Jalopuuosat, kokemuksia Myrtle Productions?

Yleinen Jaguar-keskustelu
markvayr
Viestit: 58
Liittynyt: To Helmi 09, 2012 1:42 pm
Paikkakunta: Muhos

Jalopuuosat, kokemuksia Myrtle Productions?

Viesti Kirjoittaja markvayr »

Moikka,

Olen tuumaillut, jos jossain vaiheessa uusisi Kalifornian auringossa haalistuneet puuosat XJ-S:ään, keskikonsolista on viilusta myös lakka halkeillut...

Löysin aikoinaan netistä firman nimeltä Myrtle Productions, joka tekee puuosia Jaguariin, Bentleyhin, Rollssiin jne.

Tässä linkissä esimerkki XJ-S osasatsista:

http://www.myrtleltd.com/jaguar-xjs-elm ... Path=66_78

Firman sivuilta löytyy myös asennusvideot noista XJ-S osista, firman omistaja ilmeisesti omaan autoonsa asentelee.

Onko kellään kokemusta kyseisestä firmasta? Tai onko mielessä vaihtoehtoisia paikkoja mistä puuosia voisi kysellä?

-marko-
XJ-S V12 ´88
S-Type 2.5 Luxury '04
Ex. X-Type ´05
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalopuuosat, kokemuksia Myrtle Productions?

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Hienoja ratteja oli myös Ässään !

Täällä olisi jotain tarjolla http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=ja ... e&_sacat=0
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
HE1986
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2009 3:19 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: Jalopuuosat, kokemuksia Myrtle Productions?

Viesti Kirjoittaja HE1986 »

Olen ostanut ns. ski slopen tuolta. Hieno oli ja on vieläkin. Jos sisustasi on Elm, niin yksi olisi, tosin nappula-konfiguraatio pitäsi tarkistella....
Mika

XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
markvayr
Viestit: 58
Liittynyt: To Helmi 09, 2012 1:42 pm
Paikkakunta: Muhos

Re: Jalopuuosat, kokemuksia Myrtle Productions?

Viesti Kirjoittaja markvayr »

Moi Mika,

Jep, Elm on...

Köpin kuvissa kesän kokoontumisesta onkin sopivasti kuva meikäläisen ajohanskoista ja samalla ski slopesta :)

https://www.facebook.com/media/set/?set ... =1&theater

Eli aukot tuhkakupeille, cruiselle, tupakansytyttäjälle ja lasinnostimille, niin ja vaihdekepille.

Jos hyväkuntoinen löytyy ja hinnasta sovitaan, olen kiinnostunut, ilman muuta...

-marko-
XJ-S V12 ´88
S-Type 2.5 Luxury '04
Ex. X-Type ´05
Avatar
Aonsaithya
Viestit: 514
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalopuuosat, kokemuksia Myrtle Productions?

Viesti Kirjoittaja Aonsaithya »

Myrtlellä näyttäisi olevan muutamakin "tytäryhtiö", tässä yksi jonka sivuilla on pre-2004 X-Typen ratti:
http://www.steeringwheelrestoration.co. ... ry.php?p=8

Hemmetin huonosti vaan vastaavat sähköposteihin, ja ilmeisesti toi linnunsilmävaahtera jota omassa autossa ja Jaguarin alkuperäispuuratissa on ei ole kovin suosittua materiaalia puuntekijöiden keskuudessa.
Ex: 2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite
HE1986
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2009 3:19 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: Jalopuuosat, kokemuksia Myrtle Productions?

Viesti Kirjoittaja HE1986 »

markvayr kirjoitti:Moi Mika,

Jep, Elm on...

Köpin kuvissa kesän kokoontumisesta onkin sopivasti kuva meikäläisen ajohanskoista ja samalla ski slopesta :)

https://www.facebook.com/media/set/?set ... =1&theater

Eli aukot tuhkakupeille, cruiselle, tupakansytyttäjälle ja lasinnostimille, niin ja vaihdekepille.

Jos hyväkuntoinen löytyy ja hinnasta sovitaan, olen kiinnostunut, ilman muuta...

-marko-
Äkkiseltään näyttäis samalta. Koitanpa muistaa pyhänä vaikka ottaa kuvan omastani ja laittaa tulemaan. Hienot hanskat.
Mika

XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalopuuosat, kokemuksia Myrtle Productions?

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Hienoja ovat. Tasan viimeiset mitä Jaggeni tarvitsisi, mutta menee kärkipäähän koska nuo minä näe kun istun autossa. Takakyljet saa vielä olla perunapeltoa, punaisen sisusta missä Elmiä tärkein. Mun 76 mallissa ei ole kuin nuo ylemmät puut mutta näen jo silmissäni noi kaikki Jaggessani. Jaguaari Äijä oliko noi yläpuut optio 70 luvun XJ-S:n? Olen nähnyt samanlaisia, mutta myös ilman puuta. Muuten samat palikat paitsi ovet. Mulla kromilistan alla paksu eteenpäin kapeneva puulista mikä mielestäni hienompi kuin uudemmissa kromilistan yläpuolella oleva. Noh ainahan oma hienompi.. Toi alakonsolin osa näyttäis käyvän mulle. Mulla ei cruisea vaan siinä napissa on sähkölukot. Sytkärin otin pois ja siinä paikalla on nyt starttinappula. Komea iso punainen start engine nappi korkealla kromikehyksellä. Heh, biilteeman osa mutta heti tuli racempi ja sata heppaa lisää. Oli pakko kun org starttirele porsi. Noita oviviiluja meinaan koittaa hioa ja lakata. Vinkkejä oikeasta lakasta otetaan vastaa ja pliis ei mitään ruskeeta venelakkaa vaan laatukamaa.
Miten Marko noi sun sytkärin ja akkunoiden alusta näyttää noin isoilta? Ootko itse laittanut lisää alustaa kun on reikien ympäriltä lähtenyt lakka kesimään? Mulla on kattoluukku ja sen katkaisija akkunakatkaisijoiden välissä. Paree viedä pro puusepälle mikä varovasti tekee siihen reijän. 10X55$
Viimeksi muokannut rebel58, Pe Loka 05, 2012 12:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalopuuosat, kokemuksia Myrtle Productions?

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Sorry Mika, siis Markon kuvaa tarkoitin. Ja kas, nokian commarilla raja kuinka pitkän viestin voi kirjoittaa. Teidän onneksi? Vielä kun saisi alkolukon tähän niin en pienessä simassa pääsisi kirjoittaa tänne kaikkee tyhmää.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
markvayr
Viestit: 58
Liittynyt: To Helmi 09, 2012 1:42 pm
Paikkakunta: Muhos

Re: Jalopuuosat, kokemuksia Myrtle Productions?

Viesti Kirjoittaja markvayr »

Moro Rebeli,

En ole itse mitään tunannut, kyllä alkuperäiset on nuo sytytin ja cruise, suorakaiteen muotoiset reiät, näkyy aika hyvin siellä Myrtlen kuvissa esim. ja siellä on niitä XJS asennusvideoita kans, niissä näkyy myös aika hyvin kaikki palikat ja asennukset.

-marko-
XJ-S V12 ´88
S-Type 2.5 Luxury '04
Ex. X-Type ´05
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalopuuosat, kokemuksia Myrtle Productions?

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Mulla ylälistat ja kellon vieressä. Ei radion eikä alapaneelissa iso paneeli shifterin ympärillä. Niitä ei saanut 75, sou wat? Noi videot ei aukee mun nokian commarilla. Käyn huomenna kattoo ne osaston tietsikalla. Radiopaneeli mulla on alumiinia ja se samallai ku ylemmät puupaneelit painetaan klipsit kohdilleen. Tuo alapaneeli mikä ei ole puuta on ruuveilla kiinni. Ei näy puupaneelissa ruuveja. Ei ongelma naittaa Lumpun konsoliin muovinartut mihin tulee paneelin muoviurokset kiinni? Kyllä sen ainakin puuhamassalla saa kiinni ilman ruuveja ja ilman muovista seeterinauhaa mitä nyt on tosi vaikea saada millileen pysymään saumassa. Perfektionistit ymmärtävät miksi tämä pieni yksityiskohta syö miestä ja pahasti. Vaikka mun Jaggeen ei ole uutena saanutkaan esim mittaristonkehystä, sekin on pakko saada puisena.
Nimim Pussihousu minkä muut pussihousut ymmärtää?
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
tms
Viestit: 127
Liittynyt: Ti Touko 17, 2011 9:23 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Jalopuuosat, kokemuksia Myrtle Productions?

Viesti Kirjoittaja tms »

Hei! Tuoltahan saisi uuden sisäkaton entisen roikkuvan tilalle!

http://www.myrtleltd.com/jaguar-daimler ... 66_79.html

Eikä hintakaan ihan mieletön 166 puntaa.
Mitenhän asennus onnistuu??
Onko rahdin paino tosiaan 55 kg ?? Ei kai se ihan noin painava liene??
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Jalopuuosat, kokemuksia Myrtle Productions?

Viesti Kirjoittaja mikki »

Air Cargo kuru kommentoi:
Veloituspaino on aina kaikilla lentoyhtiöillä mukana jos kama ''ylikevyttä''.

Eli jos sulla on kuution boksi rätei ja lumpui ja se painaa noin 35 kg, on veloituspaino 167kg.
Eli lentorahdissa 167kg per kuutio.

Jos sul onkin kolli eli mieskissa eli paketti joka on vaik
200x100x40cm ja painaa 40kg, niin teet vertailun kumpi isompi kilomäärä:
40kg vai
200x100x40cm / 167kg/m3 eli kollisi on 0,8m3 eli 0,8x167kg eli maksava paino noin 133kg ym jne....

Joskus integraattorit eli Fedex, Ups, Tnt ja DHL ( express ) poikkeavat näistä.
Joskus posti on halvin. Ne vie olikos se 20 tai 30kg asti isohkojakin kolleja!
Independent validator / Air Cargo
M
Vastaa Viestiin