XJD kuume polttaa. Tietoja, vinkkejä, kokemuksia???
XJD kuume polttaa. Tietoja, vinkkejä, kokemuksia???
Morjenkset,
kovasti on nyt kuumetta ilmassa ja kiikarissa olisi vuoden 2005 XJD 2.7l, elikkä siis mallia X350.
Dieselverosta tuolla jo kyselinkin ja siihen vastauksenkin sain, elikkä kiitos siitä.
Nyt lähinnä siis kiinnostaa, että onko käyttökokemuksia, niin risuja kuin ruusuja?
Huolto-ohjelmakin kiinnostaa, että missä kilometreissä tulee ns. isot (lue. kalliit) huollot.
Onko kone ketjulla vaiko remmillä. Onko kuinka luotettu moottori? Rellun vain kenen kehittämä onkaan. Kiikarissa olevalla yksilöllä kun on jo joltisenkin verran matkaa takana. Lähes 200tkm.
Kulutus? Syy siis miksi oon kuumeissani, on se, että tällä hetkellä käyttöautona -96 vuotinen 4.0l XJ6:nen, ja hommien vaihtuessa on alkanu tulla kohtuullisesti kilometrejä. Toisaalta. Nykyinen kissaklassikkoni on kyllä viimeisen päälle hyvässä kunnossa, matkaa takana vasta 167 tkm, joten sinänsä ei ole tarvetta vaihtaa, mutta kun kuume on kuume.
Nyt siis kaipaankin apua, joko kuumeen laskemiseen, taikka sitten siihen, että pystyn jotenkin fiksusti itselleni selittämään, että kannattaa ottaa pankista n. 15 000 € pätkää ja sijoittaa se "uuteen" autoon. Vaik tuolla 15.000€:lla kyl taitais ostaa bensaa aikasten pitkäks aikaa.
Elikkä keskustelua kaivataan, niin puolesta kuin vastaan. Vääriä mielipiteitä ei ole, on vain erilaisia kuin omani
kovasti on nyt kuumetta ilmassa ja kiikarissa olisi vuoden 2005 XJD 2.7l, elikkä siis mallia X350.
Dieselverosta tuolla jo kyselinkin ja siihen vastauksenkin sain, elikkä kiitos siitä.
Nyt lähinnä siis kiinnostaa, että onko käyttökokemuksia, niin risuja kuin ruusuja?
Huolto-ohjelmakin kiinnostaa, että missä kilometreissä tulee ns. isot (lue. kalliit) huollot.
Onko kone ketjulla vaiko remmillä. Onko kuinka luotettu moottori? Rellun vain kenen kehittämä onkaan. Kiikarissa olevalla yksilöllä kun on jo joltisenkin verran matkaa takana. Lähes 200tkm.
Kulutus? Syy siis miksi oon kuumeissani, on se, että tällä hetkellä käyttöautona -96 vuotinen 4.0l XJ6:nen, ja hommien vaihtuessa on alkanu tulla kohtuullisesti kilometrejä. Toisaalta. Nykyinen kissaklassikkoni on kyllä viimeisen päälle hyvässä kunnossa, matkaa takana vasta 167 tkm, joten sinänsä ei ole tarvetta vaihtaa, mutta kun kuume on kuume.
Nyt siis kaipaankin apua, joko kuumeen laskemiseen, taikka sitten siihen, että pystyn jotenkin fiksusti itselleni selittämään, että kannattaa ottaa pankista n. 15 000 € pätkää ja sijoittaa se "uuteen" autoon. Vaik tuolla 15.000€:lla kyl taitais ostaa bensaa aikasten pitkäks aikaa.
Elikkä keskustelua kaivataan, niin puolesta kuin vastaan. Vääriä mielipiteitä ei ole, on vain erilaisia kuin omani
XJ6 X350
EX - XJ6 4.0 X300
EX - XJ6 4.0 X300
Re: XJD kuume polttaa. Tietoja, vinkkejä, kokemuksia???
niitä on kaikissa. Asenne ratkaisee ja se tuntuu sinulla olevan oikea. Go for it! 58
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XJD kuume polttaa. Tietoja, vinkkejä, kokemuksia???
Tervehdys !
Helmikuussa 2012 Itse seätin kuumeen ja hankin tämän S type 4.0 pitkän etsinnän päätteeksi sillä ei näitä mustana tuntunut silloin saavan juurikaan. Ajoa ei paljon sinällään ole eikä hankintaa voinut oikein millään kriteereillä pitää "järkevänä" jos järki on muiden mielestä kulutus yms. Nyt 9 kk myöhemmin talossa on tai käynyt jo kolme samallaista autoa ja jää kaksi pysyvästi. Kuinka järkevää tämä sitten samalla ajatuksen juoksulla onkaan. Elämää tulee monesti vietyä läpi liian järkevästi ja laskelmoiden. Välillä pitää sitten heivata jostain järki ja yleiset olettamukset ja tehdä jotain mitä oikeasti haluaa kohtuudella. Kohtuus on että pistät 15k €likoon ja ostat nyt sen jaguarin pihaan niin ei tarvitse sitten kiikkustuolissa päivitellä ajokortittomana että olisi ehkä pitänyt sittenkin ostaa se dieseli jagge.... Nyt paperit sisään ja auto alle !
Helmikuussa 2012 Itse seätin kuumeen ja hankin tämän S type 4.0 pitkän etsinnän päätteeksi sillä ei näitä mustana tuntunut silloin saavan juurikaan. Ajoa ei paljon sinällään ole eikä hankintaa voinut oikein millään kriteereillä pitää "järkevänä" jos järki on muiden mielestä kulutus yms. Nyt 9 kk myöhemmin talossa on tai käynyt jo kolme samallaista autoa ja jää kaksi pysyvästi. Kuinka järkevää tämä sitten samalla ajatuksen juoksulla onkaan. Elämää tulee monesti vietyä läpi liian järkevästi ja laskelmoiden. Välillä pitää sitten heivata jostain järki ja yleiset olettamukset ja tehdä jotain mitä oikeasti haluaa kohtuudella. Kohtuus on että pistät 15k €likoon ja ostat nyt sen jaguarin pihaan niin ei tarvitse sitten kiikkustuolissa päivitellä ajokortittomana että olisi ehkä pitänyt sittenkin ostaa se dieseli jagge.... Nyt paperit sisään ja auto alle !
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XJD kuume polttaa. Tietoja, vinkkejä, kokemuksia???
Kone on PSA:n (pösö&sitikka) ja Fordin yhteistyötä. Jonkin verran noista on hajonnut turboja C6:n ja S-typen nokalla, muihin tota konetta käyttäviin malleihin en ole perehtynyt. Enkä tiedä onko hajoaminen sen yleisempää kuin muiden merkkien diisseleissä. Kovasti ton koneen käyttöominaisuuksia on maailmalla kehuttu C6:n ja S-typen esittelyjen yhteydessä.
X350 XJD on varmasti hieno peli.
X350 XJD on varmasti hieno peli.
Oli joskus: X308 XJR
Re: XJD kuume polttaa. Tietoja, vinkkejä, kokemuksia???
Itsekin olen kovasti kaavaillut ostavani seuraavaksi kulkineeksi joko XJD:n tai sitten jos silmä tottuu riittävästi niin XF:n, olettaen että ajokilometrit pysyvät samoissa lukemissa kun nyt, muutenhan vois ajella kasillisella kissalla
Miettinyt samaa eli tuota tekniikkaa, onko PSA-yhteistyö huono vai hyvä juttu koneen kannalta (En nyt lähde tässä suoraan ilmaisemaan epäilyksiäni kun viimeksi joku ehdotti ettei haukuta mitään automerkkiä täällä) Joku sanoi joskus hyvin kilpailevan saksalaistallin vastaavasta tuotteesta: Jos se ei ollut persaukisten auto uutena, ei se sitä ole käytettynäkään Ja tuo pitänee aika hyvin kutinsa, sen mitä olen ehtinyt katselemaan niin osatarjonta ulkomailla on huomattavasti heikompaa mitä vaikka S:ään, puhumattakaan X:stä.
15 kiloa lienee sinulla siis väliraha auton ostoon, ainakin kun itse olen katsellut näitä ulkomailta mistä sellaisen joutuu tuomaan niin tuolla ei oikein vielä ole tarjontaa kohtuukilsoilla verottomana, ja oikeastaan hintaluokka menee helposti aika samoihin mitä XF:nkin (Korjaa toki jos olen väärässä) tosin tuossa kun olisi sitä kissaa isolla K:lla ja kaipaamani hiirenhiljaista kyytiä
Tottahan se on että jos kuume on päällä niin se ei ratkea kun ostamalla, elämä on lyhyt, aika on onnea ja täältä ei saa mukaansa yhtään mitään joten miksi olla toteuttamatta unelmiaan jos resurssit siihen riittävät, itse olen kokeillut pariinkin otteeseen ajaa geneerisellä kulkineella tyyliin farkkuvolvo ja aina iskee suru puseroon sekä hetken päästä totean olevani turhamainen, mutta ainakin tyylillä
Miettinyt samaa eli tuota tekniikkaa, onko PSA-yhteistyö huono vai hyvä juttu koneen kannalta (En nyt lähde tässä suoraan ilmaisemaan epäilyksiäni kun viimeksi joku ehdotti ettei haukuta mitään automerkkiä täällä) Joku sanoi joskus hyvin kilpailevan saksalaistallin vastaavasta tuotteesta: Jos se ei ollut persaukisten auto uutena, ei se sitä ole käytettynäkään Ja tuo pitänee aika hyvin kutinsa, sen mitä olen ehtinyt katselemaan niin osatarjonta ulkomailla on huomattavasti heikompaa mitä vaikka S:ään, puhumattakaan X:stä.
15 kiloa lienee sinulla siis väliraha auton ostoon, ainakin kun itse olen katsellut näitä ulkomailta mistä sellaisen joutuu tuomaan niin tuolla ei oikein vielä ole tarjontaa kohtuukilsoilla verottomana, ja oikeastaan hintaluokka menee helposti aika samoihin mitä XF:nkin (Korjaa toki jos olen väärässä) tosin tuossa kun olisi sitä kissaa isolla K:lla ja kaipaamani hiirenhiljaista kyytiä
Tottahan se on että jos kuume on päällä niin se ei ratkea kun ostamalla, elämä on lyhyt, aika on onnea ja täältä ei saa mukaansa yhtään mitään joten miksi olla toteuttamatta unelmiaan jos resurssit siihen riittävät, itse olen kokeillut pariinkin otteeseen ajaa geneerisellä kulkineella tyyliin farkkuvolvo ja aina iskee suru puseroon sekä hetken päästä totean olevani turhamainen, mutta ainakin tyylillä
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Re: XJD kuume polttaa. Tietoja, vinkkejä, kokemuksia???
Äkkiseltään sanoisin jotta se että PSA:lla on näppinsä jossain diesel-koneessa, on etu sille koneelle. PSA lienee tälläkin hetkellä maailman suurin henkilöautojen dieselmoottoreiden valmistaja (?) ja heidän tekniikkaansa/osaamistaan on käsittääkseni aika monessa laitteessa joko isompina tai pienempinä osina tai sitten ihan vain suunnitteluosaamisena.
Omat kokemukset PSA dieseleistä on jotain 15vuoden luokkaa muutamasta eri vermeestä enkä kyllä ainakaan PSA pohjaisen koneen takia mitään autoa karttaisi.
Omat kokemukset PSA dieseleistä on jotain 15vuoden luokkaa muutamasta eri vermeestä enkä kyllä ainakaan PSA pohjaisen koneen takia mitään autoa karttaisi.
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08
Re: XJD kuume polttaa. Tietoja, vinkkejä, kokemuksia???
Jep, koneista en ole kuullut pahaa. Omat huonot kokemukseni liittyvät laatikkoon (Volvo) mutta sitä ongelmaa ei taida tuossa vehkeessä olla.Vemppu kirjoitti:Äkkiseltään sanoisin jotta se että PSA:lla on näppinsä jossain diesel-koneessa, on etu sille koneelle. PSA lienee tälläkin hetkellä maailman suurin henkilöautojen dieselmoottoreiden valmistaja (?) ja heidän tekniikkaansa/osaamistaan on käsittääkseni aika monessa laitteessa joko isompina tai pienempinä osina tai sitten ihan vain suunnitteluosaamisena.
Omat kokemukset PSA dieseleistä on jotain 15vuoden luokkaa muutamasta eri vermeestä enkä kyllä ainakaan PSA pohjaisen koneen takia mitään autoa karttaisi.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Re: XJD kuume polttaa. Tietoja, vinkkejä, kokemuksia???
Englannin kielinen XJ X350 ostajan opas :
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=1845844343
XJ 2.7D huolto-ohjelma :
http://s71.beta.photobucket.com/user/Bu ... i.jpg.html
Jakopään hihnan vaihtoväli on huolto-ohjelman mukaan 10 v tai 160 tkm.
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=1845844343
XJ 2.7D huolto-ohjelma :
http://s71.beta.photobucket.com/user/Bu ... i.jpg.html
Jakopään hihnan vaihtoväli on huolto-ohjelman mukaan 10 v tai 160 tkm.
- Juha -
'21 E-Pace P300e
Ex. '11 XF 2.2D
Ex. '07 X-TYPE 2.0D
_________________
'21 E-Pace P300e
Ex. '11 XF 2.2D
Ex. '07 X-TYPE 2.0D
_________________