksi jos niin voi sanoa. Kulutuksista en uskalla vielä sanoa mitään varmaa, pitää ajella kilometrit ensin täyteen, mutta tuntuisi se todellakin vaikuttavan. Kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen.

Keski-Suomalaiset huom! Sitä saa suoraan hyllystä täältä http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/index ... g=&x=0&y=0 ja tietty muutkin voi tilata.
XJ 6 4.0 Sovereign -91
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervahdys !
Hyvä homma. Itsellä vielä olisi projektissa tässä laittaa laatikoihin ja perään käsittely. Kyllä itsekkin ihan korvakuulolla totesin koneen käynnin hiljenemisen ja käynnin sulavuuden. Tuo käsittely irroittaa koneesta aika mukavasti likaa ja jos itse öljyjä vaihtelet tai käyt vaihdattamassa niin ei kannata sitten ihmetellä miksi öljy näyttää ulostullessaan tummemmalta kuin yleisesti. Poistaa siis jäämiä hyvin. Käsittelyn jälkeen kannattaa tästäkin syystä vaihtaa öljynsuodatin samalla kuin öljytkin.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Tero
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 10:09 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Tero »

Ilmoittele sitten mitä laatikko tykkäsi. Itse päädyin laittamaan laatikkoon pelkästään uudet öljyt, mutta ajatus houttelee. Jotenkin vain pelottaa kun tuo 6 pykäläinen on vissiin muutenkin kranttu öljyn laadulle.

Saako Suomesta muuten mistään bg44k:ta? Siihen tulee sen verran suolaiset postikulut ulkomailta, ettei houkuttelisi tilata.
XJ 6 4.0 Sovereign -91
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Samalla laitan laatikkoon uudet amsoil tai redlineöljyt sekä tietty tuon rvs aineen. Itse laitoin edelliseen tankilliseen Redline SI-1 ja pitäisi olla aika tujua tavaraa. En ole löytänyt mainitsemaasi ainetta suomesta mutta onneksi redlinea löytyy helpostikin useista nettikaupoista ainakin.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Tänään tilasin kaksi pakettia RVS T6A:ta eli automaattilaatikon käsittelyä 4-6l tilavuudelle. Pakko ottaa kaksi pakettia kun ei muuten olisi aine riittänyt ja paketti T3:a perään. Nämä siis mamasan kaupasta http://shop.mamasan.fi/product/list/3401/rvs-tuotteet ja laatikkoon http://www.opieoils.co.uk/p-1052-amsoil ... d-atf.aspx ja perään öljyä http://www.opieoils.co.uk/p-1055-amsoil ... 0-svo.aspx Nämä öljyt pitää sitten terästää tuolla RVS aineella. Raportoidaan sitten kun saadaan liemet sisään ja vähän ajoa alle.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Vastaa Viestiin