Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Yleinen Jaguar-keskustelu
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Viesti Kirjoittaja mikki »

Tsau!
Nyt se tuli, kirje:
Liikennerikkomus:
Ajoneuvo Jaguar XF sedan ( AA ) 4ov 2179cm3 A.
Kehä III, Espoo. Sallittu 80, todettu 83km/h:
Valvontalaite on havainnut lievän ylinopeuden..... - kun vähäinen voi poliisimies antaa huomautuksen..... - ei aiheuta muita seuraamuksia ..... - kehottaa noudattamaan rajoituksia koska vähäinenkin ylinopeus on liik.turvallisuusriski.
No niin, mietitäänpä asiaa:
-mikähän tuo AA on ( clubitunnus vai )??
-asiaahan tuo on.
-asetus oli 90, oikea oli 87 eli vähän anteeksi annettu nopeutta.
Samanlainen tuli Jaguar X Sport Estatella. Silloin 90-92 mittarissa ja oikea taisi olla 86. Huomautus myöskin.

Summasummarum:
Ulosmittaan vähän liikaa tuota joustoa. Alennettaan nopeutta! Asetuksella 88 ei samassa välähtänyt.
Ps. Hollannista tuli sakko kun 57km/h 50 alueella, alensivat 54:ään.
25 eur sakko kotiin Suomeen. Maksoin pois ja menen vapaana miehenä taas pian sinne!!!!
Espanjasta tuli myös.
Saksassa, Ranskassa ja Sveitsissä välähti muttei tullut kirjettä poliisilta ( Hertziltä tuli ja ''hallinnollinen maksu ''....
Alennan nopeutta. Olin pahis - en ole enää, paitsi vahingossa ehkä!!!
M
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Moi,

Joo, niin tulI! :) Otin XJ8:n pois kesäteloilta, Kehä 3, noin 90km/h ja räps, paperissa lukee 87km/h 80km/h alueella.
Ok. hidastetaan.

Zürichistä sain vuokra-autolla perheen kanssa legendaarisen sakon, 51km/h 50km/h alueella kaupngissa! :x

35 CHF sakko ei tuntunut misään, onneksi osaan maksaa euroissa ilman että pitäisi maksaa vajaat €7,- euroa pankille toimenpiteestä, MUTTA autovuokrayhtiö tosiaanystävällisesti otti heti €50,- EUR luottokortilta, se on rahastusta jos mikä, että antavat mun osoitteeen tietokannastaan! Eikä sille kai voi mitään, tuollaisen peltipoliisin ja Zürichin viranomaisten kohdalla ei se auta yhtään että oli hiljainen ja aurinkoinen sunnuntai (ja olin kääntymässä vasemmalle, enkä huomannut että valot olivat vaihtuneet vihreäksi meille ja takana tuututettiin, heti välähti kun vaihdoin kakkoselle! :shock: )

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Kevyesti Off-Topic mutta tuohon Zurichin sakkoon liittyy kuitenkin, kun olen itse kartoittanut missa olisi hieno vietttaa aikanaan elakepaivia niin olen todennut etta Saksa ja Pohjois-Sveitsi ovat liian Achtung! - Achtung! kulttuuria allekirjoittaneelle ja taasen Italiassa jopa pohjoisessa elama on turhan huonosti organisoitua. Liikenteesta nyt puhumattakaan.

Omien rajallisten kokemusteni pohjalta kallistuisin Lausannen suuntaan. Elaman rytmi ei ole paha, hieman ranskalais-italialaista leppoisuutta mutta kuitenkin sen verran Sveitsia etta kaikki asiat toimivat. Genevekin voisi ehka toimia mutta siella on jotenkin erilainen henki johtuen ehka YK-byrokraattien ja veropakolaispankkiirien huimasta maarasta.

Sitten aiheeseen, heitin pikaisen Suomi-keikan viime viikolla ja koska projekti oli hinnoiteltu kiintealle hinnalle niin autovuokraamosta ei tullut alle Jaguaria vaan Smart. On muuten karmiva peli milla tahansa mittarilla. Nain pieneksi kinneriksi kova bensan kulutus ja huono nakymyys taakse yhdistettyna suorastaan hengenvaarallisiiin ajo-ominaisuuksiin maanteilla. Ihmettelin myos miksi olin tien tukkona kun en tykkaa tolppien lahettamista portreteista niin huomasin etta Smartin mittarikin valehtelee sellaiset 8-9km/h satasen nurkilla kun 8-tiella oli nopeusnaytto. Sitten vain ajelemaan mittarin mukaan noin 10km/h ylinopeutta. Mutta ilmeisesti 60km/h kohdalla mittarivirhe on pienempi...
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Mites tuo homma menee, itse olen rykässyt kehän tolppaan 90 mittarinopeutta ja mittarivirhehän on varmaan aika pieni mutta muistaakseni tuosta otettiin jossain välissä 3km/t varmuusvähennys pois ja liekkö sitten jäänyt niin pieneksi ylitykseksi että mitään ei tullut postissa vaikka tolppa välähti. En muista oliko sillon vielä vanha V70:i alla vaiko Jagge.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Liikenne Raggarit :mrgreen:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Mursu
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 3:34 pm
Paikkakunta: Kantvik

Re: Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Viesti Kirjoittaja Mursu »

Minä olen Bentleyllä saanut välähdyksen kaksi kertaa aikaiseksi, kun ajoin 80 km/h -alueella noin 90 km/h. Ensimmäisestä välähdyksestä on aikaa 2 vuotta, toisesta runsas vuosi. Odottelen vielä yhteydenottoa, ei ole tullut. Mutta yhden kerran minut tarkastettiin kehä 1:llä, ajokortti ja rekisteriote, puhallutettiin. Kesti viitisen minuuttia, ja totesivat, että kaikki kunnossa, turvallista matkaa. Niin olin Bentleyllä liikkeellä... :?
Bentley Mulsanne -89
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Viesti Kirjoittaja Igor »

MarcusV kirjoitti:Mites tuo homma menee, itse olen rykässyt kehän tolppaan 90 mittarinopeutta ja mittarivirhehän on varmaan aika pieni mutta muistaakseni tuosta otettiin jossain välissä 3km/t varmuusvähennys pois ja liekkö sitten jäänyt niin pieneksi ylitykseksi että mitään ei tullut postissa vaikka tolppa välähti. En muista oliko sillon vielä vanha V70:i alla vaiko Jagge.
Tutkan mittaamasta lukemasta otetaan aina toi 3km/h varmuusvähennys, ja sakko/huomatus sen mukaan. Ovat tässä viime vuosina kiristäneet tota rajaa mistä lähettävät huomautuksia kotiin. 80-alueella kamerat taitaa välähtää 87km/h todellisesta nopeudesta. Mulla oli vielä alkukesästä vähän jarrut huonossa hapessa, enkä saanut tiputettua vauhtia kameran kohdalle tarpeeksi. Tuli huomautuslappu kotiin: todettu 86km/h (eli todellinen 89km/h). Tilasin samantien uudet levyt, palat ja letkut. Ei ole enää kamerat välähdelleet.
Oli joskus: X308 XJR
Avatar
Aonsaithya
Viestit: 514
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Viesti Kirjoittaja Aonsaithya »

Ajan itse lähes aina mittarin mukaan rajoitus + 10km/t, jolloin tunnun olevan aika lailla samassa tahdissa muun liikenteen kanssa. Yksikään kamera ei ole vielä välähtänyt, Kehä 3:llakaan. Joskus tulikin GPS:n kanssa katsottua että mittarivirhe on tässä aika iso. Harmillisesti tohon navigaattoriin ei saa GPS-nopeutta näkyviin kuin siinä diagnostiikkatilassa.

Saksassa sen sijaan välähti kamera, kun oltiin tuomassa autoa ja iskä oli ratissa. Autobaana tippui rajoitetuksi, ja hidasti liian myöhään. Auto oli yhä edellisen omistajan kilvissä, joten laitoin sähköpostia tapahtuneesta ja pyysin forwardoimaan mahdolliset sakot. Ei ole kuulemma tullut mitään.
Ex: 2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite
dida
Viestit: 524
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 10:58 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Viesti Kirjoittaja dida »

Jos maksaa sakon suosiolla, niin niitä kuvia ei tarkasteta. Jos tuttavissa sattuu olemaan vaikka joku pitkäaikaistyötön, oli hän varmaan juuri silloin kuskina, ja saa aika pienen sakon.

En mitenkään yllytä, enkä kehota, mutta on hyvä olla kaikenlaisia kavereita :wink:
Matti

XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Viesti Kirjoittaja mikki »

Tarkoitatko, Dida-Matti että ilmoittaa poliisille että kaveri X ajoi?
Eikö poliisi voi kuvastaan tarkistaa oliko se kaveri X vai omistaja vai joku muu.
Etenkin kun isompi ylinopeus jolloin päiväsakot kuten esimerkkisi mukaan tulisi koska rikesakkohan kaikille sama?

Oli mielenk. kuulla Jakuvaarin kertomus Sveitisn sakosta.
Muiden kertomana en olisi uskonutkaan että 1km/h antaa sakon!!!!
Luulin että omani 3 tai olikos se 4km/h Groeningenin ulosajotie/Hollannista ennätys!
Tosin kun Suomessakin liikennelainsääd. sanoo että risteykseen on hiljennettävä niin kaipa täälläkin risteysalueella voisi saada LP:ltä ( niin kauan kun vielä ovat voimissaan ) sakon vähäisestäkin risteysalueen ylityksestä?

M
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

mikki kirjoitti: Oli mielenk. kuulla Jakuvaarin kertomus Sveitisn sakosta.
Muiden kertomana en olisi uskonutkaan että 1km/h antaa sakon!!!!
Luulin että omani 3 tai olikos se 4km/h Groeningenin ulosajotie/Hollannista ennätys!

Joo, oli se mulla näytilläkin joskus Kaisankodissa. Ajattelin laittaa kehyksiin! :D

Voin ottaa taas mukaan Kaisankotiin jos muistan, niin saat ihmetellä! ;)

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Ronja-kissa
Viestit: 80
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2012 8:07 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Viesti Kirjoittaja Ronja-kissa »

Minä kuulin luotettavalta taholta, että 3 km:n ylityksestä kamera välähtää jo Kehä II:lla, ihan tarkoituksella. Minullakin välähti, tai sitten se olikin kanssa-ajaja, anyway, huomautustakaan ei ole tullut postissa :lol:
Ronja-kissa
XF 2.7 D Luxury vm. 2009 Frost Blue
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Pitää muuten kertoa hauska tarina ekasta ja tähän mennessä ainoasta kamerasakostani. Ensimmäinen hidas auto tuli joku vuos takaperin hommattua kaikkien erikoisautojen jälkeen eli Volvo S40 tdi nuhapumppu ja sillä sitten hirveessä kiireessä työhaastatteluun ja jätin auton stokkan parkkiin ja ajoin siis keskustan huoltotunneliin jossa taitaa olla rajoitus 30 km/t. Siinä räpsähti sitten kamera ja tuli kirje kotiin että nyt kävi näin että kiistätkö vai myönnätkö, minä sitten tietysti myönsin kun tajusin joutuneeni oppirahojen maksupojaksi. Vähän ajan päästä tuli kirje jossa kysyttiin sama uudelleen koska "Autoa ajanut mieshenkilö näytti huomattavasti vanhemmalta kuin rikkeen myöntäjä" ja vastasin netin kautta että edelleenkin olin minä kuskina. Pyysivät sitten lopulta käymään asemalla ja siellä sitten nokkela ja pirteä nainen sanoi että kyllä on ihan näkönen että ohessa sakko ja ajelehan varovasti :D
Kumma juttu kun ei uskota ja vielä haukutaan vanhaksi samalla :D
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Aika harva nyt muiden sakkoja maksaa hyvää hyvyyttään..Joten luulisi että saa omat sakkonsa maksaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Ronja-kissa
Viestit: 80
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2012 8:07 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Viesti Kirjoittaja Ronja-kissa »

Ronja-kissa kirjoitti:Minä kuulin luotettavalta taholta, että 3 km:n ylityksestä kamera välähtää jo Kehä II:lla, ihan tarkoituksella. Minullakin välähti, tai sitten se olikin kanssa-ajaja, anyway, huomautustakaan ei ole tullut postissa :lol:
Siis Kehä kolmosta tarkoitin :oops:
Ronja-kissa
XF 2.7 D Luxury vm. 2009 Frost Blue
Ronja-kissa
Viestit: 80
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2012 8:07 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Viesti Kirjoittaja Ronja-kissa »

Hahhah, Marcus päivän piristys :P
Ronja-kissa
XF 2.7 D Luxury vm. 2009 Frost Blue
dida
Viestit: 524
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 10:58 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Viesti Kirjoittaja dida »

"Tarkoitatko, Dida-Matti että ilmoittaa poliisille että kaveri X ajoi?
Eikö poliisi voi kuvastaan tarkistaa oliko se kaveri X vai omistaja vai joku muu.
Etenkin kun isompi ylinopeus jolloin päiväsakot kuten esimerkkisi mukaan tulisi koska rikesakkohan kaikille sama?
"

Joo, just näin. Kun lappu tulee kotiin, siinä kysytään, kuka oli kuski. Mutta jos heti tunnustaa, ei tarvitse käydä kyttiksellä, eikä kuvaa tarkisteta. Vain siinä tapauksessa, että kiistät asian, joudut käymään näytillä.

Enempää en viitsi näin julkisesti kertoa, mutta jokainen voi päätellä loput itse :wink:
Matti

XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Viesti Kirjoittaja JuKu »

Alkukesästä välähti tampereella kun olin tulossa vehoniemestä MGB:llä. nopeutta en muista mutta samalla muistin että eihän tätä autoa ole katsastettu. No ei vielä ole tullut postia asian tiimoilta. Taas pariviikkoa sitten välketi turkuunpäin mennessä. Saapa nähdä tulleeko tästä huomatusta... no nyt olin liikkeellä katsastetulla tuolla. Kesällä pysäyttivät kun olis jälleen liikkeellä katsastamattomalla pakulla. Kerron ja näytin paparit ja osat että olen menossa korjaamon kautta jälkitarkastukselle. Ensi reakstio oli tähän ettei tuo poika sua pelasta. No lopuksi tuijotti silmiin ja sanoi että hoida tuo katsatus kuntoon.
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
Ronja-kissa
Viestit: 80
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2012 8:07 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Viesti Kirjoittaja Ronja-kissa »

:lol:
Ronja-kissa
XF 2.7 D Luxury vm. 2009 Frost Blue
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikennerikkomus Jaguarilla - kirje tuli Poliisilta

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Länsi-uudellamaalla on/oli nollatoleranssi.
Eihän kukaan toisen sakkoja maksa mutta jos auton omistajalla X on kortti hyllyllä tai lähtee seuraavasta voi kaveri F käydä ottamassa rapsun nimilleen ja viedä sen Kaveri X:lle maksettavasti. Kuulemma. Kuulemma myös kaks metrii pitkää kuskia X millä oli lääkärin määräämä tilapäinen ajokielto ei voitu tunnistaa kun nassu ei näy, vain kädet ja nahkarotsi. Kaveri J:n autoa ajaessa pöntöön kaveri S kävi hakee sakon X:n nahkarotsi päällä. Kuulemma..
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Vastaa Viestiin