Ostanko Jaguarin käyttöautoksi,vai en...........
Ostanko Jaguarin käyttöautoksi,vai en...........
Tervehdys kaikille. Olen ihastellut jo jonkun aikaa noita Jaguaareja nettiautossa,ja vähän tekisi mieli ostaa itselle sellainen. Kaikki varottelee että vuosihuolto n 5000 euroa + vikojen korjaus ja osat pirun kalliita. Onko näin? Onko nuista kissoista jokapäiväiseen käyttöön,kun kilometrejä tulee vuodessa n 40 000 ? Millainen talvella? onko lämmin ? Oma "hovikorjaajani" oli sitä mieltä,ettei välttämättä huolla tai korjaa ko merkkiä ollenkaan,vaan saisin hakeutua merkkikorjaamoille autoani huollattamaan.... tuossa pari vaihtoehtoa: http://www.nettiauto.com/jaguar/x-type/5603244 http://www.nettiauto.com/jaguar/x-type/5390153
Re: Ostanko Jaguarin käyttöautoksi,vai en...........
Minulla maksoi viimeisin huolto (vuosihuolto) 430 euroa. Se oli varsin normaali huolto lisätöinään jarrunesteen ja tuulettajanhihnan vaihto. Aika normisettiä. Isossa koneessa on öljyä enemmän, joten huoltokin maksaa enemmän. Jos tulppia tms. vaihdetaan niin V8:ssa on niitä tuplat neloskoneeseen verrattuna.
Tapio
Suzuki Swift 1.2 VVT Hot Chili 5D 5MT '12 Silky Silver Metallic 2
EX- Jaguar XJ8 Executive 3.2 '98 Amaranth Pearl
Suzuki Swift 1.2 VVT Hot Chili 5D 5MT '12 Silky Silver Metallic 2
EX- Jaguar XJ8 Executive 3.2 '98 Amaranth Pearl
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ostanko Jaguarin käyttöautoksi,vai en...........
Tervehdys !
Tässä vähän saman kaltaista keskustelua viewtopic.php?f=1&t=5513
Ei se huoltaminen kalliimpaa ole ja osia saa edullisesti oikeista paikoista ettei korjaamohintoja tarvitse välttämättä maksaa. Huoltaminenkin käy yleensä ihan perus korjaamossa. Tietämättömien panettelua yleensä noi utopia huoltohinnat,korkeat vakuutukset yms.
Toki noilla kilometreillä saattaa jo kuluvia osia joutua vaihtamaankin autoon kuin autoon.
En usko että kadut hankintaasi jos päädyt Jaguarin ottamaan.
Tässä vähän saman kaltaista keskustelua viewtopic.php?f=1&t=5513
Ei se huoltaminen kalliimpaa ole ja osia saa edullisesti oikeista paikoista ettei korjaamohintoja tarvitse välttämättä maksaa. Huoltaminenkin käy yleensä ihan perus korjaamossa. Tietämättömien panettelua yleensä noi utopia huoltohinnat,korkeat vakuutukset yms.
Toki noilla kilometreillä saattaa jo kuluvia osia joutua vaihtamaankin autoon kuin autoon.
En usko että kadut hankintaasi jos päädyt Jaguarin ottamaan.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Ostanko Jaguarin käyttöautoksi,vai en...........
Niin kyse on siitä mitä arvostaa/haluaa. Toyotakin on hyvä auto. Mutta Jagella kun ajaa, niin tuntuu vaan hemmetin mukavalta. Vakuutukset ovat halvempia kuin muilla, koska merkki ei ole "nuorisokaaharien" suosiossa. Joku vuosi sitten jokin naistenlehti kysyi naisilta mikä on seksikkäin automerki ja vastaus oli Jaguar. Huollot eivät ole sen kalliimpia kuin BMW:llä, Volvolla tms. Kyse on lopulta siitä haluatko panostaa itseesi ja ajomukavuuteesi sekä tietenkin tärkein kaikista - fiilis joka syntyy kun auto, jossa on loikkaava kissa nokalla liikkuu voimakkaasti ja kevyesti ja tunnet että näin se pitääkin olla. Päätös Jagen ostosta tehdään tunteella, aiemmin minulla oli Hyundai (sekin oli hyvä auto) sen päätöksen tein silloin järjellä. Viimeksi tunne voitti ja pelkkään järkiperusteeseen palaaminen olisi hemmetin tylsää... Olen päättänyt että teen elämässä niin paljon järkiratkaisuja että autoa valitessa annan tunteen viedä enkä edes teeskentele sitä että kyseessä olisi jokin matemaattis-looginen excel-taulukkovertailuun perustuva päätös
Jaguar S-Type, vm 2000 (3,0 V6 manual)
Re: Ostanko Jaguarin käyttöautoksi,vai en...........
Moro! 40tkm kuluneena vuotena diesel X:llä käyttöautona takana voin kommentoida ja suositella että kyllä se toimii siinä hommassa ja on täydellinen tapa yhdistää käyttö ja harrastusauto. On tietysti fakta että maahantuojan huollossa jos kaiken teetät ja mitään et tee itse niin kalliiksi tulee, mutta se koskee niin toyotaa kun jaggeakin mitä olen vertaillut esim varaosamyyjäkaverini kanssa hintoja joskus.
Minä teen suurimman osan asioista itse joten tosi huono olen sanomaan muuta kun samoissa hinnoissa mennään mitä vaikka jossain bemussa, suurin merkitys on sillä mistä ostat osat, huomaat sen kun luet meikäläisen vinkkejä täältä mutta esimerkkinä ohjaustehostimen pumppu joka porsii jokaisesta X:stä ennen 200tkm mittarilukemaa ellei sitä ole jo kunnostettu ja korjattu suunnitteluvirhettä. Olisi maksanut 750e Inchcapella ja maksoi mulle briteistä ebaystä ostettuna kotiintoimitettuna joku 200-250 euroa seuraavaksi arkipäiväksi. Asensin itse joten kulut työkaluineen max 300 euroa kun joutui ostamaan hydrauliikkaputken avainsarjaa, remppa olisi maksanut toki huollossa varmaan pitkälti yli tonnia ellei lähempänä puoltatoista. Autot ovat aina kalliita mutta kulutus ja vakuutuskulut diesel X:ssä pienet ja tarjoaa niin mahtavaa kyytiä etten tiedä millä ajaisin mieluummin, paitsi toisella jaggella varmaan
Mulle on tärkeää että autossa viihtyy ja tämä tekee sen vielä suht järkevästi.
Minä teen suurimman osan asioista itse joten tosi huono olen sanomaan muuta kun samoissa hinnoissa mennään mitä vaikka jossain bemussa, suurin merkitys on sillä mistä ostat osat, huomaat sen kun luet meikäläisen vinkkejä täältä mutta esimerkkinä ohjaustehostimen pumppu joka porsii jokaisesta X:stä ennen 200tkm mittarilukemaa ellei sitä ole jo kunnostettu ja korjattu suunnitteluvirhettä. Olisi maksanut 750e Inchcapella ja maksoi mulle briteistä ebaystä ostettuna kotiintoimitettuna joku 200-250 euroa seuraavaksi arkipäiväksi. Asensin itse joten kulut työkaluineen max 300 euroa kun joutui ostamaan hydrauliikkaputken avainsarjaa, remppa olisi maksanut toki huollossa varmaan pitkälti yli tonnia ellei lähempänä puoltatoista. Autot ovat aina kalliita mutta kulutus ja vakuutuskulut diesel X:ssä pienet ja tarjoaa niin mahtavaa kyytiä etten tiedä millä ajaisin mieluummin, paitsi toisella jaggella varmaan
Mulle on tärkeää että autossa viihtyy ja tämä tekee sen vielä suht järkevästi.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ostanko Jaguarin käyttöautoksi,vai en...........
Kuten MarcusV sanoi, tilaamalla osia Briteistä säästää helposti pitkän pennin. Itselläni on nelivetoinen X-Type, ja siitä puuttuu jakovaihteiston ilmanotto-"skuuppa" pohjasta. Hintavaihtoehtoina £35 Briteissä vs. 100€ Suomessa
Itse käytän auton huollossa merkkiin erikoistuneessa (ei maahantuoja) huoltamossa silloin kun kyse on jostain sellaisesta huollettavasta jossa arvioin tarvittavan aikaisempaa kokemusta ko. mallista. Toisaalta sitten esim. öljynvaihtoa tai vastaavaa varten menen ihan vaan johonkin yleishuoltamoon, tuntiveloituksissa kun voi olla jopa kaksinkertainen ero.
Itse käytän auton huollossa merkkiin erikoistuneessa (ei maahantuoja) huoltamossa silloin kun kyse on jostain sellaisesta huollettavasta jossa arvioin tarvittavan aikaisempaa kokemusta ko. mallista. Toisaalta sitten esim. öljynvaihtoa tai vastaavaa varten menen ihan vaan johonkin yleishuoltamoon, tuntiveloituksissa kun voi olla jopa kaksinkertainen ero.
Re: Ostanko Jaguarin käyttöautoksi,vai en...........
Ei pidä tämä yleistys paikkaansa ainakaan minun tapauksessani. Reilusti yli 200 ajettu eikä ole tehostimen pumpulle tarvinnut tehdä mitään.MarcusV kirjoitti: huomaat sen kun luet meikäläisen vinkkejä täältä mutta esimerkkinä ohjaustehostimen pumppu joka porsii jokaisesta X:stä ennen 200tkm mittarilukemaa ellei sitä ole jo kunnostettu ja korjattu suunnitteluvirhettä.
Ajo kyseisellä kisumirrillä on kyllä kivaa! Suosittelen, mutta käy toki koeajoilla ensin.
Re: Ostanko Jaguarin käyttöautoksi,vai en...........
Oho, olet kyllä eka kenellä tiedän ettei ole porsinut sillä tuo on melko yleinen vika tuossa koneessa. Onko auto ollut sulla uudesta asti?krono kirjoitti:Ei pidä tämä yleistys paikkaansa ainakaan minun tapauksessani. Reilusti yli 200 ajettu eikä ole tehostimen pumpulle tarvinnut tehdä mitään.MarcusV kirjoitti: huomaat sen kun luet meikäläisen vinkkejä täältä mutta esimerkkinä ohjaustehostimen pumppu joka porsii jokaisesta X:stä ennen 200tkm mittarilukemaa ellei sitä ole jo kunnostettu ja korjattu suunnitteluvirhettä.
Ajo kyseisellä kisumirrillä on kyllä kivaa! Suosittelen, mutta käy toki koeajoilla ensin.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Re: Ostanko Jaguarin käyttöautoksi,vai en...........
Meillä oli samanlainen 2L dieseli X-Type, vähän vajaa 4 vuotta ja yli 100tkm sillä ajettiin.
Kuten edellä todettiin, X-Type farmarissa yhdistyy käyttö- ja harrasteauto.
Kun se ostettiin siinä oli mittarissa 101tkm, kun se myytiin, mittarissa oli 205tkm. Ja ohjaustehostimen pumpun kanssa ei ollut mitään ropleemaa. Ei edes vuotanut öljyä.
Helvetin hyvä auto, ei voi muuta sanoa. Saakelin mahtava ajettava ja halvat vakuutukset. Vie vähän löpöä, kulkee kuitenkin soppelisti. Noin 1000kg asuntovaunukin tulee perässä sievästi. Dieseliversioissa kannattaa toki varmistaa se että autossa on Eberi Minikellolla tai kaukkarilla.
Ja halpa huoltaa. Ei tarvi hovihuoltajasi kyllä stressata huoltojen suhteen. Oikeasti, ei tuo X-Type ole sen kummempi huollettava kuin muutkaan harmaan massan merkit. Normi settiä öljyjen jne vaihdot. Ainut, mikä teetättää vähän töitä, on raitisilman suodattimen vaihto: pitää irrottaa tuulilasin pyyhkijät kokonaan että saat sen "otsamuovin" irti, jonka jälkeen pääset vaihtamaan raikkarin. Tosin, tuota kun tekee kahdesti vuodessa (keväällä ja syksyllä), ja ostaa pienen ulosvetimen pyykijöiden varsia varten, siinä ei sitten toisella kertaa kauaa nokka tuhise kun raikkari on vaihdettu. Ainut tietty että pakkaskeleillä ei kannata raikkaria ulkona kylmässä vaihtaa: se "otsamuovi" on ns. ämpärimuovia, elikkäs saattaapi rikkoontua herkästi kun pakkaskeleillä sitä irrottelee tai laittaa kiinni.
Mulla on himskatin hyvä lista varaosista jotka käyvät yks-yhteen Mondeon kanssa.
Kuten edellä todettiin, X-Type farmarissa yhdistyy käyttö- ja harrasteauto.
Kun se ostettiin siinä oli mittarissa 101tkm, kun se myytiin, mittarissa oli 205tkm. Ja ohjaustehostimen pumpun kanssa ei ollut mitään ropleemaa. Ei edes vuotanut öljyä.
Helvetin hyvä auto, ei voi muuta sanoa. Saakelin mahtava ajettava ja halvat vakuutukset. Vie vähän löpöä, kulkee kuitenkin soppelisti. Noin 1000kg asuntovaunukin tulee perässä sievästi. Dieseliversioissa kannattaa toki varmistaa se että autossa on Eberi Minikellolla tai kaukkarilla.
Ja halpa huoltaa. Ei tarvi hovihuoltajasi kyllä stressata huoltojen suhteen. Oikeasti, ei tuo X-Type ole sen kummempi huollettava kuin muutkaan harmaan massan merkit. Normi settiä öljyjen jne vaihdot. Ainut, mikä teetättää vähän töitä, on raitisilman suodattimen vaihto: pitää irrottaa tuulilasin pyyhkijät kokonaan että saat sen "otsamuovin" irti, jonka jälkeen pääset vaihtamaan raikkarin. Tosin, tuota kun tekee kahdesti vuodessa (keväällä ja syksyllä), ja ostaa pienen ulosvetimen pyykijöiden varsia varten, siinä ei sitten toisella kertaa kauaa nokka tuhise kun raikkari on vaihdettu. Ainut tietty että pakkaskeleillä ei kannata raikkaria ulkona kylmässä vaihtaa: se "otsamuovi" on ns. ämpärimuovia, elikkäs saattaapi rikkoontua herkästi kun pakkaskeleillä sitä irrottelee tai laittaa kiinni.
Mulla on himskatin hyvä lista varaosista jotka käyvät yks-yhteen Mondeon kanssa.
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Re: Ostanko Jaguarin käyttöautoksi,vai en...........
No, ostitko?