Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
Tero
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 10:09 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Tero »

En ole löytänyt mainitsemaasi ainetta suomesta mutta onneksi redlinea löytyy helpostikin useista nettikaupoista ainakin.
Mutta kun nuo pojat tuolla ylhäällä sano, että bg44k on paras ;)
XJ 6 4.0 Sovereign -91
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Se valitettava tosiasia on että kunnollisia testituloksia ei ole saatavilla juurikaan. Tuo aloituksessa mainittava liqui moly sentään oli ihan oikeasti testattu ja todettu vaikuttavan luvatusti. Luulisi että muutkin testaisivat riippumatt omalla taholla saisivat myyntivaltin ja todisteen toimimisesta. Ehkä se juuri on se syy miksi ei testatakkaan :lol:
samoja aineita nuo luultavasti sisältävät pääsääntöisesti eri vahvuuksina. Itseäni kyllä sinällään vähän ihmetyttää että yhdellä esim puolen litran pullolla sekoitettuna 50l polttoainetta saataisiin kertakäsittelyllä aikaan merkittävää esim polttoainejärjestelmän puhdistumista tai mäntien karstan poistoa. Kuitenkin olen aivopessyt itseni ja laitan jokaiseen tankkiin jotain puhdistavaa tai ylläpitävää ainetta. Kustannus vuositasolla on muutama satanen. Onko tässä mitään järkeä niin siitä voidaan olla montaa mieltä. Katsastuksessa pakokaasupäästöt ovat lähes naurettavan pienet jasallittujen rajojen alkupäässä joten tämäkin pitää illuusiota yllä. Auto kuitenkin on jo 12v vanha joten voisi olla arvot huonommatkin. Onko syy-yhteyttä, en tiedä.
Redlinen SI-1 lisöä oktaanilukua n 2 asteella joten siinä yhdistyy sekä puhdistava ja oktaania lisäävät elementit.
Niin kauan kuin Esson baari pohjalta on tutkimustulokset niin voimme vaan arvailla aineiden tehoa. Eli toistaiseksi ligui molyn oliko nyt valve sauber ja RVS mikä nyt ei edes polttoaineen lisäaine ole niin ovat tutkitusti tehokkaita. Laittakaa tänne linkkejä jos löydätte tutkimustietoa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Tero
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 10:09 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Tero »

Kyllä se tosi on, että se RVS vaikuttaa. Nyt on se tuhat kilsaa kelattu mittariin, eli käsittelyn pitäisi olla valmis ja kaupunkikulutus tippui 15,6 litrasta 14 litraan sekä maantie 80 km/h 7,8 litrasta 7 litraan. Huom. tehdas lupaa 7,7 l. En suoraan sanottuna ihan uskonut, että vaikutus on noin radikaali (-10 %).
XJ 6 4.0 Sovereign -91
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjens !
Et varmasti ole ainoa epäiliä mutta kun aine oikeasti toimii ja mitään pahaa sanottavaa en ole löytänyt niin uskallan suositella paatuneimmillekin kyynikoille. Maanantaina menee laatikkoon ja perään myös. Katsotaan vaikuttaako polttoainetaloudellisuuteen.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjensta !
Nyt siis koko auto käsitelty RVS liemillä. Pitää raportoida kun riittävä ajo takana että vaikutus on saavutettu. Tosin auto on vain satunnaisessa käytössä vielä ennen kuin otan kesäkäyttöön. Samalla laatikon öljy ja peräöljy vaihtui Amsoilin ATF liemeen lubegard platinum lisäaineella vahvistettuna sekä tietty tuo RVS liemi. Nyt on laatikolle tarjottu herkkua ja pitäisi olla tyytyväinen seuraavat 100t. Eli ilmeisesti pitää vaihtaa vuosien tullessa ensin täyteen. Perään meni Amsoilin peräöljy RVS terästyksellä. Litran verran vaihtuu perään imulla ja laatikko vaihtoi n 6.5 litraa eli aika hyvin. Tämä oli toinen vaihto 10t sisällä joten jos ensimmäisellä kerralla vaihtui 70% ja nyt 70% niin pitäisi olla suht terävät liemet sisällä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Iizey
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Maalis 20, 2013 9:58 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Iizey »

Morjens!

Ostin huollon yhteydessä Kent Fuel Guard 2 -soossia.

Keskikulutus ennen sen käyttöä oli 6.8l/100km (X-type 2.0 nokivasara). Nyt ajotietokoneen mukaan 5.5l/100km.
Huollon jälkeen sekalaista ajoa (kuten ennen huoltoakin) about 500km.

Muitakin hoitotoimenpiteitä (mm. EGR:n tulppaus) tehtiin samalla.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Syy tuohon kulutuksen tippumiseen on tuo tulpattu EGR. Nuo polttoaineen lisäaineet kyllä puhdistavat polttoainejärjestelmää ja miitä on varmasti hyvä käyttää, mutta en usko että niillä kummoista kulutuksen kannalta merkittävää etua on kuitenkaan tässä mittakaavassa. Varsinkaan jos yksi pullollinen ainetta sillointällöin laitetaan tankkiin. Toimiva polttonesteen saanti moottorilleon tietysti hyvä asia.
Jonkin verran täälläkin on tuon EGR järjstelmän tulppauksen vaikutuksesta polttoainetalouteen ja ulkomaalaisilla voorumeilla myös. Hyvä että putosi liemen kulutus !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Tuli tilattua 10 purkkia liqui molyn oktaani boosteria http://www.eurobiker.fi/varaosat-tarvik ... -6317.html Huomatkaa hinta 6.50 € purkki. Paikallisessa fixuksessa 14.90€. Pikkuinen ero vain.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Aonsaithya
Viestit: 514
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Aonsaithya »

Mitä hyötyä tuommoisesta sitten on normaalibensan (95) kanssa? Itselläni ei ainakaan nakuta.

Vai onko tuolla jotain muuta hyötyvaikutusta kuin pelkkä oktaaniluvun nosto?
Ex: 2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite
TapioR
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Touko 23, 2012 9:03 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja TapioR »

RVS mönjät koneessa, ohjaustehostimessa ja paidalla. Paitakin kestää kulumatta seuraavat 100000 km :D

Vielä kun saisi autoa nostettua/itseään laskettua sen verran että pääsisi laatikkoon ja perään käsiksi.
Tapio

Suzuki Swift 1.2 VVT Hot Chili 5D 5MT '12 Silky Silver Metallic 2
EX- Jaguar XJ8 Executive 3.2 '98 Amaranth Pearl
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Ei varmaankaan hierveästi ole näillä oktaaneilla vaikutusta taloudellisuuteen kun 98 tai 99 tankkaan. Tuossa oktane plussassa on myös polttoainejärjestelmän puhdistusaineita ja palotapahtumaa optimoivia aineita. Ilmeisesti samoja kuin tuossa valve cleanerissa yms mistä on todisteita vaikutuksesta. Voisihan sitä ostaa kalliimpiakin samaa tekeviä aineita mutta kun merkillä on sentään todisteita aineidensa tehosta niin tätä olen tilaillut kun hinta on kolmasosa markettihinnoista. Hyvin hurisee 102 oktaanisella !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve Tapio !
Hyvä valinta. Laita tietoa kuinka kulutuksen käy ja kuulostaako kone erilaiselta.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !

Kuis TapioR autolla kulutus nyt ? Itse otan ensi viikolla kesäkissan ajoon niin näkee miten tuo koko auton RVS vaikuttaa kokonaiskulutukseen.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
dida
Viestit: 524
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 10:58 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja dida »

Kokeilin rvs:ää ohjaustehostimeen, kun vinkaisi silloin tällöin. Toimi, lakkasi.

Netistä tilaten rahti on tosi kallis, 10 euroa pienestä ja kevyestä tuubista! Kävinkin hakemassa tamperelaiselta edustajalta, sama hinta, kuin netissä, mutta ei rahtia. Kympillä käy aika pitkällä, jaggellakin ;-)
Matti

XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Hyvä homma-varmasti monella muullakin tuo narina ongelma ja itsekkin sen korjasin tuolla. Samalla varmasti saa ohjaustehostin saa klapia muodostuneisiin kulumiin. Aika kovassa käytössä on tehostin kuitenkin kaupunkiajossa ja aika vähän sen toimintaa edistetään paremmilla öljyillä tai muutenkaan kunnes vasta sitten kun se ei enää toimi niin se kiinnittää huomiota. Tämä siis yleisenä huomiona. Harva sinne laittaa esim polyolesteri pohjaisia öljyjä tai edes vaihtaa niitä säännöllisesti kuten moottoriin tekee.

Vieläkään en ole löytänyt yhtään negatiivista kokemusta RVS aineesta kenenkään käyttäjän kokemuksista ja seuraava askel onkin ostaa tuo 400g RVS rasvatuubi ja miettiä mitä kaikkea sillä rasvailee autosta. Pyörän navan laakerit jos saisi alkuvaiheessa tuolla hölvättyä niin olisi se jotain mutta ei sinne kyllä mitään mene kiinniolevana. Kun tulee aika vaihtaa navat niin sitten sinne väliin liukasteeksi laitan sitä. Mihin muualle sitä laittaisi-toiminta edellyttää kitkaa joten hyöty ei ole oven saranoissa toimiva normaaliin rasvaan verrattuna ?!
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja JNi »

Tein kauden aluksi XK8:lle moottoriöljyn RVS-käsittelyn tarkasti ohjeen mukaan. Nyt on kilometrejä koossa 1500 käsittelyn jälkeen. Lähtötilanne oli sikäli hyvä, että tunnistettuja ongelmia moottorin käynnissä ei ole ollut, on ollut hyvässä kunnossa ja kulutukset valmistajan ilmoittaman mukaiset.

Polttoaineen kulutus maantieajossa väheni hivenen, enintään ehkä suuruusluokkaa 3 desiä satasella eli n. 3%. Kaupunkiajo on niin vaihtelevaa, etten siitä voi arviota esittää. Moottorin äänessä jotain ehkä muuttui, ehkä ei - olisikohan venttiilien ääni tyhjäkäynnillä terävöitynyt (?). Tehossa en ole huomannut eroa kuin toiverikkaasti kuvittelemalla.

Käsittelyn on määrä olla valmis 1500 ... 2000 km ajon jälkeen, joten kulutukseen saattaa vielä tulla pientä muutosta, ehkä. Kaikenkaikkiaan odotin vähän isompaa muutosta, mutta ei tämäkään tappioksi ole - takaisinmaksu tapahtuu parin kauden ajoilla.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Maine ei nosta tehoja jos ne ovat tallella. Palauttaa lähemmäksi tehdaslukemia. Ole onnekas että et saanut esim 10% koska se olisi tarkoittanut että koneesi olisi ollut kuluneempi lähtökohtaisesti. Jos kulutusta haluat alemmas niin laatikkoon ja perään kannattaa kokeilla ja saa samalla nekin suojattua ja kunnostettua pikkuvälyksistä !
Itse en ainakaan ole ymmärtänyt tehojen nousevan jos ne ovat tallella ja silloin tosiaan vaikutus on suojaava lähinnä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
TapioR
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Touko 23, 2012 9:03 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja TapioR »

Nyt on kone "tehty" kahdesti suosituksen mukaan. Keskikulutus on pudonnut viime kesän 10,2-10,8 kieppeiltä 9,6- 9,9 ajotietokoneen mukaan.

Edelleen odottelen että pääsisin auton alle ropaamaan jotta saisin pruuttattua mönjät laatikkoon sekä perään.

Kone käy yhtä tasaisesti ja hiljaisesti kuin aiemmin, ei korvin kuultavaa eroa. Saas nähdä mitä aineet tekevät pienelle kolahduksen tapaiselle pienemmälle vaihtaessa (kun lähestyy esim. punaisia valoja). Vai onko jossain ristinivelessä tms. väljää?
Tapio

Suzuki Swift 1.2 VVT Hot Chili 5D 5MT '12 Silky Silver Metallic 2
EX- Jaguar XJ8 Executive 3.2 '98 Amaranth Pearl
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Ei tullut tuolla toisella käsittelyllä enää juuri muutosta kulutukseen ja olen käsittänyt, että se on lähinnä viimeistelevä ja suojaava osa enemmän ajettuun moottoriin. Tilasin tavarat tähän toiseenkin perään ja laatikkoon ja ja pitäisi laittaa myös sisään.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
TapioR
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Touko 23, 2012 9:03 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja TapioR »

Nyt on käsitelty myös vaihteisto ja perä. Roihupellon AD -autokorjaamo lurautti RVS-mönjät kohdilleen. Saas nähdä kuinka käy.
Tapio

Suzuki Swift 1.2 VVT Hot Chili 5D 5MT '12 Silky Silver Metallic 2
EX- Jaguar XJ8 Executive 3.2 '98 Amaranth Pearl
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjensta !
Itsekkin otin käyttöön muutama päivä sitten toisen käsitellyn auton ja nyt alkaa ihmettely kun saa kilometrejä riittävästi tauluun jotta käsittelyajo saataisiin suoritettua. Päivitetään havaintoja vaikutuksista tai vaikuttamattomuudesta, !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Tänään Jag Cornerissa sai toinenkin Ässä perään Redline heavy shock proof 75w140 ja RVS paketin, vaihteistoon Amsoil ATF ja RVS paketti ja Lubegard platinum lisäaine. Ohjaustehostimeen lisäsin vielä toisen käsittelyn juuri ja moottori oli käsitelty aiemmin.

Nyt kun näillä lisäaineilla on tullut läträttyä niin pari käytännön vinkkiä voisin kiinnostuneille antaa jos on tapana viedä esim öljynvaihtoon omia öljyjä. Ensimmäiseksi kannattaa itse tilata aineet eikä käyttää palveluja ja korjaamoja jotka edustavat ainetta. Tämä siksi koska niillä on huomattavasti kalliimmat katteet/hinnat kuin tilattaessa esim http://shop.mamasan.fi/product/list/3401/rvs-tuotteet sivuilta itse tavarat jossa postikulut ilmaiset 100€ ostoista. Tämä kallius tuli ilmi kun otin kyselyt useista paikoista jotka tekivät käsittelyä. Tilaamalla kaikki tarvittava itse säästää kymmeniä euroja. Toisekseen itse ostin aina öljyt kun laitatin aineet perään ja vaihteistoon koska halusin samalla uudet öljyt sisään samalla vaivalla.

Kysyin RVS valmistajalta että voiko aineet sekoittaa valmiiksi ja vastaus oli että voi koska ainehan ei reagoi öljyn kanssa vaan itse prosessi tapahtuu paineessa kitkan avulla. Tässä itse öljyn sekaan laittamisessa on se puoli että tiedät mitä öljyä sinne laitetaan ja se että ainetta oikeasti laitetaan mukaan (ei siinä että epäilisin mutta varma on varmempaa..)

Noissa putkiloissa joissa aine tulee ja se sekoitetaan esim vaihteisto öljyyn niin sen RVS aineen täysin kokonaan ulos puristaminen on vähän haastavaa ilman pihtejä ja jos mekaanikolla ei ole kiinnostusta puristaa kunnolla niin aineesta voi osa jäädä putkiloon ja siten vaikutus ei ole toivotun mukainen. Itse puristettuna saat kaiken ulos ja itse lisäsin hiukan päälle enemmän mitä ohje sanoi. Eli paketteja myydään maksimissaan esim öljytilavuudelle 4-6 litraa moottoriin ja sama vaihteistoon. Kun tilavuus on suurempi (moottori 6,5 litraa ja vaihteisto 9l) niin pitää ostaa useampi paketti joten laitoin kaksi pakettia koneeseen jolloin se riittää 8-12l. Kalliimmaksi tietty tulee mitä isompi kone ja tilavuus siten. Kuka tahansa korjaamo varmaan osaa laittaa aineet sisään jos öljyn seassa mutta tällöin voi valita haluamansa korjaamon itse ostamalla tarvikkeet eikä mennä juuri sinne missä niitä edustetaan.

Tietysti jos haluaa vain tavaran sisään ilman öljyjä niin tällainen järjestely ei onnistu kuin itse tilauksen osalta. Nämä pari vinkkiä vaan jos haluaa itse vähän saada kohtuullisemmin ja varmemmin ainet sisään. onnistuu varmaan myös maksamala laittavalle korjaamolle kaikesta työstä.

Katsotaan vaikuttaako mitenkään kulutukseen ?!
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terveeksi ja Jussin aikaa !
Nyt on joitain havaintoja heittää taas. Eli kummankin autot käsitelty RVS technolygyn tuotteilla perään,vaihteistoon ja moottoriin ja saatu toiseen ajoa alle siten että tuloksista voi puhua. Kun auton ostin puolitoista vuotta sitten niin maantieajossa tietokone näytti 10.6 litraa satasella noin 100kmh keskiarvolla. Nyt ajoa samalla painolla(lähes-olen laihtunut 10kg mutta yksi vauva lisää n.7kg), saman kalltainen ilmanlämpötila, nopeuskeskiarvo ja maantieajo ja kulutus nyt 8.1 litraa. Eroa 2.5 litraa satasella siis käsitellyn ja käsittelemättömän välillä. Tosin vasta minimit ajettu eli 400km vaihteiston ja perän laitosta ja 2000 pitäisi ajaa jotta tulokset olisivat parhaat.
Esim mäkeä lasketellessa alas hetkellinen kulutus ei koskaan ole mennyt alle 4l lukeman.

Että näin tällä RVS rintamalla nyt.
Viimeksi muokannut kissaeläin, La Kesä 22, 2013 12:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Oiskohan prätkään paikallaan laittaa seuraavassa öljynvaihdossa joku puhdistuslitku kehiin. Voisi se jotain tuollaiselle jokusen kympin ajetulle V-twinille tehdäkin :)
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Herve !
Laitat RVS aineen sisään öljyyn ja esim Redline S1 polttoaineeseen niin on hoidettu puhdistus. Water wetteriä jäähdytysnesteeseen ja sportti suzuki murisee tyytyväisenä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

kissaeläin kirjoitti:Herve !
Laitat RVS aineen sisään öljyyn ja esim Redline S1 polttoaineeseen niin on hoidettu puhdistus. Water wetteriä jäähdytysnesteeseen ja sportti suzuki murisee tyytyväisenä.
Jep, lueskelin juttuja ja kyllä se lienee prätkäänkin yhtä pätevää tavaraa :) Tuosta water wetteristä en ole kuullutkaan.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Water wetter muuttaa jäähdytysnesteen luovuttamaan paremmin sitomansa lämmön ja näin ollen jäähdytys on tehokkaampaa ja tämä sitten vaikuttaa moniin tunnettuihin asioihin.
Mm viimevuoden drag race katuautojen suomen nopein auto saatiin iskuin tämän litkun ansiosta kun lämmöt laskivat n muistaakseni noin 15 astetta. Toimii ihan perus autoissa ja motukoissakin. Itse olen lisännyt myös pullolliset omaan kärryyni. Tässä linkkiä ja saa ihan perus Fixuksedta yms biltemasta tai mistä nyt yleensä saa Redline tuotteita
http://shop.mamasan.fi/product/show/50/ ... n-lisaaine
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Timo.W
Viestit: 62
Liittynyt: La Heinä 20, 2013 8:28 am
Paikkakunta: pori

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Timo.W »

RVS Technology Protection & Restoration on patentoitu tuotesarja, jota voi käyttää moottorin, vaihteiston, taka-akselin, dieselpumpun ja monen muun auton komponentin suojaamiseen ja kunnostamiseen.


http://www.automerkit.fi/uutiset/go-gre ... tusta.html
S-Type -01 3.0 V6A
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Tässä lisäaineet topicissa tästä RVS aineesta paljon. Itselleni kysymys ei niinkään ole kulutuksen putoamisesta vaikka parisen litraa putosikin käsittelyllä. Se mikä kiinnostaa on se että uskon että laitteet voi paremmin kun kitkaa vähemmän ja eivät kulu käytössä mikä ehkä tuo pitempää elinikää koneelle. Itse olen käsitellyt siis kaksi autoa perästä keulaan. Tosiaan mitään negatiivista en ole löytänyt omasta kokemuksesta tai netistäkään. Ei ole skeptisilläkään hirveästi ollut perusteita lytätä ainetta kun toimii luvatusti. Aika kertoo kuinka vaikutukset kestävät ja itselle tulee ajoa noin 10t vuodessa yhteensä ja kahdelle autolle se 5t vuosi joten ihan heti ei tuo 100tkm kesto tule vastaan.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Coupe »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... f=3&t=6326
Lisää omakohtaisia kokemuksia stereoideistä. On siellä mutuakin.
i
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Hyvin kuvaavaa nettikeskustelua alkupäässä linkkiä. Tyrmätään täysin ja vaaditaan nauraen tieteellistä näyttöä luullen että sitä ei voi olla- kun sitä sitten annetaan niin harva edelleenkään uskaltaa myöntää että aine voi toimia luvatusti. Ihan normaalia "en usko kunnes todistetaan" keskustelua siis. Kannattaa huomioida että alkupään kirjoittelu on 2004 vuodelta jatkuen tähän hetkeen (2013).

Kannatta lukea nuo testiraportit ja tehdä sitten omat johtopäätöksensä asiasta.
I
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Ode »

Olen samaa mieltä keskustelun laadusta. On paikoin hyvinkin värittynyttä. Toisaalta mitä suurempia lupauksia annetaan, sitä enemmän terve ihmismieli asiaa epäileekin. Näistä aineista on kuitenkin tutkimustuloksiakin, eivätkä taida olla vain valmistajan rahoittamia kuten joissain tapauksissa. Niihin jos mihin on syytä paneutua varauksella ennen kuin nielee kaikki väitteet.

Löpinän jälkeen on omien kokemusten vuoro: vakuuttavista tarinoista huolimatta ohjaustehostimen lisäaine ei minun autossa lupaustaan lunastanut. Välillä tuntuu vinkuna vähentyneen hiukan, välillä ei ollenkaan. Ero ei kuitenkaan ole missään tapauksessa selvästi havaittava, eivätkä odotukseni alkuunkaan täyttyneet. Pitäisikö pistää toinen satsi? En tiedä. Entäs jos sekään ei tepsi? Voiko silloin todeta ettei aine toimi? :)

Ostin samalla reissulla satsin tasauspyörästöön ajatuksissa laittaa se toiseen autoon. Katsotaan vähentääkö se tietyssä nopeudessa ja lämpötilassa esiintyvää hyvin vaikeaa perästä kuuluvaa ylimääräistä ääntä.

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Toisesta autosta hävisi natinat tehostimesta mutta toisesta ei kahdellakaan käsittelyllä. Juttelin Jag-kornerin henkilöstön kanssa ja sanoivat että voi olla että on jotain sellaista häikkää että ei tehoa äänen aiheuttajaan joka on muu mekaaninen vika eikä tule suoraan moottorista. S typeissähän alkupäässä on ihan tyyppiviaksi ehkä luokiteltava "ominaisuus".
Jokatapauksessa vaihteistossa ja moottorissa teho on ollut merkittävä kulutukseen liittyen. Perästä ei ääniä ole tullutkaan vaikka ennaltaehkäisevästi sen sinne laitatinkin.

Oikeassa olet siinä Ode että nykyisin on niin paljon näitä humpuukilaitteita tai aineita joten terve kyynisyys on paikallaan ja onhan se kynnys laittaa moottoriin yms aineita joiden tehosta tai toiminnasta ei ole varmaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoaineen-,öljyn- autokemikaalien lisäaineet

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Terve,

Njaaa, ihmeaineet, eli "snake oil" niinkuin se Ameriikassa on, ovat aina herättäneet lämpimiä tunteita, jopa tervan ja höyhenien muodossa, mutta toki kehitys kehittyy ja uusia juttuja oikeasti keksitäänkin.

Ei paljon ole muita tarpeita ollut mutta RedLinen Water Wetteriä käytin minäkin Series 1 4.2L E-typessä.
Se nimittääin auttoi noin 5°C asteen verran kaupunkiliikenteessä yms. kun tuon ykkössarjan yksi ongelma on ruuhkat, joita ei Euroopassa vuonna 1961-1966 paljon ollut, eli jäähdytysilmanottoaukko on pieni, alkuperöinen flekti on tehoton jne.
Moni laittaa sinne jonkun superpuhaltimen eteen tai taakse jne. mutta oman kokemuksen mukaan ihan hienosti toi alkuperäinenkin pelitti, kunhan kaikki oli kunnossa, se flektin kehys /(shroud) tiiviisti paikoillaan jolloin ilma kulkee siitä mistä pitääkin, mutta helteillä ruuhkissa auttoi tuo Water Wetter tosiaan sen muutaman asteen, mikä riitti pitämään jäähdytysnesteen siellä minne se kuuluukin, eikä poistumaan höyryn muodossa ylivuotoputkesta! :shock:

Teho on suurin pelkän veden kanssa, mutten suosittele ainakaan yhteenkään Jaggen koneeseen, normaalin 1/3 vihreetä perinteistä glykolipohjaista jäähdytysnestettä menetetään osa ko. aineen tehosta, mutta kyllä siitä silti apua oikeasti oli.

Mutta yleensä jos siitä haluaa apua jäähdytykseen, kun vika on itseasiassa siinä, että lohkon ja kannen kanavat ovat täynnä kattilakiveä ja ruosteista mömmöä, syylari on tukossa ja tiensä päässä, vesipumppu falskaa, termari on jumissa tai väärää mallia ja väärin asennettu, sytkä on liian myöhäisellä ja seokset ovat liian laihoilla nykybensan etanolipitoisuudesta johtuen, niin Halleluujaa! Siinä tarvitaankin sitten jo oikeaa ihmettä! (joita ei yleensä oikein vastaan tule) :lol:

Kolmossarjassa on kaksi tehokkaamppaa flektiä (oli jo Series 1.5 eteenpäin juu) ja isompi ilmanottoaukko yms. eikä auton jäähdytysjärjestelmän kanssa ollut mitään ongelmia Alpeillakaan, joten uskon pärjääväni hyvin Suomessa ilman Water Wetteriä. Toki jos suuntaan kissan nokan vaikka Portugaliin tai Espnajaan, ei se paljon maksa laittaa uusien jäähdytysnesteiden kanssa yhtä pullollista tuota ainetta, eli uskallan suositella sitä itsekin.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Vastaa Viestiin