Moottori-lehdessä jaggeja

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Moottori-lehdessä jaggeja

Viesti Kirjoittaja Igor »

Avasinpa vasta eilen pöydällä jo hetken lojuneen uusimman Moottori-lehden, ja siellähän oli juttua paristakin jagesta. Ensin laitettiin S-type 3.0:aan kaasulaitteisto kiinni (ei tosin ilo-), ja sitten tyypitettiin Daimler Double Sixiä. Yleensähän Moottori-lehden jutut käsittelee lähinnä uusia autoja ja erityisesti pieniä ekovessoja, nyt oikein kehuttiin kun lähes 20-vuotias V12 vie matka-ajossa vain 10 litraa satasella. :D
Oli joskus: X308 XJR
Avatar
Aonsaithya
Viestit: 514
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Moottori-lehdessä jaggeja

Viesti Kirjoittaja Aonsaithya »

Igor kirjoitti:Avasinpa vasta eilen pöydällä jo hetken lojuneen uusimman Moottori-lehden, ja siellähän oli juttua paristakin jagesta. Ensin laitettiin S-type 3.0:aan kaasulaitteisto kiinni (ei tosin ilo-), ja sitten tyypitettiin Daimler Double Sixiä. Yleensähän Moottori-lehden jutut käsittelee lähinnä uusia autoja ja erityisesti pieniä ekovessoja, nyt oikein kehuttiin kun lähes 20-vuotias V12 vie matka-ajossa vain 10 litraa satasella. :D
Jep, ja kehuttiin myös miten Daimler on paljon mukavampi kuin mikään uusikaan auto. Vanha luksusauto on vieläkin eri planeetalta kuin kolme-neljä kertaa kalliimpi tavallinen nykyauto.

Se kaasulaitteisto herätti hieman ajatuksia, X-Typessäni kun on käytännössä sama moottori (eri imusarja ja pienempi iskutilavuus). Kaasulla saa kuulemma jopa hieman enemmän tehoa irti, mutta toisaalta se vaatisi moottoritietokoneen optimoimista erikseen bensalle ja kaasulle. Lisäksi 2013 alkaen kaasuautoille lätkäistään ilmeisesti lisävero, jolloin konversioautosta pääsee maksamaan käyttöveroa sekä bensan että kaasun perusteella.
Ex: 2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Moottori-lehdessä jaggeja

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Igor kirjoitti:Lisäksi 2013 alkaen kaasuautoille lätkäistään ilmeisesti lisävero, jolloin konversioautosta pääsee maksamaan käyttöveroa sekä bensan että kaasun perusteella.
Nain piiperot pelastavat planeettaa. Tai sitten keraavat lisaa jasenmaksuja.

Olen tavannut runsaasti ihmisia jotka tekevat oikeasti vihreita hommia kuten esimerkiksi parempia termostaatteja ja LED-lamppuja mutta yhtaan piiperoa joka maksaisi oman yllapitonsa en ole tavannut. City-vihrea liike tarvitsee lisaa veroja selvitakseen karussa Suomen ilmastossa. Maakaasuhan on varmasti se vihrein polttoaine kun tehdaan Life Cycle Analysis. (Ei koske liuskekaasua, jenkkien omaa versiota Talvivaarasta.)

Anyway, saksalainen kollegani vei US-keikan jalkeen Jeepin Saksaan ja laittoi kaasupullon bensan rinnalle. On ajanut nyt useamman vuoden ja on todella tyytyvainen systeemiin.
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Moottori-lehdessä jaggeja

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Olen tässä miettinyt kovasti siirtymistä kokonaan biokaasuun kun tuo tankkauspistekin seisoo lähes toimettomana ihan kulmilla. Turboruuvia saisi kiertää aika monesti ympäri että alkaisi 140+ oktaanisella kaasulla nakuttamaan :) Eikä olisi sitä kuraa eli viinaa polttoaineen joukossa paikkoja tuhoamassa.
Vastaa Viestiin