Baby Jaguar, XF:ää Intiassa

Yleinen Jaguar-keskustelu
Kopi
Viestit: 1968
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Baby Jaguar, XF:ää Intiassa

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Autocar uutisoi "Baby Jaguarista" ja XF:n valmistus aloitetaan myös Intiassa.
(ettei vaan kohta olisi AINOASTAAN Intiassa...)
http://www.autocar.co.uk/car-news/week- ... ry-preview
Köpi
Kuva
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Baby Jaguar, XF:ää Intiassa

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Iso virhe jos meinaavat vientimarkkinoille valmistaa Intiassa.. Itseasiassa sattuiko kukaan huomaamaan että muutama viikko sitten jossain talouslehdessä puhuttiin miten Jaguar palkkaa satoja uusia työntekijöitä erityisesti britteihin tehtaalle. Veikkaan että aika monella itseni mukaanlukien, merkin glamour ja maine aristokrattisena brittiautona saa ison kolauksen jos autossa lukee Made in India.. Tarkemmin jos ajatellaan niin vaihtuisi varmaan merkki ennenkun ostaisin Intiassa valmistetun Jaguarin :D
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Baby Jaguar, XF:ää Intiassa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdystä!
Itselle ei taas niinkään ole väliä sillä että Jaguar on brittiauto vaan että se on the Jaguar. Nykyisin valmistus on monessa mielessä niin kansainvälistä riippumatta missä valtiossa tavaraa tehdään. Ennen made in Finland tarkoittikin jotain-nykyisin sekin on devalvoitunut melkoisesti. Voisin ostaa Jaguar-made in India auton ihan helposti jos se nyt on laadukas mittareilla joita autoja nyt teknisessä mielessä testaillaan. Pitää antaa mahdollisuus ja tuomita vasta sitten kun on syyllistynyt syytettyyn "rikokseen" Jaguarin yleistä brändiä ja mielikuvia vastaan.... :lol: :wink: Tämä on oma näkemykseni asiasta. Tietysti olen aika vapaamielinen ja en jaksa kaikkea ajatella niin musta-valkoisesti vaan näen joskus niitä harmaansävyjäkin siellä. Joidenkin mielestä ajatuskin coventryn ulkopuolisesta Jaguarista riipaisee afternoon tean väärään rööriin. Mielipiteitä on jokaisella. Jaguar on hieno merkki ja autot ovat poikkeuksellisen hienoja-katsotaan mitä aika näyttää tässä valossa tulevaisuudessa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Baby Jaguar, XF:ää Intiassa

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

kissaeläin kirjoitti:Tervehdystä!
Itselle ei taas niinkään ole väliä sillä että Jaguar on brittiauto vaan että se on the Jaguar. Nykyisin valmistus on monessa mielessä niin kansainvälistä riippumatta missä valtiossa tavaraa tehdään. Ennen made in Finland tarkoittikin jotain-nykyisin sekin on devalvoitunut melkoisesti. Voisin ostaa Jaguar-made in India auton ihan helposti jos se nyt on laadukas mittareilla joita autoja nyt teknisessä mielessä testaillaan. Pitää antaa mahdollisuus ja tuomita vasta sitten kun on syyllistynyt syytettyyn "rikokseen" Jaguarin yleistä brändiä ja mielikuvia vastaan.... :lol: :wink: Tämä on oma näkemykseni asiasta. Tietysti olen aika vapaamielinen ja en jaksa kaikkea ajatella niin musta-valkoisesti vaan näen joskus niitä harmaansävyjäkin siellä. Joidenkin mielestä ajatuskin coventryn ulkopuolisesta Jaguarista riipaisee afternoon tean väärään rööriin. Mielipiteitä on jokaisella. Jaguar on hieno merkki ja autot ovat poikkeuksellisen hienoja-katsotaan mitä aika näyttää tässä valossa tulevaisuudessa.
Mä olen ahdasmielinen, just tossa juttelin autoalalla olevan kaverini kanssa että Jaguar on oikeastaan hoitanut tuon Tata homman sopivan matalalla profiililla ettei se ole tainnut vaikuttaa merkin haluttavuuteen hirveästi kun XF:äkin on tainnut mennä ympäri maailman aika kuumille kiville merkin historiaan nähden. Melkonen imagokolahdus meinaan voisi pahimmassa tapauksessa olla että omistaja valmistaa maailman halvinta autoa :D
Tietysti laatukontrolli.yms lienee silti Jaguaria vaikkakin on myönnettävä että intialaisella ja britillä on eri tavat tehdä asioita ja tämä muuttanee merkkiä johonkin suuntaan hyvässä kuin pahassakin. Jännityksellä odotetaan :) Ihan mieluusti omistaisin silti jonkun uudessakaupungissa tehdyn auton, vaikka DTM Calibran (Mitenkään muuten olematta Opel fani) ja musta olisi hienoa että täälläkin valmistettaisiin edelleen autoja. Jotenkin arvostan myös Volvoa edelleen käyttöautona, etenkin niitä isoja ruotsalaisia, koska niissä on jotain todella skandinaavisen mutkatonta ja jämäkkää vaikkakin samalla äärimmäisen tylsää. Ehkä tunne johtuu siitä kun matkustin lapsuuteni kotimaisessa Saabissa, joka kieltämättä oli siihen aikaan oikeasti jämäkkä ja meidän talviin sopiva auto minkä rinnalla riisikupit eivät tuntuneet autolta. Nämä mielikuvat ovat vaan ikävästi kaikonneet sitä myöten kun merkkien valmistus siirtyy halpamaihin tai osia otetaan liikaa jostain kansanautosta. Jos rönsyillään matkapuhelimiin, Nokian suomessa valmistetut mallit ovat aina olleet niitä parhaita, 6000-8000 sarja+useimmat E sarjalaiset esimerkiksi ovat tuntuneet käteen vahvemmalta kun materiaalit ovat olleet magnesiumia, alumiinia, terästä.yms kun Made In Romania kikkareet taas ovat harmaata muovia polykarbonaattikuorin.
Aika kovasti näissä brändeissä liikutaan selkeästi tunneasioissa eikä välttämättä pohjauduta mitenkään todellisuuteen :D
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Re: Baby Jaguar, XF:ää Intiassa

Viesti Kirjoittaja HEF »

Aika harva pinnavanteilla ajeleva Jaguaristi tietää, että hänenkin vanteet
saattavat olla valmistetut Intiassa.
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
wuoma
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Syys 05, 2012 10:56 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Baby Jaguar, XF:ää Intiassa

Viesti Kirjoittaja wuoma »

Ei mutta kylläpä näyttää Volvolta tuo uusi Jagge. Kulmasta kulmaan viiva maskiin ja uusi S40 tjsp olisi valmis.
Vanha muotoilukieli puhutteli itseäni kyllä paremmin ja oli myös huomattavasti helpommin omaksi tyylikseen tunnistettavissa.
XKR
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Baby Jaguar, XF:ää Intiassa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Valitettavasti Jaguar ei ole poikkeus tässä nykyisin vallitsevassa ns perusulkonäkö autoon designissa. Jos ottaa vaikka Audi,Bmw,MB,Volvo yms sedanin ulkonäon tai farmarimallin nykyversiot rinnakkain niin aika samasta muotista ne on valettu ja syy on markkinoiden. Ei Jaguarillakaan ole varaa tehdä toista yhtä huonosti myyvää erää autoja kuin S ja X type edustivat. Perusmallit menee kaupaksi ja asiakkaat sanelevat ostamiskäyttäytymisellään mitä kannattaa valmistaa. Pienillä yksityiskohdilla luodaan sitten automerkkikohtaiset tunnukset ulkonäköön mutta rajat on pienemmät kuin kymmenen vuotta sitten, ei uskalleta tehdä persoonallisempia autoja. Onneksi näitä persoonallisempia on olemassa vielä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Baby Jaguar, XF:ää Intiassa

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

kissaeläin kirjoitti:Tervehdys !
Valitettavasti Jaguar ei ole poikkeus tässä nykyisin vallitsevassa ns perusulkonäkö autoon designissa. Jos ottaa vaikka Audi,Bmw,MB,Volvo yms sedanin ulkonäon tai farmarimallin nykyversiot rinnakkain niin aika samasta muotista ne on valettu ja syy on markkinoiden. Ei Jaguarillakaan ole varaa tehdä toista yhtä huonosti myyvää erää autoja kuin S ja X type edustivat. Perusmallit menee kaupaksi ja asiakkaat sanelevat ostamiskäyttäytymisellään mitä kannattaa valmistaa. Pienillä yksityiskohdilla luodaan sitten automerkkikohtaiset tunnukset ulkonäköön mutta rajat on pienemmät kuin kymmenen vuotta sitten, ei uskalleta tehdä persoonallisempia autoja. Onneksi näitä persoonallisempia on olemassa vielä.
Huoh, ikävä tosiasia :x Laitetaan vaikka XF ja S60:inen Volvo rinnakkain niin paljon on samaa näköä sivuprofiilissa.. Ja ihan ei-jaguaristitkin sanovat samaa etteivät uudet enää säväytä samalla tavalla. Pitää katsoa tottuuko silmä uusiin vai onko ajettava "oldskooleilla" niin kauan kun niitä saa järkevän ikäisinä :)
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Baby Jaguar, XF:ää Intiassa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Onneksi näitä vielä löytyy juu ! Pitäisi tuo x type 3.0 vielä saada,xjr myös. Toinen pitäidi saada myytyä että x typen voisi tulla. Tai sitten S-type R olisi mieluisin vaihtoehto. Elo ei vielä edes ole hinkua xf tai uuden sukupolven autoihin vielä kun löytyy mieleisiä nostalgiasarjasta ! :D
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Baby Jaguar, XF:ää Intiassa

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

HEF kirjoitti:Aika harva pinnavanteilla ajeleva Jaguaristi tietää, että hänenkin vanteet
saattavat olla valmistetut Intiassa.
Tiedätkö kuinka kauan niitä on tehty siellä?
70-80 vaihteessa etsin Ranskalaiseen 404 avoon pinnavanteita mitä Peugeotissa ollut jo 50 luvulla, siinä Eltsussa puuhun ajetussa Suomen ainoassa 203 avossa oli pinnavanteet ja niistä mun kiinnostus alkoi. Valmistaja Dunlop. Englantiin kirjeenvaihtoa mistä paljastui että ne tehdään Intiassa eikä yksittäistä sarjaa tee.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Re: Baby Jaguar, XF:ää Intiassa

Viesti Kirjoittaja HEF »

Itse asiassa en tiedä. Sen tiedän että MWS:n (Motor Wheel Services)vanteet on tehty Intiassa englantilaisten omistamassa ja valvomassa yrityksessä. Nykyjään toki vanteita valmistetaan muuallakin ja myös pienissä sarjoissa.

Siinä Eltsun mällissä Toivelalla oli ainakin peltivanteet alla. Oliko muuten ainoa rätti 203, sillä viimeisimmässä Moblassa on Tiikeri Toivosesta juttua, ja siinä on kuva missä hän ajelee koekilvissä olevaa rätti 203 jossa on Darl Mat kromi tilpehööpereitä.
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Kopi
Viestit: 1968
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Baby Jaguar, XF:ää Intiassa

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Jaguar Magazine kirjoittaa lisää "Baby Jaguarista":

JAGUAR'S COMPACT WILL BE 'CUTTING EDGE'

Jaguar is close to giving the go-ahead to a range of compact and lightweight rear-drive models that will spearhead a significant sales expansion for the brand.

However, the new line won’t be an obvious rival for established premium cars such as the BMW 3-series and Audi A4, according to senior sources. It will attempt to outpoint the German opposition by emphasising its lightweight aluminium construction and cutting-edge, super-frugal four-cylinder engines.

The junior model range will be based on a new set of components that will also be scaleable enough to be used for the next-generation XF and XJ models. This will allow the company eventually to produce “90 per cent” of all production from one common components set, according to Adrian Hallmark, Jaguar’s global brand director.

Building all three model ranges on the same highly scaleable Premium Lightweight Architecture (PLA) aluminium platform — which made its debut under the Mk4 Range Rover — will allow Jaguar to drive into sustainable profitability by running its Castle Bromwich plant at full capacity.

“The 3-series is an easy simile for where we could go, but it’s not the only gig in town,” he said. “All the cars are good in that segment. All have the blend of performance and efficiency, as well as very sophisticated equipment.

“It took Audi 20 years to build up to where it is. For us to come in and go to the top of the league is impossible, so we have to find ways of expanding our business profitably and we’re well developed in that process. We are undergoing creative analysis of competitors and consumers.”

He also hinted that the new model would expand into a full line-up of body styles. “All makers in that segment have a successful strategy of different versions: coupés, cabrios, estates, engines. You have to be flexible in that segment.”

The decision to forge ahead with the compact saloon means the proposed new Jaguar crossover has been put on the back burner.

Hallmark also said that although the PLA can be spun into a front-wheel drive format, Jaguar did not have a front-drive car planned. “But there’s no reason why not in the future, as it’s totally scaleable and flexible,” he said.

Ian Callum, Jaguar’s design chief, gave further clues about why Jaguar is zeroing in on a big-selling compact saloon. “The world is downsizing in many areas,” he said. “I think downsizing can only go so far. Then it comes down to the efficiency of the vehicle. Mass, rather than size, is something we have a big lead on with our aluminium construction. Downsizing is not off our radar and we have to take it seriously. But we’ve got the head start on mass.

“I think Jaguar has to do something different. The challenge is to do this across a whole range of vehicles. Some our rivals have four-door coupés, which we’d love to see. The Mercedes CLA could be a template for a smaller Jaguar, but that’s not what we’d do.

“A Jaguar needs to work as a Jaguar, with a set of components to match our mould,” Callum said. “Jaguars have a rational, pragmatic set of values. They are styled a bit differently but need to be conventional enough to be usable. It’s Jaguar’s turn [after Land Rover] to grow next. We will grow and could become formidable if all goes well and we get the planning done properly.”
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
Aonsaithya
Viestit: 514
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Baby Jaguar, XF:ää Intiassa

Viesti Kirjoittaja Aonsaithya »

Uudesta vauvajaggesta olisi siis tulossa takavetoinen? Todennäköisesti nelivetoversiokin tulee saataville, kun XF:stä ja XJ:stä on sellaiset jo markkinoilla.

Aika erinomainen ajatus tuo mallien kesken jaetut peruskomponentit. XJ pakottaa tällöin tason korkeaksi edullisemmissakin malleissa, ja toisaalta käytettyjä varaosia saa entistä helpommin ;)
Ex: 2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite
Vastaa Viestiin