Nyt on viralliset sivut valmiina
http://www.jaguar.com/int/en/vehicles/f ... new_xk.htm
Comments?
Uusi XK
- Jaguaristi
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 5:17 pm
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Uusi XK
Sisältä mahtava, edestä olematon ja takaa kaunis.William Lyons kirjoitti:Nyt on viralliset sivut valmiina
http://www.jaguar.com/int/en/vehicles/f ... new_xk.htm
Comments?
Kuvat:
http://www.seriouswheels.com/top-2007-Jaguar-XK.htm
Jaguar racing
X-type 2.0D "Ghost Silver" '07
X-type 2.0D "Ghost Silver" '07
Re: Uusi XK
No onhan tuo peijoonin onnistunut ja varmasti menee kaupaksi. Kaiken kaikkiaan upea paketti, mutta jotenkin ei voi olla miettimättä että onko tässä uusi AM DB7 ... tai 9. Ja tuolle etupuskurille / spoilerille tartteis tehdä jotain.William Lyons kirjoitti:Comments?
Uusi AM DB7
Aivan herkullinen ja haluttava auto. Mutta muistuttaa aika paljon muotoiluratkaisuiltaan DB9:ää. Ja kun Lepaalla oli mahdollisuus nähdä DB9, voi todeta, että siinä autossa oli muotoilu, ja sen yksityiskohdat mietitty aivan loppuun asti, ja saatu huikea lopputulos. Uusi XK ei aivan siihen yllä.
Ja miksi pitää tehdä tuollainen möhkäle, kun olisi edellytykset tehdä siro auto? Mikä on se etuoven ja eturenkaan välissä oleva "klitoris", ja miksi keulan hainkidan alla on vielä toinen kita? Ja muutenkin, miksi auto muistuttaa niin paljon saman Maseratia, Porschea ja Aston Martinia, tai melkein mitä hyvänsä muuta nykyaikaista urheiluautoa?
Kritiikkini on ehkä suhteettoman kovaa, kun ajatellaan, kuinka hieno auto on kyseessä. Mutta Jaguarilla on niitä legendaarisiakin urheiluautoja, uudesta XK:sta ei ihan sellaista tule. Valitettavasti.
Ja miksi pitää tehdä tuollainen möhkäle, kun olisi edellytykset tehdä siro auto? Mikä on se etuoven ja eturenkaan välissä oleva "klitoris", ja miksi keulan hainkidan alla on vielä toinen kita? Ja muutenkin, miksi auto muistuttaa niin paljon saman Maseratia, Porschea ja Aston Martinia, tai melkein mitä hyvänsä muuta nykyaikaista urheiluautoa?
Kritiikkini on ehkä suhteettoman kovaa, kun ajatellaan, kuinka hieno auto on kyseessä. Mutta Jaguarilla on niitä legendaarisiakin urheiluautoja, uudesta XK:sta ei ihan sellaista tule. Valitettavasti.
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Uusi XK
Hieno laite,
mm. series 3 e-typen piirteitä esim. isohko hain kita keulassa, ulkonevat pyöränkaaret, takasivu-ikkunan muotoilu ja takaluukun kansi näyttäisi olevan takaikkunallinen ovi. "Monitoimiauto" siis kuten e-typen coupe ja 2+2 mallit ja mm. pyhimys-volvo (ES-malli) ja Volvo 480.
Pohdituttaa millaiset sisätilat mahtaa tässä olla käytännössä? Aiemmassa XK-mallissa (1995-2005) sisätilat olivat lyhyen koeajon perusteella minusta ahtaan oloiset (kuten e-typessä) ja 'muovisemmat' verrattuna esim. XJS:n sisätiloihin; XJS:ssä oli 80-luvun loppupuolelta lähtien paljon pähkinäpuupaneleita ja täysnahkasisustus; eli siinä mielessä minusta XJS oli parempi kuin edellinen XK-malli; makuasia tämäkin.
Vertailu aiempiin Jaggen urheilumalleihin on hankalaa ja minusta ei edes tarpeellista; kukin malli on aikakautensa "muodin" mukainen laite ja tietynlainen kompromissi muotoilun ja tuotantotekniikan ja -kustannusten suhteen.
Terveisin Hane
mm. series 3 e-typen piirteitä esim. isohko hain kita keulassa, ulkonevat pyöränkaaret, takasivu-ikkunan muotoilu ja takaluukun kansi näyttäisi olevan takaikkunallinen ovi. "Monitoimiauto" siis kuten e-typen coupe ja 2+2 mallit ja mm. pyhimys-volvo (ES-malli) ja Volvo 480.
Pohdituttaa millaiset sisätilat mahtaa tässä olla käytännössä? Aiemmassa XK-mallissa (1995-2005) sisätilat olivat lyhyen koeajon perusteella minusta ahtaan oloiset (kuten e-typessä) ja 'muovisemmat' verrattuna esim. XJS:n sisätiloihin; XJS:ssä oli 80-luvun loppupuolelta lähtien paljon pähkinäpuupaneleita ja täysnahkasisustus; eli siinä mielessä minusta XJS oli parempi kuin edellinen XK-malli; makuasia tämäkin.
Vertailu aiempiin Jaggen urheilumalleihin on hankalaa ja minusta ei edes tarpeellista; kukin malli on aikakautensa "muodin" mukainen laite ja tietynlainen kompromissi muotoilun ja tuotantotekniikan ja -kustannusten suhteen.
Terveisin Hane
Uusi XK ja sen koeajo?
Hei,
Nyt ko. webbi-linkissä näytti olevan lisää tietoa uudesta XK:sta (auton julkistuksen jälkeen). Toki hinnat jne. yksityiskohdat vielä puuttui.
Ilmeisesti auto tulee alkuvuodesta myyntiin?
Toivottavasti Jagge-kerho (FJDC) saisi järjestettyä koeajotilaisuuden?
Se sopisi ainakin minulle hienosti vaikka/kun uuden XK:n osto ei ole ajankohtainen tässä vaiheessa.
Kerhon järjestämänä koeajotilaisuus olisi maahantuojan ja jälleenmyyjienkin kannalta "edullisempi" verrattuna siihen että kukin; ei nyt ostoaikeissa oleva; kävisi erikseen koeajamassa ja toisaalta jagge-harrastajat ovat hyviä markkinointihenkilöitä joiden puheissa useimmiten jagge on parempi kuin muut merkit (joskus vähemmän objektiivisesti) vaikka jagge-harrastajien kesken onkin usein 'kädenvääntöä' eri jagge-mallien paremmuudesta mm. nyky-ford-jagget versus 'aidot' jagget.
Terveisin Hane
Nyt ko. webbi-linkissä näytti olevan lisää tietoa uudesta XK:sta (auton julkistuksen jälkeen). Toki hinnat jne. yksityiskohdat vielä puuttui.
Ilmeisesti auto tulee alkuvuodesta myyntiin?
Toivottavasti Jagge-kerho (FJDC) saisi järjestettyä koeajotilaisuuden?
Se sopisi ainakin minulle hienosti vaikka/kun uuden XK:n osto ei ole ajankohtainen tässä vaiheessa.
Kerhon järjestämänä koeajotilaisuus olisi maahantuojan ja jälleenmyyjienkin kannalta "edullisempi" verrattuna siihen että kukin; ei nyt ostoaikeissa oleva; kävisi erikseen koeajamassa ja toisaalta jagge-harrastajat ovat hyviä markkinointihenkilöitä joiden puheissa useimmiten jagge on parempi kuin muut merkit (joskus vähemmän objektiivisesti) vaikka jagge-harrastajien kesken onkin usein 'kädenvääntöä' eri jagge-mallien paremmuudesta mm. nyky-ford-jagget versus 'aidot' jagget.
Terveisin Hane