XJD kuume polttaa. Tietoja, vinkkejä, kokemuksia???

Yleinen Jaguar-keskustelu
Onbutt
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Marras 16, 2010 1:43 pm
Paikkakunta: Helsinki

XJD kuume polttaa. Tietoja, vinkkejä, kokemuksia???

Viesti Kirjoittaja Onbutt »

Morjenkset,
kovasti on nyt kuumetta ilmassa ja kiikarissa olisi vuoden 2005 XJD 2.7l, elikkä siis mallia X350.
Dieselverosta tuolla jo kyselinkin ja siihen vastauksenkin sain, elikkä kiitos siitä.

Nyt lähinnä siis kiinnostaa, että onko käyttökokemuksia, niin risuja kuin ruusuja?
Huolto-ohjelmakin kiinnostaa, että missä kilometreissä tulee ns. isot (lue. kalliit) huollot.
Onko kone ketjulla vaiko remmillä. Onko kuinka luotettu moottori? Rellun vain kenen kehittämä onkaan. Kiikarissa olevalla yksilöllä kun on jo joltisenkin verran matkaa takana. Lähes 200tkm.

Kulutus? Syy siis miksi oon kuumeissani, on se, että tällä hetkellä käyttöautona -96 vuotinen 4.0l XJ6:nen, ja hommien vaihtuessa on alkanu tulla kohtuullisesti kilometrejä. Toisaalta. Nykyinen kissaklassikkoni on kyllä viimeisen päälle hyvässä kunnossa, matkaa takana vasta 167 tkm, joten sinänsä ei ole tarvetta vaihtaa, mutta kun kuume on kuume.

Nyt siis kaipaankin apua, joko kuumeen laskemiseen, taikka sitten siihen, että pystyn jotenkin fiksusti itselleni selittämään, että kannattaa ottaa pankista n. 15 000 € pätkää ja sijoittaa se "uuteen" autoon. Vaik tuolla 15.000€:lla kyl taitais ostaa bensaa aikasten pitkäks aikaa.

Elikkä keskustelua kaivataan, niin puolesta kuin vastaan. Vääriä mielipiteitä ei ole, on vain erilaisia kuin omani
XJ6 X350
EX - XJ6 4.0 X300
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: XJD kuume polttaa. Tietoja, vinkkejä, kokemuksia???

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

niitä on kaikissa. Asenne ratkaisee ja se tuntuu sinulla olevan oikea. Go for it! 58
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XJD kuume polttaa. Tietoja, vinkkejä, kokemuksia???

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Helmikuussa 2012 Itse seätin kuumeen ja hankin tämän S type 4.0 pitkän etsinnän päätteeksi sillä ei näitä mustana tuntunut silloin saavan juurikaan. Ajoa ei paljon sinällään ole eikä hankintaa voinut oikein millään kriteereillä pitää "järkevänä" jos järki on muiden mielestä kulutus yms. Nyt 9 kk myöhemmin talossa on tai käynyt jo kolme samallaista autoa ja jää kaksi pysyvästi. Kuinka järkevää tämä sitten samalla ajatuksen juoksulla onkaan. Elämää tulee monesti vietyä läpi liian järkevästi ja laskelmoiden. Välillä pitää sitten heivata jostain järki ja yleiset olettamukset ja tehdä jotain mitä oikeasti haluaa kohtuudella. Kohtuus on että pistät 15k €likoon ja ostat nyt sen jaguarin pihaan niin ei tarvitse sitten kiikkustuolissa päivitellä ajokortittomana että olisi ehkä pitänyt sittenkin ostaa se dieseli jagge.... Nyt paperit sisään ja auto alle !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: XJD kuume polttaa. Tietoja, vinkkejä, kokemuksia???

Viesti Kirjoittaja Igor »

Kone on PSA:n (pösö&sitikka) ja Fordin yhteistyötä. Jonkin verran noista on hajonnut turboja C6:n ja S-typen nokalla, muihin tota konetta käyttäviin malleihin en ole perehtynyt. Enkä tiedä onko hajoaminen sen yleisempää kuin muiden merkkien diisseleissä. Kovasti ton koneen käyttöominaisuuksia on maailmalla kehuttu C6:n ja S-typen esittelyjen yhteydessä.

X350 XJD on varmasti hieno peli.
Oli joskus: X308 XJR
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: XJD kuume polttaa. Tietoja, vinkkejä, kokemuksia???

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Itsekin olen kovasti kaavaillut ostavani seuraavaksi kulkineeksi joko XJD:n tai sitten jos silmä tottuu riittävästi niin XF:n, olettaen että ajokilometrit pysyvät samoissa lukemissa kun nyt, muutenhan vois ajella kasillisella kissalla :)
Miettinyt samaa eli tuota tekniikkaa, onko PSA-yhteistyö huono vai hyvä juttu koneen kannalta (En nyt lähde tässä suoraan ilmaisemaan epäilyksiäni kun viimeksi joku ehdotti ettei haukuta mitään automerkkiä täällä) Joku sanoi joskus hyvin kilpailevan saksalaistallin vastaavasta tuotteesta: Jos se ei ollut persaukisten auto uutena, ei se sitä ole käytettynäkään :) Ja tuo pitänee aika hyvin kutinsa, sen mitä olen ehtinyt katselemaan niin osatarjonta ulkomailla on huomattavasti heikompaa mitä vaikka S:ään, puhumattakaan X:stä.
15 kiloa lienee sinulla siis väliraha auton ostoon, ainakin kun itse olen katsellut näitä ulkomailta mistä sellaisen joutuu tuomaan niin tuolla ei oikein vielä ole tarjontaa kohtuukilsoilla verottomana, ja oikeastaan hintaluokka menee helposti aika samoihin mitä XF:nkin (Korjaa toki jos olen väärässä) tosin tuossa kun olisi sitä kissaa isolla K:lla ja kaipaamani hiirenhiljaista kyytiä ;)
Tottahan se on että jos kuume on päällä niin se ei ratkea kun ostamalla, elämä on lyhyt, aika on onnea ja täältä ei saa mukaansa yhtään mitään joten miksi olla toteuttamatta unelmiaan jos resurssit siihen riittävät, itse olen kokeillut pariinkin otteeseen ajaa geneerisellä kulkineella tyyliin farkkuvolvo ja aina iskee suru puseroon sekä hetken päästä totean olevani turhamainen, mutta ainakin tyylillä :)
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Vemppu
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 1:18 pm

Re: XJD kuume polttaa. Tietoja, vinkkejä, kokemuksia???

Viesti Kirjoittaja Vemppu »

Äkkiseltään sanoisin jotta se että PSA:lla on näppinsä jossain diesel-koneessa, on etu sille koneelle. PSA lienee tälläkin hetkellä maailman suurin henkilöautojen dieselmoottoreiden valmistaja (?) ja heidän tekniikkaansa/osaamistaan on käsittääkseni aika monessa laitteessa joko isompina tai pienempinä osina tai sitten ihan vain suunnitteluosaamisena.

Omat kokemukset PSA dieseleistä on jotain 15vuoden luokkaa muutamasta eri vermeestä enkä kyllä ainakaan PSA pohjaisen koneen takia mitään autoa karttaisi.
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: XJD kuume polttaa. Tietoja, vinkkejä, kokemuksia???

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Vemppu kirjoitti:Äkkiseltään sanoisin jotta se että PSA:lla on näppinsä jossain diesel-koneessa, on etu sille koneelle. PSA lienee tälläkin hetkellä maailman suurin henkilöautojen dieselmoottoreiden valmistaja (?) ja heidän tekniikkaansa/osaamistaan on käsittääkseni aika monessa laitteessa joko isompina tai pienempinä osina tai sitten ihan vain suunnitteluosaamisena.

Omat kokemukset PSA dieseleistä on jotain 15vuoden luokkaa muutamasta eri vermeestä enkä kyllä ainakaan PSA pohjaisen koneen takia mitään autoa karttaisi.
Jep, koneista en ole kuullut pahaa. Omat huonot kokemukseni liittyvät laatikkoon (Volvo) mutta sitä ongelmaa ei taida tuossa vehkeessä olla.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Avatar
Alibaba
Viestit: 117
Liittynyt: To Elo 05, 2010 2:07 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XJD kuume polttaa. Tietoja, vinkkejä, kokemuksia???

Viesti Kirjoittaja Alibaba »

Englannin kielinen XJ X350 ostajan opas :

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=1845844343

XJ 2.7D huolto-ohjelma :

http://s71.beta.photobucket.com/user/Bu ... i.jpg.html

Jakopään hihnan vaihtoväli on huolto-ohjelman mukaan 10 v tai 160 tkm.
     - Juha -
'21 E-Pace P300e
Ex. '11 XF 2.2D
Ex. '07 X-TYPE 2.0D
_________________
Vastaa Viestiin