Draguar
Re: Draguar
Not that shit box again!
Mä luulin että uusi video missä tuo läjä olisi saatu kulkemaan, mutta ei. Haukuin tuon tuolla parhaat Ebay threadissa.
Mä luulin että uusi video missä tuo läjä olisi saatu kulkemaan, mutta ei. Haukuin tuon tuolla parhaat Ebay threadissa.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: Draguar
Rebel: Meikäläisen laatikossa oli ennen normal ja sport. Nyt ne on Sport ja RACE.
Re: Draguar
No ilmankos en sitä löytäny, kun yritin ettiä että joko toi linkki on täällä ollu.rebel58 kirjoitti:Not that shit box again!
Mä luulin että uusi video missä tuo läjä olisi saatu kulkemaan, mutta ei. Haukuin tuon tuolla parhaat Ebay threadissa.
Oli joskus: X308 XJR
Re: Draguar
Blue topit? Miten käyttäytyy moottorijarrutuksessa?XJR-99 kirjoitti:Rebel: Meikäläisen laatikossa oli ennen normal ja sport. Nyt ne on Sport ja RACE.
Oli joskus: X308 XJR
Re: Draguar
Pitkä tarina kerrottavaksi. Jos haluaa vain ajomukavuutta niin kannattaa unohtaa blue topsit... Erilaisia TCU:n resettingejä olen tehnyt ja adaptaatio-ohjelmia ajanut sisään. Kait noihin tottuu jossain vaiheessa vaikka jo 800km takana. Vaihteisiin ja turbiiniin lisätty pakkoja ja vähän muutakin kiristystä. On meinaa melko RACE kun laittaa ton sportin päälle....vaihteet paukkuu ylös ja alas siihen malliin. Kyllä varmasti vaikuttaa positiivisesti niin suoranajon kuin mutkankin aikoihin. Kaikella hauskalla on hintansa.Igor kirjoitti:Blue topit? Miten käyttäytyy moottorijarrutuksessa?XJR-99 kirjoitti:Rebel: Meikäläisen laatikossa oli ennen normal ja sport. Nyt ne on Sport ja RACE.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Draguar
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Draguar
Vai että ihan race? Hui pelottaa taasko tää alkaa. Mottijarrutuksessa sulla sanoo sisääntuloakseli nakspoks ja pakat tulee kuoren läpi kurkkimaan kuka siellä riivaa? Onnea ja pitkää myös motillesi. Mun räyhämotilla mottijarrutukset ehdottomasti kielletty. Oih nää vanhat non-nintendo laatikot on ihania. Köröttelyssa vaihtoa ei edes huomaa, mutta normaaliajossa rykäsee niin että tuntuu. Eikä se sun Race ole mikään rallivaihde vaan se on Reverse.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: Draguar
MB 722.6 on hieno, huomaamattomasti vaihtava ja erittäin kestävä laatikko jo vakiona, siitä osoituksena mm. tehokkaimmat AMG-mersut . Omani on nyt "ylivahvistettu" tehoihin nähden kun oli helppo laittaa lisäpakat laatikon täyshuollossa. Itseasissa sisukaluista ei löytynyt käytännössä mitään kulumaa kun osiksi purettiin. Jenkkien mersuharrastajat hokasivat alkaa vaihtaa ruskeiden solenoidien tilalle uudemmissa AMG:ssa olleita sinisiä vastaavia. Niiden perusideahan on simppeli eli nostavat linjapaineita ja tekevät vaihdoista terävämpiä/vähemmän luistavia. Yhdessä TCM:n tuunauksen kanssa ovat pudottaneet esim. matalia 11s aikoja selvästi kympin puolelle kun ajokkeina ollut E55.
Omasta mielestäni laatikko on jo nyt varsin loistava ja toimii isoilla nopeuksilla sekä ylös, että alas kiitettävän ripeästi kun vertaan sitä vakioon - ja moottorijarrutus on aivan yhtä sulava kuin ennenkin. Manuaalisen resetoinnin jälkeen vaihdot tapahtuvat S-moodilla ja täyskaasulla myös lähempänä punarajaa. Ainoa miinuspuoli on ajettaessa esim. liikennevaloihin 20km/h nopeutta ( erityisesti S päällä ) niin 3-2 ja 2-1 tökkää melkoisesti ja sama on jos kiihdyttää ryömintänopeusesta S-päällä osakaasulla niin pari ekaa ylösvaihtoa nykäisee ihan eri tavalla kuin ennen. Tämäkin sadaan lievennettyä kunhan TCU onnistutaan resetoimaan kokonaan ja ajetaan tarkan adaptaatio-ohjelman mukaan uudet asetukset jokaisen vaihteen moduuliin. Valitettavasti autoissamme on mersun vanhempi EGS51 TCU, jota ei pystytä tuunaamaan. Jos se olisi mahdollista niin jokaisen vaihteen kayttäytymisestä saisi ohjelmoitua juuri sellaisen kuin tarve on. Tästä syystä mersuihin on vaihdettu EGS52/53, johon näitä muutoksia pystytään tekemään. Niin, ja saahan ne alkuperäiset solenoidit takaisin venttiilikoneistoon parissa tunnissa jos mieli jostain syystä muuttuu ja haluaa enemmän kuminauhamaista menoa.
Rebel: vertasin ainostaan vakio 722.6:sta omani nykytilaan. Sen voisi ehkä parhaiten kuvata juuri siten, että Normal tila on nyt suurinpiirtein sama kuin ennen oli S ( Sport ) ja taas Sport on muuttunut aggressiivisemmaksi - eli voitaneen käyttää vaikka termiä R (Race ). Sitä ei verrattu mihinkään muuhun laatikkoon ja sen toimintaan.
Sen verran kiinnostaa tietää siitä sun isommasta motista, että onko se 427, 454 tai esim ylikokoinen 468 ? Missä vireessä ja millaisella nokalla/ajettavuudella se puskee yli 1400Nm? Noita lukemiahan on näissä 8sek tai allekin tuplaturbotetuissa samaa kokoluokkaa olevissa isolohkoissa tai sitten taas about 600cid möhkövapareissa. Onko lukema tuota luokkaa vapaastihengittävänä vai pitääkö siihen lisätä kemiallista ahtoa? Tämä ihan vaan mielenkiinnosta kun tuo lukema tuntuu sen verran isolta ilmoittamaasi 850 hepan (brutto?)tehoon nähden.
Omasta mielestäni laatikko on jo nyt varsin loistava ja toimii isoilla nopeuksilla sekä ylös, että alas kiitettävän ripeästi kun vertaan sitä vakioon - ja moottorijarrutus on aivan yhtä sulava kuin ennenkin. Manuaalisen resetoinnin jälkeen vaihdot tapahtuvat S-moodilla ja täyskaasulla myös lähempänä punarajaa. Ainoa miinuspuoli on ajettaessa esim. liikennevaloihin 20km/h nopeutta ( erityisesti S päällä ) niin 3-2 ja 2-1 tökkää melkoisesti ja sama on jos kiihdyttää ryömintänopeusesta S-päällä osakaasulla niin pari ekaa ylösvaihtoa nykäisee ihan eri tavalla kuin ennen. Tämäkin sadaan lievennettyä kunhan TCU onnistutaan resetoimaan kokonaan ja ajetaan tarkan adaptaatio-ohjelman mukaan uudet asetukset jokaisen vaihteen moduuliin. Valitettavasti autoissamme on mersun vanhempi EGS51 TCU, jota ei pystytä tuunaamaan. Jos se olisi mahdollista niin jokaisen vaihteen kayttäytymisestä saisi ohjelmoitua juuri sellaisen kuin tarve on. Tästä syystä mersuihin on vaihdettu EGS52/53, johon näitä muutoksia pystytään tekemään. Niin, ja saahan ne alkuperäiset solenoidit takaisin venttiilikoneistoon parissa tunnissa jos mieli jostain syystä muuttuu ja haluaa enemmän kuminauhamaista menoa.
Rebel: vertasin ainostaan vakio 722.6:sta omani nykytilaan. Sen voisi ehkä parhaiten kuvata juuri siten, että Normal tila on nyt suurinpiirtein sama kuin ennen oli S ( Sport ) ja taas Sport on muuttunut aggressiivisemmaksi - eli voitaneen käyttää vaikka termiä R (Race ). Sitä ei verrattu mihinkään muuhun laatikkoon ja sen toimintaan.
Sen verran kiinnostaa tietää siitä sun isommasta motista, että onko se 427, 454 tai esim ylikokoinen 468 ? Missä vireessä ja millaisella nokalla/ajettavuudella se puskee yli 1400Nm? Noita lukemiahan on näissä 8sek tai allekin tuplaturbotetuissa samaa kokoluokkaa olevissa isolohkoissa tai sitten taas about 600cid möhkövapareissa. Onko lukema tuota luokkaa vapaastihengittävänä vai pitääkö siihen lisätä kemiallista ahtoa? Tämä ihan vaan mielenkiinnosta kun tuo lukema tuntuu sen verran isolta ilmoittamaasi 850 hepan (brutto?)tehoon nähden.
Viimeksi muokannut XJR-99, To Loka 18, 2012 1:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Draguar
Too much to list and ot big time. Soita jos jos haluat tarkat fucktat. Kännyllä voin lähettää pari kuvaa ja toivottavasti saat ne tänne näytille ku mä en saa. 0465417191
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: Draguar
^Et soittanut numerooni. Heh, tiesin sen. Antamasi email herjaa etten pysty lähettää kysenalaiseen osoitteesi? Mulla on kaikki kortit pöydässä ja ne on kaikki avoinna. Et pysty/kehtaa samaan? Silloin sanon sulle poika että jätetään tämä tähän ja lopeta bs tai tule huomenna wantaalle. Vedän kahdeksikko sun ympärillä ennen lähtöä.
Ai niin, sulla kermaperse sokeriautolla on säävaraus, -mulla ei. Tomorrow, be there!
Ai niin, sulla kermaperse sokeriautolla on säävaraus, -mulla ei. Tomorrow, be there!
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: Draguar
Ugh!
Juttelin mun laatikkogurun kanssa. Sulla on hyvä loota. Näköjään ajat paljon ja tiedän ettei rykiminen ole kivaa kun ei aja kisaa. Guru ehdotti että nostaisit turbiinin stall speediä. Köröttelystä tulee vähän kuminauhasempaa, mutta mukavampaa. Kysy asiaa sun laatikkogurulta.
Juttelin mun laatikkogurun kanssa. Sulla on hyvä loota. Näköjään ajat paljon ja tiedän ettei rykiminen ole kivaa kun ei aja kisaa. Guru ehdotti että nostaisit turbiinin stall speediä. Köröttelystä tulee vähän kuminauhasempaa, mutta mukavampaa. Kysy asiaa sun laatikkogurulta.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: Draguar
Stallia oli tarkoitus nostaa muutama sata kierrosta. Turbiini kävi JN-Tradingissa huollossa ja vahvistuksessa. Eivät olleet ennen tehneet ko. turbiiniin stallin nostoa, joten siellä ei oltu varmoja aiheuttaako vikatiloja vai ei. Päädyttiin varmempaan ratkaisuun, ettei sitä nosteta. Jenkeistä kyselin asiaa myös. Siellä yksi mersulootaexpertti lupasi tehdä varmuudella toimivan paketin, mutta ei se oikein sopinut tähän aikatauluun. Vaihteiston ohjausyksikön ( TCU ) adaptaatioiden täysi nollaus ja vaihtojen uudelleen sisäänajo pitäisi auttaa jonkin verran ( tehdään ensi viikolla )
Re: Draguar
Tätä mä meinasin kun kyselin moottorijarrutuksesta, ainoa asia mikä itseäni "pelottaa" ko. modifikaatiossa. Talvella voi olla vähän ikävä, jäiseen risteykseen rullatessa tommone tökkäys saattaa tarjota perää sivulle. Asia olis tietty toinen jos kyseessä ei olis käyttöauto.XJR-99 kirjoitti:Ainoa miinuspuoli on ajettaessa esim. liikennevaloihin 20km/h nopeutta ( erityisesti S päällä ) niin 3-2 ja 2-1 tökkää melkoisesti
Oli joskus: X308 XJR
Re: Draguar
Räyh!XJR-99 kirjoitti:Stallia oli tarkoitus nostaa muutama sata kierrosta. Turbiini kävi JN-Tradingissa huollossa ja vahvistuksessa. Eivät olleet ennen tehneet ko. turbiiniin stallin nostoa, joten siellä ei oltu varmoja aiheuttaako vikatiloja vai ei. Päädyttiin varmempaan ratkaisuun, ettei sitä nosteta. Jenkeistä kyselin asiaa myös. Siellä yksi mersulootaexpertti lupasi tehdä varmuudella toimivan paketin, mutta ei se oikein sopinut tähän aikatauluun. Vaihteiston ohjausyksikön ( TCU ) adaptaatioiden täysi nollaus ja vaihtojen uudelleen sisäänajo pitäisi auttaa jonkin verran ( tehdään ensi viikolla )
Viikko mennyt onko mitään tapahtunut?
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: Draguar
TCU:n adaptaatiot resetoitiin eilen pajalla. Josko olisi ensi viikolla keliä yrittää ajaa uusia asetuksia sisään. Voi olla ettei muuta asiaa millään lailla kun blue topsit napsauttelee vaihteitä sisään omalla, salamannopealla tyylillään. Samalla tsekattiin kaasuläpän aukiolo ihan mielenkiinnosta ja näytti olleen 99.6% - eli ei ongelmia sillä saralla.Igor kirjoitti:Tätä mä meinasin kun kyselin moottorijarrutuksesta, ainoa asia mikä itseäni "pelottaa" ko. modifikaatiossa. Talvella voi olla vähän ikävä, jäiseen risteykseen rullatessa tommone tökkäys saattaa tarjota perää sivulle. Asia olis tietty toinen jos kyseessä ei olis käyttöauto.XJR-99 kirjoitti:Ainoa miinuspuoli on ajettaessa esim. liikennevaloihin 20km/h nopeutta ( erityisesti S päällä ) niin 3-2 ja 2-1 tökkää melkoisesti
Re: Draguar
Edit: tämä siis vastauksena Rebelille kun asiasta kyseli. Meni copy vähän väärin.XJR-99 kirjoitti:TCU:n adaptaatiot resetoitiin eilen pajalla. Josko olisi ensi viikolla keliä yrittää ajaa uusia asetuksia sisään. Voi olla ettei muuta asiaa millään lailla kun blue topsit napsauttelee vaihteitä sisään omalla, salamannopealla tyylillään. Samalla tsekattiin kaasuläpän aukiolo ihan mielenkiinnosta ja näytti olleen 99.6% - eli ei ongelmia sillä saralla.Igor kirjoitti:Tätä mä meinasin kun kyselin moottorijarrutuksesta, ainoa asia mikä itseäni "pelottaa" ko. modifikaatiossa. Talvella voi olla vähän ikävä, jäiseen risteykseen rullatessa tommone tökkäys saattaa tarjota perää sivulle. Asia olis tietty toinen jos kyseessä ei olis käyttöauto.XJR-99 kirjoitti:Ainoa miinuspuoli on ajettaessa esim. liikennevaloihin 20km/h nopeutta ( erityisesti S päällä ) niin 3-2 ja 2-1 tökkää melkoisesti