S type Diesel

Yleinen Jaguar-keskustelu
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

S type Diesel

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Morjes tuas
Nyt rupes polttamaan tuo 2.7 diesel at. askilla.
Kaikki info kys. autosta kiinnostaa :)
Kiitos etu käteen
T. Harri
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: S type Diesel

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

jakuaari äijä kirjoitti:Morjes tuas
Nyt rupes polttamaan tuo 2.7 diesel at. askilla.
Kaikki info kys. autosta kiinnostaa :)
Kiitos etu käteen
T. Harri
Mua kiinnostaa tuon auton pannu kun on yhteistyössä PSA konsernin kanssa tehty, olen oppinut edellisistä kokemuksista että kaikki missä on ranskalaisen kädenjälki on automaattisesti huonoa että mikähän on tuon koneen laita :D
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: S type Diesel

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Hyvin pitkälti samaa mieltä :lol:
Mutta kyllä nuo Pösön ja Renun koneet taitaa olla kunnollisia .
Kunhan eivät koske sähköihin ja vaihdelaatikkoon .
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: S type Diesel

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

jakuaari äijä kirjoitti:Hyvin pitkälti samaa mieltä :lol:
Mutta kyllä nuo Pösön ja Renun koneet taitaa olla kunnollisia .
Kunhan eivät koske sähköihin ja vaihdelaatikkoon .
No tuo voi olla homman nimi, viittasin tuolla erityisesti siihen äärimmäiseen vitutukseen mikä aiheutuu -25 asteen pakkasessa kun Volvon rellulaatikosta ei löydy ruudusta peruuttamisen jälkeen kun vitonen, halvaksi tuli aikoinaan :)
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
bigcat
Viestit: 38
Liittynyt: To Maalis 24, 2011 3:42 pm

Re: S type Diesel

Viesti Kirjoittaja bigcat »

S-type Dieselissä on ZF:n 6HP26 laatikko , jota on käytetty ainakin BMW:ssä , Audissa yms. ( katso ZF:n sivut ) .
Sähköt on tietääkseni Jagen alihankkijoiden toimittamia Lucas , Bosch yms.
Moottoria on Jagge itse käsitellyt , koska siinä on enemmän tehoja kuin vastaavissa PSA versioissa .
Tämän verran minulla tietoa , jollakin varmaan lisää .
S-type 2,7 Twin Turbo D -04
JMH
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Maalis 09, 2012 10:18 am

Re: S type Diesel

Viesti Kirjoittaja JMH »

Eipä ole kauheaa luottamusta tohon fordin tekniikkaankaan. Puhun nyt siis x-typen dieselistä. Hajonneita korkeapainepumppuja, hajonneita suuttimia ja kohtalaisen pienillä kilometreillä. Kyllä ne ranskalaiset dieseleitä osaa tehdä siinä missä muutkin.
Ex S-type 2.7d Executive vm-06
Ex X-Type Estate 2,0d Executive vm-04
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: S type Diesel

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

JMH kirjoitti:Eipä ole kauheaa luottamusta tohon fordin tekniikkaankaan. Puhun nyt siis x-typen dieselistä. Hajonneita korkeapainepumppuja, hajonneita suuttimia ja kohtalaisen pienillä kilometreillä. Kyllä ne ranskalaiset dieseleitä osaa tehdä siinä missä muutkin.
Itsellä ei vielä ole tullut mitään muuta eteen kun ohjaustehostin mutta en tällä ole ajanutkaan kuin noin 20tkm, mutta tuohon onkin vaihettu suuttimet ja korkeapainepumppu, ja jos ne on vaihettu vaan kertaalleen tuossa 170 tonnissa niin ei paha. Kyllä VAG varmaan loistaa tuossa suuttimien kusemisessa, myöskin hinnoiltaan, olisiko kappalehinta ollut siinä 500 paikkeilla ja kyse näistä uusista ja vähänajetuista vehkeistä (Tästähän oli uutisissakin) Itselläni on tapana kiertää ranskikset kaukaa, hieman vaan himottaa tulevaisuudessa XJ dieselillä jossa tuo sama 2.7 pannu taikka sitten jos silmä tottuu siihen XF:ään.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Tutmos
Viestit: 87
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 7:44 pm

Re: S type Diesel

Viesti Kirjoittaja Tutmos »

Kolme kpl noita oli peräkkäin vm 2003, 2005 ja uutena ostin ehkä suomen viimeisiä
2008. Kaikki myin pois ennen takuiden loppumista mutta kyllä niistä jotain kokemusta
ehti kertyä. En niitä tähän jaksa kirjoitella mutta soitella voi.
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: S type Diesel

Viesti Kirjoittaja Igor »

bigcat kirjoitti: Sähköt on tietääkseni Jagen alihankkijoiden toimittamia Lucas , Bosch yms.
Moottoria on Jagge itse käsitellyt , koska siinä on enemmän tehoja kuin vastaavissa PSA versioissa .
Juu, Sitikassa ilmotetaan tehot 204hv ja Jagessa 207hv. :) Jagen ECU on tosiaan eri kuin PSA:n kulkineissa, mutta samoja alihankkijoita ne molemmat käyttää...
Oli joskus: X308 XJR
Landshark
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 8:25 pm
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: S type Diesel

Viesti Kirjoittaja Landshark »

Joku idiotismi nosti taas päätään selkäytimessä ja juuri myydyn Baijerin Mutteri Wirityksen tilalle emännän käyttöpeliksi on tulossa S-Type 2,7 Twin Turbo Diesel ...

Musta beigellä nahkasisustuksella, navilla, xenoneilla ja leaperilla + kaikilla muilla tarvittavilla hilppeillä. Yhdellä ollut ja myyjän mukaan huollettu/kolaroimaton. Näkee sitten kun rekka tuo pihaan!

Ei näistä näköjään pääse eroon :?
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä

ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8

Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2

Scogo
Make_899
Viestit: 2
Liittynyt: Su Maalis 17, 2013 10:25 am
Paikkakunta: Oulu

Re: S type Diesel

Viesti Kirjoittaja Make_899 »

Moro kaikille!

Tässä keväänkorvalla on autokuume päässyt iskemään, ja eilen tuli käytyä vähän liikkeissä pyörimässä, ja kiinnostus heräsi juuri 2.7D koneella olevaa mustaa Jaguar S-Typeä kohtaan. Ajoltaan oli todella mahtava ja mukavanoloinen. Tuntui myös toimivan hyvin. Autolla ajettu vähän yli 180tkm. Onko tuollainen Jagge millainen ylläpidettävä ja ovatko toimintavarmoja? Ketju- vai remmikone?
Tällä hetkellä ajelen Mersulla, mutta Jaguarin ulkokuori sopii sen verran hyvin omaan silmään, että vaihdella tekisi kyllä mieli. :)
Landshark
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 8:25 pm
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: S type Diesel

Viesti Kirjoittaja Landshark »

Kumihihnalla on jakopää. Vaihtoväli 100 tmls tai 7 vuotta. 5,5 tunnin ohjeaika vaihdolle. 1200 € merkkiliikkeessä ja puolet siitä harakiri - liikkeessä ... Vaatii erikoistyökaluja ajoituksen varmistamiseksi mutta niitäkin saa alle satasella kotiovelle saakka toimitettuna.
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä

ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8

Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2

Scogo
Make_899
Viestit: 2
Liittynyt: Su Maalis 17, 2013 10:25 am
Paikkakunta: Oulu

Re: S type Diesel

Viesti Kirjoittaja Make_899 »

Kiitokset vastauksesta. :)
Tuossa selailin Nettiautoa, ja täytyy kyllä käydä katsomassa vielä Etelä-Suomen S-Type tarjonta ennen mahdollisia kauppoja koeajamastani autosta. Helsingissä liikkeessä näyttäisi olevan mielenkiintoinen sininen S-Type 2.7D, ajomäärä hieman yli 180tkm. Toinen vaihtoehto olisi Vantaalla liikkeessä musta S-Type R, ajettu vähän yli 140tkm. Molempien hinnat menevät vielä hyvin budjettiin. Onko ko. autojen mahdollisia edellisiä omistajia täällä? Jos on, niin olisin kiinnostunut kuulemaan autojen historiasta ja mahdollisista "piilovioista" enemmän.
Landshark
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 8:25 pm
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: S type Diesel

Viesti Kirjoittaja Landshark »

Ei tullut minusta tai emännästä S-typen kuskia tällä erää? Alkuinnostuksesta huolimatta.

Rekka oli eilen illalla noutamassa uusinta "ostosta" Germaaniasta ja myyjä oli päättänyt käynnistää auton ennen rekan tuloa kaapeleilla :oops: Tuloksena luultavimmin osiksi päätyvä elintenluovuttaja?
Eli merkkivalot palavat, can-väyläiset ilmastointi jne ei toimi (herjaa väyläviasta navin näytöllä) ja tänään aamulla luettu vikamuistilista on pitkä kuin syntilista. Eli suunnilleen kaikki elektroniikka on hajonnut tuosta yksilöstä ...

Jotenkin harmittaa, sillä ei se rekan käyntikään ollut ihan ilmaista. Onni onnettomuudessa tosin oli, ettei autosta oltu maksettu senttiäkään tähän mennessä ja rahat olivat/pysyivät visusti rekkamiehen povitaskussa. Tosin myyjäliikettä voi harmittaa vieläkin enemmän kuin minua?

Että silleen ...
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä

ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8

Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2

Scogo
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S type Diesel

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
No huh huh ! Harmin paikka tosiaan. Mitenköhän tuossa sähköjen "polttamisessa"on oikein menetelty että noin pahasti on syötetty liikaa virtaa ?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: S type Diesel

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Kaapelit ensin väärinpäin? Hajoaa wanhatkin Jagget noin. Saanut rekan akuista 24v? Halvalla tuskin selviää..
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Vastaa Viestiin