elokuun viides päivä vuonna 1952
elokuun viides päivä vuonna 1952
Oli kunnonkokoisessa hesarissa tämä " myytävänä Helsingissä "ilmoitus:
kari k
kari k
- Liitteet
-
- xk 120 001.jpg (158.02 KiB) Katsottu 10072 kertaa
Re: elokuun viides päivä vuonna 1952
Hahaa, mahtavaa!
Päivän loistava piristys. Tuohonkin aikaan osattiin ilmoittaa tähdellinen tieto, vrt. Oldsin ilmoitus yllä, sekä jättää tyylikkäästi hintapyyntö ilmoittamatta. Jos tämmöisen halusi, oli siihen varmasti sopivasti pätäkkää.
Päivän loistava piristys. Tuohonkin aikaan osattiin ilmoittaa tähdellinen tieto, vrt. Oldsin ilmoitus yllä, sekä jättää tyylikkäästi hintapyyntö ilmoittamatta. Jos tämmöisen halusi, oli siihen varmasti sopivasti pätäkkää.
XKR
Re: elokuun viides päivä vuonna 1952
Olisko joku jolla sattuis olemaan jemmassa vuoden 1952 Stadin telefoonikataloogi?
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
Re: elokuun viides päivä vuonna 1952
KVG 5.8. Päivämäärä auttaa Sherlockkeja etsinöissä, mutta eiköhän tuo ole jo myyty muutaman Oldsmobilen hinnalla.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: elokuun viides päivä vuonna 1952
Lähempänä asuvat Sherlockit voivat mennä Pasilan kirjastoon:
"Helsingin puhelinluettelot vuodesta 1911 lähtien löytyvät (joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta) Pasilan kirjaston Helsinki-kokoelmasta. Niitä ei lainata, mutta voit tutkia niitä paikan päällä kirjastossa ja halutessasi ottaa niistä valokopiota."
Köpi
"Helsingin puhelinluettelot vuodesta 1911 lähtien löytyvät (joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta) Pasilan kirjaston Helsinki-kokoelmasta. Niitä ei lainata, mutta voit tutkia niitä paikan päällä kirjastossa ja halutessasi ottaa niistä valokopiota."
Köpi
Re: elokuun viides päivä vuonna 1952
Moi,
Hieno bongaus, joo, varmaan olis helpointa jos joku onnistusi löytämään tuon numeron.
Varmuuden vuoksi kannattaisi varmaan katsoa ensin Sulo Paavo Johannes Keinäsen numerot (synt. 9.2.1907).
Mutta sen AO-490 oli vm. 1950 kuin oli myös Motzkinin AP-300 (joka paloi Hvitträskissä).
Pentti Barckin auto oli käsittääkseni vm. 1951 mutta se oli kai Vaasassa (rek. tunnus VL-995) ja on nykyään Oulaisissa (MRJ-68).
Väinö Hollmingin auto oli ajettu hienosti sisään (Goodwood 9 hrs, Nürburgring, Italian GP jne!!!)
mutta se kai oli vm. 1952, ainakin meidän tietojen mukaan, rek. tunnus AV-233, ei nähty vuoden 1953 jälkeen!
(ostettu muuten Helsingissä Stockmannilta)
ei voi olla, kun oli vielä 16.8.1952 Goodwoodissa:
http://www.xkdata.com/gallery/zoom/?id=117577
Olavi Rissasen auton ekasta omistajasta ei ole kai täyttä varmuutta, ko. auto on nykyään Ruotsissa. Rissanen voitti sillä "matkailuautojen" luokan Jyväskylän rallissa vuosina 1952 ja 1953, silloin oli rek. tunnus Hämeen HR-48 ja sittemmin IA-949.
Myöhempiä omistajia Pauli Parri, Raimo Patrakka ja Stefan Westermarck.
Kivoja kuvia tässä: http://jaguar.fiboy.com/XK120.htm
mm. 1969 hääautona Helsingissä (kuva Ratakadulta Norssin takaa) Jyrillä!
Oli uutena vm. 1951 ja Silver/Red, olisi kait voinut hyvinkin olla myynnissä elokuussa 1952, paitsi että kai se oli jo HR-48 kilvissä Olavi Rissasella jos kerran ajoi Jyskälän, kuka tietää milloin se ajettiin vuonna 1952?
-Jakuvaari
Hieno bongaus, joo, varmaan olis helpointa jos joku onnistusi löytämään tuon numeron.
Varmuuden vuoksi kannattaisi varmaan katsoa ensin Sulo Paavo Johannes Keinäsen numerot (synt. 9.2.1907).
Mutta sen AO-490 oli vm. 1950 kuin oli myös Motzkinin AP-300 (joka paloi Hvitträskissä).
Pentti Barckin auto oli käsittääkseni vm. 1951 mutta se oli kai Vaasassa (rek. tunnus VL-995) ja on nykyään Oulaisissa (MRJ-68).
Väinö Hollmingin auto oli ajettu hienosti sisään (Goodwood 9 hrs, Nürburgring, Italian GP jne!!!)
mutta se kai oli vm. 1952, ainakin meidän tietojen mukaan, rek. tunnus AV-233, ei nähty vuoden 1953 jälkeen!
(ostettu muuten Helsingissä Stockmannilta)
ei voi olla, kun oli vielä 16.8.1952 Goodwoodissa:
http://www.xkdata.com/gallery/zoom/?id=117577
Olavi Rissasen auton ekasta omistajasta ei ole kai täyttä varmuutta, ko. auto on nykyään Ruotsissa. Rissanen voitti sillä "matkailuautojen" luokan Jyväskylän rallissa vuosina 1952 ja 1953, silloin oli rek. tunnus Hämeen HR-48 ja sittemmin IA-949.
Myöhempiä omistajia Pauli Parri, Raimo Patrakka ja Stefan Westermarck.
Kivoja kuvia tässä: http://jaguar.fiboy.com/XK120.htm
mm. 1969 hääautona Helsingissä (kuva Ratakadulta Norssin takaa) Jyrillä!
Oli uutena vm. 1951 ja Silver/Red, olisi kait voinut hyvinkin olla myynnissä elokuussa 1952, paitsi että kai se oli jo HR-48 kilvissä Olavi Rissasella jos kerran ajoi Jyskälän, kuka tietää milloin se ajettiin vuonna 1952?
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: elokuun viides päivä vuonna 1952
Krrhmrhmm, mulla oli kans tommonen
Meniköhän toi lehti - ilmoituksen XK kaupaksi, eihän sitä koskaan tiedä,,,,,,,
Meniköhän toi lehti - ilmoituksen XK kaupaksi, eihän sitä koskaan tiedä,,,,,,,
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
Re: elokuun viides päivä vuonna 1952
Moi,HEF kirjoitti:Krrhmrhmm, mulla oli kans tommonen
Meniköhän toi lehti - ilmoituksen XK kaupaksi, eihän sitä koskaan tiedä,,,,,,,
Juu, tiedetään!
Tässä se on talvena 1952/1953 lähes uutena, 1. omistaja: sahanomistaja Heikki Korppoo (joka oli kaksi kertaa Monte Carlossa kahdella eri seiskalla, molemmat mustia ja molempien rek. tunnus HM-7, vuonna 1952 autolla #732855, sittemmin Juha Jonkka, Somero rek. HT-14, Raoul Fursteborg, Helsinki rek. BC-189 ja 1953 autolla #732636 joka nykyään löytyy FJDC:n jäseneltä, oli Lahdessakin viime vuonna) rek. MRS-45, nyt jälleen HM-7!
tässä vielä (SMK:n?) koekilvet H-81.
Värit samat kuin mun DHC:ssä kuuluisi olla, paitsi tietty sisustus, joka oli OTS:issä erilainen, aika usein kaksivärinen kuten tässä "Biscuit & Red", maali "Birch Grey" ja katto "French Grey".
Sitten oli Järvelinien perheessä, isä Lauri Järvelin oli siinä edellisessä kuvassa (silläkin oli yksi seiska, on perheessä edelleen tallessa Kangasalla, rek. ) ja tässä on poika, Olli viivalla (nro 37) Eltsussa 1953. Samassa kuvassa siis kolme muuta Suomi-XK:ta, valkoisessa Brooklands-screenillä olevssa nro 34 on myös omistajan poika, eli Seppo Keinänen (AO-490), Olavi Rissanen siis numerolla 36 (HR-48) ja Pentti Barck (VL-995).
Tässä vielä sun entinen auto Tampereen Hippoksella viivalla vuonna 1958 D-typen kanssa (!) on siinä mahtanut sora lentää!!!
Ja sitten (kai) 1960- eikä 1970-luvulta: (Lauri Järvelinin jälkeen auto oli lyhyen ajan Tampereella Jussi Vikkulalla, sitten Pauli Parrilla, keneltä ostit sen?)
rek. tunnus silloin vielä HS-504 sitten myöhemmin (kai sulla ollessaan?) BZF-57 ja NC-503 ja lopuksi NBK-95 ennenkuin Risto maalautti auton mustaksi ja hommasi kilven RF-120.
70- ja 80-luvun kuvia olisi kiva saada, kai niitä jostain löytyy?
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: elokuun viides päivä vuonna 1952
Moi,
Tämä on ehdottomasti katsomisen arvoinen, ei vain sen takia, että siinä esiintyy myös HS-504 Olli Järvelinin ohjastamana, vaan mm.
*radiopuhelimet
* MIchael W. Head (Patrick Headin isä BTW) pieksee C-typellä (http://www.coventryracers.com/cars/detail/?car=XKC005, toiseksi vanhin säilynyt tehdaskilpa-auto) tosin siis "sarjavalmisteisten urheiluautojen" luokassa! XK-120 oli toki hyvinkin sarjavalmisteinen, mutta C-type tai ruotsalaisten, Stenerin Ferrari 340 ja Personin Ferrari 250 "Europa" olivat aika kaukana sarjavalmisteisista, tosin olivat kyllä katurekisteröityjä
*ainakin KK1 saattaanee nauttia päristelystä, kun pikkuluokan kuskit "laskevat hevoset valloilleen"
*liikuttavaa ilmakuvaa, kaipa se tärisevä pätkä oli pakko käyttää, kun oli maksettu niin paljon ja nähty niin paljon vaivaa, että saatiin joku lentämään vaappuen tuosta yli!
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&a=00451
Kenen autolla Matti Kolehmainen tuossa muuten ajaa? (voisi olla hopeinen, koska Rissanen ajaa omaansa, voisiko se olla kadonnut Väinö Hollmingin AV-233?
Rissanen oli 7. Järvelin 8. ja Kolehmainen 9. Lincoln oli 5. Austin Healey 100:lla.
-Jakuvaari
Tämä on ehdottomasti katsomisen arvoinen, ei vain sen takia, että siinä esiintyy myös HS-504 Olli Järvelinin ohjastamana, vaan mm.
*radiopuhelimet
* MIchael W. Head (Patrick Headin isä BTW) pieksee C-typellä (http://www.coventryracers.com/cars/detail/?car=XKC005, toiseksi vanhin säilynyt tehdaskilpa-auto) tosin siis "sarjavalmisteisten urheiluautojen" luokassa! XK-120 oli toki hyvinkin sarjavalmisteinen, mutta C-type tai ruotsalaisten, Stenerin Ferrari 340 ja Personin Ferrari 250 "Europa" olivat aika kaukana sarjavalmisteisista, tosin olivat kyllä katurekisteröityjä
*ainakin KK1 saattaanee nauttia päristelystä, kun pikkuluokan kuskit "laskevat hevoset valloilleen"
*liikuttavaa ilmakuvaa, kaipa se tärisevä pätkä oli pakko käyttää, kun oli maksettu niin paljon ja nähty niin paljon vaivaa, että saatiin joku lentämään vaappuen tuosta yli!
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&a=00451
Kenen autolla Matti Kolehmainen tuossa muuten ajaa? (voisi olla hopeinen, koska Rissanen ajaa omaansa, voisiko se olla kadonnut Väinö Hollmingin AV-233?
Rissanen oli 7. Järvelin 8. ja Kolehmainen 9. Lincoln oli 5. Austin Healey 100:lla.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: elokuun viides päivä vuonna 1952
Oli uutena vm. 1951 ja Silver/Red, olisi kait voinut hyvinkin olla myynnissä elokuussa 1952, paitsi että kai se oli jo HR-48 kilvissä Olavi Rissasella jos kerran ajoi Jyskälän, kuka tietää milloin se ajettiin vuonna 1952?
Lähde: Olavi Ukkonen Jyväskylän Suurajot 1951-1990
13-14.9.1952
Nro 19 Pentti Barck-Niilo Ruuskanen xk120
37 Heikki Korppoo-Lars von Troil xk120
11-13.9.1953
27 Olavi Rissanen-Tauno Keskinen xk120
20-22.8.1954
67 Hannu Tainio-Onni Koski kuvassa xk120
19-21.8.1955
15 Evert Elo-Paavo Larmi Jaguar Sport
17-19.8.1956
60 Evert Elo-Harri Hämekoski xk120
Lähde: Olavi Ukkonen Jyväskylän Suurajot 1951-1990
13-14.9.1952
Nro 19 Pentti Barck-Niilo Ruuskanen xk120
37 Heikki Korppoo-Lars von Troil xk120
11-13.9.1953
27 Olavi Rissanen-Tauno Keskinen xk120
20-22.8.1954
67 Hannu Tainio-Onni Koski kuvassa xk120
19-21.8.1955
15 Evert Elo-Paavo Larmi Jaguar Sport
17-19.8.1956
60 Evert Elo-Harri Hämekoski xk120
xjs-95
xke fhc -67
austin cooper s -65
austin cooper-62
xke fhc -67
austin cooper s -65
austin cooper-62
Re: elokuun viides päivä vuonna 1952
Terve,xj6-75 kirjoitti:Oli uutena vm. 1951 ja Silver/Red, olisi kait voinut hyvinkin olla myynnissä elokuussa 1952, paitsi että kai se oli jo HR-48 kilvissä Olavi Rissasella jos kerran ajoi Jyskälän, kuka tietää milloin se ajettiin vuonna 1952?
Lähde: Olavi Ukkonen Jyväskylän Suurajot 1951-1990
13-14.9.1952
Nro 19 Pentti Barck-Niilo Ruuskanen xk120
37 Heikki Korppoo-Lars von Troil xk120
11-13.9.1953
27 Olavi Rissanen-Tauno Keskinen xk120
20-22.8.1954
67 Hannu Tainio-Onni Koski kuvassa xk120
19-21.8.1955
15 Evert Elo-Paavo Larmi Jaguar Sport
17-19.8.1956
60 Evert Elo-Harri Hämekoski xk120
Mahtavaa tietoa! Olisko mahdollista saada kuvia, voit myös laittaa YV:nä viestin, jos mielummin lähetät jollakin toisella tavalla (sähköposti, posti tms.)
Meillä (FJDC) ei ole tietoa Hannu Tainion tai Evert Elon autoista, olisi hienoa jos ne saisi rek. tunnuksen tms. avulla linkitettyä johon tunnettuun yksilöön. Vai tietääkö joku jotakin, kuka ajoi kenenkin autolla?
Alan epäillä, että vaikka siis vois olla joko Barckin tai Rissasen auto tuo mikä oli myynnissä, olisihan se hyvin ehtinyt syyskuuksi Jyväskylään, niin saattaisi myös olla Pentti Barckin auto, sillä meillä ei kai ole varmuutta siitä oliko Barck ensimmäinen omistaja, tuo VL-995 kilpi oli kuitenkin keulalla toukokuussa 1953 Eltusssa, muttei ole varmuutta oliko se ensirek. tunnus. Tietäiskö joku miten Vaasan tai Pohjanmaan tunnuksen saisi ajoitettua? (eli milloin on tunnus VL-995 annettu?)
Ainakin Barckin auto, todennäköisesti väriltään Bronze (metallinhohto, kaikki metallivärit jäi pois vuonna 1952) oli vm. 1951, myös Rissasen auto oli vm. 1951, Hollmingin hopeinen auto tuli kesän 1952 alussa maahan ja on rekisteröity Hollmingille (siis Väino, ei Viljo, molemmat moottoripyöräilijöitä) kesäkuussa 1952, joten se se ei voi olla.
Aika hauskaa tuo että siis Heikko Korppoo kävi Lars von Troilin kanssa ajamassa Jyväskylän (ilmeisesti SMK:n) koekilvillä ja myi auton myöhemmin syksyllä 1952 Lauri Järvelinille, siis sen saman auton joka myöhemmin oli HEF:illä.
No kaipa niillä kaikilla ajettiin tuohon aikaan kilpaa!
Nyt vaan kuvia lisää jostakin!?!?!
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: elokuun viides päivä vuonna 1952
Joo, mulla ollessaan se oli ensin BZF-57 ja sitten NC-503.
Noi Eltsu filmit on muuten mukavia, mutta mua ärsyttää niiden alkeellinen
äänitys, jossa samaa taustaa veivataan edestakas koko ajan.
Minä muuten näin tuon Sulo Toivelan mällin. Se on vieläkin iskostunut mieleen
miten hän puuhun törmättyään sinkoutui ylös penkistä. Siinä olisi voinut
käydä tosi pahasti.
Noi Eltsu filmit on muuten mukavia, mutta mua ärsyttää niiden alkeellinen
äänitys, jossa samaa taustaa veivataan edestakas koko ajan.
Minä muuten näin tuon Sulo Toivelan mällin. Se on vieläkin iskostunut mieleen
miten hän puuhun törmättyään sinkoutui ylös penkistä. Siinä olisi voinut
käydä tosi pahasti.
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
Re: elokuun viides päivä vuonna 1952
XK120 kuvia lähdekirjassa on kolme.Tässä yksi skannattuna vuodelta 1954
- Liitteet
-
- xk12054.jpg (226.65 KiB) Katsottu 9777 kertaa
xjs-95
xke fhc -67
austin cooper s -65
austin cooper-62
xke fhc -67
austin cooper s -65
austin cooper-62
Re: elokuun viides päivä vuonna 1952
Kuvat vuodelta 1952
- Liitteet
-
- xk120barck.jpg (189.32 KiB) Katsottu 9772 kertaa
xjs-95
xke fhc -67
austin cooper s -65
austin cooper-62
xke fhc -67
austin cooper s -65
austin cooper-62
Re: elokuun viides päivä vuonna 1952
VAU!
Kiitos, harmi vaan, että ainoa kilpi joka kunnolla näkyy on se joka varmuudella tiedettiin, eli "KOE" H-609, Heikki Korppoon (Lauri Järvelin, Jussi Vikkula, Pauli Parri, Henry Hammar, Risto Forström, Ilkka Brotherus) auto #672343. (kolme viimeisintä FJDC:n jäsenet nro 2, 1. ja 108. Ja ensimmäisen omistajan pojanpoikakin on klubin jäsen!
Mutta kiitos kuvista joka tapauksessa, en ollut koskaan nähnyt yhtäkään noista, ehkä pitää hommata tuo(kin) kirja ja jatkaa tutkimuksia!
-Jakuvaari (vain jäsen nro 501.)
JK. Yrjö E. Räsäsen originaalista vois ehkä selvitä tuo Hannu Tainion auton rekkari, mutta veikkaan että se on tuo entinen Pentti Barckin auto, vai oliko se samana vuonna? Barckin auto joka nykyään on Oulaisissa (rek. MRJ-68) oli Hannu Kivirannalla Keski-Suomessa 1970-luvulla...nyt ei siitä pysty sanomaan, muttei se taida ainakaan AV-233 olla vai??? Eikä HA-736? ÄÄÄHHHH...kuka saa tuosta kilvestä selvän?!?!? Vai kellä olisi lisää kuvia Jyväskylästä vuodelta 1954???
Kiitos, harmi vaan, että ainoa kilpi joka kunnolla näkyy on se joka varmuudella tiedettiin, eli "KOE" H-609, Heikki Korppoon (Lauri Järvelin, Jussi Vikkula, Pauli Parri, Henry Hammar, Risto Forström, Ilkka Brotherus) auto #672343. (kolme viimeisintä FJDC:n jäsenet nro 2, 1. ja 108. Ja ensimmäisen omistajan pojanpoikakin on klubin jäsen!
Mutta kiitos kuvista joka tapauksessa, en ollut koskaan nähnyt yhtäkään noista, ehkä pitää hommata tuo(kin) kirja ja jatkaa tutkimuksia!
-Jakuvaari (vain jäsen nro 501.)
JK. Yrjö E. Räsäsen originaalista vois ehkä selvitä tuo Hannu Tainion auton rekkari, mutta veikkaan että se on tuo entinen Pentti Barckin auto, vai oliko se samana vuonna? Barckin auto joka nykyään on Oulaisissa (rek. MRJ-68) oli Hannu Kivirannalla Keski-Suomessa 1970-luvulla...nyt ei siitä pysty sanomaan, muttei se taida ainakaan AV-233 olla vai??? Eikä HA-736? ÄÄÄHHHH...kuka saa tuosta kilvestä selvän?!?!? Vai kellä olisi lisää kuvia Jyväskylästä vuodelta 1954???
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: elokuun viides päivä vuonna 1952
Terve taas,xj6-75 kirjoitti:XK120 kuvia lähdekirjassa on kolme.Tässä yksi skannattuna vuodelta 1954
ja kiitos vielä, yritin selvittää ihan muiden autojen histroriaa, mutta aina kannattaa pitää silmät ja hoksottimet auki! Jälkimmäiset auttoivat tänään kun kaivoin esiin Jaguar-uutisen numeron 42, ensimmäisen päätoimittamani aviisin vuodelta 1998 (herra paratkoon, onko siitä jo niin kauan!) ja löysin sieltä (jäsen numero 25 tekemän) jutun Suomi-XK:ista.
Siinä sanotaan:
"Suurajoissa -54 Tainio ajoi autolla rek. nro VR-185. Samalla autolla ajoi myös Matti Kolehmainen. Omistaja tuntematon."
Kuvan perusteella sanoisin, että ko. auto on joko entinen AV-233 eli Väinö Hollmingin Goodwoodissa ja Nürburgringillä maaliin hyvissä asemissa päässyt hopeinen OTS tai...
kuten saarivaltiossa on tapana sanoa, juoni sakeutuu...mahdollisesti tuon ilmoituksen auto, eli Olavi Rissasen niin'ikään vuonna 1951 maahantullut hopeinen OTS tai Pentti Barckin Seinäjoelle 1952 rekisteröimä mahdollisesti pronssinvärinen OTS.
Kukahan saisi selville:
1. tuon alustanumeron jostakin?
2. missä tuo auto on nyt?
No, riittäisi aivan mainiosta jos vaikka Vaasan seudun tai Pohjanmaan mobilistit saisivat jostain SAHK:in arkistoista kaivettua esiin näiden kandidaattien kantakorttien kopiot, jos siinä vaikka näkyisi seuraava ja edelliset rek. tunnuksen, yleensä näkyy!
a) Pentti Barck, Seinäjoki VL-996 (alustan numero 671492)
b) VR-185 (om. tuntematon, kuljettajina ollut Hannu Tainio ja Matti Kolehmainen)
molemmat autot olivat melko varmasti met.hohtovärisiä uusina.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: elokuun viides päivä vuonna 1952
Evert Elon auto HA-736 oli Barckin entinen VL-995(#671942)
Olavi Rissasen oikea kilpi VP-185
xjs-95
xke fhc -67
austin cooper s -65
austin cooper-62
xke fhc -67
austin cooper s -65
austin cooper-62
Re: elokuun viides päivä vuonna 1952
[quote="xj6-75"
Nostetta mielenkiintoiselle aiheelle:
Evert Elon auto HA-736 oli Barckin entinen VL-995(#671942)
Olavi Rissasen oikea kilpi VP-185[/quote]
Terve,
Ja kiitos! Loistava kuva, mistä se on kotoisin, olisiko mahdolliusta saada julkaisukelpoinen versio jotenkin ja onko tuon kilpailut pvm. ja tulokset tiedossa? (puuttuu meinaan muuten melko täydellisestä Jaguar-uutisissa ilmestyneestä listasta muistaakseni, täytyypä mennä kaivamaan arkistoa)
Eli tuo rek. tunnus on nyt korjattu muotoon "VP-185" ja autokin on nyt siis tiedossa, yksi (AV-233) Suomi-auto on siis edelleen sitkeästi kadonnut.
Tuo oikeanpuoleinen, VP-185 oli Suomessa rek. myös "HR-48, IA-949, UG-515, AV-950, BUV-12, AJV-877, NAA-52" ja ko. auto on nykyään Ruotsissa.
Oikein arvelin kuvista, eli väri on (metallihohto) hopea, eli "Silver".
Se vasemmanpuoleinen auto, eli entinen Pentti Barckin auto on museorekisterissä Suomessa, siellä pohjoisen suunnalla (oli n. 10 vuotta Porin seudulla) Oli alunperin todennäköisesti (metallihohto) "Bronze", on nyt valkoinen (Cream).
-Jakuvaari
Nostetta mielenkiintoiselle aiheelle:
Evert Elon auto HA-736 oli Barckin entinen VL-995(#671942)
Olavi Rissasen oikea kilpi VP-185[/quote]
Terve,
Ja kiitos! Loistava kuva, mistä se on kotoisin, olisiko mahdolliusta saada julkaisukelpoinen versio jotenkin ja onko tuon kilpailut pvm. ja tulokset tiedossa? (puuttuu meinaan muuten melko täydellisestä Jaguar-uutisissa ilmestyneestä listasta muistaakseni, täytyypä mennä kaivamaan arkistoa)
Eli tuo rek. tunnus on nyt korjattu muotoon "VP-185" ja autokin on nyt siis tiedossa, yksi (AV-233) Suomi-auto on siis edelleen sitkeästi kadonnut.
Tuo oikeanpuoleinen, VP-185 oli Suomessa rek. myös "HR-48, IA-949, UG-515, AV-950, BUV-12, AJV-877, NAA-52" ja ko. auto on nykyään Ruotsissa.
Oikein arvelin kuvista, eli väri on (metallihohto) hopea, eli "Silver".
Se vasemmanpuoleinen auto, eli entinen Pentti Barckin auto on museorekisterissä Suomessa, siellä pohjoisen suunnalla (oli n. 10 vuotta Porin seudulla) Oli alunperin todennäköisesti (metallihohto) "Bronze", on nyt valkoinen (Cream).
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: elokuun viides päivä vuonna 1952
Terve
Kuva on peräisin Mobilistista 8/2007.Ainakin 60-luvulla Ounasvaaran Vauhtikisat pidettiin juhannuksena.Tuloksia yms.voi löytyä 50-luvun Moottoriurheilu-lehdistä.Olisikohan Helsingin Yliopiston kirjastossa ko.lehdet selailtavaksi?Laitan sinulle Jakuvaari yv:tä.
Kuva on peräisin Mobilistista 8/2007.Ainakin 60-luvulla Ounasvaaran Vauhtikisat pidettiin juhannuksena.Tuloksia yms.voi löytyä 50-luvun Moottoriurheilu-lehdistä.Olisikohan Helsingin Yliopiston kirjastossa ko.lehdet selailtavaksi?Laitan sinulle Jakuvaari yv:tä.
xjs-95
xke fhc -67
austin cooper s -65
austin cooper-62
xke fhc -67
austin cooper s -65
austin cooper-62
Re: elokuun viides päivä vuonna 1952
Parin harrastajan avulla nuo rek. tunnukset on nyt saatu naitettua kantakorttien kopioiden kanssa.xj6-75 kirjoitti:Oli uutena vm. 1951 ja Silver/Red, olisi kait voinut hyvinkin olla myynnissä elokuussa 1952, paitsi että kai se oli jo HR-48 kilvissä Olavi Rissasella jos kerran ajoi Jyskälän, kuka tietää milloin se ajettiin vuonna 1952?
Lähde: Olavi Ukkonen Jyväskylän Suurajot 1951-1990
13-14.9.1952
Nro 19 Pentti Barck-Niilo Ruuskanen xk120
37 Heikki Korppoo-Lars von Troil xk120
11-13.9.1953
27 Olavi Rissanen-Tauno Keskinen xk120
20-22.8.1954
67 Hannu Tainio-Onni Koski kuvassa xk120
19-21.8.1955
15 Evert Elo-Paavo Larmi Jaguar Sport
17-19.8.1956
60 Evert Elo-Harri Hämekoski xk120
13-14.9.1952
Nro 19 Pentti Barck-Niilo Ruuskanen xk120 = #671942
37 Heikki Korppoo-Lars von Troil xk120 = #672343
11-13.9.1953
27 Olavi Rissanen-Tauno Keskinen xk120 = #672112
20-22.8.1954
67 Hannu Tainio-Onni Koski kuvassa xk120 = #672112
19-21.8.1955
15 Evert Elo-Paavo Larmi Jaguar Sport = #671942
17-19.8.1956
60 Evert Elo-Harri Hämekoski xk120 = #671942
#672343 on yksi Suomessa parhaiten tunnetuoista autoista, nykyään Hyvinkäällä ja oli Henkalla 70-luvun lopulla, siitä on kivoja kuviakin, voisi jonnekin laittaa. Uutena Birch Grey ja sisustus Biscuit/Red, katto French Grey.
#672112 osti Stockmannilta uutena taidekauppias Väinö Hollming, auto tuli ikävä kyllä vasta kesäkuussa, joten Eltsu jäi väliin, mutta sitten autolla ajettiinkin kilpaa Nürburgringissä, Senigalliassa ja jopa Goodwoodin 9 hours belgialaisen apukuskin kera. Siitä on ollut juttu Moottori-lehdessä, kopioita on ollut Jaguar-uutisissa. Auto oli uutena pinnavanteilla varustettu ja väriltään hopeinen, Silver (metallic) ja sisustus nk. two-tone blue, Light Blue / Dark Blue rek. tunnus AV-233. Joku osti sen jo ilmeisesti samana kesänä, heti kun Hollming oli palannut Englannista "hyvin sisäänajetulla" XK:llaan! Rek. HR-48, kiva kuva täällä, vaikka onkin siis väärään autoon liitettynä tuolla sivulla: http://www.xkdata.com/gallery/zoom/?id=99399
Tunnus vaihtui 22.5.1953 VP-185:ksi ja 31.5.1955 Helsingin AL-100:aan mikä autolla ilmeisesti oli 60-luvun loppuun saakka.
ja siis #671942 oli uutena väriltään Bronze (metallic) ja sisustus oli Red. Ko. auto oli Barckilla ensin aika pitkään ja sitten Evert Elolla, 21.5.1955 Eltsun jälkeen tunnukseksi vaihtui tuo HA-736 kunnes keväällä 1959 sen osti Lauri Salminen Kouvolasta ja rek. vaihtui muotoon RB-114. Helmikuussa 1962 se rekisteröitiin tunnuksella NA-724 Lahteen Sauli Mäkiselle, samaan kaupunkiin autoasentaja Aulis Hatakalle ja keväällä 1963 se siirtyi Ilkka Heinäsen omistukseen Orimattilaan tunnuksella UBH-6. Nykyään se löytyy Oulaisista tunnuksella MRJ-68, mutta 90-luvun lopulla se oli myynnissä ikkkunassa Helsingin Mannerheimintiellä, josta se siirtyi Forströmin kautta Poriin suunnilleen kymmeneksi vuodeksi. Mutta on tuossa vielä aukkoja.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________