Message centre

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
ballo
Viestit: 147
Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 4:29 pm
Paikkakunta: Helsinki

Message centre

Viesti Kirjoittaja ballo »

Tuli mieleen kysymys. Ohjekirjasta löytyy pitkä rivi erillaisia virheilmoituksia, joita voi tulla mittariston näyttöön. esim. ilmajousen ongelmista, huollosta jne. Mulle ei oo koskaa tullu ilmoitusta että "SERVICE REQ’D IN XXXX km" tai että joku lamppu olisi rikki, vaikka on ollut. Tuleeko muille mitää ilmoituksia??? Ilmajousi ja käsijarrusta on kyllä tullut viestiä. :|
T:Niko
--------------------------------------
Jaguar XJ6 2003 (x350)
ex: X-type 2.1 V6
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Message centre

Viesti Kirjoittaja mikki »

Moi!

Vuoden 2005 X:ään ei tullut huollosta mitään mutta tuli ''DSC pois päältä'' syynä huono akku.
Ja toisen kerran syynä huono etupyörän laakeri.

V 2012 XF:n tuli huollosta 3000km ennen 26000 määräaikaa joka kerta kun käynnisti.
Muistaakseni ilmoitus voimistui.
Kun 100km jäljellä: Service to be done immediately or your car will not work again - ever..... No, ei nyt ihan!
En muista enää miten ne viestit voimistuivat. Muitakin siellä näkyy:
-ovi/takakontti auki
-polttoaine vähissä antaa punaisen kolmion jonka voi poistaa vaikkei vielä tankkaa
-luistonesto kytketty pois
-DSC kytketty pois ( liukasteluleikkejä)....

M
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Message centre

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

mikki kirjoitti:Moi!

Vuoden 2005 X:ään ei tullut huollosta mitään mutta tuli ''DSC pois päältä'' syynä huono akku.
Ja toisen kerran syynä huono etupyörän laakeri.

V 2012 XF:n tuli huollosta 3000km ennen 26000 määräaikaa joka kerta kun käynnisti.
Muistaakseni ilmoitus voimistui.
Kun 100km jäljellä: Service to be done immediately or your car will not work again - ever..... No, ei nyt ihan!
En muista enää miten ne viestit voimistuivat. Muitakin siellä näkyy:
-ovi/takakontti auki
-polttoaine vähissä antaa punaisen kolmion jonka voi poistaa vaikkei vielä tankkaa
-luistonesto kytketty pois
-DSC kytketty pois ( liukasteluleikkejä)....

M
Mulla tulee myös aina kylmiltään käynnistettäessä "Ajonvakautus hairio" tai jotain. Veikkaan vahvasti akkua joka näyttää olevan Jaguar originaaliosa. Yleensä tämä tulee vain aamuisin eikä enää sitten kun ajat hetken ja uudelleenkäynnistät. Pitänee muutenkin vaihtaa talveksi akku ettei ota itteensä tuosta eberistä.yms

Muita mitä antelee on "Pesuneste vahissä" ja "Tasanopeus saadin poissa/paalla", koskaan ei ole mistään polttimoista tai muistakaan herjaa antanut.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: Message centre

Viesti Kirjoittaja juge »

X-Typen ajotietokone antaa cruisen ja ajonvakautuksen lisäksi ainakin ilmoitukset Pesuneste vähissä, mikä ovi kulloinkin auki + farkkuversiossa Takaluukun lasi auki.

Polttimoista ajotietokone ei herjaa, mikä oli lievä miinus. Ei toki herjannut 2004 vuoden 406 pösönkään ajotietokone polttimoista, muttei liioin pesunesteestäkään. Kaikesta muusta kyllä se pösön ajotietokone viestitti...

Jos dieseli+Eberi, kannattaa ehdottomasti laittaa AGM akku, ei ryppyile peruutustutkat pakkasilla ja Eberit ja muut pelaa niinkun pitää.
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Message centre

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

juge kirjoitti:X-Typen ajotietokone antaa cruisen ja ajonvakautuksen lisäksi ainakin ilmoitukset Pesuneste vähissä, mikä ovi kulloinkin auki + farkkuversiossa Takaluukun lasi auki.

Polttimoista ajotietokone ei herjaa, mikä oli lievä miinus. Ei toki herjannut 2004 vuoden 406 pösönkään ajotietokone polttimoista, muttei liioin pesunesteestäkään. Kaikesta muusta kyllä se pösön ajotietokone viestitti...

Jos dieseli+Eberi, kannattaa ehdottomasti laittaa AGM akku, ei ryppyile peruutustutkat pakkasilla ja Eberit ja muut pelaa niinkun pitää.
Okei, kiitos vinkistä, jossain olin lukevinani että sulla oli luokkaa 90Ah akku autossasi vai miten se oli? Netti tarjoilee kailkkea 70-80 välistä tohon kokoluokkaan mutta pitää ihan tutustua mistä löytää sopivan ja mahd.tehokkaan. Tuollainen sadan ampeeritunnin AGM akku taitaa maksaa kyllä ainakin tuplat tavalliseen verrattuna, joka tietty on halpa hinta jos sillä välttää "pystyynjätöt" auton puolesta talvella. :)
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Message centre

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

juge kirjoitti:X-Typen ajotietokone antaa cruisen ja ajonvakautuksen lisäksi ainakin ilmoitukset Pesuneste vähissä, mikä ovi kulloinkin auki + farkkuversiossa Takaluukun lasi auki.

Polttimoista ajotietokone ei herjaa, mikä oli lievä miinus. Ei toki herjannut 2004 vuoden 406 pösönkään ajotietokone polttimoista, muttei liioin pesunesteestäkään. Kaikesta muusta kyllä se pösön ajotietokone viestitti...

Jos dieseli+Eberi, kannattaa ehdottomasti laittaa AGM akku, ei ryppyile peruutustutkat pakkasilla ja Eberit ja muut pelaa niinkun pitää.
Okei, kiitos vinkistä, jossain olin lukevinani että sulla oli luokkaa 90Ah akku autossasi vai miten se oli? Netti tarjoilee kailkkea 70-80 välistä tohon kokoluokkaan mutta pitää ihan tutustua mistä löytää sopivan ja mahd.tehokkaan. Tuollainen sadan ampeeritunnin AGM akku taitaa maksaa kyllä ainakin tuplat tavalliseen verrattuna, joka tietty on halpa hinta jos sillä välttää "pystyynjätöt" auton puolesta talvella. :)
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: Message centre

Viesti Kirjoittaja juge »

Mulla oli joo siellä 200e maksava AGM akku. En mä millään sen amppeereja muista, mutta fyysisiltä mitoiltaan pienempi mitä 91Ah tarvike-perus-akku, mutta silti selvästi painavempi. Ja maksoikin kaks kertaa enempi kuin tuo perus-tarvike-akku.

Eikä ollut ikinään AGM:n laiton jälkeen probleemia minkään kanssa.

Suosittelen AGM akkua - ehdottomasti.
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Avatar
ballo
Viestit: 147
Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 4:29 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Message centre

Viesti Kirjoittaja ballo »

Hahaa...tänään tuli uusi viesti näytölle. Jotenki näin "O taka suuntavalo rikki" Oikeanpuoleinen taka vilkku ei toiminut. Ilmeisesti poltin hajoamassa. Tosin, kun käynnistin auton uudelleen, villku toimi normaalisti :roll:
T:Niko
--------------------------------------
Jaguar XJ6 2003 (x350)
ex: X-type 2.1 V6
Thazz
Viestit: 55
Liittynyt: To Helmi 25, 2010 1:40 am

Re: Message centre

Viesti Kirjoittaja Thazz »

Kyllä minulla herjasi s-type kun takavalo paloi. en muista tarkaan miten ilmoitus näkyi, O taka valo rikki tai jotain...
Jaguar S-Type 3.0 V6 -03 Executive Navi
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Message centre

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Whoozaah!
Nyt toimii Lumpussa Message Center. Kaikki mittarit toimii since 1975? Opiskelija- eli nälkävalo mulle tuttu kun bensamittari menee alle vartille, mutta nyt myös summeri huutaa. Luulin että se ei lopu ja katkaisin virrar. Loppuu kun on huutanut 20sek. Samoin huutaa jos on parkki- tai ajovalo pimeenä. Myös jos kässäri päällä tai toisessa jarrupiirissä paineet alhaalla. Tod näk myös jos öljynpaine, lataus, tai Ingition tulee ongelmia ja valo syttyy niin summeri alkaa huutaa. 75 Lumpussa on Message Center. Kääk! Ei ole kauaa..
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Vastaa Viestiin