Britit Kohtaavat 2012 kuvia

Yleinen Jaguar-keskustelu
Samiaal
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 8:13 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Britit Kohtaavat 2012 kuvia

Viesti Kirjoittaja Samiaal »

Tervehdys kaikille, uusi foorumin jäsen olen ja aattelin, että varmaan täällä on kiinnosta Fiskarssin kuville?

Itseäni kiinnostaa Jaguaarit siinä määrin, että olen suunnitellut tuonne kuvat.fi sivustolleni rakentavani E-Typestä yleisen esittelyn. Asia on työn alla ajatutuksissa ja talvella olisi tarkoitus viimistään jotain tehdä asialle. Jahka nyt saan vähän jäsenneltyä, että miten sen teen.
Siihen ehkäpä tarttisi vähän apua, lähinnä 1 ja 2-series autojen erottamiseen kuvien perusteella ja miksei 3 sarjalaistenkin kanssa.
Saisikohan mahdollisesti siihen täältä Foorumilta apua, että menee faktaksi samantien, eikä kolikonheitoksi?

Anyway; koitin etsiä Fiskarssin tapahtumasta Threadia, mutten löytänyt kuin tapahtumien puolelta, jonne ei ollut vastauksia tullut sen enempää.
Joten kokeillaan onnea nyt sitten tässä aihepiirissä. Toivottavasti menee oikein nyt.

Mutta tosiaan; hieno tapahtumahan tuo oli Fiskarsissa, miljöö aivan mieletön ja sopii täydellisesti tämän kaltaseen tapahtumaan. Ainoa asia, mitä jäin kaipaamaan olivat Aston Martin:it, mutta niitäkin kuulemma iltapäivällä ainakin yksi kappale paikalla nähtiin. Vähän lohtua toi kuitenkin Italialainen harvinaisuus Lamborghini Urraco P250S kyläkaupan parkkiksella. :)
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/12.8.2012 ... -+Fiskars/

Ja jokunen sana vielä tosiaan itsestä, usealla eri auto aiheisella foorumilla kirjoittelen enemmän tai vähemmän. Autoista kiinnostunut koko ikäni olen ollut ja kuvannut satunnaisesti 2005 vuodesta eteenpäin. Mutta viime vuosina enemmän ja enemmän johtuen uudesta heräämisestä pitkän mustan aikakauden jälkeen.....
Ilmailu myös lähellä sydäntä ja niitä kuvia onkin Jetphotosissa sopiva läjä. Mutta harrasteautoa ei ole, eikä varmaan tulekaan, kun mikään muu ei kelpaa kuin V12 moottorinen.
Mutta autoja voi harrastaa monella tapaa ja minä harrastan niitä kuvaamalla, katselemalla ja kuuntelemalla. 8)

Toivottavasti Fiskarssin kuvat kelpaavat!
Antsu
Viestit: 65
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 8:33 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Britit Kohtaavat 2012 kuvia

Viesti Kirjoittaja Antsu »

Kiitos! Kiitos! Mukavahan noita otoksia oli katsella. Bongasin sieltä omankin kiesin.

Antsu
--------------------------------------
ex: Jaguar XJ12L Series 2 1974
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Britit Kohtaavat 2012 kuvia

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Tervetuloa!
Ja mehän tunnetaan toisesta foorumista missä sielläkin olen samalla nimimerkillä. Täällä olen luvannut käyttäytyä ja kirjoittaa asiallisesti, vaikka Kissaeläin mua välillä koetteleekin mutta ihan ystävähengessä. Tiedän ehdottoman lempiautosi McLarenin, mutta älä ylistä sitä täällä joka kirjoituksessasi, ethän?
V12 Lambot ja Ferrarit ei taida mennä vielä vuosiin sun budjettiin joten miten ois Jaguar heti kättelyssä? XJ-S ei maksa miljuunia. Varteenotettava vaihtoehto mistä on hyvä aloittaa, ellet jää koukkuun siihen..
Tervetuloa Sami ja kuvia kehiin kun niitä mielestäni täällä aika vähän. Niin ja se sun yks lempiaihe videot. Linkkejä tänne vaan.

Pitkä-Simo58
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Britit Kohtaavat 2012 kuvia

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Terve,

Hyvin otettu ja lajiteltu. Juu se Urraco on vanha tuttu, ajaa X308 XJR:llä kanssa! ;)

Et ole sitten vissiin FJDC:n jäsen? Tuosta saisi ihan hyvän jutun suoraan klubi-lehteen, en nimittäin itse valitettavasti mitenkään päässyt paikalle kun olin Tanskassa Aalholmissa mielenkiintoisessa huutokaupassa. tavallaan turha reissu, kun ei sieltä ollut mitään järkeä huutaa ylihintaan tavaraa omiin nurkkiin seisomaan, mutta olipa kokemus kyllä! :P

Niin ja tervetuloa vaan joukkoon.

-Jakuvaari

Jk. Kyllä niitä Astoneitakin on yleensä nähty ainakin 2-3 kpl, olisiko nyt ollut joku harmillinen päällekäisyys, viime vuonna ajoin meidän XJ6C:llä kahden Astonin, V8 ja Vantagen (AM-8) perässä pitkin Uuttamaata! 8)
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Samiaal
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 8:13 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Britit Kohtaavat 2012 kuvia

Viesti Kirjoittaja Samiaal »

Kiitoksia kommenteista!

Rebel:
Joo tuttuja ollaan tuolta muilta foorumeilta. Ja en, en aio F1:stä alkaa hehkuttamaan täällä, vaikka se Britti urheiluautoteollisuuden kallein jalkokivi onkin ja tulee aina olemaan.
Mutta en siksi tänne tullut. :lol:
Ja tosiaan ei mene harrestautobudjettiin mikään koska realiteetit pitää tunnustaa. Etenkin kun sen harrasteauton pitää sisältää V12 moottori Italialisesta maaperästä, niin ratkaisu on hyvin yksinkertainen harrasteauton hankinnan kannalta. Kyllä ihan muutenkin on pitänyt tänne foorumille tulla aikaisemminkin jo, nyt sitten tämä Fiskarssin tapahtuma pisti vauhtia aikeisiin.

On mulla tuola kuvat.fi-sivustolla Lotuksia jo laitettuna näytille, Jaggeja ei vielä ole. E-Typet on tulossa jossain vaiheessa, pitänyt jo kauan tehdä sellanen Kuvablogiin, mutta se kaatui tuossa keväällä vissiinkin pysyvästi, joten nyt oon kasaillut sitten Kuvat.fi puolelle paremmalla laadulla olevaa tavaraa. Harkinnassa on myös nuo Lahden näyttelyiden kuvien laittamiset tuonne menneiltä vuosilta. Pitänee tehdä tuokin päätös pian.

Jakuvaari:
Kiitoksia kommentista. En ole tuon kerhon jäsen ja jos siitä haluatte clubin lehteen tarinaa tehdä, niin mikä ettei. Ei mulla sitä mitään vastaan ole, kunhan vaan luvat kuviin kysytään ja muutenkin asiasta etukäteen infotaan.
Tosiaan harrasteautoa ei ole ja taloudelliset realiteetit yhdistettynä siihen mitä oikeasti haluaisin; pitää tunnustaa tosiasiat ja jättää ne niille, joilla on myös varaa ylläpitää niitä autoja niiden ansaitsemalla arvostuksella. Mutta onneksi harrastaa voi monella tapaa näitä autoja. 8)
Joo viime vuonnahan tuola oli ollut muutama Aston paikalla, tänä vuonnakin yksi vasta myöhäisessä vaiheessa tapahtumaa, ja olin jo kerennyt poistua kotia kohti.

Mutta joo täytyy jossain kohtaa tuossa kysyä vähän neuvoa näihin E-Typeihin, erotan kyllä 1 ja 3 sarjat helposti tottakai, mutta 1 ja 2 sarjan autot onkin sitten hankalampia ja jos tuonne kuvat.fi puolelle teen lyhyen historiikin E-Typestä kuvien kera, ne autot pitää sitten myös olla oikein kuvateksteissä.
Mutta palaan tähän talvella viimistään.

Nyt on meinaa Suomen Urheiluautoilijat Vanajanlinnassa, X-Treme Car Show (josta tuli vähintään vuoden kestäväketutus) ja BMW Art Collection WeeGee talosta työn alla.
Kannattaa muuten tuola WeeGeessä käydä katsomassa, todella upeita autoja jo ilman näitä taidemaalauksiakin. 8)
Autot ovat 31.10 asti näytillä. Kannattaa mennä.!
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Britit Kohtaavat 2012 kuvia

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Yeah harrastaa voi monella lailla. Et leiju pilvilinnoissa vaan tunnustat fucktat. Tuota oon sinussa arvostanut, vaikka joskus kuittailin sinulle. Meille molemmille on yksi asia elämää suurempaa ja se on äänet. Tosin rakastamme eri oktaaveja.. Ymmärrän sinun Italialaisen V12 sävellajin täysin.. Kirjoitin siihen Lamborghini juttuun aikoinaan nillittäjille ketkä itkivät kuinka kalliita ne ovat ja ovat vain rikkaiden herkkua. Kirjoitin veljeksistä millä kalliit autot millaisia he aina ovat halunneet. Nyt niillä on. Se on luopumista jostain, vuosia kovaa duunia verta hikeä ja peräsuolenpätkiä mutta jos sulla on unelma niin sä saat sen vaikka menisi yli 10 vuotta tai paljon kauemminkin. Amen.
Niin ja sun pienoismallit. Tietty harrastamista sekin. Lapsena alkanut harrastus jatkuu ja tietysti mulla on hyllyssä pienoismallit Autoistani ja onhan täällä yhdellä yli 100 Jaguaaria vitriinissä.
Ai niin, ei sulla sattuis olla yhtään kuvaa mun Lumpusta?
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Britit Kohtaavat 2012 kuvia

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Samiaal kirjoitti: Kiitoksia kommentista. En ole tuon kerhon jäsen ja jos siitä haluatte clubin lehteen tarinaa tehdä, niin mikä ettei. Ei mulla sitä mitään vastaan ole, kunhan vaan luvat kuviin kysytään ja muutenkin asiasta etukäteen infotaan.
Tosiaan harrasteautoa ei ole ja taloudelliset realiteetit yhdistettynä siihen mitä oikeasti haluaisin; pitää tunnustaa tosiasiat ja jättää ne niille, joilla on myös varaa ylläpitää niitä autoja niiden ansaitsemalla arvostuksella. Mutta onneksi harrastaa voi monella tapaa näitä autoja. 8)
Joo viime vuonnahan tuola oli ollut muutama Aston paikalla, tänä vuonnakin yksi vasta myöhäisessä vaiheessa tapahtumaa, ja olin jo kerennyt poistua kotia kohti.

Mutta joo täytyy jossain kohtaa tuossa kysyä vähän neuvoa näihin E-Typeihin, erotan kyllä 1 ja 3 sarjat helposti tottakai, mutta 1 ja 2 sarjan autot onkin sitten hankalampia ja jos tuonne kuvat.fi puolelle teen lyhyen historiikin E-Typestä kuvien kera, ne autot pitää sitten myös olla oikein kuvateksteissä.
Mutta palaan tähän talvella viimistään.
!
Moi,

pari täsmennystä:

1. FJDC jäsenyys ei ole KOSKAAN edellyttänyt minkäänlaisen auton omistamista tai edes ajokorttia, täysi-ikäisyyttä tms. hyvä asia.

2. Malleista on tässä aika hyvä alkuoppimäärä: http://www.jagclub.net/Jaguarmallit.htm

-Jakuvaari

Jk. Sitten jos haluaa erikoistua bongaamaan mm. OBL (Outside Bonnet Latch) welded louvre eli varhaisia 3.8L ykkössarjalaisia, niin sulla on tuossa jo yksi kuva (se punainen OTS, eli roadster) tai vm. 1971 kakkossarjalaisia (samanlainen loikkaavan kissan muovinen merkki konepellin alareunassa kuin XJ:ssä on etulokasuojien takakuolmissa) ja vuoden 1966 2+2:sia (erillinen lukkopesä ovessa) niin harrastusta voi "syventää!" :P Joo en mäkään erottanut MK1/MK2 ja S-typeä toisistaan vielä kun olin jo useamman vuoden Jaggeja harrastanut! :D
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Samiaal
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 8:13 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Britit Kohtaavat 2012 kuvia

Viesti Kirjoittaja Samiaal »

rebel58 kirjoitti:Yeah harrastaa voi monella lailla. Et leiju pilvilinnoissa vaan tunnustat fucktat. Tuota oon sinussa arvostanut, vaikka joskus kuittailin sinulle. Meille molemmille on yksi asia elämää suurempaa ja se on äänet. Tosin rakastamme eri oktaaveja.. Ymmärrän sinun Italialaisen V12 sävellajin täysin.. Kirjoitin siihen Lamborghini juttuun aikoinaan nillittäjille ketkä itkivät kuinka kalliita ne ovat ja ovat vain rikkaiden herkkua. Kirjoitin veljeksistä millä kalliit autot millaisia he aina ovat halunneet. Nyt niillä on. Se on luopumista jostain, vuosia kovaa duunia verta hikeä ja peräsuolenpätkiä mutta jos sulla on unelma niin sä saat sen vaikka menisi yli 10 vuotta tai paljon kauemminkin. Amen.
Niin ja sun pienoismallit. Tietty harrastamista sekin. Lapsena alkanut harrastus jatkuu ja tietysti mulla on hyllyssä pienoismallit Autoistani ja onhan täällä yhdellä yli 100 Jaguaaria vitriinissä.
Ai niin, ei sulla sattuis olla yhtään kuvaa mun Lumpusta?
No kiitän tästä kommentista. Myönnän, että saatan vähän "vaahtomaisella" tavalla kirjotella näistä autoista, jotka herättävät aika monessa isoja tunteita. Jokaisella on omat tietyt mielenkiinnonkohteensa ja se saa joskus aikaan melkoisia lauseita. :D Ja toisia tuo tapani kirjoittaa voi epäilyttää ja jopa saada aikaan "ei kovin miellyttävän maineen." Ikäväkyllä. Minä ja kameranihan olemme pelottava yhdistelmä.

Mutta tosiaan, faktoissa on pakko tätä elämää elää. Haaveita pitää olla aina ja saakin olla, ja täytyy olla! Mutta realiteetit pitää myös tunnustaa, onko oikeasti mahdollista hankkia harrasteauto ja jos on; se tärkein; onko sitä varaa ylläpitää. Ja niin kauan kun tilanne on se, ettei ole; on parempi ajaa vaan sillä Toyotalla. Näin se ikäväkyllä on.

Ja ne äänet joo; tosiaan ne äänet, ne tuo kyllä monen viikon jaksamiset jos jonkun tietyn moottorin kuulee.
Esimerkiksi Sipoossa aurinkoisen lauantai aamun taittuessa hiljalleen iltapäivään 18.8 kuulemani LP5000S Countach:in lähtö oli sellanen tilanne, että hymyilin vielä 2 viikkoakin sen jälkeen. Nää on näitä tunnemaailman asioita.... :D
Rehellisyyden nimissä en usko koskaan, että tulen omistamaan Diabloa tai Countach:hia, mutta aina saa olla haaveita. "sitten kun lotosta saan riittävän voiton."....

Näiden autojen omistaminen kuitenkin on ihan eri tasolla pääomaa ajatellen kuin Ferrarin tai Jaguaarin tai Aston Martinin. Jo pelkkä Bizzarrini:n V12 pitää siitä huolen. Fakta joka on pakko tunnustaa, ettei näihin autoihin todennäköisesti ole koskaan varaa, mutta se ei estä keräämästä niitä tiettyjä malleja hyllyyn tai kuvaamasta niitä tai nauttimasta niiden äänistä, ja se on loistava homma. 8)
Pienoismallien harrastaminen on usein vähän "naureskeltua" hommaa, ainakin toisinaan sellasia kommentteja kuulee, mutta ne tuleekin pääasiassa ihmisiltä, jotka ei oikeen tajua sitä hommaa eikä autoista. Usealle se on iso ja aika kalliskin harrastus. Noihin saa uppoamaan järkyttäviä summia, jos niin haluaa.
Mutta silti, jokainen päivä kun ketuttaa; otat kenties lasin viskiä kun ei ole työpäivää edessä; kävelet lasivitriinin luokse ja nautit siemauksen Tullamore Dew:iä, ja katselet niitä pienoismalleja; siitä tulee hyvä mieli. Vaikka ovat pieniä, niin ne yksityiskohdat....... :D Vaikkei voi ajaa, on jo jotain katsella niitä joka päivä hyllyssä. TIedät mistä puhun. :D

Ja lopuksi mikäs auto sulla tuola oli sitten tuola Fiskarsissa? Ties vaikka olisikin kuva jossain siitä, vaikkei ehkä juuri tuolta. :D

Lopuksi vielä kuva tästä pienestä pienoismallikokoelmasta, josta puuttuu reilusti yli puolet McLareneista, jotka ovat taas pelkästään GTR versioita........
Liitteet
pienoismallit_1.jpg
pienoismallit_1.jpg (219.89 KiB) Katsottu 6480 kertaa
Viimeksi muokannut Samiaal, Pe Syys 21, 2012 9:27 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Samiaal
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 8:13 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Britit Kohtaavat 2012 kuvia

Viesti Kirjoittaja Samiaal »

jakuvaari kirjoitti:
Samiaal kirjoitti: Mutta joo täytyy jossain kohtaa tuossa kysyä vähän neuvoa näihin E-Typeihin, erotan kyllä 1 ja 3 sarjat helposti tottakai, mutta 1 ja 2 sarjan autot onkin sitten hankalampia ja jos tuonne kuvat.fi puolelle teen lyhyen historiikin E-Typestä kuvien kera, ne autot pitää sitten myös olla oikein kuvateksteissä.
Mutta palaan tähän talvella viimistään.
!
Moi,

pari täsmennystä:

1. FJDC jäsenyys ei ole KOSKAAN edellyttänyt minkäänlaisen auton omistamista tai edes ajokorttia, täysi-ikäisyyttä tms. hyvä asia.

2. Malleista on tässä aika hyvä alkuoppimäärä: http://www.jagclub.net/Jaguarmallit.htm

-Jakuvaari

Jk. Sitten jos haluaa erikoistua bongaamaan mm. OBL (Outside Bonnet Latch) welded louvre eli varhaisia 3.8L ykkössarjalaisia, niin sulla on tuossa jo yksi kuva (se punainen OTS, eli roadster) tai vm. 1971 kakkossarjalaisia (samanlainen loikkaavan kissan muovinen merkki konepellin alareunassa kuin XJ:ssä on etulokasuojien takakuolmissa) ja vuoden 1966 2+2:sia (erillinen lukkopesä ovessa) niin harrastusta voi "syventää!" :P Joo en mäkään erottanut MK1/MK2 ja S-typeä toisistaan vielä kun olin jo useamman vuoden Jaggeja harrastanut! :D
Kiitoksia tarkennuksista!
En olettanutkaan tosiaan auton omistamisen olevan ehto, ja tuo linkki oli tarpeen. Kiitokset siitä.
Täytyy perehtyä kommenttiisi vähemmän väsyneenä ja tuohon linkkiin paremmalla ajalla paremmin. Kaikki tälläinen nippelitieto on juuri sitä, mitä täytyy saada ja vielä muistaa ensi kesänä eri tapahtumissa. :D

E-type on mua kiehtonut aina, kaunein auto mitä on Briteissä tehty aikoinaan ja nyt ei tätä F1:stä lueta tähän kastiin ollenkaan mukaan. Aina jotenkin tuo Jaguar V12 ollut sellanen legendaarinen juttu, aivan kuten Lamborghinin V12. Jaguarin V12 vain eri tavalla. Lamborghinin V12 on aina ollut ihan eri juttu kuin Ferrarin V12. Taas näitä tunnepuolen asioita. :D
Ja näistä on tässä viime vuosina koitettu tietoa ammentaa. Esittelyitä ei ole voinut nettiin kirjoitella, koska ei ole ollut kuvia. Nyt alkaa olemaan riittävästi, jotta voi jotain konkreettista kirjoittaa.
Mun mielestä kun on typerää laittaa vaan kuvia ja jättää historia mainitsematta. Jotenkin tyhjän tuntuista, rakentaa siis kuvagalleria eri autoista, tietyistä autoista omia kansioita kertomatta taustaa ja faktoja. Äärimmäisen mielenkiintoisia tarinoita on tullut opittua historian kiemuroista. 8)
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Britit Kohtaavat 2012 kuvia

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Moi,

Kiva nähdä noita malleja, siinä taitaa olla melkein kaikki Lambot. Olen ihan realimaalimassa käynyt Tukholman lähellä kanssa Urraco 250S:ää ostomielessä katsomassa, ja Isleroa olen myös aivan tosissani harkinnut. Islero taitaa puuttua tuosta mallikokoelmasta ja onhan se todellisuudessakin melko harvinainen auto!

Joo, maksaahan ne jotakin, mutta aika moni ihan perusauto maksaa about saman...

Olin ensimmäista autoa ostaessani perustavanlaatuisen arvovalinnan edessä (ajoin 1985-1996 moottoripyörällä) uusi Fiatin turbo coupe 20V maksoi noin 180tmk, samalla rahalla olisi saanut hieman käytetyn Alfan GTV:n, mutta ne ei sitten enää kiinnostaneet kun valkeni että samalla rahalla voisi ostaa myös E-typen! Niin ja siis auton joka oli tehty monta vuotta ennen syntymääni! :)

Niin ettei Toyota tms koskaan ole ollut mikään vaihtoehto, olen Clarksonin kanssa siinä samoilla linjoilla, että elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi tylsän auton ratin takana! Ei ole mikään ruuhka enää ottanut päähän kun on istunut XJ8:ssa...parantaa pahan tuulen ja virkistää mielen. ;)

Joo, olen sen Mikaelin mustan Countachin nähnyt monta kertaa ennenkin, mutta kyllä se aina sävähdyttää! Tosin en välttämättä haluaisi ajaa sillä Ruotsin, Tanskan ja Saksan läpi, E-typellä haluan jo olen ajanutkin muutaman kerran. Mutta ehdoton kulttuuriteko tuoda Suomeen moinen ikoni.

Olin siellä yhden harrastajatoverin kanssa joka entisöi 250GTE:tä, joka siis on Suomi-auto. ;)

Niin ja eikö kaikissa Bizzarineissa ollut ameriikan V8? On ollut ainakin kaikissa jotka olen nähnyt ja kuullut, eikä se yhtään vähennä niitten arvoa!

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Samiaal
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 8:13 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Britit Kohtaavat 2012 kuvia

Viesti Kirjoittaja Samiaal »

jakuvaari kirjoitti:Moi,

Olin ensimmäista autoa ostaessani perustavanlaatuisen arvovalinnan edessä (ajoin 1985-1996 moottoripyörällä) uusi Fiatin turbo coupe 20V maksoi noin 180tmk, samalla rahalla olisi saanut hieman käytetyn Alfan GTV:n, mutta ne ei sitten enää kiinnostaneet kun valkeni että samalla rahalla voisi ostaa myös E-typen! Niin ja siis auton joka oli tehty monta vuotta ennen syntymääni! :)

Niin ettei Toyota tms koskaan ole ollut mikään vaihtoehto, olen Clarksonin kanssa siinä samoilla linjoilla, että elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi tylsän auton ratin takana! Ei ole mikään ruuhka enää ottanut päähän kun on istunut XJ8:ssa...parantaa pahan tuulen ja virkistää mielen. ;)

Olin siellä yhden harrastajatoverin kanssa joka entisöi 250GTE:tä, joka siis on Suomi-auto. ;)

Niin ja eikö kaikissa Bizzarineissa ollut ameriikan V8? On ollut ainakin kaikissa jotka olen nähnyt ja kuullut, eikä se yhtään vähennä niitten arvoa!

-Jakuvaari
No mulla on ollut tavotteena kerätä kaikki GIotto Bizzarrini:n V12 moottorilla olevat Lamborghinit LM002:sta lukuunottamatta. Tosta hyllystä puuttuu oikeastaan vain 400GT 2+2:nen ja Murcíelago, muut sielä ovat.
350GT, Islero, Jarama, Espada, Countach, Diablo.
VOi melkeen sanoa, että kaikki nuo Espadasta Isleroon ja 350/400GT:hen on harvinaisia. Valmistusmäärät nimellisiä ja hinnat tänään melkeen ihan autokohtaisia. Etenkin Islerot taitaa maksaa enemmän kuin Jarama tai Espada.

Joo Countach:n saaminen Suomeen ja Suomen rekisteriin aika rankka juttu kun sitä alkaa oikeen pohtimaan. Kulttuuri teko. Loistavaa. 8)
Ja tästä 250 hommasta, itsekin olen jotain tollasta kuullut, että sellanen on työnalla, aito Suomi auto jne. Todella hattua täytyy nostaa kun tälläsiä entisöidään SUOMESSA, jossa ei ole todellakaan sellaset mahdollisuudet kuin esim. urheiluauto mekassa UK:ssa.

Joo näin se on, totta turiset näistä autojen hinnoista kun vähän pohtii. Itselläni on vaan tosiaan se realiteetti, että asun kerrostalossa, ei tallia, ei kädentaitoja, ei paikkaa säilyttää saati siis korjata tai yrittää korjata saati pääomaa. Taidot ja tietämys ei riitä, joten on parempi, ettei lähde harkitsematta tekemään yhtään mitään niin kauaa kun oikeasti ei ole varaa. Pakko vaan tämä asia hyväksyä. Ikäväkyllä.
Onneksi Suomeen mahtuu paljon harrastajia, joilla on tilat ja taito ja tietämys ja mahdollisuus, se antaa meille toisille paljon iloa elämään ja jotain mitä odottaa pitkän talven yli.
Kiitos siitä.! :D

Joo siis Bizzarrini on automerkkinäkin tunnettu. Amerikkalaista kasiahan niissä oli, isompaa ja pienempää.
Lamborghinin V12 historiaan Bizzarrini liittyy siten, että Ferrarilla sillon työskennellyt Giotto Bizzarrini teki Ferrarille F1:siin moottorin, jonka Maranellon Ori kuitenkin hylkäsi. Sitten kuvioihin astui muuan Ferrucio Lamborghini, joka pyysi tekemään mootorista katukäyttöön sopivan. Monen vaiheen jälkeen 350GTV prototyyppi oli ensimmäinen Lamborghini, jossa tuo hella nähtiin ja myöhemmin ensimminen tuotanto Lamborghini 350GT.
Bizzarrini siis suunnitteli siis moottorin ja se sama konstruktiohan nähtiin vielä Murcíelagossa, ja tämä uusi Aventador ei enää nojaa Bizzarrini:n pohjaan vaan on täysin uusi moottori.
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Britit Kohtaavat 2012 kuvia

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

jakuvaari kirjoitti:Moi,

Kiva nähdä noita malleja, siinä taitaa olla melkein kaikki Lambot. Olen ihan realimaalimassa käynyt Tukholman lähellä kanssa Urraco 250S:ää ostomielessä katsomassa, ja Isleroa olen myös aivan tosissani harkinnut. Islero taitaa puuttua tuosta mallikokoelmasta ja onhan se todellisuudessakin melko harvinainen auto!

Joo, maksaahan ne jotakin, mutta aika moni ihan perusauto maksaa about saman...

Olin ensimmäista autoa ostaessani perustavanlaatuisen arvovalinnan edessä (ajoin 1985-1996 moottoripyörällä) uusi Fiatin turbo coupe 20V maksoi noin 180tmk, samalla rahalla olisi saanut hieman käytetyn Alfan GTV:n, mutta ne ei sitten enää kiinnostaneet kun valkeni että samalla rahalla voisi ostaa myös E-typen! Niin ja siis auton joka oli tehty monta vuotta ennen syntymääni! :)

Niin ettei Toyota tms koskaan ole ollut mikään vaihtoehto, olen Clarksonin kanssa siinä samoilla linjoilla, että elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi tylsän auton ratin takana! Ei ole mikään ruuhka enää ottanut päähän kun on istunut XJ8:ssa...parantaa pahan tuulen ja virkistää mielen. ;)

Joo, olen sen Mikaelin mustan Countachin nähnyt monta kertaa ennenkin, mutta kyllä se aina sävähdyttää! Tosin en välttämättä haluaisi ajaa sillä Ruotsin, Tanskan ja Saksan läpi, E-typellä haluan jo olen ajanutkin muutaman kerran. Mutta ehdoton kulttuuriteko tuoda Suomeen moinen ikoni.

Olin siellä yhden harrastajatoverin kanssa joka entisöi 250GTE:tä, joka siis on Suomi-auto. ;)

Niin ja eikö kaikissa Bizzarineissa ollut ameriikan V8? On ollut ainakin kaikissa jotka olen nähnyt ja kuullut, eikä se yhtään vähennä niitten arvoa!

-Jakuvaari
Nyt menee törkeän rankasti offtopicin puolelle mutta oliko tuossa ajassa suomessa tosiaan tarjolla paljonkin uutena Coupe 20VT:tä, aika vähän niitä suomessa myytiin tietääkseni? Itselläni on ollut molemmat, sekä GTV 2.0 Turbo ja 20VT Coupe. Varmaan molemmat sellaisia autoja mitkä tohon aikaan ensiautona olivat aika lähellä oikeaa urheiluautoa :)
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Britit Kohtaavat 2012 kuvia

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

MarcusV kirjoitti:
Nyt menee törkeän rankasti offtopicin puolelle mutta oliko tuossa ajassa suomessa tosiaan tarjolla paljonkin uutena Coupe 20VT:tä, aika vähän niitä suomessa myytiin tietääkseni? Itselläni on ollut molemmat, sekä GTV 2.0 Turbo ja 20VT Coupe. Varmaan molemmat sellaisia autoja mitkä tohon aikaan ensiautona olivat aika lähellä oikeaa urheiluautoa :)
Moi,

No niin menee! En tiedä yhtään montako myytiin, tiedän vain että olin tosissani sellaista ostamassa, vaikkei Konalassa saamani palvelu kyllä yhtään edistänyt asiaa. Vanhin veljeni kun oli harrastanut aikanaan aktiivisesti Alfoja niin niistä mulla oli sentään ajokkemuksia yms. tuota Fiatia en koskaan päässyt edes koeajamaan, mutta se vaikutti oikeasti hyvin kiinnostavalta ja 180tmk hintaisena ei mitenkään mahdoton.

Mutta sitten, kiitos Riccardon, kävin koeajamassa myöhemmin klubissa museokilvissä MAI-15 vaikuttanutta valkoista 3.8L FHC:a joka oli teknisesti hyvässä iskussa. Sen jälkeen peli oli selvä. Paitsi että minulle valkeni vasta silloin ettei kaikissa coupeissa ollutkaan takapenkiiä, vain Ser 1 ja Ser 2 2+2:ssa ja hämäävästi coupeksi kutsutuissa Ser 3 autoissa (jotka siis ovat itseasiasssa 2+2:ia mutta koska LWB mallia ei enää ollut saatavilla, kutsui tehdas sitä luonnollisesti vain FHC:ksi (fixed head coupé)) niinpä sitten alkoi kiihkeä Series 1 2+2:n metsästys joka päättyi heinäkuussa 1996 Saksan Freiburgissa! ;)

Niin ja lukutaitoisille vielä lisätietona, että MINÄKIN luulin auton olevan BRG, niin luuli edellinen omistajakin. :?
Heritage sertifikaatissa luki "Dark Green" ja luulin että asia on pihvi, MUTTA onneksi minulla oli valveutunut maalari joka vakuutti että kaikkialta auton rungosta löytyvä maali on selvästi metallihohtoista ja pikku kysely JDHT:ltä vahvisti, että tottakai se on metalliväri, kaikkihan tietää että tuolloin oli saatavilla ainoastaan YKSI tummavihreä, esittessähän lukee ihan selvästi: Opalescent Dark Green!
Clausagerin kirjasta vielä numerotietoja kansan iloksi:

suosituimmat värit olivat silloin kun autot olivat uusia:

1961-1964 3.8L:

Cream (sis. Red, Black, Dark Blue tai Light Blue (harmaa) yht. 2730 kpl
Carmen Red (sis. Black, Red tai Beige) 1950 kpl
Opalescent Silver Blue (sis. Dark Blue (hyvin tumma, yli 1000 autoa) Light Blue, Red, Grey tai Black) 1673 kpl
Opalescent Silver Grey (sis. Red, Black tai Dark Blue) yht. 1526 kpl
Opalescent Gunmetal (sis.Red, Beige (Geneven messuauto) tai Black (9600HP) yht. 1269 kpl
Black (sis. Red, Black tai Beige) 1236 kpl
Opalescent Dark Green (sis. Suede Green yht. 1100 kpl
Opalescent Dark Blue (sis. Light Blue, Red tai Dark Blue) yht 1041 kpl
Opalescent Golden Sand (sis. Light Tan (ruskea) Red tai Black) yht. 944 kpl

ja siis BRG tehtiin yhteensä 42 kpl!!! Esim. ultraharvinaista (en ole koskaan nähnyt) Mist Grey väristä tehtiin sentään 60 kpl ja Sherwood Green (se suomen eka E-type oli tämän värinen, sitäkin kaikki on luulleet BRG:ksi!) jopa 99 kpl. Se oli kuitenkin ihan katalookiväri, ei vaan kovin suosittu, suurin osa ostajista valitsi joko valkoisen, punaisen tai metallihohtovärin tai mustan.

1964-1966 tehtiin 4.2L E-typen kaikkia malleja yhteensä, RHD ja LHD, OTS, FHC ja 2+2 malleja BRG:nä peräti 8kpl (erikoistilaus). 1967 BRG palasi viralliseen värivalikoimaan ja autoja tehtiin 1967-68 992 kpl ko. värisinä.

1964-1968 Series 1 (ja 1 1/2) 4.2L:

Opalescent Silver Blue 2754 kpl (Dark Blue (yli 2000 autoa), Black ja Grey)
Cream 2541 kpl (sis. Black, Red, Dark Blue)
Pale Primrose (vaal. kelt. kuten HOS-1) 2473 kpl (sis. Black)
Carmen Red 2222 kpl (sis. Black (melkein 2000 autoa), Beige, Red)
Opalescent Silver Grey 2172 kpl (sis. Red, Black (IA-131), Dark Blue)
Opalescent Golden Sand 1710 kpl (sis. Black, Light Tan, Beige, Red, Tan (ruskea))
Opalescent Dark Green 1705 kpl (sis. Suede Green, Beige, Black, Tan tai Light Tan)
Opalescent Maroon 1589 kpl (sis. Black, Beige tai Maroon)
Dark Blue 1315 kpl (sis. Light Blue, Dark Blue, Red, Grey tai Black)
Black 1014 kpl (sis. Red, Black tai Beige)
British Racing Green 1000 kpl (sis. Black, Suede Green, Beige tai Tan (ruskea))
Willow Green 504 kpl (sis. Black tai Beige)

103 autoa maalattiin erikoistilauksena, mm. 8 kpl "Porsche Bahama Yellow" ja vanha poistunut oma "Opalescent Gunmetal" 9 kpl!

Kalifornia ja muut lämpimät osavaltiot varmaan vaikuttivat siihen että kolme suosituinta väriä olivat kaikki vaaleita. 22.919 kpl 4.2L autoja valmistettiin 1964-1968 ja niistä 15.426 autoa vietiin virallisesti USA:han mutta lisäksi tuhansia autoja myytiin joko tehtaalta suoraan (private export 1824 kpl) tai esim. Saksassa ja Ranskassa palvelleille Nato-sotilaille ko. maiden kautta verovapaina.

BRG oli aikoinaan siis ensin todella epäsuosittu, sitten (1968-1970) jopa 4. suosituin väri ja sitten 6. suosituin.
Nykyään se ja punainen dominoivat (Carmen Red 60-luvulla, Signal Red 70-luvulla ja "resell red" 90-luvusta eteenpäin) vaikka aikanaan Pale Primrose, Sable ja Regency Red olivat kaikki suositumpia. Tosin myönnän että ne toimii paremmin Kalifornian, Floridan, Teksasin ja Arizonan auringossa kuin vaikkapa Englannissa tai Suomessa! :)

Juuri sunnuntaina luin Hesaristakin erään tutkijan kommentin siitä, kuinka ihminen herkemmin uskoo omia mielikuviaan vahvistavia viestejä kuin sitä kyseenalaistavia! Siksipä melkein kaikki ovatkin "entisöineet" autonsa BRG:ksi, koska uskovat sen olleen sellainen.

BTW 60-luvulla oli ainakin 5 erilaista vihreää käytössä, 1946-1951 oli vain YKSI, ja se ei ollut BRG, BRG ilmestyi ekan kerran esitteisiin edes sanana vasta vuonna 1952. Niin ja 50-, 60- ja 70-luvun BRG:t on kaikki eri näköisiä!

Saatiinhan tuo topiccikin käännettyä takaisin Britteihin! :D (yleensä onnistuu multa aika helposti, kun vaan tarpeeksi kauan puhuu... ;)

-Jakuvaari
Viimeksi muokannut jakuvaari, To Syys 27, 2012 10:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Samiaal
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 8:13 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Britit Kohtaavat 2012 kuvia

Viesti Kirjoittaja Samiaal »

Tuota noin, onkos olemassa mitään selkeitä yksityiskohtia näiden E-Typejen erottamiseen, puhun siis nyt Series 1 ja 2 malleista? Series 3:senhan erottaa ihan hyvin aika paljonkin muuttuneista muodoista niin keulassa ilmanoton osalta sekä takana erilaisten takavalojen ja muutenkin möhkömmän olemuksen puolesta.
Lähinnä siis kysymys on siitä, että Series 1 ja 2, mistä yksityiskohdista erotan nämä toisistaan? :D
Onko Foorumilla kenties jotain tiettyä Threadia tähän valmiiksi vai turvaudunko jo esillä olleesiin linkkeihin vähän tarkemin kun suunnitelmat on löyty kiinni? 8)
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Britit Kohtaavat 2012 kuvia

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Samiaal kirjoitti:Tuota noin, onkos olemassa mitään selkeitä yksityiskohtia näiden E-Typejen erottamiseen, puhun siis nyt Series 1 ja 2 malleista? Series 3:senhan erottaa ihan hyvin aika paljonkin muuttuneista muodoista niin keulassa ilmanoton osalta sekä takana erilaisten takavalojen ja muutenkin möhkömmän olemuksen puolesta.
Lähinnä siis kysymys on siitä, että Series 1 ja 2, mistä yksityiskohdista erotan nämä toisistaan? :D
Onko Foorumilla kenties jotain tiettyä Threadia tähän valmiiksi vai turvaudunko jo esillä olleesiin linkkeihin vähän tarkemin kun suunnitelmat on löyty kiinni? 8)
No, parasta on vaan katsoa näitä autoja, mielellään rinnakkain. ;)

Ei se Ser.3 ole sen möhkömpi, perä on leveämpi vain takalokasuojien alaosasta, kätkee isomman tankin. Ser. 1 ja Ser. 2 helpoin tunnusmerkki on vilkut/parkit ja takavalot. Ser. 1 ja 1.5 on aina puskurin yläpuolella, puskurissa on syvennys näitä varten. Ser. 2 ja 3 on noi lamput puskurin alapuolella. Myös takapuskuri jatkuu puolelta toiselle vain Ser. 2 ja 3. Ser. 3 isoin ero keulassa on kromilistat ja kromimaski. 2+2 mallissa on isompi tuulilasi Ser. 2 ja Ser. 3. Vain Ser. 3 on levennykset lokasuojissa ja raideväli ja renkaat on leveämmät.

Ongelmalliseksi tunnistuksen tekevät joskus "hybridit" tai "sekasikiöt" joissa on pistetty osia eri malleista yhteen, koska se on mahdollista. Joskus joku halaa tehdä Ser. 3 enemmän Ser. 1 näköisen, jopa lampun laseja on myyty kittinä noihin.

Tässä eka oppitunti! :D

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Samiaal
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 8:13 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Britit Kohtaavat 2012 kuvia

Viesti Kirjoittaja Samiaal »

OK! Kiitos näistä! :)
Tälläsiä yksityiskohtia en ole huomannut, vaikka olen noita koittanut katsella tarkemminkin toisinaan.
TÄytyy tässä palata asiaan sitten kun aihe on ajankohtainen tonne kuvat.fi puolelle. :D
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Britit Kohtaavat 2012 kuvia

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Samiaal kirjoitti:OK! Kiitos näistä! :)
TÄytyy tässä palata asiaan sitten kun aihe on ajankohtainen tonne kuvat.fi puolelle. :D
Olethan tietoinen että Kuvat.fi muuttuu maksulliseksi parin kuukauden päästä?
Tosin eihän se ole mikään ongelma jos on rahaa... :)
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Samiaal
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 8:13 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Britit Kohtaavat 2012 kuvia

Viesti Kirjoittaja Samiaal »

Joo kyllä ton oon huomioinut. :D
Kokeilin sitä pari viikkoa ja totesin, että täytyy panostaa tuo nimellinen korvaus näin laadukkaasta palvelusta.
Vastaa Viestiin